Annons:
Etikettuniversum-och-andlighet
Läst 1385 ggr
MissInAction
5/1/14, 1:21 PM

Hur föds själar?

Oki nu fick jag upp en fråga och bara måste ställa den. Det talas ju om unga och gamla själar. Och att själar är eviga. Och del av alltet. 

Då undrar jag.. om själar är olika gamla… hur föds själar? Och av vad? 🙂 Blir tokig av tankarna som kommer 🤪


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
VildaVittra
5/1/14, 1:32 PM
#1

Jag tror man mer menar på hur pass mycket själen utvecklats och mognat, än på faktisk ålder. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

SHIAWASE
5/1/14, 1:52 PM
#2

Oj!!! Tar fram datorn,,,, själar delas och uppstår. ,, min existens nu här är bara en del av min ursprungliga själ, vi är alla ett,,men vi delas upp ochsmälter samman,,, superintressant !!! Tack!! Återkommer från datorn :)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
5/1/14, 1:52 PM
#3

Oj!!! Tar fram datorn,,,, själar delas och uppstår. ,, min existens nu här är bara en del av min ursprungliga själ, vi är alla ett,,men vi delas upp ochsmälter samman,,, superintressant !!! Tack!! Återkommer från datorn :)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
5/1/14, 2:53 PM
#4

Hihi Shia! Ser fram emot fortsättningen 😃
Det var lite det jag var inne på också, att själar delas… hmm måste nog meditera lite kring det här!

Vittra, ja ofta tror jag att det är det som folk menar också när de pratar om en gammal själ till exempel. Fast det är nog inte så som jag ser på det. Samtidigt som jag tänker mig tiden som en illusion. Så det är lite knepigt, det där - spännande 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
5/1/14, 8:56 PM
#5

Utifrån en känsla för hur det är skulle jag vilja svara att våra själar är oändliga och eviga just som Gud. Vi är alla en del av detta ett som alltid har funnits och alltid kommer att finnas. Men som Neal skriver i "Samtal med Gud" så ville Gud uppleva sig själv och skapade därför sig själv i och utanför sig själv (mina ord) för att kunna uppleva sig själv eftersom man inte kan det när man är allt som är. Just som Shia skrev, vi är avknoppningar från allt som är. Om sedan några är gamla och några unga, njäää, alla är lika eviga men vissa har levt i andra former än andra. Vi lever som varelser med egen fri vilja, men är ändock Gud vilket ger att vi är fria men ändå inte. 🤔

MissInAction
5/1/14, 10:48 PM
#6

De som skriver och talar mycket om just själar brukar beskriva vissa som mycket gamla själar och andra som unga själar. Så jag tänker mig att det måste finnas någon förklaring på det.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
5/1/14, 11:12 PM
#7

Jag tänker att det mer handlar om hur många "vändor" på jorden man har hunnit med. Eller behövt.

linnease
5/2/14, 12:21 AM
#8

Jag är inne på Abe som vanligt.. Att allt som finns faktiskt expanderar i oändlighet, så i den meningen finns ett "före" och ett "efter" om än inte tiden är linjär riktigt som vi upplever den. Och de säger ju också att varje tanke som någonsin tänkts börjar tänka nya tankar, skapa.. 

Och, en superintressant interaktion med Abe poppar in i huvudet om att Esther, Jerry och Esthers dotter Tracey i ett tidigare liv (ur vårt perspektiv) alla var en och samma person-

Så jag tänker mig att våra personligheter expanderar under varje livstid, vi slänger så mycket i vår vortex, för mycket för en person att hinna med att uppleva, så "nästa" livstid (tänker inte det är helt linjärt så heller egentligen) knoppar man av in i två personer, tre personer.. Vi är nog som en och samma själ från grunden som hela tiden expanderar in i fler och fler, nya upplevelser?!

Utifrån nya idéer av vad vi vill uppleva.. Och som total vill vi tillsammans uppleva ALLT, både saker som kan kännas som "nya" själar och saker som kan kännas som man bär med sig eoner av visdom?

Spirit Of Light
5/4/14, 10:43 PM
#9

Kanske inte följande är direkt svar på hur själar föds men kan ända ge lite svar på en hel del saker som ni tagit upp…😉

Daniel Scranton and The Creators:

Individuality In Higher Dimensions And Choosing Lives

http://www.youtube.com/watch?v=Af42o8ElUEk

Parellel Realities, Timelines And Other Selves

http://www.youtube.com/watch?v=2Fkadz6atcU

Infinite LOVE and LIGHT…always.❤️❤️❤️

Upp till toppen
Annons: