Annons:
Etikettklotterplank
Läst 4881 ggr
[Kathja]1
2014-04-30 20:55

Klotterplank 28

Vi fortsätter med våra klottertrådar, här är det bara att ge sig hän i stort och smått. 🙂Många stora tankar och insikter gömmer sig bland allt vårt klottrande! Den förra tråden hittar du här…

Annons:
SHIAWASE
2014-05-01 00:55
#1

Godmorgon på er!! 
Ja, tänk, det var ju valborg hos er igår, och helgdag för er idag!

Här är både går och dag vanliga dagar,,, barnen har gått till skolan,, jag dricker mitt kaffe,, var tv inspelning i går, och jag kom hem sent,,

men snart ska jag ta och börja röra på mig!

Spull! Såg klippet från FB,,, Tack☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

ollivoll
2014-05-01 06:24
#2

God morgon, dricker kaffe och väntar på kollegan:) ser ut att bli vackert väder idag, urskönt:) Otroulig angående min tand, så har min ena hörntand delats av, så den ena halvan sitter löst så jag får hålla tungan borta från att vicka på den.Än så länge gör det inte ont så jag fick ingen tid till tandläkaren förrän nästa vecka. Ha en fortsatt härlig dag på er alla:))

SHIAWASE
2014-05-01 08:58
#3

Godmorgon ollivoll!!

Hoppas det fixar sig med tanden☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2014-05-01 11:22
#4

God morgon,

Oj då Ollivoll en sprucken tand. Skönt att du inte har ont.

Sitter och försöker känna in vad jag vill göra idag. Tänker bara gå på känslan 🌊 I kväll blir det kalas dock - det är ju bestämt. Det ska bli trevligt. 

Jag tror att jag just missade en manifestation faktiskt, men förlåter mig själv. Ska ju ha kalas med 50 pers och behöver tält. Jag har ju fått låna ett men vet inte om det räcker. Så går jag min morgon promenad och kommer till huset där det var valborgsfirande igår, det står ett stort tält bredvid och några människor som verkar städa. Tänker att man skulle knalla fram och fråga vems tältet var och om man får hyra det. Men av någon anledning så följde jag inte den ingivelsen. Men tack för att möjligheten kom ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-05-01 11:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

God morgon! Såhär ser 1a Maj ut i Uppsala 😃☀️

Otroulig, det kommer nog en ännu bättre deal ska du se! 😉

Hade en väldigt lugn Valborg, jag med. Praktiken stack jag ifrån strax före 13 och sen var jag på stan till kanske 16.30 ungefär. Gick omkring och tittade lite på folk, köpte med mig en latte macchiato och gick och satte mig på trappan utanför Universitetet, där satt jag i över två timmar. Mitt enda måste på Valborg är nämligen att sitta där ute (fast oftast blir det på en filt på gräset) och lyssna på Orphei Drängar som sjunger vårsånger inne i universitetsaulan, de har stora högtalare utanför och massor med folk som där och lyssnar 🙂 eftersom jag var där tidigt så hade jag kunnat sitta inomhus, det var gott om platser en timme innan, men jag ville sitta ute.. det är speciellt. Får se om jag sitter inomhus nästa år kanske!

Apropå körsång 😍 

Huua känner mig lätt frusen nu 😛 fyra plusgrader och rätt så blåsigt. Underligt att se blommande körsbärsträd och snö samtidigt.

Får se vad jag hittar på idag! Normalt hade jag åkt in till stan för att gå med i Röd Front's demonstrationståg. Känner nu inte alls att jag vill engagera mig i politik längre, skulle väl iofs kunna åka in och lyssna på tal, men jag tror att jag håller mig inomhus om jag kan! Kolla på ett gäng avsnitt av The Originals kanske, och så är jag sugen på att se Dirty Dancing, det var alltför längesen! ♥
Vill se romantik och kärlek! ♥

Lalala😊

Ha en skön 1a maj allihop! 🌺


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-05-01 11:56
#6

Apropå gamla godingar så såg jag Pretty women igår.. Igen :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
2014-05-01 12:00
#7

Åååhhh älskar Pretty woman också! 😍 
Är så himla svag för såna romansfilmer och filmer när "allt blir bra" 😃

Senast såg jag Love happens på Netflix. Tyckte den lät bra och normalt har jag ju så svårt att välja film då det finns så många. Dock var den rätt sorglig också då den handlade om människor som gick igenom sorgearbete efter att ha förlorat en nära älskad. Var säkert meningen att jag skulle se den ändå 🙂

Någon som har tips på lyckliga kärleksfilmer annars? Där alla lever 😛

Hm jag kanske ska baka bröd!! Grahamsfrallor, mmmmmm ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2014-05-01 12:25
#8

Vi har ljuvlig sommar idag!☀️ Hästtävlingar nere vid vattnet, vi ska promenixa bort dit nu och äta langos till lunch😛

Har sovit som en klubbad säl och känner mig pånyttfödd. Kär o glad❤️

ollivoll
2014-05-01 12:32
#9

En rolig film om nyårsfest ( inga dödsfall) är 101 cigarettes. En riktigt rolig film och kärlek:)) 13 snart 30, söt film:)) Mina favvo förutom pretty women och dirty dancing är blommor av stål och stekta gröna tomater men båda har tyvärr dödsfall i sig:…(

SHIAWASE
2014-05-01 13:46
#10

Åh tack ollivoll!!! Filmtips alltidvälkomna:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

ollivoll
2014-05-01 16:43
#11

SHIAWASE:)) Vad kul, det är bara att säga till så kan jag säkert tipsa om fler filmer:))

Otroulig
2014-05-01 17:18
#12

Vilken skön dag jag har haft! Har bara gjort det som känts bra och nu är det rensat och städat i mitt badrumsskåp, dammsuget, omplanterat blommor och allt bara gjort i ett flöde. Så skönt. TACK för att jag har kommit till rensar vibben. Det känns väldigt bra.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-05-01 17:36
#13

Härligt Otroulig! Och jag lyckas pendla - precis vad jag bett om😃, kan släppa o lägga mig i solstolen en halvtimme o bara njuta…sen få lust att pula med nåt så gör jag det…sen gå in en stund o kolla på film…sen ut igen o greja. Härligt värre!

Strax: YOGA. Det blir till ny skiva (om den hinner bränna klart) , Deva premal❤️

Ikväll vill jag kolla på "dansande andarnas skog" , har hört mkt bra om den.

Och i morgon en till ledig dag!!!( bara en lektion)  Hoppas att det blir sol precis som idag!☀️ Enda kruxet är att allt är stängt och jag har inte haft framförhållning och handlat hem mat😇…hmm…blir till att svänga ihop vad som hittas helt enkelt.😎  Fast jag är sugen på grekisk sallad i solen mmm med en kall öl…ååå…längtar till det! Och sen glass!!! Hemmagjord! Eller hemmagjord pizza! Gott. Fast slut på mjöl😃 Oj, jag verkar vara hungrig…😛

Annons:
MissInAction
2014-05-01 20:24
#14

Var in till stan och ja, Domkyrkan var öppen ♥ 
Jag tände ett ljus och gick sedan ett varv där inne innan jag satte mig i en bänk. Blev nog sittandes där i en timme. Bad först en bön, som blev ganska lång, dels på grund av att jag kom av mig flera gånger.. men kände att vissa ord jag tänkte var så starka så jag ville gråta. Fast det var positivt, såklart ♥

Tänkte också mycket på kärlek och hur tacksam och lycklig jag är över att få känna kärlek! ♥

Nu har ju jag gått ur Svenska Kyrkan för över tio år sedan. Tycker hela grejen med att födas in i en specifik religion och kyrka är fel. Jag vill att det ska vara mitt val. Men kyrkor har jag alltid tyckt om. Och det jag känner oftast när jag är inne i en kyrka är enorm ödmjukhet. Alla energier av människor som är och har varit där. Det är otroligt mäktigt. Och sedan förstås mystiken också, den har jag alltid dragits till 🙂

Större delen av tiden satt jag dock och drömde och fantiserade om en viss M 😊 härligt! ♥

Åh förresten, någon skrev det här i en grupp på FB, ville dela det 🙂
Sounds easy but most people do not do this. Accept the situation you want to change. Be okay with it so that does not become the white elephant in the room that you are trying not to look at. Then let it go. You have to be at peace with it to let it go otherwise it is like an Ex that you keep fighting with for some reason. Once you let go vibrationally you make room for your manifestation. Finally, be happy - happiness clears the road.

Och här är en bild som han också bifogade: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/t1.0-9/10246797_10152000699546097_2365218467841771200_n.jpg


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2014-05-02 01:12
#15

God morgon på er!!

Morgonkaffe på balkongen,,, härligt☀️

Någon kopp till, sedan är det dags att röra på sig,,, ska in till centrala Tokyo för ett möte ,,, och fixa lite jobbsaker,,

men relativt lugnt är det🌈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2014-05-02 05:49
#16

Wow!25grader Idag,27ska det bli i morgon!!! Varmt för att vara början på maj,,,, men så skönt den här tiden när luftfuktigheten inte har satt in,,,, Jag sitter ju nu på tåget till ett möte,,,imorgon får det bli sola!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2014-05-02 05:49
#17

Wow!25grader Idag,27ska det bli i morgon!!! Varmt för att vara början på maj,,,, men så skönt den här tiden när luftfuktigheten inte har satt in,,,, Jag sitter ju nu på tåget till ett möte,,,imorgon får det bli sola!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-05-02 06:22
#18

Nice Shia! Jag vaknade just till -1, brr. Men det är roligt hur vi funkar. Ska snart ut min morgon sväng på jobbet i detta nu nollgradigt, utan strumpor och med kofta, ingen jacka. Hade det varit i oktober hade det varit annat. Nu går jag av mitt jobbpass om någon timme för denna gången, hem till älsklingen och sprida lite kärlek. Men först ut för hämta posten-öppna köket svängen och lite överlämning till de som tar över… Ha det bäst alla fina! ♡

ollivoll
2014-05-02 08:24
#19

God morgon:)) sitter uppe och dricker morgonkaffet och vädret ser ut att bli ok:) Få se, idag är jag ledig så då ska jag försöka få detta gjort: Meditera så jag kommer in i ett gott flow Gå till gymet och träna benen Yoga för att stretcha ut kroppen Gärna göra ett härligt spa bad hemma senare ikväll:)) Men först, en kopp kaffe till eller två;)

Otroulig
2014-05-02 10:27
#20

God förmiddag 🙂

Njuter av mitt fina hem som känns lite lättare i energierna eftersom jag rensat lite. Tänkte ta en sväng till återbruket innan jag ska till frissan. Sen ska jag jobba någon timme, ser fram emot att uppkopplingen med jobb datorn kommer att gå som en dans. SEN ska jag deklarera 😮 det SKA jag. Kom på att jag glömt det igår. 

Jag satt mest och lyssnade igår på kalaset på alla människor som var med. Något jag inte har intresse av är att sitta och identifiera människor till namn och kopplingar, ni vet, Han Peter Xson som är bror Y som är gift med Z som har den affären osv… det kan många sitta i timmar och göra…varför? vad ger det liksom? Är det för att man vill känna sig trygg? Att man har koll? Det kanske är ett kontrollbehov? Lite intressant fenomen tycker jag. Fast inte ett dugg givande för mig, rent slöseri med tid. Satt lite och konstaterade att jag förstår nu varför jag faktiskt föredrar ensamhet istället för sådana konversationer.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[::Vera::]
2014-05-02 12:46
#21

Go dag! Har sovit djupt i 13 timmar inatt… Det känns riktigt bra idag, bara lite huvudvärk pga kaffebrist.

Otroulig, förstår dig. Det är skönt att inse att man kan välja bort det som inte ger något positivt. Ibland tror jag att det pratas bara för pratandets skull (rädd för tystnad), och ibland för att man inte vågar prata om andra saker än just det som du skriver. Jag brukar prova med att leda in på något djupare ämne när jag känner att det är meningslöst. Ibland går det, ibland inte. Ibland känner jag att jag själv inte heller har något att ge i kommunikationen. Det kan vara mycket skönt att kunna välja ensamhet. Jag gör det ofta nu.

🌺

[Saz]
2014-05-02 13:32
#22

Jag bryter samman snart… känns det som IGEN! 😭

Jag försöker hålla skenet uppe och vara glad och tacksam för allt fint jag har men jag mår inte bra.
Ledsen att förstöra det glada och fina inläggen här men jag är bara tvungen att skriva av mig.

Hela april-månad var en riktig skitmånad och jag hoppas verkligen att vinden kan vända för mig denna månaden.
Bilen är fortfarande på lagning, troligen måste hela motorn bytas ut= massa massa mer pengar än jag trodde!

Fick i morse reda på att ett "ex" till mig skall bli pappa… jag vet inte varför men det tog så hårt på mig. Tycker att alla i min omgivning väntar barn, har fått barn, är glada och lyckliga i sina relationer, flyttar ihop, köper hus, förlovar sig… Fine! jag är i den ålder, 30 plus åldern, där allting sådant är väldigt vanligt. Men för mig som har velat ha detta i 7 år… jag orkar inte mer. Varför inträffar aldrig detta glada hos mig?
Det känns som att mitt hjärta håller på att bryta isär av frustration, ensamhet, bitterhet, ledsamhet… allt!
Jag orkar inte längre försöka hålla skenet uppe! Har grinat, snörvlat och haft dålig sömn i flera veckor och fan det hjälper ju inte att få ur sig det, tycker hela tiden att det kommer nya saker som bryter ner mig hela tiden!
Skönt med helg så jag kan få komma hem till min soffa och gråta lite till om det ens finns några tårar kvar. 😕

[::Vera::]
2014-05-02 14:32
#23

Saz

Skulle så gärna vilja säga något som hjälper dig, men jag vet inte om jag kan. Jag tror att du behöver hitta din glädje inom dig. Jag har själv t ex velat ha barn i många år, men nu blir det troligtvis inte så. Sorgen över det kommer och går fortfarande. Förstår dig, det är så svårt att känna tacksamhet när man ser allt det som andra har, och som man själv önskar sig i sitt liv. När allt som fanns i drömmarna bara rasar samman. Man känner att man står helt ensam, utan en enda sak att glädja sig åt. Så känns det, men det är inte så! Det finns inom dig.

Jag börjar inse att meningen är att jag ska glädjas över andra saker i livet. Kanske är glädje över att få leva den enda lyckan för mig. Och att det är gott nog! Det fungerar bättre när jag slutar att kämpa. När jag verkligen tillåter allt att vara som det är och litar på att det som är, är det bästa för mig just nu.

Ta hand om dig! 🤗

MissInAction
2014-05-02 20:18
#24

Hahaha Otroulig, jag känner exakt samma sak! Folk kan berätta för mig gång på gång vilka som är släkt med vilka, och hur, och det fastnar inte… det går in genom ena örat och lika snabbt ut genom andra tror jag. Det är ju inte människorna i sig som är ointressanta, men just att hålla koll…. och precis samma känner jag kring kungligheter, som många verkar kunna sitta och prata om i evigheter, och släktband och skandaler och klänningar och gud vet vad 😂

Sänder kramar till dig Saz 🤗 ♥
Kan säga hur jag brukar tänka kring saker som händer omkring mig. Jag brukar se det som tecken på att manifesteringar är på väg till mig! Att de närmar sig! De börjar ta fysisk form 😃 Och det är ju en jättespännande och kittlande tanke och det brukar alltid kännas härligt inombords när jag inser det. 

Har också fått flera oväntade utgifter nu i vår, samt att jag för första gången ska få betala tillbaka på skatten. Det ser jag som att jaaa, vad kul - såklart att jag kommer ha alla pengar som behövs för detta! 

Det finns alltid olika sidor av en och samma händelse. Om vi flyttar oss lite i sidled eller på höjden, så kommer saker och ting att se annorlunda ut. Vi kan alltid se olika saker, välj det som väcker positiva känslor inom dig, eller neutrala om du inte hittar någon positiv! ♥

🤗❤️❤️☀️🌈🌈🤗

Och ja… jag har haft en bra dag! Praktik och sedan en tur till IKEA för att köpa två mattor till balkongen, samt ett nytt bäddset blev det! Sitter nu och lyssnar på musik och väntar på att mina "pojkar" ska käka och sen blir det spel 😃❤️😍
Öppnar en flaska vitt… 🍸


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2014-05-03 02:40
#25

Hej på er!!!

Saz🤗  HItta någon film eller så som kan hjälpa dig att vända känsla lite!! Men gråt ut först .. NÄr känslan har vänt lite först då kan man börja se saker från en annan vinkel, och hitta vägen fram igen❤️

Här är det fin balkongmorgon,,, långhelg

Båda äldsta döttrarna är borta sedan tidig morgon. Äldsta på dansjobb, mellan på Basketturnering (SKolans sportkulbbs aktivitet)

Så det är jag och minstingen hemma just nu.

Blir lite jobb, städ och en sväng ut sedan tror jag☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-05-03 09:16
#26

Solen skiner och fåglarna kvittrar, men brrr vad kallt det är på nätterna. Mina nya blommor i krukan på trappan gick och dog med dunder och brak. Så kan det gå. Igår fick jag ett härligt städrycke, röjde och fixade fint i köket. Jag är så nöjd! Vi går in bakvägen sådär som man gör på landet och därför får alla alltid genom köket, och jag har aldrig varit riktigt nöjd. Det är ett ganska slitet och ocharmigt kök, men nu är det piffat med grönt och orange. Me like! Idag står njuta och deklarera på agendan, förhoppningsvis kan jag njuta när jag gör det sistnämnda också. Skönt när det är gjort iaf! Och detta blir sista gången jag gör en företags deklarationen då Älsklingen har gått i konkurs. När vi har företag nästa gång ska det gå så bra så vi kan ha en revisor. ♡ Men nu är det tid för te och meditation. Puss på er alla fina. ♡

ollivoll
2014-05-03 10:25
#27

Härligt väder här, tar lite kaffe och ser fram emot att träffa min väninna som jag känt sen vi var barn. Hon och hennes familj köpt ett hus i närheten där jag bor så nu blir det långpromenader igen som vi alltid gjorde förr:)) kanske t o m köper mig en cykel igen. Vi cyklade också mycke förr. Då skulle jag äntligen få upp konditionen som jag ville:)) Härligt härligt:)

Annons:
szirius
2014-05-03 11:49
#28

Heeeej! Jag har vänt lite på dygnet, var uppe halva natten o fikar frukost nu😉, har gjort så fiiint här hemma, inte helt klart än men på god väg☀️. Passar ypperligt att grejsa med det inne idag, för det är mulet ute. Även det passar bra för annars skulle jag nog bränna mig, vi har haft varma dagar🥵. Inget särskilt på agendan idag, make o son spelar nåt dataspel ihop, jag njuter av att bara sitta o läsa runt, hitta inspirerande känslor o må bra.🙂 Noll aning vad jag ska laga för mat,nåt med färskpotatis iaf🏆 och det blir ananaspaj till efterrätt😍

MissInAction
2014-05-03 12:13
#29

Har man aktiebolag så måste man ha revisor! 😂

Herrejisses vilken kväll alltså… jag brukar ju ta en flaska vin själv, köper alltid Ecologica, den vita Torrentés Chardonnay från Argentina, den är midre söt än den tyska varianten. Men igår.. fastän jag hade ätit nästan alldeles innan jag öppnade flaskan.. så blev jag tokfull! På slutet var jag nästan helt bortdomnad 😮 hela världen snurrade, haha! Satt ju och spelade också, och hade roligt 😃 fast sista matchen var jag nog inte mycket till hjälp…
Hällde ut det sista vinet och gick och la mig.. chattade lite med M och sedan ringde jag upp honom på FB Messenger, för jag kände mig så otrygg med allt snurrande. Kasst ljud i den appen, men skönt att prata lite ♥ 
Sen somnade jag tvärt strax efter 02. Vaknade 08.30 och kunde inte somna om 😃 och tokhungrig var jag. Låg kvar till 10, gick upp och duschade och nu håller jag på att avsluta frukost.

I eftermiddag blir det Game of Thrones-maraton med några vänner från HP-föreningen, det är några som inte sett det tror jag. 

Härlig dag ☀️❤️🌺


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-05-03 12:20
#30

Howdy! Har surrat lite i telefon med en gammal vän, trevligt. jag har nu laddat med en balja kaffe och ska fylla i deklarationen - säkert bajs lätt, ska ju bara dra av för resor men har nån liten broms tanke som hänger mig i hasorna. Så då halkar jag in här i stället. Åh färskpotatis mums. Jag går och gluttar i min lilla drivbänk och dill, ruccola och gräslök seeeegar sig upp. Det har ju blivit lite kallt här så de har slagit av på takten. Men mysigt att så från frön igen. Det var ett tag sen. Kanske symboliskt!? Hoppas det:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-05-03 15:09
#31

Oj, vad gott det var! Gjorde en riktig klassiker-tallrik med färskpotatis, senapssill som var kvar sen i påskas ( äter sällan fisk men ibland) , egen gräslök från gården med gräddfil, och kokta ägghalvor. Proppmätt! Nu min tredje kopp kaffe, brukar bara dricka 2 om dagen men så sugen idag…jag har börjat ha honung i - mumsigt!

Blev lite smålåg av vädret tror jag…eller tappade farten iaf…kl är 15 o det är liksom grått o mörkt…det mullrar på håll….killarna ska kolla på nån vampyrfilm nu och sånt hoppar ju jag över, så jag får väl hitta på nåt annat…har redan yogat, rensat klart, diskat undan köket, tvättat kattrackarn med loppschampoo…det får bli meditation!❤️

Otroulig
2014-05-03 15:58
#32

Jag har haft lite ilska i kroppen idag. Så då tänkte jag att lite fysisk aktivitet är alltid bra, det kanske behöver pysa ut lite. Vår gräsklippare är lite lustig när jag kör. För rätt vad det är så tröttnar den. Låter jag den vila så går den igång igen. Så nu gör jag just det och passar på att vila lite samtidigt. Hm, många grejer hos mig som funkar så, datorn har ju blivit lika dan….

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-05-03 16:17
#33

Här lättar vi upp livet efter deklarerandet med filmen "Hundraåringen". Underbar film.

[::Vera::]
2014-05-03 16:26
#34

Otroulig, har du provat att rengöra tändstiftet? Hade samma problem med min gräsklippare idag. Men när jag fixat det, så fastnade startsnöret så fick ändå inte igång den. Orkar inte med krånglande saker idag, så tar kaffe nu istället.

Annons:
Otroulig
2014-05-03 16:35
#35

Ja Liv, tanken fanns där och skruvade lite - men tog inte bort hela tändstiftet så jag kom åt själva …ja du vet, stiftet. Det roliga är att det här händer aldrig när min granne kör. Bara när jag ska köra. haha - nu är det klart i alla fall. Den startade igen. 

Ibland ska man tydligen gå ifrån och släppa problemen. 

Nu puttrar potatisen på spisen och jag ska fixa lite lax med senapssås till mig. Har varit en sväng på återbruket och slängt lite grejer, samt att jag fick iväg deklarationen - så det har varit en bra dag. NU vill jag också ha en härlig glad kärleksfull film att titta på!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
2014-05-03 16:50
#36

Nämen du 🙂… tekniska saker behöver också lite omvårdnad vettu. Det funkar ett tag, men sen så tar det tvärstopp även med dom.

Låter bra med god mat! Ha en trevlig kväll!

Theleonora
2014-05-03 17:03
#37

Blä för deklarering, har ännu inte tagit tag i det. Prokrastinering is da shit 😉

Hm, min frustration och ilska släpper gradvis. Undra vad jag ska hitta på för nåt då?! 🤔 Det får helt enkelt komma till mig 🌊 ❤️ ☀️


SHIAWASE
2014-05-03 17:32
#38

hmmm,,,varför deklarerar ni i maj????

Här deklarerar vi i jan.feb (måste lämnas in 15e mars) ,,,,, Jag gör ju INTE det själv,,, men måste ju samla alla kvitton, och papper för att det ska kunna göras,,,

Kram på dig i alla fall Theo, du fina!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-05-03 18:56
#39

Jag är inne i GÖRA igen, inser hur mycket jag har saknat det. Fixar och donar, förutom att deklarera viket bara tog 1,5 timme. Fick en idé om en ny kurs, tanken har ploppat upp förut men nu kändes det mer som att det ska göras. Någon timme senare fick jag ett pm från en FB vän som hade fått till sig att hon skulle dra några kort åt mig. Och vilket budskap jag fick. Har flugit på moln sedan dess och det är helt i linje med min idé. Nu ska tankarna bara formas till något ta bart. Älskar denna processen, hade glömt hur mycket jag gillar att pendla mellan lycka och vånda. Mellan att känna mig som ett geni och som en komplett idiot. Härliga tider!!!

Theleonora
2014-05-03 18:59
#40

Kram Shia! ❤️


Otroulig
2014-05-03 21:10
#41

Härligt Kathja!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Otroulig
2014-05-04 10:32
#42

God förmiddag alla fina,

Jag har en relativt tom dag framför mig. Den verkar bli social. Har redan lovat mamma och åka till henne en sväng och nu ville en kompis titta förbi - det är ju trevligt.

Är inte helt i balans känner jag, lite lätt irriterad. Inget allvarligt men inte helt harmonisk - jag ska försöka hitta harmoni och balans igen. Kram och ha en härlig söndag ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-05-04 13:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Hahaha skönt inlägg Kathja: Älskar denna processen, hade glömt hur mycket jag gillar att pendla mellan lycka och vånda. Mellan att känna mig som ett geni och som en komplett idiot. Härliga tider!!!

😃👍

Jag med tror jag.. 🤗

Jag har roat mig med lite olika saker, kollat på det okända några gånger sedan jag var hos mormor i påsk och det gick på hennes tv (fler kanaler än jag).. Sugen att bli ännu mera flummig och förnimma alla möjliga grejor eller nåt 🙂 Spännande med spöken som flyttar på fysiska grejor! Berättade jag att när jag nyss köpt min dator så var den avstängd på strömknappen där bak på kraftenheten en morgon när jag vaknade? Jag gör aldrig det! Och särskilt inte då, när det var i sleep mode, då måste ju strömmen vara på för att man inte ska tappa all info i minnet. Trodde jag i alla fall. Det visade sig att när jag satte på den var allt kvar i alla flal, och nu kan jag sätta den i sleep mode, stänga av eluttaget som den sitter i och så slipper jag att den står och blinkar starkt blått i taket hela natten som den gjorde i sleep mode annars 🤗 Jag gillar mitt spöke! Även om det var lite läskigt, hade nog sett det okända eller nåt liknande dan innan den gången med. 

Igår kollade jag lite, och önskade att Source skulle leka med mig med, göra ljud eller flytta på grejor (fast samtidigt tycker jag det är tokläskigt 😃) och lite senare på kvällen pep plötsligt micron i köket som den gör när den har micrat klart! Så cool! Fast jag undrade allt om jag hörde i syne.. Eller om jag gick i sömnen och stängde av datorn den där natten :)

Jag var ute och red häromdan, på det stället vi klurade på att rida ifall ni kom hit, var supermysigt! Fina hästar och fint i skogen och mysigt med fika. Damen som hade det var LoA med, hade flyttat hit med sitt teaterkollektiv för 30 år sen, sen gradvis gått över till turridningen. Var tvungen att fråga om hon kände till attraktionslagen (efter hur hon pratade om saker) och det gjorde hon. Nog inte riktigt som vi härinne, men ändå, kul!

linnease
2014-05-04 13:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

en till ❤️

linnease
2014-05-04 13:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

  .

[Kathja]1
2014-05-04 13:58
#46

Vad mysigt det ser ut Linn! Jag har oxå bett om mer inom det andliga men kanske inte åt "spök hållet" jag vill kunna heala effektivare och så pass att jag kan göra det på andra utan att noja, vill vara mer uppkopplad mot källan och lättare kunna ta emot budskap från allt som är. Ett steg åt det var att jag idag blev erbjuden en initiering i violetta flamman. Det ska bli så spännande och känns helt rätt, som något som kommer göra att jag lyfter. Happy happy happy!

[rore]
2014-05-04 14:04
#47

Hej på er!

Mmmmm,, Mysigt det ser ut Linn. JAg har i flera dagar gått med en inre längtan efter att umgås med hästar. Jösses Vad kom det ifrån?? 😮

Är ju egentligen rädd för de stora vackra djuren.

Tog en prommis i Hågadalen här om sistens och då stod det ett vackert ståtligt djur och betraktade oss.

Hän var så nyfiken att han kom fram till stängslet och lät mig klappa *modigt av mig*✨❤️

Det var som om han sa: Jag är inte farlig!

Önskar mig ut på en dags tur i naturen. 🌈🙂

Här går livet på som vanligt med varierande innehåll. Upp och ner i lagom takt,, fast ganska intensivt ändå.

Har kommit på att Andas är bra. Inte bara livsviktigt utan hälsosamt med några väl medvetna andetag till och från😉ett sätt att vänta in sig själv, när lusten att springa ifrån Nuet infinner sig😊🌈

linnease
2014-05-04 14:04
#48

Oj spännande! Ja, jag med Kathja.. spöken är väl inte min grej egentligen.. 🙂 Men jag tänkte det är ju ändå typ på ämnet kommunikation med det ickefysiska, kan bygga lite moment där i alla fall :) :)

Annons:
MissInAction
2014-05-04 14:31
#49

Åh vad mysigt, Linn! ❤️☀️ Fiiiiina människor och fiiiiiina hästar! 😍

Hehe jag har ju alltid en längtan efter att umgås med hästar igen. Ibland blir längtan starkare. Det blev den för ungefär en månad sen t.ex. 
I Hågadalen finns det ju många hästar att titta på ♥ Modigt rore att du klappade!! 😃

Igår eftermiddag/kväll träffade jag några vänner från HP-föreningen och kollade på några avsnitt av Game of Thrones och myste och nördade oss i största allmänhet 😍

Sen trevligt innan sängdags med spel och prat 😊

I dag blir det ytterligare HP-nörderi då det i fredags var minnesdagen för det stora slaget vid Hogwarts… så vi ska ha träff med minnesstund.

Åh jag tar mig friheten att klistra in en grej som en kvinna skrev i en grupp för Akademistallet här i Uppsala… tyckte det var så fint! ♥

Måste få berätta om Nature, kallad Ture som kom till Acka hösten -04. Tyvärr trivdes han inget vidare som lektionshäst, många ofrivilliga avsittningar blev det för eleverna och till slut fick bara de som ville rida honom tills han skulle åka tillbaka till hästhandlaren. Det underliga var, att han skötte sig exemplariskt när jag red! Lugn, lydig och bara alldeles underbar. Minns särskilt en gång när snön fullkomligen dundrade nerför ridhus-taket och alla hästar for runt som flipper-kulor i ridhuset. Eva kom fram för att hålla i Ture, men han stod som ett ljus. Några dagar efter det, upptäckte jag att jag var gravid, och jag kan sätta mina sista pengar på att Ture visste om det först av alla 🙂 Därför uppförde han sig när jag red! Bara en anledning till varför man bara älskar dessa djur ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-05-04 14:45
#50

Så mysigt med nordsvenskar, trygga lugna och snälla verkar dom vara.  Det ser ut att varit en härlig tur Linn!

Det här med spöken, andar osv. När jag var mitt i sorg stormen och mådde skit så gick jag på vad heter det ? Ett medium som tar kontakt med personers andar, alternativt guider (oftast släktingar av någon orsak). Jag kontaktade även ett annat medium. Mitt behov av att få svar var då så stort, jag ville förstå, ville se vad som skulle hända och sökte alla dessa svar utanför mig själv.

Nu har jag inte alls det behovet. Nu känns det i stället viktigare att komma i kontakt med min själ eller The source. Det känns som att den källan är  viktigare och "högre" energi mässigt. 

#49 fint Miss. En bekant berättade att deras hund reagerade på en gång hon blev gravid, innan hon ens själv visste. Hunden blev som ett plåster på henne ❤️ Båda graviditeterna samma sak.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

ollivoll
2014-05-04 16:01
#51

Härliga bilder Linnease, naturen är helt underbart:)) hästar också:) Jag gillar Det okända, men jag vill inte tro att det finns spöken för då skulle det betyda att vi kan fastna i denna världen ( grymma tanke) Däremot tror jag att minnen av människor kan fastna ( energi) eller om det t o m handlar om olika dimensioner som man går igenom. Själv har jag känt av min släkt i olika tillfällen när det verkligen har behövts. Sen har det varit tyst. Är inte så mycke insatt i spöken, men jag måste erkänna att jag ändå finner sånt spännande:))

linnease
2014-05-04 17:15
#52

Åh Rore, vi postade visst samtidigt. Ditt inlägg var som balsam för själen för mig idag ❤️🤗

Härligt med "nörd"-träffar MissI! 😃 Jag vill oxå ha ett helt gäng att kolla på Game of Thrones med! Måste vara bra att bo i en studentstad för det sociala livet ❤️

Ja, håller med dig Otroulig.. jag "köper" inte deras versioner av hur det funkar eller förklaringar rakt av, som själar som fastnat t.ex.. Men det är otroligt fascinerande att se hur himla enkelt och direkt de får fatt i information, uppfattar precis som de som bor i husen behöver höra för att lugna sig, fatta, släppa saker, gå vidare. Och hur vad de är och cad de gör är vad de i husen behöver. Väldigt coolt. Mest den aspekten jag kollar på det för. Lite för mycket drama och "hemskheter" över det för min smak egentligen annars..

Otroulig
2014-05-04 17:42
#53

Jag har en underlig känsla i kroppen idag. Som om en stor JAHA insikt ska komma. Eller har kommit och jag har glömt bort den…. Det känns som en fantastisk insikt. Whiii undrar vad det kan vara.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-05-04 18:05
#54

Vad spännande Otroulig! ♡

szirius
2014-05-04 23:17
#55

Nu har jag inte sett de program ni pratat om men tidigare sett program med olika medium, även följt med mormor som gick på seanser jämt när jag var liten…och redan då kunde jag märka hur många, säger inte alla, men många snarare läser av folkets energier än nåt annat. DET är vad de är proffs på, de kan fånga upp info som dessa människor bär på…dessutom kan det ju ibland vara så pinsamt ledande frågor så jag bara skäms…🤐. Poltergeisfenomen har jag varit med om flera gånger, då saker flyttar sig, ramlar ner från väggar, tekniska prylar flippar etc o det har då alltid rört sig om röriga konflikter inom familjen, eller att nån mår mkt psykiskt dåligt - taggig energi helt enkelt som påverkar omgivningen rent fysiskt. (Själv har jag förmågan att smälla helt nya lampor om jag tänder dem när jag är upprörd😃😇)

Ser det som #51 , det är en minnesbild som blir kvar och kan spelas upp, har själv sett såna "filmer". Sen att släktingar kan komma och gå, ge råd, varna etc absolut..men tror inte att en själ kan fastna…

Jag har nån slags avig inställning mot medium ska jag erkänna…det känns som om man drar hit deras energi med en massa onödiga frågor  när de har viktigare grejer för sig…jag tror man ska släppa dem…🎈

Annons:
Otroulig
2014-05-05 06:58
#56

God morgon!

Vilken fantastisk morgon, lite bitit med minus grader, men jag kan tycka det är lite mysigt för det innebär att vi får njuta av våren längre ❤️

Tar min morgon promenad varje morgon och idag njöt jag extra av alla gröna nyanser och fågelkvitter, så vackert!

Ha en härlig dag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-05-05 07:18
#57

Jag tänker som du, skönt att den tar tid på sig den där våren. Mer tid att njuta. Fast idag tog jag på mig strumpor och det bär emot lite, men lite för kallt för sandaler. Idag har jag tidig morgon hemma, det sker bara en gång var tredje vecka att jag får gå upp tidigt hemma för att ta mig till jobbet, alla andra tidiga dagar är jag redan på plats. Och jag får säga att detta är något segare. Trött som attan, men förväntansfull. Inte på hur jobbet kommer att bli för det är mest samma samma, utan på livet. Det känns sådär spännande att leva, ska njuta av den känslan. Har iaf fått haft min te stund med en stunds meditation. Idag ska jag ringa Broland och få mer info om violetta flamman och hur allt kring det går till. Mer spännande saker. Det är bara att glida med i tacksamhet. Nu ska jag glida ut med soporna, i tacksamhet över att vi har saker att slänga, och sedan blir det till att susa till jobbet.

Theleonora
2014-05-05 08:35
#58

Hm imorse försov jag mig eller rättare sagt ställde kl "fel". Men det gick bra ändå, inga konstigheter. Bara ligga kvar, skippa träning och sen upp och iväg till jobbet. Jag undrar om jag inte var med på er gruppmeditation igår ändå fast jag försökte undvika det för jag har fått en rejäl dos healing för ung 10 dar sen som fortf jobbar. Och då brukar jag ha svårt att gå upp dagen efter plus att jag kände på hjässan och lite i kroppen. Aja, sitter inne på toan och kontemplerar och insåg att jag är en sån bakåtsträvare. Jag har ju haft mkt fokus på gamla relationer och hela tiden tänkt att jag måste ändra på nåt för att kunna få tillbaka den relationen (tjej eller kille), den sista tanken har varit omedveten på ett plan men kom fram nu. Men man kan inte gå bakåt, man kan bara gå framåt. Och jag kommer ju ha helt fantastiska relationer från och med nu. Jag har bara behövt släppa allt gammalt jag burit på för det passar inte i mitt liv längre. Jag har utvecklats nåt så enormt och det är ju därför dessa människor har försvunnit ur mitt liv. För det passar sig helt enkelt inte längre. Så in med nytt. Jag vill leva nu!!!! Jag vill omfamna livet och njuta, njuta av varje nu!!! Måste tillbaka och jobba igen. Men ha en fin dag!


spull
2014-05-05 08:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Åh, hästar! Har också varit lite smårädd för de vackra stora djuren men det har varit på grund av respekt..men börjar nog släppa det för känner en dragning. Det dyker upp överallt i mitt liv..skulle jag precis skriva och så pep wordfeud till och någon spelade "KUSE". Hahaha! 😂

Här är hästarna som finns på promenadslingan i närheten.

må gott ~

SHIAWASE
2014-05-05 09:41
#60

Hej på er!!!

Här är det helgdag idag och imorgon, så vi slöar!

Häftigt Szirius med dina  krafter!!!

Igår hade vi BBQ med dojo, elever och föräldrar,, jättkul! Idag är det som sagt bara slödag,,,"borde" jobba men gör inte det

Underbart med hästar!! Jag har ju ridit mycket i min  barndom,,,

Kram på er alla

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2014-05-05 12:15
#61

Heeeeej, här är solen tillbaks ☀️efter 2 dagars regn! Efterlängtad och en riktig humörhöjare. Jag blir morgonpigg av sol - vill kliva upp och komma ut när solen lyser in i badrummet❤️, i helgen när det regnat o varit grått har jag backat till sängen igen😉

Idag en lugn måndag, har sovit djupt inatt och sedan mediterat läänge denna morgon, säkert 1 1/2 h, skön start på veckan.

#58 låter om en fin insikt Thea🙂

#60 skönt med lite helgdagar - slöa på låter najs🤗 Och barbeque! Blev sugen på grillade majskolvar, mums!

Åh, vad många vi är som har "längtan" efter hästar! Vackra stolta djur, känns som att de står så självklara i sin kraft och bara lyser✨

catchpassion
2014-05-05 12:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Springer in och säger heeeeeej! Hinner inte vara här så ofta nu med jag tänker på er dagligen. Skickar med en bild från sista april visst är den vacker!!??

Kram
CatchPassion

Annons:
linnease
2014-05-07 11:05
#63

Huh, ingen som skrivit här på två dagar?? Eller nå fel på forumet??? 😃

Läste ikapp lite i "skulle det inte vara härligt om"-tråden, Otroulig, är det inte dags att skaffa fast bredband hem nu?!?! 🤗 Finns ju via telejacket om du inte har nån nät indraget där du bor. Fast pris, snabbt, och OÄNDLIGT med surf!! Skaffa en wifi så kan du ha både till dator och telefon/surfplatta om du använder det. Så kan du spara dina 6 stackars MB till stugan och på resande fot :)

Kollade lite på telejacketinternet här, jag har inget nätverk i mitt hus utan jag kör på obegränsat mobilt internet, men det är lite segt ibland på kvällarna.. Via telejacket verkar kosta runt 300 per månad om du inte har ett fast telefonabbonnemang redan (då blir det billigare, för 70 kr är nätavgiften till telia). En sida jag kollade på hade halva priset i 3 månader just nu, och för 14 kr extra per månad får man trådlöst modem om man vill ha det: http://www.alltele.se/bredband/adsl

Här är en annan: http://www.t3.se/privat/bredband/

Hm lite luriga, står inget om de är obegränsade eller om de har nån datamängd, men jag antar obegränsat? Bäst att kolla upp dock..

linnease
2014-05-07 11:15
#64

Oj, sökte på adsl.. De två kändes lite skumma ändå.. nu hittade jag gamla stabila företag, Telia.se har ju, och Bredbandsbolaget.se! 😃

Bredbandsbolaget verkar ha ett mobilt bredband med 30GB per månad oxå..

SHIAWASE
2014-05-07 16:02
#65

haha!!! Linn!! har tänkt precis samma, men tänkt att jag inte förstår svensk teknik,,, här finns det optik fiber (heter det så) överallt, om du inte bor väääääldigt ute på landsbygden och vi har haft det i så många år, så jag tänker inte att det finns något annat,,,,,

Jag VET ,,, att det finns byar och orter som INTE har hastigheten, MEEEN. Otroulig bor ju i storstaden!!

tänker jag,hehe,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2014-05-07 16:34
#66

Ja precis, och har väl pengarna om jag skulle gissa! 😃 Så det måste bara vara teknikmotstånd eller nåt, sätta sig in i det?! Eller men, är inte du typ ingenjör eller nåt sånt Otroulig?

Håbe
2014-05-07 17:59
#67

Gissa vad jag ska göra på söndag??? Jag ska rida 😃😃😃!

Första gången på 10 år. Det ska bli så galet roligt. Är så stolt över mig själv som lyckats gå ner i vikt så pass att jag kan göra det och till hösten ska jag absolut börja rida i grupp. 

"I´m so happy…..tralla la"❤️

Otroulig
2014-05-07 18:04
#68

Haha tack ni är så snälla som försöker hjälpa mig 😍 näe jag är inte ingenjör - har bara jobbat på såna företag och jag är inte en fan av datorer och elektronik överhuvudtaget. Tyckte jag gjorde ett val och gjorde en undersökning när jag skaffade mig det här och trodde att det skulle vara den bästa lösningen, såna här beslut tar mycket energi från mig så det tar kraft att ta tag i det igen.

NU måste jag berätta - det blir nog lite långt, men jag tycker det är så kul.

Häromdagen pratade vi på jobbet om att tuta i bilen. Jag var den enda som gjorde det tydligen - jag sa att jag lika gärna kunde tuta och skrika lite för att jag var glad. 

I går fick jag Tarot kortet jag får ca 2ggr i månaden - den handlade om ilska "Furious" och hur man hanterade den. I morse hände följande: 

När jag hade backat ur garaget och gick för att stänga porten så såg jag att det stod en bil och blockerade min uppfart. Föraren satt och pratade i telefon. Jag tänkte att han ser väl att jag är på gång och flyttar sig. Stängde porten - satte mig i bilen och började backa, ingen reaktion. Då tutade jag lite för att få hans uppmärksamhet.. Han tutar argt tillbaka och sliter upp bildörren och går ut och försvinner bakåt. Men vad händer tänker jag  - jag ska ju till jobbet. Jag kliver ur och ser att dom håller på att koppla på den stora släpkärran som brukar stå parkerad utanför oss. Jaha, tänker jag - det förklarar ju saken, jag går tillbaka in i min bil.  Sen kör han iväg i värdens fart och tutar - slänger in i ekipaget lite längre fram och går argt ur bilen för att göra nåt i baksätet. Jag stannar och vevar ned rutan och frågar lugnt. " Varför är du så arg" Han svarar upprört "men du såg ju att vi höll på att lasta kärran." Nej, sa jag, det såg jag inte." Men då kan man väl gå ur och säga det" säger HAN. Jag blev lite stum av detta påstående. Han är fortfarande skitförbannad och sätter sig i bilen. 

Nu tänker jag i mitt stilla sinne att om han vänligt hade berättat att vi ska bara koppla på kärran så hade allt varit frid och fröjd. Han var verkligen tok förbannad. 😃

Det hanterade jag väl fiiiint 😎

Grejen är också att mina grannar och jag har retat oss på kärran för den står ivägen. Min ena granne har varit tvungen att ställa en av sina bilar för att blockera - för dom hade ställt släpkärran så korkat så man kom nästan inte ut. 

Nu stod den där igen men nu ska jag sluta lägga fokus på den.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-05-07 18:05
#69

HURRA Håbe!!! 🥳 Åh vad roligt, vad du har jobbat på duktigt!🤗

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Håbe
2014-05-07 18:07
#70

Helt sockerfri i 3 månader 😃

Otroulig
2014-05-07 18:11
#71

🏆🌺🎈🎁 (höll på att lägga till tårtan MEN det hade ju blivit fel 😃)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-05-07 18:12
#72

Håbe🥳 så kuuuul!

Otroulig🥳, jaaa det klarade du bra 🙂

ollivoll
2014-05-07 18:21
#73

Håbe, vad duktig du är:)) Otroulig, det hanterade du kanon:)) Hur fasen får ni in era smileys gubbar:/ jag är verkligen teknikens under:))

linnease
2014-05-07 18:23
#74

Grattis Håbe!! Så bra gjort! Och kul att börja rida, jag funderar med på det, man kunde börja med tre lektioner på prov här innan man bestämmer sig (sen abonnerar man visst på nåt vis).

spull
2014-05-07 18:43
#75

Tog en sväng via psykakuten och 1 dygns inläggning på avdelning efter ett nytt suicidförsök. Ungefär som en blixt från en klar himmel, faktiskt chockad och förvånad själv. Mått så bra en längre period nu, och inte haft självmord på kartan ens. 

Men efter diskussion med en grymt duktig överläkare plus lite "soul search" så fattar jag att det funnits triggers till det hela. Det var inte så konstigt egentligen att jag agerade så. Nåja..still on this earth, ett tag till iallafall, men egentligen längtar jag hem…..🌛😭

må gott ~

linnease
2014-05-07 18:46
#76

Oj då spull! Stora kramar.. bra med bra folk runt omkring. Lite bättre nu? ❤️

Annons:
Otroulig
2014-05-07 18:54
#77

Men Oj Spull 😮 hur tänkte du då? Du får ju inte lämna oss när du precis hittat hit! Hoppas du hittat någon sorts balans vännen. 

Jag hoppas att du snart kan känna dig hemma här också - för du har ju Dig med dig.

Stora kramar och ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-05-07 18:55
#78

🤗❤️☀️🌈🌺🥳 till er alla!
Läser men har lite bråttom just nu 😎


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
2014-05-07 18:57
#79

Jag hoppas att du snart kan känna dig hemma här också - för du har ju Dig med dig.

Så sant Otroulig ❤️❤️❤️

[::Vera::]
2014-05-07 19:09
#80

Spull… Ok, förstår din längtan till något helt annat. Men sanningen är den att du behövs här på jorden! Var inte ensam för mycket med dina tankar. Du är inte ensam.

Vill du så kan du PMa mig, bomba ur dig det som du känner. Jag finns här, "lyssnar" om du behöver. 🤗

spull
2014-05-07 19:14
#81

Tack för er omtanke! Vad gulliga ni är!❤️❤️🌈

 Jo det är bättre nu, lite omskakad och så, men är hemma i lägenheten. Mitt i kaoset med alla prylar jag tänkt rensa ut.. 😛 

Sen talande nog så fick min telefon problem med batteriet. Den bara totaldrainar från full laddning och neråt jättefort utan någon särskild anledning. Känns som symbolik…har haft svårt att hålla energin själv.. ☝️min lösning var att fabriksåterställa…

ALLT FÖRSVANN.. alla bilder allt… glurk. Men jag saknar dem inte!!!!! :O :O :O 

Blivit SÅ SUGEN nu på att göra samma sak med datorn.. formatera hårddisken, UTAN att backa upp på den externa.. men då ryker verkligen ALLT…….

må gott ~

szirius
2014-05-07 19:27
#82

Spull❤️ Jag har pendlat så mkt i den där känslan tidigare…att längta tillbaks till 100% source, tyngden i livet kan kännas så tung…(ett starkt minne tror jag, hur underbart det är att vara helt lätt och fri när man inte är inkarnerad i en kropp….) Jag ser det lite såhär nu, att livet är långt så jag har massa tid att hitta vägar att må bra här och nu…känna mig fram…det är inte bråttom…det är spännande och intressant lika mkt. Och varje stund räknas! Nu och nu och nu. Det är det enda som finns.

Otroulig…."du har ju dig med dig" - wow, så fiiint, det tar jag verkligen till mig🌛

szirius
2014-05-07 20:24
#83

Alltså, hembakat fullkornsbröd med ghee…kanske det godaste..mmmmm . Och chaite till! ❤️

Annons:
SHIAWASE
2014-05-07 23:17
#84

God morgon på er!☀️ Spull🤗 

Hoppas att du hittar tillbaka till DIG , och att du åter ska njuta av stunden här på jorden, även när det går upp och ner❤️

Här är det fint väder som vanligt, och jobb som ska stökas undan!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2014-05-08 00:18
#85

Jag har också druckit chai (hemmagjort såklart) ikväll 😍 första gången på ett bra tag nu. Var gott efter yogan! ♥

Oj vad klockan går, och jag vill inte sova! 😇♥☀️😊


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2014-05-08 06:44
#86

God morgon ☀️
Regn och grått och någon enstaka plusrad i Uppsala, men sol i mitt ❤️

I vilken tråd var det som det pratats om att x kanske inte existerar, utan att x endast är frånvaron av y? Hmmm kan inte komma på.. tror inte att det var här. Men jag kom att tänka på det då jag nu gick igenom en av mina bokmärkesmappar i Chrome, heeelt random men jag letade efter något annat, och såg den här rubriken och var tvungen att kolla. Det är en video som jag haft liggandes där sedan 2008 eller nåt, tror jag. Och jag har inte koll på om det faktiskt är han som har sagt de där sakerna eller inte. Men tänkte att folk här inne nog kan gilla videon 🙂♥

https://www.facebook.com/video/video.php?v=155315264765


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2014-05-08 10:45
#87

Hej på er!!! fina

Tack till er som klickar gilla på mitt blogg inlägg,, fastän ni inte förstår vad som står där,,, MEN kan tänka att ni förstår av bilder och av att ni känner mig rätt så bra vid det här laget,,haha❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Här har varit en jobbintensiv dag vid datorn,,,,och mera att göra!!!

Min man har ju tagit ett ytterligare steg, och gått ur karate organisationen vi var med i. (Han slutade ju den vi var med i innan för två år sedan, och nu denna,, det är samma egentligen,, och han och jag är de som är starkast förankrade till grundaren egentligen,,men, men svårförklarat så jag hoppar över den biten,,)

Så nu har vi startat vår HELT egna karate stil.

Som vi kallar

Bujutsudaishizenryu jinshindojo (låångt,, när man skriver på svenska!!)

Fantastiskt svårt att översätta,,

MEN jag måste sätta ihop någon engelsk översättning av konceptet  och lägga upp på FB.

Jag håller dessutom på att göra en ny hemsida för oss.

OCH dessutom så har ju jag alla mina event som kommer upp.

SAMT massor av annat jobb,haha!!

Nåväl,, när det gäller vår dojo,, så är konceptet  tre steg

1. Traditionell träning som vi har sysslat med hittills, enligt Kyokushin Karate, full kontakt`,, inte många idag som använder namnet Kyokushin som verkligen instruerar Kyokushin idag,, tyväär,, men så är det,,, men vi , både jag och min man är upplärda av grundaren,, så även om vi inte använder namnet, så är vi säkra i det vi lär ut.

2. Meditation och healing. Budo handlar om att skapa både fysisk och inre styrka,, med andra ord har meditation en viktig uppgift,,, vid vanliga träningar idag, så sitter man och sluter ögonen i typ 30 sekunder innan träningen börjar,,, Mokuso kallas det, MEN detta är ju egentligen meditation som vi i vår tid när vi har börjat göra en sport av Budo , har kortat ner,,, sååå inget konstigt alls egentligen,,, (tyvärr tycker vissa i branschen att det är konstigt) I detta koncept kommer ju även hela kristallbiten med också.

3. Collaboration mellan Karate, budo och meditation, healing biten,, MEd andra ord ett HEEELT nytt koncept inom denna bransch.. Aikido har ju också använt sig av Ki ,, men det min man kommer att utveckla tar nog allt till helt andra höjder,,, Hur man kan expandera inre och yttre styrka till max,, på ett mjukt sätt,,, kan jag tänka mig. . Min man kommer att starta upp helt nya träningsklasser riktade mot en helt ny målgrupp

Nåväl,,, (Jag veeet,, detta är inget som ni riktigt är intresserade av men, bra för mig att börja formulera mig innan jag ska pränta ner beskrivning för resten av karatevärlden ,,,,)

Så  nyckelorden som finns med i  vår nya benämning är alltså

Bujutsu daishizenryu   -  Bujutsu enligt de universella lagarna (fri översättning)

Märket vi använder på våra dräkter  TEN JIN CHI

Universe, Humanity, Earth

Namnet på vår dojo   JINSHIN DOJO

JIN- Humantiy SHIN - Mind, soul , heart

Såååå,,, även om ni inte förstår så mycket av mitt svammel, så vet jag att ni förstår själva kärnan av det vi är på väg att göra!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
2014-05-08 11:00
#88

Heeeej shia! Jag tucker det var intressant information och läsning så jag är glad att du delar med dig. Fortsätt med det!! Ert koncept låter spännande. Kram


szirius
2014-05-08 11:11
#89

Shia!! Låter spännande och kul, iiiiiii!🥳 Tänkte direkt på aikido , som du nämnde…lite samma koncept, mkt fokus ligger ju där på det inre…inifrån och ut liksom. Haha, ja japanskan är inte så lätt att fatta🤪

Jag önskar härmed att jag ska bli mer morgonpigg! Det är ju underbart att vara vaken och PIGG tidigt på mornarna…blir pirrigt förväntansfull av det…så härligt att möta folk tidigt också, cyklade iväg 6.30, oj supertidigt för mig😃, och alla var så glada o trevliga överallt. Sen LYX att komma hem o klockan är bara 8 och jag har heeela långa förmiddagen innan jag behöver sätta igång med jobbplanering o jobb! Idag lyser solen, men det är småblåsigt så inte så skönt ute, sitter inne o njuter av  ljuset i stället. Ska förbereda  guidade meditationer som jag ska hålla idag…har hittat en fin,  "kärleksträdet" ifrån silvametoden…hur man går in i en skog, kommer till ett stort träd som strålar av ljus och kärlek, allt är fridfullt…och hur man smälter ihop…för detta trädet finns alltid inom oss…det står där, stabilt och sänder ut ljus och kärlek…dit kan vi komma när som helst och tanka…känns som att denna är " enkel" och passar bra även till yngre elever🙂

SHIAWASE
2014-05-08 11:23
#90

Thea, fina,, ja,, vi ha ju INTE tagit bort den fysiska träningen,, tvärtom,, hårdare träning än hos oss kan du nog inte få,,, MEN just där kommer den inre träningen in,,, något som många har svårt att greppa,, men något om känns helt ok, snacka om TOTAL FITNESS!!!

Sizius,,,, precis, aikido liknar, men vi verklighetsförankrar både det inre och det yttre på ett bättre sätt!!! tänker jag.

OCH mornar är underbara,, jag har ju varit vääääldigt slapp med min egen träning på sistone,, men känner att det inte är (känns) bra,, så härliga morgon jogg rundor känns som om det kan vara på plats!!!

Varmt, sol, tidigt, men frisk luft,, YES!!!

Start i morgon eller?? haha,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
linnease
2014-05-08 11:25
#91

Wow häftigt Shia.. jag tänker på filmer om gamla mer spirituella (eller nästan lite magiska) japanska ninjakrigare eller på Star Ward Jedi's typ.. supercool ❤️

Åh fint med trädmeditation för yngre elever 🤗 Tänk vad långt från nåt jag nånsin gjorde när jag växte upp

szirius
2014-05-08 11:37
#92

# 91  Tack! ❤️Ja, känns fint att göra det.

Jag hittade på egna meditationer när jag var liten, utan att veta att det var vad jag gjorde😛. Hade en bibel och bad ( kommer inte alls från nån troende familj men blev trygg av att be till Jesus)  och gjorde ritualer med mina gosedjur som jag satte upp på ett visst sätt, plockade tusselago och la i en ring…helt från min "inre being" ✨…kanske mina bästa minnen…kunde skapa en egen värld där allt var bra…❤️

SHIAWASE
2014-05-08 11:48
#93

wow!! Szirius!!! Titta vad du hittar din väg❤️Jag tror att vi också ska lägga in lite träd meditationer,, eller det gör vi ju redan, inte med träd,, men på läger,, så innan vi börjar dagen så går alla ut i naturen,, och mediterar en stund,,,

Barn är så självklara så de känner av sååå mycket, och mår såå bra!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
2014-05-08 11:55
#94

Härligt Shia! Jag tänker mig att när man är i source så kan man köra hårdare träning och orkar mer. Så det låter väldigt bra med er kombination! Själv har jag lagt ner träning denna vecka och vilar ryggen. Den känns helt trasig och ibland säger den ifrån så jag inte kan resa mig eller gå. Men det är ju som det ska vara så bara att ta det lugnt och vara kärleksfull mot den!! Så önskar jag att jag kommer igång med träning och tidiga morgnar när ryggen är bra!!


[Kathja]1
2014-05-08 12:02
#95

Wow Shia!!! Så j-a fräckt, och helt rätt. ❤️

[Saz]
2014-05-08 14:14
#96

Läste just en dödsannons! Kom som en chock för mig.
Min gamla kollega som jag var väldigt nära vän med, trots att hon var 35 år äldre så stod hon mig väldigt nära då vi jobbade ihop. Pratade med henne i telefon i februari och vi bestämde att vi skulle luncha snart. Tiden rann iväg, jag var på semester och jag har tänkt varje daq att jag ska ringa henne och boka in den där lunchen.
Idag såg jag hennes dödsannons. Cancer. Hade känt sig trött för 6 veckor sedan och gått hem och aldrig kommit tillbaka. Så himla hemskt. 😕
Det får en att tänka över sitt liv en extra gång och känna efter vad som är värt att gnälla över…❤️

ollivoll
2014-05-08 16:24
#97

Shia, härligt att läsa:)) vilken kul grej du och din man gör tillsammans, vad kreativt av er:)) Saz, beklagar sorgen du känner men säger ändå grattis till din vännina som fått fara hem igen:) många jättekramar till dig

Annons:
MissInAction
2014-05-08 19:08
#98

Jo Shia jag tycker också att det är intressant! Dels för att jag tycker om att höra vad du har för dig och dels för att jag själv tränat karate, men bara en halv termin så det räknas knappt 😞😃 

Saz jag beklagar sorgen ❤️🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
2014-05-08 19:24
#99

Spull ☀️

Håbe
2014-05-08 19:49
#100

Ok, bara att inse att jag har lite att jobba på när det gäller min kropp och min självbild. Behövdes bara ett bootcamp-apt med jobbarkompisarna för att jag skulle ramla 30 år bakåt i tiden och sluta det hela med armarna i kors och tjurigt fräsa "Jag vill inte! Jag tänker inte! Jag hatar verkligen det här!!" 😈 Man går dit med känslan av att jag visserligen är i urusel fysisk kondition, men det ska bli kul och går där ifrån och känner sig fet, ful och helt värdelös. Hoppade av halvvägs och stod och tittade på i stället som en tjurig småunge. Sååå mycket känsla kvar från skolans gympatimmar där jag alltid var den som kom sist, eller fastnade uppe på bocken. Träna i grupp är helt klart INTE min grej. Nu känner jag bara ledsen och låg igen. Jag som känt mig så i balans den senaste tiden. Som att jag klarar allt nu. Tsss, säkert!

Otroulig
2014-05-08 21:13
#101

Jaha då försöker vi igen då 😡 dum dator.. Skrev ett långt inlägg och sen fipplar det ut - ånga.

Håbe, känner så igen mig. Skit i det, har vi det lilla problemet att vi surar u när man tränar i grupp - då kan man ju STRUNTA i att göra det, eller hur? När vi känner för att gilla det - så gör vi det. 😎🤗

Shia, säger som Kathja WOW!! Det låter så kraftfullt så jag vet inte vad. Vilken power ni har du och din man, och då menar jag inre kraft. Jösses!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-05-08 21:31
#102

Det gick ju bra, provar med en dags rapport.

En bra dag idag. Mycket energi, kom t.om ner till gymmet och tränade första gången på en månad. Där gick det däremot lite trögare, haha. 

Har så söta vänner, de ringer till mig och ber om listor på alla inbjudna till festen…vad kaaaaaan de tänkas vilja ha deras nummer för 😇.. till min 30 års dag fick jag en bil, en rostig SAAB 900, min allra första bil ❤️ den var inslagen jättefint, med en stor röd rosett och alla hade skrivit på pappret. Den enda som var sur var pappa för han trodde att det var till honom jag skulle gå för att be om hjälp när den inte funkade. Han använde den senare som inbytes bil när mina förädlar köpte bil och fick flera tusen för den. 

Jag gillar presenter och är helt hämningslös. Jag t.om arrangerar mina egna presenter - häromåret blev jag sugen på en matberedare och sa till mina närmsta vänner att ringa min familj och gå ihop. Jag kan ju inte ljuga heller så presenten som inte passar så frågar jag om de har kvitto kvar så jag kan byta. Så har vår familj alltid varit, tok ärlig vad gäller julklappar och presenter. Jag gillar det. Inget knussel. Min svägerska höll på att få dåndimpen första julen. Hon var van vid att man såg glad ut även om man tänkte - HUR ska jag bli av med den här.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2014-05-09 13:09
#103

Tack och lov att man har det jobb man har! Kände mig bara låg och ledsen efter igår. Hade en riktig skitmorgon dottern som är en snigel i människoförpackning. Blir tokig på hur långsam det är möjligt att vara utan att stanna helt. Arg, sur och ganska nedstämd över en rejäl känsla av misslyckande. Så kommer man till jobbet och möts av barn som lyckligt ropar mitt namn när jag kommer in. Massor av kramar och sen en härligt, kreativ förmiddag tillsammans. Det går ju inte att vara låg när man har världens bästa jobb

spull
2014-05-09 17:25
#104

Åh nu försöker jag snappa ut ur en låg vibration i en kärleksfråga. Känner att det är motstånd och att det kommer från brist och att jag inte vågar lita. Tillåtelse tillåtelse tillåtelse! JAG ÄR VÄRD HENNES KÄRLEK! (Aj där snörpte det till…) okej en fråga om ovärdighet… kände att det var nåt sånt.. men jag är ju smart söt kärleksfull och musikalisk, klart jag är värd detta!! *affirmerar* Några snabbtips för att höja vibratiobspunkten ang ett särskilt ämne? Har inte min "Ask and it is Given" här just nu… ;)

må gott ~

Annons:
Otroulig
2014-05-09 18:38
#105

#103 ja Håbe, vilken "tur" ;), så härligt att ha en automatiskt höjning av sin energi, bara sådär utan att ens kunna värja sig! :) # 104 När man känner ett motstånd och att det dessutom ligger brist känsla och t.om att det som hos dig snörper till, då finns det en väldigt bra regel. GO GENERAL! Dvs backa tillbaka, tills du känner att du är på " säker" mark dvs, det du tänker känns bra. Som i ditt fall, " jag är smart, söt och kärleksfull" perfekt. Om du kan gå vidare, " det är ju klart att människor tycker om mig, jag känner hur härligt det är att ha varma kärleksfulla relationer" funkar det så, gå vidare på " jag är värd att älskas" Men generellt ska ju sägas att det är ingen ide att hålla på och affirmera om du inte är på en High flying disc, dvs mår toppen och känner dig lycklig. Så det gäller ju att ta sig dit först och det gör vi i och för sig med att tänka general som i mitt exempel. Det jag vill få fram är, ta det lugnt, gör saker som får dig att må bra, stärk dig själv, det kan du göra som du gjort - men försök… Vet att det inte är lätt, att inte vara specifik att det är just Hon du vill ha, gå tillbaks till dig. Till Ditt mående, till Ditt välbefinnande, till Ditt värde. Det är Du som är viktig och dina tankar om dig själv. Sen kommer resten, universum har redan tagit emot din beställning, så lita på att det bästa kommer. Kram

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
2014-05-09 20:13
#106

Fy för vilken dålig vibb jag hamnade på nu. Samtal från en riktig egoist och jag har lust att lägga mig ner och ge upp. Grrrr och bläääää. :( Att vibben kan skifta så snabbt! Nyss nöjd med livet o nu känns allt helt kass. Vill skrika rakt ut. :-(((((

Otroulig
2014-05-09 20:23
#107

Släpp, släpp. Du bestämmer själv hur påverkad du blir av omgivningen. Gissar att det kanske kommer att beröra dina barn. Acceptera situationen, se andra möjligheter. De finns alltid där ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-05-09 20:27
#108

spull!

Lyssna nu på Otroulig 😃🤗

Jag hade väl tänkt komma med liknande tips. Men vill också säga att du är värd att älskas. Punkt!! Inga därför att… du är värd att älskas! Och du är värdefull. För att du är du. Oavsett hur du är! ❤️

Ooh jag hade ju min sista dag på Back on Track idag (praktik) och när jag gick hem fick jag med mig lite grejer! En jättefin ridjacka  (mjuk och fodrad, gråbrungrön med ljusrosa i fodret ♥ och ett par jättefina bruna ridhandskar i skinn! 😍
Nu är det hästen som ska komma också!! 😃

Musik och vin och förhoppningsvis spel snart☀️🌈

🤗 till alla!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2014-05-09 20:40
#109

Just det, uppsalabor! Imorgon är det kosläpp på Jälla! Det är då alla uppsalabor kommer ut på grönbete 😃🥳

Får hoppas att det är uppehåll, men jag åker dit oavsett, med en vän från HP-föreningen.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2014-05-10 01:38
#110

Godmorgon på er!!☀️

Sol och varm är det här. Karate läger över helgen blir det!

Hoppas att vibbarna har höjts igen älvan och spull❤️

Själv ligger jag på någon mellanvibb dessa dagar

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Älvan
2014-05-10 08:43
#111

Tack Outrolig! Vaknade och trots mulet väder känns det bättre. Nu gör jag chokladcroissanter till frukost och lite kaffe på det så blir det bra! :) Shia Karate! Hur coolt som helst ju. Sonen tränar kampsport och det är helt fantastiskt för honom. Dock diskuterar de inte de djupa insikterna. Det får jag göra. :)

Annons:
[Saz]
2014-05-10 10:03
#112

Nu måste jag dela med mig av mina märkliga upplevelser…. Ni hade en teori om att min bil speglade mina känslor/energier. Den har ju krånglat i stort sett hela april och nu varit inne på reparation i tre veckor. Igår fick jag samtalet att den nu är färdig med ny motor och nu ska sen rulla som en ny nil i stort sett. På kvällen får jag ett meddelande från killen/dejten som aldrig kom till vår dejt…. !! Han har inte hört av sig på sisådär 3-4 veckor (sen bilen började rossla) Jag bröt ju som sagt ihop totalt och har haft den värsta månaden på länge under hela april. Känslor som varit högt å lågt, ilska, frustration, depression, gråtit, skrikit och undrat vad i helv….. det är som är fel! Igårmorse var första dagen på länge som jag faktiskt kände mig glad och fri på något sätt. Hade ju i stort sett glömt av den idiot till dejt och liksom "gått vidare" känslomässigt sätt. Får samtalet om bilen och åter kände jag en lättnad och sen slutade det med att han hör av sig på kvällen. Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta. Det ställer till det lite i mitt könslosystem. Ena sidan hatar den idioten och jag äcklas av hur respektlöst beteende han hade sist. Medans andra sidan skriker efter honom. Vi hade en väldigt bra start och pratade mycket i telefon och ja, jag föll handlöst för honom…. så det är liksom inte bara att ignorera. Givetvis svarade jag och vi skrev med varandra hela kvällen igår. Han ville ses. Han fick utskällning av mig att man beter sig inte så som han gjorde sist och han kunde åtminstone hört av sig, han skämdes och ångrade sig. Har väl inte direkt förlåtit honom… Men kan gå med på att ge honom en sista chans. Man kan tycka att det är fel av mig. Jag borde vara hårdare mot honom men ibland styr hjärtat och känslorna alldeles för mycket och huvudet har inget att säga till om. Jag är dock vaksam denna gången och hoppas inte på något förrän vi väl ses. Gud varför ska livet vara så krångligt och avancerat? Fast lite glad är jag ju ändå att han hörde av sig såklart… :)

[Kathja]1
2014-05-10 10:19
#113

Varför skulle det vara fel av dig Saz? Du gör det du gör antingen för att det kommer att bli något bra, eller för att det kommer att bli mindre bra och därmed en lärdom som kommer att leda dig till något som är bra. Det är bara att flyta med och uppenbarligen är ni inte klara med varandra för då hade han inte hört av sig. Jag har iaf just kommit in från en härlig stund ute med hundarna, vi har ju en egen liten skog på tomten så de har kissat och busat och jag har njutit av solsken och fågelsång samt rensat lite ogräs. Kan konstatera att det sannerligen är skönt att jag kan se det fina i kirskål för den finns överallt. Men det är bara att älska den med. Jag mår sådär härligt bra bara av att leva just nu, precis som det ska vara. Njuter av varje nu bara för att. Skönt känsla. Och tur är det för Älsklingen är lite svajigt och off, vilket inte är så underligt nu när han står på tröskeln till något nytt. Ett nytt han inte vet något om. Jag tycker mest att det är spännande. Livet självt är spännande! ♡

[Saz]
2014-05-10 10:29
#114

För att jag har vänner som ofta tycker tvärtom och det påverkar ofta mina val. Men jag går oftast ändå efter min egna vilja. Mina två bästa vänner har lite annan syn på kärlek, relationer och killar än vad jag har och tycker inte att man ska "sjunka så lågt" så man hamnar i underläge som man kanske gör i detta fallet. Men jag går som sagt på min vilja och mina känslor i den här frågan. Jag ska ta med mig det du skrev om att vi uppenbarligen inte var klara med varandra…. För som sagt isf hade jan ju aldrig hört av sig. Det blir som det blir denna gången och kanske bevisar lite på vad livet vill ge oss…

Otroulig
2014-05-10 11:45
#115

Ja Saz, du gör val - inget kan bli fel. 

Kathja, det är så spännande att se vad som kommer att komma hos er. Det är så härligt att följa allas liv här❤️ Efter att ha hängt här några år så har det ju hänt ett och annat 😍

Mår också sådär bra, som att allt bara löser sig. Jag uppmärksammar att jag har lite grums tankar ibland. Men häromnatten fick jag en sån där tydligt känsla av hur jag mådde och kände för länge sen och insåg återigen hur fantastisk stor skillnad det är i mitt inre känslo liv. Helt otroligt. Är så tacksam❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-05-10 12:09
#116

Visst är det spännande att se hur det utvecklas för oss här inne. Det blir tydligt vad som har hänt nu när vi har er nya här, jag kan iaf se hur jag har kommit vidare från trassel och knöligheter och hur jag inte längre kan relatera till det. Nu handlar livet mest om att må bra, glida på high flying disc och le åt allt som är. Och så dyker det upp något när det är dags att lyfta ännu ett snäpp, det känns som att det tar stopp men det är bara en känsla som visar att det är något som ska släppas. Sedan upp och iväg igen. Livet är sannerligen underbart när man väl fattar hur det funkar. ♡

linnease
2014-05-11 00:36
#117

Hm Saz.. jag kommer ihåg att jag hade en annan känsla och inte riktigt höll med om att han nödvändigtvis betett sig respektlöst sist (kommer inte ihåg detaljerna eller varför).. men kändes inte som läge att säga nåt om det då. Men nu kanske det är dags.. att hitta en annan syn på det, och fundera på varför det är så viktigt för dig (vad det nu var han gjorde eller inte gjorde, som jag inte kommer ihåg nu) och se om det kanske är ett tankesätt som är.. hm dags att släppa? ❤️

[::Vera::]
2014-05-11 03:06
#118

Det är sent och jag tänker så mycket på nätterna när jag inte kan sova. Behöver bara skriva lite.

När tanken på narcissister eller liknande dyker upp, så reagerar jag starkt med en form av stor sorg i mitt hjärta. Oavsett vem som drabbas. Värst känns det när andra far illa. Jobbar på det…också. Önskar verkligen att jag alltid skulle kunna säga att det är enkelt - och så blir det lätt.

Jag kan tyvärr inte se några möjligheter att det skulle kunna fungera att ha en bra relation med en narcissist. De ser inte några ”fördelar” med att vara empatiska, de har istället lärt sig hur och att det stärker dem att vara egoistiska. Det går inte att nå fram till dem hur mycket man än försöker. Tyvärr går det inte att nå något samförstånd eller ömsesidighet. Det faktumet att det bara inte går, är så ofattbart att man tror att man själv är knäpp. Man blir galen av frustration.

Älvan

I din situation så tycker jag att det är ett tecken på att du är friskt, att tillåta dig att känna att det är kasst ibland, tappa hopp… dvs känna dig svag, vara svag. Det kan inte narcissister tillåta sig (eller andra) pga sin störning. Det är en del i deras störning. Men det vet du ju.

Gå ut i skogen och skrik om det känns så! Det är ok och bra. Acceptera det du känner, det är sunt att känna som du gör ibland. Något annat är att förneka situationen och den du är. Jag gick ut i skogen och skrek rakt ut ibland, men orkade ändå inte tillslut, så jag började förnekade mig och försvann. Inte bra.

Tro på att du kan välja hur du påverkas. Ingen tar kontroll över det som du känner - Du ger dem kontroll i närvaro/samtal, bara om Du vill. Kanske att känna stor medkänsla för personen pga dennes svårigheter och ensamhet, kan balansera upp. Jag kände så (Försöker hitta den igen nu.). Men gör då inte som jag, utan behåll det inom dig-bara för dig och dina barns skull. Compassion. Men håll det inom dig nära ditt eget hjärta.

Jag vet inte!!  Vet bara att det är svårt för dig ibland, men också att det blir bättre. Hoppas iaf att det känns lite mer hoppfullt just nu. ☀️

Annons:
SHIAWASE
2014-05-11 07:34
#119

Jackathja tänk vad mycket som har hänt, både på ut och insidan de sista åren som vi har hängt härinne, min bok är ju verkligen ett sådant exempel, den kom igår hem till mig!!! Lägger upp fotot som jag la upp på FB

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2014-05-11 07:34
#120

Jackathja tänk vad mycket som har hänt, både på ut och insidan de sista åren som vi har hängt härinne, min bok är ju verkligen ett sådant exempel, den kom igår hem till mig!!! Lägger upp fotot som jag la upp på FB

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Saz]
2014-05-11 09:30
#121

#Linnease Hmm… Nyfiken jag blir hur din tanke var då, om den skiljde sig så mycket från va de andra tyckte där och då. Men förstod inte om det var positivt eller negativt? Men definitivt så tror jag att jag manifesterade mycket om honom men det blev nåt trubbel på vägen. Jag hade i stort sett gått vidare nu, det är ju trots allt över en månad sedan detta hände. Jag hade släppt tanken och önskan på honom (även om jag emellanåt ff funderat över honom) men jag måste säga att jag hade gått vidare, dvs släppt honom. Hade ju till och med spanat in en ny kille på träningen. Så hör han av sig givetvis…. Så ok nu börjat jag inse att det här med LOA fungerar… Jag har bara inte fått till hela tekniken än. Han ville ju ses i veckan och jag tror på det först när han väl är här. (Han har flyttat 1,5 timmes bilfärd från mig nu) Även om jag verkligen önskar att jag får möjligheten att träffa honom igen för att bara känna efter vart känslorna ligger nu.

Håbe
2014-05-11 09:34
#122

Genomont i halsen, tung i skallen, himlen är grå, det är kyligt och regnet hänger i luften men jag är lycklig som ett barn på julafton. Idag ska jag äntligen rida 🌊🌈. Som jag har längtat!

Jag önskar er alla en riktigt underbar söndag ❤️.

[Kathja]1
2014-05-11 09:46
#123

Åh Håbe vad härligt! ♡ Saz och Liv (ja och alla andra med) - Ingen relation kan vara dålig eller fel. Vi får alltid det vi behöver för att uppleva det vi ska uppleva för att kunna komma vidare. Därför är aldrig killar som hör av sig respektlösa, de hjälper dig bara på DIN livsresa. Och narcisser inte sjuka de är bara de som de har valt att vara och gör bara det som du har valt att uppleva Liv. Allt ÄR en välsignelse och helt enligt din livsplan. Inget är någonsin fel. Det är just som det ska vara. Så omfamna det faktumet och du kan komma vidare till nästa äventyr i livet. ♡

[::Vera::]
2014-05-11 14:21
#124

Kathja. Det är säkert så som du säger.

linnease
2014-05-11 14:27
#125

Amen Katjha! 🤗🤗❤️❤️

Hm Saz nu vet jag inte om det var just din situation jag kom ihåg.. Men den jag tänker på nu i en tråd för ett tag sedan påminde mig om nåt jag var med om fast på andra sidan av relationen typ förra året.

Jag hade pratat om att träffa en kvinna från ett forum som jag hängt en del på när jag kom till Kanada (hon bor nära dit jag skulle). Jag gick i väggen för ett gäng år sedan, och hade fortfarande inte helt mycket energi.. ibland klarar jag helt enkelt inte av att prata i telefon eller höra av mig, totalt upstream och Source säger till mig att vila.

Hur som helst, vi hade pratat om att ses en helg, tror inte vi hade bestämt definitivt men nära nog i hennes värld. Så hon ringde mig, och jag var alldeles för trött för att prata på fredagen. Så hon ringde igen, och messade, massor av gånger, och jag blev superstressad och bara sämre.. Hm var skulle jag komma fram till.. jag hade skäl hon inte kunde förstå till att inte svara.. och jag blev nästan typ helt rädd för henne, i min värld, om mina vänner ringer och man inte svarar, och, då är hon väl upptagen då, det har kommit nåt emellan, det är lugnt, vi hörs när vi hörs. Alla är chillade och vuxna nog att gå sin egen väg och göra vad de har lust med liksom, då gör jag väl nåt annat då. I min värld var det som, men VEM ringer fyra gånger på en timma och skickar sms?!?!?! 😮🤫 Shit, hon måste vara helt psykopat eller åtminstone totalt tokkontrollbehov!! Och definitivt inte i flow.. :)

Hm.. alltså.. vad vill jag komma fram till.. man kan bara ha elt olika syn på erller "regler" för eller sätt att umgås i sitt "gäng" och då kan det bli tokkrock med andra.. utan att det behöver vara nån respektlöshet eller illvilja inblandad. Han kanske bara är… annorlunda? Och inte på nåt dåligt sätt egentligen?

Annons:
[Saz]
2014-05-11 14:49
#126

#Kathja Så himla bra skrivit. Klart att det är så. Jag måste börja lära mig att tänka på det sättet. Att allt som händer är livets vägvisare och det är upp till mig att välja att ta emot det på det sättet som känns bäst för mig. Klockrent!

[Saz]
2014-05-11 14:55
#127

#linnease Aha… Jag fattar! Många saker som får en helt annan klarhet hos mig idag känner jag, Jag förstår precis… Jag hade nog också kanske känt så i en sådan situation. Saken var att vi hade ju messat tidigare, bara två timmar innan och bestämt. Han ville komma hem till mig och skulle komma vid halv sju, men dök aldrig upp och hörde inte av sig. Han fick kalla fötter helt enkelt och det blev värre när jag ringde 4 ggr och skickade två sms! Självklart! Han skämdes ialf nu och bad många gånger om ursäkt så visst en chans till får han och nu upp till bevis ;) Men jag gillar ärlighet och får tala om det för honom att han kunde väl bara sagt att han inte kommer. Annars får jag för mig saker, målar upp bilder i huvudet och TROR att det är mig det är fel på osv. Skall genast sluta med detta inser jag! :) Tack för att du dela med dig om hur det kan upplevas åt andra hållet.

Otroulig
2014-05-11 17:03
#128

Halloj, det har varit en seg dag idag. Igår blev det en hel del vin på födelsedags festen. Så jag ÄR mest idag. Fast just hemkommen från ännu ett födelsedagskalas - men denna gång kaffe och tårta modellen. 

Min dator fortsätter krångla så jag vet inte - ska väl lämna in den. Dom pratade om att dom kanske var tvungna att tömma hela burken, så jag ska väl spara en del foton kanske. Annars finns det ju inte så mycket av vikt. Min dagbok sen 10 år tillbaka funderar jag faktiskt på att bara rensa bort. Det enda den kan vara bra för är väl att se hur långt jag har kommit. SÅ mycket ältande som finns där 🤪.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2014-05-11 17:27
#129

Hemma igen efter en underbar ridtur i skogen. Jag har töltat och galopperat! Och just nu är jag bara lycklig inifrån och ut ☀️. Jag kommer antagligen ha ont i muskler som jag inte ens visste om att jag hade men det tar jag så gärna. Mera sånt här i mitt liv tack ❤️❤️❤️

Otroulig
2014-05-11 17:29
#130

Så härligt Håbe, det suger lite i rid tarmen nu 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-05-11 17:42
#131

Saz, kul att du fick ut nåt bra av det jag försökte säga 🤗

Ååh, rida, fint ❤️❤️

Håbe
2014-05-12 05:35
#132

Sitter här och funderar på om jag verkligen ska ta cykeln till jobbet. Delar av min kropp lämpar sig inte riktigt för cykling idag skulle man kunna säga 😃

Annons:
Otroulig
2014-05-12 06:51
#133

Haha Håbe:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-05-12 06:52
#134

Haha Håbe:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2014-05-12 09:52
#135

Hejsan allihopa! Jag sätter en liten tass här. Det är mycket nu på alla håll och jag skummar av lite vad ni skriver alla flitiga… 

Ha en underbar dag!

[Kathja]1
2014-05-12 10:07
#136

Härligt att se dig Tora! Tänkte på dig igår och var på väg att skicka ett pm på FB för att kolla så du levde. ♡♡♡ till dig.

[Torahzen]
2014-05-12 10:40
#137

Jag lever i allra högsta grad! 

kram
Tora

SHIAWASE
2014-05-12 14:18
#138

Håbe!!!! Tänk vad avis jag är ,, bara få vara ute och rida och njuta!!!!

Och Torah!!! grattis och puss och kram❤️

Här är massor på gång,,,,

Helg var det ju läger, sedan briefing möte på em (det uppdrag som jag gillar massor!!! utbildning i global mind set,,, för de verkligt stora företagen här,, kanonkul!!!)

Idag mail, etc. inför helgens events.

Och så har jag fått ett översättningsuppdrag,,, (detta kom upp ifjol men blev inget,, men det kom nu)

En bok som heter Kärlekens kors,,, som tar upp sann kärlek, och vad Jesus egentligen menade etc. etc,,,väldigt djup,,, (kanske får ta hjälp av Kathja här,,när det gäller bibel och Jesus citat,,!!!)

Sedan håller jag ju på att fixa ny hemsida,, gör den i wordpress denna gång,,, så det blir lite lättare ,, (tror jag???)

I morgon är det något Magazine som ska göra en intervju med mig (riktat mot 30 åriga affärsmän,,, Intervjun är något typ "personer i fokus just nu" och det är ju jag det med min bok,,haha,,

Och sedan tv inspelning på kvällen ,, då ska jag ha på mig skoluniform!!haha,,, OCH temat då är att för svenskar är det ok att bjuda exet till sitt bröllop,,, är det det egentligen har jag ju funderat på,, MEN jag kan tänka mig att det är det om man är vänner liksom, finns ju många som  som umgås efter separationer,, Jag har efterlyst foton på FB och även inne på relationer i fokus,, men NADA reaktion. Finns det någon härinne som har något så maila mig ikväll (dag er tid!!) alltså foto med brudpar och ex!!!

Och onsdag också tv inspelning,,det är ju mitt vanliga program

OCH sedan är det ju alla våra event den här och nästa vecka!! såå kuul, eftersom jag kommer att få prata hur mycket som helst!!

(PLUS självklart instruering,,,kvällstid,,,) så det är mycket, men roliga saker ,,, liksom lite skördetid!!!

Jag har ju sått såååå länge , så jag unnar mig verkligen att få skörda lite nu!! Sedan vill jag ju skörda massa pengar också!!! och resor!!!

Nu ska jag ta och läsa lite mera härinne

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
2014-05-12 14:32
#139

Åh, kram- och pusskalas! Tack Shia  🤗❤️🤗

Annons:
[Kathja]1
2014-05-12 14:59
#140

Åh det låter spännande Shia! Bara att hålla i hatten och flyta med. Själv är jag ju långledig så jag följer bara flödet. Det har blivit andliga samtal med älsklingen, virkning (håller som bäst på att hitta på en väska) och väldigt många avsnitt av serien 24. Lyckades få in en tur i skogen mellan alla skurar av ösregn vi har här idag.

Otroulig
2014-05-12 17:50
#141

Ledsen Shia, hittade bara foton där jag och bruden är på samma bild och på väääääldigt långt håll. oj vad det händer roliga saker hos dig. Fullt ös:)

Jag hade tänkt att jag skulle göra 5 omgångar med cheesecake i kväll, men efter att ha handlat och hämtat några formar hos mamma så gick energin ur mig och klockan är ju halv nie. Så det får väl bli någon annan dag. Som "tur" är mötte jag E på Ica och blev påmind om att det var middag och tårta för att fira hans dotter, phuu. Så då blev det leta present, men hittade inget på hennes önske lista. Rackarns vad bra mobil telefonen är - tog kort på hennes och de andra barnens önske listor. Perfekt!

Det få bli en tur på lunchen i morgon. Hon önskade sig en Yohio bok? Nån som vet vad det är för nåt? Asså jag fattar att Yohio är med på nåt vis, men är det idol bilder bara eller?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-05-12 22:56
#142

Godmorogn på er!!☀️ Här är det en småregnig morgon

Jag sitter här med mitt kaffe och er🤗

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-05-12 23:09
#143

Sämre sällskap kan man ju ha Shia! ;-)

linnease
2014-05-12 23:22
#144

Det är den här kanske Otroulig? En bok om honom verkar det som. http://www.bokus.com/bok/9789185651306/yohio-drommen-som-blev-sann/

"I den har enda officiella boken får du möjlighet att följa Yohio in i turnebussen, i studion och hälsa på hemma hos honom. Här får du reda på allt vad han gillar att äta, hur han fixar håret och du får också läsa hans egna svar på frågorna som fansen verkligen vill veta. Du får även tillgång till exklusiva och privata bilder från hans uppväxt och genom hela hans karriär."

Otroulig
2014-05-12 23:26
#145

Jamen det är det säkert! Tack Linn, får leta i morgon!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-05-12 23:32
#146

cheesecake🤤. länge sen jag åt…mmmmm….här finns inte grejer till det…tex digestivekex( tycker jag är godast)

Tänk om man ändå bodde närmre, skulel tycka det var KUL att hjälpa dig att fixa o greja inför ditt party Otroluig🤗

Shia, med alla jippon du gör från morgon till kväll så borde väl pengarna flöda redan?😉 För du är väl en välbetald tv-kvinna nu😛Och boken! Tjohooo!🥳

Maj ÄR en underbar månad🌺, tyckte nyss jag skrev 1 maj i dagboken med stora stjärnor o blommor o hjärtan o får syn på datumet nu, 12:e redan! Är det på riktigt? Går tiden såhär fort för er med😮? Har jag sovit o klivit upp 12 ggr redan, ofattbart😂. Och jag är inte ens stressad för fem öre eller fullbokad ( annars brukar tiden gå fort främst när " det är mkt")  men ja bara njuter…cylkade genom en blommig glad by i dag o fick nästan nypa mig i armen för att fatta hur bra jag har det!❤️

Annons:
SHIAWASE
2014-05-12 23:36
#147

låter fantastiskt Szirius!!🌈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[::Vera::]
2014-05-13 00:54
#148

Kathja, hittade din känslostege i en gammal tråd. Tack, den är bra! Märker att jag pendlar ganska stadigt på en 9-17 nivå…=Positivt besked ;)

SHIAWASE
2014-05-13 12:42
#149

Hej på er!!! Tyst här idag, själv sitter eller står jag på tåget hem, rolig dag idag!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
2014-05-13 16:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#150

Hello alla. Jag kör på med mitt observerande. Bara det att jag gått in i den här rollen helhjärtat. Jag kan beskriva min situation med en jättebra bild :). Ibland förstår jag varför jag inte får det jag vill, eller rättare sagt varför det passerar framför ögonen på mig och jag försöker grabba tag i det och sträcker mig och sträcker mig och bara nää… Over and out!


Otroulig
2014-05-14 06:58
#151

Är det så att i ditt observerande så ser du bara dina mindre bra sidor och gamla mönster. Det du söker finner du. Testa att bara fokusera på det du gör bra. Skriv en lista varje kväll med tre saker du är tacksam över och tre saker du gjort bra.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-05-14 07:07
#152

God morgon! Min dator vill ju inte fungera igen. Måste göra nåt radikalt åt det. Här är det mycket som snurrar just nu, i tankar samt i det verkliga livet. Så kanske inte konstigt att datorn är lite snurrig. Dags för en reboot på datorn. Tycker väl att jag är rätt bra på banan, lite fin justeringar bara. Så det kanske är likadant på datorn. Eftersom jag får så fin hjälp av mina vänner så ska jag kanske försöka få hjälp av en vän med detta. Men han är på jobb nånstans i världen just nu. Kram på er alla och hoppas ni har fått en god natts sömn trots fullmåne tid. Jag har haft en lite orolig natt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-05-14 07:28
#153

Morrn 🙂☀️

Otroulig, det är ju fortfarande som det ska, vettu! Man kan vara hur mycket på banan som helst och ändå ha det snurrigt runt omkring sig, eftersom det vi upplever nu är vad vi har sänt ut tidigare, ju 😉 Det här glömmer jag ofta bort…

Det är sant, fullmåne idag ❤️ Kanske skulle få till en meditation ikväll!
Någon som är på?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Saz]
2014-05-14 08:28
#154

MissInAction Jag är med på meditation ikväll. Sovit dåligt de senaste nätterna, beror nog på fullmånen förmodligen. Kan behöva en rejäl avslappning och tar hjälp av månens energier. :)

[Kathja]1
2014-05-14 08:37
#155

MissI ~ Det var väl en bra idé! Skapa gärna en tråd så är det lättare för alla att se. ♡

[Saz]
2014-05-14 14:42
#156

Uppdatering;

Ingen dejt idag ändå som vi löst bestämde i fredags. Han fick strukturera om schemat i sitt jobb och var tvungen att åka till Stockholm.
Ja, jag hade ju knappast förväntat mig något annat egentligen.

Borde kanske glömma honom och skita i honom totalt men det är så jäkla svårt. Jag blir tokig på denna mannen! Ni vet när någon etsar sig fast på din hjärna och i ditt hjärta. Hur gärna du än vill försöka sluta tänka på personen så går det inte, du tänker ännu mer istället.

Jag hade näääästan raderat honom ur mitt huvud MEN så hörde han av sig i fredags som sagt, efter en månads tystnad.
Jag vet inte vad det är med honom men något gör att jag verkligen inte kan släppa honom.
Vad tycker ni att jag ska göra?

Kommer åka iväg imorgon eftermiddag och fira 60 års födelsedag hela helgen, kan tyckas som att det kommer bli fullt ös men nej det är med familjen och vi skall åka till en stuga på en ö och bara vara… Hur ska jag INTE kunna sluta tänka på honom då? Mina systrar har med sig pojkvänner och kommer sitta å gulligulla och ensam sitter jag bredvid med svartsjuka i blicken. Nä, inte riktigt så illa är det, men självklart vill jag också vara den som gulligullar. Maybe someday…. 😇

linnease
2014-05-14 14:46
#157

Oh, fullmånemeditation, låter ju spännande. Fast det måste varit mycket mäktigare med fullmåne förr när vi inte hade några ljus.. och man plötsligt kunde vara ute och gå och se saker på natten de nätterna.. nu gör det ju typ ingen skillnad längre! Förutom energier kanske från gamla föreställningar som lever kvar som man kan leka med om man vill.

Hehe, jag stod här och spelade spel på min superdator, när fönsterbytarkillarna dök upp igen. Kände mig fånig som alltid är hemma och aldrig gör nåt förutom kollar TV och spelar spel just när de kommer förbi, så nu låtsas jag att jag jobbar en stund 😃 skriver väldigt viktiga saker på min dator. De är polska så de har ju ingen aning om jag är inne på en jobbsida eller inte 😛

linnease
2014-05-14 14:50
#158

Hm.. kunde ju passat på att hänga lite med dem men jag är inte så bra på polska.. väldigt dålig tyska är allt vi lyckats med.. Hm egentligen borde man ju bli bättre på att kommunicera utan att haka upp sig på språk? Mera.. telepatiskt?! Det funkar ju egentligen.. bara att man inte tror/tänker på det..

szirius
2014-05-14 15:03
#159

#157 varför kände du dig fånig över det? Varför inte ba " yeeah här chillar jag , jag gör bara vad jag vill och just nu är det att kolla på film o spela tv-spel, nice va? "😉

Du får ta dig ut i bushen Linn! Finns ju inget coolare än vara ute i en kolsvart skog med en glänta som lyses upp helt av fullmånen. 🌛Här slösar inte folk på el…så väldigt mörkt på kvällarna i hela byn. kvällsprommis ner till floden o bara ljus från månen o miljarders prickar på himlen som verkar vara exakt överallt ju mer man tittar….me like❤️! ( fast jag är lite mörkrädd😇, så vill hålla i nån hårt😍)

linnease
2014-05-14 15:26
#160

Jag vet.. åh bara nåt ofas tankemönster.. I stunden var det bara lättare att sluta spela än att vända på det.. moment! Försöka stoppa bilen i botten av backen…

Men det är intressant :) Hade jag varit liksom självförsörjande hade jag varit helt nöjd med det.. men nu känns det som jag…hm…fuskar typ? För jag VILL f*n inte jobba med nåt.. jag är väldigt nöjd med att vara sjuktskriven helt och bara göra vad jag har lust med.. och så har jag nån sån där tanke att det får man inte vara nöjd med, man måste vara typ döende om man ska få bara vara hemma och ANDRA ska betala för en (alltså inte mina tankar.. men jag tror att majoriteten tänker så, och så kommer nån anmäla mig för fusk eller nåt om jag har det för bra och bli av med försörjningsstödet typ..hm.. 🤔

Ja, vet.. ❤️ i Varberg bodde vi ju i ett sommarstugeområde utan gatubelysning och väldigt få fler permanentboende, så det var ofta man cyklade hem i månskenet.. Men ändå lite ströljus från stan en bit bort på himlen. Var i Brasilien en gång, i en liten by där de inte hade någon utebelysning på kvällarna, bara lite sken från ett och annat fönster.. och inten annan by eller stad på ett par timmar med bil.. det var coolt!! Typ 10 gånger så många stjärnor som jag nånsin har sett hemma, här är ju alltid lite "light pollution" från nån stad eller by i närheten. Och plötsligt fattade jag verkligen varför man kallar vintergatan för just vintergatan eller milky way.. är verkligen som ett band av ljus och stjärnor i riktningn mor mitten av galaxen ❤️❤️❤️✨✨✨✨ och i det mörkret där verkligen LYSTE dom.. så coolt!

Annons:
szirius
2014-05-14 19:20
#161

#160 haha, kolla hemliga tråden, liknande tankar jag rensar ut nu med fullmånen😉

Och jaaa, det är så underbart✨! Men du KAN se det uppe i norrland också, om du åker väldigt avsides o in bland storskogarna🙂

Så kul att vara utomlands  oxå - I indien var månen som en båt 🙂

Otroulig
2014-05-14 20:37
#162

Hihi Linn, jag kan se dig där sitta och låtsaa jobba, kul 😃.

Själv är jag rätt trött enbart efter att ha stått i köket i en timme och vispat till 5 st cheesecakar - men ju är det gjort i alla fall. 

På jobbet idag gav dom mig lite roliga tips på lekar till min 50 årsdag. Så det blir nog lite godis lekar. Det var roligt - jag fick lite inspiration. 😜

Apropå stjärn Himmel, vi har rätt bra himmel här i stan men nere vid stugan blir det verkligen tok svart och ingen gatubelysning som stör. Väldigt vacker himmel där.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2014-05-14 21:18
#163

Ååh cheesecake. Det är så himla gott. Helst den man gör i ugnen. Frozen cheesecake är ju också gott förstås, men inte lika.

Har just avslutat ett tvåtimmars möte med min sockergrupp. Lämnade det med en konstig känsla i magen. Sista halvtimmen gick vi laget runt och skulle berätta utifrån några frågor om hur vi hanterar och reagerar på stress. Jag stod sist på listan och när det var min tur var tiden slut. Jag fick bara berätta kort men fick inga följdfrågor som de andra. Kändes rätt snöpligt och genast kommer tankarna "de tycker inte det jag har att säga är intressant. Mina tankar är inte lika viktiga som deras". Undrar om jag någonsin ska komma bort från den känslan? Jag kan ju tänka medvetet kring det och slå hål på det själv men ändå är det den spontana och instinktiva känslan jag alltid får när det gäller. Tröttsamt! Jag kan väl nöja mig med att jag tycker det är dåligt att inte gruppledaren hade koll så tiden räckte åt alla, vi är bara 7, men att det inte handlar om mig. Jag råkade bara stå sist på listan. Det kunde lika bra varit någon annan. Och sen nog med det. Varför alltid gå omkring med en känsla av misslyckande så fort det inte blir som jag hade tänkt? Vaddå tro att man är världens meddelpunkt liksom 😃. 

Nåja, jag har i alla fall blivit bättre på att släppa såna känslor. Det går inte snabbt. Jag måste ju få grotta ner mig lite först, men efter en stund så. Förr hade jag hållit på mycket längre.

szirius
2014-05-14 22:10
#164

Tips på lekar får du gärna inkorga mig om, till midsommar🙂 Alltid bra att ha flera på lager.

ame lägg AV - cheesecakesnack nu igen! 🤤 Själv har jag gjort mig en bricka med grönt te, morotsstavar, gurkstavar, tomater, sallad o fullkornsbröd. Oxå gott men ….🤓….skulle ju byta ut till cheesecake på 3 sekunder😇😂

Tycker du verkar kunna vända fort Håbe🤗, redan nu har du ju massor med alternativa tankar🙂.

Sen ( spegling spegling här, vad JAG behöver öva mig på likväl😉) kanske du kunde ha sagt att du vore glad om de kunde stanna några minuter till bara, så att du också kunde få några följdfrågor?  Öva på att visa sig, vara tydlig, uttrycka att man tycker att man är värd det. Men du - njut av ett steg i taget. Wow och hurrarop och high five o hela fadderuttan vad du är bra🥳🏆! Fatta! Du har vågat möta dig själv, erkänt för dig själv att du har problem, tagit hjälp och KLARAT det! Och nu kan du rida! Du mår bättre! Du är briljant!✨

Otroulig
2014-05-14 22:14
#165

Ja Håbe, för mig har det blivit så att liknande tankar kommer om utanförskap hos mig… Men tillhörande känsla har minimerats, så det verkar hos mig som att tankarna kommer och som du känner jag igen dom, men den starka känslan som kom förut, den är bara ett litet surr. Så vi går ju framåt, eller hur. Bara det att acceptera tankarna och sen inse att det är spöken är ju bra bara det:) Snart tänker vi inte ens tankarna. Hm, kanske att du får chansen att öva lite? ;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-05-14 22:22
#166

Just nu fullmåne också 😉 - GAMLA tankemönster flyter upp till ytan för att vi ska få MÖJLIGHET att syna dem ..o släppa dem som inte gagnar oss👍🎈🥳

# 165 vet du, utanförsskap har nästan blivit ett hemma,ett av MÅNGA hem ett som inte gör mig nåt, jag ÄR, det räcker, jag är med ibland, jag är utanför ibland,jag är den jag är. Annorlunda och likadan, tillsammans och bredvid, det är ju ett konstant skifte eller hur? Så himla skönt att se. Vi är allt. Det bara pendlar.✨🤗

MissInAction
2014-05-14 22:56
#167

Håller med szirius, håbe… du har kommit sååå långt!! 🥳😎

Fast jag vill säga emot dig också nu 🤐😉

Du hamnade ju sist på listan just därför att du har kvar kring detta att jobba med. Uppenbarligen är du inte färdig med det eftersom du fortfarande får de här automatiska tankarna, den här reaktionen. Så du har fått ännu en chans att lära! 🙂

Och - du är världens medelpunkt! 😃

För övrigt… 😍😊


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
SHIAWASE
2014-05-15 11:24
#168

Åh!!! Jag skrev ett lååångt inlägg här nyss som bara ploppade ut i cyberrymden,,, hmm

Kanske var något "sluta att bara rabbla om dina saker" hänvisning,,haha

Jag kortar väl ner MIG,, då men jag måste ju liksom nämna,, eftersom ALLT som händer nu för mig är BARA SAKER som jag har AKTIVT skapat, alltså som jag efter att jag har medvetet börjat använda mig av LOA  skapas,,, så det är ju så klart jätte viktigt för hela den här sidan!!

Så det kanske blir den långa versionen ändå,,haha,,

Min bok har ju släppts, så idag har jag besökt bokhandel , ett antal, i mitt område,, och den är där!!! WOW vilken känsla,, jag har också bett dem att placera den bland topsäljarna , talat om att jag är författaren etc,, många känner ju till mig här i området,, så det är ju bara bra för bokhandeln att den ligger där den syns!!

Och i morgon börjar ju våra events!!

Jag har en paneldiscussion imorgon,, talkshow på lördag, och talkshow på onsdag nästa vecka!!

Kuul!

Har inte ens börjat tänka på vad jag ska prata om, eller det vet jag ju, men inte vilken nyansering, men sådant dyker upp när man står framför publiken,, innehållet handlar ju om hur man "njuter av livet" YES!

OCH ,, sedan fick jag nyss intervjuartikeln i magasinet  som gjordes häromdagen,,, för att kolla, jättebra skrivet,, Igen så kommer det fram mitt budskap att " livet är till för att njutas av"

Det är sååå härligt att se att det kommer ut precis på rätt sätt även om jag inte går ut och talar om det som jag gör tex. härinne! Och alla tycker om budskapet, och blir glada!!

WOW,,,,,,

Massor av inspirerande uppdrag!!!   ni känner väl till mitt mantra,,,,,, och ni ser hur det kommer

När det gäller resten av mantrat så är det också på väg,, den biten har inte riktigt hunnit ikapp den andra halvan, haha,, men som sagt på väg,

Nu ska jag ta och städa undan och fixa mat,, SEDAN ska jag ta och läsa erat klotter, för det har jag ju inte hunnit dessa dagar

Ja just det!

Det var ju en viktig sak som försvann nyss.

Hur är det med Delivery Service  i Sverige!!! Vill ha massor info!

Här är den perfekt, man ringer de hämtar och kommer fram nästa dag,, hur smidigt och effektiv och billigt som helst,,

Vill man skicka paket i Sverige, finns det något alternativ till posten,, hur fungerar det, är det smidigt, eller osmidigt, några händelser!!! vill ha denna info typ nuu,, (igen för ett tv program,,)

FInns det någon som har någon rolig historia så välkomnas sådana också!!! (om Delivery Service alltså)

Ok,, vi ses senare!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2014-05-15 22:22
#169

Du är så fantastisk Shia och jag är så stolt att du är här med oss som ett levande bevis 😍❤️

Info om delivery service är ju förmodligen lite sent nu. Men på mitt förra jobb så fanns det t.om personliga bud som tog med sig grejen - satte sig på flygplanet och åkte med paketet…men det kostade därefter. Vanligast är nog vanliga kurir bolag som har lite olika tjänster - jag vill ju inte göra reklam, men de vanliga DHL, Jetpak. De har olika personlig service - en del frykantigare och andra mer kund anpassade. 

Så roligt det måste ha varit att se sin lilla "bebis" stå där i bokhyllan!!

Egentligen skulle jag gå och lägga mig för jag har sovit så lite de senaste nätterna - fullmånen antar jag, men nu känner jag mig super pigg.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-05-15 23:24
#170

Hm ja.. det finns säkert som Otroulig säger.. men ingen direkt billig tror jag.. alltså BILLIG billig.. :) då får man nog gå till posten, hm. 

Kuuuul med boken! Galet att se sin egen bok i bokhandlarna! Spännande!!!

ollivoll
2014-05-16 06:46
#171

Härligt att läsa Shia:)) Det du skriver inger hopp att LOA verkligen fungerar:) Tack, behövde någon som påminde mig, det är alltid så härligt att läsa om folks drömmar som blivit uppfyllda. Finns det någon tråd här om det?

Otroulig
2014-05-16 07:01
#172

Vi har ju Dagliga manifestationer - där tar vi upp vad vi dagligen attraherat oss. Men det finns fler trådar…ska kolla lite.

Här rullar livet på. Har fått energi och det är väl tur för jag har ju lite att pyssla och planera med. Nu börjar jag dessutom att njuta av det - så perfekt.

Godis tricks - jag inhandlade och testade igår 😃.

Non stop Samling: Man ska genom att använda ett sugrör (modell större) samla non stop som i en skål - har inte planerat allt klart än. Det funkade super bra. Jag tänkte mig lagtävlingar så det blir lite rörigt och lite go.

Sen har vi Ahlgrens bilar face - man slickar, eller blöter bilarna och klistrar fast dom i ansiktet. Tänkte köra på tid - mest bilar vinner. Också lag tävling - nån stackare får fejan full i bilar 😛

Sen har vi brorsans standard - gelehallon snyt - man suger av en gelehallon stoppar upp det i näsan och nyser ut den - längst vinnerf. Här tänkte jag köra ackumulerat längd - dvs ett lag nyser ett i taget - ställer sig där den sista landade. 

Vet inte om jag kör grodan spottet också - som gelehallon fast man spottar. 

Ha en härlig fredag alla ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-05-16 07:19
#173

Hahah fy vad hemskt det låter med geléhallon i näsan! 😮😂
Men hoppas att ni får roligt! ♥

Lekte en lite rolig lek när jag var på 230-årskalas för några år sen (min syster och hennes man fyllde båda 50 och mina föräldrar fyllde 60 resp. 70 det året). Beroende på vad det är för folk på festen då.. 😉
Damerna fick ställa sig på en rad och männen som fyllde år fick ögonbindel och skulle klämma och känna på damerna och hitta sin fru. 

Jo vi har ju en tråd men jag minns inte vem som skrev i den eller vad rubriken kan ha varit… minns ni hon som manifesterade en islandshäst? Och en himla massa mer saker… var det inte hus också? Vill säga skogshumblan men jag vet inte om det var hon heller. Ringer det några klockor?
Annars bläddra igenom kategorin Manifesteringar och se om du hittar något kul🙂♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-05-16 09:44
#174

Tur jag inte är bjuden på din fest Otroulig!!! Är det något jag tycker illa om så är det fester med lekar, är det sedan bordsplacering oxå kan jag gå hem. Jag har absolut inget emot att fjanta och leka eller talat med främlingar, men tvinga mig inte att göra det för då blir jag som en tjurig unge.

Annons:
Otroulig
2014-05-16 10:18
#175

Haha Kathja, det blir nog ganska frivilligt, tänker inte tvinga nån:) och ingen bordsplacering;) Du verkar ha lite oxe i dig, så där tjurig blev jag också inland förut. Man går i lås.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-05-16 20:11
#176

Åh ni anar inte hur mycket hintar jag fått på samma tema den senaste tiden ☀️

Att jag har kontroll. Jag styr och påverkar allt som kommer in i mitt liv. Mycket kommer upp i mitt newsfeed på FB, och nu är jag även i slutet av boken Attraktionslagen.. gjort ett uppehåll på 1-2 år eller nåt, men nu ser det ut som att jag kommer läsa ut den snart 😃
Nu handlar det också om hur man kan ställa in vad man vill uppnå, sina intentioner, inför varje nytt segment.. varje dag. Att stanna upp, göra medvetna val, som kommer ta en framåt! Alltså våga vara specifik!

Och så klickade jag efter en affirmation på "Andra sidan" idag i mobilen, och fick detta: Jag ser och uttalar det jag vill ha - Jag tar sen emot allt det bästa ifrån Universum!

Yes!! Och tecken ser jag överallt. Man kan ju bli hög och lyrisk för mindre ☀️❤️🌊

Det är så himla skönt att veta, även om man behöver påminna sig ibland, att jag skapar allt själv! Och allt som jag är med om, även det som jag känner att jag inte ville ha, det hjälper mig att bestämma vad jag vill ha. Allt för mig närmare det jag är ute efter.

Så…. 😎


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

ollivoll
2014-05-16 22:28
#177

Tack miss för förslaget:) jag ska bläddra lite och se vad jag hittar. Som sagt det är kul och läsa om folk som fått sina manifesteringar uppfyllda. Sånt borde sporra en:) Just nu läser jag boken Magin av rhonda Byrne. Och i den står det om tacksamhet. Såååå nu blir det till mycke tacksamhetsträning varje dag i 28 dagar:) ganska slående att börja läsa den precis idag med tanke på att 20 dagars meditation mindfullness börjar på måndag:) Bra för då missar jag ju knappast någon övning:))

MissInAction
2014-05-17 00:45
#178

Ja, Magin har jag också!! ♥ Jag började läsa/jobba med den.. tror det var typ december 2012… sen kom jag av mig när jag kom till kapitlet om jobb, eftersom jag inte jobbade då.. får se om jag tar upp det snart igen 😛

Ja det är bara att göra det som känns bra av meditationer och övningar ur Magic då 😎 Perfekt!

Och om man tycker att det är svårt att hitta saker att vara tacksam för, tänk att jag är tacksam för att jag lever. Börja väldigt basic 🙂 
Tacksam för rent rinnande vatten i kranen.. för vi behöver vatten för att fungera, för rengöring och för att svalka oss osv. Att utveckla varför vi är tacksamma för något också, det fördjupar känslan ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

ollivoll
2014-05-17 08:27
#179

Check:)) mina fösta 10 tacksamhets fraser gjorda nu på morgonen, bara 27 dagar till samma sak då;) Miss, brukade du läsa upp högt för större känsla eller läste du tyst? Jag är tyst när jag läser men något i mitt sinne säger att utrycker man sig högt blir känslan av tacksamhet mer påtagligt. Idag blir det promenad runt hällanda tjärn. Kanske tar med mig mitt nya ritset och börja måla lite:)

Älvan
2014-05-17 08:37
#180

Jag vill tipsa om en bok; bortom the secret av Lisa Love Den är på svenska. Den passar mig då jag tycker en nackdel med hur attraktionslagen ganska ofta utnyttjas ; materialismen. Många här har dock fattat att anden och känslan man har är mycket viktigare än saker. Hon börjar från sida ett hjälpa till att låta oss hitta själen, SEN ska vi börja utnyttja attraktionslagen såsom anden bestämmer. (Inte egot) Ni är ju flera här som märkt att vi manifesterar "fel". Även om vi hittar ex mannen vi affirmerat i minsta detalj blir det fel. Problemet är då att själen/anden inte fått bestämma vad vi affirmerat. Kanske ska jag starta en tråd och jag kan berätta lite om vad det står i boken och vi tillsammans kan reflektera om detta med anden och attraktionslagen?

Älvan
2014-05-17 08:42
#181

Jag vill tipsa om en bok; bortom the secret av Lisa Love Den är på svenska. Den passar mig då jag tycker en nackdel med hur attraktionslagen ganska ofta utnyttjas ; materialismen. Många här har dock fattat att anden och känslan man har är mycket viktigare än saker. Hon börjar från sida ett hjälpa till att låta oss hitta själen, SEN ska vi börja utnyttja attraktionslagen såsom anden bestämmer. (Inte egot) Ni är ju flera här som märkt att vi manifesterar "fel". Även om vi hittar ex mannen vi affirmerat i minsta detalj blir det fel. Problemet är då att själen/anden inte fått bestämma vad vi affirmerat. Kanske ska jag starta en tråd och jag kan berätta lite om vad det står i boken och vi tillsammans kan reflektera om detta med anden och attraktionslagen?

Annons:
ollivoll
2014-05-17 09:11
#182

Låter coolt Älvan:) Själv finns det inget av det materiella jag vill manifestera, men viljan är fri att manifestera allt man vill ha, och den har inga begränsningar;) Att the secret tar upp mycke av det materiella tingen gör den mera lättsam för alla att förstå. Vi associerar ting med lycka. Men betoningen ting står inte understruket i någon secret bok. Utan innebördens betydelse. Sen är det upp till var och en att välja manifesteringar. Jag bryr mig inte om om någon manifesterar hus och bilar och pengar och sedan fått det dom önskat, för mig bevisar den LOA:) jag blir så härligt glad av att verkligen fatta att det är precis så LOA är. Manifestera vad du vill, lägg det åt sidan, och märk en en dag att du fick precis det du önskat:) Och därför ännu roligare- att få läsa andras uppfyllda manifesteringar, vad det än är:))

Otroulig
2014-05-17 11:07
#183

Gör det Älvan, skapa en ny tråd.

Jag kan också känna att vi lätt blir materiella i början, kan nog hålla erkänna att det var något (läs någon 😞) jag väääldigt gärna ville ha i början av min LOA karriär 🤓😉. Det var det som styrde in mig på denna väg. Tack och lov kan jag ju säga, för sen började jag inse hur allting fungerade. 

Jag tycker mig märka se mer och mer signaler att fler börjar gå denna väg, för några minuter sen läste jag följande i lokal blaskan  om en orienterings tävling som oftast har tur med vädret" Hemligheten är att ha bra kommunikation med vädergudarna, inte gnälla när det är dåligt väder utan acceptera och njuta när det är fint" Tja vad säger man - det är ju precis så vi ska förhålla oss för att utnyttja LOA.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
2014-05-17 11:52
#184

Super med en sådan tråd Älvan :)) … Fast jag själv är lite off just nu. Men det kommer bättre dagar! :) Det känns redan bättre. Himlen är blå och en glad vän ringde nyss som på beställning! Han är så kär och det smittade av sig på mig :) fantastiskt!

linnease
2014-05-17 12:09
#185

#176 Åh så cool MissI, jag har varit helt inne på samma tema sista dagarna! :

Att jag har kontroll. Jag styr och påverkar allt som kommer in i mitt liv. …..  Jag ser och uttalar det jag vill ha - Jag tar sen emot allt det bästa ifrån Universum!

Så FETT!! Att verkligen ha all power helt själv!!! Och sluta leta efter den utanför eller ge bort den till omständigheter eller andra personer eller entiteter 🥳❤️🤗

På ett annat tema.. igår chockade jag mig själv och cyklade två backiga mil runt Anebysjön 🙂☀️ Har inte gjort nåt på superlänge.. Och precis nu blev jag plötsligt sugen på att ge mig ut och jogga bort stelheten i benen från igår. Måste vara vädret ☀️❤️ I am solar powered! 😛 Eller så gillar jag bara bättre att vara ute när det är fint o soligt 🙂

MissInAction
2014-05-17 13:10
#186

Ja men Älvan, en sån tråd har jag tänkt ett tag att jag vill se här inne 😉

ollivoll, coolt… skulle det stå Hällanda eller menar du Härlanda tjärn? Den gick jag ofta runt när jag bodde i Gbg 😃 Bodde då i Björkekärr.

När jag läste The Magic (fast på svenska) så läste jag tyst. Säger liksom bara inne i huvudet, och jag läser långsamt. Ofta så hade jag folk antingen om jag satt på buss/tåg eller om jag var i mina föräldrars hus… så jag ville inte läsa högt 😛
Däremot så köpte jag en bok som jag skrev ner tio saker som jag är tacksam för, såsom det beskrivs i övningen i boken ♥ Jag vill påstå att det gjorde otroligt stor skillnad i hur jag kände och upplevde saker och ting. Mycket hände. Exempelvis så upptäckte jag hur min dåvarande pojkvän fanns med på listan i början, men sedan försvann hann… 
Det är mycket reflekterande och jag tror, eller åtminstone är det så för mig personligen, att just att skriva är att ta det ett steg längre, att gå djupare.. det sätter sig mer liksom och blir ännu mer konkret.

Linn jaa, du är soldriven!! ☀️❤️ Haha, underbart ju. Bara att haka på så länge du orkar och har lust. Du kan ju varva joggande med hoppsasteg och grodhopp! 
Och ja, visst är det så himla häftigt att tänka att endast vi själva har the power! Så mäktigt! ❤️

Nu ska jag strax in till stan i ett ärende (hahha jag höll på att skriva elände, undrar varför?? 😂) och sedan funderar jag på att gå igenom Hågadalen på vägen hem… behöver natur idag. Hade en otrolig dipp igår kväll innan jag la mig, huuua, grät och kände mig värdelös och hemsk och som den som håller andra tillbaka (tänkte på de jag spelar med) och den mest osäkra i hela världen. Och på nåt sätt kopplar jag ihop osäkerheten med M också. Jag vill ju känna mig säker och trygg inför honom! Fasen.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2014-05-17 13:38
#187

Just det… pratade vi inte om musik i någon tråd för en stund sen? 
Mitt absoluta favoritband sedan nästan 15 år, Deine Lakaien, har ofta lite sorgsna texter. Det är nog del i varför de är så bra, del i vad de är ♥
De har dels studioalbum som är rätt så elektroniska och konserter också, och dels har de akustiska konserter med stora stråkorkestrar, mycket mäktigt ♥

Sångaren Alexander Veljanov är klassiskt skolad och har en av de vackraste röster jag hört ♥ 🤤😍
Det är lite som en bad romance, insåg jag nyss, haha! 

Men jag lyssnade jättemycket på dem mellan ungefär 2000 och 2005. Sedan dess inte så jättemycket, mycket säkert på grund av att de känns lite sorgsna. Och jag lyssnar helst på dem på hösten av någon anledning ♥ Får liksom lyssna medvetet då och då.. och verkligen njuta av det!

Här är t.ex. en av mina favoritlåtar ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

ollivoll
2014-05-17 16:18
#188

Härlanda tjärn ska det stå:)) Björkekärr är fint , själv bor jag i sävedalen så det är relativt nära:) Ååååååååh det är såååå skönt att visstas ute sånt här väder:)) jag är helt klart en vårmänniska….älskar våren så otroligt mycke.

Annons:
ollivoll
2014-05-17 16:20
#189

Blir lite som Ronja Rövardotter vill bara skrika ut ett vårskrik:))

Otroulig
2014-05-17 18:21
#190

Åh vad jag njuter!! Har varit hos en vän och hämtat tält, bänkar, bord och glas. Hon bjöd på en god sallads lunch i solen och körde sen in grejerna till mig i stan. Sen har jag planterat pelargoner för att frigöra mitt bord i källaren. Mycket bära har det varit och nu lite vin på balkongen. Jag kör vidare på att göra saker som känns bra, så allt blir dom det blir. Har nu börjat fråga om hjälp oxå. Super bra. Hade en god vän på grillmiddag igår och hon erbjöd sig att göra en potatis sallad. Så allt löser sig, jag njuter av att se hur saker trillar på plats i mitt liv just nu.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
2014-05-17 22:42
#191

Otroulig, det kommer att bli en kanonfest! Skönt och bra att du tar emot lite hjälp, och att du hinner njuta mitt i allt stök 🙂. Och jag njuter av att läsa om dina bestyr och planering för kalaset. Vilken fin och skön energi du har!! Den känns rakt igenom hela internet 🙂❤️.

Otroulig
2014-05-18 09:53
#192

God morgon, det är sommar helt plötsligt! Sitter på balkongen i shorts och linne och har just ätit frukost efter morgon promenaden. Fåglarna kvittrar som tokiga och det är nästan för varmt i solen! Det är mycket gratis som kommer med denna fest, nu t.ex insåg jag att mer plats i kylen vore bra och vips åker syltburkar, oliver och andra utgångna grejer ut. Ska köra en liten meditation här på balkongen tror jag, sen drar jag igång med mer aktiviteter. Bl.a ska garage och källare göras fina = mer rensning. Det kanske slutar med att jag såpskurar golven Szirius;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
2014-05-18 10:13
#193

Jag funderar på vad jag kan ge världen. Inte vad världen kan ge mig. Punkt slut. :)

SHIAWASE
2014-05-18 10:14
#194

Hej på er!!! I går att vi ju vårat FIka event, jättebra. Mera publik hade varit bra men, de som kom var jättenöjda, lokal tv och tidning var där, så vi kan sätta ihop ett bra promotionmaterial!!! Vädret var perfekt, ochötrn med flera intressant personer,,, redan prat om samarbete och föreläsningar'nn Jag pratade ju också och det var väldigt uppskattat, innehållet precis så som jag vill. ,,, fick signera min bok också!!! Idag har jag suttit vid datorn och jobbat. , nu äntligen ute i parken så här vid fem tiden skönt!!! I morgon är det global mindset utbildning, där jag assisterar:) Busy men mår fantastiskt bra!!! När det lugnar ner sig lite så kommer jag tillbaka till er alla!!! Men jag läser igenom allas fina inspirerande inlägg och tänker ännu en gång hur fantastiskt det är att en sådan här webbsida finns!!! Och det är såycket av det som vi pratar om härinne som jag nu får ut till alla genom våra events och mina talkshows, det är samma energi!!!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2014-05-18 18:40
#195

Nu är jag helt slut, så där härligt trött i kroppen. Mitt garage är så fint så jag vill inte köra in bilen 😎. Jag tvättade t.om fönstren! Det blev ingen knäskurning utan jag körde med vattenslangen. Alla spindlar är nog lite sura på mig nu - har massor med stora husspindlar, jag försökte i alla fall att undvika att städa bort dom. 

Haha Miss, du som är så spindel rädd skulle väl kanske inte gilla mitt garage disco. Syrran har gjort en väldigt bra spellista och hon har tydligen fixat Disco kula och nån mer lys mackapär. Så det ska bli kul att se hur det blir när det är klart 😃.

Har kört iväg en massa på återbruket. En gammal grill t.ex. Trodde att den var tömd men tydligen låg det en massa gammal aska i den, så sen blev bilen dammsugen också. 

Nu vilar jag faktiskt med en kall pilsner i soffan. Skyffla grus gångarna - det får bli i morgon ….om jag orkar.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
2014-05-18 19:10
#196

Lol, ja jag sitter och rynkar på näsan när jag läser om stora husspindlar 🤐😐
Men annars låter ju garagedisco asahäftigt! 🥳
Hoppas att man får se någon bild på det 😎


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2014-05-18 20:14
#197

Jag brände mig i solen igår. Jag hade inte en tanke på att smörja i mig så jag har en härlig arbetarsolbränna. Det har varit en skön helg och jag känner mig mer i balans. Jag har hunnit städa idag och det är alltid skönt. Särskilt som jag skurade golvet i kök, hall, toalett och tvättstuga. Det är inte ofta som det inträffar, även om det borde ske oftare.

Älvan
2014-05-19 00:05
#198

Grattis Otroulig!!!!!

Otroulig
2014-05-19 00:15
#199

Tack fina Älvan❤️❤️ du blev först:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
2014-05-19 01:53
#200

GRATTIS Otroulig!! Önskar dig en härlig och solig dag med en hel del presenter som du gillar… Och fortsatt njutning!! :))

MissInAction
2014-05-19 06:01
#201

Åh grattis Otroulig! 🤗❤️🥳🌺

I dag är första dagen på min nya praktik i senapsfabriken! Var jättenervös igår kväll, vilket varvades med andra tankar…… La mig tidigt och har sovit jätteoroligt. Känner mig låg på många sätt och som om jag börjar bli förkyld. MEN i dag ska jag ta många pauser och sätta en ny intention för vad jag vill för kommande stund. 

Och i kväll är det VårRuset också. Kan inte säga att jag är jättetaggad men vi får se hur det känns när det närmar sig, jag har ju ingen tidspress på mig så att jag kan promenera om jag vill 🙂

❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

ollivoll
2014-05-19 06:25
#202

Grattis Otroulig:)) Sitter med en kopp kaffe och skriver min tredje dags tacksamhetsfraser. 10 st ska det vara varje morgon i 25 dagar till:/

Annons:
MissInAction
2014-05-19 06:37
#203

Tips ollivoll, på saker att vara tacksam över!

Rent dricksvatten i kranen
Hela och rena kläder
Bra väder
Ben som bär mig varje dag
Ögon som låter mig se allt vackert runt omkring mig
Vart och ett av kroppens organ
Favoritkoppen
Personer
Mitt mysiga kök
Mig själv 😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

ollivoll
2014-05-19 06:47
#204

Tack Miss:)) det där underlättar verkligen. Skrev tacksamhet om mina kroppsdelar, för när allt kommer omkring, vad hade vi varit utan dom?

linnease
2014-05-19 14:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#205

Oh, tacksamhet för kroppsdelarna har jag aldrig tänkt på ollivoll.. den var smart, massor av bra kroppsdelar har vi ju, himla smart designade är de oxå.. 🙂

OOOH! Jag höll på att glömma bort! Igår var jag med mamma och styvfar på utflykt till Åsens by, ett natur- och kultutteservat där de fortfarande brukar jorden som år 1900, så fint med massa gärsgårdar och djur och gamla hus och fik och bikupor och ulliga små kaniner och coola gråsvarta griseknoer och sånt.. Supermysigt, känns så hemma för mig på nåt sätt, har alltid dragits till gamla övergivna torp från jag var jätteliten, gamla Småland och typ Astrid Lindgrenvärlden har en väldigt speciell känsla av hemma för mig. Hur som helst, de hade bl.a. hantverk i handelsboden, med roliga virkade saker! Kom att tänka på dig Kathja när jag såg de fina fåglarna, så jag fotade lite, mera virkinspiration!! Mönster och färger och idéer ❤️🤗

Lägger upp några bilder här:

linnease
2014-05-19 14:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#206

coola!

linnease
2014-05-19 14:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#207

sista:

[Kathja]1
2014-05-19 15:19
#208

Söta du! Det finns mycket fint. Jag är nu mest inne på stora saker. Inte så att jag gör det så mycket för det har jag inte garn till. Men skulle gärna göra kläder, tröja, klänning, kjol… Filtar! Det vill jag göra. Annan dag. Nu är det med väskor, sjalar och annat kuligt.

linnease
2014-05-19 16:07
#209

Mhm ja.. jag hade en känsla av att det inte var just de här grejorna, utan mer nåt med mönstren, färger.. nåt som du kunde få nån idé av.. Eller så kanske det var till nån annan härinne! ❤️

Annons:
[Kathja]1
2014-05-19 16:30
#210

Färgerna är helt rätt! Är så inne i en vill-sätta-färg-på-period, vilket känns så härligt för jag har aldrig varit så mycket för färg. Gillar bara att titta på färgglatt, det får mig glad. Så bilderna, och omtanken såklart, gör mig happy happy happy. ♡

[Torahzen]
2014-05-19 20:10
#211

Grattis Otroulig 🌺🎂🎈

linnease
2014-05-19 22:56
#212

Haha, så cool med direktmanifesteringar 🤗 Aaron connection postade ett quote på FB: 

#####

Aaron Via Sbg

16 tim · 

We will say, our dear one, that you have an understanding that is quite good regarding security, abundance, money, playing, working… you have an understanding that is quite good but your root system is still weak and shallow. Yes. And you can grow more strong in this belief system. You can deepen your roots. You can take hold. Have greater stability in this understanding. And that is all it’s about – is you allowing yourself to notice the evidence that has shown up for you. Be open to more evidence showing up for you. But we wish for you to Highlight, Remember, Focus Upon the evidence that you have had. Do not allow it to just drift away in the breeze. Notice it. Strengthen it. Deepen it. Focus upon it, dear one. Pay attention. Make note of it. Play with it more. Make games of it. Have fun with it. ~Aaron (One Who Is Plural)

Så jag tog fram ett anteckningsblock och började göra det, och skrev om alla gånger jag haft och fått en massa pengar och möjligheter och fantastiska upplevelser.. Och när sidan var full och jag vände blad trillade det ut en femhundring!!! 😃

Älvan
2014-05-19 23:23
#213

Men Linn Det var ju helt otroligt!!!!:)

linnease
2014-05-20 00:06
#214

jaa, så kul med sånt 🤗

Otroulig
2014-05-20 01:18
#215

Haha Linn, du är banne mig magisk på det här!!! :D

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

ollivoll
2014-05-20 06:46
#216

Dag 4, 10 st tacksamhetsfraser till att börja med, kopp kaffe och en spritpenna, eftersom jag har ett rörligt jobb kan jag inte skriva ner på en lapp dagens ord som jag ska läsa idag flera gånger om dagen. Så jag fick skriva ner raden på min arm: Hälsans gåva håller mig vid liv. Hur sant är inte det:)) En frisk kropp och hälsa tar vi ju nästan för givet om vi inte knall fall blir jöttesjuka och då önskar vi inget annat än att bli friska. Mycke tänkvärt.

Annons:
szirius
2014-05-20 08:35
#217

# 212 Hahaha -LINN!!!🤗🥳👍

Jag gömmer ofta pengar lite här och där som jag sedan alltid hittar när jag behöver😛Har oxå alltid en ihopvikt lite större sedel i ett av facken i plånboken…som jag inte rör men som får mig att känna vetskap om att jag alltid HAR. Ibland använder jag den…och kan ofta lägga dit en ny ganska direkt efter…just där har jag full tillit till flödet🌊

Fokus, fokus, fokus. Abe nämner det också jämt…så TYPICH att vara hoppjärka då😇, fast jag fokuserar nog då med, bara lite här och lite där…tror jag😛

Åh, ska också skriva en sån lista på allt ❤️

Otroulig
2014-05-20 18:36
#218

Åh vilken underbar rolig och överraskande dag jag har haft!!

Jag som inte förväntade mig någon uppvaktning alls på jobbet, så kommer jag och då var hela mitt bås överöst med ballonger vi snackar 50 stycken säkert 🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈, jag blev superglad och tacksam. Sen visar det sig att de busat till det lite och tejpat fast tejp på musen, flyttat runt tangenterna på tangent bordet och jag ÄLSKAR såna hyss!!

Sen bullar dom upp med tårta och hurrar för mig och efter det så fick jag en superfint blomster arrangemang. Åhh vad glad jag blev😃😍🥳

Idag fanns det inga utanförskaps känslor alls minsann 😉

När jag åkte hem spelades låten Happy på radio och sen kom känslan tillbaka om hur det var att vara åtråvärd och jag insåg att exet var verkligen tok kär i mig. Den känslan kändes väldigt bra - så den har jag sugit lite på. Att jag är älskad och åtråvärd och beundrad 😎😘

Nu kom jag hem från hund promenaden och träffade grannar längre ner på gatan, Min hund har charmat öronen av dom och mannen var tvungen att gå in och hämta en burk hund godis som jag fick med mig. Jag berättade att jag fyllt och skulle ha kalas och hon sa " det kan man ju verkligen inte tro! 😎

Så en förbaskat bra dag!

Nu är jag så fylld av energi, trots att jag inte sovit många timmar i natt så nu ska jag göra lite hummus och parmesan snacks.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-05-20 19:48
#219

☀️☀️☀️😍😍😍❤️❤️❤️☀️☀️☀️🌈🌈🌈🎈🎈🎈🎂🎂🎂!!!!!!

MissInAction
2014-05-20 20:33
#220

Ååh Otroulig, låter heeelt underbart!! 😃☀️🎈🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
2014-05-20 21:49
#221

Otroulig, låter härligt! 🙂. Hoppas känslan håller i sig länge!!

SHIAWASE
2014-05-20 23:46
#222

God morgon på er!!!! Busyiga dagar här,, så jag hinner inte med allt ni skriver!!! Men efter i morgon blir det lite lugn och ro igen☀️

Vilka härliga jobbkompisar du har Otroulig!!!!☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2014-05-21 06:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#223

Har precis avslutat dagens talkshow(att leva i sanning gentemot sig själv. Det är meningen att vi ska vara lyckliga) Om kvinnor livet och Sverige och Japan:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
szirius
2014-05-21 08:20
#224

otroulig! Vad underbart!🎈🤗❤️

Jag hoppar in o säger god morgon! För det är en GOD morgon! Strålande sol, jag har bakat ananaspaj, nu drar jag iväg på cykeln till min nya bekanta/vän , jag ska kolla in hennes ekologiska trädgård och få se var hon bor, wihiii!!!🥳

Sover som en kratta, har gjort i över en veckas tid, känns som om jag aldrig kommer ner i djupsömn - men jag är pigg på morgonen ändå🙂…behöver mindre sömn när det är sommar☀️

Åh, jag känner frihet, tänker mer och mer frihet, vet vad jag vill och får det mer och mer, det finns överflöd av tid att göra vad jag vill o hitta på roliga grejer!

Kraaam!

[Kathja]1
2014-05-21 08:41
#225

Du verkar verkligen ha det super kul just nu Shia. Heja dig. Ananaspaj… mmm… Här är det sommar idag. Ska på och jobba i eftermiddag igen men fram tills dess är det 100% njuta som gäller. Och nu Deprak meditation.

SHIAWASE
2014-05-21 09:27
#226

ananaspaj!!! har jag aldrig hört talas om!!

Ja,, nu har jag kul!!! Det liksom rullar,,, jättebra talkshow idag,, tidiningen publicerade ju vår paneldiscussion förra veckan,, men de tog inte alls med de svenska företaget som var med,, utan i princip mig och mina ord!! (nu låter detta elakt, men inte menat på det sättet, utan, det bara visar att mitt budskap är vad många har väntat på```tjohoo)

Målet med vår nystartade organization  "swepan" är ju att den ska bli vinstdrivande, och jag märker nu att den kommer att bli det genom den respons vi får!!!

Vi är en så perfekt grupp (5 personer) som matchar varandra ypperligt!!! (helt olika, väldigt starka personligheter, men precis vad som behövs!!)

Efter det jag hade pratat i lördags så kom ett företag fram till mig, och vill att jag ska prata på deras  "date party",, Detta är ett entreprenörs (stavning?) företag som sysslar med massor av olika saker, jättetrevliga personer!!!  Och de ordnar även  typ "dejting events" för de som söker partner med syfte att gifta sig,,

Jag pratar ju mycket om vikten av att ge varandra frihet, att lyckan kommer inifrån , att bestämma sig att man vill gifta sig för att bli lycklig är "fel" skäl,,,ja ni vet,,

Och han som är ansvarig för detta event tyckte att det var fantastiskt och vill att detta budskap når ut till de singlar som går på sådana events,,,

Fick mail idag om att göra något sådant i Juni!!!

Snacka om att mitt mantra

LAGOM MED INTRESSANTA UPPDRAG har satts i rullning,,, jättekul!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-05-21 09:31
#227

Vad underbart, spännande Shia!!! Och just som det ska vara. ♡♡♡♡♡ Det måste kännas hur coolt som helst att hålla ett event som får ett sådant gensvar direkt. Succé-Shia ♡

linnease
2014-05-21 11:23
#228

🥳🥳🥳 Härligt Shia!!!

MissInAction
2014-05-21 12:08
#229

Shit vad spännande Shia! 😃☀️🥳
Önskar att verkligen alla kunde tänka i de banorna. Eller överhuvud taget tänka, och inte bara göra… för att alla andra gör eller för att man "ska" 🙂
Så jag hoppas att du kommer nå ut till hela världen - eller att det finns fler med dina ambitioner där ute! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
2014-05-21 12:36
#230

MissI Ja, vi finns ju. Man ska inte underskatta ringarna på vattnet effekten vårat inre arbete ger! Vi jobbar alla för en bättre värld. En del av oss i det tysta. Jag har mer och mer insett vilken stor effekt min transformation har på omgivningen! Och tänk sen på alla de påverkar i sin tur osv! Vi gör alla något viktigt. Alla som hänger på denna sajt är stjärnor! Shia och andra inspirerar oss alla! :)

Annons:
[::Vera::]
2014-05-21 14:33
#231

Instämmer #229 och #230 :)

szirius
2014-05-21 14:39
#232

# 230 jag tänkte på samma sak🙂 Shia är en absolut inspiration✨🥳fast jag druttar ner några sekundrar då och då i nåt prestationsaktigt😇…att tycka att det man skapar är så "litet"🤐…men vi alla är här med samma syfte - att uppleva oss själva och finna wellbeing, sen är vägen så olika! Jag finner den ju genom det JAG gör, bara det att det finns nåt ego som ropar till ibland att det inte räknas om det inte syns😮( så som Shia syns nu i alla tidningar o tv😃🤗) 

Det finns en tid för allt…för inre arbete, för yttre arbete…det pendlar och allt är ok🌊

SHIAWASE
2014-05-21 15:01
#233

Ja ni alla fina!!!

Det jag känner mest dessa dagar är tacksamheten för alla fina möten, och idag,, efter att jag hade pratat de som kom fram och pratade med mig,, och ville fråga etc.

Jag liksom bara väller över av tacksamhet,för jag märker att det är så många som önskar så mycket..

Sååå JAG som person gör ju inget speciellt,, egentligen,, och absolut inget bättre än någon annan, MEN genom att jag pratar så här, så märker jag att jag lyfter fram saker hos folk, jag ger dem mod och inspiration att tänka i andra banor!!!

OCH i och med att träffa alla dessa så utvecklas jag och de!!!

Det är sååå många fantastiska möten.

Idag var det en äldre kvinna som kom upp och ville prata med mig,, hon kan inte höra,, ( inte p g a ålder) men var jätteduktig på att prata,, hennes barn är vuxna ,, och hon har fostrat dem själv, alltså som single mother..

Jag har många sådana möten,, En man i området där jag bor , äldre man, han har opererat sig för strupcancer och kan inte prata,,, (jag tror jaghar skivit om honom tidigare) Men vi har jättebra  kontakt , och jag märker att han tycker om mig OCH tredje dottern ```

Så OJ vad jag njuter av alla möten och OJ vad jag växer av dessa!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2014-05-21 22:37
#234

Men vad häftigt med allt Shia - framför allt det där dating eventet. För just det du talar om och själv lever efter tror jag är väääldigt ovanligt. Att ge varandra frihet - att först och främst bli lycklig själv. Om japaner tänker lika som svenskar i det vill säga 😉

Och Szirius - som bara strålar ✨ härligt att läsa. 

Min dag har också varit bra, fick hjälp av brorsan hans fru och en kompis att sätta upp party tälten - dom var större än vad jag trodde så det blir nog bra. 

När jag kom hem blev jag först jätteglad för gräsmattan var klippt, min fina fina granne visste att tälten skulle upp idag så han klippte. Sen blev jag helt förskräckt föör en hel rabatt med dagliljor var helt nedmejad. Jag blev alldeles förkrossad och plockade i liken efter de stackars stänglarna för att rädda några liljor och sätta dom i vas - sen blev jag lite förbannad över dumheten. Det var ju INTE min granne utan fastighets ägaren som skickat dit någon för att sopa och städa lite…så han städade= massakerade en hel rabatt 😭 men dom växer ju upp igen nästa år. 

Nu ska jag köra Deepak meditationen i sängen. Såg att ni skrivit tok mycket intressant i den tråden 👍 

God natt fina vänner

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-05-21 23:16
#235

Åh hoppas att det är okej att göra såhär men jag kan inte tänka mig att han misstycker 🙂 En man som hade skrivit ett fint inlägg i Hicks vortex group på FB, och flera av oss hade kommenterat.. och nu senast kommenterade han såhär och jag tyckte det var så klockrent och ville dela det här inne! ♥

Don't EVER forget YOU are SOURCE ENERGY…Every night before you go asleep..ask YOUR higher self and ALL the Beings who are watching over you..that you want to see each day proof of what you're trying to manifest. Then just start telling them all how much you appreciate their help and then start appreciuating everything around you..forget about the request for the great relationship..that request has already been answered and approved..all you need to do is line up with that which want and you do it by showing appreciation for what you already have…I would say good luck..but luck is not involved…it's just a matter of alighnment.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

ollivoll
2014-05-22 06:34
#236

Dag 6. Idag skrev jag tacksamhetsfraser till alla våra söta insekter, utan dom har vi inget fungerande eko system, så tack alla underbara insekter för eran otroliga insats för våran allas moder jord:) Idag ska jag även gå runt och känna tacksamhet över mitt arbete……flera gånger om dagen…………………….

Håbe
2014-05-22 17:01
#237

Ibland uppstår såna där små men helt underbara stunder av lycka i tillvaron. Någon form att träd har vi i trädgården. Det ser ju till och med jag som har noll anlag för gröna fingrar. Så inser jag idag att det är syrener. Jag som älskar syrener! Brukade få en bukett av min morbror och moster förr i världen när de levde. Nu har jag egna 🙂. Jag hade inte ens önskat dem.

Annons:
MissInAction
2014-05-22 18:31
#238

Men du har säkert uppskattat dem, Håbe!! ☀️

Och vilken lycka här med, var ute på promenad i Hågadalen på eftermiddan… smultronblommor och midsommarblomster!! ❤️

Och grönska och blommor och fåglar och liiiiiiv ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
2014-05-22 20:00
#239

Jag har uppskattat dem och älskat dem 🙂. Och för all del även tänkt att "om jag någon gång får en trädgård så ska jag ha syrener där", men det var nog många år sen. Inget som funnits med på länge.

Visst är det härligt med naturen så här års. Det går ju inte annat än att vara lycklig ❤️

szirius
2014-05-22 22:32
#240

#239 det är ju precis sådär det funkar🤗! Det fanns inget motstånd, du sände ut en ren uppskattning, kärlek och önskan och lät den vibrera iväg…och se hur allt föll på plats - du fann ditt hus och där fanns det syren!🌺

Håller med om att man är lycklig i naturen den här tiden på året❤️ Jag tycker alltid om naturen, men våren är som en lååång extatisk förälskelse aaaa,från första krokusen o sen total njutning av varje ny bedårande blomsterprakt( eeeh, ni KAN ev ha märkt detta, som har mig på fb🌺🌺🌺😉)

Otroulig
2014-05-22 22:41
#241

Poppar in och säger hallå. Precis Håbe, ingen slump att dina syrener fanns på din tomt:) Stökar på med fest planerandet. Men jan ju inte låta bli att kolla läget här:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-05-23 00:37
#242

Precis Håbe!!!

Uppskatta!!!!

Och jag blev så glad nu när jag kollade antal besökare till min blogg,, igår var det över 1000 besökare!!❤️Första gången som det har varit så många!!! YES!

Idag är det första dagen på länge som jag inte ska åka iväg någonstans och jobba,, har massor med översättningsjobb som jag måste ta itu med, men skönt att vara hemma och fixa,,

och självklart BLOGGA!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

spull
2014-05-23 05:58
#243

Jäklar då jag har blivit av med en lägenhetsnyckel! Fattar piken universum, jag vet! Jag vill flytta! 🤪

Men slipper gärna pröjsa låsbyte!!🤮

Så ge mig en hunch om vart de är tack … *skickar ut intentionen*

må gott ~

SHIAWASE
2014-05-23 09:55
#244

WOW!!! kuul,,

De ringde precis från en radio kanal och vill att jag ska vara med i deras program, direktsändning nästa lördag,, Anchor mannen (säger man så om radio) är japans mest kända Nyhets Anchor!!! Han slutade tv för några år sedan,, och går helt sin egna väg,, Men under många år var han den mest omtyckta nyhets anchor och totalt OUT OF THE BOX!!

Så det ska bli jättekul att vara med i hans program,,,

Jag frågade hur det kommer sig att de kontaktade mig(detta kom inte via någon agent utan direkt) Och de har tydligen följt mig sedan ett bra tag tillbaka,, men nu har boken kommit ut och de verkade vara perfekt..

När jag läste japanska här det första året så sa min lärare att om vi ska lyssna på japanska tv nyheter, så titta på News Station , programmet hette så ,, det var det bästa vinklade (ovinklade?) programmet, och lättast att förstå, och mest intressanta,, och det är denna man!! Kuuul!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
SHIAWASE
2014-05-23 10:06
#245

OCH ,, jag fortsätter!! ni får stå ut med mig,, men både min förläggare och min man( till och med, som oftast brukar vara rätt så cool), blev jätteimponerade,, Den mest kända nyhets ankare i Japan, typ,, 🙂

30 minuter, direkt sändning,,så nu måste jag se till att foka på det viktigaste,, kul, kul!!

OCH ,, om vi ska fortsätta så sa min man

att

" sådana här tillfällen kommer för att din vibration är så bra just nu"

YES!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2014-05-23 11:23
#246

Jösses Shia!! Du och Sziriuz bara gliiiiiider fram på värsta vågen, surfar genom livet!!! Tut på er!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-05-23 14:08
#247

Shit vad häftigt! Attans att jag inte får se det, eller rättare kan japanska så jag skulle fatta vad ni säger.

[Kathja]1
2014-05-23 14:13
#248

Och nyhetsankare heter det btw. :-D

MissInAction
2014-05-23 18:01
#249

Konstaterar att det har dykt upp väldigt mycket kolibrier för mig den senaste veckan! En bekant pratade om hur hon sedan hon var liten har velat se dem i verkligheten. Sen tänkte jag väl inte mer på det men efter det har jag sett flera stycken i mitt FB-newsfeed varje dag! 

Lite lustigt 😎 och fina är de ju! ♥

Nu har jag ugnen igång, ska käka fryspizza snart… Icas mozzarella alltså, nog den godaste fryspizzan jag ätit ♥ 
Skulle kunna leva på dem 😊

Tänkte kolla lite tv-serie kanske. Och njuta av att det är varmt och soligt och ljust och härligt!!!! 30 grader på balkongen, delvis skuggad nu tack vare några lövträd ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-05-25 09:14
#250

Valdag och morsdag! Det första brukar jag inte missa det andra tror jag aldrig att jag/vi har firat. Jag är generellt sätt lite allergiska mot de där dagarna ~nu ska vi ägna någon extra uppmärksamhet genom att köpa något och för att någon annan har bestämt det. De dagarna. Sådan är jag! Solen har återvänt till oss efter en dags paus, men det är visst inte lika varmt som det var i veckan. Jag ska förutom att gå och rösta göra väldigt lite idag. Är nämligen trött som ett as efter fjärde natten på raken där jag har sovit dåligt pga att jag har blivit väckt. Men sitta i solen och njuta är en helt okej syssla. Ha det bäst alla fina, nu ska jag meditera känner att jag behöver mig en ordentlig genomgång. ♡

SHIAWASE
2014-05-25 09:21
#251

Vad för val? Här var det morsdag för någon vecka sedan,,, jag har vari på audition, tog med minstingen , nu sitter vi och äter på Farmer Market、som hålls varje söndag mitt i Tokyo,,, proppmätt efter falafel , öl mm 😊

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
SHIAWASE
2014-05-25 09:22
#252

Förresten vet någon vad intelligenssim är???

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-05-25 09:53
#253

Shia det låter som en härlig dag! Idag är det val till EU-parlamentet. Och i september är det dags igen men då till riksdag osv. Intelligentsim låter som ett simkort som kan tänka själv! Men jag har ingen aning faktiskt.

[Kathja]1
2014-05-25 09:58
#254

De kunde visst inte tänka men är mer avancerade än vanliga sim - sök på iSIM. :-)

SHIAWASE
2014-05-25 13:43
#255

Håbe svarade på FB angående intelligenssim!!!!! Tack tack````

AH!! ska söka lite vidare på iSIM!!!tack tack❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2014-05-25 21:08
#256

Ojojoj, trött som en gnu. Vet inte hur många gånger jag sprungit i trappan och hur mycket jag burit. Trött men glad. Det blev ett lyckat party och alla var nöjda. Vi hade kanon väder, maten var god, lekarna uppskattade. Det var så roligt att fixa till allt. Jag byggde en liten turk inspirerad hörna som en liten koja med tält sängar, min vanliga uteplats var en lounge med soffor, matta och små bord. Jag hade hängt upp belysning med ljusgardiner. I tälten var det vita och kulörta kulor. Discot hade disco kulor, väggarna klädda med tyg och en ljus gardin. Syrran hade fixad hela garage discot. Det var synd att vi bara orkade dansa i en halvtimme - efter en låt tokhoppandes till E-type så var jag helt slut. 

Min underbara granne har sprunigt som en tätting och hon har diskat alla glas och bestick. Min fina familj gjorde en super insats och hjälptes åt i köket ❤️❤️❤️❤️❤️❤️Insåg hur fin min familj är. 

Sen höll två av mina bästa och äldsta vänner tal, fina tal ❤️och jag fick massor med presenter, den största var 6000,- till ett växthus 😃, en gryta, keramik knivar - massor med fin vin, vackra buketter och en drös med plantor som är tänkta till växthuset. Jag fick ju tidigare en vinranka - så det är i stort sätt fullt innan jag ens byggt nåt växthus !

Nu längtar jag till nästa helg - när mitt hem kanske är i ordning igen och  DÅ ska jag baaaaara slappa!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-05-26 11:38
#257

Hjärta Otroulig! ^_^ (hehe dumma mobil) Hjälp! Jag känner på riktigt olust, rädsla och oro över valresultatet. Så himla fel fel fel. Helt fel väg att gå. Anser jag. Jag "vet" att jag inte ska kunna påverkas om jag inte själv tillåter det. Hur känner ni?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
2014-05-26 12:38
#258

Hm, val och politik är inte min grej, aldrig varit inspirerad av eller dragen till det.. Så jag vet inte ens hur det har gått! 🤗 Har blivit lite indragen i tankarna att man ska bry sig och "utnyttja sin rätt att påverka" och sånt.. Så det är inte heeeelt utan lite oro att tänk om det verkligen är sant, men jag väljer att köra på Abe-spåret :) I cast my vote vibrationally.

Varför röstar du, Missi, utifrån vilken vibb? Inspiration och alignment eller oro och inlärda tankar? Och vilka vibbar och tankegångar är det egentligen du göder på i hela den processen?

Annons:
szirius
2014-05-26 12:57
#259

åh, så är jag med Linn! Jag röstar med min vibb✨! Haha, undrar när man ska kunna säga det och nån ska kunna fatta vad man menar🤪 Har både vänner och släktingar som är superinvolverade o de tycker att man är en total idiot som inte röstar. (I detta land finns ingen jag vill rösta på, det är att välja mellan pest o kolera🤐. så jag vibbar på kärlek o ser landet blomstra o litar på att allt är som det ska.)

Det är samma med röster som med allt: det är vår ENERGI som är avgörande, vår bakomliggande intention. BARA det som vi kan påverka med egentligen, alla dessa siffror säger inget…

Hmm, min man ser ofta så klart på allt. Han sa att allt motstånd mot SD-rörelsen, att vända ryggen mot Åkesson etc etc antagligen fått motsatta effekten, att elda upp de människor som kanske haft lite sympatier inom SD. Att allt motstånd får fel effekt. Hans tankar är i samklang med mitt " för istället för emot"…har ju varit extremt mkt fokus på SD vad jag sett i fb-flödet. Jag känner bara om politiker- vänd blicken - prata om vad du VILL. Använd inte rasistordet i varenda mening.

linnease
2014-05-26 13:05
#260

Ja exakt Szirius.. det är så himla sant. Särskilt det här var så bra: Det är samma med röster som med allt: det är vår ENERGI som är avgörande, vår bakomliggande intention. BARA det som vi kan påverka med egentligen, alla dessa siffror säger inget…

szirius
2014-05-26 13:18
#261

nu dök en projektionsbild fram….att människor som inte jobbat med sig själva och har massa ilska och aggression i sig har BEHOV att skapa något att projicera detta på…och nu blev det dessa 10%  i valet,  SD är liksom helt politiskt korrekt att hata…🤔

Tycker det är spännande på nåt sätt (kan jag använda det ordet och ni förstår vad jag menar?) Har bekanta i Malmö  som berättar att där finns många invandrare som är super-rasister mot andra folkslag, så de röstar på SD! Folk tror att det är nån vit villa-gubbe som röstar på SD när det är Mohammed som inte vill ha fler syrianer i området! Sverige är så uppblandat nu, och har varit i många många år….vi glömmer att de som kommer hit tar med sig sin kultur och sitt synsätt på andra folkslag…detta är verkligen komplext….och precis som det ska…på nåt plan…

Älvan
2014-05-26 13:31
#262

Jag älskar att vårt land har demokrati. Det är underbart att om människor vill ha både SD och Fi så kan de rösta på vad de vill! Bättre det än leva i andra sorts länder med exv endast ett partisystem. Jag är oroad för vad SD och de som röstar på dem håller på med. Ökad tolerans är målet enl mig. Jag tolererar SD, men fattar inte varför människor är så rädda att de måste hitta på syndabockar i invandrare osv. Fi däremot är för tolerans så det blir verkligen två polariserade partier. Jag tycker vi alla har ansvar för världen och det finns ingenting i LoA som hindrar att engagera sig i olika rättvisefrågor exv. Tvärtom tycker jag. Att skapa betyder ibland att kavla upp ärmarna och utföra en handling. Detta särskilt om man skapar utifrån vad anden vill. Inte vad egot vill.Jag tänker inte blunda för orättvisor. Min vib höjs av att hjälpa mina medmänniskor och kanalisera källans kärlek till dem! "It is in giving that you recieve"! Det är min åsikt.

[Kathja]1
2014-05-26 13:53
#263

Jag är en "sån där" som anser att vi bör rösta för att vi kan, men vet även med mig att jag inte skulle göra det om det inte kändes rätt. EU valet har jag tex aldrig röstat i förut för det har inte intresserat mig. Jag kan tycka att det är super kul att snacka politik, men har även haft pauser på flera år då jag har varit noll intresserad. Samtidigt som jag inte alls tror att vi förändrar världen genom att rösta eller bry sig på det sättet. Låter säkert lagom snurrigt. Men jag ser verkligen inte att jag på något sätt ansvarar för välden. Jag ansvarar bara för mig, och om alla gjorde det samma hade vi levt i paradiset på jorden.

SHIAWASE
2014-05-26 14:07
#264

Jag är ju uppvuxen med en politiker till mamma, så politik har varit vardagens samtalsämne,, när jag var 4 så satte jag på mig val( vad heter det remsan, parollen som man har över sig) och höll tal inför familjens vänner (det var valtid,,haha)
MEN jag har ju som sagt slutat att titta på tv!! på sista två åren, men i och med jobb känner att jag borde ju ha kunskap om det "viktigaste" , ( detta sedan några dagar tillbaka)

Först`Har man rösträtt så RÖSTA (jag har nämligen inte rösträtt här)

Blev ju förvånad (eller inte ) över resultaten,

MEn känns som två motpoler,

Det finns ju sååå många som väljer vägen att acceptera mångfald och medmänniskor!! (som Miss I skrev sin tråd häromdagen)

MEN,,, sedan kommer ju alla dessa partier upp också,

Jag funderar ofta, och pratar ofta om varför, hur det kan komma sig att dessa haruppstått,,

nåväl Rösta är BRA tycker jag,, som sitter är utan någon som helst rösträtt(rösträtt i Sverige har jag ju,,,, Men när man inte har bott där på 25 år så,,,hmmmm)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2014-05-26 17:31
#265

Ja visst är det komplext!! Och det är sociala missförhållanden och ökande sociala klyftor etc. och invandringspolitiken i Sverige kan man väl tycka är under all kritik… skyffla in så många som möjligt och dumpa dem i förorterna och så får de klara sig själva… ungefär 😕

Ja varför jag röstar… i varje val sedan 1998 som var det första som jag fick rösta i, så har jag känt att det är ett sätt för mig att påverka. Jag lägger min röst på de/den som jag vill ska representera mig… Någon form av kall kan man väl kalla det. Det här ska jag göra. Det är min rättighet! Och skyldighet på så sätt att det blir skevt om en låg andel röstar… och det brukar dessutom gynna extremerna och det är inte alltid extremerna är så mysiga…

När jag var yngre var jag mycket mer intresserad och insatt i samhälle och politik, hade koll på ministrar och konflikter och allt som hände… demonstrerade, läste politiska tidningar och så - jag var vänster, väldigt mycket vänster. Senaste vändan som jag prenumererade på en tidning var för bara två år sen… men sedan kände jag tvärt att nej.. det här strider mot mitt inre. Vi och dem, klasskamp och att slå underifrån kändes inte alls rätt för mig längre. Så… i år var första året på säkert tio som jag inte demonstrerade på 1a maj. 

Men jag är ju lite kluven… eller snarare att jag känner av… ibland kring diskussioner så lägger jag mig över huvud taget inte i. För jag känner inget behov av det. Men andra gånger måste jag säga ifrån, för att någon sitter och kläcker ur sig horribla förutfattade meningar och rasistiska åsikter osv. Såna gånger säger jag ifrån.. kanske inte alltid på nätet (orka tjôta) men IRL åtminstone. För där känner jag att jag ger dem en annan syn på saken och förhoppningsvis sår ett frö till ett annat tankesätt. 

Jag håller helt med er…. jobba för istället för emot!! Fokusera på de partier/politiker man gillar istället för så mycket på SD… det blir aldrig bra med den typen av energier i ett engagemang. 

Uppriktigt sagt så blev jag chockad över valresultatet. Har ju sett högervindar blåsa under många år nu i europa, men trodde inte att de var så starka. Jag kan för mitt liv inte förstå hur människor tänker och jag blir så ledsen 😢
Har de inte lärt sig något av historien????????????

Jag såg en valdebatt och det var mellan Soraya Post och en SD-kvinna vars namn jag inte vet/inte bryr mig om. Bara för att jag var nyfiken. Annars följde jag inte kampanerna alls. 
Men jag röstade på F! och det gjorde jag för att deras värderingar klingar bäst med mina och just detta med alla människors lika värde och särskilt rättigheter för HBTQ-personer. Tja… det känns helt enkelt helt rätt för mig.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Älvan
2014-05-26 17:53
#266

Tolerans, tolerans, tolerans! Det positiva är ju att Fi kom in och miljöpartiet näst största partiet! Vänstern o sossarna, c gjorde bra val också. Jag tycker det sänder ut signaler om att folk handlar utifrån hjärtat! För moder jord och ökad tolerans!

[Kathja]1
2014-05-26 20:31
#267

Dags för ny klottertråd, den hittar du här.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: