Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 1247 ggr
linnease
2014-04-25 23:44

Klurar lite..

Alltså.. det här med att bara chilla kontra att klura på sina problem för att lösa dem.. Som jag tolkar Abraham-Hicks t.ex. så ska man ju bara behöva chilla och vara i vortex…så kommer lösningarna och hoppar på en.

Min "gamla" metod är ju att med metodiskt gå tillbaka och klura på vad det var jag gjorde som gjorde att det blev som det blev.. Vilket ju borde vara att fokusera ännu mer PÅ problemen mera egentligen.

Alltså, precis nu, sista dagarna har min nya fina dator betett sig lite underligt, glitchar här och där, verkar vara nåt med grafik eller skärmdrivrutiner. (Hehe, precis när jag skrev det så började den så klart). Automatiskt börjar jag ju tänka på vad jag har gjort och vad det kan vara för fel så jag ska kunna lista ut vad jag ska fixa? Men, är inte det är bra idé nu längre då? Bara totalsläppa det och låta nån random idé poppa in i huvudet?!

Haha jag VILL ju så gärna kunna tänka ut och fixa det. Vet att jag gjort två nya saker precis innan den började krångla för mig, installerade massa "optional" windows updates, och flyttat på den hit och dit pga massa damm från hantverkare i min lägenhet på dagarna. Så logiken vill ju testa att återställa till en reset point innan de där uppdateringarna, skruva isär den och kolla så inga sladdar lossnat eller så fläktarna på grafikkortet funkar som de ska (vet att en sladd på moderkortet sitter löst t.ex, gick inte få i den helt när jag byggde ihop den)

Fast det tar oxå emot lite.. alltså jag vill ju bara den ska funka och skulle mycket hellre bara skicka den lite kärlek så den hoppar igång igen! 😃 Eller bara få en uppenbarelse och veta precis vad jag behöver göra, om jag behöver göra nåt. Vad skulle ni göra?

Datorer o maskiner är nog fortfarande extremt logiska och fysiska för mig, fortfarande kvar i Newton-världen och tänket där… hm 🙂

Men…om jag tänker mer LoA så har jag ju småoroat mig för den ett tag 😇 utan att riktigt orka göra nåt åt det. Tänkt massa grejor här och där som att den är så nyyyy och snaaaaab och fiiiiiiiin och att jag inte skulle inte ha råd att ersätta den om den pajar, och jag har oroat mig för att mina digitala foton ska försvinna i flera år på olika datorer o cd o dvd-skivor, och nu oroade jag mig för allt byggdammet och för bygghantverkarna som glömde låsa dörrarna och jag var bortrest över helgen, och redan när jag skruvade ihop det oroade jag mig för att jag inte ESD skyddade komponenterna ordentligt.. Och och och. Virus?!?! Hur funkar det egentligen, tänk om det kommer nåt elakt virus och äter upp min fina dator?!?! Herregud!!!! 😭 Haha.. Jag tycker väldigt mycket om dator. Lite attatched kanske..😃😛

(jag fick värsta abstinenssymptomen när jag var hos mormor hela påsken..!!)

Ok cool… Kändes som jag kom mycket mer framåt och närmare "sanningen" i den sista LoA-tänk-delen i inlägget här… cool!!

Annons:
MissInAction
2014-04-26 10:27
#1

Hihi, jag visste så fort jag såg rubriken på inlägget att det var du Linn som hade skrivit! 🤗 😃

Jättespännande tycker ju jag då! Tycker ju också väldigt mycket om min dator, även om det inte är många delar i den som jag faktiskt köpt själv. Nästan allt kommer från exet! 

Men jag har haft lite samma tankar. Datorer är tekniska och fysiska. Visst tänker jag mig att healing och kärlek verkar positivt på dem! Fast sen kommer jag till bitar som t.ex. att det fattas eller är fel drivrutiner så att grafiken eller ljudet inte fungerar som det ska, eller om man skulle få BSOD, bluescreen of death… jaha hur vortexar man sig ur det? 😮 Eller att man hör att en fläkt är trasig?

Men oavsett… när man som du säger känner motstånd, så är det väl läge att chilla! 😎


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-04-26 11:40
#2

Jag kom att tänka på mina handskar, när du skrev den är så fiiiin 😉 jag tyckte ju verkligen att mina handskar var jättefina och var löjligt stolt över dom och nånstans fanns ju en tanke att jag skulle banne mig inte tappa bort dom…åsså gör jag det… 

Så någon slags balansgång ska vi tydligen hitta där i tacksamheten och värdigheten - för när vi blir försiktiga t.ex så finns det ju nånstans en rädsla att vi ska bli av med nåt…

Hmm…funderar vidare ..om du känner ett flöde i det logiska tänket och tycker att det känns spännande och nyfiket att klura ut lösningen då är du ju flödet. Det känns det LOA mässigt helt rätt. 

Intressanta tankar Linn, som alltid 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-04-26 14:11
#3

Tror det var MissI som skrev om att man kunde köra healing på apparater, och då är det helt logiskt att tänka dem "friska". Vi hade i klottertråden om hur bilar går sönder och hur det går att relatera till ägaren… Så samma sak där. Men oavsett vilket bör man inte fixa med det som är trasigt om man inte är i Alignment med det som ska göras. Och då är vi tillbaka på chilla först och göra sen.

gardit
2014-04-26 14:58
#4

Haha😂

Jag brukar med jämna mellanrum tänka: Nu, snälla fina dator fungerar de som du ska, för detta är viktigt för mig🌊även om det inte krånglar just då. Samma sak med bilen och diverse andra tekniska prylar🌺

En klapp och "skicka kärlek och ljus" brukar det också bli❤️

Det funkar för mig!

Otroulig
2014-04-26 18:12
#5

Hmm. Min Mac som funkat klockrent fick just spel….

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-04-27 00:39
#6

Apparater kan man absolut hela vi har ju pratat om det tidigare,,, jag har ju haft högtalare till iphonen som bara slutade fungera,, men jag visste på något sätt att de skulle komma till liv senare,, och några veckor senare, kände jag att det var rätt att test,, och visste!! Inga problem. Dator likaså,, som bara blev svart och inte gick att starta,,, efter någon vecka,, inga problem! Senast diskmaskinen,,, både jag och make skickade kärlek till den,, så efter ett tag så fungerade den igen!!! Men självklart så är det ju så att man måste in och fixa och laga och reparera det tekniska också. När det gäller att gå tillbaka och klura på vad man gjorde fel,, i princip så säger jag att NEJ,, det bör man inte göra, men då främst när det gäller andra saker i livet, alltså inte tekniska prylar. Gå tillbaka ,, gör ofta att man ger energi till det man inte vill ha. Att tex. prata om någon gammal kärleksrelation om hur jobbig den var, eller om hur man har kämpat sig upp från att vara jättefattig etc. är liksom ingen mening. Visst , ibland kan det ju vara "kul" att berätta sin succe historia,, Men Abe stoppar ofta någon som börjar att berätta hur de har kommit dit de har kommit,,, säger att det är oväsentligt, NU är det viktiga. Sedan det här med rädslor,, är ju också en trigger för att manifestera det man inte vill ha. Jag har snattat en gång i hela mitt liv. Ett par vantar (gick väl på mellanstadiet) jag var så nervös, och kände sådan skuld, så givetvis tappade jag bort vantarna samma dag. De dök aldrig upp igen,,haha, Och jag har aldrig snattat sedan dess heller,,,,hehe

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
szirius
2014-04-27 20:05
#7

Åååå vad jag har svårt för att låta blir det där Linn….att försöka tänka ut grejer i nån slags kramp nästan…fastän jag vet att jag aldrig hittar några lösningar i det stadiet, så finns det nån reflex där…mkt från samhället, det är ju så man "gör" menar många. Analysera o gå tillbaks. Men min erfarenhet är ju att när jag släpper o gör nåt helt annat ett tag så brukar antingen saker lösa sig själv eller så kommer jag på nåt enkelt medströms sätt. Men aldrig när jag medvetet försöker klura o klura…eller det kan funka, men tar ofta massa mer tid, varav 99% av tiden är off.

Haha, jaa Shia, det är så kul när Abe nästan "snäser av " de som börjar berätta 😃"blablablaaaaaa- jag vill inte veta var du har varit och gjort!" …men det är SÅ viktigt för folk att vilja berätta hela historian…viktigt att våga fundera på "vem är jag utan min historia? "…jag skrattar alltid för jag märker ju den där tendensen själv😇

linnease
2014-04-27 21:01
#8

Åh så många bra svar som vanligt!! ❤️❤️❤️ idag har jag släppt det bara, och datorn har inte glitchat alltför mycket hittills.. blir spännande att försöka approacha det här helt från LoA/energihållet och se hur det funkar!

Szirius, ja.. alltså det brukar ju funka för mig med datorer, men som du säger, det tar antagligen längre tid än om jag bara stläppte det direkt och bara gör det helt inspirerat inifrån vortex.. Kathja sammanfattar det super tycker jag : "Men oavsett vilket bör man inte fixa med det som är trasigt om man inte är i Alignment med det som ska göras. Och då är vi tillbaka på chilla först och göra sen." Just!

szirius
2014-04-27 21:34
#9

Ja, herrreminjeeeee vad det är dags att bara chilla nu då, för i alignment är jag då inte just nu😂🤪🎧

linnease
2014-04-27 21:39
#10

Hehe… 😛🤗🎧

Upp till toppen
Annons: