Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1885 ggr
szirius
4/23/14, 11:41 AM

Gråt som förlösning

Jag känner att jag vill ta upp detta ämne, då det kan verka som om man säger att det är negativt och off att gråta. Abe säger att man inte är i vortex när man gråter, men man kan vara på väg in i. Hur som, vi är där vi ÄR - och om vi tex är i motstånd och kramp först, så är gråt en FÖRLÖSNING från den platsen, dvs vi går faktiskt framåt.

Jag ändrade min inställning helt till gråt när jag var på en föreläsning om Hildegard von Bingen, en klarseende nunna, som skrev om tårar som helande vatten. Vi sköljer ur hat och ilska genom våra tårar, släpper taget.🎈

I veckans änglakort tar Doreen upp samma sak. Hon säger: Tillåt dig att känna smärtan, för så länge du ignorerar den kan den inte läka. Om du känner smärtan så öppnas ditt hjärta, du släpper väggarna du byggt runt dig och blir friare.🌊 Det är när vi biter ihop som det blir till skada för oss, för då stänger vi det naturliga flödet. Gråten vill ut.

Jag har alltid varit "blödig", jag gråter lätt, av alla möjliga känslor, allt jag blir berörd av. Men under många år försökte jag gömma detta, jag skämdes, kände mig överkänslig, dålig, fånig, fjantig. Och sårbar! Men jag har märkt att när jag omfamnar detta så känner jag mig inte sårbar längre. Jag ser det snarare som en styrka, att jag kan känna och VÅGAR känna, oavsett om folk vänder blicken.

Igår på yogan började en kvinna att storgråta. Hon berättade att hennes son ska opereras och hon är orolig. Detta brast och kom ut under passet. Det blev en jättefin stund i samtal innan vi fortsatte och jag märkte hur hennes energi helt skiftade efter att hon gråtit ut. Hon strålade när passet var slut.

Ok, man är kanske inte på high flying när man gråter, men vi ska inte pressa oss till någonting, vi KAN inte det. Vi är där vi är. Och gråt är en väg till läkande inom oss. Var tacksam för din gråt.❤️

Annons:
[Torahzen]
4/23/14, 1:30 PM
#1

Så sant! Jag har lätt för att gråta och många gånger anses det inte passande att gråta. Jag skulle vilja styra över det bättre, men mer och mer så låter jag det komma, för det ska ut.

Jag grät senast idag… 😭 och spänningen släpper. ❤️

[Kathja]1
4/23/14, 1:37 PM
#2

Jag gråter ofta en tår när jag "hittar rätt" tanke, ser det som ett tecken på att något släppte. Med andra ord som något positivt. :-)

[Torahzen]
4/23/14, 1:55 PM
#3

Jag är extra trött nu av sorg och pollen. Häromdagen när jag läste barnboken Pettsson och Findus får julbesök, var det så fint när alla grannarna kom med julmat då Pettsson hade gjort illa sig i foten. Uj, vad jag blev rörd, snyft….

Otroulig
4/23/14, 3:30 PM
#4

Bra inlägg Szirius. Jag kanske skulle behöva gråta lite..det var länge sen. Helt klart öppnas hjärtat upp.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
4/23/14, 6:57 PM
#5

Oj vad bra skrivet alla! ❤️🤗

Folk har väl sagt och skrivit i alla tider om att tårar läker, "gråt en skvätt så känns det bättre sen" och bara den fysiska känslan efteråt… man känner sig lugn, antagligen för att det påverkar signalsubstanserna i hjärnan och det frisätts oxytocin eller något annat hormon kanske som gör att man slappnar av.. lite samma effekt som man får av ångestdämpande fast man slipper hangover-effekten 🙂

Och även om det känns oerhört tungt och jobbigt och sorgligt i stunden, när man är mitt i gråten, och det kan kännas som att man aldrig kommer bli glad igen… så måste det ju som sagt ut. Det renar systemet ♥ 
Man släpper taget och jag tror att i det ögonblicket så blir vi också både mer ömtåliga och mer mottagliga. Insikter och inspiration kan följa på en ordentlig gråtstund ♥
Många kanske ber också, och vi är nog som ärligast i dessa stunder kanske, med våra önskningar.

Själv har jag gråtit otroligt mycket senaste halvåret, mest då fördelat på november, december och mars… så mycket tårar. Kan inte tänka mig att jag hade mått så bra som jag gör nu, om jag hade hållit det inne. Vilket inte hade gått heller, jag hade så nära till gråt…

Och jag har också alltid varit en sån som haft oerhört lätt för att gråta, blödig som szirius säger… gråta bland folk har jag inga problem med heller även om jag försöker att gå undan om jag har möjlighet. Gråter för allt vackert, sorgligt och rörande!

Helt klart känns det som att vi går framåt när vi gråter. Oavsett vad vi gör så kan vi ju aldrig gå bakåt heller 😉 men det känns absolut som positivt med gråt.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

spull
4/24/14, 2:00 PM
#6

Vad fin tråd! Vet själv att jag måste tillåta mig att gråta mer, men när jag gör det så är det otroligt som ni skriver "förlösande". Gråt på mina vänner…och som någon redan sagt…så kommer insikter och guidning från Dig Själv upp till ytan. 

[Internt prat till mig själv: Jag tillåter mig själv att gråta. Det är okej att gråta inför andra. Alla känslor är lika värda. Känslor är fina och ska inte tryckas undan. Jag är tacksam för att jag är känslig och att jag är i kontakt med mig själv. Jag älskar och förlåter mig själv för att jag ibland lägger locket på till mina känslor. Tillåtelse, tillåtelse, tillåtelse.]

Jag kom att tänka på vindrutetorkare till bilar. Tycker ofta det är mysigt att låta rutan fyllas med regndroppar. Och har du torkarbladen inställda på automatiskt intervall, så kommer de alltid precis lagom och torkar tårarna så att du åter får klar sikt. Efter regn kommer solsken, det är naturlag. 🌈☀️

må gott ~

Annons:
SHIAWASE
4/25/14, 7:53 AM
#7

Gråt är absolut förlösning. Vi som mediterar har säkert alla erfarenhet av det,, att helt plötsligt börjar tårar rinna under meditationen,,, det är blockeringar som upplöses och flödet tillåts Och vill vi gråta för att något är ledsamt, så är det också helt ok!! Släpp ut, och gör plats för flödet igen!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: