Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 4723 ggr
Otroulig
4/22/14, 9:39 PM

Papperskorgen 2

Den här varianten blev ju väldigt populär. 

Papperskorg nr 1 hittar ni här 

Här inne strävar vi efter att ha fokus på det positiva, men det innebär inte att vi är trallande glada hela tiden. Galen Det innebär mer att vi ser saker för vad de är och väljer ett förhållningssätt så att det känns okej. Men ibland har man saker som man bara behöver  få ur sig, därför finns denna tråden. Inte för att älta och gegga runt utan för att få hjälp att släppa och gå vidare. BallongBallongBallongBallongBallongBallongBallongBallong

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Älvan
4/22/14, 11:57 PM
#1

Stoppar ner obehagskänslor här. Jag behöver dem inte. Jag är trygg.

Älvan
4/24/14, 11:22 AM
#2

Stoppar ner regel som sajtvärdar hänvisar till att lösryckta citat från andra sajter får publiceras och diskuteras på deras sida skeptisism. Tragiskt och inte bra för yttrandefriheten om folk inte vågar skriva sina inlägg på andra sajter av rädsla att det publiceras på en helt annan sajt utan att ens personen är medveten att så sker.

[Kathja]1
4/29/14, 10:53 AM
#3

Jag slänger ner min man en stund för just för tillfället är han inget vidare charmig. Där kan han stanna tills han har hittat balansen igen.

Älvan
4/29/14, 11:27 AM
#4

Stoppar ner alla små själar som gillar att ge nålstick och bita till så fort de får chansen. Själv ruskar jag av mig alla dessa personer och nålar som vattnet en hund skakat av sig när den badat. Sådär!

[::Vera::]
4/29/14, 1:35 PM
#5

Negativa besked dök upp. Slänger min oro. Inget sådant ska få fäste i mig. Allt ordnar sig!

spull
5/4/14, 4:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Slänger saknaden, oron och desperationen och osäkerheten i papperskorgen! Behövs inte! Puts väck. Sorry om det vart fullt nu…kan någon högerklicka och välja "Töm papperskorgen?" ;) Väljer att se kärleken komma till mig!

må gott ~

Annons:
[::Vera::]
5/11/14, 10:50 PM
#7

Oro och osäkerhet för en stor sak kastar jag ner…igen!

MissInAction
5/12/14, 7:17 AM
#8

Slänger ner tankar på att jag inte duger och att andras agerande är "mitt fel". Min känslighet för förändringar med min osäkerhet som följd!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

satsuke
5/12/14, 3:07 PM
#9

Jag slänger ner de senaste veckorna i papperskorgen - önskar mycket ogjort både från min och andras sida. Passar på att hänga på #8 samtidigt, hade kunnat vara jag som skrev det!

Älvan
5/12/14, 6:08 PM
#10

Stoppar ner narcissist exet som återigen struntade i sitt barn. Kärlek och ljus.

gardit
5/12/14, 10:56 PM
#11

Slänger ner min oförmåga att få saker gjorda. Slänger ner känslan av att vara på fel plats - jag vet ju att jag är där jag ska vara tills något bättre dyker upp, men det borde vara nära nu för jag är less…

[Torahzen]
5/13/14, 1:44 PM
#12

Jag håller med dig Gardit. För det mesta är jag väldigt bra på att skjuta upp saker men idag har det gått undan - härligt!!!

Däremot känner jag verkligen igen mig i "känslan av att vara på fel plats - jag vet ju att jag är där jag ska vara tills något bättre dyker upp, men det borde vara nära nu för jag är less..."

Speciellt nu när vi rekryterar en kollega och jag känner det som att det är MIN TUR att byta jobb och han "smet före" mig.

Älvan
5/13/14, 2:34 PM
#13

Obehagliga överraskningar nästan dagligen. Övar verkligen mitt tålamod och nerver. Nu räcker det med jävligheter för de närmaste månaderna. Tack! Jag skakar av mig som vatten på en gås och jag är som han i Matrix som parerar pistolskotten. Ändå lite väl energikrävande.

Annons:
[Torahzen]
5/14/14, 3:55 PM
#14

Blä för mitt jobb! Jag vill ha ett nytt!!! Jag ber om hjälp att attrahera ett nytt bra jobb, med trevliga arbetskamrater, bra arbetsuppgifter till bra lön och nära hem.

[Torahzen]
5/15/14, 9:06 PM
#15

Mera bläh! Kan ingen stoppa ekorrhjulet, det går för fort, jag vill hoppa av! Bara vara. Bara njuta. Nu är det för mycket skit i vägen.

[Kathja]1
5/15/14, 9:13 PM
#16

Andas vännen! Kan du inte ta ledigt ett tag, eller sjukskriva dig? Skäl nog att man måste ta hand om sig. ♡♡♡

[Torahzen]
5/15/14, 9:38 PM
#17

Då blir jag mer stressad av llt jag inte hunnit göra och jag ska dessutom jobba på lördag och nästa söndag. Jag ska boka in en massage iaf. Och nyttja vår massagestol på jobbet.

[Kathja]1
5/15/14, 10:17 PM
#18

Var rädd om dig vännen. ♡

[Torahzen]
5/15/14, 10:24 PM
#19

❤️

Jag tror det helt enkelt är mycket utrensning just nu.

[Kathja]1
5/15/14, 10:59 PM
#20

Det är ju kanske inte så konstigt.

Annons:
szirius
5/15/14, 11:29 PM
#21

Thoravännen🌺, rensa bort allt onödigt o stoppa in njutsaker för att ladda lite batterier. Massage låter som en bra idé🤗

[Torahzen]
5/16/14, 8:54 PM
#22

Rött vin och mörk choklad blev det ikväll.

[::Vera::]
5/16/14, 10:28 PM
#23

I papperskorgen:

Längtan efter fysisk närhet, beröring.

Längtan efter mental närhet.

Längtan efter någon som milt berör mitt hjärta.

Längtan efter samförstånd och förståelse.

Ensamhet.

Skitkväll.

Älvan
5/18/14, 12:11 PM
#24

Stoppar in människors stolthet, långsinthet, stängda hjärtan, oförsonlighet, martyrskap här. Vet att det grundar sig i låg självkänsla, men varför ska jag bli dåligt behandlad för det?

[Kathja]1
5/18/14, 1:16 PM
#25

Ja varför ska du Älvan? Vad är det du ska ta till dig av detta? Vad är det du ska lära dig/förstå/ändra? ❤️

SHIAWASE
5/18/14, 2:42 PM
#26

OK mitt inlägg försvann, jag försöker igen!!!

Torah!!! slappna av,,,var snäll mot dig själv,, kanske kan du hitta något bra mantra,, jag började ju på mitt "lagom med intressanta uppdrag, och överflöd av pengar" OCH det är på väg allting!!!! uppdragen kommer,, guldet är också på väg (inte fysiskt riktigt ännu,, men nu har jag så roligt,, så det är ok)

Liv,, kram på dig

Älvan,,, det jag säger nu är med omtanke och kärlek. Men ,,du stoppar ofta ner andra i papperskorgen,, eller säger något om dem (och jag förstår,,, du har blivit sårad och illa behandlad,, så det är naturligt) MEN,, du fokuserar på dessa personer,, sedan skickar du kärlek till dem,, MEN är förlåtelsen och kärleken till dessa äkta?

Ta och strunta i narcisster martyrskap och annat,, för ju mer du vänder fokus på dem (eller är det en) desto mer får du av det,, och det vet ju du också egentligen,,,

Ta och titta bara på dig själv, bestäm vad du tillåter,,, ta bort fokus på de som du känner gör dig illa,, för nu ligger det för mycket fokus på den personen (eller de personerna) så de kommer inte att försvinna

Det finns INGEN som kan göra dig illa om du själv inte "tillåter" det .

De (Den) har ingen skuld,,, Du har ingen skuld,, Men se till att ta tillbaka din makt över ditt liv,,,,☀️Kram kram,, och tänk på att vad jag säger är med största omtanke och kärlek❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
5/18/14, 3:10 PM
#27

Lysande utveckling på mina frågor Shia! För de var oxå självklart ställa av kärlek. ♡

Annons:
[::Vera::]
5/18/14, 3:23 PM
#28

Älvan

Bra att du slänger i papperskorgen om och om igen. Ut med skiten om och om igen! Det är mycket svårt att ta bort fokus och strunta i de som gör dig illa, utan möjligheten till fysisk distans och avstånd. Finns det några möjligheter att minimera kontakt? Andra sätt? Du kommer inte att få det du behöver av dessa människor som du kämpar med. Det går inte att ändra på dem.

Kärlek vinner alltid, och du kommer att vinna den!

Men förstår vad du menar Shia.

SHIAWASE
5/18/14, 4:09 PM
#29

Tack liv fina~ (Och kathja också,,men det är ju så självklart,, !!haha)

Ja när man behöver slänga någon så släng på kasta i papperskorgen!!!

Självklart har jag (gör jag ) det också,,,, Det kan hjälpa att släppa massor!!

MEN,, kanske kan det bli så att man slänger och slänger,, men det leder ingenstans,,, DÄR har vi mitt inlägg ,,

OCH här inne är vi såååå bra på att hjälpa varandra,,, att navigera varandra,, OCH JAG om NÅGON har blivit fantastiskt navigerad av alla fina härinne,,,,

så det är bara det som det handlar om,,

Ibland ser vi inte allt själv,

ibland behöver vi ta emot obehagliga sanningar!!!

OCH genom detta så VÄXER VI!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
5/18/14, 6:04 PM
#30

Det är kanske det som kan vara det svåra, att kasta och gå vidare. Har vi kastat en sak kan vi bara kasta den igen om vi har tagit upp den ur papperskorgen. Något annat är omöjligt. Och det samma gäller här. Kasta och låt skiten vara! Ta inte upp den, titta inte på den, ägna den inte en tanka. Utan var bara nöjd och tacksam över att slängt är slängt. ♡

Älvan
5/18/14, 6:52 PM
#31

Lite svårt att inte tänka på pappan t barnen som dagligen hittar på djävulskap för att plåga mig. Han gör det genom barnen som är mycket små. Väldigt svårt att strunta i barnens lidande. Den enda personen som i min situation kan avlasta mig är mamma som väljer att spela martyr istället. Jag har kanske valt min situation och människorna runt mig för att utveckla min förlåtelse, gränssättning osv. Det är ändå svårt att se på när sina egna barn lider. Barnen far illa och jag är helt ensam om att vilja och kunna ta hand om dem. Jag kan inte skydda dem mot sin pappa som saknar empati och därmed förmåga att se sina barns behov. Han är en trotsande 2 åring med mycket makt över mitt liv. Jag jobbar dagligen på acceptans, förlåtelse och kärlek. Jag kan dock inte kasta mitt hjärta här i papperskorgen och därmed blir jag sårbar. Därför stoppar jag ner mamma, mitt x här. Jag stoppar även ner mitt hjärta här. Jag behöver paus.

[Kathja]1
5/18/14, 7:29 PM
#32

Det tvivlar ingen på vännen! Jag har själv haft en situation liknade din så jag vet att det är svårt. Kan tillägga att jag efter 1,5 gav upp försöken och behöll barnen hos mig. Där fick de lugn och ro. Sedan fick jag rodda i att deras pappa valde att inte ha med dem att göra alls efter det. Det finns sätt att hantera det och hitta till må-bra, det gäller bara att tro att man kan. Men allt har sin tid. ♡♡♡♡♡♡ åt dig vännen!

[::Vera::]
5/18/14, 7:32 PM
#33

Älvan Älvan… Skulle vilja säga, kom hit med dina älskade barn så tar jag hand om dom ett tag! Du åker på semester, BYTER MILJÖ, tar paus, återhämtar dig ordentligt, finner sinnesro och stabilitet, hopp och glädje… Men det är inte möjligt. Ta med dina barn och byt miljö!

Nej, jag håller inte alls med nu. Du har inte valt att ha det så här, du har ingen skuld i det!! Ingen ska behöva jobba så hårt som du gör!

☀️

Älvan
5/18/14, 9:43 PM
#34

Tack vare att vi har ett land med gemensam vårdnad kan jag inte flytta. Jag tvingas låta barnen vara hos x och han gör lite hur som helst med umgänget. Ingen förvarning och så tar han inte ett av barnen och jag kan inte jobba ens. Jag är fast där jag bor och tvingas in i hans kidnappningar av barnen, utpressning annars får jag inte tillbaka dem eller så tar han inte dem, stjäl barnens kläder jag köper, han trackasserar mig med skitmeil o sms fyllda av lögner, anklagelser och hat. Han använder på många kreativa sätt barnen som redskap för att plåga mig. Han har dränerat mig ekonomiskt och nästan fått mig att förlora mitt jobb. Jag har förlorat min hälsa. Och Kathja, han kommer aldrig låta mig ta barnen. Och advokaten säger att jag är chanslös att få ensam vårdnad. Hans livsluft är att planera små och stora elakheter. Jag tänker att Nelson Mandela kände sig fri under åren i fängelset. Jag tänker att friheten finns i hjärnan. Jag försöker vara fri i mitt fängelse. Det är inte lätt. Har inget val. Jag sänder från hjärtat så mycket kärlek jag kan för att rena och rädda mitt hjärta.

Annons:
SHIAWASE
5/18/14, 11:28 PM
#35

Hur kan det komma sig, att detta tillåts? Om han trakasserar både dig, och barnen så att alla mår dåligt,, så även om gemensam vårdnad är standard så borde det finnas något sätt,, hur kan du vara chanslös att få ensam vårdnad i en sådan situation??? Något stort fel på det svenska systemet måste det ju vara då tänker jag,,,,,,

Hur gamla är dina barn älvan?

❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Älvan
5/18/14, 11:43 PM
#36

Shia De är dagisbarn. Han har inför barnen i åratal psykiskt misshandlat mig, tagit strypgrepp och hotats. Jag är chanslös och struntade i polisanmälan då advokaten sa att jag var chanslös. Gemensam vårdnad gör att jag inte kan byta barnens dagis. Jag tvingas bo nära honom om jag inte ska få långa resvägar till först dagis o sen jobbet. Han ändrar hela tiden spelregler så jag vet aldrig när jag är barnfri. Jag kan inte så lätt sköta jobbet om jag inte vore sjukskriven förståss. Han är en narcissist vilket gör att han helt saknar skuld, skamkänslor och empati. Han manipulerar och ljuger om allt och drar sig för ingenting. Om ni träffade honom hade ni aldrig trott det då han har ett bra jobb, är social och samlad. Han är den värsta fienden man kan tänka sig att få och nu har han en hållhake på mig under mycket lång tid eftersom vi har gemensam vårdnad. Barnen mår inte bra av detta och jag är maktlös. Jag har betalat advokaten massa pengar och inget finns att göra. Mitt x äger all min tid eftersom han vägrar följa umgängesscheman. Jag kan aldrig planera någonting. Jag kan bara försöka acceptera, ha tålamod, sända kärlek och lägga mig och barnen i Guds händer. Jag undrar verkligen om jag var Hitler i ett tidigare liv? Min karmaskuld verkar enorm. Undrar om jag verkligen inte tog mig vatten över huvudet när jag planerade detta liv.

Älvan
5/18/14, 11:54 PM
#37

Shia Ja, det är något fel i det svenska systemet. Barnens behov skulle sättas i främsta rummet i domstolarna. I praktiken är det inte så. Min advokat sa att det i princip är omöjligt att få enskild vårdnad även om svår föräldrakonflikt påvisas vilket det nästan aldrig går att bevisa. Så även vid svår föräldrakonflikt döms gemensam vårdnad då man tycker att man ska glömma det som varit och blicka framåt. :/ Jag kan inte heller stämma honom för att få till stånd ett gällande umgängesschema eftersom vi har gemensam vårdnad och förutsätts kunna fixa det själva. Under ett lov ringde jag barnen dagligen, men fick inte veta när jag skulle få tillbaka barnen. Barnen fick inte veta heller och grät i telefonen dagligen. Han använde då barnen för att pressa mig bla på pengar. Detta är bara ett litet exempel på vad han kan hitta på. Jag hade ingen möjlighet att få tillbaka barnen fast han endast skulle ha dem 4 dagar och det tillslut blev 8. Polisen och socialtjänsten sa att de inte kunde göra något då vi har gemensam vårdnad. Man kan då tydligen ha barnen så länge man önskar utan att den andra föräldern kan göra någonting. Jag hoppas att Gud hör min bön, men attraktionslagen får en rejäl bit att fixa till för att mina barn ska få det bättre. Det jag gör är att trots allt bli så lycklig, vältränad och stark jag kan. Sen lägger jag mitt hopp till Gud.

[Kathja]1
5/19/14, 6:11 AM
#38

Jag har själv jobbat med det där och min man är jurist så mitt råd är - byt advokat till en som tror att det går, dokumentera ALLT, anmäl allt, sök hjälp hos familjerätten. Lagen säger att det ska vara BARNENS bästa som ska sättas först. Men framför allt, hitta till tron att du kan förändra det! Annars kommer det aldrig att bli någon förändring. Vi kan allt, men vi måste tro på att vi kan. ♡♡♡ (Trots att du inte bad om mina råd)

[::Vera::]
5/19/14, 12:02 PM
#39

Älvan, vännen… Be om hjälp, ta råd och stöd. Var inte stolt! Tillsammans är det lättare att orka ta de steg som behövs. Prata om svårigheterna med personer som du känner förtroende för och som kan förstå dig. Det stärker dig! Prata inte med de som viftar bort dina problem och är rädda för att ta i det. Att prata kan leda till att du kommer vidare. Kommer på lösningar och idéer. Så tog jag mig bort. Skit samma om du ältar. Men älta med personer som du KÄNNER gör dig stark. Sen, plötsligt dyker det upp något som gör att du kan ta ett steg i rätt riktning. Det kan ta tid, och det är ok. Tycker som Kathja att du ska höra med andra advokater. Ge inte upp när det gäller det, och dina barn. Om du har ekonomisk möjlighet dvs. Vi finns ju här också med det lilla som går att göra över nätet. Och det är sannerligen inte mycket :( Tålamod och tillit att det blir bra. Tro på dig för du är grymt stark och värd allt det bästa!! Tro på mirakel. Tro på Gud. Tro på dig. Tro! …Se på den bilden som jag la i manifesteringstråden… Den är ju lik dig med! :) ;) Och ta inte heller in det som t ex jag skriver som inte känns bra i ditt hjärta. Sålla det som försvagar dig. Det vet bara du. Med kärlek

Älvan
5/19/14, 12:27 PM
#40

Liv Kollade in bilden igen. Otroligt vilket 6 pack jag fått! Det är väldigt MYCKET ni alla här gör och gjort för mig. Jag känner mig stärkt av att få finnas i detta sammanhang.

[::Vera::]
5/19/14, 12:31 PM
#41

Inte bara det! Gigantiska snygga vader du har fått! Slutar fint längst ner med dina rosa skor 😃😃

Annons:
linnease
5/19/14, 4:00 PM
#42

Cool. Det låter precis som min pappa. Mamma försökte också få ensam vårdnad om oss men de lyssnade på honom för han var välutbildad och kunde prata för sig, men han var precis så.

Ska nog inte berätta hur det slutade.. 😛 Men allt är som det ska vara! Och jag har egentligen bara haft ett intressant liv som resultat :) ❤️

Hm.. det här med myndigheter och advokat som berättar för dig att du är chanslös.. Det stämmer bara inte! Det behöver inte alls vara så.. finns ju exempel på bra fäder som förlorat vårdnaden till manipulerande mammor och artiklar jag läst om hur mammor får ensam vårdnad som bara gammal praxis t.ex.  MEN, för att du känt dig maktlös så har du dragit till dig en advokat som tror det och berättat för dig att du är chanslös och du drar bara till dig och ser just de exemplen. Du HAR all power, du kan ändra det här, om bara du kan hitta den känslan. Från maktlös är nästa steg upp på skalan att bli arg, bli rebell. Lek med tankar som att kidnappa dina barn och dra! Lek med tankar som att bränna ner hans hus! Lek med tanken att skaffa dig en arme och ta över svenska rättsväsendet :D Lek med såna tankar som känns som att de ger DIG mer power än honom. 

Sedan, GÖR det för guds skull inte 😛🤗.. MEN bara känslan av mer POWER i dig själv KOMMER att skifta saker i det yttre, ge dig nya idéer, dra till dig nya exempel, nya personer, barnens far kan t.o.m plötsligt vika sig och bli mjukare, medgörligare.. Jag lovar. Lek med det! Stor kram ❤️

Älvan
5/19/14, 4:43 PM
#43

Linn Tanken att ta ett snack med muskelknuttarna i HE har nuddat min hjärna. Jag är tyvärr inte den manipulerande typen. Det är han och verkar vara lite lik din pappa. Utgångspunkten är gemensam vårdnad med mycket få undantag, särskilt när man har en motståndare som är den som är misshandlaren, men låtsas vara offret och den som blivit misshandlad. Det finns en klar risk att han får enskild vårdnad ärligt talat. Jag vågar inte ta risken att stämma JUST NU. Måste bli bättre på mina manifesteringar först. :) Tack för erat engagemang. Jag har känt mig mycket ensam i min bisarra värld.

[::Vera::]
5/19/14, 6:07 PM
#44

Ja Linn, det är bra! … Att trixa och leka med sig själv för att hitta en bättre känsla. För att ta tillbaka kontrollen med kraft.

Brukade visualisera mig som "Superwoman" 😎, med en kropp av stål, fysiskt större än alla människor, snabb och klartänkt som den renaste luften. Jag känner mig kraftfullare än allt. Stabil och stark motar jag bort allt som kommer emot mig, oavsett vad som händer. Jag ser hur jag behåller mitt lugn i alla lägen.

…Funkade ibland 😉.

…Känner igen det där med att den andra ständigt låtsas vara offret. De övertygar en själv om att det verkligen är så som det faktiskt är. Även många omkring t ex polisen i mitt fall luras, eftersom de kan ha talets gåva och förmågan att manipulera. Man tappar greppet om verkligheten om man lever inpå den människan. Bra att inte riskera att förlora, utan vänta till ett tillfälle då man är stark och då har en advokat som tror på det lika mycket som du Älvan kommer att göra, när det kommer till rätt läge.

Vid ångest och overklighetskänslor…Har jag visualiserat att jag håller mitt hjärta i mina händer och ser det lugnt slå i takt, och hur de fångar in och avger ljusstrålar av kärlek. Tänker mig också att från hjärtat så pumpas det ut renande och klart porlande vatten som förgrenar sig i hela min kropp. Jag känner det i varje del av mig, hör hur det porlar och jag känner mig lugn. Jag får kontakt med mig själv och verkligheten igen.

❤️

[Torahzen]
5/19/14, 8:15 PM
#45

Kram till dig Älvan! Jag säger som de andra: tro på dig själv och byt advokat!

gardit
6/23/14, 9:53 PM
#46

BLÄ BLÄ BLÄ

just nu känns allt BLÄ!

Har missat att förnya mitt körkort, det måste göras NU, innan farbror polisen vill titta på det nästa gång.

Trodde jag hade beställt en ny telefon, men något blev fel så nu måste jag krångla med telia, upphäva köpet, skicka tillbaka de tillbehör jag fått och sen göra om beställningen igen.

Jag vet och förstår att det är jag som har gjort fel och får ta konsekvenserna, men jag blir så arg - på mig själv - på Telia för deras fyrkantighet - på gubben som inte visar någon förståelse för att jag skriker och är otrevlig när jag är arg!

BLÄ!

linnease
6/23/14, 10:13 PM
#47

Farbror polisen har bara velat titta på mitt en gång (eller kanske två?) på nitton år!! Eller 21 om man räknar med övningskörning från jag var sexton :) Kanske inte är så bråttom ^_^ Om du inte bor nånstans där de är ivrigare förstås.

Haha glöm inte andas.. :) ;)

[Kathja]1
6/23/14, 10:49 PM
#48

Körkortet är det inte så bråttom med, har för mig att man kan köra i tre månader efter det har gått ut. Och blev det fel med telefonen så är det för att du ska ha något annat, bättre. Så skrik lite och se sedan fram emot vad som kan dyka upp.

Annons:
gardit
6/24/14, 6:02 AM
#49

Det har gått tre månader +

Lite samtal med mig själv, och en natts sömn, så är jag tillbaka på banan🎈

linnease
7/3/14, 3:28 PM
#50

Gaaaaah I'm so god damn BORED!!! And I miss my BAAAABY!!!!!! Maaaaaarc!! Why the fuck won't anything work out?!?!?!?!?!?!?!

Just sucks.

MissInAction
7/3/14, 3:39 PM
#51

❤️🤗☀️🌺 Linn!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
7/3/14, 4:20 PM
#52

🤗❤️😍 När åker du Missi? Fick för mig det var idag? Men du är ju här och postar :) :)

MissInAction
7/3/14, 4:33 PM
#53

Hahaha jag är hemma än med resfeber, men imorgon bär det av till Tallinn!! ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
7/3/14, 4:56 PM
#54

Imorrn!! Woohoo!! 🥳🤗🤗🤗

[Kathja]1
7/3/14, 5:57 PM
#55

Jag slänger glatt ner två av mina kolleger idag! 😎

Annons:
[Torahzen]
7/3/14, 8:48 PM
#56

Jag slänger ner min trötthet… 😴

Otroulig
7/3/14, 9:05 PM
#57

🤗 Linn

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
7/3/14, 9:45 PM
#58

Liiiinnnnnn 🤗

I hear you!!!! Jag undrar samma sak. Blir ännu mer sugen på pirr nu när jag fick känna det för nån dag sen, pirr pirr pirr. Vill ha nu!!!!! 

Jag slänger ner boredom, ryggont, trötthet (har varit trött hela livet, det räcker nu), obeslutsamhet, för lite info, fulhetskänslor, skitsnack osv i papperskorgen! 🤮


linnease
7/3/14, 10:18 PM
#59

❤️❤️❤️🤗🤗🤗

Mhm jag med!! Tror det var väldigt långvarig avsaknad av pirr som fick mig att ta fram det i ljudkillen i ett par dagar.. men det gick över… 😛😃 Haha. Jaja.. ska ju finnas i Vortex vad jag har förstått… 😇

[Torahzen]
7/4/14, 3:03 PM
#60

Jag slänger ner mitt mensiga anti-humör, blä!

Theleonora
7/4/14, 3:06 PM
#61

Har alla mens samtidigt? Tora, MissI, jag. ;) Känns som att det varit mycket menssnack på sistone.


[::Vera::]
7/4/14, 3:38 PM
#62

Ok då…jag har mens jag med. 😃Slänger ner ont i magen och en finne mitt i pannan.

Annons:
[Kathja]1
7/4/14, 3:53 PM
#63

Det är tydligt, även jag är med i mens-gänget.

Otroulig
7/4/14, 7:13 PM
#64

Hahaha!!! Jag är ju inte med längre:) men vi har ju tidigare konstaterat att många synkar samtidigt:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
7/4/14, 7:21 PM
#65

Jag slänger ner hela mig själv. Shit vad jag är labil idag! Satt just och grinade till serien 24, jag menar HALLÅ!🤪

Theleonora
7/4/14, 7:41 PM
#66

Jag slänger nog ner mitt labila humör jag med. Fy vilken sorg som kom över mig. Tårarna bara rann. Var längesen jag kände en sån sorg.


Otroulig
7/4/14, 7:46 PM
#67

Hihi,hur många avsnitt finns det av 24? Grina på ni, jag ser det inte som labilt utan mera öppet och rensande ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
7/4/14, 8:59 PM
#68

Mååånga! Det är åtta säsonger med 24 avsnitt i varje och en säsong, den sista, med tolv avsnitt. Idag kollade vi de sista avsnitten på säsong åtta. 🤪

Jag har hunnit med allt idag, skrattat, gråttit, varit arg, stressad och off. 🤪 Men nu har vi just varit ute och plockat lite kantareller. Min fina man tittade på mig nu på kvällen och talade om att det såg ut som att jag behövde en sväng i skogen. Det är kärlek det. ❤️ Nu känns det lite lättare. ❤️

Otroulig
7/4/14, 9:06 PM
#69

Han verkar ha fattat det där med naturens läkande kraft 👍 bra man det där ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
7/4/14, 9:08 PM
#70

Han är väldigt bra. Nu sitter vi och fnissar till Big Bang, medan han rensar kantareller. ❤️

Otroulig
7/4/14, 9:18 PM
#71

Själv väljer jag nu film mellan "romantisk" komedi eller engelsk  humor… det här med att springa efter en boll är inte riktigt min grej. Om det inte är ett suskonbarn med förstås. Man han är inte med på VM än. ….Om det nu är VM, europa mästerskap eller what ever 🤔🤪

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
7/6/14, 6:15 AM
#72

Mycket som slängs ner :)jag har inget att slänga ner just nu!!!men det är härligt med den här papperskorgen för det blir alltid så kul till slut😊

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
7/8/14, 1:24 PM
#73

Funkade ju fint att slänga kollegan i papperskorgen, nu har hen sagt upp sig. Be så ska du få. ♡

[Torahzen]
7/8/14, 1:28 PM
#74

Just nu slänger jag ner min man som är helt oresonlig.

MissInAction
7/8/14, 1:28 PM
#75

Hahaha!!! Wow Kathja! 😂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
7/8/14, 1:37 PM
#76

Jag slängde rent mentalt ner en av våra klienter i papperskorgen i morse och han har nu slutat att prata med mig så nu är det lugnt och skönt igen. Tackar även för det. :-D

Annons:
linnease
7/8/14, 3:38 PM
#77

Hahaha, underbart Kathja! Exemplarisk användning av papperskorgen :D :D

linnease
7/8/14, 3:40 PM
#78

Hoppas inte din man säger upp sig Torah O.o man verkar inte kunna veta vad som händer när man slänger ner folk här :P

SHIAWASE
7/8/14, 4:41 PM
#79

Haha, underbar papperskorg!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
7/8/14, 4:41 PM
#80

Haha, underbar papperskorg!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
7/8/14, 4:41 PM
#81

Haha, underbar papperskorg!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
7/8/14, 4:44 PM
#82

Jaa Shia, visst är det en underbar papperskorg!! 😂 Haha!

Jag tänkte passa på att slänga ner stress och ångest här, fast jag tror att jag faktiskt tappade det mesta av det innan jag nådde fram! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
7/8/14, 4:57 PM
#83

Han kanske säger upp mig…

Annons:
[Kathja]1
7/8/14, 7:16 PM
#84

Är det såpass Tora. ♡♡♡ Till dig.

Otroulig
7/8/14, 7:45 PM
#85

Ja alltså går det så lätt, då slänger jag ned min arbetskamrat oxå.. Eller egentligen hennes attityd och sätt. Plums på dig:) Så kan vi ta några centimeters omkrets runt mig själv och slänga ned. Annars är har jag inget att slänga och är så tacksam över det❤️❤️❤️❤️ Jo förresten mina celluliter kan följa med centimetrarna ner i botten.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
7/8/14, 8:07 PM
#86

Den andra kollegan som jag också slängde ner hade jag i dag ett väldigt trevligt samtal med så jag får säga att jag är mer än nöjd med mitt slängande. Hakar på din tanke Otroulig och slänger ner 10 kg av mig själv. 😃

linnease
7/8/14, 9:47 PM
#87

Oh, där kan jag haka på och slänga ner en fem-tio kilo med, det vore ju för himla skönt..

MissInAction
7/8/14, 9:57 PM
#88

Jag slänger ner 25 kg! Bye bye!! 🥳


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
7/9/14, 12:47 AM
#89

Åååh nu slänger jag ner all oro och alla invändningar och bara njuter av resan tror jag.. ❤️

Otroulig
7/9/14, 6:51 AM
#90

Heja Linn!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
szirius
7/9/14, 8:42 PM
#91

# 89 Just do it! Det har jag också gjort, såååå himla sköööönt!🥳 

(- jag är f.ö synkad med er mens jag med😛🤪)

Theleonora
7/9/14, 8:46 PM
#92

Ooh jag hakar på och slänger ner 7-8 kg av mig!


Otroulig
7/9/14, 9:43 PM
#93

Jag lyckades nästan med min första önskan - sen gick väl logiken in kanske. Hon kom i alla fall senare. Och inte så mycket nego idag 🙂. Men märker att hon är en liten lärare till mig. Jag börjar förstå varför hon är som hon är. Ett mobbat barn  får skador, helt klart ser jag nu. Döm inte andra - dagens insikt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
7/9/14, 10:01 PM
#94

Jag har ju flyt med slängandet så jag slänger min ekonomi i papperskorgen! Så nu var den borta, det känns skönt.

Otroulig
7/9/14, 10:10 PM
#95

Njaaa, du kan slänga ned bristen kanske, själva ekonomin går ju inte…här känns det som att det kom nåt. Ekonomin är ju bara ett objektivt betraktande, själva balansen. 

Jag förstå vad du menar, men  det känns som att det ligger nåt här. MIN ekonomi…. Det kanske bara är ord som betyder olika för oss….

Önskar jag kunde smitta 😍 Nåt gör jag ju eftersom det flödar in, menar jag. Skulle vilja bidra på nåt vis…

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
7/9/14, 10:11 PM
#96

Haha, och nu menar jag inte med cash, utan med tankemönster 😂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
7/9/14, 10:41 PM
#97

Vi ser nog absolut olika på ordet. "Ekonomi" är för mig att ha koll på pengar, in och ut. Balans eller inte är strunt samma. Jag vill slippa befatta mig med det. Det är som med bilen, den ska bara funka. Då ÄR den bara, och då är bilen ingen bil den är FRIHET. Det samma gäller för pengar. Det bara flyter på och är då FRIHET - inte ekonomi eller ens pengar. Det bara är. Då är det som jag vill ha det. Frihet är målet. :-D Därför slänger jag ner min ekonomi, för att göra plats för frihet. ♡

Annons:
MissInAction
7/9/14, 11:47 PM
#98

Theleonora!
Om jag hade din figur så skulle jag ropa hallelujah! varje gång jag såg mig i spegeln 😍🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
7/10/14, 1:01 AM
#99

Haha ja Missi! Jag med :) :)

MissInAction
7/10/14, 7:26 AM
#100

Jag slänger ner ångest och känslor av att inte räcka till, att vara övergiven, att vara oönskad!! Bort med er!!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
7/10/14, 2:48 PM
#101

#100 MissI 🤗

MissInAction
7/10/14, 4:40 PM
#102

❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
7/10/14, 8:25 PM
#103

#98 Tack Miss! 🤗 ❤️

Jag slänger också ner känslor av att inte vara värdig, att vara oönskad och övergiven, a left out, trötthet.


[::Vera::]
7/13/14, 12:15 AM
#104

Fick en lite knepig känsla ikväll. Skriver lite i papperskorgen så kanske det dyker upp någon bra tanke under tiden. Jag har ju flyttat runt en hel del i mitt liv, och har nu sålt mitt hus och flyttat långt bort ifrån den stad som jag nyss kallade hemma. Jag kommer inte ens ihåg alla hem som jag har haft. Det var med stor glädje som jag nu lämnade västkusten för östkusten återigen.  Av många anledningar. Har bott i lägenhet, hus, inneboende, i stor stad, huvudstad, mellanstor stad och by - Jag känner mig lika hemma överallt. Och det känns makalöst konstigt att känna så!

Har i livet funnit många vänner, tappat bort vänner, slopat vänner, blivit slopad. Träffat massor med människor som jag har glömt, kommit ihåg en period, och några finns för alltid kvar hos mig i någon form. 

Har fått erfarenheter som spänner mellan tragedi, misshandel och nära död, till underbara händelser, glädje och lycka. Har haft känslomässiga upplevelser från djupaste rädsla till ren kärlek. Varit deprimerad, blivit frisk. Blivit sjuk igen och sedan stark igen. Haft ångest och varit lugn. Varit den snälla trygga pålitliga personen som alltid finns vid sidan men också svikit och varit dum. Känt kärlek och hat. Sorg och glädje. Rädsla och trygghet. Tristess och spänning. Sårat och blivit sårad. Förlåtit och blivit förlåten. Känslor kors och tvärs, fram och tillbaka.

Har bytt arbetsplats så ofta att det känns nästan tryggare att byta än att stanna. Har på varenda ställe haft underbara kollegor men även några som har rubbat mig ur balans fullständigt. Oroat mig för ekonomi i några år pga mitt val av partner, men har aldrig varit arbetslös. Har fått varje jobb som jag har sökt och velat ha. Det är det enda i mitt liv som har varit konstant. Jo, ständig förändring är tydligen också konstant i mitt liv.

Ikväll känner jag mig splittrad. Jag vet inte varför jag innan jag föddes bestämde mig för just det här livet, flaxandes hit och dit utan fast punkt i tillvaron. Vad är det som jag försöker skapa med allt det här? Vad är det som jag vill göra härnäst? Vad kan jag göra? Vad vill jag uppleva? Orkar jag uppleva mer? 

Känner tyvärr ingen mening med att skapa för min egen del. Har nog aldrig känt att det är det som ger mig den största lyckan.

Ikväll är det frustrerat och lite sorgset hjärta här. Önskar kanske egentligen en paus och en fast, lugn och trygg plats där jag kan stanna för alltid. För alltid - vad skönt det skulle vara!

Kanske är det bara tröttheten som har kommit ikapp mig ikväll. Äsch slänger allt det här i papperskorgen nu.

Annons:
linnease
7/13/14, 12:55 AM
#105

Hm du låter precis som jag… Upplevt alla kontraster, wow liksom! För min egen del har jag kommit fram till att det är för att jag verkligtn VILL uppleva ALLT  på något vis!! Så spännande och intressant och galet och wow och .. hm jag vet inte.. Jag undrar lite med, men det är som att någonstans innerst inne har någon liten del av mig för himla kul under hela resan, även de mörka delarna.. som att kolla på skräckfilm, skräckblandad förtjusning liksom..

[::Vera::]
7/13/14, 1:26 AM
#106

Linn 🤗…Det skulle inte alls förvåna mig om det finns ännu fler kontraster som jag "vill" uppleva. Och det finns def större kontraster än de som jag upplevt. Men nu får jag i så fall ge mig en paus nu känner jag 😉 Det enda jag vill uppleva nu är trygghet, kärlek, tillit, lugn. Det duger så bra så!! Jag vet tillräckligt om vem jag är nu för ett tag. …. Men du Linn… jag gillar inte alls skräckfilmer. Blir alldeles för skrämd.

[Kathja]1
7/13/14, 8:00 AM
#107

Liv - Jag vet att det är du men så länge som du lägger tid på att förstå vad som händer och varför så vidmakthåller du ditt "krånglande" och ur det är det svårt att skapa harmoni och kärlek.

MissInAction
7/13/14, 1:13 PM
#108

Tack Kathja! Jag tar också till mig av det du skriver 🤗 Precis som de säger i den där videon du länkade härom dagen.. .How can she still feel good? Såååå bra och så rätt! ❤️
Det är något starkt behov hos många av oss tror jag, att vi vill förstå och analysera och förklara och detta gör vi fastän vi märker att vi inte mår bra av det! När egentligen när allt kommer omkring… det vi kan göra som gör störst skillnad i våra liv är att se till att vi mår bra! Get in the vortex, get in the vortex. Jag är ju själv inne i en sån period nu och får megastor träning i att fokusera om och styra mina tankar hela tiden!  
Hm måste nog vidare till en annan tråd känner jag 😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
7/13/14, 1:39 PM
#109

Jag kör stenhårt på val just nu. Det går som mantran - Jag väljer att må bra. Jag väljer att se kärlek. Jag väljer att vara hög på livet. Jag väljer att leva i överflöd. Jag väljer att njuta. Osv. Inget tänkande, inget analyserande. Bara vara i mina val.

Otroulig
7/13/14, 2:31 PM
#110

Jag känner mig verkligen träffad av det här med att sluta att tänka, analysera. Blev lite off bara för att ni inte längre ville det 🤪. För jag har ju ALLTID gjort det. Sen insåg jag ju ☝️ vad skulle hända om jag också slutade???

Sen insåg jag att faktiskt redan har dragit ned på detta helt spontant. Jag har ju skrivit dagbok i alla år. Måste ju erkänna att det mest har varit ett ältande. Men nu har det blivit en drömbok istället, för det är nästan enda gången som jag skriver, för att kunna komma ihåg drömmarna. Här blir det ju ett visst analyserande - men det tänker jag ha kvar, haha.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
7/13/14, 7:40 PM
#111

Tack Kathja, Otroulig, Linn och MissI  🤗. Förstår om det är frustrerande när ni vill hjälpa och förstår om ni bara tänker "sluta tänka! 🤮".

Har tänkt  lite mer idag 😉… och kommit fram till att jag faktiskt har börjat att välja kärlek, se kärlek, är snällare mot mig och tar mycket bättre hand om mig så att jag mår bra. Jag känner mig trygg nu och jag är trygg. Jag väljer det som känns rätt mycket oftare. Jag känner mig mer sällan rädd för att välja fel.

Jag vet hur jag mår genom att förstå och analysera mina känslor och tankar. Att veta vad jag känner, tänker, vem jag är och hur jag mår gör mig trygg. Något som jag har struntat i alldeles för länge.

Det är egentligen inte att jag krånglar… Jag har nyss börjat lära mig att ändra mitt tankesätt som jag har levt med så länge jag kan minnas. Även fast det har gått med en rasande fart nu i vår, mycket tack vara er 💋 , så händer det inte på bara några månader.

Igår tappade jag bara tilliten till mig själv lite, och jag behöver ha förståelse för mig att jag lätt blir överanalyserande och lite skraj, just pga mina tidigare mycket dåliga val. Det får ta lite tid och jag har tålamod. Behöver ge mig släpp så att jag tillåter mig att tänka galet ibland, annars känns det som krav och prestation. Då blir det bakslag.

Så! Slänger det här med i papperskorgen! Ingen behöver läsa eller kommentera. Glöm det…😃

Annons:
[Kathja]1
7/13/14, 7:53 PM
#112

Inte alls vännen, hade jag tyckt att det var frustrerande så hade jag inte gjort det. Jag fattar helt att du just nu behöver det där, men jag som står utanför kan ju påpeka det jag ser och när tid är så kan du släppa ältandet och gå vidare. Vi har alla varit där du är, vissa är kvar och andra har gått vidare. Allt har sin tid.

MissInAction
7/13/14, 7:54 PM
#113

Men vi läser ju ändå och det är var och ens eget val 🤗 ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
7/13/14, 8:09 PM
#114

Inget illa menat Kathja… Men hur det kan betraktas som ältande förstår jag inte riktigt, när det här är helt nya fantastiska upplevelser, känslor och insikter som landar i mig…och har gjort nu i några månader. Jag behöver bara veta att jag inte glömmer och far iväg åt fel håll igen. Det blev jag skraj för. Vi pratar om olika saker nu kanske bara. 🤗

[Kathja]1
7/13/14, 8:15 PM
#115

Det tror jag inte, jag talade om kontrasten mellan det du talar om och det du vill ha. Men som sagt, allt har sin tid så även att förstå. Inget rätt, inget fel  - allt bara är.

[::Vera::]
7/13/14, 8:29 PM
#116

MissI, Oops!😉Ännu en plump av mig… Självklart så har vi ett val, jag menade absolut inget annat.

Kathja, ja visst är det så att det tar tid att förstå ibland för en gammal hund.

Otroulig
7/14/14, 8:49 AM
#117

Nu jädrar, DUNK, där åkte vallningarna ned i papperskorgen. SMACK, där åkte singellivet ned. KABANG där åkte allt motstånd ned. SMOCK där åker uppgivenheten ned.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
7/14/14, 9:13 AM
#118

Heja Otroulig! SKÖNT att släppa det!! :D


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Theleonora
7/14/14, 10:42 PM
#119

Jag slänger ner farm hero saga. Bläää. Har fastnat på en nivå för länge nu. Dagens ultra-i-lands


linnease
7/16/14, 1:38 PM
#120

Härligt Otrouligt!!!

Haha Thea, ååååh jag fastnade i nån av de andra liknande för nåt år sen, så skönt att jag slutade med det 😃

szirius
7/17/14, 10:27 PM
#121

# 104 Liv, jag känner igen mig i det du skriver…jag har också skapat alla kontraster i livet ….fortsätter skapa kontraster då och då😉…..och känner att vad jag lärt mig…och fortfarande lär mig, är att jag kan stå stabil i vad som än sker🌊…det blir bara starkare och starkare……..det där lugnet och harmonin du längtar efter, som alltid alltid ska finnas….den finns inom dig, det är bara där du kan finna den🌺! Det hjälper inte att flytta till ett rofyllt ställe o stanna på en o samma arbetsplats om det fortfarande stormar inom dig. Men det här att du vill prova olika saker och olika jobb BEHÖVER inte vara nåt tokigt alls, det beror helt på din egen känsla av det❤️.Har du inställningen att du är nyfiken, vill uppleva och lära dig, då är det ju bara 🥳….kanske är det bara själva tanken att det kanske är nåt fel att göra så, som ger den negativa känslan egentligen? Alltså själva tvivlet.

#110 haha, känner igen det där med….kommer på mig själv med att fundera på om jag är ytlig och kall, när jag mår bra och är positiv och vill ha kul😮…hjärnsläpp haha, att tillåta oss att må braaa utan att krångla till det ller huuur🤗 Jag har knappt skrivit nåt på hela sommaren…och känner mig fri! Inget behov av att älta, fundera förstå, utan bara släppa släppa, tillåta nytt, byta fokus…det får mig att leva mkt mer i nuet, inser jag, inga datum att förhålla mig till när nåt hände o blabla, utan bara dag efter dag o vara i det o ta hand om det, inget annat. WOW. Stor skillnad ju. 🙂

Aleya
7/18/14, 7:55 PM
#122

Idag är jag bara arg och hatar allt. Så vill symboliskt kasta mitt hat ner i min mentala papperskorg och att dom ska stanna där.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

linnease
7/18/14, 9:33 PM
#123

Gött!! Kasta på bara!! 🤗

MissInAction
7/25/14, 1:40 AM
#124

Fy fan vad jag är förbannad just nu!!!!!! Skulle kunna förstöra en hel stad 😡💣😡😡😡💣😡
Och nu åker herr Marko ner i papperskorgen också!!! Börjar redan ångra mig  men han kan gott ligga där ett tag. Fan. Känner att han inte är ärlig mot mig. Han sa i helgen att han "inte har gått någonstans 😛" men varför känns han då så iskall? Som om har stängt av?? 
Ibland önskar jag att jag bara kunde säga till honom att glöm det, ge fan i det.. du behöver aldrig mer prata med mig!! Och så bara… stänga honom ute helt. Vete fasen om han skulle bry sig ens. Så känns det just nu och mitt hjärta brister. Men jag klarar inte det. Istället får jag göra ett nytt försök att inte prata med honom. Låta honom vara. Jag behöver inte honom, även om det känns så och varenda cell i mig skriker efter honom!! ❤️

Och så måste jag försöka sova för jag ska upp tidigt imorgon!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
7/27/14, 5:06 PM
#125

Missi kram! Jag har inget att slänga nu så jag kastar ner kärlek och flyt till er som behöver!

Annons:
SHIAWASE
7/27/14, 8:24 PM
#126

Jamen det låter ju bra älvan,, fast jag vill ju inte kasta ner något, så jag kastar runt lite, kärlek, powerful energi, flyt , och  annat som tas emot!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
7/28/14, 12:11 AM
#127

*plockar fram håven och fångar upp kärlek, flyt och energi* 😃
Tack tack!! 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
7/30/14, 2:40 PM
#128

Slänger ner återkommande negativa tankar och känslor som jag inte står ut med.

Kan lika gärna slänga ner hela mitt liv här! Jag vill inte ha det längre. Vill börja om.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
7/30/14, 3:24 PM
#129

Missi Du vill ha ditt liv. Vi finns här. Det väntar alltid nått nytt om hörnet. Tålamod, tillit skickar jag dig. Allt går över. Även din misströstan. Säg hej till din misströstan. Trösta den jobbiga känslan som om det var ett barn. Se förtvivlan krympa. Om det inte funkar lägger du dig i Huds famn och ber honom bära dig ett tag. Kram

Älvan
7/30/14, 3:29 PM
#130

Jag stoppar också ner de tendenser jag har att dras med i andras negativitet och attacker mot mig. Jag sätter upp en sköld som absorberar och bränner upp giftpilar. Jag vill inte låta pilarna studsa tillbaka till sändaren. Ber änglarna lägga ett lugnande täcke över personers rädda egon så attacker kan lugna sig. sen stoppar jag ner tandvärken och litar på ett helande utan tandläkarinblaandning. Jag vill också tacka redan nu för att utgången av det jag stoppat ner här vänds till det positiva som genom ett reningsbad.

MissInAction
7/30/14, 4:18 PM
#131

Tack, Älvan ♥ 🤗 Jag har ingen aning om hur det ska gå till.  Är ju för feg för att ta mitt eget liv så jag har inget val annat än att stå ut och då återstår den enda önskan: jag vill må bra igen!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
7/30/14, 6:08 PM
#132

MissI 🤗☀️❤️

Alla känslor är du och de vill vara en del av dig just nu. Krama dom, se dom, känn dom. Var vän med dom!… Det här är bara min verklighet, men det är när jag släpper taget och ger upp som livet kan bli nytt igen. När jag släpper taget om förväntningar och föreställningar så kommer det nya att automatiskt börja ta plats, och vi får själva välja vad. Möjligheten att börja om kommer alltid att finnas. Om och om igen. Alltid!

Annons:
[::Vera::]
7/30/14, 6:32 PM
#133

Älvan

Jag skickar kärlek till de som lägger grus i dina skor och skjuter pilar mot dig. Tillit och tålamod till dig vännen. Kram

… Önskar att vara mer som Dalai Lama som inte kände ilska. Andra hade tagit ifrån honom allt, men han tillät inte att bli fråntagen det enda han hade kvar enligt honom- sitt förstånd. Jag behöver fortfarande träna mitt tålamod, och förlåtelse för de som inte vet vad de skapar i rädslans namn.

Älvan
7/30/14, 7:22 PM
#134

Miss i Menade att du kan lägga dig i GUDS famn och vila dig lite. (Huds famn vet jag inget om) vem och vad gud är för dig är ju din tolkning (änglar, guider, ditt övre jag, källan eller tomtar o troll om du så vill :) ) Missi du klarar detta. En stund i taget. Kanske eft vägledd från youtube?

Älvan
7/30/14, 7:27 PM
#135

Liv Tack för omtanken. Jag bemötte min plågoande med att bjuda på glass och roliga skämt. Tror du han kom av sig i pilkastningen? Hahahaaa Jag skrattar åt alla dumheter. Liv. Vapnet mot hat/ilska/rädsla heter kärlek. Rena ditt hjärta genom kärlek. Det är ok att bli förbannad ibland också. Det är inte meningen att alla ska va dalai lama…

[::Vera::]
7/30/14, 7:59 PM
#136

Älvan

Haha, kan tänka mig att det dog ut. Bra där!

Ja jag blir förbannad!! Meeeen det går snabbt över :). I närheten av Dalai Lama kommer jag aldrig men det känns ok, om jag bara kan använda åtminstone en liten del av den energin till något bra istället så är jag nöjd. Jag blir bättre och bättre på det…långsamt.

Älvan
7/30/14, 8:02 PM
#137

Arg i stunden är bättre än lång tid av bitterhet o ältande.

Theleonora
7/31/14, 10:38 AM
#138

Hm jag insåg precis att jag "läcker" energi. Är troligtvis inte helt trygg i mig själv och hamnar off så fort nån mår dåligt. Har inte den där tilliten än verkar det som. Så jag slänger ner alla osäkerhetskänslor och känslor av ovärdighet. Och den här jäkla ilskan!!! Ner med all skit i papperskorgen! Jag fångar upp känslor av värdighet, tillåtande av det jag är och tillit och blir kvar i det! För det är jag värd ❤️


[Kathja]1
7/31/14, 9:08 PM
#139

Trodde det var gjort men nu är det dags igen. Slänger ner PMS med dunder och brak!

Annons:
[::Vera::]
8/3/14, 3:50 AM
#140

Är det natt redan? Slänger ner min ovilja att sova. Så knäppt! … Kan inte sluta läsa, tänka, känna.. Får en massa djupa insikter och sköna känslor som bara spinner och det tar aldrig slut. Har varit så i flera månader. Det är verkligen härligt efter så väldigt många år som jag har gått omkring som en levande robot. Men jag måste börja sova ordentligt snart för jag orkar inte med allt omkring mig … och snart måste jag orka fokusera på nya jobbet. Jag vet att det kommer att krävas så mycket mer än vad jag presterat senaste halvåret..eller snarare senaste åren. Har med oerhörd kraftansträngning klarat av att jobba..ehh befinna mig på jobbet. Slänger ner oro för att jag verkligen har kört slut på mig de senaste åren. Usch, varför lyssnade jag inte?!

Och nu när jag kan och får sova.. Så VILL jag inte. Vad är det frågan om??!

…Någon som har något länktips/ vägledning i EFT? Kanske inte alls fungerar på det här snablarns vägra-vilja-sova-fenomenet? Det verkar inte fungera för mig. Eller så har jag inte tålamod att lära mig ordentligt.

Ner här med min irritation över mig själv med! Sova ÄR bra!

linnease
8/3/14, 9:31 AM
#141

Liv, kolla den här! När vi är i alignment behöver vi inte alls lika mycket sömn, kroppen är uppkopplad och reparerar sig medans vi bara t.ex. sitter stilla och chillar.

Så om du är så inspirerad behöver du inte så mycket sömn! Men du tror säkert det, de flesta gör det.. att vi måste ha minst sju timmar och REM- sömn och djupsömn och jadajada.. Så motståndet som kommer in och gör dig trött och inte utvilad är kanske snarare att du tror att du gör nåt som är dumt? ("jag är uppe för länge, jag borde sova") t.ex. Lyssna om du vill och se vad du kommer fram till :)

ELLER så är det en motvilja att lyssna på signalen att faktiskt sova.. för att du inte litar på att du kommer ha lika kul när du vaknar igen t.ex. 🤗

Kanske en kombination?

[::Vera::]
8/3/14, 2:56 PM
#142

Tack Linn! 🤗Jag har tidigare varit fixerad vid tankar/oro att om min sömn uteblir så kommer allt att haverera inklusive jag själv. Och just detta har gjort att det manifesterades ännu tydligare för mig pga ökad stress över det. Tror jag. Vet ju trots allt om vilken mängd sömn jag har behövt för min hjärnans kognitiva funktioner ska hänga med på ok nivå. Det kanske dock är en gammal föreställning nu. Det visar sig med tiden.

… Ja, motståndet är säkert delaktig i att jag blir trött. Är då trött samtidigt som att jag bara är så inspirerad i det jag gör och tänker. Och ja, jag är nog lite rädd att flödet dagen efter plötsligt bara är borta. Ibland är det så t ex igår. Behöver släppa oron när det känns så. Men hur?!

linnease
8/3/14, 3:05 PM
#143

Jag känner igen båda delarna!! 🤗 Haha..  Hm bara att veta de grejorna har hjälpt mig.. Om jag känner signalen att sova och blir gnällig och "vill inte sova".. då försöker jag komma ihåg det, ja just det, det är ju för att jag äntligen hade hittat flow och jag litar inte på att jag kommer hitta det imorron igen. Och då kan jag oftast släppa det och gå och lägga mig.. för jag inser att jag nog visst kan hitta tillbaka dit.. och ännu lättare om jag är utsövd!

[::Vera::]
8/3/14, 3:19 PM
#144

Linn. Om man tänker så som du gör så kanske det släpper. Jag ska prova. Det är ju just det…att minnas allt som man vet 😉🤗

linnease
8/3/14, 4:56 PM
#145

Haha ja det är ju det svåra just då.. :) <3

Älvan
8/4/14, 9:39 AM
#146

Liv o linn. Intressant diskussion om sova/vägra sova. Jag har samma problem nu. Vill leva så mycket jag hinner att sova är nedprioriterat. Vet att det i slutändan dränerar mig. Måste fundera på detta. Dock är det många faktorer som gör dålig sömn nu som jag inte kan påverka. För varmt! För ljust! För mycket glädje! :)

Annons:
[::Vera::]
8/4/14, 1:22 PM
#147

Linn o Älvan Det finns ju så mycket vetenskaplig forskning angående sömn, och skulle vilja hitta fler resonemang kring sömn/loa/andlighet framöver. Jag har inte sökt här på iFokus iof ännu. Inte prioriterat som sagt.. :) Lägger in när/om jag hittar något. Ja det är varmt, ljust och mycket glädje här med :)… Man kan se allt från olika vinklar. Älvan nu har vi fått det vi saknade ;) … För mig är det kanske så att jag hittar inte balansen mellan det fysiska och andliga/födet. Handlar det om balans? …Värme i sovrummet gör sitt. Dessutom har jag min katt som numera alltid sover nära mig. Han har en sån mjuk och varm go päls. Blir skönt … till vintern med extra täcke :)

linnease
8/4/14, 6:28 PM
#148

Hm.. ja värme och sånt verkar ju påverka en del också.. Och ljus! Drog ner alla gardinerna i morse och proppade kuddar i det närmsta lilla fönstret så det blev helt svart, för jag behövde verkligen somna om och sova längre (och svalare idag med).. kom inte ur sängen förrän kl 15! Kändes lite galet men behövdes..

SHIAWASE
8/4/14, 8:13 PM
#149

Sova! Här är klockan tre , vaknade nyss här ofta det nuförtiden,,, men tillåter mig själv att vara vaken då,,, här är det mörkt men varmt ,,,,, närmare 30 den här tiden också,,, fläkt är ett måste!! Men nr det gäller sömn , flyt med, strunta i alla gamla inleda mönster!!! Jag ska snart ta och sova två timmar till!' Sedan är det upp och iväg!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Älvan
8/4/14, 9:31 PM
#150

Blä fy vad jag är trött på människor som inte tror sig vara älskvärda! De skapar stor oreda och problem. Usch, usch och usch!!!!! Jag får krypningar i hela kroppen av det! Nu ska jag gå in i en annan tråd för att manifestera motsatsen!!! Nu vet jag vad jag inte vill. Jag har lärt mig. Jag har faktiskt lärt mig! Jag älskar ju numera mig själv och accepterar min skuggsida. Nu är jag färdig med detta. Tack för lärdomarna!

szirius
8/5/14, 12:28 AM
#151

Aaaaahaaaa, intressant, det där kan jag ta till mig! Det om att när jag blir lite " manisk" och sover lite , kan bero på att jag nånstans inte litar på att jag skulle hitta tillbaks till flödet igen om jag somnade☝️! Yes! DET ska jag ha i åtanke och krypa ner o kojs när ögonen går i kors och " jag ska bara" i tusen timmar😇…jag kan istället sova några sköna timmar och vakna och ta vid där jag var👍. 

Sen att det är en fråga om att ens tro påverkar, är jag övertygad om. Stressen i att tro att man sover för lite…och för mkt för den delen Linn😛är ju just det som skapar motstånd och tar bort vårt välbefinnande.

linnease
8/5/14, 4:12 PM
#152

…och för mkt för den delen LinnLipar

Shit, ja precis! Det blir jag ju stressad över när jag tror jag sover för mycket.. Hm tack!!

szirius
8/5/14, 8:05 PM
#153

#152 spegel spegel tack själv🤗

Annons:
MissInAction
8/6/14, 3:38 AM
#154

Jag plockar upp Marko 😊😍
Och kastar ner en mygga eller något som stört mig en stund när jag spelat.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

satsuke
8/6/14, 2:01 PM
#155

Slänger ner min godtrogenhet.  Jag tror jämt att jag ska få som jag vill. Måste inse att det inte alltid blir som man (=jag) tänkt sig. 😭😢

Otroulig
8/8/14, 11:29 AM
#156

Nu åker datorjäveln eller rättare sagt orsaken till att datorn flippar ned i papperskorgen. Jag hade velat sitta och skriva här på sidan till er och flödet blir inte samma på mobilen grrrrrr.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
8/8/14, 12:31 PM
#157

Här får du vara min rädsla från förr. Den är ju inte aktuell nu. Det är inte samma situation nu. Förr kände du dig oälskad, oälskbar, skam över de två första, hela tiden på din vakt mot faror och attacker osv. Det var verkligt då, men inte sant nu. Du var hela tiden älskvärd och älskad. Du var beskyddad. Nu vet jag att rädslan kom som gäst från dåtiden. Men dåtiden finns inte nu i insikten om att jag alltid varit och alltid kommer vara värdig kärlek. Alltid älskad. Du är ett tankespöke påväg att blekna. Var inte rädd. Du var alltid trygg.

Älvan
8/8/14, 12:42 PM
#158

Och ett ljus gick plötsligt upp när jag bläddrade upp en bit i papperskorgen. Min otroliga trötthet på människor som inte anser sig älskvärda. Det var ju mig själv jag menade! :) känns nu lite lättare när jag hittat kärnan i min irritation. Det var ju bara min skugga som jag projicerade på andra! Jihuuuuu! :) min egen skugga kan jag krama om.

Otroulig
8/8/14, 12:43 PM
#159

❤️Älvan

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
8/8/14, 3:05 PM
#160

Sköna insikter Älvan! ☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Theleonora
8/8/14, 3:29 PM
#161

Jag slänger ner mina känslor av att vara ovärdig, oälskad, osedd/osynlig långt ner. Behöver inte dessa gamla tankemönster längre.


Theleonora
8/8/14, 3:48 PM
#162

Jag slänger även ner en tjejkompis, som jag var kompis med hela förra året fram tills Valborg igår. Usch. Vilken människa jag attraherat till mig. Inte alla så som jag vill vara eller vill ha i mitt liv. Så tack och hej. Jag är inte den personen längre och jag behöver inte dig i mitt liv. Finito!!


[Torahzen]
8/9/14, 9:15 PM
#163

Jag slänger ner mina rädslor för att ingen ska lyssna på mig, ignorera mig.

Älvan
8/9/14, 9:34 PM
#164

Ropar tack ner i papperskorgen då jag med hjälp av den fick insikter om mig själv och lyckades frigöra motstånd! Vad hände då? Jo, dejtade en man som är precis så LoA som jag och lever i flödet och verkar älska sig själv och därigenom skapelsen! Detta är dock nåt för tacksamhetstråden! :) Vill bara sprida budskapet här att det ni kastar här som känns allra jobbigast just nu är er egen gåva till er själv! Kram

[Kathja]1
8/9/14, 9:40 PM
#165

Slänger ner känslan av stagnation!

Älvan
8/9/14, 9:42 PM
#166

Torahsen Du har helt enkelt fel för jag lyssnar på dig. :)

[::Vera::]
8/10/14, 5:22 PM
#167

Slänger ner plötslig jätteobalans och tvivel. Slänger ner min supermänskliga teknikhjärna som vill ha logiska bevisningar på allt för att tro. Vill inte ha den, kan man få en ny?

Annons:
Otroulig
8/10/14, 5:28 PM
#168

Liv, jag har varit i en känslostorm idag oxå. Fullmåne…. Jag har sett hur gamla rädslor dyker upp och vill ta plats. This to shall pass❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
8/10/14, 5:32 PM
#169

Blä vilken dag…. Har mest bara velat sova bort den och det har jag gjort till viss del. Inser hur lätt jag blir påverkad av vad andra säger, så jag släpper ner alla mina tvivel i papperskorgen och väljer att lita fullt och helt på mig själv och min egen känsla. 

Jag slänger ner ångest inför att börja jobba igen imorgon och jag jag slänger ner känslor av att vara ovärdig och oälskad..


[::Vera::]
8/10/14, 5:42 PM
#170

Otroulig. Ahh fullmånen ja just det… Det här var inga roliga känslor. Kom från ingenstans tycker jag.

Otroulig
8/10/14, 6:08 PM
#171

Nä jag har bölat halva dan!! Haha

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
8/10/14, 6:17 PM
#172

Otroulig… Men du skrattar lite nu iaf :) Konstigt, månen brukar inte påverka mig så här gräsligt.

Passar på att slänga ner även de som skapar elände i t ex Irak, Gud öppna deras ögon och hjärta! Ber Gud och änglar att ta hand om alla människor på flykt som lider väldigt just nu.

szirius
8/10/14, 9:41 PM
#173

haha, jag känner också ett skifte sen eftermiddagen.Supermånen. TUNGT. Upp och ut och igenom🤮🎈! Ska nog göra Kathjas meditation innan jag lägger mig….

[Kathja]1
8/10/14, 10:15 PM
#174

Det är visst en sådan dag helt enkelt. En svaj-dag.

Annons:
Theleonora
8/11/14, 8:53 AM
#175

Jamen tjena megaångest, nästan så jag spyr. Ner i soptunnan med dig eller visa ditt tryne. Vill våga möta!


[Torahzen]
8/11/14, 11:52 AM
#176

Tack Älvan för att du lyssnar! ☀️

[Kathja]1
8/11/14, 9:31 PM
#177

Jag tar och slänger ner min man en sväng för han är banne mig inte rolig när han är ur balans. Så kan jag guppa vidare nedströms. ♡

Älvan
8/11/14, 9:58 PM
#178

Kastar ner ensamhetskänslan. Det är inte på riktigt. Finns ju ingen separation. Ändå önskar jag så en varm kropp och själ bredvid mig just nu. Känner då bristen. Fel fokus. Fokuserar på i morse då det låg 2 fina barn i min säng. Så mycket kärlek.

[::Vera::]
8/12/14, 12:14 AM
#179

Mina tårar får rinna ner här. Kallt, ensamt. Meningslöshet. Hopplöshet. Tillåter mig att känna mig liten och svag. Ger mig den kärlek och tröst som jag längtar så mycket efter men som är så svårt.

MissInAction
8/12/14, 12:29 AM
#180

🤗

Och jag slänger ner känslor av ensamhet och att vara bortvald. Bye bye med er! 🎈


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
8/12/14, 7:55 AM
#181

Tappade körkortet nu i min dipp. Helvetes jävla idiot jag är!!!!

Annons:
Theleonora
8/12/14, 8:00 AM
#182

Gah, megaångesten är tillbaka. Jag vet att det har med jobbet att göra. Blä. Hjälp mig reda ut detta!!! Igår jobbade jag hemifrån men kan ju inte göra det varje dag.,, inte på det här jobbet iaf ;). Slänger ner ångest och alla känslor av att vara bortvald. Det är ju jag som valt bort men varför känns det tvärtom. Varför plågar jag mig själv i onödan????


Älvan
8/12/14, 9:27 AM
#183

Ser ni att vi är flera här pga känslan av ensamhet. Nästan lite komiskt. Vill inte förringa eran känsla, men det är ju omöjligt att vara ensam eftersom separation inte existerar. Bara att vi är flera "ensamma" här är väl bevis på att ensamhet är en illusion som egot hittat på. :) hoppas ni känner er mindre ensamma nu. Det gör jag iaf. Stor

[::Vera::]
8/12/14, 1:05 PM
#184

Bara gråter över skiten som jag skapar….Har skapat så fint åt mig själv hela mitt liv. Skit skapar skit. Nu ger jag upp.

[Kathja]1
8/12/14, 1:23 PM
#185

Vännen! Tillåt dig själv att ha en gråtdag det var ju bara härom dagen som livet var tipp topp. Så är det ~ upp och ner ~ och ju bättre vi blir på att vara i "upp" desto tyngre känns "ner" men det blir bättre med tiden. Var snäll mot dig själv vännen, sparka inte på dig själv för att livet är tungt. Allt är i sin ordning. ♡♡♡

Otroulig
8/12/14, 1:38 PM
#186

Liv, gumman. Säger som Kathja, var snäll mot dig själv. Allt går upp och ned. This too shall pass. Skickar kärlek hopp och ljus till dig ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
8/12/14, 1:43 PM
#187

Bajs dator! Här är jag tok inspirerad att skriva så bara fånar du dig. Dummis!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
8/12/14, 1:59 PM
#188

Oj vad vi verkar hänga samman här. 🤗❤️☀️🌺


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Theleonora
8/12/14, 2:15 PM
#189

Kram till Liv och alla som behöver. Sj skulle jag vilja gå hem från jobbet och gråta ut ordentligt. RWs död väckte nåt inom mig och jag vet vad det är. Tack för att du har varit och kommer alltid vara den gåva du är!!! Tack för att jag kan hålla mig stabil mitt i allt!!


satsuke
8/12/14, 3:39 PM
#190

Det där med ensamhetskänslor känner ju även jag mycket väl till….liksom många av er andra. Passar på att slänga ner min rädlsa för att vara ensam!

Det finns något visdomsord om detta som jag inte kommer på just nu, typiskt! men det är just om att en del i att vara människa är att vara ensam…

För på ett sätt är man alltid ensam…å andra sidan aldrig.

Usch stressad och konstigt splittrad idag på jobbet men kände jag ville skriva en rad.

[::Vera::]
8/12/14, 5:11 PM
#191

Tack alla. Ja det går väl över det här med. Dras med i negativitet/våld/ som jag ser och hör tills jag skapar ännu mer crap för mig själv… Vill skapa något bra. Och så Robin W nu med. Blä.

Är inte rädd för att vara ensam och jag är ju inte ensam. Jag var rädd för ensamhet pga hot. Men nu vill jag inte vara själv längre. Har varit det så många år. Saknar fysisk närhet (nära och kärleksfull) så det gör ont när jag tänker på det. Det var bättre att vara blockerad på ett vis. För jag vill verkligen inte ha en relation så länge som jag skapar ens en millimeter skit. DET är jag rädd för däremot att jag kommer att göra i något svagt ögonblick. Tredje gången gillt i förgörande förhållande liksom…De verkar dessutom bli farligare och farligare för mig. Så NEJ TACK!

Thele, tack för kramen. Höll ihop fram till lunch, sen gick jag ut ett par timmar och grät. Vill jag med bara hem.

Kram

linnease
8/13/14, 12:36 AM
#192

All jäkla rädsla kan få åka ner här nu!! Åtminstone semester från dem ett tag vore himmelriket.

SHIAWASE
8/13/14, 5:53 AM
#193

Sällan jag slänger något i papperskorgen, men jag tar nog och slänger ner min make ett tag,,, han sänder ut mycket neggo energier, och dessa vill jag inte beblanda mig med,,, utan jag fortsätter på min High Flying!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
8/13/14, 8:38 AM
#194

Och jag plockar upp min man igen. För han är ju den bäste. ♡♡♡ Igår hade han klippt gräset och mitt på har han lämnat en stor tuss med blåklockor! Han vet att jag gillar blommor, även på gräsmattan, och jag vet att han inte gillar dem där. Men älskar när jag är glad. Och i natt åskade det något förskräckligt här då blir han uppe för att vakta så inget händer oss. Det är kärlek det. ♡♡♡ Så han har inte i papperskorgen att göra! :-D

linnease
8/13/14, 9:18 AM
#195

😃

Annons:
szirius
8/13/14, 9:55 AM
#196

HAHAHAHA, Kathja, när jag såg det inlägget trodde jag att det var HUNDEN som varit uppe o vaktat…inte maken!!!😂J

ag har alltid älskat åskan…tills den slog ner i huset i fjol o en dator gick sönder…sen dess har jag blivit rädd🥶…insikt att den faktiskt KAN slå ner, att det kan börja brinna, såna grejer….typiskt onödigt, den rädslan kan få hoppa ner i papperskorgenPRUTT, för vi har åska på nättrena här mkt hela somrarna…o jag ligger o spänner mig liksom…huu

[::Vera::]
8/13/14, 11:34 AM
#197

#194 Men så gulligt av din man, Kathja. 🙂

Äsch, jag plockar upp mig själv igen. Är värd min kärlek. Jag behöver mig.

Otroulig
8/13/14, 11:40 AM
#198

Åh vad härligt med all återanvändning ❤️ haha, jag trodde ju nyss att jag kunde ta upp min dator…men kära manick, innan jag plockar upp dig så får du lägga av med det du håller på med, fortfarande. Jag trodde ju att du blev frisk.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
8/17/14, 1:06 PM
#199

Slänger ner känslor av ensamhet….


dagdrivarn
8/18/14, 1:00 PM
#200

Slänger med en smäll ner varslet jag fick idag i bingen… jag behöver det inte, ännu är jag kvar med mina underbara kollegor på mitt fantastiska jobb som jag är sååå tacksam för och jag ser med tillförlit och trygghet på att allt löser sig till det bästa och att universums utövar sina fantastiska mirakel så att vår situation här förändras i en handvändning.

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

dagdrivarn
8/18/14, 1:00 PM
#201

Slänger med en smäll ner varslet jag fick idag i bingen… jag behöver det inte, ännu är jag kvar med mina underbara kollegor på mitt fantastiska jobb som jag är sååå tacksam för och jag ser med tillförlit och trygghet på att allt löser sig till det bästa och att universums utövar sina fantastiska mirakel så att vår situation här förändras i en handvändning.

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

[Torahzen]
8/20/14, 5:52 PM
#202

Jag slänger i min man för att han inte kan prata med mig. Först anklagar han mig för att inte vilja göra något. När jag sedan föreslår något så är inte förslagen bra. Och inte kommer HAN med några förslag! Grrrr 😡

Annons:
Theleonora
8/21/14, 1:45 PM
#203

Nä nu tar jag och slänger ner kritikern i mig, en väldigt neggo. Tack för att du visat dig och lika mycket tack för att du lämnar!!


MissInAction
8/21/14, 1:57 PM
#204

Hehe bra Theleonora!

Jag väljer att slänga ner känslor av att inte duga, inte vara intressant nog och att till och med vara jobbig. Bye-bye!! 🎈


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
8/21/14, 4:07 PM
#205

#203 åååh, det gjorde jag också i morse 🤗, vaknade med självkritikssurr i skallen o sa till slut högt  FÖRLÅT 💋till mig själv…jag gör så gott jag kan❤️

Otroulig
8/21/14, 5:22 PM
#206

Jag slänger ned all rädsla för vad som kan hända om jag öppnar mitt hjärta.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Aleya
8/25/14, 8:51 PM
#207

Slänger alla känslor av negativitet efter ett uppbrott för en månad sedan. Lite svårt att släppa, men har sugit på irritation nog länge nu. Så upp och stå Aleya. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Kathja]1
8/25/14, 8:57 PM
#208

Jag slänger ner alla bristtankar! Nu får det räcka med dem.

szirius
8/26/14, 1:18 PM
#209

Kathja, vattumansvännen🤗. slutet av augusti i horoskopet för oss var att syna vår relation till ekonomi…och denna vecka var måndag tisdags änglakort (doreen)om det dessutom🤪ge och få, vara värdig, tillåta flöde …so let go and let god🎈❤️

Annons:
[Kathja]1
8/26/14, 2:33 PM
#210

Synar för fullt! Hade varit underbart om det släppte även på den biten, känns som att det nu vara är där det kärvar lite. Men åkte idag tillbaka och köpte byxorna som jag igår inte tyckte mig ha råd med. Betalade glatt även efter att insåg att de kostade 100 mer än vad jag trodde. Stolt över mig själv. Nu kan jag slänga mina trasig byxor. De har tjänat mig väl.

[::Vera::]
8/27/14, 2:24 AM
#211

Har ramlat ordentligt tillbaka i tiden - fast på annan ort. Jag är förföljd. Jag har inte vibbat till mig henne över halva Sverige. Hon tog bilen, körde helt själv och flyttade hit eftersom hon själv ville vara där jag är. Behöver jag det här!? For what!??? Allt är som det ska vara. Jag är så förbannad på att allt är som det ska vara! Slänger det och mitt oförstånd över vad det här ska vara bra för. Dumheter. Slänger ner dumheter!

Jag hoppas verkligen att DU läser det här. Dig är jag inte rädd för. Det är sorgligt och du TRÅKAR ut mig. Jag är uttråkad på dumheter och galenskap! Uttråkad på dålig fantasi, skrämseltaktik och besatthet. Du sa ju hela tiden att det fanns så många brudar som var snyggare, smartare och bättre än mig… hehe. Jag tror jag var den underbaraste ändå va ?!! Och det är jag ju också så… jag vet!! .. hihihi. Men jag väljer någon annan som har ett öppet hjärta, älskar sig själv, är snäll (och även sexig!..hahahaa), och slänger dig här när jag ändå håller på och härjar. Dvs jag väljer bort mina sidor som jag såg i dig och tänker göra ett nytt roligare val.

Seriöst… Det är mig själv jag är rädd för. Och det behöver jag inte alls vara och jag vet det nu.

Jag VET att jag är mörker, jag är ljus och jag är allt däremellan. Men jag väljer att inte  styras av mina mörka sidor. Jag vet vem jag är. Jag vet vem jag vill och vem jag fortsättningsvis tänker vara!

Jag vill inte kasta det här eftersom det tydligen ska vara en del av mig fortfarande. Men det får lov att stå tillbaka ordentligt och det NU! :

1. Tassar tyst omkring för att inte irritera och väcka ilska.

2. Rädsla för att det jag säger ska vändas och vridas till dess att jag själv tycker att jag är en genomrutten, egoistisk, värdelös och usel människa.

3. Skuldkänslor för att det påstås att jag inte älskar tillräckligt. SKULD!!

4. Skuldkänslor för att jag känner skuld.

5. Skuldkänslor för att jag sänker alla i min närhet pga att jag inte hanterar den uppkomna situationen.

6. Skuldkänslor för att jag är så förbannat feg!

7. Skuldkänslor för att jag inte mår bra, för att jag är arg.

8. Otillräcklighet.

9. Ensamhet. Undvikande.

10. Maktlöshet, desperation, hopplöshet, frustration.

11. Rädsla.  Ilska.

12. Isolerar mig, drar mig undan människor. Det är tryggast att vara ensam.

13. Självanklagelser, självdestruktivitet.

14. Meningslöshet. Likgiltighet.

15. Trött på livet. 

Jag väljer bort.

Towanda!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  Hahahahaa 😃😇

Blir en fantastisk arbetsdag imorgon med 3tim sömn. Det var det värt.

MissInAction
8/27/14, 2:56 AM
#212

🤗 Liv!
Oj jag tycker det verkar som att du ramlar framåt, jag. Med insikter och klokheter! ♥
Hoppas du kan sova gott de timmar som du får nu. Själv ska jag också hoppa i säng nu, är trötter 😴


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
8/27/14, 3:06 AM
#213

MissI ❤️

Har ramlat ett helt år bakåt i över en vecka nu, så det var på tiden. Hehe nu blir det 2,5 tim sömn. Uppe i varv nu efter den här kicken som jag nu fick, så får se om jag somnar alls 🙂. Sov gott och ha en bra dag imorgon!

[Kathja]1
8/27/14, 8:04 AM
#214

Yey! Heja dig. Och det där ÄR utveckling, jag lovar dig. Arg är bättre än kuvad och rädd. Du hittar i detta vad du vill och vad du är. Det är att leva i kärlek till sig själv Liv. ♡♡♡

Otroulig
8/27/14, 10:44 AM
#215

HALLELULJA LIV!! 

YES! Där satt den 🦸‍♂️💣❤️❤️❤️❤️❤️❤️🤗🏆🌊

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
8/27/14, 2:25 PM
#216

Jag säger som de andra . arg är bättre energi än ledsen och tillbakadragen, så nog går du framåt alltid🥳! Ut med det bara och stråla hela vägen✨

Det är bara en liten kontrast😉, nu ser du ännu bättre vad du vill! Allt är braaaa!🤗

Annons:
[::Vera::]
8/27/14, 2:31 PM
#217

En urtrist kontrast igen ja 😃. Ja det ordnar sig Szirius. Det gör ju tydligen alltid det 😉.

Älvan
8/27/14, 9:09 PM
#218

Liv Omfamna din egen skugga Du kommer märka att du inte då behöver vara rädd för någon skugga någonsin mer! Fatta Liv, det är stort! Och du är närmare att älska hela dig själv nu än på länge. Inte långt kvar!

[::Vera::]
8/27/14, 9:17 PM
#219

Ja jag är nog ganska nära Älvan. Tack, du är med på min färd och det här är stort. Riktigt stort! 🤗

Aleya
8/28/14, 11:39 PM
#220

Kastar alla känslor av otillräcklighet och avsky. Hiy

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Älvan
8/28/14, 11:57 PM
#221

Har ni tänkt på att hit stoppar ni er skugga. Kanske det allra värdefullaste ni har. :) Här finns lärdomarna. Tolerans o kärlek skickar jag rakt ner i papperskorgen! Jag älskar min egen papperskorg. All min otillräcklighet. Irritationer o tjuvnyp pågår hela tiden riktat mot mig, men jag fortsätter älska mig. Och mitt irritationsmoment. Jag ska älska sönder alla konflikter och elakheter. Därför att det tar inte fäste i mig då!

Otroulig
8/29/14, 1:39 AM
#222

Kryp i ben och kropp och sömnlöshet slänger jag ned. Och note to self inget kaffe efter 18.00.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
8/29/14, 7:44 AM
#223

Bra Älvan! Jag väljer också att älska allt jagstoppat ner här. Och jag älskar lite annat smått och gott som dyker upp nu för allt får mig att växa!!


Annons:
[::Vera::]
8/29/14, 7:48 AM
#224

#221 Perfekt :)

Theleonora
8/29/14, 9:35 AM
#225

Kanske borde döpa om papperskorgen till: jag omfamnar min/a skugga/känslor. Gah, har jättesvårt att varva ner. Ska på intervju kl 12 och är sååå nervös. Vet att jag ska tro på mig själv mm men fjärilarna i magen har ingen ro. Tycker nervositeten är out of proportion (övar på engelskan eftersom intervjuspråket kan komma att bli på engelska fast jag föredrar svenska, tack universum) och det var iofs stressen förra veckan med men det är väl så när man är så pass nära sig själv att man ser det så tydligt. Kramar om nervositeten och tackar den för att den visar mig att den här intervjun och det här jobbet är viktigt för mig! Tack!


linnease
8/29/14, 11:07 AM
#226

Hm sant Älvan och Thea! Kanske dags för en ny skepnad igen!! 😍 Först var det fuck-tråden, sen papperskorgen… nu omfamna din skugga? Cool!!

Krama dina känslor! Krama Sverigedemokraterna!! Haha 🤗❤️ Torah, om jag tar upp röstkortet igen kanske jag går och röstar på dom bara för att! 😃❤️

[Torahzen]
8/29/14, 11:37 AM
#227

😎Hmm..

Älvan
8/29/14, 1:09 PM
#228

Papperskorgen borde faktiskt heta "omfamna din skugga kärleksfullt". Dock svårt att "spy galla då". Kanske vissa av oss har behov av ibland fortfarande. Dalai Lama om jag tolkat det rätt tycker ilska är en onödig känsla som han står över. Sen kan ju inte alla vara Dalai Lama, men jag tror han har rätt. Ilska föder ilska. Bitterhet bitterhet osv.

MissInAction
8/29/14, 1:13 PM
#229

Jag tror att tanken med Papperskorgen istället för Gnälltråden var väl att det var ett (eller rätt många) snäpp mer positivt! Att göra sig av med något istället för att fokusera på och gnälla om det. För allt som inte tjänar oss, kan vi ju lika gärna göra oss av med! ♥

Ja eller om vi nu ska byta namn igen - kanske något som relaterar till att släppa det som vi upplever som problem? Hade vi inte något liknande som vi kallade Ballongtråden eller nåt förr? 🎈Eller har jag drömt det? 😂
Fast saker att släppa kan ju lika gärna vara alla våra önskningar ☀️
Hmm!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

satsuke
8/29/14, 2:18 PM
#230

Slänger ner min obsession för min sambos/ex/vad han nu är :s nya kvinna som jag bara vet yttepyttelite om. Har ägnat flera timmar (borde jobbat istället…) åt att leta efter henne på FB osv. 🤮

Slänger ner min oförmåga att hitta nåt eget att tänka på istället.

Annons:
satsuke
8/29/14, 2:20 PM
#231

Hahah först nu läste jag vad ni skrivit ovanför. OK…jag ska nog titta närmare på varför jag blir så besatt av hans kvinnor, vad han gör osv istället för att ägna tid och intresse åt mig själv.

MissInAction
8/29/14, 2:25 PM
#232

Åh satsuke, nu har du ju slängt ner din obsession här - perfekt! 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
8/29/14, 2:56 PM
#233

# 226 HAHAHA, ordna en skallgångskedja Linn " krama Sverigedemokraterna"😂 De behöver nog väldigt mkt kärlek…ojoj vad provocerade de skulle bli tror jag😛, så kanske inte bästa idén ändå😇

# 228 beror ju på VAR man befinner sig. Tänker på känsloskalan nu.

Ilska är ett FRAMSTEG ifrån depression, maktlöshetskänslor etc ….att säga att ilska är onödigt känns i mig som att jag då ska skämmas när jag känner ilska, och det blir ju HELT uppströms .Att ta tillbaks sin KRAFT kan behöva lite morr, så länge man inte stannar där o eldar på för mkt, eller vänder den mot nån annan utan tar ansvar för känlsan i sig själv -  och bara poff, transformerar nåt och går vidare, som en fågel Fenix som brinner upp o får nya fjädrar. Ilska för mig kan förknippas med en eld som sätter igång en energi i mig, där det tidigare varit stagnation. YES!  Omfamna sin ilska och se styrkorna i den🥳.

Dalai Lama är liksom uppfostrad sedan barnsben med meditation och kärleksfulla medmänniskor runt sig som alla är buddister. Han visste tex inte vad självhat var förrän han mötte folk ute på föredrag, han förstod inte att man kan komma på nåt så underligt som att inte älska och uppskatta sig själv…för honom var det det mest naturliga och självklara och trodde att det var så för alla….det säger ju en hel del om olika världsbilder, eller hur😉…ett fint ideal och säkerligen en fridfull själ…men man är där man ÄR, och att försöka trycka ner ilska - hur onödig och negativ den än kan ses som - funkar inte, finns den inom en så är det bättre att syna den och transformera den.

Hmm, läste nåt så klockrent om detta angående att så många deprimerade får återfall…för att när de kommer upp till ilskan så får de inte hjälp att ta sig igenom den processen utan får höra att det är fel väg, att de beter sig ego etc..och så drar de sig ner i depressionen i stället för att rida ut den där stormen av förtryckta arga känslor!

[Kathja]1
8/29/14, 3:09 PM
#234

Det är bra med en papperskorg, ner med skiten bara. Släng och glöm bort. Är det däremot sådant som man vill bearbeta så passar det kanske bra att "omfamna skuggor" - det är ju inte svårare än så.

Otroulig
8/29/14, 4:29 PM
#235

Jag gillar ilska!! Precis som Szirius - jag tycker att hos mig så bränner bort gammalt gegg. Sen håller jag med om den ska bränna till och sen ska det gå över. Jag tror att mina stora ballong släpp skett efter riktigt ilska. 

Därför gillade jag verkligen Livs kräks härom dagen. Det kändes som kreativt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
8/29/14, 4:33 PM
#236

Osho säger att det finns en "fin" kraft i ilska. Ilskekraften är ju skapande, den kommer ända från rotchakrat och tillåter man den och kan se den tror jag man kan använda den kraften "rätt" (för sig, ja, allt är ju rätt egentligen). Alltså den behöver inte vara destruktiv som att slå någon annan. 

Känns som att man kan relatera det till citatet nedan: “True education is to learn how to think, not what to think. If you know how to think…then you are a free human being.” (Krishnamurti)

Samma sak med ilska eller andra känslor, hur man använder ilskan är grejen. Inte bara att bli arg.


satsuke
8/29/14, 5:55 PM
#237

Ja håller med där #236. Ilska innehåller så mycket energi till skillnad mot uppgivenhet, sorg osv.  Men just det där att kunna rikta den mot något konstruktivt istället för destruktivt när man är mitt i den, det är väl det som är svårt…

Tack MissI….Jag gick förbi affären där jag tror hon jobbar på vägen hem och spanade *suck*

Annons:
Otroulig
8/29/14, 6:56 PM
#238

#237 Satsuke, jag och en vän diskuterade detta beteende häromdagen. Hon tyckte att hon vande sig vid tanken att hennes ex hade gått vidare och övade att möta ångesten på detta sätt…. Jag själv började känna efter i kroppen hur jag mådde när jag "snokade" … jag mådde skit. Rädd, övergiven, ensam…osv - så när jag lyssnade på kroppen så var det inget snack om saken - jag lade ned detta beteende. För mig var det någon slags självplågeri. 

Känn efter i kroppen hur du mår när du gör detta och fråga dig själv: Är det den här känslan jag vill ge mig själv? För du kan faktiskt göra ett aktivt val.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
8/29/14, 11:50 PM
#239

#233 Szirius… Det kändes väldigt bra att läsa ditt inlägg. Undertryckta negativa känslor är aldrig någonsin bra. Men vi har ju alltid eget ansvar att ta hand om dem så att de inte skadar. Omedvetna och borttryckta skuggor/ilska t ex projiceras ju. Medvetenhet gör att negativ projicering upphör. Dalai Lama - en stor lärare.

szirius
8/30/14, 12:03 AM
#240

# 239 Åh, vad glad jag blir 🙂Och JA EXAKT☝️ - det man trycker undan projiceras i stället - man har då inte alls tagit hand om det utan skjutit undan det. Jag har själv under måånga år haft inställningen att ilska är negativt, dåligt, LÅGT, kanske främst " man har inte kommit så långt andligt" …BAH, säger jag nu till det! Det är FRIHET att låta alla känslor komma fram, leva sitt liv. MEN under ansvar. Jag använder boxningssäck, jag skriker i kudden, jag skriver arga arga brev som jag inte postar ( låter som att jag är ett tokargt bi för jämnan, men så är det faktiskt inte😛) och får ofta otroliga aha-upplevelser, insikter och rejäla SLÄPP 🎈efter en sån utrensning✨🌊❤️!  Mkt mkt mer givande än att meditera fram nån freedom i dessa fall, tar superlång tid ifall det är ett laddat ämne. Man kanske kan komma till släppet utan ilskan, men vad spelar det för roll- egentligen - om det int4e skadar nån? Jag känner att det mesta av den negativa aspekten av ilska är JUST att man anser att den är negativ. Ilskan i sig kan vara hur konstruktiv som helst, om man samarbetar med den o lyssnar på signalerna, följer med vart den vill ta en, bara ser den som en känsla i kroppen som uppstår av ett tankefel som man kan komma fram till vad det är och därmed förlösa!

[::Vera::]
8/30/14, 12:31 AM
#241

Szirius Ja ut med det fortast möjligt på bästa vis! Vet du vad jag gjorde för en vecka sedan? Jag skrev ett långt argt sms till Gud. Det blev ett mms. :) Nej jag tror inte du eller någon annan här är speciellt arga ofta. Faktiskt inte jag heller! ;)

szirius
8/30/14, 12:47 AM
#242

#241 jag skrev upp allt jag ville säga till min pappa häromkvällen innan jag ringde upp - det blev 2 A4-sidor😡😭! Sen ringde jag…och kände att jag inte längre hade nåt behov av att säga nånting av det, jag hade klarat upp allt med mig själv!😂🌊❤️

Haha, ja det var ju så Neale startade, han skrev ett argt brev till Gud, som började svara😛

Otroulig
9/6/14, 10:58 AM
#243

Ha, mina vallningar som jag slängde här har försvunnit i mitt fysiska liv också. Perfekt. Naturläkemedel is da shit!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
9/6/14, 11:10 AM
#244

Vad använder du? Jag började ju med Maca härom veckan, känns som att det gör nytta men smakar 🤮rent ut sagt.

Annons:
Otroulig
9/6/14, 11:17 AM
#245
Otroulig
9/6/14, 11:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#246

Den hära. Det tog några veckor. Men nu är det helt borta. Men du är ju rena ungdomen Kathja! Å andra sidan var nog jag lite sen in i det här;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
9/6/14, 12:18 PM
#247

Jag håller mig till min pms än så länge, men det som funkar på det ena brukar funka på det andra. Maca är ju bra för annat med, när jag blandar det med korngräs så smakar det inte så farligt. Men viktigast är att det gör gott.

Otroulig
9/6/14, 12:50 PM
#248

Korngräs och Maca..tänk vad jag får lära mig nya saker hela tiden!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

satsuke
9/6/14, 4:53 PM
#249

#238 JA du har rätt, det känns inte bra när jag gör så.  Det känns…febrigt, sjukt.  Plus att jag inte har något vettigt att göra av "fynden". Att jag t ex hittar ett visitkort från venerologen på sjukhuset här som jag hittat nu. Vad ska jag göra av det, liksom. 🤮

På samma sätt är det självplågeri när jag frågar saker om kvinnorna han träffar. Han svarar gärna. De har mycket god ekonomi, bor fint och har dyra bilar. De är framgångsrika inom sina yrken. De smsar si och så ofta. De är angelägna på ena och andra sättet om att träffa honom. De bjuder på middagar och luncher.  

Jag slänger härmed detta beteende i papperskorgen!!!!!!!!!!! Allra längst ner, hoppas ingen rotar runt så det kommer upp igen! 😃

Jag ersätter beteendet med sånt som känns BRA!

Älvan
9/7/14, 9:46 PM
#250

Stoppar ner min o x konflikt som åter bubblat upp med kraft! Sååååå jävla trött på denna skit som drabbar barnen. Faaan. Det är som en del av kroppen som ruttnar och man inte kan bli av med. En händig ortoped borde såga av den kroppsdelen så jag blev av med den för alltid! Vadå omsluta massa skit. Nä det har jag ingen lust med just nu. Bort med den bara. Försvinn!!!!

[::Vera::]
9/7/14, 11:24 PM
#251

Älvan. Släng konflikten ut i rymden istället och låt den dras in i ett svart hål. Därifrån kan inget ta sig ut, varken materia eller energi. Jag hjälper dig gärna.

Du har ju ingen rutten kroppsdel, tillåt dig inte att känna så.

Annons:
[::Vera::]
9/16/14, 12:20 AM
#252

Är ledsen. Stor klump i magen. Hälften av min släkt bor i kommunen där SD fick näst bäst resultat i hela Sverige, och jag vet nu att några röstar på SD sedan många år. Har nog vetat det innerst inne ändå. Hört deras åsikter om sådana som mig, flyktingar och nu tiggare senast jag träffade dem. Har försökt snacka lite med dem… Men nej jag når inte fram. Älskar dom ändå trots tungt i hjärtat. De är en del av mig, men inte deras åsikter. Kastar ledsamheten.

MissInAction
9/16/14, 12:54 AM
#253

❤️ Liv 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
9/16/14, 1:10 AM
#254

Tack MissI

[::Vera::]
9/16/14, 1:10 AM
#255

Tack MissI

Otroulig
9/16/14, 7:10 AM
#256

Det är allt du kan göra Liv - stråla ❤️ och älska dom ändå. Orden "Förlåt dom Gud, för dom vet inte vad dom gör"  känns rätt passande i dagsläget.  

( Nu vet jag ju att det finns inget att förlåta, det bara ÄR - men dom orden kommer upp i alla fall)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
9/16/14, 8:35 AM
#257

Kram Otroulig. Ja det får jag fortsätta med. Annat kan jag väl inte göra. Insåg också varifrån en av mina förälders" hårdhet" kommer ifrån. Och även min ena syster. De fanns på ena släktsidan två generationer tillbaka. Detta gjorde att när jag var runt tjugo ställde ultimatum till dessa i familjen att om de inte kunde älska och respektera mig som den jag är så ville jag inte ha något med dem att göra. Och jag bröt kontakten och flyttade ifrån hemstaden. Det dröjde ett år innan jag tog kontakt med de båda…och de hade då börjat ändra inställning. Hursom idag är dessa två helt förändrade och står mig väldigt nära. Jag kan t o m vara ett stöd och hjälpa. Men nu de SD röstarna i släkten med.. Det är så många andra än jag som påverkas. Känner mig skyldig på något konstigt vis, misslyckande, vilket måste bort nu. För det gör inte saken bättre!… Och allt som började kännas vara helt ok. Jag får "vila till mig" Otroulig ;)… Sen kan jag stråla igen.

szirius
9/16/14, 1:31 PM
#258

Jadu Liv, jag har också släktingar som röstat SD, att jag är gift med en "utlänning" gör dem dock ingenting, för "han är ju inte som alla andra".😴 tja har inte så mkt att säga, är nog lite dömande😇 och ser det som liten intelligens rent allmänt i deras åsikter, inte bara i politik🤐…lägger NOLL energi på dem o lever vidare i kärlek, oavsett färg o form o kultur hos mina medmänniskor❤️, jag kan inte förändra dem, men jag vill inte besudla min egen energi med ilska o sorg pga det…

Annons:
Älvan
9/16/14, 3:29 PM
#259

Liv Att inte döma de som dömer är jävligt svårt. Jag övar dessa dagar hela tiden på det. Människosynen och utpekandet av olika grupper som orsaken till allt ont ploppar upp överallt. Senast skrev Ian Wachtmeister som jag i övrigt skiter i en artikel som en vän tyckte var bra och delade på fejjan. "Tiggarna är en sanitär olägenhet på våra gator". Trots att jag resonerade med henne fattade hon inte vilken vidrig människosyn detta uttalande visade prov på. I en annan artikel diskuterades polisens ovilja att utreda misstänkt mordbrand på ett romerskt läger i Högdalen. Man åkte inte ens ut till platsen utan avskrev fallet direkt. Undrar om man gjort så vid en brand i Danderyd där människor skadats och fått alla ägodelar förstörda. Dessa två saker hänger ihop. Ians uttalande där han i princip jämställer tiggare med skadedjur som råttor. Att människor eldar upp andras boplatser. Att polisen är helt ointresserad av att utreda det hela. "Gud förlåt dem för de vet inte vad de gör". Gud får förlåta, jag har mycket svårt att inte döma de som dömer.

szirius
9/16/14, 9:54 PM
#260

Näää, men nu alltså, nu kan jag inte vara tyst . Tycker att det är SÅ påtagligt nu men ändå SER inte folk vad de gör. Det här att kunna häva ur sig exakt vad som helst över de som röstat på SD, ren mobbing på otroligt låg nivå…och jag känner såhär- har man inte lärt sig nåt? Vet man något om psykologi så vet man att mobbing är fel väg, det skapar bara ännu mer trasiga människor och kan även trigga till hämnd….INGEN vill bli utesluten, INGEN -det är väl fasen det alla skriker om! Fast ooops, man menar naturligtvis inte de där 13%🤪🤐…

vi kan ju inte med våld tvinga ute folk med vissa värderingar , eller genom att hata dem…vi kan inte heller tvinga dem att ändra värderingar! Det behövs ett annat sätt att mötas . Fasen just nu får jag klicka bort så mkt skit på FB, och då menar jag alltså de som ANSER sig vara de som ska "kämpa mot rasism", Jag kan poängtera att jag ser inget av andra sidan myntet, det du Älvan skrivit om, jag har bara i mitt flöde många arga, hätska, människor som tycker att man ska flotta 13% till en öde Ö och låta dem självdö och det får 20 likes, men va faan vilken barnstuga, kom igen!🤮blö blö blö, bort o släpp🎈 Blir bara FÖRVÅNAD, helt enkelt. I vanliga fall rätt funtade, kloka människor bland mina bekanta har helt tappat fattningen o gått ner på nån sorglig pajkastningsnivå… ok, några släpp till🎈🎈🎈

Älvan
9/16/14, 10:14 PM
#261

Att döma de som dömer. Szirius ser du att du själv dömer? Jag säger detta kärleksfullt till både dig och mig. Jag håller med att det blivit helt knäppt allt. Jag är arg på de som dömer. (De som säger tiggare är mindre värda exv). Efter det blir jag förbannad på de som dömer de som dömer som du szirius gav exempel på. Sist och slutligen blev jag förbannad på en journalist som satte sig på höga hästar och dömde alla journalister som hade dömt de som dömer!!! Fatta jag dömer den som dömer dem som dömer! Jösses. Kan det bli mer galet? Det vi borde göra är att diskutera värdegrunder i Sverige. Varför har vissa blivit så rädda att de måste peka ut grupper. Varför minskar toleransen? Jag tänker fråga mig själv varför jag dömer de som dömer. Jag har redan kommit på flera saker som dragits fram från mina skuggor nu pga valet. jag tackar för möjligheten att integrera min skugga som jag tidigare inte fått syn på men nu tack vare allt dömande har fått syn på.

Otroulig
9/16/14, 10:19 PM
#262

Ja ser man det helt objektivt så är det nästan lite komiskt;) Men jag känner som ni, det är så lätt att trilla in i tredje raden av fördömmanden. Men det är intressanta diskussioner på jobbet. Om psykologi, utanförskap och hur man ska bemöta detta " oönskade"

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
9/16/14, 10:27 PM
#263

hahhaa, jaadå jag kan se det😉, jag dömer dem som dömer dem som dömer🤪, så sant! Var bara tvungen att pysa ut det, för det är lika fritt från värdegrund  för ett barn att höra en förälder säga att man borde bunta ihop alla rasister o låta dem självdö som om det vore muslimer de nämnde, var tvungen att VÄDRA det nånstans bara.

Håller med om att prata mer om värdegrund, att leva från hjärtat, öppna för ALLA, så kommer vi se likheterna ännu mer….för lika illa blir det ju om barn ska lära sig att tycka illa om tant Agda som inte vet bättre än att vara rädd för mörkhyade män o därför fräser konstigheter…mer psykologi, mer förståelse för varför det blir tokigheter i oss när vi blir rädda och tror att vi behöver stänga ute o skapa grupper….vilket SPÄNNANDE arbete, wihiiii,🥳

Otroulig
9/16/14, 10:32 PM
#264

Pysa är bra, det är ju det papperskorgen är till för. Ballongsläpp:) jag har släppt lite små ballonger om detta hela dan:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
9/16/14, 10:34 PM
#265

Hehe.. Jag oroade mig en liten stund, zoomade ut och insåg att det är BRA med så många röster på SD som jag skrev här om, se våra skuggsidor och låta dem komma ut i ljuset.. Sen efter nåt jag skrev om att älska dem tillbaka in i gemenskapen, så har typ ALLA på min Fb utan kanske en eller två insett det med, helt oväntade personer med, politiskt aktiva, vanligen gnälliga och helt o-LoA personer till och med! Sen insåg jag att ämnet inte är nåt jag blir inspirerad av att tänka på alls.. Och började spela mitt nya fantastiska spel på datorn istället. Och WOW vilken annan skön vibb jag har haft idag, bara inspiration o glädje o sugen igen, yay!

Annons:
linnease
9/16/14, 10:38 PM
#266

Alltså, utan att jag skrev om det på Fb, bara skiftade min vibb genom att skriva om det här med er. Så helt "oberoende" har de flesta i mitt Fb flöde börjat tänka så med. Väldigt coolt.

szirius
9/16/14, 10:42 PM
#267

Heja Linn, Niiice! jag fattar ju såklart att jag har grums i min vibb som drar till mig det här på FB, haha, helt ok det med, jag vet ju att jag är ur gallocherna litegrann , ,em kanske mer på banan redan NU, who knows, känns bättre efter kräket😛🎈

Theleonora
9/16/14, 10:44 PM
#268

Haha lite samma här Linn! Först var det snack om sd sen blev det snack om resterande 87 % och fokus på det, positivt. Och sen hittade jag en artikel om att förändringen börjar med en själv och sen har det bara varit kärlek och som vanligt positivt, egentligen ända sen 87 %, hehe. Me like!!!


szirius
9/16/14, 10:47 PM
#269

Jag delade från Good news nu :)

Otroulig
9/16/14, 10:55 PM
#270

Min FB är översållad av antirasist grejer :O oj, måste jobba på vibben då :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
9/16/14, 11:07 PM
#271

Älvan Att inte nå fram…Det knyter sig i magen, mår illa. Vill fortfarande kräkas. Vet att det finns mycket "smygrasism", t ex hos polis. Har sett mycket, hört mycket, känt mycket. Levt länge :(. Det behöver komma fram i ljuset. Det kanske förhoppnings gör det snart. Tack vare SD kanske. Jag är med Gud och med de som är otrygga, överkörda, missbehandlade, utkörda att äta middag (korv) på en grill på en parkering, sover i kylan i baksätet på en bil och hänger tvätt på grenar i träden vid järnvägen…nedvärderade, utanför.. i Sverige! "Trygga o fria" Sverige. Ursäkta Skapelsen men vem väljer att vara otrygg, rädd och vill få sitt hem förstört ( om så än "bara" ett tält) ? Jag förstår så lite och behöver förstå. Jag är just nu allt annat än stolt över att vara svensk medborgare. Ja, Gud får förlåta de dömande när jag inte fixar det själv. Jag dömer dem som inte vill andra väl. Bättre än så är jag inte idag heller. …Det kommer att bli bra! Servant of peace… servant of peace…servant of peace…

linnease
9/16/14, 11:10 PM
#272

Hm bara om det verkligen stör, Otroulig? Annars är det väl bara att chilla o göra nåt annat ^_^

Annons:
linnease
9/16/14, 11:15 PM
#273

Hm Liv.. Att det knyter sig i magen måste vara tanken på att man kan bli utsatt av makter utanför sig själv.. Och det knyter sig för DET ÄR inte så! Source/gud/universum/din själ/din egen kärna håller inte alls med om det du tänker, det är det känslan betyder. ♥ Andra tanken som dök in är att det är nåt i dig själv som du inte slutit fred med.. Att du låtit dig själv bli 'utsatt' och givit bort din power.. Och inte hittat den igen? Vad speglar de hos dig själv?

[::Vera::]
9/16/14, 11:41 PM
#274

Linn Jag har inte slutit fred med mig pga att jag inte kan göra någon skillnad genom att älska. Det når ju inte fram! Är inte önskvärt. Jag har hittat tillräcklig power och den stärks varje dag som går. Men allt handlar ju inte om mig. Det är andra som blir utsatta. Jag har det bra! Ju

Älvan
9/17/14, 12:05 AM
#275

Liv Kram Jag känner mig också maktlös just nu. Om man har ingenting är ju tältet nästan allting. Tältet är symbolen för sitt hem o trygghet. Hur blir det när människor tar tom den tryggheten? Att jag blir så påverkad är ju för jag har inte heller alltid haft ett tryggt hem att gå till. Ingen människa som inte själv har upplevt hur det är kan fatta vilken otrygghet det skapar.därför påminns jag. Jag påminns hur utsatt och rädd jag var som barn. Jag är inte klar med den skuggan. Vet inte om jag kan bli det. Jag hade dock alltid mitt hus i hjärtat, men det är en klen tröst när man inte har ett hem att sova i. Jag lägger mig hos Gud med en önskan om att bli hel. Att slippa min skam.

MissInAction
9/17/14, 12:43 AM
#276

Bra att kräkas ur sig lite, szirius! Och jag har lite samma tankar och jobbar också på att hitta ett annat sätt än att döma de som dömer 😎

Liv,
ibland (eller egentligen rätt ofta) får jag känslan att du mycket väl skulle kunna bli mer ego. I mycket positiv bemärkelse ♥
Exempelvis.. jo, allt handlar faktiskt om dig. I din värld så gör det det! Du sätter din egen vibb och skapar din verklighet. Och du själv kan välja hur du förhåller dig till precis allt som du kan uppfatta i din värld. Det gäller även synen på det som du beskriver i #271. Det är svårt att skriva om det här och vara säker på att det förstås som jag menar, men chansen finns iaf här inne på sajten… förstår du? Att det finns inget rätt och fel, inget bra och dåligt.. objektivt sett. Allt det där med värde är skapat av oss. Så utifrån det så lever de inget "dåligt" liv. Samt att deras själ har valt sin väg och hur den har valt och varför, det kan vi inte veta… det lär visa sig.

Förstår du vad jag menar med ego? Att sätta dig själv i främsta fokus och förstå att inget är viktigare än att du mår bra. Alltid. När du mår BRA och är uppkopplad, jordad, harmonisk… då följer allt annat i din värld med också och du kommer inte att uppleva vissa saker/situationer/förhållanden som lidande, elände eller annat som nu känns som negativt!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
9/17/14, 8:32 AM
#277

MissI. Tack för omtanken. Jag förstår vad loa är, vad ego är. Förstår att du gärna vill hjälpa mig att tänka rätt. Det är bara det att i min verklighet så finns ingen tro som är rätt och fel. Så länge den inte gör skada på jorden. Varför skulle vi välja att rasera jorden och människorna? Jag är nog inte riktigt så hjälplös som man kan tro, och är tillräckligt ego så som jag känner det. Att själar väljer den vägen att få sina hem förstörda och leva som de gör påverkar mig starkt. Förstår bara inte varför de andra väljer att känna hat i detta liv. Vilken själ vill det? Jag har bara inga tydligt svar just nu. Som Älvan beskriver känns det också för mig. En påminnelse om utsatthet. Men det är inte där jag står nu. Det är tiggarna som är utsatta och de kommer inte försvinna bara för att jag inte känner mig utsatt. Jag ser inte på mig längre som utsatt och hjälplös. Men har saker att jobba på, det vet jag. Det har alla. Älvan. Kram

MissInAction
9/17/14, 8:41 AM
#278

Var det inte precis det jag skrev, att det finns inget rätt och fel? 😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
9/17/14, 8:43 AM
#279

Du får tänka precis som du vill, naturligtvis! Det jag säger säger jag bara för chansen att det kan skapa lite ease i ditt sinne. Inte för att du ska "tänka rätt". Men det passar ju inte alla så det är okej ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[::Vera::]
9/17/14, 8:44 AM
#280

Ja just det. Precis. ;)

[Kathja]1
9/17/14, 8:50 AM
#281

Liv - Vi väljer att skada jorden när vi är disconnected från allt som är. När vi ÄR våra EGOn. Men när vi är det så väljer vi sällan medvetet. Eller ja våra själar valde medvetet vad vi skulle uppleva INNAN vi föddes, men när vi väl är här på jorden så minns vi sällan det och det gör att våra liv ibland kan se ut som att vi väljer underligt. Men det gör vi aldrig. Vi är ALLTID på rätt ställe,oavsett hur det ser ut. Och oavsett om jag förstår det eller ej. Så hur logiskt blir det då att ifrågasätta hur en annan människas rätta ställe ser ut? Hur ska jag veta din livsplan? Allt kan jag veta och allt jag kan (försöka) förstå är att allt alltid är just som det ska vara. Alltid.

Det är nog vad MissI försöker att förklara. Därför att utifrån det finns det aldrig någon anledning att ens vilja förändra andras liv. ALLT som blir viktigt är att ta hand om oss själva och skapa våra liv i harmoni och kärlek. För oavsett vilken livsväg vi valde innan vi kom hit så har vi alla målet att återvända till Gud och där är vi när vi upplever just kärlek och harmoni.

H-lena
9/17/14, 9:25 AM
#282

Vilken bra idé med en tråd där man kan skriva av sig om allt! Här kommer lite gammalt skräp från mig! 😃

Jag vill släppa taget om en person som jag lärde känna förra hösten. Jag tror att meningen att vi skulle träffas var att jag skulle få chansen att starta ett nytt förhållande med en person. Börja om med kärleken helt enkelt. Men det gick inte riktigt som jag hade tänkt mig, det rann ut i sanden för att jag klarade inte av att öppna mig och jag är rädd att jag sårade honom genom att ta avstånd. Så efter det fick jag väldigt dåligt samvete men kunde inte på något sätt få tag i honom eftersom jag inte har några kontaktuppgifter. Det enda jag vet är att vi pluggar på samma universitet. Sedan i december förra året har jag burit den här bördan. Jag har försökt vrida och vända på det tusen gånger, försökt lista ut varför jag kände som jag gjorde, varför jag inte lyckades gå vidare. Varför han gav mig sån ångest. Jag har massor med gånger tänkt i mitt huvud "men jag vill ju att det ska bli något" men det är svårt eftersom jag inte träffat honom på  snart ett år. Jag har sedan vi skildes åt velat träffa honom och berätta sanningen om varför jag betedde mig så illa mot honom, och hur jag kände för jag tycker han förtjänar det. Men jag har inte fått chansen och kommer troligen inte få det heller. Tänker fortfarande på honom varje dag och det är jättesvårt att släppa det för det känns så himla oavslutat mellan oss.

Jag vet att för att kunna släppa in ny kärlek i mitt liv måste jag göra mig av med det gamla och komma över den här situationen. det verkar som att jag måste släppa det trotts att jag inte fått något avslut. Så nu försöker jag med det. Jag släpper taget om alla gamla dåliga känslor jag fick av situationen, all skuld jag känt och allt grubbel. Jag skickar ut det i rymden och hoppas att ett svart hål suger upp allt mitt gamla skräp från den tiden med honom.


Älvan
9/17/14, 11:05 AM
#283

Jag stoppar in alla värdelöshetskänslor som dök upp pga rasistiskt parti fick stöd av 1 person av 8. Jag kände mig personligen påhoppad då jag så många år blev mobbad pga min utländska bakgrund. Dessutom är det nu höjden på allt samma personer från skolan som uttalar rasistiska åsikter på fejjan.Man kan verkligen säga att cirkeln är sluten! Jag har då åter manifesterat SAMMA situation som när jag var 6 år i skolan. Rätt fascinerande att tänka så. pga starka känslor och att INTE vilja bli utsatt för rasism blir jag i 40 årsåldern utsatt av rasism från 800000 tusen personer i Sverige samt gamla skolkompisar. Kan ni inte hålla med om att jag får till mycket starka manifestationer! :) Faktiskt sa ett medium att jag måste vara försiktig då jag mycket starkt drar till mig mina önskningar. Det jag nu håller på att lära mig är att det är ok att känna mig liten och utsatt. Jag grät ut min smärta från när jag var 6 år nyss. Jag tycker om 6 åringen som var ensam och mobbad. Jag känner nu inte lika stor skam. Jag har lärt mig att jag kan manifestera BIG TIME! Ni här fattar att det är BIG FUCKING POWER nu när jag börjat förstå attraktionslagen i hjärtat. Nu kommer det hända grejjer! Tänk om det snart är 800000 personer som ÄLSKAR mig snart istället! Eller varför inte 9 miljoner personer som öppnar hjärtat för mig. ONLY SKY IS THE LIMIT GIRLS! NU KOMMER VI!!!!

[::Vera::]
9/17/14, 11:20 AM
#284

❤️❤️till papperskorgen och er här !!

[Kathja]1
9/17/14, 11:50 AM
#285

Dags för en ny tråd. 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: