Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 4384 ggr
Älvan
2014-04-20 10:10

Happy låtar som snabbt skiftar vibrationen

Jag dansar varje dag till låten Happy. Den skiftar snabbt min vibration till max och jag kan uppleva en mer fantastisk dag. Jag upplever livsenergin mycket ren i den låten. Det tycker jag är ovanligt. Eller har jag fel? Jag skulle gärna fylla på min lista med musik på högsta vibrationen. Hjärta och smärta låtar finns många, men de ligger på mitten av känsloskalan. De kan ju bara lyfta vibrationen till mitten och gör enl mig ingen nytta när jag redan är i känslan i mitten Vilka låtar lyfter er till max vibration?. (Lycka, visshet, styrka, frihet, kärlek, uppskattning, tacksamhet)

Annons:
citytjejen
2014-04-21 13:27
#1

Jag brukar lyssna på Kokomo med Beach Boys när jag vill höja upp mitt humör 🙂Lite fånig låt kanske men jag älskar den och den får mig på bra humör och ger mig en massa bra energi!

/Christina

MissInAction
2014-04-21 14:04
#2

Ja det här har vi pratat om i fler trådar! ♥

För mig som schlagerälskare så funkar ju alltid en härlig eurovision-låt 😍 gärna de från östeuropa och det blir bara bättre om de sjunger på hemspråket ♥

Den här är ju också en sån låt för mig.. och videon med.. bara älskar hans leende!! 😃

Utöver det… Oh boy med Peps Persson, eller roliga gamla svenska låtar.. typ Fyra bugg och en coca-cola, Lilla hjärtat (jag vill så gärna ha 6 med dig), Papaya coconut… härliga roliga låtar från barndomen liksom 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
2014-04-21 14:09
#3

Vad bra tips Missinaction och citytjejjen. Ska testa låtarna. När jag läste papaya cocounut skrattar jag redan åt minnet! :)

[Saz]
2014-04-22 10:26
#4
[::Vera::]
2014-04-26 17:40
#5

Jason Mraz: Sunshine song, Living in the moment, The world as I see it, The freedom song, Live high, Man gave names to all the animals, Life is wonderful.

Ziggy Marley: Sunshine

Sting: Brand new day

Oslo Gospel Choir: You are the light, Open up my heart, You are the light of the world

…Ja Snatam och Nirinjan Kaur, förstås. Men idag är det Jason som fyller mina rum med glädje :-)

gardit
2014-04-27 11:56
#6

Jag sjunger/nynnar själv (inte offentligt) som exempel:

Tänk att få vakna (bra mot morgontrötthet)

Luffarevisan (vem blir inte glad av Astrid Lindgren)

Härlig är jorden

Det gåtfulla folket 

The Rose

och många andra både psalmer, traditionella visor, äldre eller nyare hits m.m.

Kan jag inte texten fullt ut så sjunger jag det jag kan eller kollar upp texten på nätet. 🌺

Annons:
[::Vera::]
2014-04-27 18:30
#7

Glömde denna… Mraz - You fckn did it 🎧😃😃

linnease
2014-04-27 22:45
#8

Ååh Härlig är jorden! Vi gjorde den med Chalmers sångkör när jag var med där, på en julkonsert, typ 120 sångare och massor av stämmor i Vasakyrkan (?) i Göteborg, stor stenkyrka i alla fall. Sån ståpälsgrej, vi hade spridit ut oss längs väggarna i hela kyrkan typ. Jag har inspelningen på mp3!!! Massa andra fina låtar där med, hela konserten inspelad, om än lite fel årstid just nu kanske. 

Gardit, du måste lyssna på den och se om du gillar! Ligger på min google drive, spår nr 24 här: https://drive.google.com/folderview?id=0B8VP6b0Q2r9caXV6M2VqM1Nsd2M&usp=sharing 

Bara att lyssna direkt i webbläsaren, och hämta ner mp3:n om du vill ha!

linnease
2014-04-27 23:12
#9

MissI - låt nr 6 är rysk om jag inte minns fel :) och du kanske gillar nr 4 med, den är cool.. lite medeltidsmunkkänsla över den

Edit.. kanske inte så HAPPY precis.. men fina iaf 😛

MissInAction
2014-04-28 00:06
#10

Coolt Linn! ♥ Älskar ju körsång!!! Och medeltidskänsla ♥ Och ryska ♥ 😃

Jag kunde dock inte lyssna direkt i Chrome utan fick ladda ner 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
2014-04-28 00:44
#11

Kul! 😃 Skumt dock, jag kunde ju lyssna direkt i chrome.. (utan att vara inloggad, testade länken i ett inkognitofönster innan jag lade upp den här.. hehe, nu analyserar jag tekniken igen.. 😇)

SHIAWASE
2014-04-28 07:57
#12

Wow!! Linn,, fint!!☀️Jag har ju också sjungit i kör i många år!! sopran. Så alla dessa låtar är NOSTALGI!!! OCH fantastiskt vackert🌈

Jag kunde lyssna direkt!!

Vi får bilda vår LoA kör så småningom❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2014-04-28 10:38
#13

Jaa, för mig med, var så mycket gåshud att vara med och sjunga i en sån fantastisk kör med sån fantastisk musik.. all den där medeltidsmunkkänslan är extra magisk för mig på nåt vis ❤️🌛🌛✨☀️

Jag har drömt en del om att jag sjunger ihop med människor.. liksom helt nytt, stämmor, direkt från Source, magiskt, vi påverkar folk skiftar folk med det.. spännande.. som ljud från en annan dimension som går rakt igenom folks tänkande hjärnor och kopplar upp dem till nåt de inte kan greppa.. hmm… (edit - alltså på nätterna :) )

Annons:
Älvan
2014-04-28 10:52
#14

#linn Musik är otroligt läkande. Jag tror att när man sjunger själv tränger det riktigt in i alla celler som blir läkta. Om man även dansar förstärks ju effekten i anden. Därför skulle jag gärna sjunga gospel så kroppen får röra sig, men rösten min är inte gospel. :)

MissInAction
2014-04-28 11:34
#15

Vi pratade väl om LoA-kör härom året 😃

Åh kom på en till låt! ♥ Havet är djupt 🙂 alltså den svenska varianten av låten i Disneyfilmen Den lilla sjöjungfrun. Den är happy för mig!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2014-04-28 20:30
#16

#8 åååh mysigt, kul att få höra🤗! Underbart att sjunga i kör, saknar det så mkt! Har alltid gjort det, både skolkörer och på fritiden…man blir verkligen ETT när man sjunger tillsammans…o så coolt att liksom KÄNNA alla stämmor samtidigt, de vibrerar i hela kroppen…det är verkligen läkande med musik❤️

Har kollat efter just gospelkör jag med😃men ligger för långt bort för att jag har lust att pendla…jag kör stämmor på olika mantran i stället, det blir också den där " allt är ett" känslan för mig🙂

[::Vera::]
2014-04-28 21:48
#17

Å så många sångfåglar det finns här. Måste vara härligt att sjunga i kör! Ni som kan/vill/och har tid, gör det!! Själv så "låter" jag högt och lågt och far/hoppar runt här i nån sorts "dans". Tur man är ensam

linnease
2014-04-29 02:56
#18

❤️❤️❤️🤗

[Kathja]1
2014-04-30 09:57
#19

Jag har just skuttat runt till Arash så pass så att hundarna blev helt förvirrad. Den sortens musik och så gamla 80-tals godingar är min peppmusik. Nu ska jag skutta lite till. Happy happy happy!

Älvan
2014-04-30 10:06
#20

Jason Mraz har jag provat i några dagar och det fungerade bra. :) Papaya coconut var också vibrationshöjande! Jag provar vidare i era

Annons:
[::Vera::]
2014-05-02 21:03
#21

Älvan, så bra :-)

… "You fckn did it" med Mraz höjer min vibration till topp på en sek. Styrka, frihet, hopp, harmoni, flyt och kärlek. Det är både rytmen/musiken och texten. Att "sjunga" med i texten är en utmaning som jag antar.. hehe

szirius
2014-05-02 21:07
#22

Åh, jag såg ju nån intervju med honom och tänkte " LoA" 😃, ska leta upp den o länka!

szirius
2014-05-02 21:12
#23

Äh, hittar den inte, men gissar att det är same same i alla intervjuer😉. Han är iaf medveten och väljer vad han sätter ut i världen.🙂

[::Vera::]
2014-05-02 21:12
#24

Szirius, ja gör det :-)

Ja, jag läste lite på hans hemsida, och det verkar vara en kille med tankar åt det hållet. Har inte fördjupat mig så. Men musiken och texterna gör mig gott.

MissInAction
2014-06-29 14:41
#25

Vet inte om den är så supermycket happy, men väldigt inspirerande 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

ulraxe
2014-06-30 18:26
#26

Den här låten med Bosson får mig ALLTID på bra humör och att ändra fokus mot glädje o tacksamhet <3

Otroulig
2014-06-30 19:58
#27

Ulraxe, det var en riktig LOA låt det :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Otroulig
2014-09-11 20:22
#28

Den här låten diggade jag till på 80 talet..innan jag ens hade en aaaaning om vad Loa var. Idag lyssnade jag på texten och insåg - shit dom var före sin tid!

Och JAA jag är en gammal discobrud 😉

"Fantasy"

Every man has a place
In his heart there's a space
And the world can't erase his fantasies
Take a ride in the sky
On our ship, fantasize
All your dreams will come true right away

And we will live together
Until the twelfth of never
Our voices will ring forever, as one

Every thought is a dream
Rushing by in a stream
Bringing life to the kingdom of doing
Take a ride in the sky
On our ship, fantasize
All your dreams will come true miles away

Our voices will ring together
Until the twelfth of never
We all will live love forever, as one

Come to see victory
In a land called fantasy
Loving life, a new degree
Bring your mind to everlasting liberty

As one, come to see victory
In a land called fantasy
Loving life for you and me
To behold, to your soul is ecstasy

You will find other kind
That has been in search of you
Many lives has brought you to
Recognize, it's your life now in review

And as you stay for the play
Fantasy has in store for you
A glowing light will see you through
It's your day, shining day
All your dreams come true

As you glide in your stride
With the wind as you fly away
Give a smile from your lips and say
I'm free, yes I'm free, now I'm on my way

Come to see victory
In a land called fantasy
Loving life for you and me
To behold, to your soul is ecstasy

You will find other kind
That has been in search of you
Many lives has brought you to
Recognize, it's your life now in review

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-09-11 21:20
#29

Yay disco!!! Wow hade aldrig lyssnat på texten på den här innan heller.. Tänk så många som vet! Såg på TUT.com att Jason Mraz prenmererar på Notes from the universe breven med förresten!!  Och han har oxå glada låtar :)

"I'm Yours"

Well, you done done me and you bet I felt it
I tried to be chill but you're so hot that I melted
I fell right through the cracks
Now I'm trying to get back

Before the cool dawn run out
I'll be giving it my bestest
And nothing's gonna stop me but divine intervention.
I reckon, it's again my turn
To win some or learn some.

But I won't hesitate
No more, no more.
It cannot wait,
I'm yours.

Well, open up your mind and see like me,
Open up your plans and damn you're free.
Look into your heart and you'll find love, love, love, love.
Listen to the music of the moment, people dance and sing, we're just one big family
And it's our God-forsaken right to be loved, loved, loved, loved, loved

So I won't hesitate
No more, no more.
It cannot wait,
I'm sure.
There's no need to complicate.
Our time is short.
This is our fate,
I'm yours.

Do you want to come on, scootch on over closer, dear
And I will nibble your ear

I've been spending way too long checking my tongue in the mirror
And bending over backwards just to try to see it clearer
But my breath fogged up the glass
And so I drew a new face and I laughed.

I guess what I'll be saying is there ain't no better reason
To rid yourself of vanities and just go with the seasons.
It's what we aim to do.
Our name is our virtue.

But I won't hesitate
No more, no more.
It cannot wait,
I'm yours.

Well, open up your mind and see like me,
Open up your plans and damn you're free.
Look into your heart and you'll find that the sky is yours.
So please don't, please don't, please don't…
There's no need to complicate.
'Cause our time is short.
This oh, this oh, this is our fate.
I'm yours.

Oh, I'm yours
Oh, I'm yours
Oh, oh,
Baby, do you believe, I'm yours?
You best believe, you best believe, I'm yours.

szirius
2014-09-11 22:01
#30

Jaaaa, jah tror jag länkade till honom en gång härinne, en intervju där han är heeelt LoA, han pratade bla om vad viktigt att sjunga positiva texter, för när de turnerar o han sjunger om o om igen så manifesteras känslan till slut…..och i samband med detta( var inne i nån musikperiod då jag kollade på musikdokumentärer) så såg jag Nina Persson berätta hur hon gick ner i ångest i depression under en turné där de hade många mörka låtar…

Jag dras ju till lite melankoliska låtar hehe, men vill ha ett uppsving i dem, typ att de slutar med jävlar anamma lite, eller ja, hela grejen att falla men sen ta tillbaks sin kraft! ✨

Haha otroulig, jag börjar sjunga på en helt annan låt, shit var ju inte gammal då o fattade knappast om vad jag sjöng om😇,tänkte nog på myshörnan på dagis😂,,,FANTASIII, rullar runt bland mjuka kuddar Fantasiii aha!

Otroulig
2014-09-11 22:06
#31

#29 Linn yes!!! Den är klockren. Här finns ju även rätt vokabulär med.

Men skäms Szirius Freestyle! 😂haha, det var lite tidigare tror jag. Nåt år eller så.  Ja!!!Så gammal är jag. Jag gick på logdans till Fresstyle och du var på dagis 😂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-09-11 22:30
#32

Åh jag tänkte oxå på Freestyle låten när du skrev om fantasi Otroulig!

MissInAction
2014-09-12 00:43
#33

Meh det står ju Fantasy och då tänkte jag på Mariah Carey-låten 😛


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2014-09-12 07:06
#34

haha,, roliga ni  är!!! Lyssnade på "Money is coming to me" låten idag, det var längesedan,,, tycker om den

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
SuzanneV
2014-09-12 17:04
#35

Underbar tråd ❤️ Musik är livet 🙂 Den här låten fick jag plötsligt i huvudet i slutet av en min jobbiga inre resa i när jag frigjort mig från mitt barnjag, accepterat och förlåtit. Jag fick bara orden "I can see clearly now the rain is gone" och resten av refrängen i skallen och hade ingen aning om hur resten av texten gick. Fick rysningar sedan när jag lyssnade på hela låten och kollade texten. Allt var klockrent och stämde in på mitt känsloläge. Så den är verkligen min Happy-låt och jag behöver bara tänka på den så vibbar jag upp :-) Enjoy! 

Ha en fin helg alla fina ❤️

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Hoberg
2014-09-12 23:26
#36

Såg denna tråd idag och hittade en "ny" feel good låt idag :)

Shackles (Praise you) Mary Mary

SHIAWASE
2014-09-13 01:25
#37

Länkar en till Jason Mraz!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2014-09-13 09:06
#38

Ooh vilken bra text på den Shia! Wow så vill jag vara med ^_^ kul, hade inte hört den innan. Hoberg, ingen videolänk? Får googla.. :) Oooh insåg just vilken bra vibb "I'm yours" har för mig! Lyssnade ju på den massa o kände den, i nån månad, och sen hittade jag M bara för det och fick en fantastisk sommar i Kanada, Wow!

linnease
2014-09-13 09:12
#39

Oooh denna lyssnade jag oxå på då när jag var inne på att manifestera romantik!! Haha och det funkade ju så bra.. Även om texten kanske inte är helt klockren i refrängen, men känslan i den passade mig så bra.. Och så var han ju så sjukt fin med, sångaren, i denna videon.

Hoberg
2014-09-18 13:25
#41

https://www.youtube.com/watch?v=V9UsDl5gSuo

Så vackert arrangerad och betydelsefull för mig :)

Annons:
MissInAction
2014-09-18 19:04
#42

Det är mycket musik nuför tiden! 😍

Den här tycker jag är så underbar!! 😍🤗🥳☀️🌈❤️

För mig är den på samma nivå som Living in the moment ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-09-18 19:56
#43

#40 me like.

#42 gillar hennes röst. Känner igen denna - har den varit med i melodifestivalen?? Jag ser nästan Linn i videon 😉 chilla är livet.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-09-19 21:22
#44

🙂🙂🙂❤️❤️❤️

SuzanneV
2014-09-20 00:53
#45

Den är är också en härlig happy-låt! Älskar Laleh!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

[::Vera::]
2014-09-24 21:02
#46

Jag älskar Michael och det som han skapade. Och detta medley!

MissInAction
2014-09-29 01:04
#47

Åh den här låten älskar jag verkligen!! Lyssnade en del på den i somras och nu kom jag ihåg den igen i kväll.. lyssnat på den ett antal gånger nu 😃😍
Deras album Caps on, hats off finns på Spotify om någon är intresserad.

Älskar dataspelsmusik och den här är verkligen HAPPY tycker jag ❤️

Ska upp kl 7 men vill inte sova!! 🥳


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-09-29 06:41
#48

Hihi, vad glad jag blev av att se din bild här:) strålandes:)

Men vad lustigt, På min mobil dyker det upp ett foto av dig Miss här. Jag var tvungen att kolla i datorn - nu syns ingen bild.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
2014-09-29 08:37
#49

Oj kom inte min länk med?? 😮
Den här menade jag ju! ❤️😍
Har lyssnat på den hela morgonen nu också, haha!

Och vad kul att du såg min bild! Haha! Och att du blev glad 😂🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2014-09-29 09:00
#50

Haha, jag blev också glad!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2014-09-29 09:17
#51

Men vad konstigt! LOL 😂
När jag går in med mobilen så ser jag också en bild på mig!! Men inte på datorn!
Det lustiga är att jag skickade en länk med den bilden (dropbox-länk) till en vän igår kväll.. undrar om jag lyckades klistra in den istället för youtube-länken? 🤦‍♂️

Näja, roligt att man kan glädja någon! 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
2014-10-03 11:08
#52

Boss fight!!! Haha så bra! ^_^

[Torahzen]
2015-01-10 10:11
#53

Jag rensar ut LP- och EP-skivor(!) och hittade denna goding!

MissInAction
2015-01-10 17:41
#54

Vilken trevlig låt, Torah! ♥ ☀️ Vem blir inte lycklig av 80-talsmusik liksom! 😍
Tror att jag inte ens har hört den förr 😮


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2015-01-10 17:57
#55

Den var nog inte någon jättehit, men jag blir glad av den!

Annons:
[Torahzen]
2015-01-14 11:29
#56

Ungarna är så gulliga när de dansar! Jätteduktiga och jag blir jätteglad! 😃

MissInAction
2015-02-21 16:32
#57

I dag när jag ville hitta något att muntra upp en vän som skrev på FB att idag kändes som en tung dag, så googlade jag på "happy". Och den här låten kom ju upp, inte så oväntat kanske. Den har liksom aldrig varit sådär wow för mig, men den här sidan är underbar! 24 timmars musikvideo med den låten och människor som dansar till 🤗och andra människor blir glada och börjar ibland dansa med! Såååå kul att se, man blir glad ❤️

http://24hoursofhappy.com/


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

gardit
2015-05-24 12:09
#58

Jag har hittat en ny favorit på Youtube: Kenta "Just idag är jag stark" Jag är inte så bra på att länka, men googla så hittar ni den säkert.

MissInAction
2015-05-24 15:27
#59

gardit! ♥
Markera webbadressen uppe i adressfältet och högerklicka och välj kopiera. Sen kan du antingen högerklicka här i inlägget och välja klistra in, eller klicka i rutan Infoga video här nedanför och klistra in där istället - tada! 🥳😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

gardit
2015-05-25 09:47
#60

https://m.youtube.com/watch?v=mpCRj-pOR3o Tack Miss, håller tummarna för att det funkar♡ Jag vet att det funkar att skifta känslan i alla fall.♡♡

Devana
2015-05-25 11:25
#61

Min favorit är nog Plainsong av The Cure.. En promenad i solnedgången med den i öronen = ren magi! 😍

dagdrivarn
2015-05-25 12:28
#62

Jag har fått en ny favorit som jag tycker är så härligt, den är lite kaxig, sprudlande :-)

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Annons:
[Torahzen]
2015-05-25 13:07
#63

En låt i helt min stil! Förutom att jag vill att future husband=present husband…

Upp till toppen
Annons: