Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 2559 ggr
MissInAction
2014-04-16 07:29

Hjälp till avslappning

Tänkte att här kan vi slänga in musik, videos och annat som kan vara till hjälp vid avslappning och meditation t.ex. 🙂

Det här fungerar naturligtvis även utmärkt i smartphones ♥
Du väljer vilken typ av ljud du vill ha, exempelvis en sprakande brasa, vågor, regn, syrsor.. och väljer volym på varje. Underbart, tycker jag!! 
http://asoftmurmur.com/

En till brasa, som även blir som en skärmsläckare
http://brasan.nu/


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
SHIAWASE
2014-04-16 08:43
#1

haha Miss, brasan är ju kul,,, I tv-programmet som jag är med i, så var det Norge som var "huvudperson" för ett tag sedan, då tog man upp ett norskt tv-program där man visar en brasa i 12 timmar i sträck, och det programmet har höga tittarsiffror!!haha Japanerna förstår ju nada ,,hur kan en brasa i tv locka så många tittare,,haha

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2014-04-16 10:15
#2

#1 det finns ju dvd-er att köpa med en film på en levande brasa, som var storsäljare nån jul, det ger säkert stämning med spraket o flimret på en storskärm 🙂, för alla som bor i lägenhet tex och inte har den äkta varan ( vilket alla alla gånger är vår bästa investering, vilken lycka med en liten kamin❤️, värme och stämning på vintrarna🤗

Vi har syrs-sång så det räcker och blir över🤐. Oftast tycker jag bara det är myyysigt, men ibland blir det lite väl oväsen…

SHIAWASE
2014-04-16 10:19
#3

Ja Szirius, vi har ockskså naturlig syrs-sång, som kan bli till oväsen ibland, men oftast tycker jag om den,,, syrsor hör till sommaren,,,, men när de sätter sig på myggnätet mitt i natten,, så kan det bli ett väldigt väsen``

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
2014-04-16 19:57
#4

Förra sommaren när vi hade vår inomhuscamping ( vi sov i koja i vardagsrummet, vi plockade pinnar till ved som vi la i grillen och sen fick alla trä sin korv på pinne och grilla den) då hade vi just en sån skiva på med en brasa som stod och brann på tvn hela natten. Hur mysigt som helst och nästan som på riktigt. Man slapp sitta eldvakt dessutom 😃.

satsuke
2014-04-17 14:02
#5

Hehe annat än brasa då, för mig är öppna spisen fantastisk på hösten och vintern men nu på våren och sommaren känner jag inte för att tända den riktigt…  - är det någon som vet något om guidade meditationer av Kelly Howell? De verkar intressanta, skulle vara kul att höra om någon har testat dem eller köpt någon från hemsidan. Vilken ska man välja liksom.

Jag hittade några exempel på youtube, lyssnade på en (bifogar här) och gillade hennes röst men jag vet inte om bakgrundsljuden tilltalade mig riktigt, de var lite påträngande. Men det kan ju också bero på att det inte är original på youtube utan nån som har lagt upp där med oklar kvalitet.

Hursomhelst fick jag klart positiva vibbar av den. Gillar guidade meditationer men då måste rösten, det de säger och bakgrundsljuden passa mig. Flera gånger har jag börjat lyssna på någon och stängt av efter några sekunder för att rösten är fel.

SHIAWASE
2014-04-17 14:17
#6

Satsuke, jag har lyssnat lite på henne, är inte mycket för guidade meditationer men hennes tiiltalade mig, men ändå så har det inte blivit av att av med meditation till henne,,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
2014-04-17 20:48
#7

Jag har oxå lyssnat på henne, gillar de flesta, finns ju ett gäng. Men jag håller med om att de måste låta och kännas rätt.

MissInAction
2015-01-25 18:53
#8

Har precis legat i ett underbart bad i en timme. Tänkte lyssna på en annan sak men det strulade, så jag tänkte f*ck it 🤪och gick till youtube istället och skrev in bath meditation.

Jag låg som i dvala hela tiden typ… sååååå skönt! ❤️

Gillar hans röst också.. lite som de vackra naturfilmerna från BBC, med Sir David Attenborough som också har en sån underbar röst som man kan lyssna till i timmar, och som gör att allting blir intressant 🙂

I den här meditationen går man tillbaka i tiden till äldre civilisationer och deras spa. Underbart helande.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: