Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 517 ggr
gardit
2014-04-12 22:29

från ord till handling

Jag har en fråga:
Hur motiverar ni er att gå från ord till handling?

Man kan läsa mängder av självhjälpsböcker, meditera i timmar, affirmera och jobba på att hitta den rätta känslan… men vill man bli vältränad får man faktiskt börja träna!
Vill man hämta sina egna grönsaker i trädgården måste man gräva först, så och rensa ogräs, det räcker inte att drömma!
Vill man ha hembakat får man faktiskt ställa sig och baka!
Vill man komma framåt får man ta det ena steget efter det andra!

Jag hamnar allt för ofta i off läge då jag läser inspirerande böcker och tidningar och drömmer. Jag hänger gärna på när någon säger kom - men kommer ingenstans på egen hand. När andra ser mig kan jag vara jätteduktig, men är jag ensam så är det tvärstopp.

Jag kan laga mat och städa för min mans skull (medan han gör annat "viktigt"). Jag kan ge järnet på jobbet när kollegor ser vad jag gör. När andra ser händer massor, annars händer INGET! Mycket ord och lite verkstad, trots att jag har så mycket ideer.

Samtidigt är jag mycket medveten om de gamla talesätten: 
Gud hjälper den som hjälper sig själv!
Den som är lat på morgon får brått på kväll!
Själv är bäste dräng!

Det finns säkert många fler som pekar på nyttan med handlingskraft, den kraft som jag vill öka för nu är jag trött på att inget få ur händerna.

Detta är ett stort problem för mig i ett annars bra liv. Jag är inte rädd för att prova nya saker eller sticka ut och tala inför folk, men jag har svårt för att få saker gjorda i tid om det blir gjort alls. 

Så nu frågar jag er kloka människor:
Hur gör ni för att inte fastna i ert drömmande? Hur kommer jag ur min låsning?

Annons:
[Kathja]1
2014-04-12 22:37
#1

Inget alls! Var väl inte svaret du ville ha, eller förväntade dig. 🤪 Men enligt A.H så KAN du sitta hemma i soffan och vibba (dagdrömma genom att hitta samma vibration i dig själv som i det du önskar). Och när det är dags för action så kommer du att veta det, går inte att missa. 😎

Behöver ditt jag ligga på soffan och pilla navelludd så gör det. Genom att vara i känslan, alltså genom att vara medveten om dig själv och ditt högre jag, så kommer du att lotsas framåt i livet när tid är.

Med andra ord är det helt galet att pressa sig till något, att göra listor och handlingsplaner -  för hur ska du idag veta vad du behöver (vill) göra i morgon? 🤔

Allt har sin tid, och stunderna av softande är super viktiga eftersom det är då som bitarna faller på plats och blir ett med dig. Så det är bara att glida med livet… 🌊 Hitta det som får dig att le i varje stund av livet, du kommer att se att det oftare är sådant som att lukta på en blomma, gosa med en hund, vandra i skogen och ligga på soffan och maraton titta på Walking dead, eller Game of Thrones. 😎

Älvan
2014-04-12 22:49
#2

Gardit Du låter som jag. Jag har ingen sk "karaktär" :) jag har massor m självhjälpsböcker osv. Jag gör aldrig de viktiga "övningarna i boken". Jag gör som du allt i sista stund när det "brinner". :) Men vad gör det??? Livet händer hela tiden och jag lär mig ju konstant. Jag är så öppen som möjligt och försöker lyssna inåt. Jag har fått många tips som jag använder helt oregelbundet när det känns bra. I morse kände jag att jag behövde en kristall. Gick till skålen och tog första jag såg och la i fickan. Lade lite änglakort och fick råd för dagen. Plötsligt fick jag olika namn i huvudet som jag skrev upp som jag kan kontakta för forskningsprojekt. Jag är odiciplinerad. Men jag lyssnar inåt. Jag sänder ut önskningar och tacksamhet. Jag tycker självhjälpsböckerna är dumma pga att alla människor har olika metoder som fungerar på dem. Jag har slagit ihop tips från böcker, youtube, Bibeln, vetenskap, osv och hittat på min egen metod. Den går automatiskt för jag har ingen struktur. Det blir lite olika hela tiden. Jag tror (och vet) att det viktiga är intentionen. Inte metoden.

[Kathja]1
2014-04-12 22:52
#3

Jag tror absolut på att ha ett eklektiskt förhållningssätt, prova dig fram och gör det som känns bra. ❤️

[Torahzen]
2014-04-13 09:03
#4

Jag skulle också behöva lite mer handlingskraft. Nu behöver jag mycket vila, det vet jag, men nån gång vill jag också känna att jag kan agera direkt.

[Kathja]1
2014-04-13 09:10
#5

Min erfarenhet är att när du följer ditt flöde som kommer det absolut perioder av aktion, och då blir allt jag gör så mycket bättre och det går så mycket lättare än när jag på något sätt går emot mig själv. Och det roliga är att allt anpassar sig, saker som kanske borde bli gjorda men som jag inte bryr mig om att fundera över blir lätt som en plätt gjorda av andra, och när jag inte hänger upp mig på att jag nog borde städa så blir det inte lika smutsigt som när jag gör det. Märk väl, jag har en man som sällan plockar efter sig och huset fullt av hundar så det borde vara statiskt det är. 🤔

Så flyt med och se nyttan med att bara vara. 🌊 Att chilla som Linn säger.

gardit
2014-04-13 10:27
#6

Tack för alla kloka svar✨

Dels är det skönt att höra att jag inte är ensam, och jag brukar inte ha problem med att det är ostädat💣 eller att varva ner när man behöver det..

Men ibland blir jag så frustrerad över att saker går så långsamt och jag inbillar mig att det skulle gå fortare med och hända mer om jag visade mer handlingskraft🌊

Annons:
szirius
2014-04-13 11:19
#7

Mitt svar blir nog lite annorlunda …du själv nämner "låsning", och det verkar som att din oförmåga till handling hämmar dig från att leva det liv du vill leva, är det så?

Det kan handla om stagnerad energi i kroppen och då behöver man tillsätta rörelse. Så enkla saker som medveten andning några gånger varje dag kan göra skillnad och få igång flödet🌊.

Saker du nämner kallas för "tröskelproblematik", man fastnar vid tröskeln och tar sig inte över, fast det väntar massa härligheter på andra sidan ( som nybakat bröd, nystädat hus, egna grönsaker i trädgården😉).

Det känns som om du blandat ihop synen på handling med prestation…du skriver att du har inte problem att få saker gjorda på jobbet, när någon ser, eller för din mans skull…men bara för dig då🌺, för själva glädjen i att vara kreativ? 

_"När andra ser mig kan jag vara jätteduktig, men är jag ensam så är det tvärstopp."
_

Det här kan bara du själv komma fram till vad det beror på…är kanske bekräftelsen från andra viktigare än att du själv mår bra? Du nämner tex träning…det är ju något man vanligtvis gör för att man känner att kropp och sinne mår bra av att vara vältränad, man blir friskare, starkare, piggare, man mår helt enkelt bättre. Finns det någon del i dig som inte tycker att du är värd det, och därför "blir du sittande"? Nu kom lite djupare funderingar in här…hoppas att det var ok. Jag tror ju att om du bara hittar känslan i att DU ÄR VÄRD GLÄDJE,du är VÄRD att förverkliga dina drömmar, så kommer proppen lossna🙂.

Du är nåt superviktigt på spåren! Och det är inte att du ska pressa dig själv till handling. Uppenbarligen funkar det inte. Vägen till flyt är att hitta handlingsvilja utifrån din LUST, inte utifrån borden.

# 4 var varsam med dig själv, glöm inte bort  att du faktiskt är i sorg  nu vännen…inte tid att rusa fram nu, kraften kommer tillbaks🤗

[Kathja]1
2014-04-13 11:35
#8

Jag tänker att det är samma sak vi säger. Jag har tex en tid nu grotta ner mig i soffan, varit mycket i mig själv och mina tankar, virkat och inte mycket mer. Men så har man (jag!) gjort det så länge så det skapas en känsla av olust, otillfredsställelse, denna känslan ger mig känslans av "nu får det vara nog" och där skapas rörelse och jag är vidare till nästa fas. Och ju mer man är i sitt flöde det kortare är dessa off perioder tycker jag. Men vi behöver våra upp och ner, utan kontraster ingen utveckling. Så älska dem alla, se dem som den gåvan de är och omfamna dem i kärlek.

gardit
2014-04-13 11:46
#9

Tack szirius🌺

det blev en del att tänka på🎈jag tror att du är något på spåren.

Min kreativitet ligger nog inte på det praktiska planet, mer organisatoriskt om ni förstår vad jag menar. Eller så har jag inte hittat rätt hobby ännu🤪

Fortsätt gärna diskussionenFunderar jag tror det är många som sågar LoA p.g.a. den känslan jag beskrev i början - att bara sitta och drömma får inget att hända.

🤗

szirius
2014-04-13 11:49
#10

# 8 Jag tänker att vi inte säger samma sak riktigt😉…det du nämner är mer en naturlig vila efter aktivitet, alla delar behöver finnas…inåt och utåt, reflektion och agerande…du kan njuta av att bara vara och virka några dagar efter ett långt jobbpass, det är ju att följa ditt flöde, känna efter vad du vill och behöver -  medan det som tas upp i #0 _Detta är ett stort problem för mig i ett annars bra liv,
_

tyder mer på att förmågan att följa sitt flöde fattas.

gardit
2014-04-13 12:00
#11

#9 & #10

Detta är något som följt mig större delen av mitt liv, så det är mer än bara tillfällig vila o paus.

Beskrivningen av tröskelproblematik var mitt i prick. Jag har länge levt med känslan av något som håller mig tillbaka - att något hindrar mig från att göra mitt bästa, visa vad jag kan. De senaste åren har jag börjat skrapa på ytan för att förstå vad det beror på, men har en lång väg kvar att gå innan jag med stolthet kan säga att jag är där jag vill vara. (just nu är jag där jag behöver vara för att samla erfarenhet - på väg till något bättre)

🤗

[Saz]
2014-04-13 12:13
#12

Jag förstår att jag just nu lever i en slags sorg, en sorg där jag återigen blivit lämnad och bedragen. Jag har så svårt att ta mig upp från botten. Jag försöker att fokusera på mig själv och och tänka att det bara är jag själv som kan bestämma att jag nu ska må bra och lämna allt gammalt groll. Börja ett nytt kapitel. Men som titeln på tråden, från ord till handling är så nedrans svårt. I veckan har jag fått bilder från mitt område där jag är uppvuxen och även levde tillsammans med mitt ex. Min gamla promenadrunda, jag känner starkt att jag dras till den. Känns som att jag behöver komma dit ta den promenaden och samla kraft så har idag beslutat mig att åka dit och ta min gamla runda. Jag vet inte alla vad känslan vill säga med detta… Men jag hör helt enkelt det som faller mig in just nu. Detta stället ligger vid havet så jag tänker i samma veva sätta mig vid havet och meditera lite, rensa huvudet. Jag ser fram emot vår meditation ikväll för jag är i enormt behov att mycket energi och kärlek nu. En liten fråga till er gamla vana Loa- och eft användare, hur lång tid har det tagit för er del tidsmässigt från det att ni manifesterat något och det sedan har inträffat?

Otroulig
2014-04-13 12:28
#13

Saz, det låter bra att du bara följer med vad som kommer till dig. Det kanske är tid att sörja eller reflektera. 

Manifestatering är alltså när vi får in den önskningen och den vibben vi skapat i fysisk form. 

Så först skickar man ut en önskan - sen gäller det att vara i rätt vibration för att kunna ta emot manifesteringen i fysisk form.

Tiden mellan önskan och manifesteringen är helt beroende på hur vi mår - om vi matchar själva önskningen.

Så faktiskt så är det så att viktigaste (för oss) önskningar som vi verkligen, verkligen vill ha oftast tar längre tid. Just för att vi känner avsaknad av den. Vi vill verkligen verkligen ha det och då vibrerar vi ofta tyvärr att vi verkligen verkligen INTE har den. 

Så vardagliga saker vi skickar ut önskningar om kan ta någon sekund. Medans "Mannen i mitt liv" kan tar flera år det beror alldeles på vilken vibration vi sänder ut. 

Vi har flera härinne som inte haft så mycket hangups på förhållanden - då går det lätt och fort - medans jag t.ex har gått igenom just sorg och förlust och behövt bearbeta detta och en massa andra saker 😉 och därför har inte "Mannen i mitt liv" kommit till mig än.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2014-04-13 13:09
#14

Det är som Otroulig säger, ju mer hangups (blockeringar) du ha inom ett område, desto längre tid tar det därför att då behöver du bli av med dessa innan du har en matchande vibb med din önskan.

Och för att hitta dessa hangups gäller det att vara öppen inåt, just som vi talade om tidigare i tråden. Ju mer medveten du är om dig själv och vad som händer runt dig och vad det speglar desto smidigare går arbetet. Och i vissa perioder kan man uppfatta det som att man inget gör, men det gör vi, alltid, bara mer eller mindre fysiskt tabart.

Genom att göra vissa grundläggande saker som att meditera, andas rätt och vara i nuet -  desto lättare har vi att uppfatta oss själva och det som sker, och därmed vad vi för stunden har att jobba med för att komma vidare. 

Varje sak vi stör oss på hos andra är något vi fått till oss så att vi på ett konkret sätt ska kunna hantera det samma i det inre. Har vi önskat en sak som ännu inte har manifesterats så beror det på att vi har blockeringar inom området i fråga. Sedan gäller det bara att inse just vad det handlar om. 🤔

Älvan
2014-04-13 13:23
#15

Saz Manifistering är helt och fullt möjlig samma sekund som du sänder ut önskan. Inom minuter händer det mig om "småsaker" är det jag önskat mig. Varför småsaker kan komma så snabbt ex parkeringsplats är för jag har så lite motstånd att ta emot. Att få precis vad man vill kan komma lika snabbt, men oftast har man mindre tro att det kan hända. Om vi tvivlar är det motstånd och dubbla budskap.

[Saz]
2014-04-13 14:48
#16

Tack för era fina svar. Jag har nu varit iväg och tog en promenad i mina gamla kvarter. Gått igenom gamla minnen -jobbiga och svåra som lätta och glada. Mycket såg ut som förr vilket vad skönt på något sätt. Jag satte mig på en bergsklippa och hade havet framför mig. Den stranden där vi alltid badade när jag var liten, vi pratar om mina första 18 år i livet. Med solen i ansiktet, vinden som ruskade om mitt hår och bruset av vågorna så funderade jag på allt som hänt och allt som varit. I drygt 30 min satt jag och bara var, tog in och njöt av stunden. Satte på ett 20 min långt meditationsspår på Spotify och kände hur jag bara njöt och följde med i meditationen. Jag träffade på människor som försvunnit i mitt liv, farmor, farfar, morfar och inte minst min pappa och min älskade lilla hund. De healade mig på något sätt och visade vägen till min ljusa huvudväg som jag nu ska följa. Solen fyllde hela min kropp med värme och ljus och när jag sedan gick därifrån kändes allt så mycket lättare. Det känns som att jag har slutat fred med mig själv och nu kan ta steget in i nästa kapitel i mitt liv. Jag har fortfarande mycket kvar att bearbeta av sorgen i mig, men nu känner jag mig mer öppen och mottaglig för vad universum har att erbjuda mig. Kan varmt rekommendera att lyssna på detta spåret: http://open.spotify.com/user/sara_82/playlist/4n9j9MyjPR4Tn4goQgGcPp Om ni har Spotify. Vi ses ikväll i meditationscirkeln :) Kram till er alla.

[Saz]
2014-04-13 14:49
#17
MissInAction
2014-04-13 15:13
#18

Tack för mycket bra tankar i #7 🤗

Fler sätt att få igång energiflödet i kroppen är också all form av rörelse. Dans. Mjuka rörelser med kroppen, med eller utan musik. Rocka med rockring är superbra om man gillar det, då kommer bäckenet i rörelse 🙂

Vad härligt det låter, Saz, med din stund vid havet ❤️ Det är också en såndär härlig stund och känsla som man kan bära med sig och plocka fram och njuta av när man vill!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2014-04-13 19:18
#19

# 9 kreativitet är skapande, och det kan mkt väl vara organisatoriskt🙂…man kan sortera papper kreativt, man kan baka bröd kreativt osv.

Ja, jag förstår vad du menar med LoA, det får en flumstämpel om man inte benar ut vad som är vad i processen. Att hitta rätt vibb är EN del, och den finner man ganska ofta i ett introvert tillstånd, men sen gäller ju handling också såklart. Även hjälp av änglar funkar så, vi kan be om hjälp - men sen gäller det att vi greppar de strån vi får serverade på också, tex i form av nya kontakter, nya idéer som ploppar upp osv osv. Att vara i vår kraft är att våga agera, tänker jag. Också. Men först behöver man finna en grundbult, en stabilitet att man agerar i sanning. och där kan man behöva få vara ett tag…allt är ok….man kan ju inte forcera något och vi alla har olika behov, bakgrund etc.

#11 låter toppenbra och modigt🤗…och du,  det är vad vi alla håller på med, för vi kommer aldrig fram, vi blir aldrig klara😉,  däremot kan vi finna sätt att njuta av resan, varje dag🌺. Att inse att det är alltid vi själva som håller oss tillbaks är en stor insikt, det kan göra ont, det finns ofta mkt rädslor inblandade, men att våga se det är ett STORT steg och sen är det roliga kvar - att bena ut, fila, greja, känna oss fram, hitta vägar till glädje, frihet…även personlig utveckling kan vara kreativt🌈- och vi har hela livet på oss.

# 18 precis🙂, all form av rörelse främjar flödet i kroppen, men det kan bli ytterligare en tröskelgrej om man nämner yoga eller dans, det kan kännas för stort och oöverstigligt…så att börja andas medvetet är en bra, enkel början att sätta igång processen🙂

gardit
2014-04-13 19:38
#20

än en gång: Tack för kloka svar/inlägg❤️

szirius: kan du beskriva vad du menar med medveten andning, bara för att klargöra hur enkelt du menar att det är ✨

OT: snåla inte med "bra inlägg" för mig betyder det att någon har läst och reagerat på det jag skrivit, och det gör mig glad😃

Annons:
[Saz]
2014-04-13 19:38
#21

Något jag har funderat är på hur man kommer på VAD det är man bör göra. Hmm… Flummigt och jag har svårt att formulera min fundering. Men om vi säger att jag har ju "letat" efter kärleken nu i 7 år. Har ju givetvis dejtat under tiden, men ALLA har ju visat sig vara helt fel killar. Jag har istället blivit "misshandlad" av mina känslor och tankemönster efter alla dejter. Ser det som en erfarenhet men det jag funderar på är att jag kanske är helt ute efter fel önskningar nu när jag sitter och önskar och manifestera mer kärlek i mitt liv och att rätt man ska dyka upp osv. Jag vet att Kathja har berättat att hon ville hitta hem efter en separationen och det "hemmet" var en ny man. Jag kanske borde önska efter något helt annat som för mig till mitt slutmål utan att jag reflekterar det. Har funderat hela dagen på vad det kan vara. Jag är så insnöad på att hitta min pusselbit så jag blockerar liksom mig själv. Jag känner ju att något fattas och när jag känner efter så är det ju någon att dela mitt liv med för jag trivs väldigt bra med mitt liv för övrigt. Jag har massa härliga vänner, en bra familj, ett väldigt bra jobb med de bästa kollegorna, har nyligen rest till mitt drömland Thailand för andra gången, tränar regelbundet och älskar min träning, min kropp och mitt hälsosamma liv. Ändå känns det som att jag är helt fel ute när jag manifesterar att jag vill hitta min drömman för jag är fortfarande väldigt ensam i min själ och blir nästan lite desperat att hitta honom. Hmm…. I skrivandets stund så kanske det är det som är grejen. Att jag måste landa i mig själv, få bort ensamheten (jag vet ju att jag inte är ensam, har ett väldigt rikt liv med Goa vänner men ensamheten om att leva ensam) . Även om jag är medveten om att ensamhetskänslan finns i mig så är den sjukt svår att jobba bort. Den känslan har ju liksom funnits i mig i 7 år sen jag bröt upp med mitt ex. Någon som vet om det finns någon eft-film för att just knacka bort ensamhetskänslan? Har själv sökt en hel del men inte funnit något passande.

gardit
2014-04-13 19:45
#22

Saz:

Du kanske ska släppa ballongen och helt enkelt önska det som är rätt för dig? Låta universum få fria händer, bara rikta in dig på känslan av absolut lycka oavsett vad eller vem som finns omkring dig?

Det kan vara svårt, men ibland vet vi liksom inte vad som är bäst för oss

kram

[Saz]
2014-04-13 19:50
#23

Ja, det är kanske det som är. Bara att finna och få fulländad lycka. Ska börja försöka tänka mer på det istället. Alltid lite lättare när någon annan får se på det utifrån och komma med ide'er. Tar gärna emot fler om någon annan kommer på något annat.

Theleonora
2014-04-13 19:54
#24

Saz. Jag känner så igen mig i det du skriver. Har också allt och enligt alla är jag ett kap där kollarna står i kö. Men inte hjälper det när ens inre signalerar annat, vad vet jag inte. Keep your hands off eller nåt annat skydd. En sak jag tänkte på bär jag läste din text var: varför vill du ha en kille? Vad skulle att ha en kille ge dig? Om det är trygghet kanske det är där du ska börja, hitta tryggheten och grundbulten i dig själv. Om det är kärlek, så ska du lära dig älska dig själv först osv Brad yates har ju en eft video på lonliness. Har du tittat på den?


[Saz]
2014-04-13 20:02
#25

#24 Skönt å höra att vi är två ;) Jag får ofta höra att " hur kan du vara singel, du som är så perfekt" Och jag avskyr den kommentaren för jag tror fasiken inte att det är mej det är fel på…. Eller jag vet att det inte är det. Jag har jobbat mycket med mig själv det senaste 1,5 året. Jag var ifrån dejting å killar väldigt länge just för att hitta mig själv och älska mig själv och jag blev läkt i vintras kan man säga. Då vaknade jag upp och började inse att jag faktiskt älskade mig själv och mitt liv och började så smått ta in män i mitt liv igen. Jag har dejtat 4 killar sen dess. Någon lite längre och en bara kort. De fick mig att älska mig ännu mer och verkligen tro på att jag är godkänd bland män så att säga. Jag vill givetvis ha en kille för tryggheten såklart, att alltid ha någon att luta sig mot i alla väder. Så yes! Två nya insikter lycka och trygghet. :D Ska kika på lonilessvideo … Kan nog vara bra.

[Kathja]1
2014-04-13 20:10
#26

Saz. - Vi önskar alltid en känsla. Inte en man, ett hus, en resa, ett nytt jobb - utan en känsla. Sedan har vi oftast en bild av vad eller vem som ska ge oss denna känslan och det är där vi mår bäst av att inte snäva in och precisera vår önskan. Som du skrev, jag ville då rakt inte ha ett förhållande när jag helt nyss hade tagit mig ur ett - men jag ville ha trygghet, hitta mig själv och mitt Hemma. Och det råkade vara en man som visade mig vägen dit. Men du ska veta att jag spjärnade emot först för det var ju helt fel, fast det var helt rätt.

Theleonora
2014-04-13 20:12
#27

Jag tror såna komplimanger bara adderar till vår frustration och känslor av avsaknad. Men dom menar ju väl såklart! Själv har jag varit singel i 2 år, träffade mitt ex 2 ggr förra året och sen en två veckors dejt med en kille från nätet i aug. Han behövde bara säga: jag är så glad att jag har träffat dig, på andra dejten för att jag skulle sätta in mina försvarsmekanismer. Efter två v var jag helt utmattad och vi gick isär. Insåg att jag är inte redo att dejta trots det positiva med dejtande. Nu har jag smått börjat intressera mig igen vilket känns kul. Ska bli spännande att se vad som händer.


Annons:
[Saz]
2014-04-13 20:34
#28

O ja, komplimangerna ger mig fullständig frustration. Likaså vänner man inte träffat på väldigt länge deras kommentarer; har du fortfarande inte hittat någon? Men då…… Så ett litet smile med en liten suck. Gud vad jag hatar den kommentaren för den ger mej än mer stress och även någon slags misslyckande känsla att jag aldrig kommer med ett positivt svar på den frågan. Jag tror att det är känslan av lycka, trygghet och fullständighet som jag saknar och ska försöka börja fokusera mer på detta.

szirius
2014-04-13 20:37
#29

# 20 medveten andning, att helt enkelt fokusera på hur du andas. Känn hur luften kommer in och ut, känn om du andas fort eller långsamt, högt uppe eller nere i magen. 

En andningsövning: håll en hand på magen och en på bröstkorgen, andas in med näsan och fyll först magen så att magen åker ut och sen bröstkorgen ut. När du andas ut så gör du det genom munnen, du kan gärna liksom "blåsa" ut luften med lite kraft, först blir bröstkorgen platt och sen magen. Gör detta under några minuter och känn sedan efter hur du känner dig.🙂 Upprepa några gånger varje dag. Du kan göra det både sittande och liggande, med öppna eller stängda ögon.

# 21 Saz, känn lite på detta: när man känner sig ensam är det alltid sig själv man saknar. 

❤️🤗

Upp till toppen
Annons: