Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 353 ggr
MissInAction
4/12/14, 3:34 PM

Historierna vi berättar - vad gör de med oss?

Det här är en sak som jag tror att vi ofta kommer in på här inne. Att vi människor gärna pratar om våra problem.. vi ältar gärna samma saker om och om igen. Saker vi varit med om, saker som hänt, saker som människor gjort "mot oss". Känns det igen?

När vi kommit in i vanan att berätta dessa historier om och om igen, vad är det egentligen vi gör? Jo, vi fokuserar på det vi inte vill ha. Och det vi fokuserar på, det får vi mer av. Och ändå verkar vi ha det där behovet och det är så lätt att bara fortsätta, även när vi är medvetna om det! 

Det här kom i ett mail och det är kopplat till EFT - tapping, eller knackande som vi kan säga på svenska. De använder alltså EFT till hjälp för att bryta det här mönstret. Och i den här texten har de även kombinerat det med en annan teknik, att liksom tänka sig att man "byter programvara" och avinstallerar alla gamla filer som bara är destruktiva.. för att installera ny fräsch och stärkande programvara!

http://www.thetappingsolution.com/blog/the-stories-you-tell/


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Otroulig
4/12/14, 4:05 PM
#1

Bra påminnelse där!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
4/12/14, 4:05 PM
#2

Bra påminnelse där!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

ollivoll
4/12/14, 4:58 PM
#3

Håller helt med:)) jösses vad man kan glömma av sig ( hela tiden, faktiskt ;) Läser just nu en bok om feng shui för moder jord av Agneta Nyholm Winqvist. Hon själv lever för attraktionslagen och skriver mycke om den. Det är bra med dessa påminnelser:) tack MissInAction

szirius
4/12/14, 5:59 PM
#4

🥳👍 Tack Missi!

Som sagt, bra med påminnelser, rätt var det är har man återgått till nån gammal berättelse igen och håller den vid liv😇…och så UNDERBART att uppleva hur lätt det är att skifta, bara av att bli medveten om det☝️, jag kom på flera saker jag håller igång nu,medans jag läste länken….de snurrar i mina tankar, en tro på hur verkligheten ser ut runt mig - men som jag kan frigöra mig ifrån i ett ögonblick✨, genom att helt enkelt sluta tro på dem som en sanning! Är det verkligen sant, en av frågorna i "the work". Och nä! Det kan lika gärna vara på ett helt annat sätt🙂!

Upp till toppen
Annons: