Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 796 ggr
Piixy
4/4/14, 12:48 PM

Hur funkar det egentligen

Funkar bara attraktionslagen om jag tänker positivt? För måste säga att om man tänker negativt drar man ju till sig det man tänkte.

Så om jag skulle tänka negativt typ "åååh varför är jag så rik" haha skulle jag bli rik då.

Eller är det bättre att tänka " det är så härligt att vara rik, jag har så mycket pengar och detta överflöd gör mig så glad" glädje är ju vårat naturliga ställe att vara på. Så vad tycker ni om detta?

Det funkar väl på båda visen eller? 

Blir det så att universum istället hjälper mig och slutar ge mig mycket pengar för att jag säger ifrågasätter varför jag har så mycket pengar? 

Kram :)

Annons:
SHIAWASE
4/4/14, 1:29 PM
#1

Universum svarar på din känsla.

Det är inte så enkelt som att bara tänka och få! Eller egentligen är det det,,

Egentligen så räcker det att skapa en vibration, och vi får det vi viberarar.

Det gör vi varje dag.

LoA verkar ständigt, vi får ALLTID tillbaka vad vi vibrerar.

MEN när vi talar om att använda oss av LoA så menar vi MEDVETET skapande,,

ALLTSÅ att medvetet bestämma vad vi vibrerar och på så sätt få det som passar vår vibration.

Du får inte det du tänker. Du får det du vibrerar.

Hur medveten är du om vad du känner, om vad du vibrerar.

Genom att öppna upp, att vara ödmjuk för vad du egentligen vibrerar ( inte för vad du TROR att du vibrerar ) så kan du själv styra dig mot den riktning du önskar,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Saz]
4/4/14, 1:54 PM
#2

Reflekterade också lite över frågan i rubriken.

Saken är den att jag för drygt en månad sen kom i kontakt med en man på en dejtingsida. Han blev väldigt intresserad av mig och jag var lite avvaktande till en början. Men sen började vi skriva mer och mer och efter två dagar ringde han mig och pratade i nästan en timma i telefon. Vi kom väldigt bra överens och mycket stämde in på det som jag bara några veckor hade önskat att min framtida man ska ha både egenskaper och hans liv i stort.
Vi bestämde att vi skulle ses och gjorde det samma helg.
Efter det har vi haft lite sporadisk kontakt med sms och förra veckan pratade vi återigen i telefon. Bestämde att vi skulle ses igen som i söndags.

Jag skickade meddelande till honom men han hörde inte av sig, vilket gjorde att vår dejt blev inställd. Jag skickade i veckan återigen ett meddelande varför han inte hört av sig. Har sett att han läst dom men ändå får jag inget svar från honom alls.

Den sak gjorde ju att i samband med att jag var sjuk i influensa deppade ner mig ännu mer. Grät och kände mig ensammast i världen och undrade varför detta alltid händer mig (inte första gången alltså).

Ja har tidigare läst att man inte kan attrahera specifika personer eftersom det handlar om så mycket mer att det skall stämma osv. Men om jag tex sänder ut min önskan; Tänk vad härligt det skulle vara om han hörde av sig till mig och vill ses igen!
Och verkligen både tänker och känner känslan och (försöker) skapa den där vibrationen. Skulle det kunna ske att han faktiskt hör av sig då?

Funderat väldigt mycket på detta.
någon som varit med om att attrahera en specifik person och det har fungerat? 😕

[Kathja]1
4/4/14, 1:58 PM
#3

Som Shia säger, det är känslan inte tanken. Eller egentligen är det energivibrationen som är kopplad till känslan som är kopplad till tanken. Och själva skapandet ligger i att i varje led kan vi välja vilken energi som ska vara kopplad till vilken känsla till vilken tanke. Och eftersom allt är energi fungerar detta skapandet hela tiden. Energi reagerar på energi. Något annat vore som att tro att vi kan kasta en sten i vattnet utan att det ska synas på ytan.

[Saz]
4/4/14, 2:00 PM
#4

Så om jag har en känsla som säger att han kommer att höra av sig (när tiden är mogen för honom) så gör han det…?
För den magkänslan har jag haft hela tiden. Bara jag som inte kan acceptera och vänta… 🤔

catchpassion
4/4/14, 7:01 PM
#5

Positiva tankar är väldigt mycket starkare än negativa, så jag skulle satsa på att tänka positiva tankar. :) Något jag har tagit till min fördel är att jag alltid har haft väldigt lätt för att "dagdrömma". (Som man sen barnsben har fått höra som något negativt.) Nu är det bara positivt! Jag dagdrömmer mig bort i hur och vad jag vill ska inträffa, hittar känslan av att redan vara där. Upplever känslan av hur det är att vara i den stunden. Känner stämningen Känner människorna Känner vädret Känner kramarna Känner handskakningarna varenda microdetalj jag kan komma på. osv. osv. Avslutar med att tacka mig själv av att jag har tagit mig hit. Det handlar om inlevelse för mig. Jag har även tacksamhets stenar i huset (när jag ser dom gör de att jag blir påmind att vara tacksam för det jag har, det finns alltid något att vara och känna tacksamet för.) Läser LoA inspirerat varje dag och försöker också meditera varje dag. Låter som en heltidssysselsättning men när man väl kommer in i det så flyter det bara på. Nu får ni andra som varit med i gemet lite längre rätta mig om jag förklarat fel på något sätt. Men detta är lite av det jag gör.

Kram
CatchPassion

Otroulig
4/4/14, 7:07 PM
#6

Toppen förslag Passion.

Ett litet tillägg från mig - försök att var lite mer generell, dvs lås dig inte på den här mannen..det kanske är lättare sagt än gjort. Men försök att känna känslan du vill ha, det kanske finns en ännu bättre man därute för dig.

Jag har själv haft målet inställt på en person, funkar inge vidare..

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Saz]
4/4/14, 7:32 PM
#7

Otroulig; Jag förstår precis vad du menar. Som jag skrev i tidigare inlägg har jag alltid drömt och mediterat om en specifik person som har funnits i min närhet och som jag önskat bli min kärleksvän. I februari så hade jag ingen direkt man i mitt liv men kände verkligen att jag älskade mitt liv och nu var det bara den där lilla pusselbiten kvar. En kompis berättade om en kompis som hade "beställt" sin pojkvän. Hon hade helt önskat att jag vill träffa en man som bor där, jobbar med detta och har dessa egenskaperna. Inom kort träffade hon en exakt en sådan man och ska idag ha sitt första barn tillsammans. Då fick jag min ide om att beställa min framtida man. Jag vet ganska tydligt hur jag vill att han ska vara, vilka egenskaper han ska ha och se ut osv. Jag skrev ner dessa i min mobil och tittade på denna beställningen då och då. Strax där efter fick jag kontakt med denna aktuella mannen som stämde in exakt på min beställning. Vi träffades och hördes av lite efter. Problemet här låg nog hos mig själv. Jag blev för rädd igen och kunde inte bara låta allt flyta på. Jag tappade mig själv rätt fort för att jag blev skadad och sjuk och kände genast en motgång. Jag är rätt säker på att dessa energierna smittade av sig vilket har gjort att han håller lite distans. Men idag har jag fattat grejen. Jag har förstått hur hela mitt pussel är och den saknade pusselbiten finns förmodligen där men jag blockerar den själv. Jag har nu suttit i en timma och affirmerat, funderat, läst och lyssnat och fattat grejen. Jag har fjärilar i magen och det känns som att jag är kär på något sätt… I mig själv och mitt liv. Jag har en stark känsla av att något positivt snart kommer hända och jag tänker inte en enda negativ tanke komma emellan och förstöra denna gången!

[Saz]
4/4/14, 7:41 PM
#8

Catchpassion; Jag är är också en dagdrömmare. Sitter dagligen och drömmer och fantiserar om hur mitt framtida liv ska se ut. Eller bara som detta som kom till mig nu idag, Jag tänkte tidigare i veckan att det hade varit trevligt att gå på bio snart det var längesedan. Jag kom hem från jobbet och får ett sms av en vän som ska på bio ikväll och frågar om jag följa med! Som sagt jag tror verkligen att jag äntligen har fattat grejen. Jag har haft alldeles för mycket negativa känslor och tankar som blockerat mina önskningar. Och jag ska fortsätta att dagdrömma ;) Nu ska jag på bio :) Kram till er alla.

Otroulig
4/4/14, 8:08 PM
#9

👍 Precis! Rädsla kan göra mycket, bort, bort med den.

Åhh så kul du hittade ju hit precis rätt. Så glad jag blir!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: