Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 1216 ggr
catchpassion
4/1/14, 5:08 PM

Hittar inte rätt meditation

Hej hej Vet att ja frågat i en tråd tidigare men öppnar en egen tråd. Jag har börjat meditera sen en tid tillbaka men hittar inte "rätt". Eftersom jag är ny i området så letar jag guidad meditation. Har testat både svenska och engelska och gillar de engelska mer. Skulle vilja ha både korta och längre att bära med mig under dagen. Känner dock att det är något jag verkligen behöver göra varje dag. Vad använder ni er av? Tacksam för svar CatchPassion

Kram
CatchPassion

Annons:
linnease
4/1/14, 11:24 PM
#1

Hm, lyssnar inte så mycket på det men just när jag läste ditt inlägg poppade Lars-Eric Uneståhl in i mitt huvud! Har några inspelningar med honom, tror det är som fyra i rad, ja hittade den här! Fantastiskt bra, hade helt glömt av dem.

http://www.buenavida.se/visa_produkt.asp?id=716

Vet inte om man kan hitta dem online nånstans.. Nu blev jag sugen på att leta upp var jag har dem.

Första är muskulär avslappning, man spänner muskler och slappnar av och andas, kan bli helt fantastiskt avslappnad av det. Och det distraherar en från alla andra tankar med så momentet på tankar som snurrar i huvudet liksom stannar av. Och sen är det ett par inspelningar till, tror man går och möter typ en klok guide nånstans(?) och i nån skapar man sig sin egen inre plats som man kan fylla med drömmar och omprogrammera sig själv med och sånt. Gillade dem!

szirius
4/1/14, 11:55 PM
#2

Ah . Uneståhl! Shit, tack Linn för den insikten☝️ - inser ju att jag började med det här för lääänge sen, när jag var elitgymnast😂, då gick vi på kurs i " mental träning" och jag har flera kassettband med honom. Väldigt bra för nybörjare 👍 

Skulle gärna hjälpa dig, men det beror ju på helt vad du är ute efter! Det finns så extremt många olika guidade meditationer, jag har tex nyss fått en med chakrabalansering som är skön…kan det vara nåt? Eller är det framförallt avslappning för kroppen du vill ha? Har du letat på youtube? Provade du dem som vi rekommenderade i förra tråden? Änglameditationer, känns det för flummigt?

Hehe, kommer att tänka på vår "diamond" som vi körde härinne en hel del, nån som minns vad den hette och kan länka hit?🙂

Jag är ju liksom " nykär" just nu i mantran o mudras, vilket får mig att foka bara på sång och fingerrörelser…men det passar verkligen inte alla😉

Jag har också märkt vilken " positiv betingning" som sker om man mediterar till viss musik…sen räcker det med att jag bara hör samma musik så blir jag fullständigt fridfull!👍 Just nu går Mirabai Ceiba runt runt här…

catchpassion
4/2/14, 6:46 AM
#3

Tack ska kolla upp dessa. Jag vet ju inte riktigt vad jag vill ha det är troligt det som gör att jag har så svårt å hitta något som passar mig. 🎧 Har testat några av dessa gamla hederliga spänna muskler och slappna men det är inte jag. Är nog mer ute efter att gå in i en drömvision skulle ja nog vilja förklara det som. Men först måste jag blir guidad dit känns det som. Hoppas ni är med på hur jag menar.

Kram
CatchPassion

Otroulig
4/2/14, 6:57 AM
#4

Fasiken, nu sitter jag på en buss till flygplatsen. Lite svårt att söka klokt då. Kom och tänka på den dära skotten… Fast haha, om du påverkas som mig så blir det nästan lite afrodisium varning på hans meditationer, hehe. Letade lite i trådarna igår, men hittade inget. Du får googla och testa lite olika. Jag hade lite prestations ångest i början, ville för mycket. Nu försöker jag bara stilla tankarna och andas. Vi har ju besök av Retep här ibland och han är verkligen en TM fantast.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

catchpassion
4/2/14, 12:18 PM
#5

Tack.. ja letar söker vidare på youtube ge mig gärna fler sökord då ja är väldigt tafatt även där. Hittar jag något lägger jag upp det här.

Kram
CatchPassion

SHIAWASE
4/2/14, 12:38 PM
#6

Jag är inte mycket för guidade meditationer,, bäst för mig är att lyssna på Deva Premal, (även annan musik, men Deva Premal är nog den bästa)och meditera själv!

Men nu när du är fokuserad på att du vill meditera så kommer rätt meditation att dyka upp för dig!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
4/2/14, 4:36 PM
#7

Denna är kanske lite mer som en bön, bara att sitta och lyssna och ta in orden  - men jag gillar den.

[Kathja]1
4/2/14, 4:37 PM
#8

En "vitt ljus" meditation som jag gillar.

[Kathja]1
4/2/14, 4:38 PM
#9

Ännu en…

[Kathja]1
4/2/14, 4:40 PM
#10

Och så en på svenska…

catchpassion
4/3/14, 7:01 AM
#11

Tack Kathja ska spana in dom!

Kram
CatchPassion

catchpassion
4/3/14, 9:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Testade Vitt Ljus nu Kathja omg vilken upplevelse Tack!. Den ska sparas! Vill inte ta alla på en gång så ikväll tar jag rond två av någon du föreslagit. ☀️❤️🌊

Lägger in i Photoshopbild jag gjort som tycker passar till denna meditation.

Kram
CatchPassion

Upp till toppen
Annons: