Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1039 ggr
satsuke
3/26/14, 11:04 AM

När man är riktigt nere? + annat- Nybörjarproblem?

Hej alla, jag är ny här, har läst ett tag och lärt mig massor! Ni verkar så trevliga härinne! Innan jag hittade hit har jag läst en hel del om LoA på nätet (funderar över att köpa nån Hicks-bok) och praktiserat LoA "på egen hand" och jag ser själv att jag manifesterat en del saker i mitt liv: - småsaker som t ex att dörren på t-banan stannar precis där jag står på perrongen :) - stora saker som att jag fått jobb på en väldigt speciell organisation som jag inte alls hade utbildning eller erfarenhet för egentligen och att jag bor i mitt "drömområde" Men på ett område har jag aldrig lyckats och det gäller (nära) relationer. Jag vet inte hur det kan komma sig, men jag förstår att jag har svårt att känna och visualisera mig med en massa vänner och en härlig kärleksrelation när det är långt ifrån verkligheten? Det kommer alltid tankar om att "det inte går" och liknande och jag lyckas inte få bort dem helt. När det gäller vänner har det dock börjat dyka upp trevliga personer runt mig som kanske, kanske kan bli vänner så småningom. Så jag ser ändå en ljusning där? När det gäller kärlek verkar jag helt körd i brist på bättre uttryck. Utan att veta exakt vad så gör jag helt fel eftersom jag får helt fel resultat. Och nu har jag kommit i ett läge där jag är mycket nedstämd pga mitt trassliga kärleksliv. Det är helt omöjligt för mig att "välja en positiv känsla" i nuläget. Jag är för ledsen. Så, nu har jag sökt men inte funnit svar på detta - hur kan jag gå vidare härifrån? Rent konkret - hur gör man när man är _riktigt_ nere i ett svart hål? Det har varit upp och ner (mest ner) i flera år egentligen, men jag har mer och mer börjat känna likgiltighet - tills jag för två år sen träffade på en person som rörde runt allt inom mig, som känns som mitt livs kärlek - och som jag just nu verkar ha stött bort från mig pga mina negativa tankaroch beteenden. Det jag försöker själv är: Jag mediterar lite (ca 15 min) varje dag med fokus på mitt hjärta och att vara förlåtande mot mig själv. Varje kväll tänka på vad jag är tacksam över i mitt liv/ denna dagen. Varje morgon tänka på vad som som ska bi bra med denna dagen (väldigt svårt) Jag anstränger mig också för att inte grubbla utan GÖRA saker som jag vet är bra för mig även när det tar emot. (Men det går trögt.) När det kommer en ljusglimt försöker jag fokusera på den ( t ex när jag är ute och plötsligt ser hur vackert det är i en park eller så…) Det här påverkar t o m mitt jobb nu, min chef är orolig för mig, så jag MÅSTE göra nåt. Alla tankar och förslag är extremt välkomna :) (Guldstjärna till alla som orkat läsa hit)

Annons:
Niklas
3/26/14, 11:11 AM
#1

Jag tycker att du ska kontakta en läkare om nedstämdheten. Det ska inte vara så under flera år. Du behöver nog hjälp att komma ur det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

satsuke
3/26/14, 11:17 AM
#2

OH oj #1 jag blev visst otydlig här. Jag är såhär nere sen en vecka eller så :) och behöver komma ur det! Det är mest mitt kärleksliv som är uruselt sen länge, men jag har hållit humöret uppe…

Niklas
3/26/14, 11:44 AM
#3

Aha, jag förstår. Om det "bara" är kärlekslivet som drar ner dig just nu tycker jag att du ska försöka lägga det åt sidan ett tag och koncentrera dig på annat som är roligare. Livet går i vågor. Det kommer att bli bättre. Var beredd när det vänder. Dessutom kan det ta ett tag att hitta rätt partner. Man begår fel på vägen. Vi får lära oss av det och gå vidare mot nya erfarenheter.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

dagdrivarn
3/26/14, 12:39 PM
#4

Jag lyckades själv med konststycket att med negativa tankar jaga ut kärleken i mitt liv UR mitt liv. Vi sågs nyligen efter en rätt lång tid isär utan att ha träffats alls, under tiden har jag enbart jobbat med mig själv och LoA, bara fokuserat på att sätta MIG först att JAG ska må bra och nyss träffades vi som sagt för första gången och sen dess har vi setts i princip varje dag och inte ens på mitt initiativ 😃

Så försök att släppa allt som har med kärleken att göra en stund, bara för en vecka eller så, säg till dig själv att nej nu skiter jag i det här i TVÅ veckor, sen kan jag tänka på det igen men under dessa två veckor ska jag bara hitta ett sätt att få MIG att må bra. 

Själv såg jag massor av youtube-klipp "abraham hicks" och de är ju bara så upplyftande att det är svårt att INTE hamna i vortex 😉

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

satsuke
3/26/14, 6:02 PM
#5

Dagdrivarn, jo jag läste din tråd. Såå underbart! Jag ösnakr jag kunde få en manual från dig och göra lika haha.

MissInAction
3/26/14, 6:52 PM
#6

Hej satsuke 🙂

Hade själv för lite drygt ett år sedan riktigt jobbigt i mitt dåvarande förhållande och det var så svårt att inte hela tiden älta och tänka på det, och sådan ångest jag hade…. I mitt fall handlade tankarna kring om jag skulle stanna i förhållandet eller inte. Det jag gjorde till slut var att jag bestämde mig för att inte fatta något beslut ännu - det får vänta, helt enkelt. Så jag slappnade av. 

Så jag är lite inne på samma spår som dagdrivarn och Niklas…. gör något annat ett tag! Fokusera på dig själv eller precis vad som helst som får dig att hitta till må bra-känslor och tankar  🙂
Du behöver ju inte ens sätta någon tidsgräns om du inte vill. Bara fatta ett medvetet beslut att rikta ditt fokus mot något annat. Om det hela tiden är fokus på problem, jag då får du… mer av problem! Kan du inte hitta bra tankar kring kärlekslivet just nu så är det nog av större nytta för dig själv att helt enkelt tänka på annat… förslagsvis dig själv ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Theleonora
3/26/14, 7:26 PM
#7

Satsuke: är i liknande sits som du men vågar inte höra av mig till mitt ex. Tänker att allt löser sig så fort jag hittat mig själv. Just nu känns mitt jag låångt borta. Beundrar ditt mod dagdrivaren för att du tog kontakt!!


Otroulig
3/26/14, 8:04 PM
#8

Om vi har svårt att nå det vi vill och t.om lyckas skapa motsatsen så är det av stor vikt att se om det finns några inre hinder som stoppar oss.

Vi  har alla våra invanda tankemönster som ibland är så djupt rotade att de t.om är svåra att se. 

Därför tycker jag att det är naturligt att vi tittar på våra personliga utvecklingar. Jag har varit i samma situation som dig. 

Jag har varit singel största delen av mitt liv, bara ett par längre förhållanden som alla var mer eller mindre tillsammans med män som inte riktigt hade förmågan att älska och sen träffade jag till slut en som kunde och då satte mitt bekräftelse behov stopp och jag gjorde precis som du - förstörde för mig själv.

SÅ, jag tycker att du ska ställa dig frågor som:

Tycker jag själv att jag är värd att älskas?

Vad är det jag tror att jag ska få när jag blir tillsammans med en partner eller när jag får vänner? 

Tror jag att jag saknar något som någon annan ska uppfylla?

För så länge jag hade mitt bekräftelse behov både vad gällde män,vänner och jobb så blockerade jag mig själv. Definitivt kunde jag inte säga att jag var värd att älskas.

Om du känner att du har svårt med relationer så kan det grunda sig i en dålig självkänsla. Den kan man göra något åt.

Det är när du står och strålar med all din kraft och känner att du är nöjd med dig själv som människor kommer att dras till dig. Och då är det  underbara människor som kommer!

Vägen dit kan tyckas vara lång (beroende på självkänslan) men jag lovar dig, det är värt det!!

Det är precis det som Dagdrivarn säger - må bra själv först. För henne tog det några månader - för mig har det tagit flera år 🤪

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
3/26/14, 8:32 PM
#9

Otroulig, braaaaa funderingar🤗❤️

Dessa frågor kan man fö fråga sig även om man är i ett förhållande☝️, ofta uppstår fnurror i en relation då man börjar tycka att den andra personen ska se till att man är lycklig…i stället för att ta hand om sin egen glädje o stråla  - och så speglar man varandra i det i stället  o det bara är hääärligt att vara med varandra😍

Abe säger nåt så roligt i ett klipp:

"Så du säger att jag är självisk, eftersom jag tar hand om mitt mående? Istället tycker du att jag ska ta hand om DITT mående…och det är inte själviskt av dig??"

MissInAction
3/26/14, 10:53 PM
#10

Det här dök upp i mitt newsfeed på Facebook nyss, tänkte lite på de här funderingarna 🙂 Det är en lång text och på engelska, men det kanske går bra? Annars kan du prova google translate eller så får jag översätta huvuddragen 😎

FINDING BALANCE RAMPAGE

"There is more POWER in “Isn’t that pretty?” than there is in “I’ve set goals and I’m going to make it happen and I’m really good at this and I know what to do and I’m gonna get out there and things are gonna work out for me”. There’s much more POWER in 
“Isn’t that beautiful?
Look how that is working out for me
Look how a good place I’m in
I’m so happy about what I’ve put in my Vortex and
I know it will eventually come to me in perfect timing and
I’m not too worried about the timing
I’m gonna let it come when it comes and
I know my work is just relaxing and allowing it to reveal itself to me because of my readiness, and
I now understand that my readiness is what really matters, and
My readiness is about focusing in a place that allows me ease
It’s like creating from the inside out
It’s a focusing upon conditions already in my control
My bed is so soft and my pillow is so good, and
The temperature in my room is just right, and
The sun is gonna come up in the morning and,
The moon is in the sky tonight, and
My planet is spinning in its orbit, and
The water is moving around the planet, and
The wellbeing is evident when I look for it, and
There’s so much going well not just for me, but for all of us, so much going well, and
I like knowing that I am the creator of my own reality, and
I’m getting better at it all the time, and
I don’t have anything to prove to anybody, and
Everything that I want is because I will feel better in the experiencing of it
But I like knowing that I’m an extension of Source Energy, and
I’m happy here in this contrasting environment, and
I’m eager to carve out what I want, and
I believe that my Vortex is full of those choices and,
I can’t think about them all at once without getting out of balance but I don’t have to.
I trust that they’re there,
I’m just gonna generally accept that they’re there, and
I know in the subject of my body and the subject of my home and the subject of my relationships and the subject of my finances and the subject of my life that I’m basically in a place of wellbeing, and
I’m eager for Law of Attraction to bring more and more evidence of that wellbeing, and I like the evidences that come.
Oh, I love the momentum.
And now I understand that my work is to get it straight in the beginning and as the momentum comes, it’s pleasing
I’m willing to stay here as long as it takes to get it vibrationally straight for me
I’m willing to get up 15 minutes earlier to get off on the right foot because I accept that when I slumber momentum stops and that I can start anew.

Sort of like when someone walks up to you and hands you a pile of books that is 20 feet tall and they were steady and handed it to you. Well, you’re probably not gonna be ready for that right away. You’re probably not going to be ready for that, but if someone handed you a book and then handed you another one, and then handed you another one, and then handed you another one and you just keep getting your balance, and you just keep getting your balance, and you just keep getting your balance, it might get up there pretty good.
You see where we are getting at?
So, you want to find your balance early on and you can; and then Law of Attraction will just keep bringing you another piece that’s in balance and another piece that’s in balance and another piece that’s in balance, until you’re so in balance that it doesn’t matter what anybody brings you, it won’t set you out of balance because you’ve established you balance, you see…"

Abraham Hicks, Albuquerque, March 22nd, 2014


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

satsuke
3/27/14, 9:28 AM
#11

MissInAction, Theleonora, Otroulig, Szirius:

🌈 TACK!!!!!!🌈

Jag gör mitt bästa för att släppa ALLA tankar  på detta nu i ett par veckor! Bestämde det igår och engagerade mig i annat och det gick bra! Gick iväg och tränade för första gången på länge, så skönt. Känner mig redan på uppåtgående. Men det där med att släppa kontrollen, att inte tänka "Vad och hur kan jag göra för att öka mina chanser…." osv är det allra allra svåraste för mig när det gäller LoA.

Trots att jag själv ser bevis på att de saker som jag bara "vetat, kännt" och inte brytt mig mer om att själv försöka förverkliga, har kommit till mig. Medan de saker som jag ansträngt mig för så jag blir BLÅ går åt skogen.

Finns det tydligare bevis egentligen?

Och idag är det underbart väder också, tittar ut över Djurgården från mitt jobb och det är så vackert bara!

[Saz]
4/4/14, 12:02 PM
#12

Hej på er.

Jag är riktigt ny här och har inte riktigt lärt mig hur allting fungerar.

Jag hittade till denna sida igår och blev helt fast. Jag har liksom många här studerat mycket kring LoA, sett filmen några antal gånger och läst boken. Har gjort en måldbildstavla med vad det är jag önskar in i mitt liv som jag har framme vid sängen och studerar varje kväll och morgon.

Saken är den att jag har samma problem som trådstartaren. Jag har stora problem med kärleken i mitt liv. Har i snart 7 år levt singel och jag vill inget annat än att bara hitta mannen i mitt liv, skaffa familj,  barn, hus osv. Allt detta har jag affirmerat om och finns på min målbildstavla.
Jag har det senaste året jobbat väldigt mycket med mig själv och kan verkligen säga att jag älskar mig själv och mitt liv men det finns fortfarande en pusselbit och det är en kärleksvän. Jag har varit ifrån det en längre tid för att fokusera på annat och tog upp dejting i vintras igen för då kände jag mig redo igen. Jag träffade några trevliga män men alla "visste inte vad de ville just nu"… vilket gjorde att jag tröttnade och kände att jag hamnade på ruta ett igen.

Igår när jag hittade denna sidan och läste jag om det grundläggande för LoA så fick jag en aha upplevelse! Jag tänker ju faktiskt att jag jag vill hitta min drömman samtidigt som jag också har en negativ känsla om att jag vill inte leva singel och ensam, jag vill inte leva detta livet. Jag VILL ju hitta mannen i mitt liv. Det blir ju givetvis en dubbel önskning på något sätt. Jag började redan försöka tänka annorlunda men det är skitsvårt.
Har ni några knep att inte tänka på de negativa känslorna/tankarna?

Sen är jag väldigt nyfiken på om någon här har en solskenshistoria att berätta så att man verkligen får bekräftelse på att detta fungerar?

Det var inte meningen att inlägget skulle bli så långt, men hoppas att någon här inne har haft orken att läsa igenom.

En helt ny värld har öppnat sig för mig och jag skall nu tänka om och tänka rätt. :)

szirius
4/4/14, 12:23 PM
#13

Hej o välkommen Saz🙂

Vi är många med solskenshistorier härinne!☀️

Jag träffade min man när jag bestämt mig för att vara ensam ett tag och bara njuta av mig själv😉…det gick ju inte alls😂😍 och vi håller ihop än efter 15 år❤️

"Jag tänker ju faktiskt att jag jag vill hitta min drömman samtidigt som jag också har en negativ känsla om att jag vill inte leva singel och ensam, jag vill inte leva detta livet. Jag VILL ju hitta mannen i mitt liv. Det blir ju givetvis en dubbel önskning på något sätt."

Det där du nämner är så oerhört vanligt, vi gör det allihop🤗, för vet man vad man vill, så vet man också vad man INTE vill…det gäller att helt enkelt öva, öva , öva på att inte lägga så mkt tid och fokus på att fundera över alla de där " jag vill INTE" och i stället bygga upp stämningar inom sig med allt man VILL, skapa positiv förväntan, öppna upp, känna rymd och frihet och möjligheter -och naturligtvis det du redan gör: njuta av NUET! 

Bara att du blivit medveten om att du gör de här "dubbla önskningarna", är ett supersteg👍! Grattis🥳! Nu när du uppmärksammat det, kan du prova att snällt och vänligt styra om lite, när "inte" tankarna kommer ,o kanske lotsa in tankarna på " visst skulle det vara härligt att…" ,

Det gäller ju allt, inte bara kärleksliv🙂

Annons:
SHIAWASE
4/4/14, 12:45 PM
#14

Välommen Saz!!! Många solskenshistorier finns här, och många historier om hur bit för bit, medvetet navigera sig fram finns också här!!!
Kul att du hittade hit!!  ETT STORT steg på väg mot kärleken tror jag ❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Saz]
4/4/14, 1:11 PM
#15

Åh tack vilka fina välkomnanden man fick här ❤️

Känner mig så varmt mottagen redan och blir ju ännu gladare när man får höra att det faktiskt GÅR om man bara VILL och KAN! 🙂

Jag har i 3 veckors tid varit sjuk och skadad och under den korta lilla tiden deppat ner mig totalt. För 1.5 månad sen mådde jag toppen och älskade livet men så skadade jag mig och blev sedan sjuk och så gick tankarna om att man kände sig så ensam och jag vill inte vara ensam och bla bla… så hamnade jag tillbaka på ruta ett igen.

Många kvällar som jag grät mig till sömns samtidigt som jag mediterade och försökte tvinga mig att tänka positivt. Igår när jag läste allt på denna sidan så insåg jag att jag har handlat helt fel.

Jag vaknade i morse och talade om högt för mig själv alla dessa "tänk vad härligt det skulle vara om…" och har funderat på detta så fort jag fått tankarna "fria". Det känns genast mycket lättare i själen och glädjen börjar sakta komma tillbaka igen. Förstår ju att det finns mycket mer att jobba med och att känslorna tar lång tid innan de verkligen accepterar "mitt nya tänkande och mitt nya jag".

Skall bli en fantastisk resa och jag är så glad att ödet tog mig till denna sidan

Tack för fina välkomnande hälsningar 😘

SHIAWASE
4/4/14, 1:34 PM
#16

Tack Saz! säger jag,,

Vi har det väldigt fantastiskt härinne❤️

Vi peppar varandra, vi söker och hittar vägar, vi tillåter oss att vara totalt OFF, att åka berg och dalbana, att hitta vägarna upp,, att hitta nyckeln, att lära oss vad allt handlar om etc. etc. !!!

Och det mest fantastiska av allt härinne är stämingen!!! Så TACK för att du vill komma hit och vara härinne hos oss!!☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
4/4/14, 7:56 PM
#17

Hej hej Saz, 

Det ska vara lätt - precis som du känner när du " får tankarna fria" Det är nog det största felet många gör, att vi tar i så dant + att man så lätt fokuserar på bristen - att man inte har det man vill ha. 

Välkommen in i gänget!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

satsuke
4/11/14, 5:54 PM
#18

Här kommer en uppdatering! Jag fokuserade helt på MIG och att jag skulle må bra osv, bara släppte alla negativa tankar på saknad etc och vad hände?! 1. HAN bjöd in mig till honom för att träffas en hel eftermiddag, kväll och natt 😬 2. En kompis ringde spontant och ville ha med mig på en fest samma kväll! (Jag kunde inte) Vad gäller 1. Så lyckades jag förstöra igen, neggokänslor vällde upp när vi skulle skiljas åt och jag sa fel saker och tänkte bara negativt. Men men nu är det snart nya tag, ska gråta ut i helgen eller så och börja om igen. Läsa era svar och annat här igen… Ha en härlig fredagkväll allihopa.

Otroulig
4/11/14, 8:22 PM
#19

Satsuke, mönster som ska brytas behöver man öva på. Om och om igen. Så även om nego tankarna kom tillbaka - så VET du nu vad de gör. Det kommer att gå lättare och lättare att vända dom. Du kommer att säga STOPP i tanken snabbare och snabbare och känna: Nej just jag - nu är dom här igen - då tänker jag åt andra hållet. 

Till slut en dag så kommer nego tankarna inte ens att dyka upp 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

satsuke
4/11/14, 8:54 PM
#20

#19 tack snälla. Tålamod är en av mina sämsta grenar…

Annons:
Otroulig
4/11/14, 9:16 PM
#21

Välkommen i klubben 😎😃

Men att acceptera att allt är som det ska vara går lättare och lättare👍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

dagdrivarn
4/17/14, 1:18 PM
#22

#5

Jag lyssnade på väldigt många youtube-klipp (Abraham Hicks) under en period och de hjälpte mig en massa.

Esther säger ofta som råd när saker är jobbiga att fokusera inte på detaljerna, då hamnar du lätt i negativa tankar eftersom det ligger dig för nära om hjärtat just nu.

Fokusera istället generellt, jag känner mig nöjd vädret, dagen eller vad som helst som får dig att må en aning bättre. Upprepa för dig själv ofta. Jag körde mantra som jag är stark, trygg och kan släppa desperationen. Hitta ett mantra som ger dig energi, vad det än är.

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

dagdrivarn
4/17/14, 1:20 PM
#23

#7

Tack :-)

Jag släppte desperationen, fokuserade på mig och när magen pirrade och det kändes som ett tecken på att jag skulle ta kontakt då gjorde jag det och det gick ju som sagt vägen. Lita på de tecken universum sänder dig och agera utifrån dem. Känns det obehagligt så är du inte där än, känns det glatt förväntansfullt och positivt… då är du där ;-)

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Upp till toppen
Annons: