Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 1586 ggr
Krissegy
2014-03-25 13:51

Huvudvärk

Hej alla på LoA

Nått måste gå riktigt fel som jag inte riktigt förstår vad det är.

Jag har börjat kontrollera mina tankar, och tänka positivt. 

Men ända problemet är att det alltid slutar i hemsk huvudvärk.

Jag förstår inte, jag skickar ut positiva vibbar men får huvudvärk. Varför?

Tacksam för svar. Kram

What we think, We become

Annons:
[Kathja]1
2014-03-25 17:28
#1

Szirius är en hejare på det där med kropp och själ, jag vet faktiskt inte vad huvudvärk står för. 🤔Men spontant tänker jag att din kropp vill tala om något som du har missat nu då du är mottaglig. 🤔

linnease
2014-03-25 19:52
#2

Kanske försöker du tvinga dig att tänka positiva tankar men känslan är inte riktigt med? Eller så är du inte så glad och lycklig som du tror?

Otroulig
2014-03-25 20:08
#3

Hmm, det KAN faktiskt vara så att nya banor är tröga i början - jag vet ju att det rent fysisk…eller kanske elektriskt funkar så. Att vi skapar nya mönster och vägar i hjärnan. Det tar ett tag innan man brutit ett gammal mönster.  De nya stigarna kanske inte är helt klara än? Att de är under ingående fasen så att säga 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-03-25 21:11
#4

Nåt motstånd med i det hela, tror jag…

Hur är din inställning till det hela, är det en rolig lek, eller mer ett arbete? Svårt? Lätt? Försöker du "övertyga dig själv" att tänka positivt fast din känsla känner nåt annat?

Kan ditt nya fokus göra att du spänner dig? Att du helt enkelt försöker FÖR MKT? Då blir det lätt kramp i stället för flöde.

Det kan  ev. ligga en underliggande tro på självstraff..att inte tycka dig vara värdig att ha det bra…då är det öppna upp för självkärlek som gäller …loveboosta dig själv!

Det kan vara lång erfarenhet " att det alltid ska jäklas för mig" som reflexmässigt skapar den erfarenheten gång på gång…även fast du bytt ut dina tankar nu, så maler det underliggande på ett tag till…i så fall är det bara att ha tålamod, det ger sig snart…

Åh, det kan vara så himla mkt olika saker…

Stanna upp och lyssna på vad din röst säger när du får huvudvärk nästa gång. Vilka tankar dras igång automatiskt?

En tanke som du uttrycker här är : "Nått måste gå riktigt fel"

Kan du se huvudvärken på ett annat, snällare sätt? Faktiskt så är det ju helt underbart att den dyker upp, för det är kroppens signal som talar om att du spänner dig på något plan🙂 den talar om för dig att här finns mer att släppa för att du ska kunna må ännu bättre, bli ännu friare. Fantastiskt va?

satsuke
2014-03-27 11:00
#5

Jätteintressant fråga för mig eftersom jag lätt får huvudvärk! Har aldrig tänkt på det här viset förut om huvudvärk, men ska vara lite mer uppmärksam nu… …för det är inte alltid jag direkt kan koppla huvudvärk till att ha sovit för lite eller sånt.

Krissegy
2014-03-30 22:34
#6

Tack så jätte mycket för alla svar!

Jo det e sant, jag spänner mig faktiskt ganska mycket. Och jag ser de lite som ett arbete, eller ja. För jag vill så gärna ändra hur jag tänker för att kunna dra in så mycket positivt som möjligt. Men när jag inte lyckas så försöker jag ännu mer. O då säger väl huvet ifrån xD

Men vad ska jag göra åt de då? Tänka eller sluta tänka haha

Tack Kram

What we think, We become

Annons:
Mandra
2014-04-01 04:58
#7

Tycker att det är lite märkligt att medlemmarna här inne inte snappat varför man lätt får huvudvärk när man affirmerar. Ni har ju ändå hållit på väldigt länge många av er??

När man affirmerar något (önskar något) och ens kanaler inte är riktigt rena för den önskan, dvs man har någon blockering, någon hang-up, något inom en som motstrider denna önskan - så startar affirmerandet/önskandet en reningsprocess/rensningsprocess. Universum vill alltid uppfylla ens önskningar - men kan inte alltid, då man själv motsätter sig önskan undermedvetet. Det Universum då gör är att försöka få bort detta motstånd - för att sedan kunna uppfylla önskningen. Ok?

Sen är det så att alla levande väsen har ett inre motstånd mot all förändring. Detta är inbyggt i systemet (energisystemet) och inget som man alltid själv kan rå över. Ett levande väsens system vill alltid befinna sig i status quo, dvs i ett oföränderligt läge. När en önskan då ger upphov till en reningsprocess - motsätter sig systemet (energin) detta och det allra vanligaste symptomet på känslomässig utrensning är just huvudvärk och migrän. Du har alltså något känslomässigt undermedvetet stopp mot det du önskar dig!

Vad göra? Om huvudvärken är väldigt besvärande - dra ner på affirmationstakten. Om du står ut - fortsätt, men försök slappna av och försök förstå att huvudvärken inte är något fel, utan en del i processen för att uppfylla din önskan. Du kan också prova att fundera över vad du har för tankar/känslor kring det du önskar. Släpp ut alltihop.

Själv tror jag inte mkt på vad många här inne förordar - att växla känsla. Känslan växlar automatiskt när stoppet är bortrensat.

[Kathja]1
2014-04-01 09:13
#8

Ja du Mandra, kanske för att vi själva inte har fått huvudvärk vid affirmationer och därför inte har funderat så mycket på saken. Så därför är det ju bra att vi har dig här inne. ♡

Krissegy
2014-04-01 09:39
#9

Tack #7 för en riktigt bra förklaring.

Så du menar att ifall jag står ut med huvudvärken så kommer den tillslut att försvinn ai takt med att min energi har ställt om sig? 

KRam

What we think, We become

satsuke
2014-04-01 10:02
#10

#7 - jätteintressant, tack! Hjälper mig med.

Mandra
2014-04-01 11:22
#11

#9 av Krissegy 

Ja, det menar jag. 🙂

Devika1990
2014-04-01 13:30
#12

Du ska inte stå ut med huvuvärken. Du borde bara dämpa tempot lite. Du behöver inte övertänka saker för att universum ska snappa upp dina önskningar. Sen Huvudvärk har ofta med SJÄLVKRITIK att göra.

Saken är den att jag har lidit av huvudvärk väldigt mycket de senaste åren och det ända som hjälper är att vara mer avslappnad och inte trycka på så himla mycket. Inte trycka på om man har något som är " disaligned" i systemet.

Det bästa man kan göra, innan huvudvärken verkligen urartar sig är att gå och vila. Lägga sig ner och blunda ett tag eller andas eller så. Vila varje dag. Ta det lättare. 

I början är det lätt att man liksom känner krav och press "att i och med att allt är möjligt så måste jag vara igång hela tiden!!!???" man måste liksom inte ha så bråttom…( även om det är ett bra tecken att man är eager, men ändå. man får vara lite realistisk också. pressar man på förmycket från början slutar det tyvärr i kaos* över-iver*) Man behöver inte ha bråttom. Försök att ta det lite lugnare bara.

Allt löser sig och då är det som att man skrider, inte trycker. Det är i alla fall vad jag har lärt mig om min huvudvärk att lära mig skrida istället för att trycka. 

Tror också det kan ha att göra med att man som sagt känner press från andra kommer in också. i alla fall i mitt fall. Mental illusion om press från andra. Är man ur balans fortsätt inte framåt. Låt dig vila innan du går för långt.

Hoppas du slipper huvudvärken i framtiden. :)

Kram!

Mandra
2014-04-01 14:13
#13

#12 av Devika1990 

Är du healer Devika?

Annons:
Devika1990
2014-04-01 15:05
#14

Jag kände en viss resistans i ditt tidigare inlägg. När jag läser frågan du nu ställer till mig så blir jag förvirrad i vilket avseende du frågar mig?

Mandra
2014-04-01 15:32
#15

Jag frågar därför att du hävdar att huvudvärk ofta har med självkritik att göra. Undrar vad du har för belägg för det?🙂

Otroulig
2014-04-01 15:42
#16

Enligt Louise Hays teorier stämmer Devikas teori.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-04-01 16:07
#17

Jag tror oxå att värk, oavsett vilken sort det handlar om kommer sig av att det är obalans mellan kropp och själ - inre och yttre. Som tex att man skuldbelägger sig själv, vill för mycket för fort eller vad det nu kan vara. 🤔

Devika1990
2014-04-01 16:22
#18

Kathja: Agree - Precis! Man vill för mycket för fort. Innan man hinner avklara det första, så när man redan är inne på det andra eller tredje, så blickar man tillbaka med ouppklaradheter vid det första och så fortsätter karusellen framåt och även om nya tankar går igång (för man forsätter be om det) så har man inte accepterat det första, hakat upp sig på det och  lämnat en stark kritisk vibb som man vill försöka justera men man kan inte för en känsla av att man dras ifrån det skapas av att man har skruvat upp tempot i tankarna(energiflowet) -trots förvarningen att man ramlade på första trappsteget liksom.

Det är så jag upplever huvudvärk när jag får det i alla fall…

[Kathja]1
2014-04-01 16:28
#19

Man tappar bort sitt NU helt enkelt. ☝️

Devika1990
2014-04-01 17:06
#20

JAA!!:D Nuet som är så gött!:D

Annons:
Krissegy
2014-04-01 18:27
#21

Tack så jätte mycket Devika fär ditt svar. Jag ska tänla på att vila emellanåt

Kram

What we think, We become

Devika1990
2014-04-01 18:30
#22

Ingen orsak!:) Hoppas att du får ut det bästa av law of attraction, jag vet hur " för snabbt" det kan gå ibland. Gör om gör annorlunda!!:D kram!:)

gardit
2014-04-01 20:09
#23

Jag vill tala om mina egna erfarenheter, tror att det kan hjälpa er andra.

Jag har ofta huvudvärk, på gränsen till migrän. Efter att ha läst Louise Hay är det idag mycket mer sällsynt, från från tidvis varje dag/varje vecka till 5-6 ggr/år

Det Louise menar är, enkelt förklarat, att vissa åkommor har grund i psykiska fenomen som går att vända med affirmationer.

Jag började affirmera "tillit till framtiden" "jag är trygg vad som än händer" o.s.v. i lite olika varianter samtidigt som jag målade upp en bild för mitt inre hur muskler slappnade av, och muskelknutor släppte.

Det var en början, jag har jobbat mig vidare så som vi alla gör, och steg för steg kommit dit där jag är idag. (Det har tagit många år med stegvis förbättring)

Boken heter på svenska "Du kan hela ditt liv" av Louise L Hay och jag rekomenderar att du läser den själv för att hitta just dina orsaker och för att förstå detta hokus pokus som många kallar det. 

Men för guds skull, gå inte omkring sen och tala om för alla människor att de skulle må så mycket bättre om de bara tänker rätt - detta är något man själv måste komma på för egen del. 

Kram - hoppas det är till hjälp

szirius
2014-04-01 21:53
#24

# 23 Det var min första bok på detta tema🙂!

Jag kan rekommendera ytterligare en bok som fördjupar sig ännu mer i detta med ande/själ/ kroppsliga symptom och det är "Andens anatomi" med Caroline Myss. 

Även chakran handlar mkt om detta…att se var obalanser finns i kroppen och vad det kan bero på - och självklart vad man kan göra åt det🙂

SHIAWASE
2014-04-02 05:40
#25

Åh!! Intressant tråd:) jag har ju aldrig haft huvudvärk i princip, men att värk har med motstånd(förenklat beskriver) ärvjagvledig självklart , hade väldig axelvärk för ett par år sedan, kunde knappt stå eller andas, men den är borta nu. Just när den var som värst så andades jag mycket, lät energin flöda igenom kroppen, och det lättade enormt. Nu är den som sagt helt borta och jag har tolkar den som ett steg i min utveckling att rensa bort gammalt motstånd:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Krissegy
2014-04-02 10:45
#26

Väldigt intressant historia #23

Jag ska ta mig tid och läsa den boken ^^

Kram

What we think, We become

Upp till toppen
Annons: