Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1975 ggr
MissInAction
3/22/14, 12:17 PM

Om att åldras

Kanske kan vara spännande att höra vad ni har för tankar på "att åldras"?

Såg detta i mitt newsfeed på FB nyss och tyckte om det ♥
Från Louise Hay:

No matter what age we are, we will all grow older. We will also have great control over how we shall age.

What are the things that age us? Certain beliefs about aging, such as the belief that we have to get sick when we get old. The belief in dis-ease. Hating the body. Believing in a lack of time. Anger and hatred. Self-hatred. Bitterness. Shame and guilt. Fear. Prejudice. Self-righteousness. Being judgmental. Carrying burdens. Giving up our control to others. These are all beliefs that age us.

What do you personally believe about aging? Do you look around at the frail and ill and assume that you’ll be that way, too? Do you see poverty among the aging and think that that’s your destiny as well? Do you notice how lonely many older people are and wonder if you will be in the same position?

We don’t have to accept these negative concepts. We can turn all of this around. It doesn’t have to continue to be this way. We can take our power back.

Feeling vital and energetic is much more important than a facial line or two (or even more), yet we’ve agreed that unless we’re young and beautiful, we’re not acceptable. Why would we agree to such a belief? Where did we lose our love and compassion for ourselves and for each other? We’ve made living in our bodies an uncomfortable experience. Each day we look for something that’s wrong with us, and we worry about every wrinkle. This only makes us feel bad and creates more wrinkles. This isn’t self-love. This is self-hatred, and it only contributes to our lack of self-esteem.

What are you teaching your children about aging? What is the example you’re giving them? Do they see a dynamic, loving person, enjoying each day and looking forward to the future? Or are you a bitter, frightened person, dreading your elder years and expecting to be sick and alone? Our children learn from us! And so do our grandchildren.

What kind of elder years do we want to help them envision and create?

We used to live very short lives—first only till our mid-teens, then our 20s, then our 30s, then our 40s. Even at the turn of the century, it was considered old to be 50. In 1900, our life expectancy was 47 years. Now we’re accepting 80 as a normal life span. Why can’t we take a quantum leap in consciousness and make the new level of acceptance 120 or 150 years?!

It’s not out of our reach. I see living much longer becoming normal and natural for most of us in a generation or two. Forty-five used to be middle-aged, but that won’t be true anymore. I see 75 becoming the new middle age (I’m now in my 84th year). For generations, we’ve allowed the numbers that correspond to how many years we’ve been on the planet tell us how to feel and how to behave. As with any other aspect of life, what we mentally accept and believe about aging becomes true for us. Well, it’s time to change our beliefs about aging!

When I look around and see frail, sick, frightened older people, I say to myself, “It doesn’t have to be that way.” Many of us have learned that by changing our thinking, we can change our lives.
I know we can change our beliefs about aging and make the aging process a positive, vibrant, healthy experience.

We can change our belief systems. But in order to do so, we “Elders of Excellence” need to get out of the victim mentality. As long as we see ourselves as being hapless, powerless individuals; and as long as we depend on the government to “fix” things for us, we’ll never progress as a group. However, when we band together and come up with creative solutions for our later years, then we have real power, and we can change our nation and our world for the better.

It’s time for our elders to take back their power from the medical and pharmaceutical industries. They’re being buffeted about by high-tech medicine, which is very expensive and destroys their health. It’s time for all of us (and especially the elders) to learn to take control of our own health. We need to learn about the body-mind connection—to know that what we do, say, and think contributes to either dis-ease or vibrant health.

Let’s affirm:
I release all age-related fears.
I am beautiful in mind and body.
People appreciate me at every age.
I have vibrant health no matter what age I am.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
SHIAWASE
3/22/14, 12:21 PM
#1

Jag läste också detta på FB idag,, och klickade på gilla,,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
3/22/14, 12:33 PM
#2

Hon är ju en sån cool "krutgumma" Louise - en inspirationskälla för hur jag vill ta hand om mig livet ut☀️, hon gympar varje dag, odlar i sin trädgård, gick sin första datakurs vid 70, första dans och konstkurs vid 75, och ställer nu ut, osv. Alltid intresserad av att lära sig nya grejer och HA KUL! Hon tar hand om skadade/omplacerade djur också.

Wohooo, så härligt!

MissInAction
3/22/14, 12:36 PM
#3

Wow!! Visste inte så mycket om henne privat, har sett lite videointervjuer och sånt med henne och jag ser ju hur det strålar om henne, hon är allt utom gammal ❤️

Vet inte var jag skulle placera inlägget förresten… om man letar efter något.. feel free to move it 🙂

Men absolut är hon en stor inspiration för mig också! ☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
3/22/14, 2:40 PM
#4

#3 jag har en tal-cd där hon berättar om allt det där, därför jag vet…googlade bara på kul nu - hon är 84 år nu😃

Det är verkligen en inställningsfråga…vad man matar sig  med för tankar och hur man pratar om ålder påverkar ju självklart ens hälsa…har ju föräldrar som säger i var o varannan mening " nu när man blivit gammal…." - de fyller båda 60😮

Jag stoppar min make då han säger det ibland också ( att spänsten inte är densamma som när han var ung - YNGRE säger jag då😉)

Det finns liksom70-åringar som klättrar i berg o springer maraton.

SHIAWASE
3/23/14, 8:36 AM
#5

MIn mamma fyller ju 80 i år,, och är nog väldigt mycket Louise!!❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
3/23/14, 10:20 AM
#6

Jag tror absolut att det mesta av det vi ser som åldrande är något vi själva skapar. I Bibeln står det ju om människor som levde väldigt mycket längre än oss så jag tror allt att vi har den fysiska förmågan att leva och bli riktigt gamla. Allt (nästan) sitter i huvudet. 😎

Annons:
[Rumpstek]
3/23/14, 1:48 PM
#7

#6 Fast bibeln är inte helt nödvändigtvis sann.

[Kathja]1
3/23/14, 2:09 PM
#8

#7 Om det tvistar de lärde. 😉 Oavsett vilket så sitter åldrandet i huvudet på oss.

[Rumpstek]
3/23/14, 3:57 PM
#9

#8 Fast nej, resten av kroppen åldras också.

[Kathja]1
3/23/14, 4:10 PM
#10

Får fysiska kropp är förgänglig, men hur vi åldras och hur länge vi lever tror jag absolut har med vårt "tänk" att göra.

retep
3/23/14, 10:10 PM
#11

Ayurveda: Att inte veta sin kroppstyp är som att försöka plantera en växt utan att veta vad det är för frö. Hur kan man lyckas med en blomstrande växt om man inte vet vad den ska ha för näring, vatten och sol? Det är första steget till våran resa. Att veta vilken kroppstyp vi är. Hur ska vi förstå andra innan vi vet vilka vi är? "Jag har genom den här kursen fått inblick i sammanhang som jag inte förstod tidigare. t.ex hur jag genom min dosha påverkas i allt från relationer, beslut och vägval. Och hur jag genom den kunskapen kan styra mycket i mitt liv.En väldigt bra levnadskurs". - Agneta S-Wattin Lär dig mer om Ayurvedas grunder. Kommande kurs 12-13 april: http://www.vedalila.se/kurser/index.html

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
3/23/14, 10:18 PM
#12

Jag personligen tror inte att vi behöver gå några kurser över huvud taget för att hitta rätt. Vi bär alla vår väg inom oss. ♡

SHIAWASE
3/23/14, 11:53 PM
#13

Vi bär alla på vår väg inom oss, men kurser kan ju hjälpa till på vägen🙂eller hur Kathja? Tänker på att du själv anordnar online kurser 😉

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
3/24/14, 6:17 AM
#14

Vi behöver inspiration för att hitta nya tankar, ibland kan det vara en kurs, men att säga att vi inte kan "odla oss" utan att veta vilka vi är blir något annat. Personlig reflektion bara.

retep
3/24/14, 8:42 AM
#15

Skulle kanske sagt varför jag tog upp det här med ayurveda och om nyttan av att ha kunskap om sin kroppskonstitution.

Det var inte så mycket för att tipsa om en kurs, utan mest för att inspirera och peka på ayurveda som den kompletta kunskapskällan kring hälsa och åldrande.

Håller med om att vi bär vår väg inom oss, men samtidigt är det så att den odlas genom de intryck och den kunskap vi införlivar längst vägen.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

szirius
3/24/14, 10:15 AM
#16

Att hitta lärare/teorier/ etc som hjälper en att utvecklas är ju också att finna svaren inom sig- man har lyssnat på sitt hjärta och manifesterat det man behövde för stunden🙂

De olika kroppstyperna berörs ju även inom yogan Peter, tycker att det är intressant, som alltid, att var och en verkligen behöver hitta sin väg. En behöver lägga sig och vila när hen är speedad, en annan behöver få ut det i kreativitet, en mår bäst av varm mat, en annan kall osv osv- och det gäller ju att lyssna inåt…och ibland behöva gå " mot strömmen" från vad samhället säger att man "bör" göra.

retep
3/24/14, 12:10 PM
#17

Själv har jag levt med och i mångt och mycket haft med mig ayurveda i vardagen, sedan början av -80 talet.

Jag har en kroppskonstitution som är vata/kapha, men som tenderar till att vara en tre dosha kombination, eftersom pitta ligger nära.

 Vad är då nyttan med att veta det, att ha kunskap, förståelse för vad det  betyder att vara en t.ex. vatatyp?

Kunskap och förståelse för hur luft, rymd, rörelse elementen i en vatatyp har inverkan på ens liv, hälsa och välmående?

Hur att ex.vis balansera och kompensera för den, oro och stress påverkan som en överdriven samhällsaktivitet har, särskilt på en vatatyp?

Svaret, svaren på det kan vara allt från en enkel ahhha till en djupdyknig och vidare kunskapsinhämtning till en aldrig sinande förståelse och ökad livskvalitet.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

mitt i livet
3/30/14, 12:50 PM
#18

Louice Hay har alldeles rätt i det hon skriver. Det går inte alltid att läsa sig till dessa kunskaper, de måste levas. Det går det inte heller att inpränta detta i andra människor. Alla måste vara uppmärksam på kickar utifrån som plötsligt känns som SANNINGAR för en själv, en ständig utveckling. Alla kommer att åldras därför bör Louice tas på allvar.

Jag har valt "Mitt I livet" som användar namn, inte för att jag befinner mig där fysiskt , utan i era ögon mycket gammal. Men jag känner mig ung inuti därav valet av namn. Jag har varit rn andllig sökare i över 30 år, läst allt som finns att tillgå och till sist landat i Hicks  böcker och Edgarth Tolle och har kommit underfund med att allt finns inuti oss, det gäller bara att få kontakt och att vara öppen för det som kommer till oss. Att åldras blir då mycket intressant, varje dag händer något. En ny insikt. Ge akt på synkronisering av händelser. Min äldre tid är fylld av glädje och tillit därför att jag kan finna ro i mitt inre då har det ingen betydelse att kroppen åldras. Å andra sidan går kroppens åldrande ganska sakta om det inre mår bra.

Många av mina jämnåriga plågas av oro för sjukdomar och döden. Ofta saknas tryggheten, istället finns föreställningen att det som händer  är en olyckhändelse utan vår medverkan. Oro och rädsla skapar motsånd och fördärvad mycket. Alla äldre måste hitta sina vägar till en lycklig ålderdom . Lyssna inåt , gör det på allvar då kommer svaren. Då känns det tryckt även när döden så småningom infinner sig.

Hälsa går att bibehålla om man gör något själv och inte enbart lita på mediciner. En sak är mycket viktig ,kritisera aldrig andra människors sätt att leva sitt liv
. Det är mina senaste insikter ,det är svårt att inpränta i djupet det kan lätt sägas men svårt att verkligen uppleva. Förmodligen får jag träna på detta resten av mitt liv.

[Rumpstek]
3/30/14, 1:33 PM
#19

#18 Du är en runt 90? Jag är imponerad över att du lärt dig använda dator.

retep
3/30/14, 2:06 PM
#20

Högst 60 år, som mig, skulle jag tro…

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
[Rumpstek]
3/30/14, 2:11 PM
#21

#20 Personen skrev ju att den ansågs som mycket gammal, det borde väl snarare vara runt en 90.

linnease
3/30/14, 10:26 PM
#22

Jag tror på 70 nånting… men det är ju ingen ålder nuförtiden 😉🤗 Min mormor är snart 86 och messar mig från sin smartphone, bastar o badar i havet mitt i vintern och började just på vattengympa!  😃❤️❤️❤️🤗🤗🤗

MittiLivet, så skönt inlägg, så jordad känsla❤️ 

En sak är mycket viktig ,kritisera aldrig andra människors sätt att leva sitt liv - så sant.

szirius
3/30/14, 10:32 PM
#23

Jag blir så aaavis på alla som har gamla pigga släktingar😛! Vad underbart med såna förebilder🤗! Shia har ju en så pigg o företagsam mamma oxå! Själv har jag både en mamma o pappa på 60 som ojar sig, håhåjaja, vad gamla de är, har krämpor o synfel, har slutat leva, kollar på tv:n tills de går o lägger sig vareviga dag🤐. Har inga gamla piggingar i släkten….gäller verkligen att skapa mig en egen tro, utanför min familjs mönster…🌊

Jag vill bli en 90-åring som fortfarande gör yoga👍😛

JanGBG
3/31/14, 10:51 AM
#24

Jag håller med om att "ålderdomen" blir i "stort" vad man själv gör den till. Är nu över 70 år och varit pensionär i 5 år.

Men det är lätt att "sakna" att man inte är lika "stark, ser bra, springer lätt". Har du arbetat hela ditt liv så är din kropp "sliten" det behövs ett "starkt och kraftigt sinne" att sätta sig över det och göra livet mer behagligt lika med att finna sig i en sämre fysisk prestation. SVÅRT.

Jag som deltar i en "sportgren" är det inte alltid så lätt att gå från  att vara " den duktige" till " att ta hand om ungdom och nybörjare och vara funktionär". Men det ger en bra känsla att hjälpa andra och komma över att man själv inte kan prestera längre.

Men det värsta med att bli äldre är dom som är omkring dig blir "skröpliga", den du älskat i hela ditt liv kanske inte längre kan gå ! Den där "bäste kompisen" som du delade "alla sorger o bekymmer" med, är kanske död. Du är den "äldste" i "familjen" , i föreningen i sällskapslivet.

Visst! du har ju så mycket att ge dom yngre! Du har ju varit med om allt! Men det krävs takt och känsla att inte "klampa" in i yngre mäniskors liv med alla "goda råd"

Jag tror att det gamla ordspråket gäller.

"Varje ålder har sin börda"

Mandra
4/1/14, 2:45 PM
#25

Jag tror också att mkt av detta sitter i huvudet - men inte allt. Jag har de senaste åren blivit yngre och yngre faktiskt, om man går till hälsan, alltså friskare och friskare.

Fast just nu har det börjat gå bakåt igen sen 1½ år, då jag lever på en plats med massvis med miljögifter. Tyvärr. Vet inte riktigt vad jag skulle här att göra. 🙂

Men sen tror jag inte man kan pusha det här hur långt som helst. "Allting rör sig" som det heter - och är en av Skapelsen väldigt få Absoluta Sanningar. Betyder att födelse-liv-död är en "cirkel" som inte kan brytas. Så någon gång måste man dö - även om det säkert går att tänja en del på gränserna. Så evigt liv är inte möjligt - det strider mot denna Sanning, som är den mest grundläggande för Skapelsens upprätthållande. 😉

[Kathja]1
4/1/14, 3:09 PM
#26

Intressant Mandra, fick mig att fundera på ifall det verkligen finns en lagbundenhet i en sådan sak som "utsatt för gift=skadligt" eller om det även där till stor del handlar om inställning och där med mottaglighet. Jag vet bara när vi efter att ha haft väldigt surt vatten i många år kontrollerade vår egen pH och kunde konstatera att vi hade normal nivå. Något vi verkligen inte borde ha. En tanke bara…

Mandra
4/1/14, 3:30 PM
#27

Tja, jag vet inte. Det är nog så att konstitutionen spelar in också. Som reptep är inne på. Den fysiska kroppen är min största Svaghet, dvs den är svag. Och det har den varit långt innan jag visste om detta, så jag tror inte jag påverkat det med tanken. Jag har heller aldrig funderat särskilt mkt över miljögifter - förutom att de finns. Men jag har aldrig tänkt eller trott att jag skulle drabbas själv. Vilket ju egentligen är korkat eftersom de är så utbredda.

Tror inte heller du t ex kan sätta i dig hur mycket gift som helst och tänka att det ska inte påverka mig. Tror inte det funkar så. Det är isf att upphäva den här Sanningen jag talade om - allting rör sig - för kunde man sätta i sig 1 kg kvicksilver t ex utan att dö - skulle det nog också gå att uppnå odödlighet. Vilket jag alltså inte tror går för då skulle hela Skapelsen kollapsa. Odödlighet = som icke-rörelse. Och något sådant existerar inte och kan inte existera. Men, visst, i viss mån går det nog att påverka. Fast jag nöjer mig inte med tanken här. Ofta måste ens tankar/önskningar åtföljas av handlingar.

Annons:
[Kathja]1
4/1/14, 4:03 PM
#28

Det var bara en tanke, och om min teori ska funka så gäller det ju som att med allt annat att man har en fast övertygelse om att det är så. Med andra ord om du ska sätta i dig 1 kg kvicksilver så måste du vara helt övertyga om att det är ofarligt. 🤔

Jag tänker att bara det att man ser sin kropp som "svag" signalerar ju en hel del. Själv ser jag min kropp som stark och väl fungerande, något som trots att jag inte alltid tar hand om den på bästa sätt inte sviker mig. 🤔

szirius
4/1/14, 6:11 PM
#29

Jag läste i en bok om näradödenupplevelser, där någon  " i himlen" fick  se att det där med att Eva åt av äpplet, handlade om människans val att "lämna paradiset"  var att kunna bli föräldrar, skaffa familj och i utbyte blev människan dödlig…vi var egentligen där i allra början gjorda att leva för evigt, att cellerna har förmåga att förnya sig osv men att det är ett val vi gjort att " stå över ".  Har aldrig hört just den teorin förut men tänkte på dig Kathja🙂.

Det beror ju på vad man lägger i orden evigt liv också Mandra😉…gissar att du menar i denna fysiska kropp. Födelse-liv-död-pånyttfödelse är ju den cirkeln man mediterar kring i yogan - och den är ju i sig evig.

[Kathja]1
4/1/14, 6:19 PM
#30

Enligt bibeln ska vi ju kunna leva bra mycket längre än 80-90 år, där blev de ju både två och trehundra år.

Mandra
4/4/14, 5:17 AM
#31

#28 av Kathja Jag tänker att bara det att man ser sin kropp som "svag" signalerar ju en hel del. 

Som vanligt så läser du inte riktigt vad jag skriver! 

Jag skrev så här: Den fysiska kroppen är min största Svaghet, dvs den är svag. Och det har den varit långt innan jag visste om detta, så jag tror inte jag påverkat det med tanken.

Med detta menade jag att jag rent teoretisk idag vet att min fysiska kropp är min största Svaghet (karma) - men att jag inte vetat om det! Och med det menade jag att jag ALDRIG tänkt på min kropp som svag! 

Tvärtom - jag var alltid duktig i gymnastik och fick jämt högsta betyg. Varit skaplig i de flesta sporter och grenar man sysslar med i skolan. Började dansa när jag var 3 och utöva en sport ungefär i samma ålder. I denna sport var jag sedan bäst i i Sverige som junior. Jag tränade eller dansade varje dag! Så varför utgår du ifrån att jag tänkt på min kropp som svag!! Det gjorde jag inte alls!

Jag var aldrig sjuk under skoltiden och inte långt över 20. Hade inga barnsjukdomar förutom Röda hund i en ½ dag (trots att alla runt om hade dem). Magsjuka bet överhuvudtaget inte på mig. När jag födde mitt första barn gick det alldeles för fort - vilket dom sa berodde på att jag var så vältränad (tydligen vanligt då - för mkt muskler).

Så var har du fått ifrån att jag sett min kropp som svag - det har jag inte! Tvärtom. 

Inte heller har jag haft några släktingar som dragits med långvariga sjukdomar, utan de har varit väldigt friska och levt upp i 85 - 95 års åldern.

Så du har alldeles fel när du tror att jag tänkt på min kropp som svag! Jag har tänkt på den som smidig, vig, dansant och vältränad - ingenting annat!

Lika fullt var jag döende i 38 års ålder!? Så, ja, det är ivf inte det medvetna tänkandet som alltid styr! Det är ett som är säkert!

Mandra
4/4/14, 5:32 AM
#32

#29 av szirius 

Det du beskriver känns som en amsaga för mig. Känns också som något som är påhittat för att människor har så väldigt svårt att stå ut med jordelivet (inget fel i det, men det blir inte bättre av att man flyr verkligheten). Absolut odödlighet är inte möjlig - det skulle innebära att allting är fastfruset i ett enda långvarigt nu där ingenting händer. För att det skulle kunna vara möjligt måste man upphäva Skapelsens mest grundläggande lag: Allting rör sig. Det är denna lag som driver livsprocessen; födelse - liv - död, runt, runt, runt.

Förnyelse av celler? Nä, man måste nog tänka längre än så. Vill man upphäva livsprocessen måste man nog börja från scratch. För vi föds, växer upp och lever. NÄR skulle denna cellförnyelse starta! Vid 40 år? Vid 50 år? Eller vad? 

Ja jag menar evigt fysiskt liv.

Mandra
4/4/14, 5:38 AM
#33

Igår hände något som fick mig att tvivla på LOA rejält - ivf tolkningen av det hela - dvs att man alltid får det man tänker. Och det jag skrev ovan om min egen sjukdom och tidigare syn på min kropp får mig att undra också.

Är det verkligen så att vi alltid får det vi tänker (medvetet eller omedvetet) - eller kan det vi får vara en följd av något annat tänkande! Alltså, du tänker något - och det får en följd som du överhuvudtaget aldrig tänkt på! Jag börjar bli mer och mer övertygad om det.

Ska försöka utveckla det lite i tanken.

[Kathja]1
4/4/14, 8:04 AM
#34

Du får inte per se det du tänker på utan den energin, den känslan, du skickar ut. Alltid! Oavsett vad du tror. Och självklart är det ofta så att du "sänder" en energi som triggar någon, precis som att stenen du slänger i vattnet ger ringar på ytan. Energi triggar, eller reagerar på, annan energi. Inget underligt i det. Och angående din "svaga kropp" så skrev jag det jag skrev utifrån hur du hade formulerat dig. Du använde ordet svag om din kropp. Hade du skrivit "kroppen är inte mitt starkaste" så hade det skapat en helt annan energi. Inte mer med det.

Annons:
SHIAWASE
4/4/14, 8:35 AM
#35

När det gäller LoA, så är min övertygelse så fastankrad så inget kan rubba den, jag bara VET!! hela jag!!! helt enkelt.

SEDAN,, så har vi oftast inte full kontroll på vad vi sänder ut!!

Därför kan det uppleveas som om vi får något annat,,

MEN så är det inte vi får ALLTID, ALLTID,,, saker, händelser möten som matchar den vibration som vi sänder ut.

Att vi inte förstår detta kan bero på att vi är splittrade i vår energi, med tanken tänker vi en sak, men den tanken vibrerar inte det vi tror!! utan den skickar en helt annan vibration på grund av att vi har motstånd inom oss som inte vi har löst upp!

Så JA, LoA verkar alltid, oavsett, jämnt och ständigt.

Det val vi kan göra är att bli uppmärksam, och göra ett aktivt val att styra vår tillvaro!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Mandra
4/4/14, 10:47 AM
#36

#34 av Kathja 

Och angående din "svaga kropp" så skrev jag det jag skrev utifrån hur du hade formulerat dig. Du använde ordet svag om din kropp. Hade du skrivit "kroppen är inte mitt starkaste" så hade det skapat en helt annan energi. Inte mer med det.

Och jag skrev också att det fick jag veta LÅNGT efter det att jag blev sjuk!!!

[Kathja]1
4/4/14, 10:51 AM
#37

Jaha 🤔 men Mandra min kommentar hade inte med din sjukdom att göra, utan med ditt ordval, just som jag skrev. 🤦‍♂️

Lite som att Szirius ser till så att vi inte skriver att saker är SJUKT roliga eller bra.

Mandra
4/4/14, 10:53 AM
#38

#35 av SHIAWASE 

När det gäller LoA, så är min övertygelse så fastankrad så inget kan rubba den, jag bara VET!! hela jag!!! helt enkelt.

Det har min också varit i över 25 år. Och det är den fortfarande. Men jag börjar fundera på om den verkligen fungerar så som man oftast gör gällande!

MEN så är det inte vi får ALLTID, ALLTID,,, saker, händelser möten som matchar den vibration som vi sänder ut.

Kanhända stämmer in på min sjukdom när jag var döende. Men det stämmer inte alls på det som hände igår.

Därav funderingarna. Ska fundera på detta med vibrationer - ,men tror faktiskt inte det gäller i detta fall heller. Någonting sker som går utanför detta. Måste bara komma på vad.🙂

[Kathja]1
4/4/14, 10:55 AM
#39

Hur ska något kunna ske utanför vibrationerna? Eller syftade du på något annat då du skrev "detta"? För utanför vibrationerna kan man aldrig vara då allt är energi och energi vibrerar. 🤔

Mandra
4/4/14, 10:56 AM
#40

#37 av Kathja 

Orkar inte prata med dig Kathja. Du kan ALDRIG ALDRIG erkänna att du gör något som helst fel. Utan bara vänder och vrider på allting. Det är så oerhört tröttsamt.

Du är som de här människorna som än idag tror att jorden är platt - spelar lixom ingen roll hur många gånger de blir överbevisade. De har alltid rätt och jorden är platt! Undrar vart detta sätt/tänkande/dessa vibrationer leder i längden? 🤪

Mandra
4/4/14, 11:00 AM
#41

#39 av Kathja 

Menade inte utanför vibrationerna tror jag. Har inte tänkt riktigt klart än.

Men jag tog upp någonting tidigare i en annan tråd. Tror det hänger ihop med det. Något som bl a de gamla kelterna trodde på.

"I den andliga dimensionen dras likheter till varandra.
I den fysiska världen dras motsatser till varandra."

Jag tror absolut mer och mer på detta och att man måste skilja på dessa saker. Även när man diskuterar/jobbar med LOA.

Annons:
[Kathja]1
4/4/14, 11:28 AM
#42

#40 Jag förklarade ju bara vad jag menade och hur jag tänkte, eftersom du missuppfattade det.🤔 Hur ska jag då kunna "ha fel"? 🤔 

# 41 Kul att du börjar kunna greppa konceptet! 👍

JanGBG
4/4/14, 2:09 PM
#43

Har vi inte hamnat lite väl långt från grundfrågan?

Men visst Alla har rätt till en åsikt. Men ni är väldigt djupa i era åsikter, hänger inte riktig med, är ingen stor tänkare mer en vardags människa. Tycker det verkar som ni blir arga på varandra?

Just detta att åldras har jag själv tänkt mycket på. Då min fru blev mycket sjuk. Det påverkade mig också. Vissa händelser upplever jag som att dom driver fram hur man känner sin ålder!

Själv upplevde jag inte min ålder som någon belastning fören jag fick hjärtinfrakt och måste göra "by-pass". Det blev som att åldras 10 år på några veckor.

[Kathja]1
4/4/14, 2:23 PM
#44

Tror inte att vi hamnat så väldigt ur spår, vi snackar ju Loa. Fast vi är bra på att komma OT över lag. Vi är så vana vid att följa vårt flöde så vi tänker inte på att vi glider iväg ibland. Men som du säger Jan alla har rätt till sin åsikt, och ibland blir kanske någon irriterad men det är oxå som så att vi väljer hur vi ska reagera. Det är något vi talar en hel del om här inne. Och apropå ämnet i tråden så är det nog ofta så som du säger, det händer något som gör att man blir påmind om att kroppen inte är där känslan är. Och då är risken stor att känslan kommer i kapp och då blir det som för dig.

szirius
4/4/14, 2:31 PM
#45

# 43 du får förlåta oss, vi härinne glider ofta iväg i trådarna😃, och tycker att det är OK. Och djupa gillar vi att vara också😉

Och JAG är iaf inte arg på nån🙂🤗

Javisst är det så att det vi upplever får oss att omvärdera våra tankar om saker.☝️

#33 Skulle vara intressant att få veta VAD som hände dig o vad som fick dig att tvivla på LoA , kruxigt annars att följa med i dina tankegångar🙂

Ibland finns ju en fördröjningseffekt verkar det som…kan det ha varit nåt sånt?

Jag kan själv bli helt 🤪på det, kan tycka att jag varit allmänt "smågnällig" ett tag o ändå regnar underbara manifestationer över mig😮🥳…o inser att det här skapades INNAN min gnällperiod👍…o sen kan jag ha en flowperiod då jag mår toppen o så kan det börja "klatra" lite i det yttre  och jag fattar NOLL vad det kom ifrån…..jag funderar på om det inte då är "gnällperioden" som levererar, lite fördröjt…

Detta går ju emot tanken att man inte kan uppleva nåt som har annan vibration …🤔

SHIA-  du kan nog svara på detta!🤗

SHIAWASE
4/4/14, 3:17 PM
#46

oh! Tack sizirus,, JA, jag kan ta och svara ( fast ni andra är ju också väldigt duktiga, så vassgod!! ),,ikväll har jag fullt upp med mina tonårspojkar!!haha,,, återkommer i morgon```LoA är en systematiskt , lättförståelig lag!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

JanGBG
4/4/14, 5:45 PM
#47

Jag har nog inte här att göra! Förlåt om jag rubbat er cirklar! Menade inget illa!

Satt och såg på "Nya inlägg"  "Om att åldras" det är ju ett intressant ämne för en 70 -årig "Gubbe" så jag gick in. Var inte riktigt medveten om att ni diskutera och argumenterar efter LOA.

Förövrigt vet inte vad det innebär.

Ber om ursäkt för mitt "klavertramp"

[Kathja]1
4/4/14, 7:14 PM
#48

Klart att du har här att göra Jan! Annars hade du inte kommit hit. Du är så välkommen så, inget tramp i klaveret inte. Vi är alltid glada när det dyker upp nytt folk. 😃

Och LoA eller ej, vi snackar livet, fast kanske ur ett lite större perspektiv än en del andra.🤔 Men det är ändock allmängiltigt det vi talar om. 🙂

Annons:
Otroulig
4/4/14, 7:18 PM
#49

#47 Jan Du är så välkommen här så!

Inga klavertramp här inte. 

Det är roligt att halka in på "nya inlägg" Det brukar jag också göra. Man kan hamna varsomhelst! 

Kika runt lite så kanske du får nåt tips 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: