Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 643 ggr
SHIAWASE
3/21/14, 1:41 AM

Jag måste.... eller jag väljer att..

Vi gör ju ständigt ett val. Genom dessa val skapar vi vår tillvaro.

Ofta kommer vi med ursäkter som " jag kan inte göra det, för jag MÅSTE ju jobba, eller jag MÅSTE ju göra det och det"

Men vi måste ingenting, egentligen.

Aallt detta är ju mina val.

Så nu har jag bestämt mig för att ytterligare klargöra mitt egna ansvar.

Inte "jag måste ju jobba" " jag måste städa" etc.

Jag väljer att jobba, jag väljer att städa nu.

Istället för att komma med "ursäkter " som tex.  att jag inte har tagit hand om min kropp så mycket tex. p g a mycket jobb .

Så säger jag nu till mig själv att:

Jag har valt att inte träna och ta hand om min kropp,  eftersom jag har valt att jobba och använda den tid då jag inte jobbar till andra saker.

Detta känns mycket bättre. Det ger mig fullständig kontroll över mitt liv !!

Om man använder ordet måste, så känns det som om någon annan styr ens liv, att det är något man inte själv kan påverka, att man tappar kontrollen, men det gör man ju aldrig, man har ju ALLTID ett val.❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
MissInAction
3/21/14, 7:22 AM
#1

Yes!! Har ju känt detta så länge, jag med. Har bara inte riktigt fattat vad som var fel eller hur jag skulle göra, förrän nu då polletten trillade ner 😃❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[rore]
3/21/14, 8:34 AM
#2

Yes!!!

Åhh, detta är ju så glasklart och samtidigt så lätt att glömma bort🥳

och alla dessa ursäkter som smiter förbi genom munnen🤐, utan att vi ens reflekterar över det😮,, kan ju kännas som ett slag i magen med det samma och "man" blir 😈,😡, men sen så sjunker tacksamheten in, och fyller på med❤️, över att jag ser just detta🌈. Tack!!😘

szirius
3/21/14, 11:29 AM
#3

Jaa, detta är så bra🤗!

Man kan prova att byta ut alla måsten och borden till : jag vill

För om man går hela vägen i tanken så innehåller ju alla " jag borde" och jag måste" ett " jag VILL" där på slutet.

Jag måste städa…för det är stökigt…och jag trivs inte i stök…jag mår bättre av ett städat hem - alltså:  JAG VILL städa🙂

Jag borde åka och hälsa på gammelmormor…för jag tycker ju om henne och vet att hon blir så glad när jag kommer, och då blir jag glad - alltså JAG VILL hälsa på gammelmormor.

Man tar tillbaks sin kraft genom att medvetet välja sin inställning till sitt liv! ✨

Är det ett tema som är lite infekterat, så kan man använda ordet " prioritera". Frågar nån ifall man vill hänga med på skidsemester till Österrike och man inte har råd, så beror det ju på att man prioriterar annat! (Tex att betala sina räkningar😉, men man får en helt annan uppstående kraft i att känna att man prioriterar nåt annat, i stället för att falla ner i nåt " vi har inte råååååd" hål)

Älvan
3/21/14, 2:34 PM
#4

Enda måste är att den fysiska kroppen måste dö. Allt annat är val.

SHIAWASE
3/21/14, 2:43 PM
#5

Fast älvan, det ser inte jag som något måste, utan bara som en del av naturens gång så att säga. Från början ämnar vi att vara på jorden i fysisk form bara en liten stund,,, så döden är inget måste utan en del av processen, en del som vi redan är medvetna om från början ,eftersom vi vill återgå till vår "naturliga" form:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Älvan
3/21/14, 2:51 PM
#6

#5 Jag håller med. Det är ändå det enda vi inte kan välja. Vi kan inte välja att aldrig dö. Vi måste dö. (Alltså fysisk kropp, inte skälen)

Annons:
Älvan
3/21/14, 2:52 PM
#7

Det är alltså själen som inte kan dö. :) skratt (skälen måste kanske inte dö?)

SHIAWASE
3/21/14, 3:01 PM
#8

haha,, så det kan bli☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
3/22/14, 3:33 PM
#9

Visst är detta en bra inställning och syn att närma sig sin verklighet.

Tack Shia, alltid bra att bli påmind!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: