Annons:
Etikettuniversum-och-andlighet
Läst 1337 ggr
linnease
2014-03-17 23:51

Vad tror ni om det här?

Så intressant tycker jag.. på nåt plan känns de här tankarna fantastiskt bra, och förklarar en del grejor för mig..

Aaron Via Sbg

BLUEPRINTS for Your Life
We will say that the Choices for your experience in physical are.. they are pre-planned. There are blueprints from your… we will say your Higher self, the spirit part of you that comes down into the physical. So from your higher self there is a blueprint and a pre-planning, based on what experiences will benefit the expansion of your soul as you would see it singularly – from your individual self – but also the Pluralness, the One that We All Are Together expands through the experiences of each one who goes into physical, who takes this adventure.
And so, there is a blueprint. There is a knowing beforehand, before even entering into physical – and we are using words that relate to time only because that is your perspective from physical. You can understand more easily in that way. But it is decided beforehand how long, what types of exiting experiences will most benefit the soul going in and the souls around them. And this is chosen beforehand.
You very often live many many lifetimes with the souls that your surround yourself with. So you play this out in many different ways through many different lifetimes. 
We will say that you do have great … great control, great power of choice from your physical as far as the vibration that you put out, the perceptions that you have. 
It is possible at any point to change the blueprint. 
That is Possible to do, but we will say that it … … we will say that it is possible if it is for the highest good of all concerned. And very often, what is for the highest good of all concerned would not be perceived as being the highest good from your physical perspective. ~Aaron Connection

Annons:
SHIAWASE
2014-03-17 23:56
#1

Linn, resonerar mycket bra med mig också☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Mandra
2014-03-18 04:02
#2

Personligen blir jag bara oändligt trött.

I tusentals år har många "tunga" religioner (i öst) haft en väldigt klar bild av hur reinkarnationsprocessen går till. Ta Den tibetanska dödsboken t ex. Den är en ovärderlig källa till kunskap och förståelse för hur detta fungerar. För att inte också säga väldigt beprövad.

Sen - helt plötsligt - över de senaste 20 år - så har det poppat upp olika typer av läror (som den här då) som påstår att all denna beprövade kunskap är felaktig. Det gör man utan någon som helst erfarenhet, tyngd eller verifikation av att det man säger är sant. Som den här källan t ex. 

De flesta såna här läror är kanaliserad bråte från någon "higher being" som folk glatt kanaliserar utan att på något sätt kontrollera att källan är ok (vilket den för det mesta inte är). Man frågar sig varför alla dessa läror helt plötsligt har börjat stå som spön i backen? Dem säger väldigt lika saker - men ändå kan dom lixom inte samsas under ett och samma namn. Varför inte då? Kan det ha att göra med att "kanalen" då inte kan boosta sitt ego och tjäna pengar på det hela?

Det finns INGEN bransch inom det andliga som är så nedlusad med lögnandar (läs gärna lurendrejare och skadlig smörja ) som just kanaliseringsbranschen. Och ingen tycks begripa detta eller ivf väldigt få. Vad kan det nu bero på? Jo - allihop presenterar dom något lättillgängligt och enkelt, gärna utan smärta och lidande och lovar guld och gröna skogar för ingenting. Dom vet precis vad folk önskar sig - för det är just detta. Och det du önskar dig får du - eller hur var det?

Det går att ändra blueprinten - men bara om det tjänar det högsta goda! Så himla bra! Yippie! Inte bara har man med detta yttrande raderat ut människans fria vilja i ett, väldigt lättvindigt, penseldrag. Man har dessutom försäkrat människorna om att vad de än gör - så kan det inte bli fel. Precis vad ni vill veta eller hur? Ansvar - vad är det? Blä! Nä fy fanken - det är för jobbigt.

Mina two centes på denna text och alla liknande som florerar inom new-age numer. Det är hårresande - för att inte säga livsfarligt. (Men jag är väldigt medveten om att ni inte bryr er om vad jag säger här.)

SHIAWASE
2014-03-18 05:29
#3

För mig resonerar texten kust för att jag vet att inget kam gå fel!!' Allt är bra, allt som sker , sker till det nästa för mig!!'sedan kan jag alltid välja hur jag vill se på det som sker:) vill jag se det som blä, katastrof, då varsegod det är ditt val, men vill jag se det som ett plus , som något som sker för mitt nästa, då kan jag välja det också, och må så mycket bättre!!!! Valet ligger alltid hoven själv!!!'

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2014-03-18 05:29
#4

För mig resonerar texten kust för att jag vet att inget kam gå fel!!' Allt är bra, allt som sker , sker till det nästa för mig!!'sedan kan jag alltid välja hur jag vill se på det som sker:) vill jag se det som blä, katastrof, då varsegod det är ditt val, men vill jag se det som ett plus , som något som sker för mitt nästa, då kan jag välja det också, och må så mycket bättre!!!! Valet ligger alltid hoven själv!!!'

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2014-03-18 05:29
#5

För mig resonerar texten kust för att jag vet att inget kam gå fel!!' Allt är bra, allt som sker , sker till det nästa för mig!!'sedan kan jag alltid välja hur jag vill se på det som sker:) vill jag se det som blä, katastrof, då varsegod det är ditt val, men vill jag se det som ett plus , som något som sker för mitt nästa, då kan jag välja det också, och må så mycket bättre!!!! Valet ligger alltid hoven själv!!!'

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2014-03-18 06:03
#6

Haha、hur det kan gå via mobilen, ursäkta mig 😊💦

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Otroulig
2014-03-18 07:01
#7

Det stämmer rätt bra med min känsla av hur det fungerar. Sen tror jag att blueprinten är de stora dragen - vi har vår fria vilja att brodera ut rätt bra själva. Men att vi har en plan redan när vi bestämt oss för att komma hit - det tror jag!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-03-18 10:04
#8

#2 Mandra  - Att vi inte håller med dig i allt, eller iaf att jag inte gör det, innebär INTE att jag inte bryr mig om din åsikt. Det är en milsvid skillnad! Så fick jag klargjort det. Om du känner att "vi" inte bryr oss handlar det enbart om en känsla hos dig, inte om vårt (mitt) uppsåt.

Så till saken…

Jag gillar absolut dessa kanaliseringar, de känns helt i linje med mig. Men jag tänker lite på det Mandra var inne på, detta att det förändras över tid… Vilket för mig inte är underligt alls! Mänskligheten förändras så varför inte budskapet och tillvägagångssättet? Ju mer vi kan och förstår desto mer avancerad kan ju vägen vara. 🤔Så inget underligt idet, tvärt om skulle det vara underligt ifall det vore statiskt! 😃

SHIAWASE
2014-03-18 10:14
#9

Kathja! precis  både när det gäller dig Mandra och när det gäller förändringen om budskap,

Det är därför som jag ofta påtalar vikten av mångfald!!! Jag stöter också på sätt att förmedla som jag inte tycker om, eller rättare sagt som jag känner inte tilltalar mig själv, MEN jag vet också att även om det inte tilltalar mig, så är det många som känner att det tilltalar dem!!! OCH ,, om vi tar och synar budskapen så är det oftast detsamma!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[rore]
2014-03-18 10:40
#10

#2 Mandra!

Många är de inre vägarna vi kan välja eller ta,, och jag tycker det bra! Inser också att de allra flesta budskap innehåller samma teman.

Inget konstigt med det. Kan jag tycka nu. Förr fattade jag ingenting. Vad ska man tro på liksom??

Det är väldigt olika på hur saker och ting läggs fram. Det som till talar dig men inte mig och vice versa,,

Jag är inne på samma spår som Shia! #9. Mångfald är bra.

Vi kan inte vandra på alla andras vägar, utan endast den som tilltalar oss (eller den som vi väljer ändå) . Om det sen är newage eller nått annat spelar egentligen ingen större roll *för mig*

Rätt eller fel, vem avgör det?🤔

Våra öden/livsval är vår väg.

Vissa vägar är mer plågsamma och svåra, medans andra vägar är lite rakare.

Sett ur det mänskliga perspektivet där vårt jordiska jag agerar och reagerar, så kan vi tycka och tänka massor och protestera oss blåYrar

Och i grund och botten i ett större perspektiv, tror jag inte att någonting av det vi säger eller gör/ eller inte gör och säger är bortkastat.

SHIAWASE
2014-03-18 11:40
#11

Rore❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2014-03-18 14:35
#12

Cool! 🤗

linnease
2014-03-18 14:40
#13

Jag fick nån ny känsla om tid igen när jag läste det.. har liksom inte vibbat med mig tidigare att saker är bestämda innan vi föds, beroende på hur jag tolkat det..bara KÄNT att jag har kraften, möjligheten, viljan att skapa vad som helst när som helst. Men fick en ny känsla av inläggen.. all tid är NU.. det är egentligen inte INNAN.. det är NU, på andra plan av min egen varelse liksom.. Väldigt cool. Och då känns det oxå extremt logiskt att vi spelar upp massa parallella scenarior ihop med dem runt omkring oss.. vi vill utforska saker från massa olika teman, testa grejor, komma fram till grejor, uppleva olika versioner av grejor..❤️

Annons:
[rore]
2014-03-18 15:29
#14

♥Härlig insikt Linn ♥ Testandet, sökandet själva upplevelsen i sig i Nuet. För allt som sker, sker i Nuet..alla dörrar står att finna..och vi kan välja….★★☆☆☆♥♡ när vi ser det!

linnease
2014-03-18 16:05
#15

vackert Rore ❤️✨🤗

Älvan
2014-03-20 18:11
#16

#Mandra Jag tycker du var lite nedlåtande om att vi varken "fattar" eller har förmåga att vara kritiska. Varför sitter du på den enda kunskapen här? Jag respekterar din åsikt Mandra och hoppas du kan respektera min och alla andras här. Jag väljer att tolka ditt inlägg som att du ville gott dvs sätta igång diskussionen lite. :) Jag håller med #Mandra. Mycket smörja och flum finns inom new-age, men även inom religioner och faktiskt inom vetenskapen. Den här texten talar inte till mig. Jag har inte tro på ödet. (Determenismen) jag tror inte på blueprint. Jag tror faktiskt att vi i detta liv i vår fysiska kropp skapar vårat liv fritt. Jag tror vi hela tiden har val. Vi har därför ansvar för våra val och kan ex dömas i våra domstolar. Om livet var förutbestämt tycker inte jag mördare kan få något straff eftersom de var tvungna att mörda pga förutbestämt. Jag tror ev att innan vi stiger ner till jordelivet skissar vi på vilka teman våra liv ska handla om. Vi är fria att jobba med dessa teman eller inte. Vi har stöd i guider, änglar, vårt högre jag och Gud. Men vi får bara stöd om vi vill och ber om det.

SHIAWASE
2014-03-21 01:19
#17

Älvan, Jag tror på en Blueprint, just som en skiss, att innan vi väljer att manifesteras i vår fysiska kropp, så vet vi vad det är vi ska hit att göra, vi kanske har "gjort upp" med några andra själar hur vi ska hjälpa varandra till exapansion. Vi väljer vilken miljö vi ska födas in i. MEN ,, när vi sedan är här i den fysiska kroppen, så är alltid valet vårat, vi är alltid fullt ansvariga över vår vibration och genom den skapar vi vår tillvaro. Jag ser inte bluprinten som något förutbestämt öde där det finns vissa saker som vi INTE kan påverka. MEN,, sedan kommer ju karma med in i bilden,, så även om vi styr livet själv, så är vi ju uppkopplade med vårat JAG,, och det här livet är ju inte separerat från tidigare liv, så även om det är jag och JAG som skapar mitt liv, så kanske man inte kan förstå vissa saker just för att det hänger ihop med den större bilden etc. Så tänker jag:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: