Annons:
Etikettklotterplank
Läst 4339 ggr
SHIAWASE
2014-03-15 08:32

Klotterplank 26

Så är det dags igen för ett nytt klotterplank!!🙂

Här klottrar vi på om både stort och litet, och delar med oss av vår vardag, och annat smått och gott☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
SHIAWASE
2014-03-15 08:38
#1

Oj,,, nu är jag trött,, har nu varit dagisavslutning,,, här är det ståtlig avslutning,, och gråt kalas.

Lärare, föräldrar och barn alla gråter och skrattar om vartannat,,,, Först avslutningscermoni, sedan lunch med lärare och barn och föräldrar och sång och lek,,,, nu hem en sväng, sedan ut med föräldrar och barn på restaurang, för mer mat och dryck,,

Hade ju hela dagen igår också,, (det var inte själva avslutningen, men två olika events inför avslutningen),, I morgonbitti kan jag ta sovmorgon i alla fall!!!

I morse var jag upp kl. 4 eftersom äldsta dottern skulle iväg på reklaminspelning,, men hon var redan vaken när jag klev upp , så jag kunde sova en timma till`,,, hon jobbar från kl. 6 i morse till 2230 i kväll!

Men hon tycker ju det är kul så🙂

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2014-03-15 17:26
#2

Jösses vad det hela tiden dyker upp att vi bara ska följa flödet - sluta planera, sluta sätta mål, bara flyta med i nuet och våga vara spontana!!

Över allt dyker det upp! Och ja tack! Jag har blivit rätt bra på det faktiskt 😎. Vad mycket lättare allt blir. Saker löser sig av sig självt liksom. Det som kanske verkar vara ett problem - lämnar jag bara och gör nåt som känns roligare och vips - rätt var det är så löser sig det som jag trodde var ett problem. Tänk så fiffigt det är! Hahaha, gemene man på gatan kan nog kalla det för oansvarigt och nonchalant och jag VET att det är ett gammalt sätt att se på det. Känner mig upplyst ☀️🏆🥳.

Fick massage idag och har känt av det efteråt, har tagit det lugnt. Inhandlat massor med lök växter och tulpaner - nu ska det våras till i mitt hem och på balkongen. Ännu mer. 

Det blir en hemma helg den härhelgen med. Blev bjuden på mat hos brorsan - men jag har ju blivit med extra hund och första kvällen vill jag inte lämna henne. Dessutom ser jag fram emot att äta patén jag inte fick i mig igår och lite god pasta med grönmögel sås, mmmm. Hoppas det är nån bra film på TV.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-03-15 19:22
#3

Åh om du har kanal9, Otroulig… så är det en himla bra film där kl 21: The Prestige.

Annars finns ju SVT Öppet arkiv, med en himla massa att välja bland 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-03-15 20:50
#4

Ah. Tror jag sett den. Nu kollar jag på Nu eller aldrig, bra!! Favorit i repris😊. Har planterat om pelargoner och planterat vår lökar:) skön dag. 11/2 minut planka var INTE skönt haha!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-03-15 21:53
#5

Mm jag såg att den var också! Såg cancer och tänkte, näe.. inte idag.

Åh apropå film! Jag såg Frozen idag. För att alla sagt att den är så bra och jag måste se den. Och åhh vad rätt de har ❤️😃 Den är så fin och så mysig och så bra! Och med mycket musik ♫ 
Rekommenderar den varmt! Jag tittade med engelskt tal, förstås. 

Mysigt att plantera. Jag skulle behöva plantera om mina kantdracenor, det är väl läge för det nu va? Skulle gjort förra året, de ser torra ut och jorden har släppt från krukornas kanter.. ett under att de lever 🤐

Fasen jag är sugen på att träna! Typ NU 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2014-03-16 00:27
#6

Sådär, hemkommen från jobbet😉. Herregud vad jag dansat idag, från 9-14, en runda 18-20, sen nu 22-00.  Naaaaajs🥳. Känner av njurarna lite just nu dock, har nog druckit lite för lite…🤔

Inte ett dugg trött heller, uppvarvad, dessutom är det fullmåne på g såg jag, stor o rund o fin🙂…vi kunde ju inte sova inatt😃, fast hade ingen koll på månen😉.

Det ser ut som ett bombnedslag här hemma, och det är JAG om dragit fram allt😂, har provat massa kläder o sytt om o bytit om lite mer, o vikt lite tvätt som sen blev kvar på matbordet, krukor som ska ut, pappersinsamling vid trappen, smink i hela badrummet, mössor o vantar som ska ner i källarn( yepp, nu åker alla vinterkläder undan - såååå underbart varenda gång jag pular ner alla tjocksockar i en påse - hejdåååå vi ses i oktober!😛 )- och mitt i allt ( mellan 20-22) började jag möblera om på sonens rum, halvfärdigt liksom, så möblerna står här o där o prylar ute i hallen uppe. Jaja. Och i morrn vill jag nog bara lata mig🤐, det har varit full rulle typ sen igår morse känns det som🥵

Annons:
SHIAWASE
2014-03-16 00:38
#7

LÅter härligt med massor av danstimmar Szirius🤗 Huset verkar se ut som vårat ungefär.

Idag ska jag för första gången på LÄNGE, inte göra någonting🌈 I eftermiddag ska vi iväg på  någon konsert, men tills dess ska jag bara vara,, här är sol och varmt!!☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2014-03-16 01:18
#8

# 7 njuuuut Shia - det vet jag att du gör😎☀️ Åh, konsert oxå!

Klockan är över ett här, kanske dags att krypa ner o läsa lite iaf….i morrn ska jag ta en FET sovmorgon😴🌺

Älskar söndagar..fast helgen gick extremt fort, bara PLOPP! Sen ny vecka igen…känns som att det blir en bra vecka🙂! Vi ska få 20 grader på tisdag😮, jisses, får ju lust att ta några timmar i en solstol med paraplydrink bara för ATT🍸

[Kathja]1
2014-03-16 14:48
#9

Slinker in och kollar läget… Har super lugnt på jobbet, har haft gott om tid att njuta och vibba. Precis vad jag önskade mig av helgen. Hoppas att ni alla är nöjda med er helg ni med. ♡♡♡

szirius
2014-03-16 19:00
#10

# 9 Härligt Kathja!Är själv EXTREMT nöjd med min helg!✨🥳🤗❤️🌊, wohooooooo

Och redan en kul grej som väntar nästa helg…det går bra nu😎🎈

Det stormar o regnar just nu, men vädret lovar värme o sol till veckan , åh, vad jag längtar- då blir det nog dags för glasspremiär ute☀️

SHIAWASE
2014-03-16 23:13
#11

God morgon på er !!! Hoppas helgen har varit bra☀️
Blev inte en hel slappdag igår som jag hade önskat mig, men det var en bra dag ändå!

Har i alla fall fått sova ordentligt inatt 🌈 Veckan kommer som vanligt att bjuda på variation i tillvaron,,, alltid roligt, med olika saker dyker🌊

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2014-03-17 07:03
#12

God morgon.

eller ….gillar inte att vakna arg och irriterad och med en huvudvärk….vad ska det vara bra för liksom. 🤪 Så nu håller jag på att vibba om. Komma ihåg vem jag är ❤️❤️ och kanske ta en huvudvärks tablett 😉

Kram och härlig start på veckan

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-03-17 07:23
#13

Morrn! Det snöar! 🤐
Ja den där huvudvärken låter allt onödigt, Otroulig… in med sköna känslor istället ♥

Jag drog ett kort nyss från The Law of Attraction cards:

I Can Learn To Prioritize My Intentions
It is important for you to identify which intentions you most want to fulfill, because as you prioritize, you give your singular attention to what is most important; and as you give that your singular attention - by the Law of Attraction - you attract power unto that intention that is most important to you. 

Tänkte spontant att ja, det är ju självklart. Men sen tänkte jag att det går att dra det lite längre. Att t.ex. vilja ha ditten och datten just nu kan ju bli som att man slänger ut trådar både här och där, men om jag funderar på vad det är jag allra helst vill ha.. som jag tänker mig att allt det här kommer att bidra till… då får jag ju det! Känslan! Och slänger ut en tråd, eller åtminstone färre men med mer fokus och rätt vibration! 😍

Dags att dra iväg till dagis!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
2014-03-17 07:25
#14

Själv vaknade jag strax före klockan sex av fågelkvitter, har även haft låten Happy ringande i huvudet hela morgonen. Mår tipp topp och snart får jag åka hem. Hemma är bra. Min helg har varit lite seg men ändå rogivande, ska dock bli skönt att vara lite ledig. Bara jobba 1,5 timme till. Talliho på er alla fina, vi höres mer lite senare. ♡

SHIAWASE
2014-03-17 07:50
#15

Hej, hej alla igen☀️ här har det varit en lugn dag`,, fortfarande inte slut, men jag har städat upp, suttit i bekväma fåtöljen och jobbat!!

Hoppas huvudvärk och ilska är bättre Otroulig❤️

tipp topp låter ju tipp  topp Kathja😂

Ja, snö! Missi, såg det på FB, här är det sol och varmt och vår🌈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
2014-03-17 10:05
#16

Hejhopp! Fick ett så fint budskap av Neale som jag baa måste dela med mig av; On this day of your life, Xxx, I believe God wants you to know… …that less and less do you need to force things, until you finally arrive at non-action. This is the message of the Tao Te Ching, and it is true. Werner Erhard has taught, "Life will resolve itself in the process of Life Itself." Byron Katie says that liberation is "Loving What Is." And Stephen Mitchell calls non-action "the purest and most effective form of action. The game plays the game; the poem writes the poem; we can't tell the dancer from the dance. Perhaps the best thing you can do right now is nothing at all. Just att Life will resolve itself in the process of Life itself. Vackert!!


MissInAction
2014-03-17 11:16
#17

Wow, häftigt, Theleonora! Jättefint :-) Känner ont i axeln och ena foten sedan yogan igår, magen känns mysko, liksom mätt…och jag skulle behöva sova tio timmar. Men solen skiner och det är vinter igen, haha. Bara att flyta med - allt blir bra ^_^


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
2014-03-17 11:19
#18

Haha ser att det blev lite fjortis över det, som jag baa måste dela. Haha, bara ska det vara.


szirius
2014-03-17 11:29
#19

Va, snö igen? Det har ju varit vårväder vad jag har sett? Jaja, bara att gilla läget Missi😛, gör en termos varm choklad o njut av gnistrande snö, kan ju vara fint det med.

Här börjar träden att blomma!🌺 Först ut är alltid mandelblom. Ååååh, alltså den här tiden☀️❤️….den är så vacker som en saga, vill bara vara leeedig o gå o vandra bland fruktträd i evigheter, tänk att vara naturfotograf😍…ljuvligt…o massor med bin som surrar överallt….vi har flera som har bikupor o gör honung här i byn, sååå mysigt o gott  med närodlat! Man tar bara med sig en tom glasburk o så fyller de på o så betalar man🤗

Jag är på toooooooppp! Massa musik i mig som vill komma ut, ska dra igång långkok på spisen, ska gräva lite ute innan lektionerna drar igång senare🤗! Är boostad i min självkänsla, tycker om mig själv😊, himla trevligt faktiskt.

MissInAction
2014-03-17 12:09
#20

Bara ler när jag läser vad du skriver, szirius! Underbart ^_^


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Otroulig
2014-03-17 21:11
#21

🌺🌈 Szirius, häääärligt!!! Mandelblom, mmmm det låter fantastisk!

Jag återhämtade mig straxt efter morgonens lilla dipp, tog en huvudvärks tablett och skrek rätt ut. För naturligtvis så krånglade saker, bilen jag skulle ta hade en varningslampa som lyste - fick springa upp i lägenheten igen och hämta min bil nyckel - flytta om hundarna osv. Blev sen. Sen hamnade jag bakom en traktor och sen åkte bommarna för järnvägen ned. Men då hade jag redan börjat skratta åt det hela. 

Livet ska ju ha lite kontraster - annars blir det tråkigt.

Nu är jag helt slut - fattar inte hur barnfamiljer orkar. Har promenerat hundar, handlat och sen lagt mat i två timmar. En vego lasagne, med getost sås,  står nu i ugnen som säker väger 5 kg. Mums - många matlådor!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-03-17 21:31
#22

Ååååh lasagne!! Och vego också, låter gott! 😃
Sugen på mer vegetarisk mat nu. Massa röror och gratänger och grejer.. mmmm

Är så trött, och ha känt mig konstig idag.. liksom smått ledvärk, huvudvärk och väldigt uppblåst/uppkörd i magen… kanske druckit för mycket mjölk med allt mitt chai? 😮😕
Kanske blir tidig sänggång inatt, det behövs för jag vill känna mig utvilad om dagarna istället för trött!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2014-03-17 23:54
#23

Godmorgon!☀️

Har tydligen varit en lugn dag härinne,,, vegolasagne låter mums🙂

Här är också solsken, vår och varmt,, förmiddag blir jobb, eftermiddag trevligt möte🌈`

Så skönt när det börjar bli varmare så man kan öppna fönster och låta frisk luft strömma in🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2014-03-18 07:06
#24

En strålande morgon med en insikt att allt kan förändras ❤️🌈

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
2014-03-18 09:21
#25

Otroulig Underbart att du snabbt kan skifta! :) Jag känner mig seg och lite irriterad. Vet inte riktigt på vad. Har nu motstånd till "hela skiten". Känner fortfarande Gud, men känner tyngden att vara människa. Att man hela tiden måste jobba och jobba med sigsjälv och tankarna. Jag säger bara; jävla skit!!!! @#$÷% €¥&^##€*^_;,/# Under tiden jag gnäller känner jag plötsligt över en pirrande känsla i kroppen och framförallt huvudet och lite stolt och glad att jag på några år av hårt arbete med mig själv kunnat skifta senaste 1-2 åren från pessimist till mer optimist än pessimist! Fatta!!!! :) Det är ju stort! Många tror att man är född till det ena el andra och har enormt motstånd att ändra sig!!!! Jag har gjort det!!!!! Jippiiii! Det är ju mer än många gör på en livstid! Jag har stärkts i min tro på Gud och migsjälv Det är ju fantastiskt! Jag är glad att jag får dela med er! Kärlek till er! Jippiiii! Ska lyssna på Happy nu!

szirius
2014-03-18 09:35
#26

God morgon alla fina!☀️ Sol och några förmiddagstimmar oskrivna innan eftermiddagsjobb drar igång. Jag ska meditera!🌊

Haha, underbart Älvan, jag har också skiftat från pessi till opti, mer o mer👍🥳 Medvetet arbete, hurra för oss🎁

[rore]
2014-03-18 09:40
#27

Hurra för  er och mig och alla andra🥳,,,❤️🎁

Solen sken så fint i morse men nu har den dragit täcket över sig igen.

Här skiftar humöret liksom vädret,, men är på¨uppgång igen❤️

Annons:
linnease
2014-03-18 14:56
#28

Här skiftar humöret liksom vädret - haha ja absolut, här med.. 😃🤦‍♂️😛☀️🤗

Otroulig
2014-03-18 19:07
#29

Älvan, visst är det fantastiskt att se tillbaka hur man utvecklas!

Jag var för fem år sen helt annorlunda, och hade nog aldrig tänkt tanken att jag kan påverka själv hur jag mår och hur min tillvaro är.  iofs försökte jag även då hitta mönster hos mig och förstå. Var intresserad av  personlig utveckling och andlighet. Men inte just det här enkla egentligen - att hitta bra tankar som får mig att må bättre.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
2014-03-18 19:17
#30

Otroulig Kram :)

Älvan
2014-03-18 19:28
#31

Will Smith sa i Youtube ungefär att han ville liva sitt liv som ett exempel för andra hur man kan leva. Han är verkligen medveten och lever efter attractions lagen! Jim Carrey är en annan som ger föreläsningar i ämnet. Han är ett bra exempel på hur långt man kan nå. Innan han blev skådespelare skrev han en check på 10 miljoner dollar (obs många år sen!) Han sa till sig själv att inom 5 år ska han få en roll och för den 10 milj dollar. Vad hände? :) Jo precis innan 5 år gått fick han exakt det beloppet för filmbolagen! !!! :) Han tänkte stort! :) han vann stort! Föreståndare köpte jag Europol för det är över 300 milj som jackpott! Jag har redan fått meddelande att jag ska vinna jackpott för 1 år sen, men har antagligen haft motstånd att jobba bort. Idag kände jag pier och förväntan när jag såg reklamen och då agerade jag! Nu kan ni hjälpa mig att manifestera! :) jag är iof redan säker på att jag vinner! Vet ni att det finns gratis app om attractions lagen? Massa klipp och inspiration. Jag rekommenderar! :)

Älvan
2014-03-18 19:29
#32

Vad roligt min mobil gjorde i förra inlägget. :) Ska stå; förresten köpte jag lott på Europa lotteriet….. :)

SHIAWASE
2014-03-18 20:39
#33

Kikar in och säger hej! Tidig morgon här men måste få undan lite jobb, men först kaffe, och kaffe och lite läsning☀️

Idag är det tv inspelnings dag,, superlånginspelning blir det också,,, men det är ju bara roligt!

Ha en bra kväll, natt och morgondag🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2014-03-18 21:55
#34

Ojoj jag har helt glömt bort att kika in här sedan i morse 😮 fanns bara inte i min värld.

Ja visst är det fantastiskt att vi kan förändra oss själva! Och att ändra sitt tänk till att vara mer optimistisk ❤️ har jag med gjort och jag kan inte föreställa mig hur det var innan och det känns overkligt när jag ser det hos andra 😛

Åh jag fick ju tips om att söka jobb på Malta, typ kundsupport och sånt.. jag har inte riktigt lyckats kolla upp exakt vad man ska göra, eller hur länge man kan jobba osv. Och Malta har aldrig riktigt lockat heller, jag vill ju till London eller till Ryssland 😇 men jag har tänkt lite på det ändå. Sol och värme.. god mat säkert… ♥
Så får jag inbjudan på FB idag om att gilla två sidor som en bekant, en massageterapeut här i stan, har startat. En av dem heter just Inspiration Malta 😃🥳
Hon har varit där en del har jag sett, och jag frågade henne lite… hon sa att hon hade en kontakt där ifall att jag söker jobb. Kul!
Nu känner jag iofs spontant att jag vill inte dra iväg till Malta just nu. Alltid läskigt med stora och plötsliga förändringar, tycker jag 🤐


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Otroulig
2014-03-19 11:01
#35

Oj (förskräckt gubbe) hittade just en singel sida för bönder. Ops!!!! Hur gör jag nu??? Gillar ju inte såna kontaktsidor… Måste i alla fall gå in och kika sen ;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-03-19 11:46
#36

Om nu sidan kom till dig är det självklart meningen att du ska kika in där! ;-)

szirius
2014-03-19 12:42
#37

Jag är sådär übermottaglig idag, på ett underbart sätt!✨

Har känt lyckorus dra genom kroppen gång på gång, av att njuta av maten nyss! Gjorde en kikärtsgryta med kokosmjölk och råris, till det sallad med supergoda rädisor! Extas i mun av alla smaker🌈..varenda tugga var en meditativ njutning….o utanför blommar plommonträdet🌺 och mysig klassisk fiolmusik i bakgrunden🎧, åååå, jag är i paradiset🎁.

Är superpeppad av boken " be och du skall få"👍 . Första delen gick tröööögt att läsa men nu kommer alla övningar och det är ju så KUL! Det är verkligen jättejättekul att öva på att hitta saker att tycka om överallt. Och så kommer man in i en positiv spinn där man liksom " o det här är så härligt …o vinden , vad skööönt…o ljudet av bussen som susar förbi…o gult, vilken fin färg det är!" Det går inte att sluta! Känner mig som en barn på julafton, mina ögon tindrar.

Jag överköpte mig på fina glittriga klistermärken idag, haha, till mina elever, jag blev bara så glad, kändes så bra att tänka på hur glada de kommer bli av att ha så många att välja på. Köpte småprylar till sonen också, jag brukar faktiskt ytterst sällan småhandla " krafs" , men nu var hjärtat vidöppet och det bara blev så.  Han fick bla ett flygplan som man skjuter iväg som en slangbella. Och massa påsar med nötter till maken, han älskar det ❤️

Jag tror att mitt tillstånd har att göra med flera flera timmars meditation igår. Först hela förmiddagen, sen 30 min innan jobbet, sen 2 h på kvällen. Hjärnan blir liksom REN.

[Kathja]1
2014-03-19 13:04
#38

Oj vilket fokus! Jag brukar tröttna efter en kvarts meditation.

Otroulig
2014-03-19 16:12
#39

Hahaha, inlägg på min FB av bonden som inte fattade bättre och anställde mig: Konsument, när kramade du en bonde sist? Mitt svar: Alldeles för länge sen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-03-19 16:34
#40

Låter helt underbart, szirius!! Och så kul att läsa, jag rycks med och försvinner iväg till din värld ☀️
Sen tittade jag ut genom fönstret för att se hur snön vräker ner utanför 😂

Nu ska jag också laga mat, men ingen supergourmet här inte… varmkorv (82% köttmängd så inte lika mycket skit) och potatismos! Gott nog 🤪
Fast åh vad jag längtar efter grönsaksrätter.

Otroulig, vad? 🤔 Anställde? Fattar inte. Men jag har förstått att du önskar dig en bonde 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2014-03-19 17:21
#41

Ja Otroulig!!! ta till dig det som kommer upp,, en bonde ska väl inte vara så svårt att manifestera fram!

Szirius,, låter som härliga dagar🎈

Här är det årsskifte,, alltså fiskalt och skolår,, så ojoojojo  vad allt kommer upp avslutningar hit och dit och ,, jobb som dyker upp,,alla kommer på i sista sekunden att de måste använda upp budgeten (innan sista mars) så idag kom ett jobb som skulle vara totalt omöjligt att avsluta innan slutet på nästa vecka, jag erbjöd att anlita de översättare jag känner så vi kan göra det tillsammans,, och först var de intresserade, men sedan så blev det inget av det. OCH ,, det var nog bra för mig!  Vårlov börjar ju nästa vecka (äldsta har avslutning i morgon och lov sedan, mellan har avslutning den 25e och lov sedan, minsta har ju haft avslutning, men på dagis kan de vara kvar till sista mars)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Otroulig
2014-03-19 20:20
#42

Så nu är jag inne på datorn och inte telefonen.

Szirius, du låter helt fantastiskt, vad du strålar ☀️ ända hit!

Ja, Shia lite andrum vore nog inte fel 😉

Jo Miss, precis efter att jag hoppat utan fallskärm - dvs sagt upp mig på jobbet så haglade det chanser till mig, ett superjobb, ett B&B och en gammal klasskompis som är bonde som ville ha en Medarbetare. Och jag berättade för honom att jag verkligen var intresserad av att bli dräng. På riktigt. (och han vet att jag blivit såld på bonderiet)  Han sa då att han skulle höra av sig - men gjorde aldrig det. Han fick nog tag på en mer erfaren tror jag. 

Det roliga är att utöver ovan bond tecken så fick jag på Affirmationer på Andra sidan : typ…Beställ från Universum det allra bästa du vill ha och ta sedan emot det.

Sen kom mitt Tarot kort i mailen: " The Sun" Som i stort säger att allt är bra och allt kommer att gå din väg. 

Så allt verkar ju strålande 😃.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-03-20 10:35
#43

God förmiddag! :) Jag var på spinning klockan 05.30 i morse, helt galet. Tänkte hålla mig vaken tills det var dags att åka till stallet men det gick inte så bra. Herregud vad jag sov skönt dock! Om man får sova så skönt efter det måste jag nog gå varje dag.. :) ;) Kärlek till er!! ^^ ^^

Älvan
2014-03-20 11:05
#44

Otroulig Tack för länken till affirmationer! !!! Mycket bra och träffande. Försonas med allt i ditt liv. Förlåt det som behöver förlåtas.

Otroulig
2014-03-20 21:26
#45

Oj vad min kropp är trött. Jag har utmanat den lite idag. Tränade och lade på lite mer vikter. Sen hem och göra plankan( vi är uppe i två minuter nu och alla har problem att klara det, vi tänkte köra två minuter ett tag, för 2,5 som är nästa steg känns helt omöjligt just nu) sen kom jag på att jag kanske har nattgäster i morgon och då förstod jag varför jag kände lust att dammsuga igår. Så efter ett bad ligger jag nu och vilar ryggen innan kvällspromenaden med hundarna. I morgon är det reunion med ett gäng från gamla jobbet, ska bli trevligt! Har haft flyt idag, hittad parkeringsplatser och fått grönt trafikljus hela tiden:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-03-21 01:32
#46

Härligt med träning,, ,jag har ju inte tränat så mycket nu på sistone, när jag har valt att använda min tid till att jobba, har alltså valt bort träningen, valt  att använda den tid som har varit över till att tex. städa eller sova några timmar,,, Men nu tror jag det är dags att välja lite träningstid istället!!

Idag är det sol och varmt och helgdag,, så det blir en sväng till HM för att inhandla kläder till avslutningen för mellisen, och sedan städ, och promenad kanske,, snart blommar ju körsbärsträden!!!

🌈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2014-03-21 11:32
#47

# 46 det blommar här redan! Några veckor tidigare i år🌺

[Kathja]1
2014-03-22 10:50
#48

Oj vad det är lugnt här inne för tillfället! Inte bara jag som inte är så skrivsugen för tillfället. 😉

Jag har huvudet någon helt annan stans! Sitter just nu och lyssnar på Dolores Cannon, hon talar om tidigare liv, olika livsformer och hur vi väljer att göra något speciellt i just detta liv och inte förrän vi har lärt oss det kommer vidare, hon säger även att innan vi har lärt oss allt, hur alla aspekter av LIV känns att leva och uppleva, så kommer vi inte att återgå till att vara (ett) med Gud. Intressant vis kvinna.  

Blir sugen på att gå en massa kurser känner jag. Lägger det på önskelistan. Skulle vilja lära mig mer om hur vi skapar ohälsa, (själv)healing på hög nivå  - typ thetahealing.  🤔 

Men idag händer inte mycket. Är fortfarande as-trött efter jobbet i veckan. Sitter och virkar och njuter av att vara jag, sedan får vi väl se vad det kan bli av dagen. Annat än att den blir bra.  ❤️

Ha det bäst alla fina.

Annons:
MissInAction
2014-03-22 12:02
#49

Ja visst är det lugnt här!
Kanske är vår på gång och folk är ute och far🙂

Kathja, nyfiken på varför du vill lära dig om hur vi skapar ohälsa? Eller jag kan ju förstå det, såklart! Men känns det inte lite.. onödigt? Tyst

I går planterade jag äntligen om mina kantdracenor! Det missade jag ju förra året och jag minns inte om det blev av året innan heller… så, jorden var helt snustorr och ramlade av jättelätt när jag lyfte ur dem ur krukorna.. ett under att de överlevt, men det är just för att de klarar sig så bra som jag har dem 😃 Nu har alla fyra fått ny frisk ekologisk jord och det känns genast mycket bättre! ♥

I dag blir det en långpromenad, känner jag. Vill verkligen röra på mig och utomhus känns bättre än gym i dag. Kanske åker jag in till stan och går längs ån hemåt 🙂

Åh jag har läst så mycket inspirerande på FB nu på förmiddagen! ❤️
Bland annat om hur gemensam/global meditation kan påverka och förändra världen. Inget nytt egentligen men så mycket länkar som förklarar det närmare. Och videos, som jag inte hunnit titta på än. För när jag hittar spännande saker, så klickar jag på en länk och läser vidare där, och där, och där, och… 😂 Farligt, det där 😉

http://www.in5d.com/proof-that-group-meditation-can-change-the-world.html

Och den här texten från Abraham tyckte jag också så mycket om ❤️

The best use of your time is to find a moment that is pleasing, and milk it for everything that it is worth. And if we were standing in your physical shoes, we would milk it. We would add them together. We would pretend like all the happy things happened at the same time. We’d add to it. We’d make it up. We would float it into the future. We would just get on rampages of joyous mushing and mashing of the deliciousness of our life experience. We would never stop talking about how good it is. We would never stop talking about how good it is because it is so very good!

We have watched all of the humans who have lived all of the lives, and we’ve never seen anything with the potential of what you all stand on now. The potential for joy in this time-space reality is beyond anything that anyone has ever lived. And if we were in your physical shoes, we would be milking it. We would use every excuse we could find to connect to the energy that is really you. And in doing so, every fleeting little dream that you ever had would float into your experience like butterflies, and say ‘Here I am. Here I am. Here I am. Here I am. Remember me? You dreamed me when you were twelve. Remember me? You dreamed me when you were eighteen. Remember me? You asked for me yesterday. Remember me? Remember me?’ Because every one of them remember you. Every desire that you ever hold is encoded with your vibration, and has been making its way to you.

And you don’t have to get them all at once. You wouldn’t want to get them all at once. They are strung out in perfect array to give you a never ending unfolding of perfection. This is a life-giving experience. This is not your life, this is life living through you. You are the livers of all of this.

Abraham Hicks


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2014-03-22 12:27
#50

Ja, vi är nog nån annanstans allihop just nu😉. Själv har jag nyss fått en timmes massage😍, ska nu röra ihop nån snabb pastarätt, sen ska vi iväg på kalas🥳. 22 grader idag☀️ Har KJOL på mig!👍

Ikväll blir det tacogratäng, länge sen - med KALL ÖL till😎. Wohooo, kan knappt bli bättre: ledig lördag, god mat, glad unge, trevligt umgänge o på strålande humör✨

MissInAction
2014-03-22 12:39
#51

Men jisses, allt som jag vill ha just nu… värme, massage, kall öl.. mmmmmm 😃❤️☀️

🤗 szirius!

Hm fasen, vi skulle behöva ha en dans-smiley! Vi kan väl föreslå det till iFokus-killarna 😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-03-22 12:51
#52

Men hur tänkte du där MissI? Självklart ska jag lära mig hur man skapar HÄLSA. :)

MissInAction
2014-03-22 13:25
#53

Du skrev ju ohälsa 😃 så jag tänkte att.. jag personligen skulle vilja lära mig hur man skapar och främjar hälsa! På alla möjliga sätt. För behöver vi, egentligen, lära oss och fördjupa oss i hur vi skapar ohälsa? Skapar vi inte bara mer av det då? Men om du vill lära dig om ohälsa så undrade jag vad det är du vill med det - finns säkert någon idé bakom😎

Nu ut i solen! Meeeera sol! Komsi, komsi, Solen! ☀️❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-03-22 13:52
#54

Ha ha, mitt fel! Självklart ska det vara hälsa, rättstavningsprogram är inte alltid bra.

Otroulig
2014-03-22 15:46
#55

Hej alla fina ❤️

Miss åhh, vad jag blev glad av din text 😍.

Min kropp mår sådär…men det är självförvållat, det var 🥳🍸 igår med mina fina, underbara, härliga gamla Medarbetare - när jag kom in i rummet så bara osade det av kärlek och jag möttes av ren kärlek och värme av alla. Vilken fantastisk gåva att få ha jobbat ihop med dom ❤️ Vilken fantastisk gåva att få ta emot all uppskattning, alla fina ord och all kärlek. Jösses!!

Skickade iväg ännu en sån stark önskan när jag pratade med en av killarna igår - just den här att få arbeta igen i den gemenskapen och skapande symbiosen en gång till i mitt liv. 

Så känslomässigt mår jag underbaaaaaaart!!!!

Jag känner en sån förväntan över allt roligt och underbart som är på väg in i mitt liv. Det känns nära nu. På alla fronter!! De senaste dagarna har jag varit en riktig man magnet och jag tror att den berömda ketchup effekten kommer att överväldiga mig. Wooooiiiiiiiiiii!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
2014-03-22 17:51
#56

Haha! Du kommer få ett överflöd av män, Otroulig! 😃

Och jag blev också otroligt glad och inspirerad av texten, kände mig stärkt och fick liksom ett bubbel inom mig! ♥
Skööön känsla!

Nu har jag varit in till stan, mötte upp med exet och gick sen en lååååååååååååång promenad längs med ån och ut mot området där jag bor, via Ultuna där de har stora veterinäranläggningar och sånt. 
Fick se mycket fint.

Stannade till vid ett tillfälle och tittade på en youtube-video som en hade länkat mig, och när jag stod där så kom från ingenstans en jättegosig katt och gned sig mot mina ben 😍 Det här var rätt långt från bebyggelse och det var knappt några människor i närheten. Men katten såg ut att må bra och hade halsband, ingen fara med den. 

Tre timmar var vi ute.. känns i kroppen!! Nu ska vi äta varma mackor 🙂 Blir kanske film sen och godis!

🤗 till er ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
2014-03-22 17:59
#57

Missinaction Glädje med dig! :) Jag väntar på en kö med fantastiska män. ;) Känner att de närmar sig nu. Jag ser och känner dem nästan nu. :) Har förresten en dejt idag. ;)

Älvan
2014-03-22 17:59
#58

Glädjs med dig…

catchpassion
2014-03-22 20:35
#59

Hej hej Här kommer en nykomling!

Vill börja med att tacka för att jag blev tipsad om detta forum! Jisses här har jag skrivit och bett om XX antal nya vänner och ledsagare som lever efter attraktionslagen, då jag känner mig så ensam i denna nya värld jag valt att leva efter. Ja tror jag fått så det räcker och blir över, vilket fantastiskt forum!

Lite om mig jag läste The Secret med Bob Proctor för ett antal år sedan och kände att jag hittat hem redan från första sidan i boken. Hade ett fantastiskt år det året men sen hände något och jag kom ur balans. Men nu för dryga månaden sen så tog jag upp boken igen och läste den på nytt, med anteckningsblocket i högsta hugg och boken har följt med mig i handväskan som en bibel. Jag har sökt och tittat på det mesta jag kommit över på youtube och andra gratiskanaler och är helt frälst. Idag läser jag Napoleon Hills Tänk rätt bli framgångsrik och gör övningarna som finns i boken. Den här gången släpper jag inte taget. Nu är det bara upp som gäller. Tack åter igen

Kram
CatchPassion

[Kathja]1
2014-03-22 21:14
#60

Hej själv och välkommen hit! 🤗

Otroulig
2014-03-22 21:59
#61

Hej catchpassion , så kul med nya fläktar. Välkommen hit!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-03-22 22:04
#62

Välkommen hit Catchpassion- så Kuuuul att du manifesterat dig hit till likasinnade🥳

Älvan - nyfiken på din dejt😍

otroulig,haha, " passa dig för vad du önskar - det kan slå in" poppar upp, vad gäller män på rad🤐😉

Har haft en underbar dag och kväll, kollar bara in en snabbis innan filmmys❤️

Annons:
Älvan
2014-03-22 22:09
#63

Hej och vad kul med all aktivitet! :) Uppdatering efter dejt; mycket trevlig och uppfostrad man. Tyvärr ute efter nåt helt annat än mig. Både han och jag tror jag gick ändå hem på varsitt håll efter ett möte i själarna! :) Väntar på nästa i kön. :) det är nära nu. ;)

Otroulig
2014-03-22 22:26
#64

Stopp och belägg 👋 - för mig räcker det med en - det är Älvan som vill ha en kö 😉. 

Idag har jag inte gjort många knop - tittat på en engelsk film, gillar verkligen engelska filmer. Nu ska jag gå och lägga mig tror jag - trots lite dvalande idag så skulle jag behöva riktig sömn tror jag. Lite trevliga drömmar önskar jag mig också och i natt ska jag verkligen skriva ned dom - har prioriterat bort det ett tag - tror att jag ska komma ihåg - inte sjutton gör jag det. 

Härligt Szirius att du haft en fin dag - kjol och 22 grader ☀️ och blommande träd - det låter verkligen underbart.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-03-23 09:30
#65

haha!! Otroulig☀️ Här har varit en lugn dag!

Instruerade morgongruppen imorse,, skönt med morgonträning,, sedan har jag gjort mest ingenting!!! WOW,, jag göra ingenting, är något nytt, haha,, slöat i soffan, bloggat, tittat på drama, film, en sväng till parken med minstingen, skypat med mamma☀️

I morgon har jag två ,,,jättespännande möten!!! YES!❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2014-03-23 10:19
#66

Inte är det där ingenting, Shia! Hur som helst så låter det jättemysigt 🤗

Vet inte riktigt än vad jag ska hitta på idag, får se! Känns bra nu och ☀️solen skiner, typ… ungefär 80% moln 😃

Gruppmeditation ikväll ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2014-03-24 10:25
#67

Åååh, fick en så totalsväng nu - tänk vad lite som behövs🌊! Bara en mening som jag finner inom mig, som påminner mig om allt jag redan vet och swipp, så skiftar jag totalt❤️. Vill skriva kärleksfulla, hoppfulla, sprudlande, djupa, kloka, galna inlägg till er alla- jag prioriterar dock😉 att åka och hälsa på makens farföräldrar, ska bjuda på nougat🎁, sen jobb ikväll.

Apropå det där med skiftningarna…blir jag inte riktigt klok på🤔, för det sägs ju att man inte kan göra superhopp utan bara gå från nivå till nivå….frågan är då…om jag kanske är så mkt högre upp på stegen än jag TROR, men har blivit van vid att "må bra" har större del i mitt liv så när minsta skav finns så UPPLEVER jag det som om jag är nere i nån frustrationgegga…hur upplever ni? 

För mig är den bild som känns mest symbolisk för mig, en vattenslang som viks så att flödet stannar av. Sen viks den upp igen o poff, så flödar allt igen🌊. Mkt mer så för mig än att jag är på en stege och går från känsla till känsla…

Iofs…tänker efter nu…skiftet känns som en explosion från en sekund till en annan, men vägen DIT har jag ju ändå gjort grejer: meditation och yoga 15 min, ätit frukost i långsam takt, läst lite. Så jag har liksom " städat bort gruset" som legat i rören lite…

Skulle vara kul att höra hur ni upplever era stämningslägen🙂

Otroulig
2014-03-24 19:55
#68

Jag hamnar nog aldrig riktigt så där djupt nu för tiden, det är åtminstone väldigt länge sen. När jag väl dippar lite, så är det nog mest ilska eller irritation. Även då så vet jag att det går över - det blir aldrig så där svart som det var förut…🤔 hade en sån för några månader sen tror jag…

Jag är inte på high flying disc flera timmar i sträck heller. På vägen till jobbet idag så var jag högt, högt och flög, sen kommer jag till en nöjdhet mer på jobbet, med små stunder av skratt, lite värme, lite otålighet när det inte fungerar som jag vill,  men även små glimtar av high flying - sen kan jag sjunga av glädje i bilen hem. 

Men jag är rätt långsam i mina svängningar tror jag  - vi är nog alla olika. Däremot - känner jag vad en natt kan göra underverk!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-03-24 20:54
#69

#67 Jag känner väldigt sällan att det går upp och ner, det är mer in och ut som gäller. I Vortex och så ur en sväng och så in igen. 😃Känner mig inte ofta låg, annat än om jag ska ha mens, är mer rejäla känslor nu. Arg, ledsen -  men mest glad, lycklig och nöjd. 🌊

Annons:
szirius
2014-03-24 21:21
#70

# 68 å vad jag kulle vilja prova hur det känns att vara LÅNGSAM i sina svängningar nån gång😃😇🤪 

Det finns nog " för och nack" delar med allt. Jag fick bara bilden av att om det svänger långsamt så hinner man ju foka om, styra om så mkt enklare👍

Mitt mörker är också som en ljusfest jämfört med hur mörkret var förr om åren. Måne

#69 jaa, det kan jag känna igen, alltså att känslan inte är upp eller ner, utan mer motstånd/ ur vortex och sen tillåtande/ flödande/i vortex. 

Jag tycker att vortex är vattenslangen som flödar, och sen viker den sig ibland😛

Jag hoppas och tror och vet att jag kommer vara lika jämnlycklig o i balans som er med lite mer erfarenhet i livsår🤗

Otroulig
2014-03-24 21:36
#71

Precis som att åren skulle hjälpa 😂

Men jag trodde ju också att åren var betydelsefulla förut. Det var väl därför jag trodde du var runt 65 Szirius 😍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-03-24 21:52
#72

#71😍 

Jaa,jag är ju amaaaazing, folk som chattar med mig tror att jag är en klok gammal gumma och de som träffar mig tror att jag är 20- nånting😊😂😎

Åren i sig har ju inte all betydelse, det beror ju på vad man FYLLER dem med🙂…visst kan man göra quantum leap och hela sig själv på en sekund - om man förstår hur man ska släppa allt motstånd🎈…🤪

Jag tänker att tiden kan ha betydelse tex med mitt nyfunna intresse med mantran. Den förändring jag känner redan…oh boy om några månader..och några år!✨ Och min förmåga att meditera tex har ju förändrats enormt pga längre erfarenhet. Så tid har betydelse på det sättet, tror jag.

Jag har heller ingen som jag kan komma på, varken i min närhet eller bland mer kända personer🤔 som är 35 och utstrålar det där totala lugnet och STABILITETEN som verkar komma mer efter 40. Där tror jag ju på planeter, hehe😛, månknutar och grejer som gör saker med vår självkänsla och inre stabilitet…det verkar nämligen ske hos personer oavsett ifall de är andligt intresserade och har arbetat medvetet med sig själv eller ej…det är bara min erfarenhet🙂.

Men jag är öppen för quantum leap, woop, woop!🥳

Otroulig
2014-03-24 22:12
#73

Apropå planeter..var just inne och kollade på April..det verkar som att vi får påminna oss om att andas nästa månad. Förändringar är på gång…jag tycker jag förändrat tillräckligt ja 😎 Så jag har bestämt mig för att jag kommer bara att seeeegla igenom 🌊.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-03-25 02:52
#74

Kan inte sova- huvudet snurrar av ritningsnummer och strukturer. Ber om en härlig dröm istället.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-03-25 07:14
#75

Oj Otroulig… fick du någon sömn och härlig dröm till slut? 🙂

Själv fick jag kanske 4.5 timme! Sov jätteskönt. När jag sovit såpass lite så känner jag mig nästan piggare när jag vaknar än om jag sovit 7 timmar. Fast jag kan ju bli trött under dagen. Lite kyligare idag men klart väder, fint ☀️☀️❤️❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-03-25 07:25
#76

Slinker in och säger HEJ! innan dagen drar igång. I går kväll bad jag om att få fortsättningen på min "mardröm" från i förrgår eftersom drömmen var att jag gick ner i en källare och på vägen ner blev skit rädd. Så idag har jag en vag känsla om att jag har missat något, kommer inte alls ihåg vad jag drömde vilket är sällsynt. Men det ger sig väl. Solen skiner och fåglarna kvittrar för fullt, det finns ju värre saker att vakna upp till. Ha det bäst alla fina. ♡

Annons:
szirius
2014-03-25 07:41
#77

God morgon! Här är en till som sovit lite, mellan 1 och 6. Det var ljust i hela huset redan då! Klev upp o bakade frukostfrallor🤗. 

Har hunnit med en hel del nu på morgonkvisten, så nu kryper jag ner o kollar klart på en film innan jag jobbar vidare. ÄLSKAR detta fria liv❤️☀️

Älvan
2014-03-25 09:44
#78

Jag sov inte heller bra. Hur står månen? Eller är det ljuset som gör en uppoch ner? Jag hamna i lite svacka. Det går på en sekund. Hinner inte reagera. Är en ryggmärgsreflex. Sen får jag gneta mig upp och nu känns allt uthärdligt igen med sol på balkongen. Hur får man bort negativa ryggmärgsreflexer. Den bara skriker plötsligt; hjälp, nu är allt kört. Sen måste jag tröstaoch lirka med den känslan. Jag vill inte ha den idiotiska katastrofkänslan så fort x jävlas. Vill välja att jag inte bryr mig. Jag väljer ändå att inte agera, men detta är för energikrävande. Vill bara flyga förbi dumheterna utan att det berör mig. Med ett leende på läpparna av tacksamhet att allt är så ofantligt mycket bättre i mitt liv nu! :) Hur flyger ni förbi?

Otroulig
2014-03-25 10:18
#79

Måste bara hoppa in och berätta vad projektledaren sa i dag i en dragning med tre till " om två år är vi förmodligen inte ens här, nån kanske blivit bonde" JAAAA! Ropar jag och räcker upp handen :) Älvan det finns en tråd just det här med känslohjulet…kommer inte ihåg exakt vad tråden heter. Sök på wheel kanske?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-03-25 10:37
#80

Den finns i en artikel, sitter med mobilen så jag kan inte länka. Men kollar upp när jag är vid datorn. Apropå upp och ner nätter tycker jag att väldigt många sover lite hur som just nu. Tror att vi kan hitta förklaringen bland planeter och galaxer. Det är bara att hålla i hatten och glida med.

szirius
2014-03-25 10:46
#81

# 78 tror att du gör helt rätt Älvan, första steget är ju att öht vara medveten om att det är en reflex som utlösts…redan där är du ju "vaken" så att säga👍…man får försöka omprogrammera sig, öva på att vara i balans så mkt det bara går och i de harmoniska stunderna hitta en stabil kontakt med grundbulten inom sig, som man alltid kan komma tillbaks till.Öva öva öva tills det sker automatiskt. Att flyga förbi kan jag bara göra när jag är helt i balans. Är jag inte det, så är det inte hela världen, jag försöker vara snäll med mig själv, så att det inte blir en prestation i det hela, då blir jag bara frustrerad i stället och spär på känslorna med att känna mig oduglig…

Mitt bästa tips just NU är :gör det inte till en stor grej att det kanske tar lite tid innan det släppt🙂…låt det vara🌊…huvudsaken är att du kommer ur det…att du är medveten…beröm dig själv för det i stället! Peppa dig i att du gör ett toppenjobb🤗

Temat är ju inövat, det finns många triggerpunkter som utlöses när " han börjar bråka"…så är det totalt inflammerat så är det bästa att HELT byta fokus, helt och hållet för ett tag. Vägra gå dit i tanken, njut av sol på balkongen, planera fröer att så, projekt att pyssla med, leta musik att bli glad av osv. 

#79 haha, jag kan se dig  hoppa upp i luften " TUPPEN JAAAG!!!!"😂

Älvan
2014-03-25 10:51
#82

Szirius Kathja och Otroulig Säger bara tack för att ni fina finns! :) Oroulig är så härligt att hela tiden få "bondeuppdateringar" :) mer sånt!

szirius
2014-03-25 10:55
#83

# 82 tack för att DU finns🙂

Annons:
[Kathja]1
2014-03-25 17:09
#84

*GRUPPKRAM* 🤗😃

[Kathja]1
2014-03-25 17:13
#85

Här är artikeln med fokushjulet och känslostegen  - båda två är bra redskap om man vill "jobba med" att få upp måendet.

Älvan
2014-03-25 19:58
#86

Ok Kathja. Ska läsa ordentligt senare i kväll. :)

Otroulig
2014-03-25 20:04
#87

Grupp 🤗 tebaks!

Jag är glad att du hittat hit Älvan!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-03-27 12:35
#88

hej hej på er!!! Är tillbaka igen!!! fortfarande lite ståhej med skolstart, förberedelse, jobb och annat,,, men jag mår ju så mycket bättre när jag är här inne☀️
 Hoppas att ni har en trevlig onsdag!☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2014-03-28 00:38
#89

Godmorgon ! hoppas dagen blir bra☀️ Här är varmt och soligt! 🌈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2014-03-28 00:53
#90

Morrn morrn ☀️

Hoppas på varmt och soligt här med! Något svalare misstänker jag att det kommer bli, men sol tror och hoppas jag på ♥

Nu tänkte jag hoppa i säng. Har precis beställt en menskopp!! Använder någon av er det? Alla som pratat om den älskar den, och jag har tänkt i flera år att jag vill testa.. nu är det banne mig dags 😃 Osäker på storleken och det är väl därför det dröjt, men det är väl bara att köpa en ny om det inte fungerar.

Natti natt ✨🌛


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[rore]
2014-03-28 07:03
#91

Hej och godmorgon i tråden!

Solen skiner och det är inte så fasansfullt kallt heller😃 Dagen känns lovande☀️✨

Planterade om blommorna i går och trodde att de kanske skulle se lite sargade ut idag eftersom de stått så länge i samma jord och rötterna var alldeles för stora. Använde saxen för att frigöra. Men de står så fina och gröna. Känns nästan som om de är tacksamma.

Fin dag med er!🎈❤️

szirius
2014-03-28 08:22
#92

God morgon! strålande sol☀️, strålande humör❤️, varvar med att titta in här o sjunga mantran😛. Vaknade i ottan och drog igång mitt fredagsstäd- har tom skurat ugnen med grönsåpa! Så huset är skinande rent o dagen har bara börjat!

Tog en titt i skafferiet, det var väldigt tomt😛, men jag bara ler, känner mig rik, rik rik 🎈

Vi ska få en kanonhelg enligt väderprognosen, så det blir att baka paj o packa picknickkorgen i morrn🤗, vi tar nog en sväng förbi svärfar också o gullar med djurbebisarna som kommit❤️

# 90 Menskopp har jag ingen, men har velat prova i mååånga år, ända sen de kom ut på marknaden…har bara " fallit bort" ur mitt prioriterande, men tror absolut på dem, inte minst i miljösynpunkt såklart, men verkar supersmidigt och ganska säkert från att läcka om man bara lär sig få den på plats.

Vad kostar en sån nuförtiden?

Otroulig
2014-03-28 10:03
#93

God förmiddag - morgon.

Jobbar hemifrån idag - vilken lyx! Tyvärr så fungerar inte alla system som dom ska så det är segt som attan och jag kan bara göra halvfärdigt - så jag kände att jag måste in och tanka här inne lite. Det blir nog några timmars jobb sen ger jag nog upp.

Små vågor av irritation kom i morse - tittade på dom och sa hejdå - tänk vad det går framåt - förr fastnade jag i dom och lät dom färga dagen. Nu🎈😎

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-03-28 11:31
#94

Slinker in och visar att jag lever. Jag är inte alls på skrivhumör för tillfället, men det kommer tillbaka. Jag har virkat så jag har fått ont i axeln så idag får det bli lite utomhusjobb, ska sätta vinbärspinnar i jorden med förhoppning om att de ska bli buskar. Jag gör med trådgården som med virkandet, matlagning och det mesta annat - utan att läsa bruksanvisning. 🤪

Så ut i solen! ☀️

szirius
2014-03-28 13:47
#95

Jag har nyss gråtit ur mig en rejäl skvätt genom programmet " När livet vänder" på svtplay. Inte så mkt smärtesorg,även om vissa sjukhusscener snuddar i mina minnen, även förståelsen i det här med att komma hem till sitt hus 3 i stället för 4. Jag grät framförallt av hur vackert det kan vara att läka….det var en så trygg, klok mamma som valt lyckan i livet, valt bort stress, sagt upp sig o startat eget osv…man kan verkligen välja att växa av förändringar i sitt liv🌊

Jag hänkar på Kathja! UUUUT! Jag har köpt möbellack o ska lacka utemöblerna - jag ääälskar att måla möbler, nåt terapeutiskt, lugnande, härligt med det☀️

Jag höll nyss på att sätta kaffet i halsen då jag tittade ut - det såg ut som om det snöade😮 tills jag fattade att det är blomblad som virvlar runt från alla fruktträd som blommar nu😂😍🌺

Otroulig
2014-03-28 16:12
#96

Oj, jag är helt slut nu 🥵 jag har varit ute i det vackra vädret, det känns som Maj och är fortfarande bara Mars. Lustigt hur det blir när man bara gör. Visste inte vad jag ville, det kändes som att jag skulle ta mig en eftermiddags lur - jag känner mig som bakis 🤪, kanske efter healingen igår. Men sen kom jag på att hundarna nog ville ut - då blev det en halvtimmes promenad och eftersom tvätten inte var klar när jag kom hem så hämtade jag sekatören och vips så har jag rivit bort allt vinter skräpet, rensat i rabatterna , grävt fram det som överlevt av min klemats 😭 den håller på att dö insåg jag. Sen räfsade jag upp hela trädgården efter min trädgårds beskärning. Två maskiner tvätt har hunnit premiär torkat ute.

Så kan det gå.

Haha, Szirius - sicken tur att det inte var snö  😃. Ibland kan det vara skönt att titta på såna program. Jag är inte i en sån fas nu tror jag. 

Fattar inte riktigt vad det är - jag är så trött…sover mycket, men rätt oroligt, drömt mycket.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-03-28 16:16
#97

Otroulig det är låter ju som min dag! Skulle bara njuta av en underbara solen och nu är jag matt i hela kroppen. Sådär skönt trött. 🌊

Annons:
linnease
2014-03-28 16:31
#98

Här processas det grejor.. Men man ska ju inte prata om saker man inte vill ha mer av så jag kan inte berätta.. 🤐 Haha! 🤗 Ååååh ibland vill man så gärna, galet :)

MissInAction
2014-03-28 16:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Mm vååååår i luften 😍
Hade jag haft en trädgård så hade jag säkert också "råkat" fixa en massa där idag 😃
Det är verkligen något terapeutiskt över fysiskt arbete också! Och kanske särskilt när naturmaterial är inblandat?

Här är en annan som är otroligt trött. Verkar kunna sova hur mycket som helst! För mycket sol på en gång? Haha..

Har dessutom haft en riktigt ordentligt off-dag i början på veckan. Nu har det vänt igen men oj, vilka kontraster livet bjuder på.

Den här låten har jag haft på hjärnan i en vecka ungefär, från den helt fantastiskt underbara, vackra filmen Frozen ❤️ 

Förresten, jag såg en rolig bild i dag 😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-03-28 16:44
#100

Haha Miss, den där bron hon bygger påminner om en guidad meditation Kathja gav mig, som handlade om tillit och att hitta sitt syfte tror jag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-03-28 16:47
#101

Åhh! Ja men varför inte, det är väl en helt underbar symbol för tillit 😍♥

Exet är påväg hit. Får se om det blir film eller spel ikväll, eller både och! Och imorgon blir det våfflor!! Mumma 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2014-03-28 23:45
#102

God morgon på er!!! Härligt med vår!! Här är det också vår och härligt,, skulle gärna vilja ut i vädret, men idag väljer jag att jobba undan. Men det kan ju bli en jobbdag på verandan kanske!

Vi har ju varit hos svärmor i dagarna tre,,, blir inte så mycket jobbat där,,, nu är vi hemma i alla fall. Såg szirius finstädade bild på FB, och skulle gärna vilja städa också (på Szirius bild låg det ju bara ETT par byxor på golvet, och bara EN låda var utdragen,,haha)

KIkar in här lite senare i eftermiddag när jag pausar!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-03-29 08:32
#103

Här drog vi igång en tidig morgon då hundarna tyckte att jag skulle ur sängen innan klockan sju för att det skulle kissas. Det är löp för vår lilla rulta och då blir det alltid lite extra snurrigt, men idag åker hon till farmor och farfar tills allt är över. 🥵 Vilket innebär en tur upp till Landvetter i eftermiddag för min del, de kommer från Spanien idag så hon tajmade det fint vår snutta. 🐶

Jag skulle också behöva städa, men har dragit lite på det eftersom Majken åker idag, brukar alltid vara bra att städa bort löp-doften. 🤪

catchpassion
2014-03-29 09:51
#104

God morgon!
Lyssnar på låten här ovan från Frozen och dagen känns redan bättre. Tack MissInAction. 
Jag jobbar just nu med en ide och dröm jag haft i många år och är lite nyfiken på om det är någon här inne som jobbar med apputveckling? Varför jag frågar är att jag ringt runt till företag som kan detta och känner sådant motstånd från de jag pratar med, de vill liksom inte jobba mot samma mål som mig. Nu kom jag på att de jag kontaktat inte har samma syn på livet som jag och drivs av samma mål som mig. Så ja chansar här och frågar här. 

Ha en fin fin vårdag allesammans!

Kram
CatchPassion

Annons:
[Kathja]1
2014-03-29 10:18
#105

Jag kan inget om det, men ska kolla upp saken. Vet att en kvinna jag har lite kontakt med online talade om en duktig tjej. Jag återkommer i frågan Catchpassion.

catchpassion
2014-03-29 11:47
#106

Åh, vad glad jag blir Kathja! Hoppar nästan ur stolen här och väntar med spänning.

Kram
CatchPassion

Otroulig
2014-03-29 12:38
#107

God förmiddag!!

Haha, jag tänkte också likadant när jag såg Szirius bild på FB - vad fint och renstädat! Här ligger hundhår i drivor och nyss kom mamma och hennes gubbe hit och jag tror  att hon skämdes lite - men faktiskt så såg hon det som var fint - mina påskliljor på balkongen 👍 bra där mamsen!

Nä Passion - ingen connection där. Men nu kanske det dyker upp nåt 😉

Åh jag hade en sån där häftig upplevelse igen i morse - jag vet att jag berättat det tidigare. Jag vaknar och är helt avidentifierad. Vet inte vem jag är, var jag är - ens vad jag heter. Det har ju hänt tre gånger. Första gången fick jag panik och försökte desperat leta efter vad jag hette. Gång nr två var jag lite mer avvaktande - men den här gången kom jag liksom ihåg detta tillstånd och försökte vara kvar i det. 

Det är ju super häftigt, det är som att vara nyfödd!! Helt obegränsad!! Ingen historia, inget bagage, allt är möjligt!!! 

Idag blir det nog en trädgårdsdag tror jag. Härligt vår väder igen!!

Känner lite för att umgås också så vi får se vad som kan dyka upp.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

catchpassion
2014-03-29 14:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#108

Här har vi oxså städat på fm och nyss har vi kommit hem från en liten shoppingrunda. Barnen fick köpa kulor så nu spelas det för fullt här hemma. Jag har nyss tänt grillen och det ska bjudas på korv med bröd i vårsolen. Bifogar en sparad bild jag tagit sen i somras så ni får se en liten glimt av min utsikt jag har när jag grillar.

Kram
CatchPassion

Otroulig
2014-03-29 17:11
#109

Åh vad fint Passion! Vilket paradis!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-03-29 17:15
#110

Ok, nu ska jag väl inte bortförklara mig eller så😛, men jag hade storstädat precis innan, varav det syndes så tydligt hur sonen ALLTID "byter om"… 😉

Oj, vilken varm dag vi haft idag, vi hämtade makens farföräldrar ( 80 år) o bjöd på fika ute ☀️. Sonen har jag inte sett röken av sedan lunch, han stack iväg med fotbollen o ett gäng kompisar. Lycka!❤️

#108 åh, så vackert✨! Utsikt mot vatten finns kvar på min önskelista😍

Älvan
2014-03-29 17:29
#111

Catchpassion Exakt HUR attraherade du det där stället??? Jag vill också!!!!:)

Annons:
catchpassion
2014-03-29 21:41
#112

Tack allesammans! Detta är mitt föräldrahem, grillen har jag och min pappa designat och byggt upp. Så jag kan väl säga att jag attraherade till mig grillen i alla fall. :P Älskar detta ställe, tog över det för ca 5 år sedan. En av mina drömmar jag har är att ha detta som ett andrahem och få bo på varmare breddgrader mestadels av året. ;)

Kram
CatchPassion

[Kathja]1
2014-03-29 22:06
#113

WoW vilket underbart ställe Catchpassion! Var vill du ha ditt förstahem någonstans i världen?

Otroulig
2014-03-30 10:45
#114

Shit vad bra jag mår! Ja kroppen är lite mör, baksidan av låren värker av träningsvärk - men det är skönt att vara lite mör i kroppen. 

Jag har tillbringat i stort sätt hela helgen själv. Morsans 20 minuters besök i går är det enda personliga mötet jag haft - men jag mår så braaaaaa av att gräva runt i jorden. Rensa ogräs, räfsa, klippa rent i rabatter. Sen tog jag mig ett glas vin och kollade in två må bra filmer och la mig tidigt. Har mediterat och hamnar i en skön värld. Underbara energier. 

Livet är gott!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-03-30 11:34
#115

Men vad härligt att läsa här inne nu 🤗 ☀️

Och nu har vi sommartid också!!! 🥳 Ställt fram klockorna en timme 😃

Apropå må bra-film så måste jag slänga in ett flmtips: The secret life of Walter Mitty. Så vacker och underbar på alla sätt, rekommenderas varmt ❤️ Såg den igår.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

catchpassion
2014-03-30 13:06
#116

Kathja Jag vet inte vart det är men jag ser det framför mig och jag har trädgårdsarbetare och husfolk oxså. :P Coolt va? ;) Otroulig Vad härligt! Undrar om ja ska gå ut och påta lite i jorden ja med. Har en ganska stor rabatt på framsidan av huset som jag skulle vilja fylla med stora Vallmo (såna orangea stora) och något blått litet ska ja nog blanda in. MissInAction Den ska ja kolla upp mer filmtips framför allt älskar jag verklighetsbaserade filmer (har sett väldigt många) p.s ja glömde bort att vi ställt om klockan idag så ja blev lätt chockad när jag insåg att jag sovit till kvart i ett idag. :D

Kram
CatchPassion

szirius
2014-03-30 15:52
#117

# 115 den såg vi igårkväll😂

Jag o sonen har städat o tvättat bilen, o ev drar vi iväg o äter en glass nånstans lite senare. Solen gassar! Har vattnat med vattenslangen för första gången…nu blir det dagsrutin i mååånga månader framåt😉

Mår bra🙂🤗❤️

Otroulig
2014-03-30 17:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#118

Haha idag har jag rensat brunnen gödsel från kvickrots rötter..men bara händerna. Mojsigt 😉 Var och hämtade hos mina vänner som har hästar. Nu är det gödslat - jag har gett min stackars clematis ny fin jord så får vi ser om den tar sig. Jag gjorde som Kathja, förklarade krig - men jag mot daggkåporna som jag av någon anledning ville spara eller föröka..det gick väääldigt bra att föröka - de tog över mitt fd trädgårds land. Nu är det uppgrävt. Tänkte försöka igen med ett krydd land, vi får väl se hur det går. Mår fortfarande stråååålande av att vara ute och gräva. Sen fick jag en fin present som jag tänkte inviga ikväll till vår grupp meditation ❤️ Det är rökelse om det inte framgår av bilden.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2014-03-30 17:44
#119

Krig kan vara lite gott ibland. 😃 Idag har jag krigat med hallonsnår, vi har vildhallon mest över allt, så blir det när man bor i skogen. 👍 Men de hade växt in i vår eldningsplats så vi var på väg att elda upp skogen när vi skulle elda ris. 😮 Men allt gick bra.

Det är något visst att utkämpa krig i trådgården, eller huset med för den delen, sådär så man blir helt matt i hela kroppen. Kan säga att pilsnern satt fint när jag var klar.  😉

SHIAWASE
2014-03-31 00:09
#120

God morgon! Härligt att läsa om vårstämningen, och underbar bild Passion!☀️

Sommartid! Oj, har ni gått över till det,,, då är det bara sju timmar emellan oss med andra ord.

Här är det också varmt och sol och vår!

Sista Mars idag, imorgon höjs momsen tre procent (från 5 till 8) så alla har tokhandlat hela mars månad,, inte jag då förstås, för jag bryr mig inte så mycket om det där😉

Någon trädgård att pyssla i har jag ju inte, och skulle nog inte pyssla om jag hade någon sådan heller!

I dag är det sista dagen på dagis för minstingen, hon börjar ju skolan nästa måndag🌊

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

catchpassion
2014-03-31 08:04
#121

God morgon folks! Här verkar det bli ännu en fin dag, har nyss släppt iväg mina barn till skolan och jag ska sätta igång med lite arbete här hemma. Men först skulle jag vilja dela med mig av denna video som jag såg för snart ett år sedan och gav mig en sån puch i livet och jag hoppas den gör desamma för er. Behöver inte vara viktrelaterat utan nu menar jag budsakpet bakom budskapet i videon. Ingenting är omöjligt om man är villig att kämpa för det. Tro på dig själv, ge inte upp och kämpa lite mer varje dag. Kram kram

Kram
CatchPassion

SHIAWASE
2014-03-31 09:38
#122

Godmorgon Passion! Jag har sett en tidigare också🙂

Själv har jag suttit framför datorn hela dagen, och fått undan en del, nu cyklar iväg och handla lite mat,, sedan sista dagishämtningen!!!

Tänk 15 år med att skjutsa och hämta på dagis!!! Behövs firas!!☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-03-31 09:51
#123

Det ska absolut firas Shia! Hur mysigt det än är att ha barn är det allt tur att den tiden inte varar för evigt. Det är väldigt mysigt att ha stora barn också. ♡ Det där med trädgård är intressant, det var nog där jag först anammade tanken att bara göra det jag vill när jag vill. En måste-fri trädgård till för njutning. Så ser den ut som den gör också, lagom vildvuxen. Men dessa dagarna har den varit perfekt att ha för jag har varit så rastlös, främst i kroppen. Så vad funkar bättre än att jobba sig trött i de lägena? Perfekt! Idag är det ännu en ledig dag, njuter för fullt. Solen skiner och jag är super förkyld, omfamnar dem båda. Får se vad dagen kan tänkas innehålla, jag gillar ovissheten i vad som ska ske. Ett tomt blad där jag kan bestämma att det ska bli en dag av kärlek. ♡

szirius
2014-03-31 12:10
#124

Jag lär mig verkligen av maken där…jag har fortfarande lite jobbar-glasögon på mig och ser lätt allt som behöver göras😇, medan maken kommer ut o utbrister - tänk vilken vacker trädgård vi har! Och så sätter han sig o löser korsord😃🌈

Jag har fortfarande en tendens märker jag, att "jobba först, njuta sen"…inte för att jag inte njuter då jag jobbar, för det GÖR jag, men märker att tankemönstret sitter stenhårt, att jag njuter mkt mer av en kall öl om jag ansat buskar några timmar och "varit duktig" först…🤔medan maken kan njuta 100% av ölen direkt😉

Jag har många visioner med trädgården, att göra den mer "mjuk"…de förra ägarna hade gjort avlånga, kantiga rabatter som jag pö om pö mjukar upp med rundare former. Jag har försökt odla en " äng" i ena hörnet flera somrar, men det vill inte ta sig..tror det är för hett/ jag vattnar för dåligt för att blommorna ska trivas där…vallmo o blåklint o såna…

Här blir en ganska lugn dag idag, tror jag…känner iaf ingen stress, har fått undangjort en del nu på morgonen o jobbar i em. Ny vecka- nya möjligheter, så känns det! Och nu när värmen är här så får man nästan semesterkänsla i kroppen…att man kan sticka o äta glass på nåt utecafé en vanlig vardagskväll ( vi fick det aldrig gjort i helgen)

szirius
2014-03-31 12:24
#125

# 121 Wohooo - kollade på klippet nu!

YOOGA❤️🌊😂😎

Annons:
[Kathja]1
2014-03-31 12:32
#126

Ha ha, yoga ja…. Det försökte jag mig på igår…gick ju sådär bra! Stel som attan och allt kändes fel, inget flyt där. 🤪 Inte min grej helt enkelt, men jag kommer säkert att prova igen för det känns som att det är något jag (vi) ska göra.

[Kathja]1
2014-03-31 16:48
#127

Idag har jag inte gjort många knop, jag är as förkyld. Så det har varit soffan, te och B-filmer för hela slanten. Mysigt det med.

szirius
2014-03-31 18:28
#128

# 126 tja, vad förväntade du dig - att du skulle gå ner i spagat o det kändes lätt o smidigt direkt va?😉

Krya på dig, men det låter som att det inte är så besvärligt alls🙂Själv blir jag oftast rastlös när jag är sängliggande😇

Jag ville hoppa in o säga TJOHOOOO!🥳

Jag har nämligen fått mens idag- och jag var inte helt 🤪igår, inga tårar, ingen underlig burrande irritation - inget!!!👍 - jag tänker : YOGA o mantran IS tha thing!!!❤️

[Kathja]1
2014-03-31 18:41
#129

Nej verkligen inte! Men att jag iaf skulle fixa att sitta rätt upp och ner och andas utan att få ont överallt.

MissInAction
2014-03-31 19:26
#130

Haha jisses vad jag känner igen mig i jobba först - njuta sen. Sån har jag alltid varit. Och egentligen ser jag inget fel i vare sig det eller tvärt om. Huvudsaken är väl att man kan njuta! 😃
Fast för mig är det nästan alltid så. Ska jag städa så gör jag det först och så kollar jag film eller spelar eller vad det är jag vill göra sen.. för jag kan bara inte koppla av, njuta och ha roligt på samma sätt om jag vet att jag ska göra något sedan. Detta är anledningen till att jag alltid diskar undan direkt då jag ätit, så kan jag göra annat sen och slipper tänka på att gå tillbaka och ta disken senare. Mig gör det inget! Vill ha det rent omkring mig också.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

catchpassion
2014-03-31 19:55
#131

Ha ha.. jag är en njutare och kämpar varje dag med att övervinna det där gapet med att jobba först njuta sen. Även fast ja så väl vet att ja njuter mer efter att ja har gjort ifrån mig "bördan". Idag har jag suttit och kämpat med en affärsplan och de är inte å leka med, nån som skrivit någon nån gång? Andra gången för mig. Man blir ju matt av att bara läsa igenom alla frågorna. Ja ja.. nya tag i morgon igen, nu ska ja mysa ner mig i soffan och kika på nån film.

Kram
CatchPassion

Otroulig
2014-03-31 19:55
#132

Woahaha, om ni skulle bo med mig så skulle ni bli galna, Miss och Szrius. Jag tycker det är vuxen poäng att t.ex diska efter en middag med vänner. Jag gör det nästan aldrig. Jag kan ju hålla med om att det ÄR skönt att ha rent och fint runt sig - men jag är så lat 😂. Faktiskt de sista förhållanden jag haft så har killarna lagt nivån betydligt högre än mig. " Vi kan väl hjälpas åt, det är så skönt att ha det gjort" 

Det här är ju såna olater jag dragit till mig med åren faktiskt. 😮 hur ska det bli när jag är 80!

Här kör vi efter minsta motståndets lag och tar gärna det njutningsfulla först - och jobbet när vi känner för det.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Torahzen]
2014-03-31 20:27
#133

Här är en till som jobbar först och vilar sen. Fast jag är inte helt konsekvent då det är så skönt att ha det rent. Disken brukar bli gjord under kvällen för jag vill särskilt ha det tomt på köksbänken på morgonen.

[Kathja]1
2014-03-31 20:50
#134

Förr kunde jag inte njuta om jag inte hade fixat klart först, nu funkar det (oftast) bra. Kan känna mig stolt när jag kommer upp på morgonen och det står lite disk på diskbänken. Fast frågar ni min man så plockar jag fortfarande en hel del. 😛

szirius
2014-03-31 22:04
#135

Disken hör INTE till på min "jobba först, njuta sen" lista😂 Den kan jag släppa flera dagar i vissa fall🤐

MissInAction
2014-04-01 00:11
#136

Såg precis videon i #121 också. Wow vilken man!! Vilken underbar inspiration ❤️ 😢🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

catchpassion
2014-04-01 06:58
#137

Skönt å höra att fler är som jag… haha..

Ja men eller hur MissInAction plockar fram den när jag själv känner att det är lite motigt så blir allt helt plötsligt väldigt enkelt och lätt.

Kram
CatchPassion

Otroulig
2014-04-01 07:02
#138

Passion - det fick bli videon instället för morgontidningen 🙂 tack. Det är alltid inspirerande med transformationer och stora förändringar som gått genom enbart viljan. 

Fick lite dåligt samvete där - vi har ju en plankan utmaning på jobbet och vi hade väl nästan gett upp vid två minuter, vi kom inte längre, när helt plötsligt en av tjejerna som tidigare sa att "Det är omöjligt" helt plötsligt klarade 3 minuter. Så nu är det väl på igen då 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

catchpassion
2014-04-01 09:20
#139

Snälla sänd energi till mig nu ska in på ett stort avgörande möte! Kram

Kram
CatchPassion

Annons:
[Kathja]1
2014-04-01 09:20
#140

Fåglarna sjunger och solen skiner ~ underbart! Och jag är lika förkyld idag, men Universum har det nog inte lätt. Ena stunden tänker jag att nu är det dags att vara frisk och i nästa att tänk om jag kunde vara sjuk hela veckan så slipper jag jobba till helgen. Ja, ja det är som det är och jag får ännu ett tillfälle att träna på att gilla läget. Så tack för det! Nu ska jag iaf dricka te och ta hand om mig. Startade dagen med två långa inlägg inne på morgondagens tro där jag fick förklarat min tro, så nu är jag lite matt. Ha det bäst alla fina ~ Tack för att ni finns!♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

catchpassion
2014-04-01 10:58
#141

Vill bara skriva att mötet gick väldigt bra. Ett trappsteg närmre tjoohooo!!

Kram
CatchPassion

Älvan
2014-04-01 10:59
#142

Passion Vad glad jag blir!

[Kathja]1
2014-04-01 11:48
#143

Vad spännande Passion! Jag blir ju sjukt nyfiken på vad det ska bli av det hela.

catchpassion
2014-04-01 16:03
#144

Tack.. Ja lovar att Ni kommer bli dom första att få vet när detta går igenom. Har jobbat som en tok idag, massor med inspiration och energi. Nu står de matlagning på listan spagetti och köttfärsås serveras det idag. Vad äter ni?

Kram
CatchPassion

[Kathja]1
2014-04-01 16:05
#145

Jag är förkyld som ett as och mest sugen på glass, så idag blir det en enkel klassiker som alltid slinker ner… Lövbit med pommes och bea, de har en super god på GeKås som vi brukar se till att ha hemma. 🙂

catchpassion
2014-04-01 16:15
#146

Oj va gott de lät Kathja, det ska ja handla hem till helgen som belöning för veckans hårda jobb. I morgon är jag på min praktikplats i Bollnäs och badar och klipper hundar dagen lång. Längtar! ❤️

Min ena dotter ligger i soffan och är på G att bli riktigt förkyld hon med, inte kul alls. Hoppas bara hon inte blir för sjuk så jag blir hemma i morgon.

Kram
CatchPassion

Annons:
szirius
2014-04-01 18:17
#147

Hahaha, Kathja, kan inte låta bli: du uttrycker att du  blir "sjukt nyfiken" och sen att du är förkyld som ett as😂

Jag upplyser vidare😎 med att hellre säga FRISKT i stället för sjukt om allt. Friskt bra, friskt gott, friskt kul.  Att lägga till "Sjukt"  är så vanligt uttryck i Sverige o jag skrattade högt( nä det är inte kul, men i LoA- avseende så) när jag läste nån artikel där det stod att " svenskar är ovanligt sjuka…"🤪

[Kathja]1
2014-04-01 18:30
#148

Sant! Men denna gången var jag sjuk redan innan. Men visst har du rätt och skratta på du. Jag ska tänka på att välja andra ord.

catchpassion
2014-04-01 19:41
#149

he he szirius *skrattar gott* du har så sjukt rätt i det du säger, tack för påminnelsen.

Kram
CatchPassion

Älvan
2014-04-01 21:22
#150

Herregud vad glad jag är att jag hittat denna gemenskap. Har tidigare känt mig som ett unikum och det som är härligt är att varenda en här också är unikum! Jippiiii tack! (Hoppas ni inte tar illa upp att jag kallar er unikum. Menar att ni var och en är en på miljonen:) )

catchpassion
2014-04-01 21:30
#151

Exakt jag känner likadant Älvan! ❤️

Kram
CatchPassion

szirius
2014-04-01 21:32
#152

Älvan, vi är väldigt glada att du hittat hit också🤗 Jag är gärna ett unikum😛

# 149 nej jag har FRISKT rätt☝️😉

Otroulig
2014-04-01 21:54
#153

Passion - vad spännande det låter - blir lite pirr smittad av dig 😃

Fatta vilka chefer jag dragit till mig. I dag satt dom och läste någon artikel om hur man skulle göra för att bli lycklig…behöver jag säga mer??? 😎 Allt var som taget ur vår sida. Allt från att vara tacksamma till att gå ut i naturen varje dag, tok suga ur det goda i tillvaron, vända tankarna till det positiva osv, osv. Fick höra att vår kontroller - (min favorit för övrigt) mediterar regelbundet 🥳 Jag älskar dom!

Tänk… preciiiiiiis vad jag önskat mig!!!!😎

Här är det fortfarande på topp, har så mycket energi så jag fattar inte!!

Här blev det Pate till kvällsmat - vid nio tiden. Rackarns vad gott, dessutom bara att skiva upp.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
linnease
2014-04-01 22:55
#154

Ååååh så härliga vibbar här inne idag!!! Kram till er alla!! ❤️❤️❤️❤️🤗

Älvan
2014-04-01 23:14
#155

Otroulig Det Men det är ju helt sjukt vilka chefer! Jag har på riktigt aldrig hört talas om något liknande. Vad underbart. Jag glädja med dig! :) På mitt jobb är det pengar, pengar, pengar…. skit i privatlivet så du kan jobba gratis övertid så vi får pengar…. Nä nu ska jag inte vara neggo utan fortsätta attrahera en arbetsplats där jag blir uppskattad för att jag just är ett unikum och alla mina sidor får vara med på jobbet. Det ska också vara rejält välbetalt. Hahahaa Otroulig, du är en perfekt inspiration för mig. Jag vill veta allt hur du lyckades komma dit där du är med ditt jobb! :)

szirius
2014-04-02 00:14
#156

# 155 det är ju helt FRISKT vilka chefer Otroulig har, menar du!!!!!!!☝️😂

Otroulig
2014-04-02 06:47
#157

Ja du Älvan, haha, det är en lång historia. Just nu är jag projekt anställd på ett projekt, gissar att jag blir kvar till minst September. Men grejen är att tidigare var jag på samma arbetsplats i 17 år. De första 14 var helt underbara, en fantastisk arbetsplats. Sen gick det utför och min frustration var enorm. Alla fina Loare här inne var ett stort stöd. Jag kände hur företaget och chefer inte alls hade samma värderingar som mig. Till slut med stöd av mina vänner här ställde jag mig upp mitt under ett stor möte där vår nya chef tillkännagavs och sa upp mig, samt varför. Haha det är en gång i livet man får göra nåt sånt. Jag hioppade verkligen utan fallskärm. Hade inget nytt jobb, var inte med i facket. Men universum levererade! Flera möjligheter med gamla drömmar. Jag önskade mig då en bra chef, som visade empati och engagemang. Så genom en gammal arbetskamrat som jag" råkade träffa på en bensin mack. Fick jag till slut detta jobb. Det har inte varit en dans på rosor - men helt plötsligt för några veckor sen så släppte det nu känner jag mig med i matchen igen. Så universum/ Gud har verkligen levererat!! Även om det var en liten krokig väg.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

catchpassion
2014-04-02 07:28
#158

Underbart å höra Otroulig !!

Kram
CatchPassion

Älvan
2014-04-02 07:37
#159

Otroulig Underbart. Du vet ju att alla krokar är precis som det ska. Jag menar också vad friska dina chefer är! :) Jag jobbar också på en sjuk arbetsplats, men har inte vågat göra som du. Jag blev som frisk på en sjuk arbetsplats sjuk. Det är kämpigt att ta sig tillbaka Jag säger bara; Hej jobb! Här är jag. Du jobbet kommer strax till mig som förstår min fulla potential. Som uppskattar mig. Som jag kommer att utvecklas i och finna otroligt meningsfullt. Du jobbet är en frisk arbetsplats med sunda värderingar. När jag går till dig kommer jag gå med lätta steg för att jag VILL vara hos dig jobb. Du kommer ge mig allt som gör mig oberoende och jag kommer kunna balansera min fritid och mitt familjeliv och du tycker bara det är bra att jag har ett rikt liv även utanför jobbet! Det ska bli kul och jag är full av förväntan att möta dig jobb. Jag är säker på att du dyker upp när jag är såpass redo att jag vågar hoppa. :)

[Torahzen]
2014-04-02 07:39
#160

Samma här. Att jag ska till ett jobb som uppskattar och tar tillvara min fulla potential.

Annons:
Otroulig
2014-04-02 08:09
#161

Jag kanske bör tillägga att jag under säkert två års tid genom att använda LOA försöka omvandla min dåvarande arbetsplats. Men det gick inte. Så till slut var jag tvungen att välja bort den miljön - för den var verkligen inte bra för mig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2014-04-02 08:27
#162

Intressant Otroulig! Vet inte om jag har fastnat för mycket i Loa och att försöka fixa till mig jobb, vänner mm nu eller om det är dags att dra vidare. Sanningen är att så fort jag kommer igång med allt presterar bra på jobbet, umgås med vänner, tränar och mår bra så blir jag förkyld igen. Är det självsabotage eller ska jag söka mig vidare? För sanningen är att när jag umgås med vännerna ser jag numera att de är så annorlunda mot den person jag har blivit (men jag hoppas ju att det bara är en del av deras utveckling och att de snart tar sig ur det). När fet gäller jobbet så får jag ingen respekt från utlandet (dvs dom som köpt upp företaget), vi här varnings rättigheter och min chef är bra men hon vågar inte säga ifrån. Eller rättare sagt hon är inte så mycket chef/ledare. Hälsan kanske bara påverkas av allt det andra. Jag måste typ stanna upp och se nåt. Idag är jag hemma igen från jobbet. :S Råd eller positiv energi uppskattas!


SHIAWASE
2014-04-02 08:38
#163

Hejhej!!!!härlig energi här idag!!' Igår eller i går,,, här fotade vi mitt bokomslag igår! Jag och minsta dottern bland körsbärsblommorna och gröngräs:) Sitter nu på tåget hem efter trevligt möte:) Hem och laga mat och fortsätta översättningen av Bron. Jag som är hopplös på danska börjar ju förstå danska nu!!!! Nu har jag ju varit borta från er så mycket,,, och känner att jag saknar er alla,,,,så dags att välja mer tid här inne!! Kramkram

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

catchpassion
2014-04-02 11:51
#164

SHIAWASE nu blev jag nyfiken!! Bokomslag? Uppdatera mig som inte varit med så länge här. Jag är hemma med sjuk lite flicka idag och jag började dagen med att se 7 år i Tibet. Skulle vilja se ännu en film så vi får se vad jag hittar på. Just för tillfället sitter jag och drömmer mig bort till varmare land genom Hoom inspiration, har ni den på fb? Underbara bilder de lägger ut. Kommer genast på att jag skulle vilja bjuda mig själv på en spa och inre upplevelse resa. Någon som har farit iväg och kan rekommendera något resemål?

Kram
CatchPassion

SHIAWASE
2014-04-02 12:33
#165

Passion,, ja,, de som har varit här ett tag känner ju till min långa bokresa,,haha,, Jag kommer att ge ut min första bok nu i maj!!!  (här i japan alltså) det har varit en lång resa,, självklart i LoAs tecken!!! Men jättekul att den kommer ,, och den kommer att bli jättebra!!!

"Var sann mot dig själv, i livet och som förälder" är en subtitle ,,,☀️

Njut av dagen,, och dröm så mycket du kan Passion

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

catchpassion
2014-04-02 12:41
#166

Oj.. Japan? Jisses bor du där och hur hamnade du där? 👍

Kram
CatchPassion

catchpassion
2014-04-02 12:47
#167

Var in och läste din profil nu 24 år himmel å pannkaka, ja ska nog ta och forska lite mer i allas profiler hädanefter. :D Jag lyckas inte uppdatera min profil för den där röda texten som ska synas finns inte på min. Ja kan inte infoga smileys heller så antagligen är de min dator som spökar.

Kram
CatchPassion

Annons:
Otroulig
2014-04-02 17:41
#168

Ligger på mitt hotellrum och ska straxt hoppa in i duschen inför middagen ikväll, det är kick off med alla häruppe på siten. Det ska bli kul. Har inte så mycket att säga faktiskt annat än att jag saknat dig lite Shia, kram till dig ❤️Samt att jag fortfarande är så tacksam över att jag blivit så bra på att leva i nuet och inte fastnar i oro eller planering. Snacka om att jag bara glider fram och följer flödet nu för tiden. Ni aaaaaanar inte vilken skillnad det är!!!! Blir nästan lite förälskad i mig själv❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-04-03 00:10
#169

Låter underbart Otroulig, både att du har saknat mig och att du är förälskad dig själv:)sitter nu på tåget in till centrala Tokyo , roligt jobb idag! Är tacksam för att får sitta ner! Rusningstid betyder proppfulla tåg, men är man en magnet så är man!!så självklart får jag sittplats!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

catchpassion
2014-04-03 06:58
#170

Otroulig Det lät spännande förstår jag dig rätt om det är iFokus forumet som träffats? Eller jobbar du med någon annan site?

SHIAWASE Härligt å vara magnet! Måste berätta en sak. Efter att jag såg filmen The Secret så började jag med små experiment och bl.a så visualiserade jag till mig bra parkeringsplatser. Och de slår in i princip varje gång! I början blev jag så snopen, nu får det mig att le och t.o.m skratta över det hela och man kan nog säga att det var då jag verkligen fick bevis över att detta verkligen fungerar. 😃

Kram
CatchPassion

Otroulig
2014-04-03 07:58
#171

Hehe Passion, nä siten är i verkligheten. Det är ett anrikningsverk till en gruva. Egentligen den ursprungliga betydelsen antar jag " den fysiska platsen i ett projekt" typ…

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-04-03 08:04
#172

Godmorgon alla fina! Solsken, fågelsång, te och förkylning är det som gäller idag med. Det lutar starkt åt att inte jobba i helgen, tror inte att jag fixar 67 timmar med mina adhd-pojkar. Men det är helt okej. Halkade igår in i känslan av att bygga mig en kokong och sitta där inne och vibba. Kan se framför mig hur kokongen blir självlysande av vitt ljus och hur det bara väller fram önskningar medan jag sitter där och bara är ett med allt som är. Känns bättre än att åka och jobba faktisk.

[rore]
2014-04-03 08:16
#173

Godmorgon i tråden!

Ännu en dag.

Ännu en ny början och fortsättning på Nuet.

_I all evighet,
_

i allt som Är. Vilar illusionens slöjor,

som rivs av sökarens hjärta och som

drivs av Kärlekens begär, av en törstande själ.

Inget är förgängligt. ty allt hör samman som bildar Livets väv.

🌊🌈🌊🌈

Ja det låter klokt Kathja! Ta hand om dig❤️

Själv springer jag upp och ner till tvättstugan och är snart klar för denna gången. *lovely* 

Jobbet väntar senare men nu ska jag vila i Nuet som Är💋

SHIAWASE
2014-04-03 09:07
#174

God eftermiddag!!! Har precis avslutat dagen jobb, jättekul, utbildningsdag för nyanställde på storföretag!! Pausar lite innan tågresan hem,,, det spöregnar,, och äldsta dotter är på Disneyland med kompisar💦😊men de har säkert kul ändå!! Hoppas er start har varit bra:) haha passion kul med site missförståndet:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
szirius
2014-04-03 12:05
#175

Hoppar in här, mkt idag, är på språng, o självklart tyckte jag att det var en bra idé att samtidigt röja köksskåpen o byta gardiner osv😂, i full gång med soppa o våfflor innan sonen kommer hem men bakpulvret är slut så ska hoppsa iväg o köpa det, sen håller jag privatlektioner direkt på det o sen yoga o sen får jag åka o handla ikväll, för i morrn har jag ingen bil! Hej hopp!

I morrn ska jag prova ett husmorsknep som jag läst: att ta vita lakan med fläckar som inte vill gå bort, gnida in med citron o låta ligga i solsken☀️, värt att testa, gillar inte alla superblekmedelsprodukter som vanish osv, känns som ren gift mot naturen.

Jag kör ju en citronkur nu f.ö ( basiskt) så jag har köpt på mig rejält med citroner😛

Jag får dyka in senare ikväll🤗

MissInAction
2014-04-03 15:45
#176

Hehe citron är mycket användbart! Jag tar det ibland i en peeling för ansiktet, antingen med socker eller med havregryn (snällare) och det är så bra just med aha-syrorna i citronen. Nu är det länge sen jag gjorde så det börjar bli dags igen :-)


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

catchpassion
2014-04-03 20:54
#177

Godkväll i stugan!
Både vill och inte vill skriva och berätta vad som hänt idag, men de var så kraftfullt så ja kan inte hålla tyst. Många av er vet ju att ja håller på med en "ide" och jag har varit på några betydelsefulla möten. Utan att avslöja för mycket så ska ja försöka förklara vad som hänt.

I alla fall så fick jag på ett av dessa möten ett namn och visitkort på en person som de tyckte jag skulle kontakta. Jag har hållit i detta visit kort några dagar nu samtidigt som jag verkligen kopplat upp mig för att få min vision genomförd. Idag lyfte jag luren och ringde personen i fråga. Jag visste inte alls vem det var förutom att den personen skulle kunna svara på många av mina frågor.

När vi pratat en stund och han frågat ut mig om min "ide" så säger han plötsligt att det är han som är bossen över hela den process min ide kommer gå igenom och han är den som kommer bestämma i slutändan om den går igenom eller ej. Tror ni ja höll på att svimma!! Jisses ja ryser av bara tanken nu också! Varför sa han inte det på en gång när jag ringde att det kanske inte passade sig att vi pratades vid? Istället så frågar han fler och fler frågor och t.o.m gav mig namn och telefon nr på ännu en person som skulle vara betydande för mig i mitt fortsatta arbete. Jag blev så paff att ja bara ursäktade mig lite och sa att hade ja vetat vem du varit hade jag nog inte ringt och pratat med dig, heller inte bett dig titta på min dokumentation. (vilket jag sa att jag skulle maila honom och han tackade ja till det, nu kommer ja inte göra det för det är inte rätt tycker jag) Men han pratade glatt på och vi avlutade samtalet med ett leende båda två.

Ikväll har jag suttit med hans visit kort i handen flera ggr och bara kommit på mig att sitta och le! Kram kram allesammans därute

Kram
CatchPassion

[Kathja]1
2014-04-03 21:15
#178

Det låter som en WOW grej, men varför ska du inte skicka dokumenten till honom om han nu har sagt att han vill titta på dem? 🤔

Otroulig
2014-04-03 22:35
#179

VA ! Vadå ? Varför ska du inte maila…. Shit - det är ju världens flyt ju!🥳 Han är intresserad och erbjuder sig!

Jag fattar ingenting 🤔

Om det så vore kungen så skulle jag maila 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-04-03 23:13
#180

God natt kära vänner - nu känner jag mig urlakad..men valde att varva ned här med er. Har varit uppe vid 5 flera dagar i rad. I morgon sovmorgon till kvart över sex kanske. Har ju ingen hund - han fick bli kvar hos världens underbaraste vänner som tar hand om honom ❤️❤️ Tack för dom

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-04-04 01:18
#181

Vilken resa Otroulig,, förmodligen sover du nu!! Hur kommer det sig att du missade flyget!!! Kul att de ringde och kollade,,haha Finns hopp om Svensk serviceanda i alla fall! (Sverige har bra service i många fall, men INTE bra i många också,, har jag upplevt)

Och Passion!! Jag undrar som de andra, varför inte maila? Fast nu vet ju inte vi vad det handlar om så det är ju svårt att bedöma, men härligt med flyt i alla fall.

Här var det spöregn igår men idag har det ljusnat upp,, blir städ och lite jobb, men en hyfsat lugn dag!! Måste förbereda sisa inför skolstarterna nästa vecka,,,

här är ju lov, så resten av familjen sover fast klockan snart är 830 , och jag sov också ända till 730 idag ☀️

Körsbärsblommorna är snart överblommade, så en promenad kanske det blir också idag!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
catchpassion
2014-04-04 07:44
#182

God morgon!

Vad härligt med Körsbärsblommor SHIAWASE

Det är ju lite svårt att få helheten när jag valde att inte berätta allt i sin helhet. Mitt fel.
Det är nog kanske för att jag är inpräntad svensk som jag tänker så. Om vi säger så här då, är det rätt eller fel och påverka någon i en jury innan de träffats och sett alla andras material?

Jag är barnledig i helgen, riktigt mysigt. Ska verkligen försöka unna mig egen tid och inte jobba alltför intensivt. Känner jag mig själv rätt så hamnar jag lätt där. En promenad i vårsolen, god mat, bra musik, meditera och vår städa lite utan att bli avbruten.

Kram
CatchPassion

[Kathja]1
2014-04-04 08:28
#183

Det är RÄTT Passion! Dyker chansen upp så kör vännen. Kör så det ryker!!! Stäng av hjärnan som talar och säger att du inte borde, det är bara den svenska modellen - kom inte och tro att du… som talar. Du har fått värsta gåvan av Gud, ta emot den i tacksamhet och använd den. Det hade iaf jag gjort. ♡

SHIAWASE
2014-04-04 08:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#184

låter bra passion!!

lägger in en bild hur det ser ut hos oss just nu,,, ett par minuter från vårat hus!!!

Idag har jag jobbat från soffan och datorn hela dagen,, men inget måste, bidde ingen promenad, men äldsta dotter med pojkvän tog med minsta ut ,,, så nu sitter jag här i min favvofotölj och myser, och det var läängesedan!! så jag mår superduper!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

catchpassion
2014-04-04 09:31
#185

Men va vackert Shiawase! Ok, Kathja jag kör! :P

Kram
CatchPassion

SHIAWASE
2014-04-04 09:35
#186

Ja , eller hur! Jag skrev en ny artikel och lade upp detta foto❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
2014-04-04 09:38
#187

Wow så vackert ni har det shia!!


szirius
2014-04-04 11:22
#188

Helt fantastisk bild Shia!☀️ Här är allt på gränsen till överblommat, men nu har träden blad, så allt är intensivt grönt!

Jag fick lust att baka nu på morgonen…och då bakar jag ordentligt! Det blev havrekakor, kärleksmums, nutella-croissanter -superenkla, bara kavla ut köpt "bladdeg" (vet inte vad det heter på svenska, flera lager tunn deg som finns att hitta i frysen) , smeta på nutella, skära i avlånga trekanter o rulla ihop. I ugnen finns en råglimpa som ska vara inne länge på låg värme.Gott!

Jag väntar på solen, det skulle bli sol idag o 23 grader, men ute är det disigt o känns inte alls så varmt. Hade tänkt lacka klart trädgårdsbordet…

Annons:
Otroulig
2014-04-04 20:32
#189

Heja Passion det är rätta takter! Kööööör!

Shia, planet hade "tekniskt fel" så det var inställt. JAG var där i tid 🤓. 

Szirius , smördeg hahaha. Jösses - du är värsta bakmaskinen!

Här går jag och kikar på alla knoppar, det är kyligt, så dom tar tid på sig. Njuter av förloppet ❤️

Jag blir så glad av att komma in här. Vi håller på att slå aktivitets rekord på siten tror jag,  2849 i skrivandes stund och har för mig att topp betyg ligger vid 2000 så vi är suuuuper aktiva 🙂🥳.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2014-04-04 21:02
#190

Jag försov mig i morse. Jag kan inte komma ihåg när det hände senast…

Nu ska jag lyssna och se på låtarna till eurovision song contest.

MissInAction
2014-04-04 21:14
#191

Vill bara dela en vacker video ❤️
Detta är vår vackra hemplanet 🌈☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-04-04 21:48
#192

Shit vad fint! Om jag fattar rätt så kör han hängglidning, det måste ha varit en underbar upplevelse!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-04-04 22:43
#193

Visst är det fint! ♥ Jag har tittat på den flera gånger nu.
Är det bara jag förresten som ser ett ansikte där i vattnet? Det är den bilden som syns när man tittar på videon och så kommer den runt 1:26.

Åh jag känner mig så känslosam ikväll. Sorg över denna vackra och varma kvinna som idag har lämnat jordelivet ❤️✨ och samtidigt så ödmjuk inför livet… det är så skört, så värdefullt, så stort.. så vackert och så fullt av kontraster.
Känner just nu att jag är fylld av kärlek ❤️ och tacksamhet. 

Allt vi har är här och nu! Och vi är aldrig lovade någon morgondag. Ta vara på dig själv, varandra och naturen.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2014-04-05 00:45
#194

God morgon på er!!!

Idag är det ännu en solskensdag. Jobb , träning står på schemat.

Jaa Szirius , vilken bakmaskin du är!!!de där nutella croissanterna lät ju enkla och goda,, hmm, undrar om det finns smördeg att köpa här,,,?

hmm, solskensdag, men enlig min iphone är det inte särskilt varmt (inne är det varmt sedan igår och jag har inte öppnat fönstret ännu,,)

Men, men en fin dag blir det nog!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2014-04-05 10:05
#195

Jahaaa, smördeg ja!😃😇 Börjar glömma vissa ord…sonen moffade i sig glatt, jag är inte så förtjust i smördeg men är man det är de nog supergoda! påminner lite om danska wienerbröd med chokolääääääääd

Här är det sol  -än, men vädret har sagt regn senare, så nu ska vi skynda ut o klippa gräsmattan, kommer bli lite utmanande tror jag, det är typ en ÄNG där redan, högt!😃

I em får vi visst gäster - hehe, be och du skall få, jag skrev ju igår att det är det naturliga med folk här o mkt skratt . YeS!🥳

Annons:
Otroulig
2014-04-05 10:49
#196

God morgon i tråden!

Klippa gräsmattan Szirius wow, ni ligger verkligen före! 

Jag har en dag som är heeeelt oplanerad och det känns bra! Morgon promenad och frukost nu avklarade. Funderade ett tag på att ha spontan loppis på min garage uppfart..varje år är det någon samlarmässa i skolan 100 meter härifrån och det kommer drösvis med folk. Har flera år tänkt att jag ska sätta upp en skylt med pil som pekar ned mot mig "Loppis". Bra sätt att bli av med prylar ….men då kanske man skulle vara lite mer förberedd, ha ställt upp bord, rensat, osv..så det blir väl inte i år heller. Känner mig inte riktigt peppar. 

Överlag så känner jag mig lite ogrundad, som om jag blir påverkad av någon slags energimässig turbulens…Så det bästa är väl kanske att roa sig med trädgårds arbete idag, så jag får en bra jordning :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2014-04-05 12:22
#197

Godförmiddag alla!

Här är allt lugnt och fridfullt. De senaste veckornas förkylningar och allergichocker verkar ha gett med sig. Jag behövde visst rensa ur kroppen på alla möjliga sett.

Idag har vi fixat lite i trädgården. Krattat undan lite torra löv så det nya får plats att växa. Det är lite spännande faktiskt att gissa, undra och vänta på vad som ska dyka upp i rabatterna. Vi har ju bara sett det på senhösten/vintern så vi har ingen aning. Blev lycklig över att det fanns snödroppar och krokus i alla fall. Tulpaner kommer också. Färgen blir en överraskning 😃. Jordgubbsplantor ser jag att det finns och en hallonbuske. I övrigt sticker det upp lite av varje som jag inte har en aning om. Vissa är antagligen ogräs och borde rensas bort men det vet jag ju inte förrän det kommit upp lite bättre. Jag trivs verkligen hur bra som helst med det här livet.🌈🌊☀️

Otroulig
2014-04-05 14:12
#198

Ja vad härligt Håbe!

Första året i en trädgård är ett ödmjukt "skådar år". Ett tips: Ta kort på de olika säsongerna - för sen när anläggnings ivern sätter in så har man glömt bort vad som egentligen växte där. 

Jag gick ut en sväng och stod och tittade på surkörsbärs träden som skuggar mitt land och terass, funderade på om jag skulle såga ned lite - men fick besluts ångest så jag gick in igen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

catchpassion
2014-04-05 14:49
#199

Hej hopp!
Här har man vår städat bilen "känner mig duktig".
Nu ska ja iväg på häst/ponnyhoppning och fotografera lite i det fina vädret. Har inte varit i stallet på år och dar så det ska bli kul. Hoppas få några fina actionbilder att visa upp sen.
Ha de fint i vårvädret allesammans! 🌺

Kram
CatchPassion

MissInAction
2014-04-05 19:53
#200

Åh jag vill också ha en äng!! 😃☀️
Låter så härligt, szirius!

Och vad skönt, Otroulig, med en heeeelt oplanerad dag! 
Haha det lät så roligt.. fick beslutsångest och gick in igen! Fick en sån rolig mental bild 😂

Så kul att höra att du trivs, Håbe! 🤗 Och vad spännande!! Har inte ens tänkt på att det ju blir en överraskning med vad som växer hemma när man flyttar. 
Åh tulpaner ♥ Min favoritblomma.

Ooh catchpassion, är du också gammal hästtjej? 🙂
Själv ser jag fram emot fälttävlan som brukar anordnas här i Uppsala under våren.. maj tror jag det brukar vara.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

catchpassion
2014-04-05 22:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#201

Japp ja har haft häst och varit dressyrtjej. 🤪
Nu har jag sedan något år fått lägga hästeriet på hyllan då min rygg sa upp sig. Hoppning är roligast att titta på men dressyr är roligast att utföra brukar ja säga. Nu har ja varit hemma en stund och kikat på bilderna samt jobbat lite med min "ide". På måndag ska den skickas in, så ja börjar få lite fjärilar nu.

Bjuder på en rolig bild ja tog idag då både ryttare och häst gjorde en grismatch över hindret.

Kram
CatchPassion

MissInAction
2014-04-05 22:44
#202

Haha, rolig bild! 😃

Åh visst är hästar underbara! ❤️
Själv älskar jag att titta på dressyr. Särskilt när det blir kür… helt otroligt hur vackert samspelet är mellan häst och ryttare, hur hästen dansar fram. 
Åh jag bara måste dela att klipp! Mitt absoluta favoritnummer som jag sett under åren. Får maximal gåshud varenda gång jag tittar och jag hamnar som i extas, helt underbart 😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
SHIAWASE
2014-04-06 01:59
#203

Godmorgon på er!   Kikar in en snabb, måste iväg nu !!! ☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
2014-04-06 06:56
#204

Godmorgon!

Vilka härliga hästbilder.

Här är full fart som vanligt på söndagarna. Jag gillar våra söndagar faktiskt. Då är hela familjen igång och är aktiva. Idag är det fotbollscup från 8-16. Sen ska vi försöka pussla ihop det så jag och dottern kommer iväg till stallet mellan 13-14 på något sätt. Så det blir en heldag ute i friska luften. 

4 kg till sen är jag redo för att börja rida också 😃 och det fixar jag lätt som en plätt!

[Kathja]1
2014-04-06 09:29
#205

Vad roligt Håbe! Shit du har legat i. Själv fick jag (igen) ett sånt där jag-måste-gå-ner ryck igår. Behöver bara hitta inspiration och motivation. Just nu är känslan att jag saknar min vältränade kropp som den var för något år sedan, men det funkar ju inte. Så jag har tänkt att lägga lite tid på att hitta känslan av att ha den istället, just som jag har roat mig med att hitta känslan av frihet och väldigt mycket pengar på kontot. Idag ska vi inte göra mycket, jag är fortfarande lite förkyld och vi har bonussönerna här så det blir till att hänga med dem. Shit vilka skratt jag fick igår. De är båda gamers och så sitter de i soffan bredvid varandra och spelar samma spel viket för att de ju även kommentar det. Ha ha, jag fattar inte vad de säger! Det är en värld av förkortningar. Galet roligt! Nu ska jag njuta egentid innan grabbarna vaknar. Ha det bäst alla fina. ♡

Otroulig
2014-04-06 12:02
#206

#202 Fick en liten tår i ögat. Vilken fantastisk häst!

Passion haha, ibland blir det inte som man tänkt sig 😃. 

Heja Håbe! Så kul när du själv kan hoppa upp.

Jag går lite i rensnings tankar..garderob och handduk-lakan-gardin rens. Jag ska bara komma i rätt mood - behöver göra det för att vara effektiv och verkligen slänga.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-04-06 12:15
#207

Kollar in o säger hej🙂! Grått ute, passar mig perfekt, vi har en total slappardag hela familjen, jag har ätit frukost i sängen o kollat på anime. Igår blev det party här, idag har jag inte lust att göra annat än jag redan gör -kolla på film o ta det lugnt! Det finns rester kvar sen igår så ingen mat behövs lagas heller. 

Grattis Håbe - vad kul att du snart kan börja rida!👍

MissInAction
2014-04-06 13:26
#208

Kathja! Spelar de counterstrike? 😃
Men ja, spelvärlden är mycket förkortningar! 

Åh vilken anime har ni sett, szirius?

Jag ska ta mig in till stan innan de stänger.. prova om några träningsbyxor, behöver nya då de jag har bara rasar ner när jag rör mig 😡 

Åh jag fick en sån underbar upplevelse för en stund sen då jag tittade på en Abraham-video! ❤️
Ska se om jag kan lägga in den i en annan tråd.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2014-04-06 13:35
#209

Förresten, jag tänkte på detta om diskuterats om hur huvudvärk kan symbolisera självkritik eller annat. Ville inte kapa tråden så jag frågar här… vad tror ni att cancer symboliserar? Det är ju så fruktansvärt vanligt idag och rent fysiologiskt så kan man se vad som kan främja och förebygga cancer.. men på ett mentalt och själsligt plan?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
catchpassion
2014-04-06 17:23
#210

Jisses vilken intensiv dag, har suttit vida datorn och jobbat sedan tidigt i morse. Nu har barnen kommit hem från sin pappa och jag ska ställa mig vid spisen i sedvanlig ordning.

Vill bara kika in och säga att jag läääängtar tills ikväll och vår gruppmeditation! 🤗❤️

Kram
CatchPassion

Otroulig
2014-04-07 07:06
#211

God morgon i tråden!

Inatt har jag drömt att jag tappat bort min plånbok haft sönder mina glasögon och en massa mer. Så kom Pappa och pratade med mig, åhh han brukar ha så mycket klokt att säga, så kommer jag inte ihåg 🤪. Jag önskar att det dyker upp ledtrådar under dagen.

Här var det ett härligt vårregn på morgonen. Finfint för all hästgödsel jag har spridit ut, nu kan det gossa ned till rötterna 🙂. 

Ha en härlig måndag!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

catchpassion
2014-04-07 07:21
#212

God morgon allesammans!

Igår kväll släppte jag taget om min lilla "besis" (ide) och skickade iväg den, kändes ledsamt och pirrigt och faktiskt lite panikartat. All tid och kärlek man lagt ner på arbetet och man vet inte hur det mottas. Försöker sända en känsla till de som ska läsa och bedöma det, att läsa det med samma brinnande lust som jag gör. Ni får gärna tipsa mig om något annat jag kan göra i detta läge. Jag vill VINNA! och i känslan är jag redan där. 😂

Eftersom jag inte har något material att jobba med idag så blir det att ta tag i huset som fått stå tillbaka under denna tid jag jobbat så intensivt.

Kram till alla ❤️

Kram
CatchPassion

Älvan
2014-04-07 07:55
#213

Passion Bashar brukar säga ungefär att ; do your thing to the highest exitement you can and have no expectations of the outcome. Detta är ev lite annan tolkning på LoA än vi brukar ha här, men fundera på hur du känner när du tänker så. Ligger det inte nåt i det också? Att göra med all sin kraft och passion sitt bästa och sen släppa taget? Det är bara att hoppa rakt ut! Du kommer landa mjukt! Kram

[Kathja]1
2014-04-07 08:40
#214

Älvan det där är väl just vad allt handlar om. Abraham (Hicks) talar ofta om det, att gör det man gör för att det känns bra där och då, helt utan att förvänta sig något sedan. Det får man ju på köpet. ;) Så Passion nu när du inte kan göra något mer så släpp idén fri. Ägna dagen åt något helt annat och full den med sådant som gör dig glad. That's it! ♡

[Kathja]1
2014-04-07 08:41
#215

Älvan det där är väl just vad allt handlar om. Abraham (Hicks) talar ofta om det, att gör det man gör för att det känns bra där och då, helt utan att förvänta sig något sedan. Det får man ju på köpet. ;) Så Passion nu när du inte kan göra något mer så släpp idén fri. Ägna dagen åt något helt annat och full den med sådant som gör dig glad. That's it! ♡

Otroulig
2014-04-07 21:40
#216

Passion - det kommer säkert att gå bra - precis som de andra säger - gör saker som får dig att må bra och försök koppla bort. 

Jag mår bara så där braaaaa. 

Så lustigt på eftermidagen så kom en våg av skön härlig energi, det är precis som om jag hamnar i en annan dimension 🌈 det känns lite som ängla energier inbillar jag mig. 

Av nån anledning började jag kolla på min FB sida på gamla inlägg nyss och blev alldeles lycklig ❤️ jag är glad att jag är jag!!

Läste lite i nån av de gamla EFT trådarna och OJ, vad jag har ändrat min vibb 😮🏆🥳

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
2014-04-07 21:52
#217

Ja handlar inte allt, alltid, om att göra sitt bästa för att vara i voooooreeeeex så mycket som möjligt? 😍
Så gör allt som är roligt och givande på något sätt!

Och ja, Otroulig, även fast jag var borta härifrån ett tag så känner jag också av skillnaden i dig. Du är fortfarande du men som sagt en helt annan vibb och det är bara positivt 🤗

Jag såg precis den här, blev så glad av att se dem! Vilka roliga talanger 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-04-07 22:05
#218

Hihi Miss - vem snackar 😉 Mega super duper kliv hos dig!!❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-04-08 00:44
#219

Hemma efter en tur till Vara t.o.r. Trött som attan men trevligt har vi haft. Vi var hos en av mina äldsta vänner och hennes man. Stackars Holger 🐶 har haft en hård dag. Först 2x2 timmar bilresa när man blir åksjuk och måste äta Postafen och sedan ska man vara trevlig oxå.  Han är inte mycket för andra hundar och körde på "den där ska jag sätta på plats" -  och så fick han inte det! Men han taggade ner ganska snabbt, skötte sig fint, men det är jobbigt att behöva ligga i soffan hos pappa hela kvällen. Nöjd och glad har han nu harvat runt i soffan ett tag, och nu sover han gott. Får erkänna att även jag är trött. Nu ska jag läsa i kapp lite och sedan SOVA. 😕

Minney
2014-04-08 06:23
#220

Nu har jag varit inne o läst här o tankat mig! Blir så frustrerad - allt är såååå bra. Jobbet, kärleken, vännerna, barnen. Har varit det sedan i julas då jag gick in i ett nytt sinnestillstånd, vilket var helt revolutionerande för mig. Hade hållet på länge för att nå dit o hittade för första gången mig själv i mig själv. Ska inte orda mer om det nu - MEN den senaste veckan så har jag liksom halkat tillbaka i sinnet. Det är som att det inte får vara så här bra. Vet att det är tillfälligt. Känns redan mkt bättre o jag kan le åt mig själv. Och jag accepterar att de varit så här en tid. Men känner ngn igen det här? Att du liksom halkar tillbaka till gamla invanda tankemönster? Vad gör du då? Regnar o grå himmel, nu ska jag andas lugnt en stund o ge mig själv kärlek. På tv sa Tilde precis - det blir en härlig dag! Luften är så frisk! Ska ta till mig det. Kram till alla här inne.

Otroulig
2014-04-08 06:51
#221

OJA! Minney, det är lugnt! 

Bara vetskapen om att det är tillfälligt hjälper det hela. Så att tänka " ok jag har en liten svacka nu, det är helt ok, allt är som det ska vara." kan hjälpa. Sen är det i såna lägen i livet det är super bra att försöka vara mer i nuet, att njuta av vårluften, dra in den i näsan, ut i naturen - titta på knopparna. SUG på det som faktiskt är bra. 

Rätt som det är vänder det. 🤗

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-04-08 09:33
#222

Det är som Otroulig säger, livet går lite upp och ner även då det har börjat att gå mest uppåt. Men vi behöver ofta de där kontrasterna för att komma vidare i livet. I det vi inte vill ha hittar vi det vi vill ha. Och genom att tillåta dig själv att utforska även de sidorna flyter du med livet viket gör att det blir så mycket lättare. Själv sitter jag upp krypen i soffan,:läser och skriver så pass att det hinner bli kallt. Är trött som ett as och fortfarande förkyld som attan, men kära vänner vad jag mår bra. Känner mig välsignad på alla plan. Ska sätta mig och meditera lite skicka kärlek till allt som är och knåpa lite på min "penga maskin". ;-)

Älvan
2014-04-08 09:48
#223

Kathja Det är ju inte pengarna som vi ska fokusera på utan känslan som oberoende ger oss. Det vet du, men påminner mig själv. Jag hade en underlig dröm om hur jag enligt en bekant skulle sätta pengarna i rörelse. Jag fattar inte riktigt, men det var att jag måste börja omsätta pengarna. Genom att köpa och sälja och jag tror i hans exempel bostadsrätter. Jag äger ju en, men vill ju faktiskt bo här så det var ett knepigt råd. Annars är ju bostadskarriär vanligt sätt att få ihop väldigt mycket pengar. I drömmen hade han i sitt enorma och vackra hem två pojkar som de tog hand om och hela deras bostadshem var "behandlingshem" för dessa missbrukande ungdomar. Därför var hans boendekostnader för vindsvåningen lägre än mina. Han var mycket nöjd med detta och ville då komma med tips hur jag skulle bli rik. :) Jag blev ändå inte klokare. :)

Annons:
[Saz]
2014-04-08 09:55
#224

Nu måste jag bara skriva av mig och be om lite råd för jag blir tokig på mina funderingar.

Lång historia kort; träffade en man för över en månad sedan. Vi klickade på första mötet. Vi har hörts av och pratat i telefon, han var intresserad av mig. Vi bokade en dejt för två veckor sedan och när dagen kom hörde jag inte ett knyst och har fortfarande inte hört något, det har nu gått 9 dagar.

Mitt hjärta gråter lite för jag vill så gärna träffa honom igen och lära känna honom mer.  Givetvis har jag mediterat, affirmerat och knackat på att den här mannen hör av sig och att alla mina känslor och tankar ska lägga sig lite kring honom.  Jag känner mig lugn med det och känner på mig att han kommer att höra av sig på något sätt. Det jag helst vill är att släppa fokuset på honom men det liksom går inte alls.
Går med fjärilar i magen och känner mig nästan lite nykär och har ju känslan av att något kommer att ske MEN jag har fortfarande inte hört något från honom. 😕

Jag funderar på om jag ska ringa honom bara för att kolla vad som har hänt? Är det dumt? Är rädd att han inte svarar och då kommer jag förmodligen att bli väldigt besviken. Kanske prata in ett meddelande på telefonsvararen… ? Till vilken nytta om han ändå inte hör av sig?
Alltså det är dessa tankar jag inte kan släppa trots att jag försöker med allt.

Tänkte på det rådet jag fick av Kathja under vår gruppmeditation i söndags att jag ska stå på mig och att jag kan mer än vad jag tror, tanken kopplas ju direkt till den här situationen.
Mitt motto har alltid varit; Vill man så kan man. Man lever bara en gång och allt är värt ett försök!
Men hur länge ska man hålla på… har ju liksom skickat 3 meddelande till honom som han inte svarat på men läst.

Några tips och råd någon? 😢

Älvan
2014-04-08 10:00
#225

Saz Släpp taget. Du vill inte vara med en person som plötsligt slutar svara på meddelanden. Om man redan i början av ett förhållande gör så kommer mycket värre saker inträffa längre fram. För mig skulle det vara en varningssignal. Om ni är ämnade för varann kommer det visa sig framöver. Fokusera på känslan du vill uppnå med någon som du är tillsammans med. Fokusera inte på specifik person. Det är mitt råd. Du gör dina val. Det blir bra.

[rore]
2014-04-08 10:05
#226

Saz!

Hoppar in och skriver Drop it.

Hur länge ska "man" vänta? Jag tror att vi väntar så länge som vi behöver och många gånger i onödan. För egentligen så handlar det aldrig om någon annan. Bara om en själv.

Kan du göra nått mer än det du redan gjort?

Kanske är det så att de kvalliter han hade som attraherade dig är det som du söker hos en man och faktiskt inte honom som person?🤔

Älvan
2014-04-08 10:34
#227

Hej alla fina! Jag skrev en önskan om healing med tanke på att jag utreds för olika sjukdomar. Jag tänkte att det kanske finns nån här som vill skicka ljusa och kärleksfulla höga vibrationer till mig. Ni är alla fina människor här och jag sänder i mitt nu kärlek till er alla! Ljus och kärlek i mängder! :)

Theleonora
2014-04-08 10:37
#228

Tack saz för att du tog upp ämnet och tack ni som svarat!! Befinner mig i liknande situation. Mycket ångest kring att jag har dumpar mina chanser med en viss kille. Paniktankar kommer såklart upp, jag måste göra nåt. Men det enda jag måste göra är faktiskt fokus på mig och på att må bra. Är det meningen kommer han till mig annars får det vara. Men oj vad jag vill bli av med ångesten och oj vad mycket värre det blir då. Jag passar på att tacka mina vägledare, guider, Gud och livet!


[Saz]
2014-04-08 10:49
#229

Tack alla som svarat och skönt att höra att jag inte sitter ensam i situationen. 🙂

Det är bara så svårt att faktiskt acceptera att man blivit bortvald… jag tror det är där den största bitterheten ligger och den största frustrationen skaver hos mig.

Givetvis så när jag har mediterat och affirmerat på känslan av att vara kär och att universum skall leda mig till den man som är ämnad för mig så tänker jag inte alls specifikt på honom MEN när jag affirmerar om framtida händelser så är det ta mig 17 han som finns vid min sida ialf. (typ giftermål, barn, boende, resor osv)  Det går liksom inte att sudda ut hans fina ansikte hur gärna jag än vill 😡

Givetvis är det fokus på en själv som är aktuellt och jag har jobbat med detta sen jag hittade denna sidan. Känner ju mig inte alls lika nedstämd ensam och ledsen som jag gjorde för en veckan sedan, så känslan är bättre. Och att jag upplever dessa fjärilarna i magen tror jag starkt på kommer från att jag knackat på vissa punkter.
Tanken är dock en annan jäkla häxa som sitter och gnager och ältar… 😈och det är just den jag vill få bort fokus från!

[Kathja]1
2014-04-08 11:08
#230

Saz  -  Och så kommer jag och får en helt annan känsla och den är ring honom ifall det är vad du känner att du vill! Vi tjejer måste inte vänta. Han kan ha blivit av med ditt nummer, trillat ner från ett hus och ligger i koma - what ever. Go for it girl! 😎 Genom att ringa kommer du även att kunna släppa det sedan om det nu mot förmodan skulle behövas. 😉

Älvan -  Jodå det vet jag absolut, kommentaren var till att Otroulig under förra söndags meditation såg mig skutta runt och kasta pengar, och jag såg mig själv i söndags yla att jag skapade de samma. 😉

Annons:
[Saz]
2014-04-08 11:17
#231

Kathja - Du å jag tänker nog lite samma där… för det är ju faktiskt så som jag också tänker. Han kanske inte vågar höra av sig för att jag uppenbarligen visade att jag blev ledsen att han inte hörde av sig. Efter det har jag inte visat honom någon uppmärksamhet, dvs inte hört av mig mer. Tiden går och det börjar lite rinna ur sanden på något sätt.  OCH DÄR känner jag att om jag nu faktiskt verkligen vill något vad är det då som hindrar mig??! Jo, att alla säger att jag skall släppa det, han är uppenbarligen inte intresserad osv.

Man lever som sagt bara en gång och om jag går runt och vill något varför inte göra det då?
tyvärr blir man väldigt påverkad av alla runt omkring säger att jag bara ska släppa det istället och det är också det som gör mig frustrerad att jag inte "får" göra något som jag faktiskt egentligen vill (men inte vet om jag vågar)

det var just därför jag reagerade på dina ord i gruppmeditationen. Att stå på mig!

[Kathja]1
2014-04-08 11:22
#232

Då så, där har du ju din väg. Känns det rätt så är det rätt. Ta ett djupt andetag och gör det. Och nu för tiden kan man ju alltid "mesa lite" och skicka ett sms. 😎

[Saz]
2014-04-08 11:25
#233

Kathja - Jag vet 😛 I mitt stilla sinne så hade jag egentligen redan bestämt att ringa honom på torsdag isf. SMS vill jag inte skicka för det har jag gjort det senaste 3 ggr och inte fått svar. jag vill hellre visa att jag vågar prata med honom, eller ialf vågar att lyfta luren och kanske isf lämna ett meddelande på telefonsvararen om han nu mot förmodan inte svarar när jag ringer.

[Kathja]1
2014-04-08 11:44
#234

Saz - 👍🥳🤗

[Saz]
2014-04-08 11:53
#235

I samma stund som jag nu bestämmer mig för att jag faktiskt ska göra det på torsdag, så säger min magkänsla att ett mirakel kommer ske innan dess ✨

Jag knackade just på Mirakel imorse… så vem vet vad framtiden erbjuder 😃

Nu ska jag släppa detta och bara vara, ta in och njuta av dagen (trots att det ösregnar ute så lyser mitt hjärta ändå)

gonzo56
2014-04-08 12:26
#236

var ande gör ande lev ande varande gör ande levande varande görande levande 

🌈 /G

[Saz]
2014-04-08 13:34
#237

👍🌺😍

Annons:
Otroulig
2014-04-08 13:50
#238

Jag tänkte oxå - men ring då! Haha. Jag tycker att det är vår skyldighet mot oss själva att stå för vad vi vill, sen blir det ett nej så tar vi det. Att vi som personer värderar oss själva och våra behov är viktigt. Att gå och gissa varför nån inte ringer eller vad nån tänker eller agerar - det går numera bort för mig. Kan jag inte släppa det så frågar jag. Jag struntar i vad personen tänker och får för uppfattning om mig - det är deras problem. Att vara ärlig i mina relationer har blivit viktigt - jag orkar inte med någar spel - hellre raka rör. Sen när jag förstår att jag ska släppa - då kommer den processen. (hehehe, och den tar tid hos mig, men det går!)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Saz]
2014-04-08 14:54
#239

Otroulig - jag förstår dig. Men processen att glömma och gå vidare är ändå på något sätt lättare när man väl har fått svaret nej, vi ska inte ses mer eller liknande. Då har man ju ändå fått svar på tal. Surt att höra men bara att accepter, glömma och gå vidare.

Att gå och vara ovetande till varför han inte hör av sig, eller varför han ställde in vår bokade dejt genom att inte ens svara eller vara tillgänglig över huvud taget är en jäkligt jobbig process. Man hinner tänka en hel del och ofta tänker man ju (tyvärr) att det är något man själv har gjort eller sagt. Man kan inte glömma,har ännu svårare att gå vidare och att acceptera att han inte är intresserad för att han inte hör av sig känns fel, för jag anser att jag faktiskt är värd en förklaring.

Det var han själv som väldigt gärna ville ses nämligen sa han i telefon när vi bokade den där söndagen. Han ville träffa mig i helgen men jag skulle vara bortrest torsdag till söndag och sa att du kan komma hem till mig på söndag kväll och det ville han gärna!
Men när jag kommit hem och meddelade att jag nu var hemma så såg jag att mitt meddelande inte ens lästes förrän på måndag eftermiddag 🤔

och inget svar kom och jag hann skriva två meddelande till och inget svar har fortfarande kommit…. 😐
Det är klart att jag går å funderar på vad sjutton som har hänt och skrev även att vill du inte fortsätta ses så säg gärna det….
Jag kan inte acceptera att tystnaden betyder att han inte vill fortsätta ses. Jag vet att han har ett jobb där han reser en hel del… men kunde han ringa mej från Norge så kan han väl svara på ett litet sms tycker man ju!

Otroulig
2014-04-08 20:56
#240

Sitter och myser medans regnet slår mot rutan. Jag gillar vårregn, det doftar så härligt, lite lovande, spirande, nytt och födelse ❤️

Mår toppen, var just på ICA och träffade gamla bekanta och de sa att det syntes - att jag ☀️. 

JA just ja! Jag drömde ju så härligt - måste bort och hämta dröm boken och skriva i drömtråden 👍.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

catchpassion
2014-04-08 21:34
#241

Godkväll!
Har varit på spräng hela dagen först nu satte ja mig ner och springer raskt in hit och säger heeeej!Ska gå och lägga mig på en gång så ja hinner inte nes gå igenom vad ni diskuterat idag.

Ny bok hemlånad från Bibblan: Dalai lama blev det denna gång.
Natti natti allesammans !

Kram
CatchPassion

Minney
2014-04-08 22:14
#242

Har äntligen lyckats fixa en Avatar! Det är flera kvinnor - olika sidor hos mig själv som tillsammans blir jag:) plus en bläckfisk, om den syns? Vad den ska visa vet jag inte riktigt… Kanske sånt som krälar runt mig som jag förhåller mig till!

SHIAWASE
2014-04-09 06:20
#243

Heeej på er!!! längesedan! som ni vet så har vi haft skolstarter här,,,, sedan har minsta dottern brutit foten-benet,,,, (åkte bak på storasysters cykel, och benet fastnade i hjulet,,,)så hon har fått börja skolan på kryckor,, så det har som minst sagt varit mycket att göra!!!

Här är så varmt och skönt,, har inte hunnit att njuta riktigt av vädret ännu, men det blir ju många sådana här dagar framöver, så det är helt ok också!!!

Ska ta och återvända till jobb snart, men först läsa runt härinne,,vilket verkar ta tid☀️Ha en bra dag!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2014-04-09 06:58
#244

God morgon i tråden,

Det händer grejer med avatarer och beskrivningar 😉.

#243 men lilla snuttan då, men det kommer ju läka ihop fint!

🤗Shia

Mitt liv flyter på - idag massage efter jobbet, i morgon träning av min kropp, fredag träning av mig och jyckens samarbete, lördag inbjuden på middag. Ropperiroppera.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2014-04-09 08:36
#245

Hi alla fina! Jag bestämde mig för att vara hemma från jobbet detta passet oxå, känns skönt, är fortfarande trött 🥵 och förkyld. Sov 10 timmar rakt av i natt! 😴

Kunde i går kväll konstatera att jag iaf har jobbat på bra med att förställa mig hur livet är när jag har sagt upp mig från jobbet, det känns verkligen helt främmande att jag ska behöva gå dit mer. Jag är ju klar! Jag har sagt upp mig flera gånger om, och jag vet vad jag fyller dagarna med istället. 🤦‍♂️

Så helt plötslig stod det inget på agendan idag! Men känner inte för att göra så mycket annat än att kura i soffan och bara vara. 🌊 Blev lite skrivsugen i går kväll dock, fick idén till en föreläsning…får väl se vad det blir av det hela. 🤔 Men det var roligt iaf för det var ett tag sedan jag var skriv-sugen. 👍

[Torahzen]
2014-04-09 09:08
#246

Jag är också hemma i förkylning…

[Kathja]1
2014-04-09 09:12
#247

Tora -  🤗

[Saz]
2014-04-09 09:19
#248

För snart en vecka sedan förstod jag hela grejen med LoA. Jag trodde jag fattat det tidigare men  tydligen inte, saknade den viktigaste delen; att också vara i känslan för att släppa allt motstånd. 🤪

När ödet tog mig till denna sidan upptäckte jag också tjusningen med EFT, knackningar. Som jag genast tog till mig och har utövat varje morgon och kväll.
En sak jag funderade på är om man kan överanvända knackningsmetoden? Jag kanske gör 3-4 stycken olika efter varandra och känns som att det inte tas på allvar då? Hur anser ni om det? Ska man bara fokusera på en i taget eller fungerar det att göra många olika efter varandra?

Två saker som jag upplevt har skett sen jag började se annorlunda på livet genom dessa två uppenbarelser. (använde bland annat knackning för "What you want wants you")

1. I början på förra veckan tänkte jag att det var trevligt att gå på bio snart. Släppte tanken. På fredagseftermiddag får jag en inbjudan av en vän som ska på bio med sin sambo och frågar om jag vill följa med. Svaret var givet!🙂
2. I måndags funderade jag på att det vore trevligt med en after work på fredag, var så himla längesedan. Släppte tanken och igår får vi på jobbet en inbjudan till smygpremiär av afterworkfredag på ett stort ställe i stan. Givet att jag ska gå! 🙂

Så nyfiken på vad som skall hända härnäst.😊
Min stora önskan är jag ju att killen hör av sig, men har svårt att släppa tanken på samma sätt som de önskningarna ovan.

Igår kväll fick jag bara ett snabbt infall och helt plötsligt hade jag skickat ett sms till honom! (hade ju tänkt att vänta till telefonsamtalet imorgon egentligen). Han verkar dock vara utomlands igen och har inte igång sin wifi, så meddelandet har inte mottagits än 😐
Bara vänta å se om han svarar denna gången då! 

Vad jag ville med detta var att meddela att jag är så glad över att jag hittat till denna sidan. En helt ny värld har öppnat sig coh helt nytt sätt att tänka och se på allting! ❤️

Hoppas att ni alla här fina får en bra dag!

[Saz]
2014-04-09 09:46
#249

delar med mig av en passande låt som kom upp på min spellista 😃

Älvan
2014-04-09 09:47
#250

Jag har gått på knackning hos en "professionell". Man kan inte knacka för många ggr. Däremot vill hon att man fokuserar på en sak i taget o sen när den är klar tar man då det som är angelägnast. Det beror på att man inte vet allt som den första knackningen ger och först efteråt ser man vad som är mest angeläget

Theleonora
2014-04-09 10:53
#251

Jag tror också det är en god ide att knacka på en sak i taget. Brad brukar ju säga att man ska gradera känslan som man vill knacka på och sen knacka ner det till mellan noll och 2. Om man orkar är det ju bra att knacka ner till noll.


Annons:
[Saz]
2014-04-09 10:57
#252

Tack för svar.
Misstänkte det, så ska fokusera på en knackning nu! 👍

Otroulig
2014-04-09 13:10
#253

Jösses vad det sprutar irritation pg.a stress på jobbet, blandat med kärleksfull peppning. Blandat med en och annan "alla är skit utom jag" haha, och jag står mitt i, lugn som en filbunke.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-04-09 13:58
#254

Hej hej, jag har en flytande gupp-dag, saker bara kommer till mig🌊, blev medbjuden till en second handaffär av min privatelev, hon körde dit o skjutsade hem mig sedan🤗 - o hittade en hel påse med glitterflittergrejer för inga pengar alls! Perfekt till dansen! Och där på en galge hängde en vit klänning/ nattlinne/kimono med stora påfåglar på ☝️- den fick följa med hem, efter Kathjas ord om påfåglar🙂

Sedan var det öppen dag på skolan, jag var o kollade på vad sonen har för sig om dagarna. Blir alltid glad att komma till skolan, bra stämning, bra kompisar, glada lärare som skrattar ihop i korridoren. Fullt med rörelse i hela byn, alla var ute vid lunchtid tror jag😃, soligt men blåsigt!

Nu har jag 2 h som jag bara kan VARA , innan jobb,  om jag vill. Tror jag ska spela lite piano🌊 Men först läsa runt lite härinne - många trådar igång nu👍

Krya på er alla ni som är förkylda🤗

Otroulig, du verkar verkligen vara helt i din grundbult❤️

catchpassion
2014-04-09 18:08
#255

**Heeeeej!
**Vilken underbart fin vårdag vi har haft här idag.
Jag har varit på min praktiskplats och groomat hundar hela dagen, älskar verkligen det stället och hon som äger trimmet. Vi har så lika livs syn och läser väldigt mycket båda två. Så timmarna går fort när man är där. Två saker i ett, prata om livet och grooma hundar samtidigt. Kan inte bli bättre.

En undran .. vad är "knackningar" som ni pratar om? Kan ja läsa/se om det någonstans?

Kram
CatchPassion

MissInAction
2014-04-09 18:42
#256

Haha, och jag ser en starkt lysande lampa på himlen just nu! Vad är det för något!? 😮 Välkommen tillbaka, solen!!! ❤️

Att knacka, det är en försvenskning av engelskans tapping, som även kallas EFT. Finns några äldre trådar som har puttats upp kring det nu vet jag 🙂
Här är lite intro i videoformat. Söker du i youtube så finns massor!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-04-09 19:58
#257

Åh jag har missat solen - fast jag låg på en bänk och fick laser, zonterapi och massage 😎.

Passion du skulle komma och grooma min hund, antar att det är trimning bl.a. I och med att han är en korsning så finns inga klara regler hur han ska se ut. Vilket gör att han ser ut som en busig byracka (vilket i och för sig är gulligt) men han skulle nog behöva lite ryckning…inte så poppis…

Zonterapi är coolt! Min massör kör en kombo nu med laser på zon punkterna - det är så coolt! Jag älskar min kropp som svarar så bra på all kroppsterapi. Kommer dit och öm och har tokspända muskler - efter en liten beröring så hoppar de runt och sen ger det med sig och flödet är fritt igen. Min massör och jag passar bra ihop också - hon spelar på min kropp som på piano!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

catchpassion
2014-04-09 20:07
#258

he he.. Otroulig Absolut skulle ja kunna de Just nu står ja i mitt eget trimrum och fixar mina egna hundar. Tror min rygg kommer ropa efter hjälp i morgon. Så när ni pratar massage mm Jisses va ja skulle behöva unna mig det regelbundet. Tack för tipsen ska kolla in dem när ja är klar med hundarna.

Kram
CatchPassion

Annons:
[Torahzen]
2014-04-09 20:32
#259

Kram tebaks Kahtja.🤗 Det känns ganska skönt att vara hemma några dagar och vila. Jag behöver landa lite. Jag har sovit tre timmar idag.

SHIAWASE
2014-04-09 20:40
#260

Hej på er! Jag är uppe i ottan, men somnade tidigt, så jag har fått sova några timmar. ☀️Har fixat kaffe, ska kika här lite, innan jag sätter igång!

Avis på dig Otroulig som har fått massage och zonterapi,🌊

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
2014-04-09 22:24
#261

Har just haft ett långt och förtroligt samtal med en ny, yngre, kollega som jag snabbt kommit att tycka väldigt bra om och hon har börjat vända sig till mig när hon behöver någon att prata med. "För jag har inte känt dig så länge men du är en av de visaste personer jag någonsin träffat" !!! När tusan hände det??? Någonstans på vägen har jag tydligen gått och blivit en klok, trygg och livserfaren (lite äldre??) kvinna. Vet inte hur det gick till, men jag gillar det :-)

Otroulig
2014-04-10 06:40
#262

Men det har ju jag sagt hela tiden!! Du är en klok vis kvinna Håbe!! Sen vet jag inte om om just "äldre "är så viktigt. Du är som alltid i din bästa ålder:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

catchpassion
2014-04-10 07:22
#263

GoMorgon solstrålar!

Snart är morgonbestyren avklarade och jag ska bege mig iväg till läkaren. Har äntligen tagit mig mod och boka läkartid för mina magbesvär. Gruvar mig för alla dessa undersökningar som kommer när det gäller mage. Ja ja.. nu ska ja göra det och de ska bli skönt att inte behöva ha ont mer.

Eftermiddagen ska ägnas åt vårstädning och musik på hög volym!

Kram
CatchPassion

MissInAction
2014-04-10 08:27
#264

Morrn morrn ☀️

Precis, catchpassion! Sköööönt att vara frisk och må bra! 😎

Såg precis den här, wow säger jag bara!! Oväntat. Och vilken röst sen 😮♥

Jag tog en timmes sovmorgon idag, vi har flextid på praktiken som tur är! Eller sovmorgon blev det väl inte, släckte efter halv tre 😇😴
Men solen skiner och det är torsdag!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[rore]
2014-04-10 08:29
#265

Hej hopp på er alla!

Solen skiner så strålande☀️*glad* Fick mig en härlig morgon promenad. Bilarnas rutor var frostbitna och Koltrasten följde mig på min vandring. *mys faktor*

Här blir det en stillsam hemma dag om inget oförutsett kommer i min väg😉Skulle ju vara intressant det med.

Lycka till med undersökningarna catchpassion! 

Otroulig! Låter så himla skönt med zonterapi och massage. Vill också ta hand om mig på det viset. *ska göra slag i saken vilken dag som helst nu😛*

Annons:
MissInAction
2014-04-10 09:13
#266

Jisses! Påväg till praktiken. Såg en bil som hade den finaste röda färg jag sett på en bil! Det bästa jag kan beskriva den som är väl vinbärsröd, med lite metallic. Sen efter det började jag se fler röda bilar. Och fler! Överallt. Jag såg bara de röda till slut. De flesta bilar är ju olika gråa nyanser och mer neutrala. Men de röda sticker verkligen ut! Och jag tänkte WOW! Och det pirrade till. Tänkte alignment! :-D Nu så.. In och jobba! :-)


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-04-10 09:25
#267

Underbart klipp MissI! Aldrig döma hunden efter håret som man säger.

[Kathja]1
2014-04-10 09:25
#268

Underbart klipp MissI! Aldrig döma hunden efter håret som man säger.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: