Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 804 ggr
SHIAWASE
3/11/14, 9:47 AM

Det räcker med att DU vet

För att navigera oss fram här i livet, leendes, skrattandes, hoppfull i harmoni och i tillit, på ett mjukt sätt där vi uppskattare de små vågor av kontraster som kommer till oss, så måste vi lära oss att inte låta oss lindas in, påverkas av någon annan persons drama.

Detta kan ju låta kallt och kyligt, men tvärtom.  Om vi ser till vårat bästa kan vi även vara till hjälp för den person som det stormar hos.

Men om vi låter oss virvlas med i samma storm, så kan vi inget göra, utan där är vi två stycken som har tappat vägen.

Så , om du känner att du inte kan uttrycka sympati, medkänsla utan att du också dras in i stormen, ta då hellre avstånd, vänd dig bort (känslomässigt) från vad som händer, sänd ut din kärlek, men vänd dig bort.

Då kommer (oftast) den andre att uppfatta dig som känslokall, som om att du inte bryr dig om hen. Låt hen tycka det.  För du vet att du är kärlek.

Och du vet att genom att inte låta dig själv snurras in i stormen som pågår, så kan du skapa en ren kanal ditt till JAG och använda den kanalen till att skicka ren kärlek och omtanke till den personen.

Det räcker med att du vet. 🙂

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[rore]
3/11/14, 9:51 AM
#1

Ja, men så sant!

Precis motsatsen till vad "man" fått lära sig. För det är ju där i den stilla oceanen inom, som Kärlek flödar rakt igenom ❤️

SHIAWASE
3/11/14, 9:53 AM
#2

Eller hur rore!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[rore]
3/11/14, 9:57 AM
#3

✨✨JAAAAA!!✨❤️

Theleonora
3/11/14, 10:10 AM
#4

Wiee Shia is back!! ❤️❤️❤️ Bra skrivet!!


Otroulig
3/11/14, 10:44 AM
#5

Preciiiiiiiis!!! Det är ju exakt det här som jag fått till mig den senaste veckan. I drömmar och allt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
3/11/14, 12:40 PM
#6

Jaaa, så sant. Man har lärt sig tro att om man tyngs ner av någon annans drama, så är man medkännande…man tror att det ÄR att känna med någon. Medan det bästa man kan göra är att stå kvar i sin frid.  Jag virrar ofta iväg i just det där…jag känner så med någon som inte mår bra…tills jag själv inte mår bra! Och så får jag kalla tilllbaks min kraft och påminna mig om att det bästa jag kan göra - för alla, inte bara mig själv - är att vara i den rena kanalen.

Kärlek kan jag bara ge om jag själv befinner mig i flödet…❤️

Annons:
linnease
3/11/14, 12:49 PM
#7

Bra sagt 🤗

Upp till toppen
Annons: