Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 545 ggr
vargar
3/7/14, 2:46 PM

Hjälp kommer att få revision på företaget

Hej

jag behöver hjälp hur jag skall tänka för att det skall gå bra.

Jag har hand om bokföringen för ett av min mans bolag.

Först tyckte jag det var skoj se blev det försvårt tappade intresset men sakta men säkert har jag börja att tycka att det är bättre.

Men min man har hela tiden sagt jag vill inte ha revision på företaget. Men idag kom det på posten.

Det värsta är att jag vet först inte hur jag skall säga detta till min man. Sen för det andra så är jag inte så bra på bokföring men jag försöker att göra det bästa.

Hur gör jag nu??

Jag vill så gärna att det blir bra.

Annons:
vargar
3/7/14, 5:43 PM
#1

Hej igen jag vet att det många som har läst detta medelande, men igen har svarat. Det jag behöver är hur man skall tänka när du hamnar i nödsituation. För det gör vi alla. Tacksamheten finns här att det är bra att de kollar oss så att vi gör rätt.

Otroulig
3/7/14, 6:38 PM
#2

Hej Vargar, vet inte om jag fattat det rätt (är inte så inne på dt här med revisioner) men är det så att du sköter bokföringen och nu kommer det att bli en revision? 

Är det din man som inte ville ha revision och nu vågar du inte säga som det är till honom?

Om det är så, då skulle jag först andas och acceptera att så här är det. 

Vänd fokusen mot precis det som du säger ovan.

Du tyckte det var svårt (och det är det säkert) men du har överstigit det och börjar nu att tycka att det är lite kul 🥳 på det.

Precis som du säger, det här är ju ett ypperligt tillfälle att ställa tusen frågor till revisorerna. Dom är ju inte där för att döma dig. Säg precis som det är till dom. Passa på att lära dig på det du är osäker på. Fråga om man kan göra på nåt annat sätt, osv. 

Sen, viktigt, vad din man tycker och tänker har inget med dig att göra.  Om han är nervös eller nåt så är det hans problem. Låt inte hans känslor smitta av sig på dig.

Naturligtvis måste du ju berätta för honom. Gör gärna det när du känner dig på gott humör och lugn inombords.

Det kommer att gå fin fint ska du se 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: