Annons:
Etikettom-sajten
Läst 2196 ggr
linnease
3/7/14, 12:26 PM

LoA-träff??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åååh alla här, nu blev jag plötsligt sugen på att ses nånstans IRL! Vill ni? Vi kan vara hos mig i Aneby om ni vill, eller var som helst egentligen, om nån annan har en ide om var vi kan vara?

Typ, ganska snart? Nån helg kanske?

Annons:
Theleonora
3/7/14, 12:52 PM
#1

Ja Loa-träff!! Tänkte skriva att jag är för lat för att ta mig nånstans men insåg att det kanske är nåt jag måste ta tag i, finurla på. Känner en sån stark längtan av nåt som vill ut, ett ljus som vill visa sig men jag håller tillbaka :S. Hjälp universum!!


linnease
3/7/14, 12:58 PM
#2

Miljöombyte är alltid bra! För mig med för den delen.. :)

[Kathja]1
3/7/14, 1:00 PM
#3

Strålande förslag! Jag är på, kommer gärna upp till dig. ♡

Älvan
3/7/14, 3:17 PM
#4

Vad roligt. Aneby ligger dock långt bort tror jag.

Theleonora
3/7/14, 3:18 PM
#5

Sant, miljöombyte är bra. Och även en liten roadtrip! :)


[Kathja]1
3/7/14, 3:42 PM
#6

Var bor du Älvan?

Annons:
szirius
3/7/14, 5:03 PM
#7

Liiite långt för mig😉 - men jag kan ju flyga dit o då menar jag inte med flygplan😛😎😂

Otroulig
3/7/14, 6:44 PM
#8

60 mil tur och retur…😴🤐 om jag läser rätt på kartan, i närheten av Jönköping? Det är halvvägs till stugan, kanske ska ta och poppa förbi dig nästa gång jag är på väg ned. 

Men å andra sidan så ligger det emellan Göteborgarna och oss upplänningar - så det kanske är rättvist. 

Liiiite långt för bara en fika kan jag erkänna att jag tycker.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
3/7/14, 7:51 PM
#9

…men om det blir något så är vi några stycken som kan samåka härifrån vår del av Sverige-Otroulig, MissI, Rore, jag och säkert någon till 😃

Otroulig
3/7/14, 8:07 PM
#10

Hmm, ja vi kan ju ha det rätt trevligt i bilen så klart, blir vi många kan jag kanske låna svägerskans van….bra att du övertalar mig lite.👍 Jag är ju så oerhört bekväääääm 😴😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
3/7/14, 8:48 PM
#11

Eller så får vi ta det i er del av landet? Funkar ju det med!! Jag o Göteborgstrakten kanske kan samåka upp istället?

Theleonora
3/7/14, 9:04 PM
#12

Jaaa kom hit! Du ville ju hit!! :)


[Kathja]1
3/7/14, 9:14 PM
#13

Det får ju nästan bli mer än bara "på en fika" eftersom det oavsett vilket är en bit att åka för dem som åker. Jag åker gärna hellre "halva vägen" än hela vägen upp till er iof.

Annons:
linnease
3/7/14, 9:28 PM
#14

Ja, jag tänkte mer en helg.. eller i alla fall en natt! Gick i skogen här idag och såg hur vi kunde gå på fin långpromenad ihop allihop ifall vi är här.. åssa laga nå gott att äta o finfrukost och bara hänga.. Man går förbi mitt stall på den promenaden oxå! Kanske kunde sy ihop nåt med hästar inblandad ifall vi är sugna?

Men jag åker gärna till Uppsala oxå, har ju varit sugen på det med, kanske ska göra båda? Bara jag känner att jag har pengar, men det tror jag. Kan jag bo hos nån av er där i så fall? Thea eller MissI?

Theleonora
3/7/14, 9:38 PM
#15

Du får bo hos mig :)


Theleonora
3/7/14, 10:15 PM
#16

Nu har jag kollat upp vart Aneby ligger. Det är ju på den här sidan av Vättern så nära ju. Jag kan tänka mig en natt där (åka med Otrouligs van) så kan du ju komma till Uppsala när du vill! Men jag känner att jag vill må bra först, har varit dålig ett tag och vet vad det är men har visst svårt att släppa det… Förkylningen är iaf bra på kvällarna men jag mår sämre när jag går upp på morgonen. Men förkylningen borde vara bra tills träffen men det är det andra jag oroar mig för.


Håbe
3/7/14, 10:43 PM
#17

Hästar! Där fick du med mig i alla fall :-)

[Kathja]1
3/7/14, 10:49 PM
#18

Gud! Jag har inte ridit på evigheter, eller jo jag satt på en stissig fd travare för något år sedan, men förutom det har jag inte ridit på nästan 30 år! Det skulle nog vara en syn. Eller inte! 🤪

MissInAction
3/8/14, 1:41 AM
#19

Jag är på! 🥳
Vilket som faktiskt… åker gärna iväg en sväng, eller här.. vilket som. Jag bor ju på 36kvm så kanske lite trångt och ingen extrasäng, men jag får väl sofa på soffan då 😉 Fast jag gissar att Thele har mer utrymme!

Och om det blir hästar så blir jag väldigt glad, kan jag säga 😍 Har sådan hästabstinens nuför tiden att jag blir överlycklig av att se hästskit på vägen.. 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Lannelia
3/8/14, 5:47 AM
#20

Oh va roligt det skulle vara att få träffa alla!!!!:)) och rida vore ju jättekul!!!:))


~♥~

Healing yourself is connected with healing others ~ Yoko Ono

You are exactly where you need to be. Just breathe 

Annons:
[Kathja]1
3/8/14, 8:18 AM
#21

Det låter som att det lutar åt Linn, och hästarna. ;)

ollivoll
3/8/14, 8:49 AM
#22

Va häftig, vilken kul grej :)) tyvärr har jag bara en firma bil och åker kommunalt efter jobbet. Jag var 7 år när jag sist red en häst:)) men jösses vad roligt det skulle vara med utmaning:) älskar djur.

[Kathja]1
3/8/14, 9:23 AM
#23

Lannelia och Olli  - var i landet bor ni?

Otroulig
3/8/14, 9:32 AM
#24

Jag är ju gammal ridtjej så hästar vore kul. OM Linn har möjlighet att fixa till det vill säga. 

Det kanske finns nåt vandrarhem eller liknande som vi kan ockupera?

Nu har jag vant mig vid tanken, har lite startsträcka för att komma över min bekvämlighets mur - så nu är jag på!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
3/8/14, 10:04 AM
#25

Söta Otroulig! ❤️Själv såg jag framför mig hur vi alla landade på madrasser på golvet i hela Linns lägenhet. För vem vill lämna menar jag?! 😉

Lannelia
3/8/14, 11:41 AM
#26

Jag bor i skellefteå..:P


~♥~

Healing yourself is connected with healing others ~ Yoko Ono

You are exactly where you need to be. Just breathe 

linnease
3/8/14, 11:43 AM
#27

Oj kul! Haha ja jag tänkte jag skulle få med mig lite fler om jag slängde in lite hästar i leken 😃

Jag får kolla upp vad/om det går att göra nåt med stallet! Hm finns såna där islandshästturer annars nånstans här i närheten har jag för mig, de kanske har mer möjlighet att ta emot om vi blir många.

Aneby värdshus har sovmöjligheter tror jag om man vill sova bekvämt, annars finns ganska mycket golvyta här, bara ta med madrasser, kan nog låna nån av mor. Och soffan är skön för en person.

Ja, Thea jag är med dig, jag måste nog oxå hämta mig från min svacka lite.. Och vore najs att fått målat undan och kaklat köket, lite rörigt här med kakelgrejorna som tar plats just nu.. Och om jag får undan flyttkartongerna blir det mer golvyta med! När kan ni, vill ni, känner ni för? Om ett par veckor?

http://www.anebywardshus.se/

http://www.aneby.se/Turism/Boende

Annons:
linnease
3/8/14, 11:56 AM
#28

De här är nära, har turttidning på ryska basjkir hästar som är tränade enligt natural horsemanship, vad nu det är. Nybörjarvänliga:  http://basjkir.net/

De här är oxå nära, har turridning på nordsvenska… ååååh!! De har turridning och bastutunna?!?! De har ett spa! Vad säger ni om det?!?! Och lektioner om man vill.. massa spännande, skogsretreat till häst?! Cool! Ja just det, nordsvenska brukshästar, mäktigt! www.skogshast.se/index.html

Edit:  "Hästflocken består av Nordsvenska brukshästar, Nordsvenska kallblodstravare och Nordsvenska ardennerkorsningar"

linnease
3/8/14, 11:58 AM
#29

Ääääh jag lägger in hela förstasidan, det här verkar ju så bra!:

Om oss

Välkommen till en Levande Skogsbygd som bjuder på härlig Vildmarkskänsla! Haurida är Aneby kommuns minsta Socken belägen på det Sydsvenska Höglandet.

Landskapet är kuperat och spännande med sina trollska skogar, hemlighetsfulla skogssjöar, förrädiska mossar och doftande blomsterängar. Bland dess invånare märks både by-orginal  & vilda djur.Små ödebyar viskar om människoöden. De gamla oxstigarna visar oss deras väg..

Haurida Skogshästsafari  är ett litet turridningsföretag som har bidragit till att sätta Haurida på världskartan. Det har som riktlinje att verka i det lugna och bidra till en levande lands-bygd som skall räcka länge. Företaget startades 1995 av Lena Dahl som även driver Tjonga Spa hemma på gården i Stora Galthult.

Med Naturen och Hästen som vägledare har Lena genom alla åren utvecklat sina egna metoder för att sprida Hästarnas Budskap vidare genom att

se till helheten och välbefinnandet hos både Häst och Människa.

Med sin bakgrund såsom skådespelerska ,guide, dans och teaterpedagog utgör Lena Dahl ett

uppfriskande inslag i "hästvärlden".

Hästflockenutgörs av Nordsvenska brukshästar, Nordsvenska kallblodstravare och Nordsvenska ardennerkorsningar. De är barfotahästar som går ute i storflock hela året med fri tillgång till mat. Hästarna har funnits länge på gården så flocken är mycket harmonisk. Vi får alltid beröm för våra hästar:"Vilka lugna och fina hästar!" "Helt underbara hästar!" "Va pigga dom är!" är några av de omdömen vi ofta får höra.

linnease
3/8/14, 12:03 PM
#30

Alltså, lyssna på den här texten t.ex.. ""Korta turen" och "Fikaturen"  (ca.1 och 2 timmar)

 Vi rider längs små skogsvägar och stigar i ett varierande tempo. Vi "följer flödet" och tar vara på hästarnas naturliga rörelseglädje! Att jorda sig i sadeln och ha uppmärksamheten riktad framåt är ett måste och för den ovane gäller alltid: lita på hästen och låt den göra sitt jobb. Att ta sig fram till häst är något man långsamt  "smälter in i".. Kaffet smakar aldrig så gott som i skogen under en gran!"

Vaddå flow och vortex och LoA? ^^

linnease
3/8/14, 12:11 PM
#31

Både vana och ovana ryttare är välkomna att följa med på turerna. Vi rider i alla gångarter så om du är helt ovan krävs god motorik/fysik samt öppna sinnen.

Vid besvärande rygg, ljumsk eller knäproblem avråds du från att rida. Vid överdriven rädsla / hästskräck är du välkommen att avtala tid för en privat

sammankomst med Lena och en fridfull häst innan du ger dig ut tillsammans med andra.

ollivoll
3/8/14, 12:17 PM
#32

Jag bor i Göteborg:)) inte riktigt inne i Göteborg utan lite utanför mot Partille./sävedalen. Går både tåg och buss utan byte till Aneby från Nils erikssonsplatsen , ungefär 2 h 40 min resa vilket som:)) får resa med lätt bagage;) så värdshus för mig verkar det då bli hihi:))

[Kathja]1
3/8/14, 1:01 PM
#33

Jag jobbar ju var 3dje helg, men kan säker ta ledigt om det skulle behövas. 🤔 Sak bara manifestera en ekonomi som tillåter resa och hästar. 🤐

Olli jag kan alltid ta med en extra madrass om det skulle vara så att du vill. Från mig blir det iaf så knöligt att åka kommunalt så det får bli bil som gäller.

Otroulig
3/8/14, 2:04 PM
#34

😃 Det låter ju Kanooon Linn!!! Snacka om 🌊

Nordsvenskar är ju bra för oss som är lite tyngre 😉. 

Tycker lite synd om de utländska gudinnorna som inte får följa med 🤐. Jag kan inte i Mars och helst inte helgerna 17-18Maj eller 24-25Maj (håller förmodligen på med festligheter då..)

Jag har sån dära uppblåsbar madrass. 

Vet du Kathja, om det blir av och det är tomt i kassan så kommer det säkert en god fe ifrån någonstans 😉.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Håbe
3/8/14, 2:40 PM
#35

Linn, det där konceptet känns ju som om det är sammanställt bara för oss! Skräddarsytt liksom. Men med eller utan hästar så skulle det vara riktigt kul att få träffa er alla på riktigt. Eller nästan alla då. Shia och Szirius får vi ju knappast hit :-( Men snälla, snälla INTE helgen 26-27 april!!!

MissInAction
3/8/14, 3:10 PM
#36

Här är en till som ska manifestera ekonomi till detta!! 😎

Haha det där låter ungefär som det jag gjorde när jag var i tonåren. Min syster och hennes man hade hästgård, upp emot 14 hästar som mest, och en massa andra djur också.. en alpacka bl.a. 🤪
I alla fall så hjälpte jag till och var ledare under ridläger där uppe i Lima, och ponnyridning i Sälenfjällen, och turridning som var väldigt populärt.. i skogarna 🙂 
Är ju också gammal hästtjej så veeeeet hur mysigt och underbart detta är! ❤️☀️🌈🌊

Har ett självuppblåsbart liggunderlägg, kan dra med filtar och sovsäck om jag åker bil med någon! Själv har jag bara körkort för traktor, men ingen traktor att köra 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
3/8/14, 3:39 PM
#37

Låter underbart❤️Jag och Szirius får väl hänga på på en annan nivå,,haha,, Underbart med hästar, jag red ju också hela barndomen,,

wow,,,myyyyys,, sätt på skype så kan vi få titta och lyssna på er åtminstone!!!🎈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
3/8/14, 4:12 PM
#38

Då kanske vi ska satsa på helgen 12-13 april eller 19-20 april? Passar mig fint för då är jag ledig. 😃

Håbe
3/8/14, 4:21 PM
#39

Vilket som för min del. Ekonomin, tja det löser sig på något sätt.

linnease
3/8/14, 5:19 PM
#40

Jaa, eller hur var det helt som gjort för oss?!! Så cool! Och det finns ju kvar här, kan göra flera gånger, på sommaren eller hösten är det säkert mysigt med!

19-20 April är runt påsk va? Jag tror mamma sa nåt om att åka och hälsa på släkten i Helsingborg då.

Ska vi satsa på den 12-13 april? 🙂 Jag tror nog vi får ihop ekonomin på nåt sätt! Och om man inte vill/får ihop pengarna för att rida kan man ju va med ändå, gå en promenad, göra nåt annat.. Var ju inte så jättedyrt, var det 400 för ridning plus bastutunna? 

Resan kan ju bli en del, men mat kan vi handla på affären och fixa hos mig.

linnease
3/8/14, 5:24 PM
#41

Eller är det för tidigt kanske för er som känner att det är tight med ekonomi/må lite bättre först? Gör ju inget om vi väntar heller.. bara varmare och finare och vårigare i skogarna 🙂

edit: MissI det där lät ju helt underbart ju! Åååh vad jag längtar ut i naturen och till djur och marker igen efter massa år i städer och sen mest sjuk och inomhus ❤️❤️❤️

Annons:
[Kathja]1
3/8/14, 5:39 PM
#42

Jag tycker att vi satsar på den helgen. Ekonomin löser sig alltid. :)

linnease
3/8/14, 5:44 PM
#43

Kul!!! Och bra motivation för att få gjort ett till röj i lägenheten 😃👍 Så det blir riktigt mysigt när ni är här ❤️

MissInAction
3/8/14, 6:54 PM
#44

Jaa för mig verkar det passa! Inget inplanerat den helgen. 
Vill vill vill! Och skype låter perfekt! 😃❤️

Jag har ju tänkt på senaste tiden att faaaasen, vore så himla kul att träffa er alla!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

delfinen1
3/13/14, 8:01 PM
#45

LOA träff i stockholm passar bättre mig. nån mer som vill? =)

En bra blogg: http://aloeverablogg.blogg.se/ 

linnease
3/16/14, 12:08 PM
#46

Delfinen, det finns en Abraham-Hicks Sverige grupp på Facebook som jag är med i, ibland pratar de om att ses i Stockholm! Kolla in den!! Och släng in en fråga :)

https://www.facebook.com/groups/152886481413806/

Angående forumträff hos mig (eller någon annanstans), Otroulig hjälpte mig att inse att datum och detaljer känns upstream för mig just nu ❤️ Så jag släpper det och bara vibbar fritt om ämnet ett tag till, så blir det när det blir, om det blir!!! ☀️🌈❤️❤️✨🥳

Otroulig
3/16/14, 12:26 PM
#47

Bra Linn, ja det verkar som vi har lite fördröjningar både här och där, hahaha, men allt är ju som det ska, det blir när det blir och det blir ju bara bättre ju mer vi drömmer eller hur? Så det kommer att bli 💣✨☀️🥳🏆🌈 kanoners när det blir av ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
3/16/14, 12:36 PM
#48

Ja precis!!!!!!! 🤗🤗🤗🤗

Annons:
Upp till toppen
Annons: