Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 1688 ggr
[Kathja]1
2014-03-02 19:08

Mind reality

Just nu håller jag på att läsa en e-bok från Mind reality, på temat "matrix". Spännande läsning, den finns som pdf men är för stor för att jag ska kunna lägga upp den här. Men skicka dig din mejl så ska du få en kopia. 😎

Inledningen…

Mind Reality contains Universal Secrets that govern every area of life and reality. You are about to receive knowledge of the most powerful kind. Knowing all these things will enable you to see the world in code, like the matrix. This is the Key Book to get. The ideas within are waiting for you to discover and discuss with as many people as possible. You will experience a profound change in your life, reality and awareness when you integrate and allow the knowledge to change your world view into a different, higher and more conscious one. The deeper the knowledge, the more powerful the knowledge. The more powerful your knowledge, the easier it is to achieve success, because deep, powerful knowledge is the key to inspired thinking and finding intelligent solutions to problems.

Annons:
KallaMigMimmi
2014-03-02 19:28
#1

det låter väldigt spejsat men förstås också väldigt spännande :) ..tror jag skulle svaja mellan belive och disbelive i varje mening, hur mycket har du läst?hur uppfattar du den?

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

[Kathja]1
2014-03-02 19:41
#2

Den är absolut spännande, men (för mig) lite klurig att hänga med i. Boken är på 75 sidor och jag har väl kommit till 8-9 tror jag. 🤪

Så här låter den…

"Ultimately all matter, energy and information are one and the same. All matter is energy, all energy is information. Information is thought, thought is consciousness.

Consciousness is Mind. The Universal Construct is Mind. Mind is Reality. Reality is Mind.

The entire Universe from the Source, The First Cause, God is Energy vibrating relative to the frequency of The Source, The Source being the very centre of the Universe of Energy and the physical world being the outermost shell, the physical three dimensional Universe as observed by means of the physical senses, existing at the lowest rate of vibration and the highest density. The physical Universe of matter represents only a tiny fraction of the Universe of Energy and vibration in its entirety.

All Energy is influenced by thought and structures itself into taking form as an observable effect.

Everything that happens, has happened and will happen in the entire Universe, first originated as a thought originating from the Mind of a Being, which in turn has its corresponding effect on Energy and becomes a corresponding and potentially observable effect.

The Ultimate act of Creation by the First Cause, The Source, God of the entire Universe in all its glorious spheres, planes and dimensions originated in the very beginning as a thought in the Mind of God. It can be truly said therefore that we all exist as “expressions”, within the Mind of God, made in the true Spiritual image of God.

So by seeing things from a unified perspective, we know that the physical state of matter and energy are “created and destroyed” by being converted from one form to another. All things preexist in spiritual form and are converted to physical form and back.

Hebrews 11:3 “Through faith we understand that the worlds were framed by the word of God, so that things which are seen were not made of things which do appear”.

God is Mind. Mind is Totality. 

The universe is created in the mind of God. The laws of the universe follow the laws of mind. Everything is made of pure energy which is consciousness. Consciousness creates everything and directs everything. 

By understanding the mind, we are able to understand reality. Mind is everything, and mind controls everything. That is why the universe is mental."

KallaMigMimmi
2014-03-02 20:35
#3

Hmm sparar och läser senare :)

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

[Kathja]1
2014-03-03 14:12
#4

Have you ever wondered whether your beliefs reflect reality or create it?

The answer to the question is realized in understanding the concept of objective and subjective reality and the difference between the two. Most people believe that objective reality is made up by the physical laws that govern the universe. Law of gravity, thermodynamics, electromagnetism are some of those laws.

But the truth is that even the physical laws themselves are governed by the higher laws of reality. Quantum physics states that everything in the most minute level is actually pure energy that is onscious, intelligent and living. This energy is directed and governed by consciousness itself. Therefore the physical laws of the universe are actually governed by the mental laws of consciousness. The physical is ruled by the spiritual.

KallaMigMimmi
2014-03-03 20:16
#5

Detta är ricktigt intressant!! känns som att budskapet vill tränga fram till mig men kan inte ta in det..behöver läsa det flera gånger kanske..eller vara på ett lugnare ställe när jag läser det

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Älvan
2014-03-03 20:50
#6

Fantastiskt intressant. Jag har ju själv funderat på olika teorier. Jag har sista tiden funderat på om tiden egentligen är cirkulär istället för som man nu i vetenskapen och i många människors uppfattning ser livet som linjärt. Jag tänker ex på att man från att man i nuet kan förändra dået. Och att man kan vara i framtiden och gå tillbaka i nuet. Att vi liksom har tillgång till hela tiden i vårat nuvarande nu. Är det nån som hänger med här??? :) Därför kan man som ex jag fått varsel. Eftersom jag varit i det som vi kallar framtiden före nuet. Egentligen finns inget nu och då, men det blir svårt för många av oss människor förstå att allt på ett sätt pågår samtidigt i nuvarande nuet. Jag tror det är det som Bashar säger för er som kollat på youtube. Jag tror också det är något som kvantfysiken kan vetenskapligt förklara. Synkronicitet är ett uttryck av det jag skrev ovan. Betydelsefulla sammanträffanden. Dvs för mig i ett tillstånd där tiden har ett glapp och där nutid och dåtid och framtid inte existerar utan den verkligheten skapats ur en tanke. Precis som Guds tanke; varde ljus. Hoppas nån förstod nånting. :)

Annons:
[Kathja]1
2014-03-03 20:57
#7

Fattar precis!

Jag har studsat i och ur detta ämne under kanske 2 års tid, men inte fastnat riktigt innan. Men allt hav sin tid och nu känns det som att det är dags för detta. Fast jag önskar att jag kunde få in allt i huvudet så bra så jag kan återge det till andra… Men en dag så kanske det går det med. 🤪

Det där med tid är spännande, har skrivit en del om det innan. Men det är hela grejen att för när man förstår att tiden inte är linjär så blir detta med att skapa sin verklighet mer förståelig tycker jag.

szirius
2014-03-03 21:14
#8

# 6 jomen så tänker jag att det absolut är. Varsel tänker jag är en självklar sån sak, att man på nåt plan redan flygit framåt en bit o sen backat tillbaks igen. Som tydliga deja vu-upplevelser oxå , att komma till en plats o veta hur det kommer se ut runt hörnet fast man aldrig varit där, vad nån kommer att säga -och att det kommer att komma en gumma gåendes….. jag HAR ju varit där, i "dåtiden" har jag varit i "framtiden"🤪😂 Jag tror att de flesta är ute o flyger i tiden under sina drömmar, bara det att alla inte kommer ihåg… jag har ju förmågan att minnas det ibland.

Vore ju coolt att flyga in i lite i framtiden o därifrån backa o matrixa i det som är nutiden👍😉…eller- kanske PRECIS det vi gör ju👍, ordnar alla möten o sammanträffanden o allt🥳

[Kathja]1
2014-03-03 21:17
#9

Fast vi behöver inte tänka "dåtid"  - "framtid" -  "nutid" -  ALLT är nu. Det är därför det funkar att skapa framtiden och göra om dåtiden -  för att allt är NU. Ett nu som vi skapar. Så cooooooolt!!! 😎

Älvan
2014-03-03 21:37
#10

Men Kathja det var ju precis det jag skrev nyss med lite fler ord!!! :) Men fatta; ur tomrummet skapade Gud himmel och jord mha ordet som tanken format! Ni fattar va? Alla är en del av Gud. Vi skapar på samma sätt som Gud för att vi är Gud! Dvs Redan i första stycket i Bibeln avslöjas allt mycket tydligt!!! :)

[Kathja]1
2014-03-03 21:54
#11

Amen! Tänk att det ska vara så svårt att förstå att det viktigaste står i början på den där boken. Allt är gott, vi är Gud och vi skapar därmed som Gud. I begynnelsen var Ordet. Står förvisso i joh 1:1 men i alla fall. ;)

scheindel
2014-03-05 21:57
#12

#1 tycker du att det står något nytt i den? det låter å ena sidan intressant, men jag tycker utifrån dina utdrag som om det mesta är sånt man hört/läst många gånger förr från t ex hermeticism och annan esoterism?



[Kathja]1
2014-03-06 08:24
#13

Det skulle väl vara den vetenskapliga vinklingen och synsättet. Kvantfysik är ju fakta på ett annat sätt, om du förstår. Så är man intresserad av det så är den läsvärd.

Annons:
scheindel
2014-03-06 13:00
#14

#13 oki



Upp till toppen
Annons: