Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 1468 ggr
Otroulig
2014-02-23 18:35

Att släppa taget

Lite intressant. 

Vi är ju några här..jag inkluderad🤪 som har lite svårt att släppa taget om vissa saker. 

Den här videon tar upp just det, att det inte går att "ta i" 🥵 och släppa taget. Utan sättet att göra det på är att i stället "go general" 

Visst kan man kasta i papperskorgen, om vi gör det lite lätt och ledigt och sen ägnar vår energi mot andra trevligare saker. Men kanske som jag försökt att göra, att slänga tankarna med kraft ,ställa mig och argt jämfota hoppa på skräpet - det fungerar inte. 

Så från och med nu -jag tar mitt skräp och med en snärt på handleden lobbar jag rätt ned i papperskorgen och sen ägnar jag mig åt annat.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
SHIAWASE
2014-02-23 20:23
#1

Ska lyssna på klippet senare, 🙂men just det där att göra saker med kraft, i ilska, att kämpa ,, det skapar ju bara en tvärtomeffekt😮 även när det gäller att släppa taget,🌊 om man verkligen släpper taget så bara liksom Puff! så låter man det vara, ägnar sig åt något annat,,,

Ofta är det en tunn gräns mellan att tillåta och att skapa motstånd.

🎈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2014-02-24 22:31
#2

Tack! 😍
Det stämmer ju! Såklart 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-02-25 06:51
#3

Ja fast ibland Miss så funkar det att Först bli innerligt förbannad 😉 SEN kommer man till detta så småningom.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-02-25 07:48
#4

Håller med Otroulig! Jag har instant manifesterat i ilska!!! Sådan kraft i den intetion man har då,, så det kan liksom bara manifesteras`,,haha MEN ,, i slutänden så är manifestationer ur harmoni och kärlek mest "hållbara" så att säga,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2014-02-25 23:11
#5

Det är ju det här som är så himla spännande med känslor och känslostegen. Är man inte redo att kunna välja om en känsla, så är man inte. Punkt. Och det är ännu värre att trycka ner nåt. Man behöver ju hitta det där i sig själv, för det rör sig ju hela tiden…all ilska är ju inte likadan….ibland kan man kanske välja om, när en ilskekänsla bara börjat pyra, när den är liten så går den ju att svänga om o man går en annan väg sas - men har den redan rullat ner för backen en bra bit, så blir det som sagt bara motstånd av att försöka stoppa den. Då är det bästa att bara försöka ratta så att förödelsen inte blir så stor, hahaha.

Tänker på Rores ord..acceptans eller motstånd…det är de två motpolerna på nåt sätt. Så om man accepterar att " nu är jag faktiskt heligt förbannad- och det är ok, jag får vara det. faktiskt! " Så finns inget motstånd - och tada, så brukar det poffa till o känslan försvinner☝️.

Varför ilska är en av dessa känslor som är så kluriga att förstå sig på, är för att det ofta kommer en harang av annat med, som dåligt samvete, skuld, skam, man har kanske lärt sig att det är fult att vara arg, att det är oandligt, ja vad vet jag, o då kommer ju motståndet!

szirius
2014-02-25 23:16
#6

Jag har ju väldigt kul med detta just nu, joo faktiskt! Mkt tack vare min man som också bara skrattar åt mig. Jag har blivit ett riktigt bi här hemma emellanåt, det kan vara en knövlig matta som får sig en jäääla utskällning😡- och jag säger till mig själv att jag FÅR vara arg hur mkt jag VILL! Och det känns skönt!!! Inget motstånd.  Jag har behov av det helt enkelt. Det har pyrt för länge i mig, så jag pyser ut nu.  Det är lite igenom och ut. Tror ju och hoppas att jag inte ska bete mig såhär förevigt haha, men NU.

Annons:
Otroulig
2014-02-26 06:50
#7

Hihi, asså din man är för härlig som är så helt med i matchen! När jag läste din#5 så sköljde en massa minnen över mig när jag varit skogstokig arg. Hihi. DEN känslan har jag betat av känns det som…lite lustigt, jag blir nästan aldrig arg längre. 

När jag var liten var jag glad eller arg.

Hade en period för nåt år sen när jag fick såna här tokarg ryck, över småsaker, gick och skrek, sparkade i stenar och slog i dörrar. Stackars hunden sprang och gömde sig. Men just som du säger - jag tog ilskan direkt och skapade inget motstånd…Så om du funkar som jag 😉 så går det över.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-02-26 09:25
#8

Oj!!! Otroulig, du låter ju som min mellis😭(haha) går ju rykten om att jag skulle ha varit likadan😮

Har du några råd om hur hantera denna ilska så välkomnas dessa,,,, jaja,,

jag VET,, "se henne i vortexversionen",,hmmm fungerar ju nada ibland,,haha, MEN jag VET igen att allt handlar om mig!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2014-02-26 11:59
#9

# 7 jodå han är med i matchen, han tycker att jag är sexig när jag är arg - men säger han det när jag är arg så blir jag bara ARG!😂🤪

Jag tycker att det är helt ljuvligt skönt att ha hittat denna känsla, den är ju totaaaalt befriande, nästan well being-känsla på den🎈

Inte att jag går omkring o är arg hela tiden- tvärtom jag är gladare än vanligt men så bränner det till o jag exploderar. Det blir en överdriven reaktion för att den är så undanträngd i mig gissar jag, men litar på att det kommer att balanseras upp med tiden🌊

[Kathja]1
2014-02-26 12:24
#10

Förstår precis vad du menar, låter ju som mig ju! Lycklig-lycklig-blixtrar-lycklig-lycklig-lycklig-lycklig. 😎

Upp till toppen
Annons: