Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 497 ggr
humla99
2/18/14, 8:59 PM

Att skriva sig till ett nytt liv?

Jag har på senaste tid börjat ägna mig åt att skriva av mig när det behövs, bra som dåligt. Liknar nån form av dagboksanteckningar. Men det slog mig att det där med att manifestera sig till förändringar borde väl vara lika effektivt i skrift som i tanke. Fantasin går ju igång, och gillar man att skriva så har man ju i princip snart skapat ett nytt liv! 

Jag märkte i alla fall att mitt fokus på de där känslorna var annorlunda och att känslan av "mitt nya hem" var intensiv och har dröjt sig kvar riktigt länge 🙂

Det fick mig förresten att undra, om man som författare, eller skådespelare för den skull, är inne i perioder av skapande och kanske lever i en berättelse, med de karaktärerna, det måste ju få konsekvenser för LoA?

Kan tillägga att jag är relativt oerfaren när det handlar om LoA så det kanske finns självklarheter här som jag inte upptäckt!

Annons:
Otroulig
2/18/14, 9:21 PM
#1

Perfekt att skriva 👍 - det har jag gjort väldigt mycket. Ett mycket bra sätt att sortera tankarna. Sen känns det "verkligt" när jag får ner det svart på vitt på papper.

Jaa, det har jag aldrig tänkt på, men naturligtvis så för skådespelare och författare så påverkar det ju en när man lever sig in i en roll eller en berättelse. Det har jag även hört några berätta om - hur vissa roller påverkat dom mer än andra.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2/18/14, 9:33 PM
#2

Skriva kan vara t.o.m bättre än bara inne i huvudet, man får mer fokus då, fullare fokus när man använder kroppen att skriva med oxå.. Och man dröjer sig gärna kvar längre i de sköna vibbarna oxå, för det tar ju en stund att skriva ner tankar som annars kanske bara flyger förbi 🙂

Författare, och skådespelare, absolut! Sinnesstämningarna man är i och vad man fokuserar på påverkar ju där med som alltid annars ❤️✨

szirius
2/18/14, 9:53 PM
#3

Skriva är Skitbra! Finns nog en tråd här om övningen " som om". Att skriva loss sina drömmar som om de är sanna, redan NU. Jag gör det då och då, himla skönt - gärna att kunna göra ett inlägg härinne " alltså FATTA vad allt går superbra nu, allt har landat,det är helt sagolikt att vara uppe på high flying 99% av tiden o bara se hur allt flödar i alla relationer, i allt som sker överallt o alla kuliga projekt som dyker upp o alla nya underbara vänner jag fått o snart drar vi på resa o vi är friska o fyllda av energi o vi har bara så KUUUL hela tiden, jag älskar mitt liv!" ja och sen så specifikt man bara vill in i detalj om man vill. Kul, kul, kul.

Oh, ja att det påverkar, när man spelar teater, jag har varit helt DEPPIG när jag haft tunga roller som jag först repat varenda dag o sen föreställningar flera kvällar i veckan🤮

Jag roar mig ju med att göra musik, o mkt är ren terapi , att bara skapa och få UT det, så vissa låtar undviker jag att "repa" för jag märker att det blir ett ältande som jag inte mår bra av. Då väljer jag medvetet låtar som lyfter mig i stället👍

Läste inte för länge sen, tror det var Nina Persson som berättade hur sista turnén var supertung, för att låtmaterialet innehöll så många mörka texter..fatta att repa o sjunga same same depp med KÄNSLA i kanske ett halvår🤐

Man får välja klokt vilka HITS man vill ha😃

Shit, blir nästan sugen att skriva en "alterego-bok" nu! En "jag i mitt vortex"-bok! Jaaaaaaaa!

linnease
2/18/14, 10:12 PM
#4

Oooh! En sån bok lät kul!

linnease
2/18/14, 10:20 PM
#5

Åh shit vad roligt! Började skriva och kom nåt helt oväntat, bara kände mig fram efter sköna känslor. Blir superkul att se vad det här blir för historia ^^

♥  Linnie Starfighter goes to Hollywood   ♥

Once upon a time, there was a young girl named Linnie. She had grow up in a beautiful summer palace by the lake, surrounded by loving family and friends.

This morning she was awakened by rays of sunlight trickling in through the thin window curtains and etheral green leaves groving on the palace wall.

szirius
2/18/14, 10:24 PM
#6

Hahaha, visst var det en kul idé! För mig dök det upp HÄSTAR! Kanske ska börja rida - som Håbe!!!❤️✨

Annons:
linnease
2/18/14, 10:45 PM
#7

Jaa, kul!!! ❤️✨

Upp till toppen
Annons: