Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 4640 ggr
Twinflamewolf
2014-02-10 17:40

Jag måste få ställa frågan

Hej på er 🙂

Nu är jag ute och vinglar på lite fel sajt och jag personligen är inte helt överens med LoA men är fullt medveten om att tankens kraft kan förändra mycket som att tänka positivt så blir allt mer positivt och tvärt om.

Jag är också en som är väl medveten om att det man sänder ut kommer trefalt tillbaka men nu till dom mer svåra funderingarna jag har som jag hoppas ni kan ge en rätsida på.

Jag kommer nu att ta upp några saker jag fått berättat för mig från andra som är engagerade inom LoA och det här är dom mer negativa saker som jag personligen inte alls kan förstå men hoppas ni kan reda ut hur det verkligen förhåller sig och dessa frågor har jag reagerat starkt väldigt starkt emot.

Attraktion, som jag har fått veta av flera så om vi tar ett första exempel ett barn som blir misshandlat eller sexuellt utnyttjat så har jag fått berättat för mig att det barnet attraherat det själv till sig enligt LoA.Att det inte skulle vara förövarens skuld utan barnet själv som attraherat detta elände helt själv.

Eller om en person drabbas av sjukdom så har även den personen attraherat det till sig.

Går jag till mig själv så redan vid födsel så valde min biologiska mor bort mig av flera orsaker vilket i sin tur ledde till att jag hamnade på barnhem i Tyskland under fruktansvärda förhållanden innan jag adopterades hit till Sverige av två underbara föräldrar vid tre års ålder.

Min fråga är,attraherade jag detta till mig som nyfödd eller ändå tidigare redan när jag låg i min biologiska mors mage?

Jag har fått förklarat för mig att allt attraherar vi till oss både ont och gott men det övergår mitt förstånd att vi skulle attrahera allt negativt som våld,misshandel,sexuellt utnyttjande till oss själva.

Går jag ut på stan och blir nedslagen eller våldtagen  så har jag attraherat även det till mig själv men gärningsmannen då undrar jag vad har han attraherat?

Jag vet nu ställer jag svåra frågor till er men vill så innerligt gärna förstå det här för det är något jag bara inte kan få in i min trånga skalle att det skulle förhålla sig som så att vi attraherar alla dessa olyckor och bedrövelser själva för ingen ingen vill ju vara med om sånt då borde det ju vara tvärt om att vi inte attraherar allt det där hemska många människor får vara med om i sina liv.

Enligt dom som är aktiva inom LoA som jag har pratat med har alla sagt samma sak att även den värsta tragedi i våra liv den attraherar vi själva till oss och står fullt ansvariga till ingen annan om det så gäller våldtäkt så bär vi fulla ansvaret själva för vi har råkat ut och attraherat det till oss.

Tar vi mitt förra yrke som tunneltågförare i Sthlm där jag utsattes för sammanlagt sju personer som valde att ta sina liv genom att hoppa framför mina tåg samt hot och våld mot mig som tjänsteman där det i två fall blev fängelse straff.Har jag attraherat detta till mig själv= jag menar det var ju vår värsta fasa att bli utsatta för sånt här och vår absolut innerliga önskan att få slippa men ändå var olyckan framme så attraherade vi tågförare det här till oss själva?

Jag har så innerligt svårt att tro nån människa attraherar elände i sin väg så som våld,förtryck,sexuella övergrepp,barn misshandel med mera så snälla ni kan ni reda ut mina tankar i den här frågan och framför allt fungerar det verkligen så här inom LoA ?

Ett långt inlägg med svåra frågor som jag nu under en tid funderat mycket över och här kom den negativa biten fram mest men jag är även medveten om den positiva sidan inom LoA,den som skapar allt det fina och ljusa i tillvaron.

Ha en fin kväll på er och jag hoppas att nån av er kan reda ut mina funderingar för som det är nu går det bara runt i skallen på mig och jag vill verkligen förstå,kan man attrahera allt elände som våld,sjukdom och annat till sig ?

För mig är det helt ofattbart och jag hoppas innerligt ni kommer in i tråden och säger att dessa personer som sagt allt det här till mig har helt fel om vad LoA verkligen står för.

Jag tror personligen inte ett dugg på det men jag vill höra vad ni här inne har för tankar.

🌺

Annons:
[Sol69]
2014-02-10 18:35
#1

Följer denna tråd med spänning och ser om någon svarar 🙂

Otroulig
2014-02-10 19:50
#2

Hej Twinflamewolf och välkommen hit.

Dina frågor är helt naturliga och det har kommit upp flera gånger här. 

Här  kommer den senaste tråden. 

För mig så ingår Lagen om attraktion tillsammans med en massa andra "lagar" och sammanhang. Det blir svårt att isolera just denna lag, när den ingår i hela skapelsen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-02-10 20:01
#3

Det man måste tänka på kring de här sakerna är de värderingar som vi som människor skapar. Enligt lagen om attraktion så är allting bara, det finns alltså inget gott eller ont enligt den. Den dömer inte, så att säga.

Och en annan sak att tänka på är att vi alla är eviga själar som en del i samma allt, samma helhet som är det vi kallar vårt Universum. Låter flummigt men helt enkelt.. vi ser ju små barn som just små och oskyldiga och har svårt att förstå hur fruktansvärda saker kan hända dem. I själva verket handlar det om en varelse långt visare och äldre än vi förmodligen kan föreställa oss. Hur den sedan har lyckats attrahera något sådant, det kan jag inte alls svara på.

En annan aspekt är att när fler människor är inblandade i en händelse så verkar lagen från två håll, så att säga. Det kan vara ett person A känner en impuls att göra en viss sak, och person B kan ha en annan impuls men vad de har gemensamt är en vibration på samma frekvens, som kommer göra att de hamnar i samma situation eller "råkar ut för varandra", eller att de båda lyfter luren för att ringa den andre.
Det här finns jäkligt bra förklarat av Irina på bloggen Rosa Glasögon, om jag bara kan komma ihåg vilket inlägg det var i 😃 När jag läste det fick jag en sådan härlig aha-upplevelse. Någon annan här som vet vilket inlägg jag tänker på? 

Går jag ut på stan och blir nedslagen eller våldtagen  så har jag attraherat även det till mig själv men gärningsmannen då undrar jag vad har han attraherat?

Möjligen hänger det här ihop med det jag skrev ovan. Men jag vet inte? Jag är också nyfiken. Det måste ju någonstans handla om känslan som de båda har haft i sin vibration.

För mig handlar det inte om gott eller ont, utan saker är. Och det är vi som lägger värderingar såsom gott och ont, lätt och svårt, nära och långt bort, osv osv. Enligt LoA borde det vara lika enkelt att manifestera en arg busschaufför som ett nytt jobb. 
Så fastän jag kan tycka att vissa saker är fruktansvärda och jag kan bli ledsen när jag ser människor som lider, så förstår jag att det är så det är för att det inte kan vara på något annat sätt. Det här med värderingar är en helt annan sak och ingen kan ställas till svars för allt som händer i denna värld.

Och ingen tänker nog heller att människor får skylla sig själva som attraherar det och det. 

För mig är det helt ofattbart och jag hoppas innerligt ni kommer in i tråden och säger att dessa personer som sagt allt det här till mig har helt fel om vad LoA verkligen står för.

Oki, jag vet inte om jag varit tydlig hittills i mitt inlägg men jag vill säga att det här skulle kunna uppfattas som att LoA dömer, eller bestraffar. Och det anser jag att det gör den inte. Varken lagen i sig eller människorna som lever enligt den. 

Jag tror att meningen med vårt liv är att må bra, vara lycklig och utvecklas och upptäcka livet. Att hitta sig själv och finna harmoni i sitt liv och känna sig till freds, att följa sitt inre i allt man gör. När man är där så tror jag - min personliga tro alltså - att man drar till sig gott. Och när sedan något händer som man upplever som negativt, så är det något man gör som inte ligger i linje med det man innerst inne egentligen vill och strävar efter.

Nu undrar jag förstås om jag har gjort dig ännu mer förvirrad eller om jag lyckas nysta upp något?

Jag har själv tänkt mycket på just de saker som du tar upp, och hur hemskt det än kan låta för många så köper jag resonemanget att vi attraherar allt i våra liv. Däremot så kan jag nödvändigtvis inte förklara det. 

Är lite mosig i huvet just nu och fick precis lite att tänka på i ett annat sammanhang, så jag avslutar här. Återkommer om jag kommer på något mer 🙂

Edit: Skrev samtidigt som Otroulig och såg inte ditt svar! Den tråden har jag dessutom inte läst. Men kanske ska göra det 😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-02-10 20:34
#4

I tråden som Otroulig hänvisar till finns en text som jag själv tycker är informativ i ämnet, det är en tesosofisk text om karma, du hittar den här. Viktigt är att tänka på att vi är en del av ett sammanhang som är så mycket större än vad vi kan greppa om. Och självklart kan det kännas svårt att ta till sig att vi skapar våra liv speciellt om vi har blivit utsatta för hemska saker, men samtidigt är det en gåva att vi skapar våra egna liv därför att det visar för oss att det är vi som har kontrollen, om vi tar den.

Allt i skapelsen bygger på orsak och verkan, så även våra liv. Allt har en förutbestämdhet. Du är här av en anledning, din själ vill uppleva något visst och utifrån det skapas ditt liv. Ibland kan man se ett direkt samband mellan hur man har levat i detta livet och hur det ter sig, men andra gånger handlar det om saker från tidigare liv som vi inte ens är medvetna om och det gör det kan göra det svårt att greppa om.

Men om vi ser på skapelsen utifrån att allt är gott, så blir "ont" enbart en illusion något annat är omöjligt.

Hittade en annan tråd där vi har talat om samma sak, den hittar du här. 😎

retep
2014-02-10 20:39
#5

#0 "Min fråga är,attraherade jag detta till mig som nyfödd eller ändå tidigare redan när jag låg i min biologiska mors mage?" Tänker att den och dina andra funderingar endast kan bli begripliga genom att först på nåt vis uppfatta Karma och förstå något av vidden bakom Själens utveckling.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

SHIAWASE
2014-02-10 23:45
#6

 Twinflamewolf, trevligt att du ville kika in hit till oss med frågor.

Du har fått så bra och uttömmande svar samt länkar,, hoppas att de klickar något hos dig.

Nu är det ju inte så att vi "väljer" att bli misshandlad i den benämning som vi fysiska varelser använder ordet väljer. Tänker man så, hamnar man ju helt fel, för då blir det lite " du får skylla dig själv",, eller att förövaren inte gjorde något fel.

Det är ju så, att om två personer går igenom samma park,, så  tex kanske blir en person misshandlad, en annan går helt fri.

Det finns ju otaliga exempel när en person som hade planerat åka med flyget, "missade" det, och någon som skulle ha åkt med ett annat, "råkade" åka med planet som störtade. Vid stora katastrofer som 9.11, Tsunami-katastrofen, 3.11(jordbävningen här i Japan etc. Så dyker historie efter historie upp.

Dessa handlar också om energimatchning,,

Vi väljer själva våra föräldrar och miljö som vi föds in i denna gång.

Vi människor delar upp det i bra och dåligt, rätt och fel etc. Men ur ett större perspektiv handlar det om händelser som leder till vår expansion.

Därmed , är det självklart att ingen "får skylla sig själv" eller att det är personen själv ifrågas "fel" etc.

Den som blir utsatt för något, de som finns runtomkring, de som berörs av händelsen, etc. etc. blir ju alla påverkade av den på det ena eller andra sättet.

DU som föddes in i en hemsk miljö, din biologiska mamma som lämnade bort dig, fosterhemmet, dina adoptivföräldrar etc. etc.

JUst som i berättelsen som Kathja länkade till.

Allt är så komplext, så det går inte bara att säga att "den som har blivit misshandlade attraherade det själv"

Och som peter säger så är ju även Karma inblandad,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Twinflamewolf
2014-02-11 08:02
#7

God Morgon !

Tack för era svar och länkar,har läst igenom men kan tyvärr inte ta in den här biten men jag fick svar på mina frågor och det var ju för det jag kom för 😎

Det här kan ju diskuteras i all oändlighet och kan tro frågan ställts många gånger.Personligen kan jag inte alls ta till mig tanken men jag fick svar på funderingarna och det känner jag mig nöjd med.

Ha en fin dag på er 🙂

SHIAWASE
2014-02-11 08:53
#8

Ok Twinflamewolf!!☀️

Visst är det så att vi alla har vårat sett at te på saker och ting, men visst är det intressant att diskutera!

Särskilt när det är en diskussion där ingen försöker övertyga någon annan om något, utan man bollar lite åsikter, och kanske får nya insikter därigenom,,, eller inge😕

Har du lust får du gärna utveckla dina tankar runt just den här biten🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Twinflamewolf
2014-02-11 09:18
#9

Tack Shiawase men jag tror jag ska bespara er mina tankar om det här för dom skulle nog riskera skrivförbud här inne kan jag tro 😂

Så nu attraherar jag lugnet inom mig istället 😇😉😃

SHIAWASE
2014-02-11 09:55
#10

haha!! hittills har vi aldrig delat ut skrivförbud här!! och har svårt att tänka mig att du skulle blir den första,,❤️OCH ,,,, jag har läst mycket av det du har skrivit ,både hemsida och iFokus,,

just därför som jag välkomnade ett input,, MEN självklart!!!

gör som det känns bäst för dig🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Mandra
2014-02-11 11:54
#11

Nu måste jag kasta mig in här lite, fast jag inte har tid. 🙂 Jag har funderat på det här en del själv lite, för jag får inte hela biten att stämma med LOA heller. LOA säger att lika attraherar lika, eller hur?

Men i mitt arbete som healer, främst i när jag jobbar med tidigare-liv, så ser jag att det förhåller sig tvärtom, dvs olika attraherar varandra.

För att ta några ex.

Om jag utnyttjar LOA och önskar/affirmerar/tänker att jag vill ha något särskilt, t ex en ny bil - så får jag en ny bil - inget annat. Lika attraherar lika.

Men i tidigare liv - som lyder under karmalagen - så funkar det inte alls så. För att jag ska bli mördad måste jag attrahera en mördare - inte ytterligare en person som ska bli mördad. Och mördaren attraherar inte ytterligare en mördare, utan någon som hen kan mörda. Olika attraherar varandra. Är ni med.

Jag tror att de olika lagarna LOA och Karma fungerar helt motsatt och att man ofta blandar ihop dem (inklusive mig själv). Men man måste nog separera dessa två lagar från varandra.

Det finns ett gammalt druidiskt/keltiskt uttryck som lyder:

I den fysiska världen: Motsatta energier/krafter dras till varandra. I den andliga världen: Lika energier/krafter dras till varandra.

Och det tycks ju stämma med det jag försöker säga ovan.

Karmalagen är aktiv i den fysiska världen.
LOA är aktiv i den andliga.

(Det här tycks också vara skälet till att druiderna/kelterna och även andra andliga läror skilde på män och kvinnor i andligt utövande/utbildning. Könen dras biologiskt till varandra - vilket betyder "förödelse" i andligt arbete, där lika ska dra till sig lika. Men funkar bra i den fysiska världen, där olikheterna ska dras till varandra. Så tydligen har inte upprinnelsen till det här bruket något som helst med moral eller så att göra. Synnerligen intressant. ) 🤔

SHIAWASE
2014-02-11 12:19
#12

Jag tänker som så att man attraherar personer, händelser , saker som ligger inom samma frekvensomfång som man själv, som den vibration man sänder ut.

Sänder man ut rädsla tex. att man är rädd att gå ut, för att man är rädd att bli överfallen, då sänder man ut vibrationer som matchar en förövare.

(förenklat beskrivet)

OM man sänder ut osäkerhet, går och tittar i golvet, tycker att man är världens ensammaste, är orolig för att bli mobbad, inte tror att man är värdigt, etc, då skickar man ut vibrationer som matchar en mobbares vibration. (också förenklat beskrivet)

Offer och förövare kan matcha varandra ,,, (observera att jag inte menar att det inte är "synd" om offret, eller att offret är "ond" precis som sin förövare etc. )

Ofta när vi önskar oss något, så kanske vi inte får det serverat på exakt samma sätt som vi hade önskat, men vi får något som låg inom samma frekvens som den känsla vi önskade vibrerar på.

Karmalag och Loa för mig är sammanflätade i varandra,,,,,,

Peter är den som brukar vara bäst att förklara om karma,,, så han kanske kan hoppa in här☀️

Vet inte om mitt "svammel" går fram, men jag ser det som att det som ser ut som motsatser egentligen vibrerar lika,,

För mig är attrakationslagen något som verkar ständigt, det är genom denna lag som jag skapar min vardag, både skratt och tårar, ,,

det som kommer till mig,, är det som ligger inom den frekvensradie som jag sänder ut. Det som ligger utanför den radie kan inte komma till mig. ❤️❤️❤️❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Mandra
2014-02-11 13:00
#13

#12 av SHIAWASE 

Ja du, lite förenklat kan ju det där tyckas vara rätt. Men vad sänder mördaren ut i så fall? Bara spånar lite. Jag tror nog att de gamla kelterna har helt rätt här - men visst samverkar lagarna på något sätt, men kanske inte så enkelt.

För vad är karmaläxorna här egentligen? Om vi följer spåret rädsla - så visst den mördade kan mkt riktigt vara rädd och dra på sig rädsla. (Jag tänker högt nu, så det kan bli lite virrigt.) Mördaren, får man förmoda då, är icke-rädd (eller vad vi ska kalla det) och drar på sig en situation där han är icke-rädd (dominerar - åtminstone på ytan). Men är det verkligen karma-läxan? Att vara icke-rädd. Om man redan är det - behöver man lära sig det? Tror jag inte. Vad lär sig mördaren av att mörda? Och är mörda något han behöver lära sig? Det är väl knappast en karma-läxa?

Han stöter på en människa som är rädd - men det behöver han inte lära sig - han är redan orädd. Så varför drar han då inte till sig någon som är orädd - om lika drar till sig lika?

Som sagt, bara funderar lite.🤔

Annons:
Magi-cat
2014-02-11 13:28
#14

Jag är inte särskilt insatt i LOA, men har försökt. 😎 Och har läst tråden. Jag får inte ihop det. 🙂 LOA alltså, eller snarare de mer extrema loa-tolkningarna.

Psykologiskt och socialt fungerar det naturligtvis. Sänder man ut idel leenden är det stor chans att man får leenden tillbaka = man attraherar vänliga människor.
Går man och muttrar ilsket är det stor risk att de vänliga människorna drar sig undan och de lika ilskna känner utmaningen. (=dras till en) (lite förenklat, men ni förstår säkert.)
Likaså är tankens makt stor, därom är jag övertygad. Tanken skapar. Jag ser hellre 100 000 människor tänka på fred och försoning tillsammans än 100 000 människor tänka på hat och vedergällning.

Men sedan…Ett verktyg för levernet ska kännas kärleksfullt att hantera och det tycker jag inte extremtolkningarna gör, när man "drar till sig" olycka, det lilla barnet som vill leva dör, människor går under i krig, elände och svält och 7000 oskyldiga civila mördades i Srebrenica för bara ett par årtionden sedan. "Dragit till sig"? Det blir bara djupt cyniskt för mig!

Jag tror att det finns ont och gott, (i vår materiella värld, och det är trots allt den vi lever våra liv i) inte bara ett utslätat neutrum där man inte tar ställning mot orättvisor, plundring, svält och förgiftning för att man inte vill "förstärka" det onda. Man måste givetvis visa på det goda, vad man vill ha, men också vad man vill ifrån…(Tycker jag 🙂)

Jag pratade i helgen med en LOA-influerad tjej från England och vi kom in på de fruktansvärda översvämningar och stormar med orkanstyrka och 14 m höga vågor som råder där just nu. Många far illa. Till min stora bestörtning konstaterar hon helt lugnt att England måste ha gjort något fel som dragit till sig detta! 🤔 En bekväm utväg att slippa beröras, kändes det som. Huvudet i sanden. 
Ett dåligt exempel kanske, eftersom man inte kan göra något åt naturkatastrofer anyway. Eller kan man det? Dra till sig eller slippa undan? 
Det är det här skylla-sig-själv fast man kallar det något finare som gör mig lite, ursäkta, illamående. Till råga på all olycka har man tänkt fel!

Jag vill inte trampa någon på tårna, absolut inte, och felet är kanske att jag inte begriper tillräckligt, men det var lite som jag kände ….🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Sol69]
2014-02-11 13:34
#15

Kan hänga med så långt att man dras till sig likheter som att man dras till personer med samma intressen och att man även kan attraheras av olikheter hos personer. Att olikheterna kan komplettera varandra.

Att man genom positiva tankar drar till sig positiva saker och händelser i livet och att man genom att vara negativ drar till sig det som är negativt i livet. 🙂

Men det jag fortfarande har svårt att ta till mig är att ett litet oskyldigt barn skulle på något sätt vilja bli illa behandlat eller att en person som blivit mördad så något sätt skulle vilja bli mördad. Det går utanför min förmåga att förstå så jag följer denna tråd med stort intresse 🤔

Twinflamewolf
2014-02-11 13:39
#16

Håller med dig Magi-cat för visst är det extrem tolkningar i mycket och jag har så innerligt svårt att ta in att man skulle attraherat elände till sig.

Inne på en annan sajt skrev en medlem att om ett barn gör illa sig eller blir utsatt för något hemskt så är ju genast en förälder där och säger - Det var inte ditt fel,men om vi nu utgår från att barnet attraherat det till sig hur säger då ni som är för det här med LoA till era barn? jag har väldigt svårt att tänka ni säger det var deras eget fel eftersom dom attraherat det till sig.

Ja jag vet jag drar det här långt nu men stå ut med mig är ni snäll för här kommer nästa exempel 😃

Ett barn blir sexuellt utnyttjat och i vuxen ålder börjar den söka sig fram i livet och så stöter hen på LoA som säger att hen attraherat detta till sig som barn,då undrar jag förstårs hur psykologiskt är det gentemot andra människor som vart offer på något vis.

Jag menar vi är så olika en del är starka och kan slå bort den tanken medan en svag människa kan må väldigt dåligt och i sin tur få hemska skuldkänslor om den får höra eller läsa den attraherat sexuella övergrepp eller annat hemskt som livet bjudit på.

Jag har så innerligt svårt för det här för det går ju så mycket längre,till andra människors känslor beroende på vilken styrka en individ faktiskt har.

SHIAWASE
2014-02-11 14:09
#17

Förstår era tankegångar!!!

Men för mig, personligen, så är ALLA händelser i mitt liv till det bästa för mig. Det sker för att jag som andlig varelse ska kunna expandera.

Nu har inte jag varit med om hemska , traumatiska saker som våld etc.

MEN vi attraherar alla massor av kontraster till vår tillvaro. Och jag ser alla dessa som positiva. Inte positiva nu som att jag går och skrattar och är överlycklig för att jag har attraherat dessa, ,, MEN jag vet att när jag har fått distans till det hela så kommer jag att se vad denna händelse har tillfört till mig.

När jag är "uppkopplad" till mig själv,,  då ser jag inte alls något som bra eller dåligt , plus minus, utan jag ser massor av olika händelser som kontraster i min tillvaro.

MEN, när jag INTE är "uppkopplad" till mig själv, då kan jag fastna i ett negativt mönster, och tycka att vissa händelser i mitt liv är orättvisa etc.

För mig handlar inte attraktionslagen om Positivt Tänkande, manifestera det du vill ha!! etc. Den biten är mer sådant som tex. sportatleter sysslar med, och som kanske lite som boken the secret (har inte läst den,) har beskrivit lagen.

För mig är den så mycket djupare, den berör vår existens som fysiska OCH ICKE-fysiska varelser, den är sammanflätad med karmalagen, .

MEN för att förstå hur denna naturlag verkar, måste vi ta ett steg utåt, och titta på vår existens från ett större perspektiv.

Vad är vi?

Vi är energi.

Vi är icke-fysiska varelser.

Vi väljer en fysisk tillvaro för att kunna expandera.

Ont, gott, bra , dåligt, plus och minus existerar i vår fysiska värld, men detta är begränsat till den fysiska världen.

En "katastrof" i vår fysiska värld, kanske inte ses som en "katastrof" från en universiell synpunkt.

MEN,,, I och med att flera och fler börjar komma ihåg, börjar minnas vad vi egentligen är, vår egentliga existens, och att vi börjar inse att vi är kärlek, så expanderar vi vårat kollektiva medvetande.

En expansion av vårat kollektiva medvetande leder till det "bättre" för vår fysiska (och icke-fysiska) existens.

Jag vill påpeka att jag absolut inte "städar bort" tragiska händelser som " de får skylla sig själva" etc.  Jag anser också att vi som fysiska varelser ska verka och agera tillsammans med vår medmänniskor, agera i kärlek, och omtanke och harmoni, och ju fler som gör det , desto flera kommer att göra det.

Om någon i min närhet dör,, så blir jag ledsen och sörjer. Det är min mänskliga bit. Men samtidigt så VET jag att den personen bara har ändrat energiform, jag vet att död inte är något dåligt, något straff, så jag kan lätt återhämta mig och känna tacksamhet för att ha fått tillbringa tid tillsammans med den personen.

För mig handlar livet om att vara medveten om att jag har fullt , hundra procent ansvar för MITT liv. INGEN kan påverkar mitt liv, om inte jag tillåter det (tillåta betyder inte att jag medvetet säger varsågod, utan tillåter energimässigt), jag kan också kontrollera min tillvaro,, Men eftersom vår existens är så pass komplex, så finns det händelser som sker och attraheras på ett själsmässigt plan, där även karma är relaterat, som jag inte kan förstå med min intelligens, utan måste koppla upp till mig själv (mitt JAG) för att förstå ,, men kanske inte med ord, utan helt enkelt bara känna av vetskapen att "så är det"…

oj, oj, oj!!! skulle skriva något kort ,, eftersom det är så kul när "nya" skrivare dyker upp, men som vanligt så far jag ivag❤️❤️❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Mandra
2014-02-11 14:18
#18

#17 av SHIAWASE 

Jag håller med om det här. Och det vet ju ni som kommer ifrån Druid och Shaman att jag varit med om en våldsamt traumatisk händelse (flera stycken) och att jag ändå kan se detta som något positivt.

Så för mig är detta självklart - det är bara läxor - finns ingen värdering i det. Så på det planet håller jag helt med.

Men, det jag börjat fundera på är när vilken lag påverkar - men det är en annan fråga.😉

Twinflamewolf
2014-02-11 14:23
#19

Aha jag tror jag börjar fatta nu Shiawase hur ni menar ☝️

Vi kanske rent av missförstår varandra för vi använder oss av olika ord och att det handlar om en form av acceptans för det vi som människa får vara med om.

Nån skrev orden det bara är och tar vi ditt exempel i #17 om en person dör så sörjer man men man har ändå vetskapen om att den fått det bra och kan samtidigt glädjas med den i andevärlden och återhämta sig själv här på jorden snabbt efter en sån förlust.Då är det för man kan ju inte återuppliva en död fysisk kropp och då hamnar man i acceptans.

Där är jag helt med i tanken för så är jag också och det beror på min egen övertygelse och trygghet i att jag vet efterlivet finns.

Men just ordet attrahera det låter för mig väldigt hårt,jag skulle nog säga som så att jag själv lagt in olika utmaningar i min livsplan som ska få mig att växa och utvecklas som ande.

Har mycket traumatiskt med mig från mitt jobb som tunneltågförare och på den tiden kunde jag aldrig tro jag skulle ta mig starkare ur än jag gick i men här expanderade jag och är betydligt starkare i allt i min vardag än innan jag fick vara med om hot och våld mot mig som tjänsteman samt alla dom där som valde att hoppa framför mina tåg.

Jag tror jag börjar fatta galoppen lite bättre nu men ordet attrahera till sig det stör mig fortfarande och nu ska jag klura på vilket ord jag skulle kunna ersätta med,hmmm utmaning kanske näe inge bra det heller men jag kommer nog snart på om jag får fundera lite 🤔

Magi-cat
2014-02-11 14:29
#20

Lite till…
Just det. It's complicated. :-)
Mycket mer komplicerat än att allt cirklar kring just mig. Dessa cirklar går i och ur varandra i flera dimensioner, eller som en väv där man drar i en tråd och helt andra trådar påverkas.
Om en människa är med om något som är hemskt, varit på fel plats vid fel tillfälle - vad ska man säga till henne? Att hon dragit till sig energimässigt? Hjälper det henne att hantera traumat?
Jag tror inte det, jag tror det lägger sten på börda. Ska man hellre hålla tyst om Attraktionslagen, i alla fall just då? Vad är det då för verktyg , om man inte kan använda det, när det är svårt?

En katastrof i vår fysiska värld ÄR en katastrof eftersom vi lever i vår fysiska värld. Det är den vi måste förhålla oss till. Att det kanske ses som något annat i ett universellt perspektiv (vilket jag tvivlar på) är ingen tröst och ger inget kärleksfullt verktyg. Inte till mig i alla fall. :-)

Att SE orättvisor, våld, miljöförstöring är för mig att se verkligheten, inte att fastna i negativa mönster. (även om det kan vara lätt att göra det, man är rätt mänsklig trots allt :-)) Om man ser verkligheten som den är, även det onda, kan man göra något åt det, förändra och verka i kärlek. Jag kan inte vara neutral till våldet och grymheterna. (För det känns som om ni vill vara neutrala, "uppkopplade")
Men jag kanske inte fattar tillräckligt. :-)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Twinflamewolf
2014-02-11 14:39
#21

Det här är jätte svårt att förstå,jag försöker och försöker men så kommer jag ingen vart så vi är nog fler som inte fattar tillräckligt och som jag skrev så kan det bli oerhört smärtsamt för människor som vart utsatta och då är det ju inte med kärlekens hand utan blir ju mer dömande mot en utsatt om man säger du har attraherat detta till dig själv.

Men jag tror jag förstår hur du menar Shiawase men vi måste tänka ändå djupare eller är det missförstånd med ord som gör man inte förstår varandra i den här frågan.

Ja jisses nu fick då jag att fundera på,jag ska knäcka den här nöten för jag vill verkligen förstå men fortfarande kan jag inte ta in att vi attraherar till oss däremot att det finns olika utmaningar med i våran livsplan men det är ju åter nåt jag inte skulle kunna tänka mig att säga till ett offer för det låter på tok för hårt och kallt och kan göra stor skada inom en skör människa.

SHIAWASE
2014-02-11 14:48
#22

Magi-cat,,

snart sovdags för mig här borta.

Men just det där att förklara för folk.

Både för mina barn om händelser, för vänner, andra personer etc.

så är jag nog väldigt försiktig och väljer mina ord.

Jag väljer nog väldigt sällan ord som just " du har attraherat det själv",, till någon som inte är införstådd med, eller tänker i samma banor som jag, eller tänker helt olika.  Då får det verkligen en tvärtom effekt.

Jag har ju flera vänner och bekanta vars familj, vänner "sköljdes bort" i tsunami vågorna i jordbävningen här 2011 tex.

Självklart går jag inte ut med ett påstående att de själva befann sig på den frekvensen så det var därför de befann sig där just då. Och även om vi inte var så drabbade här i Tokyo, så var det ett vädligt, skalv, ingen mat i affärer,totalt kaos,  oro om kärnkraften etc. etc.

Så självklart blev jag berörd.

MEN,, jag kan se att den här händelsen har varit ett stort skifte för Japan,, efter 3.11 så börjar man fundera mer på livskvalitet,  kanske vi inte bara ska jobba och slita?? kanske borde vi njuta mer av livet? Kärnkraft hade aldrig diskuteras här tidigare, men nu är det allvarliga och seriösa diskussioner på att avveckla den, etc. etc.

Håller med dig också om att vi är fysiska och vi lever i vår fysiska tillvaro och den är vår verklighet. Så samtidigt, som jag tycker att det är viktigt att se saker och ting ur ett större perspektiv, så är det enligt mig, viktigt att vara förankrad i vår fysiska verklighet!!!

Twinflamewolf!

Tack,, känner också att detta utbyte av tankar är bra och trevligt!! vi tänker lite olika använder olika termer och ord,, men känns som om vi ändå har rätt så mycket gemensamt``

Kan förstå avog gentemot ord som attrahera,,, hade själv tidigare sådan känsla genom ordet lag ,, tex. vadå lag??? Men nu är det ju inte namnet på "lagen" som jag kan relatera till, utan jag relaterar till konceptet som stämmer överrens med allt jag hade kommit fram till genom min livsresa innan jag träffade på något material om attraktionslagen

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Sol69]
2014-02-11 14:50
#23

Att vi har utmaningar och läxor vi har inskrivna i vår livsplan det kan vi nog alla hålla med om.. För det kan vi alla förstå och hantera. 🙂

Men om man tar Estonia som har både offer och anhöriga som har råkat illa ut. Hur sa man förklara en sån händelse. Man kan ju inte säga till alla anhöriga som har har råkat illa ut att denne person attraherade sig till sig denna händelse. Det är väl de större perspektivet som jag har lite svårt för. Att vi i vår livsplan kan ha lärdomar inskrivna som vi ska gå igenom i livet för att utvecklas är en annan sak. Men just de stora tunga sakerna när det blir oskyldiga offer som blir lidande. 🤔

SHIAWASE
2014-02-11 15:01
#24

Sol69! Tror att vi skrev typ samtidigt🙂Jag nämnde just om den stora jordbävningen i Tokyo.

Där man i direktsänding fick se hur hus och hela områden bara sköljdes bort.

Jag har övertygad om att även detta har en mening. MEN som jag skrev så är ju inte detta något jag säger till personer vars familj, släkt och alla har blivit utplånade. I dessa fall får man bemöta person efter person,

Som parantes, kan jag berätta att jag träffade en japansk ung kvinna för några månader sedan, vi jobbar nu i samma projekt (som handlar om att njuta av livet) Hon förlorade alla, familj och släktingar, i jordbävningen (tsunami)… Hon har vädligt svårt för månaden augusti som är en månad där familjer träffas, och en månad där man besöker gravar och tillber förfäder,,, så de sista två åren har hon åkt utomlands under augusti,, i somras var hon en månad i Finland, homestay på ett jordbruk (ekologiskt ) ,,, Men genom dessa resor börjar hon hitta hem till sig själv, och se en positiv förändring, hon fortsätter att jobba som volontär i Fukushima (jordbävningsområdet) ,, men hon är på väg framåt,, En väldigt inspirerande kvinna,, och oj vad man blir berörd av en sådan persons historia, vilket självklart leder till tacksamhet över vad man själv har.

Såååå till sådana personer kan man inte gå och säga att " ja din familj attraherade ju detta".

Utan en sådan händelse sker från ett så mycket större perspektiv. Här är det viktigt att vi möter de drabbande som människa, som med-människa, kanske inte med med-lidande , men med med-känsla. Möta dem på deras villkor är nog viktigt.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-02-11 18:15
#25

Nu har jag bara ögnat allt ni har skrivit men jag vill tydliggöra att lika attraherar lika handlar om energier, inte om lika dana saker. Med andra ord offer och förövare är i samklang, därför dras de till varandra. Det gäller även att särskilja mellan ande och människa - det är vårt ande jag, med andra ord vårt energi-jag som skapar inte vår fysiska kropp. precis som att det inte är våra tankar utan de känslorna som är förknippade med tankarna - där är energin.

Och att det fungerar på det sättet beror på att allt är energi, och hela skapelsen är uppbyggd utefter orsak och verkan, inget kan ske utan att det först har hänt något som "triggar igång" (kanske ett galet ord… en katalysator kanske är bättre) skeendet.

När vi så pratar om oskylda barn så talar vi om skeendet på ett mänskligt plan och det är inte där skapandet sker, vi måste backa och zooma ut för att se helheten. Och då hamnar vi i karma delen, m.a.o varför vi har valt att inkarnera på jorden just i detta liv, och vad vi har gjort (som andevarelser!) innan detta nu. Först där kan vi se vad som har "triggat".

Självklart ska du undvika att säga att "du får skylla sig själv" till en människa som inte är där vi är i tanken, det fyller ju absolut ingen funktion. Lever en människa som människa, med mänskliga värderingar och på ett mänskligt plan så kan vi inte börja snacka om det "andliga" för då är vi inte på samma bana.

Men utgår vi ifrån det som står i tex Bibeln, att ALLT är gott så måste kontentan av allt som sker vara att det i förlängningen är av godo, med andra ord något du behöver för att få nästa puzzelbit i din expansion.

Det ÄR svårt att greppa detta, och som ni säger, ofta för att olika ord har olika laddning för oss och orden vi väljer som kan bli till hinder då vi ska förstå just på grund av det. Det är därför det är så viktigt att ha dessa öppna diskussioner där vi kan vända och vrida och förklara så att det går att förstå.

MissInAction
2014-02-11 19:56
#26

Att SE orättvisor, våld, miljöförstöring är för mig att se verkligheten, inte att fastna i negativa mönster. (även om det kan vara lätt att göra det, man är rätt mänsklig trots allt :-)) Om man ser verkligheten som den är, även det onda, kan man göra något åt det, förändra och verka i kärlek. Jag kan inte vara neutral till våldet och grymheterna. (För det känns som om ni vill vara neutrala, "uppkopplade")  Men jag kanske inte fattar tillräckligt. :-)

En snabb personlig respons på detta 🙂 
För mig handlar detta inte om att vara neutral för sakens skull eller för att jag tycker att det kvittar eller det berör inte mig. Jag har alltid sett mig som en mycket empatisk människa och har lätt att sätta mig in i andra människors situation och känna vad jag skulle ha känt osv. Och visst kan man tycka att saker är vidriga och eländiga och otroligt sorgliga. Men det hjälper inte att tänka så och att känna alla negativa känslor kring det. Ingen blir hjälpt av det. Det som däremot kan hjälpa är kanske att vara en god medmänniska och engagera sig i det man tycker är viktigt. Där tror jag att vi kan göra god nytta.

Mycket intressant diskussion ☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-02-11 20:26
#27

Fortsätter på ditt inlägg MissI…

För mig handlar det om att se saker för vad de är, jag ser inte saker som "olyckor" eller "katastrofer" eller "fel" eller "orättvisor" utan som saker som bara är, tills jag väljer förhållningssätt. Och att då välja ett för mig negativ förhållningssätt gentemot något som jag i alla fall inte kan göra något åt är för mig ett väldans slöseri med mina resurser. Det kan säkert ses som att man skärmar sig, eller inte ser saker för vad det är, men för mig ÄR det just att se saker för vad det är - de är neutrala tills jag ger dem ett värde.

För vem är väl jag att avgöra om en sak är katastof för en annan eller inte? Det är ju till syven och sist som så att allt är relativt  - alla ser det inte som en katastrof att huset brinner ner, eller alla ser inte med sorg på att någon dör osv. Allt sådan är väldigt individuellt, men vi LÄR oss i mångt och mycker hur i borde reagera. Hade saker haft ett faktiskt värde så hade alla reagerat lika, men det gör vi inte. 

Så att jag väljer bort att se negativt på saker innebär inte att jag väljer bort att se dem, jag väljer bara bort att må dåligt av dem - och det är för mig en stor skillnad. 😎

Annons:
Twinflamewolf
2014-02-12 18:30
#28

Men Katja om nu ALLT nu är gott då borde världen inte vara drabbad av alla orättvisor eller hur ? då borde alla ha mat,hem,kläder och klara sin vardag helt utan smärta och problem.

Att skärma av sig kan man se på två olika sätt,en del ser det som om att dom inte orkar ta in allt elände och därför bara stänger av.

Jag är med dig i den tanken men jag får som människa absolut inte bli kall mot allt som faktiskt sker omkring mig.Jag har valt bort nyheter,jag har inte ens en tv längre och varför jo för nyheter som jag inte kan påverka dom gör mig så innerligt ont att jag måste ha en viss distans men hur det är jag slipper ändå inte undan för alltid är det nån som berättar eller så är det löpet på Konsum.

Vi räcker inte till till alla men vi får inte stänga av oss så pass mycket att vi hamnar i en egen liten skyddad värld för hur det är verkligheten finns där ute med eller utan LoA.

Jag valde bort att inte lyssna till en massa negativt,saker jag inte kan påverka och har istället lagt min fulla energi på att hjälpa dom två familjer jag är fadder åt i Navajo så jag inser ju sanningen med hur människor kan leva i katastrofområden.

Du skriver så här ( Och att då välja ett för mig negativ förhållningssätt gentemot något som jag i alla fall inte kan göra något åt är för mig ett väldans slöseri med mina resurser.) 

Vet du det är inte ett slöseri med dina resurser om du kan på något vis hjälpa en annan människa.Så jag får en kylig bild när jag läser sånt här då har man hamnat i sin egen lilla skyddade bubbla där man bortser från verkligheten hur den är.

Ett hus som brinner ner,kära nån människor blir ju då hemlösa så där har vi ju genast en katastrof för dom som bott i huset.

Åter kopierar jag din text,kan inte feta så det blir som det blir med paranteser (För vem är väl jag att avgöra om en sak är katastof för en annan eller inte? Det är ju till syven och sist som så att allt är relativt  - alla ser det inte som en katastrof att huset brinner ner, eller alla ser inte med sorg på att någon dör osv. Allt sådan är väldigt individuellt, men vi LÄR oss i mångt och mycker hur i borde reagera. Hade saker haft ett faktiskt värde så hade alla reagerat lika, men det gör vi inte. 

Jo svarar många människor ser det här som ren och total katastrof för det handlar om deras liv,deras hem som brinner ner.När jag läser sånt här måste jag ställa mig frågan,vilka utmaningar har Du fått? har Du vart helt skonad eller finns där en bitterhet?

Vi får inte glömma att vi är människor med känslor,känslor ska aldrig stängas av för dom är en ventil vi så väl behöver för att kunna orka med.Vi behöver känna,vi behöver ventilera alla former av känslor oavsett dom är lyckliga,sorgsna,arga eller annat.

Jag vet nu är jag jobbig igen men stå ut med mig en liiiiten stund till😉för nu kommer den stora frågan att om LoA fungerar.Att om vi kan attrahera allt gott till oss,varför attraherar vi inte total fred och jämlikhet på Moder Jord.

Ingen som går hemlös,ingen som saknar mat för man kan affirmera och attrahera allt det här till sig.

LoA är en växande sekt i mina ögon,jo där kom den för det är så jag ser på det här och skulle alla dessa lagar fungera då skulle varenda människa ha det bra,helt utan katastrofer eller avsaknad av hus och hem,mat,kläder för det är vad en människa önskar mest.

Med LoA skulle det kunna råda fred på vår jord,alla skulle ha lika ingen avund,ingen som helst känsla av utanförskap eftersom vi med tankens kraft kan skapa allt det här.Vi får inte heller glömma att det vi attraherar till oss kan bli en förlust för en annan medmänniska.Så jag är ledsen men det här är på tok för egotrippat för att jag ska kunna förstå men jag kom in hit för svar,svar jag tyvärr inte kan ta  till mig men är tacksam för att jag fick🌺

Som sagt jag tycker att vi Attraherar och Affirmerar en rättvis värld där ingen lider skada,ingen saknar mat och där allt bara är fördelat lika på varje individ ,det vore väl grejer det eller vad säger Ni total Harmoni

[Kathja]1
2014-02-12 19:16
#29

# 28 Det är ofta så det blir uppfattat, men jag kan lova dig att jag gör en väldans massa saker för människor, men det är människor som dyker upp i min närhet  - och det finns gott om hjälpbehövande även här. Det jag väljer bort är att titta på nyheter och liknande av den enkla anledningen att då riskerar jag att dra ner mig själv och gör jag det kan jag inte göra lika mycket nytta i mitt och andras liv. Och nog känner jag känslor av alla de slag, jag har ju fått dem och då ska de få finnas och de fyller ju en viktig funktion som vägledare i livet.

Och då det kommer till att allt är gott så grundar jag det på min tro, allt som är är kärlek -  sedan kan det råda brist på kärlek men det är inget annat än en illusion  - fyll på med kärlek och bristen är borta. Och åter igen, det är så lätt att utifrån sin egen värld och dess värderingar bestämma vad som är "ont" respektive "gott" -  men det är bara ett förhållningssätt. 

Och visst drömmer jag om fred på jorden, men min kraft är (tyvärr) inte stark nog för att jag ensam ska kunna ordna det och då alla skapar efter samma princip, oavsett om man tror på LoA eller ej så finns det fler människor här i världen som fortsätter att fokusera på det "onda" och se saker som "negativa" och det man gör då är att vidmakthålla det man vill få bort. Men ju fler som förstår att vi inte kan skapa en värld av kärlek förrän vi börjar vara kärlen och leva i kärlek desto närmre drömmen om en jord i harmoni kommer vi. För varje individ som förstår det kommer vi ett steg närmre Paradiset på Jorden.

SHIAWASE
2014-02-12 21:35
#30

Twinflamewolf,

Jag tänker som så, att själsmässigt så söker vi expansion. Och för att kunna expandera så behöver vi uppleva kontraster. Kontraster är alltså plus och minus "bra" och "dåligt" , önskat ,oönskat osv.

som vi pratade om tidigare.

För att skapa gott måste vi fokusera på gott.

Det händer massor av BRA saker i världen, men som vi redan har konstaterat tar ju inte nyheter upp dessa GODA nyheter, utan de är fokuserade på "eländet" i världen.  Därför tittar jag också sällan på det.

Jag tänker att vill vi verkligen skapa vår tillvaro medvetet, så är tacksamhet, kärlek och omtanke till omgivning och medmänniskor hörnstenar. Dessa känslor har högsta vibrationerna. Så för att skapa  en bra tillvaro för mig själv, så kan man inte bara tänka på sig själv. MEN,, för att kunna hjälpa andra måste du må bra själv. Du kan inte hjälpa någon som håller på att drunkna om du inte kan simma själv.

I livet möter vi människor, skapar relationer av olika slag, vissa relationer är livslånga ,vissa är korta, men alla dessa möten hjälper oss i vår expansion.

Har man familj med barn, så får man ju då verkligen "öva" sig på att ge utan att kräva något tillbaka,  att växa tillsammans i relationen. Har man inte familj, så har man ju ändå relationer där man får växa.

Vi väljer alla hur vi bidrar till att göra världen bättre.

Rädsla, ilska, bitterhet, leder inte till en bättre värld, eftersom dessa känslor inte vibrerar "högt",,, men dessa känslor dyker ju upp genom att tex. titta på nyheter, prata om katastrofer, om hur hemskt och eländigt det är ute i världen etc.

För att generera kärlek, måste vi sända ut kärlek.

Vi kan då välja att prata om samma  men på ett annat sätt.

Tex. istället för att kämpa emot mobbning,, så kan man diskutera hur alla ska kunna trivas tillsammans. Med andra ord, målet är samma, att alla ska acceptera varandra och trivas tillsammans. Men tillvägagångssättet är annorlunda,, fokusera på alla hemska mobbningsfall, prata om hur synd det är om många,, dvs. fokusera på PROBLEMET. ELLER så fokusera på LÖSNINGEN,,, .

Rädsla, ilska , bitterhete ,,,, dessa känslor dyker upp när vi fokuserar på PROBLEMET:

Hopp, kärlek, förväntan ,,,, dessa känslor dyker upp när vi fokuserar på LÖSNINGEN,

Detta gäller vare sig det handlar om problem i hemmet, eller i världen.

Världen är inte ett paradis, för vi människor har gjort våra val… MEN ju flera som börjar fokusera på det ljusa, på kärlek, och harmoni,, desto flera förändringar kommer det att ske , och det är på väg att ske på många håll,, men tyvärr fokuserar inte media på dessa förändringar!!!

Oj,,, detta blev långt morgonsvammel från mig!!❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-02-12 21:45
#31

Inget SVAMMEL Shia, ett viktigt budskap. ♡

SHIAWASE
2014-02-12 21:47
#32

❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

retep
2014-02-12 22:08
#33

Jag älskar er!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
2014-02-12 22:10
#34

Söta Peter  - jag tar åt mig direkt och älskar tillbaka. 😉❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Annons:
[Kathja]1
2014-02-12 22:17
#35

Twinflame  - En personlig fråga som du inte alls måste svara på! Kan det vara som så att du har svårt att ta till dig budskapet i ovan eftersom du har svårt att omfamna tanken, och de känslorna den kan föra med sig, i att du har fått det din själ har eftersökt i livet för att växa? Att du har skapat ditt liv just eftersom det har sett ut som det har gjort? 

Jag vet nämligen med mig själv att det i början inte var helt lätt att ta till sig att jag hade skapat mig ett liv med allt ifrån skilsmässor (föräldrars och egen), via barn med skolfobi, ångest och tvångstankar vidare till barnafäder med alkoholproblem och en hel del annat. Men nu kan jag se allt det som en gåvan det var. Vilket långt ifrån innebär att allt det där på något sätt blev roligt, men det gör att jag har kunnat se vad jag har haft för nytta av det  -  och framför allt kan jag till fullo känna tacksamhet över att allt det är har gjort mig till den jag är.

Som sagt, en tanke bara…

SHIAWASE
2014-02-12 23:19
#36

Peter ❤️😍tilbaka jag också

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

J-Artur-K
2014-02-12 23:33
#37

Så om jag har uppfattat det rätt så om man är positivt tänkande så drar man till sig positiva saker. Och om man är negativt tänkande så drar man till sig negativa saker.

Av folk så bruka jag höra att jag är en mycket positivt tänkande person.

Men ändå fast jag inte har någon inkomst och har sökt hur mycket som helst allt man kan söka. Så har jag inte fått någon ekonomiskt hjälp ifrån socialen och alla slags eneheter man kan söka. Så jag har inte fått någon ekonomiskt stöd på 14 månader. Är sjukskriven nu och tidigast att kunna få sjukersättning är om 2-4 månader kan ta längre. 

Så om man räknar tiden som blir samman lagt. 16-18 månader som jag inte får någon ekonomikst hjälp alls. 0 kr i månaden. 

Men ändå är jag en optimistikt person som hjälper folk inom det andliga och allt möjligt. Men jag drar till mig att under nästan 1.5 år inte få någon ekonomiskt hjälp. När det i min åsikt är om LoA fungerar. Borde varit att jag ska dra till mig att jag får hjälp snabbt istället. 

Så för mig är LoA ytterst tveksamt om det fungerar. Undra vad jag har gjort för hemskt som jag inte vet om som förtjänar att inte få försörjnings stöd eller något alls. Fast jag själv är en positiv ödmjuk person och har hjälp många människor i min åsikt. Då måste jag ha gjort något väldigt hemkst som jag själv inte vet om. Att jag ska leva på 0 kr under så lång tid. Som det ser ut nu blir det närmare 1.5 år 😃

Ny dag nya möjligheter

szirius
2014-02-12 23:53
#38

Jag tror att döden alltid sker när den ska ske, o jag ser inte att det är något negativt i orden  att "man dragit till sig" en orkan där tusentals människor död. Dessa själar var redo att gå vidare, inget annat än just precis det betyder det. Tänker jag. O jag är ju så 🤪 så jag tycker att det verkar spännande. 

#28 

Du ger dig själv epitetet att "vara jobbig"😉, har inte sett någon annan kalla dig det🤗

Förstår så väl taggarna som uppstår mot Loa-are, att man kan verka känslokall, det är lätt att missförstå det som att vi premierar " skit i andra o sköt dig själv". Man kan bli provocerad på människor som inte vill se på saker som katastrofer, o undra vad de haft för prinsessliv egentligen.

Vi är dock inga personer här som "glidit fram på nån räkmacka" direkt, (Jag har själv mist en liten dotter, men ser det inte som en katastrof, nej)  och inte upplever jag oss som avstängda heller, tvärtom har vi väldig kontakt med våra känslor. Och ja! ALLA känslor behöver få finnas!

Att VÄLJA FOKUS är något helt annat än att stänga av. Självklart tror jag inte att nån skulle skita i att hjälpa någon vars hus brann ner!! Och nog kan det smärta av empati att veta att det finns barn som faktiskt svälter till döds. Men att älta i eländet ger bara energi till mer elände, att däremot AGERA där vi kan - precis som du valt - att undvika nyheter men hjälpa där du kan👍 - är ett enligt mig ypperligt sätt att välja fokus.

Och att då välja ett för mig negativ förhållningssätt gentemot något som jag i alla fall inte kan göra något åt är för mig ett väldans slöseri med mina resurser 

Får inte riktigt ihop detta med att du drar slutsatsen att hon/vi/ LoA skulle tycka att ha fadderbarn hör till ett sådant slöseri med resurser ?  

jag får en kylig bild när jag läser sånt här då har man hamnat i sin egen lilla skyddade bubbla där man bortser från verkligheten hur den är.

Det var vad DU läste in 😉

Slöseri med resurser är att sitta varenda kafferast o beklaga sig över allt elände, utan att göra ett skit åt det - mer än att förstöra kafferasten. Som ex.🤐.

Att om vi kan attrahera allt gott till oss,varför attraherar vi inte total fred och jämlikhet på Moder Jord.

För att vi inte har koll på vad vi tänker på!  De flesta av oss tänker automatiskt minst lika många bristtankar som överflödstankar, vi ältar gamla sår i stället för att läka oss, vi lägger energi på att irritera oss på "idiotföraren" framför oss i stället för att njuta av fågelsången osv osv.

När vi människor lärt oss foka mer på vad vi vill ha än det vi inte vill ha och agera med fokus på positiv förändring, tror jag att vi finner fred och jämlikhet på moder jord_, jaaa.
_

# 33 och vi diiig 🌺

linnease
2014-02-13 02:10
#39

Knappt läst något här, men en mening poppade ut nu när jag scrollade förbi:

/../och skulle alla dessa lagar fungera då skulle varenda människa ha det bra,helt utan katastrofer eller avsaknad av hus och hem,mat,kläder för det är vad en människa önskar mest.

Jag tror inte det är sant, i alla fall långtifrån sant för alla. Vi önskar det när vi är mitt i något jobbigt.. Men sedan när allt är fred och perfekt och harmoniskt och alla är likadana… då blir det tråkigt efter ett tag! Vi gillar drama! Vi gillar utmaningar! Vi gillar att få prova våra krafter och få känna på vilka vi verkligen är, vad vi är gjorda av för skrot och korn innerst inne! Varför klättrar vi annars i berg, ska bestiga Himalaya utan syrgas, dyka till haven djup, utforskar grottor och försöka flyga ut i rymden? 🤗

Jag är sån i alla fall 😃 Och jag har haft mord och självmord inom allra närmsta familjen, lyckats få mig själv svårt utbränd och inte kommit tillbaka på sju år, varit miljonär och levt i superharmoni och rest över halva världen, upplevt alla ytterligheter åt allahåll och kanter. Och jag gillar det, varenda liten bit av det!! I alla fall efter 🤐😇🤗❤️

När man VET att man är oändlig, powerful beyond belieif, för att man bara KÄNNER det långt därinne, då får man lite av den där jävlar annama-känslan :) Och vill bara ta sig an vad som helst. Och känna att man verkligen LEVER liksom 😃

Bara min input på en liten del av allt detta 🤗❤️

SHIAWASE
2014-02-13 08:37
#40

Haha!! Linn!!! Fantastisk input och vilken resa du har gjort❤️

Artur, Det blir lite förenklat att skriva att tänker man positivt så får man positivt, tänker man negativt så får man negativt.

Vad är egentligen negativt och positivt???

Det är vi fysiska människor som värderar händelser som positiva och negativa.

Men om man har attraherat till sig en situation som man inte är "nöd" med då kan man genom att ändra fokus medvetet, navigera sig själv åt ett håll som känns mera trivsamt.

Tex. i ditt inlägg, att du inte har fått pengarna, så finns där vibrationer av "brist på pengar i ca x antal månader" . Du vibrerar där "brist" eller "missnöje" (vet i och för sig inte om du är missnöjd, ,en något åt det hållet,, och därför dyker inte pengarna upp heller.

Tycker Szirius beskrev väldigt bra, att många av oss inte aktivt väljer våra tankar och väljer fokus,, därmed så sänder vi ut massor av mixade vibrationer.

Även om man väljer att medvetet skapa sitt liv, så  sänder vi inte alltid ut en ren  vibratoin, utan vi är känslomänniskor, och vi upplevel kontraster, och händelser som vi har attraherat och som får oss att må på olika sätt.

Som Linn säger så vill vi uppleva dessa kontraster just för att kunna expandera.

Har vi upplevt förlust, och sorg, så utvecklar vi en starkare tacksamhetskänsla för våra nära.

Har vi upplevt perioder med lite pengar, så uppskattar vi det vi har och mat för dagen och tak överhuvudet.

Har vi upplevt att bli utesluten ur en grupp, så lär vi oss att visa omtanke gentemot våra medmänniskor.

Etc. Etc.

LIvet är fyllt av kontraster. Inte av negativt eller positivt. Kontraster.

Det finns alltid två delar av en händelser. VI kan välja vad vi vill fokusera på.

När man börjar träna upp denna navigering så att den blir mer medveten, så kanske berg och dalbanans ups and downs inte blir lika höga, skillnaden mellan dem,, det kanske inte blir sådana "katastrof" kontraster

Men vi kommer alltid att uppleva dessa och det är ju det som är livet!!!

Det underbara liv vi lever nu, att uppskatta alla ingredienser i vår tillvaro!! Att vara tacksam för det vi har nu. Att hitta de små sakerna i tillvaron att älska och vara tacksam för , för att låta dessa utformas till större saker .

Lycka kommer bara inifrån, paradiset finns här och nu, om vi väljer att skapa det.

Den materiella biten kommer efteråt, när vi redan känner lyckan och upplever paradiset här och nu.

Attraktionslagen är så komplex, men ändå så enkel!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

retep
2014-02-13 11:00
#41

Ja attraktionslagen är så komplex eftersom den springer ur Karma. Den utrycker Själens historia och utveckling i förhållande till vårt individuella och kollektiva handlande. Tänker att våra funderingar kring detta endast kan bli begripliga genom att vi först på nåt vis kan uppfatta Karma och förstå något av vidden bakom Själens utveckling. Karma är fullkomligt grundläggande och en helt oöverskådlig Lag. Den kommer till utryck i våra personliga liv genom Lagen om attraktion. Jag har inkarnation efter inkarnation levt under olika omständigheter, i olika länder och kulturer. Har varit afrikansk kannibal hövding, kung, drottning, knäckt och bonde. Har varit soldat, våldtagit och mördat i krig, för att sedan, och samtidigt varit god och kärleksfull mot min egen fru och barn. Har dödat min bästa vän i begär över hennes man. Jag har varit en from och godhjärtad nunna. Jag har lärt och glömt igen! Har genom liv efter liv fört med mig alla dessa erfarenheter, för att till slut minnas. Hur att vara uppmärksam och medveten, hur att förhålla mig till allt jag möter i livet. Hur att bli Medveten om vem Jag är, i förhållande till den Peter jag för tillfället är.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
SHIAWASE
2014-02-13 11:12
#42

Åh peter tack❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

J-Artur-K
2014-02-13 13:53
#43

#40 I så fall borde dom lesta få avslag på sökingar. Alla som söker är ju förmodligen missnöjd. 

Om det hade varit att jag fick det snabbt så känns det som att du hadee svarat att det var på grund av att jag önska det och det gjorde jag. 

Spelar ingen roll egentligen. Hur det än blir känns det som att man kan säga att det är på grund av LoA. 

Sänder man ut rädsla tex. att man är rädd att gå ut, för att man är rädd att bli överfallen, då sänder man ut vibrationer som matchar en förövare.

(förenklat beskrivet)

Det där är ju inte ifrån LoA. Är inte svårt för en människa att läsa av folk. Få en bild av vem som är lämpligast att överfalla

OM man sänder ut osäkerhet, går och tittar i golvet, tycker att man är världens ensammaste, är orolig för att bli mobbad, inte tror att man är värdigt, etc, då skickar man ut vibrationer som matchar en mobbares vibration. (också förenklat beskrivet)

 Samma här. Mobbare har oftast problem i hemmet. Dom mobbar andra på grund av egna problem. Självklart tar man en som man ser som lämpligast att mobba. Bättre ta en svagare än ta en som ser ut som en bodybuilder. 

Du nämnde att om man sänder ett leende så får man oftast ett leende tillbaka. Det är ju självklart. Men det ser jag som vanlig psykologiskt sätt att man ger ett leende tillbaka. 

Allt detta är ju bara psykologiskt sunt förnuft. Förövare o mobbare tänker psykologiskt vem som är bäst att ta. Samma med ekonomin jag nämnde. Om jag hade fått det direkt hade du antagligen svarat för att jag tänkte att jag skulle få det.  För det gjorde jag. Så tänkte jag hela tiden att jag måste ju få det denna gång. Så än hur man säger så är det på grund av LoA det händer. 😃

Ny dag nya möjligheter

Magi-cat
2014-02-13 14:00
#44

#43 "Du nämnde att om man sänder ett leende så får man oftast ett leende tillbaka. Det är ju självklart. Men det ser jag som vanlig psykologiskt sätt att man ger ett leende tillbaka." Möjligen var det jag som skrev det. i #14 :-) Kändes iaf bekant…

Just som ett exempel på vanlig, hederlig psykologi. :-)

Håller med dig om att mycket verkar vara vanligt sunt förnuft… Sunt förnuft är f.ö. en god och ofta underskattad egenskap.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

SHIAWASE
2014-02-13 14:02
#45

Ok Artur!! Då tänker vi olika🙂Jag är inte ute efter att övertyga någon om något, jag vet vad jag vet❤️Och du har förmodligen din vetskap(tro),,,☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Spirit Of Light
2014-02-13 15:16
#46

Hej alla underbara människor!❤️❤️❤️

Mycket intressanta diskussioner om LOA ni har, och ni har verkligen berört många aspekter av det hela.👍

Det jag skulle vilja tilläga..om jag får…är att allt som finns i detta universum är olika essenser av elementarpartiklar, energi, frekvenser, vibrationer och attraktion. Det är vad du, jag och allt i hela universum är uppbyggda och bestående av. Som de ”energi essenser” vi är…både genom vår synvinkel/plattform/perspektiv som ”fysiska-JAG” medvetanden på denna planet av tid och rum…OCH… samtidigt genom vår synvinkel/plattform/perspektiv som ”icke-fysiska JAG” medvetende i andevärlden, sänder vi hela tiden ut olika typer av vibrationer och frekvenser från oss själva. Oftast helt omedvetet.

Då detta sedan är ett universum av attraktion, där LOA är den kraft/lag som är förvaltaren, övervakaren och samman-kopplaren av alla vibrationer och frekvenser som existerar, så är därför termer ”likes attract likes” både mycket användbar och välkänd i de flesta LOA kretsar…🙂

Det är dock långt ifrån alla människor… från vår fysiska utgångspunkt på planeten jorden…som förstår detta med energier, vibrationer och frekvenser alls, då dessa självklart är helt osynliga essenser för alla oss människor och vars ”effekter” endast kan ”kännas” om man tex spelar på en gitarr där strängarnas vibrationer känns i fingrarna, där frekvenserna sedan kan höras som förhoppningsvis bra musik…🥳…och där även energin som musiken skapar inom en kan kännas som glädjefulla upplyftande stärkande känslor eller som ledsna sorgna ”låga” känslor, om man inte gillar det som spelas.

För att förstå mer om LOA…. måste du tänka och förstå att HELA DU är som denna ”gitarr” som ständigt ger dig i från olika vibrationer beroende på vilka ”strängar” du väljer att spela på och hur. Kanske kan va svårt men försök iaf…😉 Föreställ dig sedan att de vibrationer som kommer från dig skapas genom dina tankar, de ord du använder (varenda ett av dom), dina känslor, dina dag-drömmar, dina visioner, dina önskningar, ditt förhållningsätt (mot dig själv, andra, livet,planeten jorden, allt..), dina begär, din vilja och dina avsikter.

För att nu väldigt åskådliggörande men i enkla termer visa hur LOA fungerar och hur all skapande process går till (fysisk som icke-fysisk) så kan vi ju då…eftersom det är många kvinnor här..😃 ta ämnet SKOR som exempel..😉😎, som många kvinnor tycks älska speciellt mycket, men för oss män av oförstålig anledning..😂. För att göra detta ännu mer åskådliggörande så tar vi därför den mest ”anti-sko” mannen som finns i världen, Herr Anti Skoman..boendes i Finland kanske..👍..och försöker göra honom till den främsta experten i världen på skor.

Så eftersom han knappt aldrig tänkt på skor i hela hans 50-åriga liv hittils, så finns det därför inte en enda sträng på hans ”gitarr” att spela på vibrationen/ämnet ”skor” än så länge. Men så tänker vi då att Anti Skoman börjar tänka en tanke om skor, tex: ”Undra hur skor tillverkas”…vilket omedelbart gör att han får en sträng att spela på sin gitarr. Och inte bara det…vibrationen som den strängen skapar går sedan ut och precis som ringer på vattnet fortplantar sig energi-essens mässigt genom rums-tiden och uppfattas helt och fullt ut av universum.

Då detta som sagt är ett universum av attraktion, så tolkar universum/gud/”allt-det som-är”/källan..vad ni än vill kalla det… den inkommande energi-essens vibrationen som en ”begäran om mer” och genom LOA…som är övervakaren, förvaltaren och samman-kopplare av alla vibrationer och frekvenser i hela universum som sagt…så paras den mottagna energi-essensen ihop med en liknande matchande vibration i energi-essens hänseende…och skickas tillbaka till avsändaren.

Genom denna process har nu vår Anti Skoman fått en ny sträng på sin gitarr tillbaka från universum som tanke mässigt lyder ”Kanske det finns någon fabrik i Finland som tillverkar skor?” Denna tanke tänkt mer än 17 sekunder (mer om det senare) skapar åny en vibrations utsändning energi-essens mässigt, som ringar på vattnet nu återigen strömmar ut och uppfattas av universum som en ”begäran om mer” där LOA återigen matchar ihop denna energi-essens med en liknande av samma typ och sänder tillbaka den till vår avsändare Anti Skoman som därigenom får ytterligare en sträng på sina gitarr att använda sig av som tankemässigt lyder: ”Kanske jag skulle kunna söka upp på internet om det fanns en skotillverkare som kunde lära mig allt om skor och där jag kunde få praktisera ett tag?”

Ok, hänger ni med?..😎

Fin fint!

Med andra ord…ju mer han börjar tänka på skor..desto mer tankar om skor ”från ingenstans” för han tillgång till p.g.a att LOA matchar ihop de utsända tanke-vibrationerna energi-essens mässigt med matchande energi-essenser av samma typ..och sänder tillbaka dom genom rums-tiden till avsändare. Sedan kommer något viktigt att minnas, och det är att redan efter ENDAST 17 SEKUNDERS fokuserande på något (=utsändandet av en vibration)…om vad som helst.. så reagerar universum/LOA på det och börjar sända tillbaka en matchande energi-essens vibration tillbaka (=en ny sträng på ens gitarr) Det innebär, för att INTE kunna attrahera något till sig, så måste man tänka en helt ny tanke som man aldrig någonsin har tänkt förut, var 16 sekund alla ens vakna timmar livet ut! En ganska tuff uppgift minst sagt…🤪

Därefter kommer detta; ju mer strängar på ens gitarr man attrahera till sig i ETT ÄMNE, desto mer, högre och kraftfullare börjar/kan man spela på ens gitarr om det ämnet. Ju mer och högre man spelar på sin ”vibrations gitarr” (=ju mer man fokuserar på ett ämne) desto mer energi och kraft samlar/skapar man energi-mässigt kring det ämne ens gitarr spelar ”melodier om”. När tillräckligt mycket energi och kraft byggs upp genom det ämne man fokuserat sitt ”gitarr-spelande” på, så skapas en ”attraktionspunkt”

Och nu kommer något viktigt: När sedan den samlade kraften i det fokuserade ämnets specifika energi-essens vibration i ens attraktionspunkt blivet mkt stor och tung, så börjar dess samlade essenser till slut manifesteras in i den fysiska rums-tiden i form av saker, personer, händelser, ”sammanträffande”, ”slumpmässiga tillfälligheter och ”oväntade upplevelser” etc som är en perfekt match energimässigt. vibrationsmässigt och frekvensmässigt till den samlade kraften i ens attraktionspunkt.

Tänk nu återigen på vår vän Anti Skoman..😃

Från den första tanken på skor leder det sedan ända fram till att han väldigt nyfiket går ut på nätet och där hittar…låt oss säga.. firman ”Skooimulainen”..😉 Från ingenting har han alltså genom/med hjälp av LOA manifesterat/skapat/hittat en skofabrik som skulle kunna lära honom mer om skor, vilket var hans avsikt.

Genom att ytterligare fokusera än mera på det hela, och tänka positiva, glada, förväntansfulla, intresserade nyfikna tankar på ämnet och vilja ta reda på mkt mer om denna skofabrik, så kommer han genom det sedan i kontakt med världens trevligaste chef för den firman. De får sedan en jättebra relation genom de många glada,nyfikna intresserade frågor av vår urtrevlige vän Anti Skoman ställer, som genom det sedan plötsligt får även ett mycket glatt och överraskande erbjudande om att få praktisera på denna fabrik och lära sig mer om skor pga sin väldigt positiva, sprudlande och energiskapande personlighet som ringar på vattnet smittar av sig på skofirmans chef och dennes egna energi och tankar. Från ingenting har han alltså genom sin egen vibrationsutsändning…och genom/med assistans av LOA… skapat/hittat/manifesterat en fysisk skofabrik, världens trevligaste skofabrikör, som dedan även gör det möjligt för honom att praktisera på firman, vilket var just precis exakt hans stora önskan redan från ett tidigt stadium när han började tänka på ämnet ”skor”..

Sedan kommer detta: Det spelar inget roll vad ämnet för er uppmärksamhet och fokus är, LOA/universum gör ingen skillnad ifall ni vill ha något eller inte ha något, om ni älskar något eller hatar något, om ni avgudar något eller avskyr något. I detta universum av attraktion, så är enbart ert eget FOKUSERANDE på vad det än är, det som inom 17 sekunder för mer av samma energi-essens vibration till er som ni SJÄLVA sänder ut om detta ämne ni fokuserar på, oavsett om ni vill det eller inte…och oavsett om ni är medvetna om det eller inte.

Så låt oss säga att ämnet är Stocholms tunnelbana som twinflamewolf nämnde och vi tänker att vi jobbar där. Genom att jobba där är det omöjligt att inte fokusera på olika aspekter av sitt jobb. Genom ens specifika tankar om vad som helst rörande sitt jobb, är det sedan omöjligt p.g.a LOA att INTE attrahera till sig MER AV motsvarande matchande energi-essens vibrationer man SJÄLV sänder ut, om man inte tänker en helt ny aldrig tidigare tänkt tanke var 16 sekund vill säga.. Genom att då helt omedvetet tänka tankar om sitt jobb på tunnelbanan och genom det känna olika positiva/negativa känslor om det hela som skapar ett visst ”förhållningssätt/attityd” etc…så skapas/manifesteras till slut…inte första dagen, inte andra dagen men någon dag när en tillräckligt stor, tung och kraftfull attraktionspunkt bildats….en perfekt matchande fysisk ”återspegling” i rum-tiden av exakt det energi-essens mässiga innehåll som ens attraktionspunkt har samlat ihop till.

Därför, för att skapa, attrahera och manifesterar det man tycker är bra, gott, positivt, kärleksfullt och glädjerikt i livet ur sin egen helt unika personliga synvinkel, så måste man medvetet ge sin odelade uppmärksamhet och fokuserade vibrations utsänding (=sitt gitarr spelande) ENBART åt det (ämnet/sakerna) som man SJÄLV tycker är bra, gott, positivt, kärleksfullt och glädjerikt ur sin eget perspektiv…och bortse från alla andra som tycker/gör/agerar/säger något helt annorlunda än man själv. Istället, genom att tillåta andra att tycka, tänka och skapa precis det dom vill och tycker är bra ur deras eget unika personliga synsätt/utgångspunkt…kan man leva sida vid sida med vem som helst utan att bli ”offer” för eller attrahera något av det den andra skapar eller manifesterar till sig SJÄLV… om man inte SJÄLV börjar sända ut samma typ av innehållsmässiga energi-essens vibrationer ang det/någon/något man inte gillar eller det/något/någon man tycker beter sig olämpligt osv från sin egen synvinkel.

För att ta ett exempel t.ex hur en inbrotts tjuv attraherar den person vars hus han kommer råna, som kan bli till ett avslutande test här för er att se hur mkt om LOA ni nu vet…😉

Två personer lever grannar på en gata. Den ena är väldigt positiv, glad, inte rädd för något, avslappnad, lugn och är väldigt inbjudande för andra grannar att besöka och ha kul med. Han är så orädd att han sällan inte ens låser bakdörren, ”för att ungarna alltid ska kunna komma in om dom varit ute och haft skoj på stan men glömt nyckeln” som han brukar säga och skratta hög innan han direkt somnar utan någon oro om någonting.

Den andre grannen däremot mycket mer inåtvänd, misstror grannar och tror att deras barn ska stjäla saker från honom och har ständiga kontroverser med alla i hans närhet. Han är väldigt osäker inom sig, känner sig ofta stressad på jobbet och är ofta arg på andra ”som tror dom är så mycket bättre och finare än mig”. Han är livrädd för inbrott och har därför installerat värsta larmet som är på under natten i visa delar av huset, samtidigt som han minst tre gånger innan läggdax kontrollerar så alla dörrar och fönster är ordentligt stängda och låsta så att han sedan vågar gå till sängs och sova.

Så, då LOA är övervakaren, förvaltaren och samman-kopplaren av alla vibrationer och frekvenser i hela universum, och inom 17 sekunder börjar skicka tillbaka en perfekt matchande energi-essens till en avsändare av en specifik vibration….vilken av dessa grannar tror ni har samlat ihop en mkt stor, tung och kraftfull attraktionsspunkt genom sina vibrationsutsändningar, som genom rum-tiden kommer attrahera/skapa/manifestera in en inbrottstjuv till hans fysiska ”verklighet” och hus till slut ??…😎

Hoppas detta gör det lite lättare att förstå LOA och hjälper till att besvarar vissa frågor och funderingar som framförts här…🙂

Infinite LOVE and LIGHT…in ALL-ways…as always..to YOU.❤️❤️❤️

Magi-cat
2014-02-13 15:45
#47

#46 Så - kontentan - den som har gjort fel och tänkt fel får alltså inbrott i sin bostad? (=råkar ut för något tråkigt) Den som gjort rätt och tänkt rätt får inte inbrott? (=klarar sig)

edit:(Du sade mycket mer än så, sorry, men väldigt väldigt nerkortat…:-))


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

retep
2014-02-13 16:28
#48

#47! Du kan välja att se det så bokstavligt, eller så kan du försöka förstå och se principen och vidden bakom det Spirit Of Light beskriver så bra i #46

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
retep
2014-02-13 16:36
#49

Eftersom LOA är en lag som är grundad i Karmalagen om orsak och verkan är det mycket mer komplext än så. Vår väv av handlingar genom otaliga inkarnationer är invävda i och utgör därmed, också…kontentan av våra nuvarande handlingar.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Magi-cat
2014-02-13 17:06
#50

Jag förstår att partituret är enormt och obegränsat och min förmåga till notläsning begränsad. :-) Sorry! Tack för svar och för ert tålamod!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Twinflamewolf
2014-02-13 17:51
#51

Jag måste säga att jag läser mest en massa ordbajseri,ursäkta uttrycket men kommer i skrivande stund inte på något bättre.Karma tror jag inte ett smack på lika lite att vi lever flera liv men jag ser en massa ord som lätt kan invagga en svag människa som söker in i dessa kretsar men möter besvikelsen när hon inte får det hon attraherar för hon attraherar fel.

Beträffande mitt fd jobb var det raka motsatsen en högsta innerligt djupa önskan att slippa undan dessa händelser och var höll LoA hus då undrar jag.

Jag tackar för alla svar men jag blir djupt ledsen över hur det här kan förvrida hjärnan hos en människa men jag tackar för mig och lämnar diskussionen,jag kom med frågor och fick mina svar samt bekräftat det jag redan från början befarade och det gör mig djupt ledsen att man kan gå på alla dessa tomma ord och löften om ett bättre liv.Ha en fortsatt fin kväll på er 🌺

retep
2014-02-13 18:32
#52

Vi har alla rätten att förbli i vår föreställning, även då den är begränsande och grundad i okunnighet. Som väl är så är livet sådant att vi trots allt utvecklas och efterhand mindre eller mer medvetet befrias från vårt motstånd. Och som väl, viktigt och värdefullt är. Är att vi alla har möjlighet att höja oss själva och bli mer kunniga och medvetna. Bara genom att vi väljer att vara uppmärksamma…på var vi vänder vår uppmärksamhet…och ser hur många dörrar öppnas!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
2014-02-13 18:34
#53

#51 För min del är det långt ifrån tomma ord och löften, för min del är det en vetskap som hjälpt mig att förstå hur jag kan skapa mig ett liv i harmoni.

[Torahzen]
2014-02-13 19:14
#54

Jag vill bara tassa in och påpeka att jag inte tycker det finns något rätt eller fel enligt LoA. Det är våra egna värderingar av rätt och fel som många gånger begränsar oss.

gavran
2014-02-13 19:59
#55

Nu har jag inte läst hela tråden så nån annan kanske redan skrivit det här, men jag läste senast idag svaret på en liknande fråga.

 "Varför skulle man själv välja att dra på sig olycka och elände?" 

Svaret var att alla hela tiden skapar sin tillvaro genom sin vibration, men dom flesta människor är ju inte medvetna om det (än). Så dom som drar till sig detta gör det ju inte medvetet. Hade dom varit insatta i LOA så hade dom sannolikt dragit till sig trevligare händelser! :)

Annons:
Loris M
2014-02-13 19:59
#56

Hur kan man vara så arrogant och dryg och skriva något i stil med: Det är dock långt ifrån alla människor som förstår detta…. eller som någon annan skrev: Vi har alla rätten att förbli i vår föreställning, även då den är begränsande och grundad i okunnighet. Alltså allvarligt?! Gapskrattar.. och hur känns det förresten att vara en av få som fattar hela grejen och förstår hur universum fungerar medan alla andra är okunniga?

Så då skulle vi kunna säga att de som svälter har tyvärr inte fattat poängen? Det tycker jag är synd, någon borde nästan tipsa dem hur man får mat.  Det är bara att sitta och önska så man kommer upp till rätt vibrationer och vips så finns maten på bordet. Enkelt, eller hur? Det borde ju fungera eftersom "allt du önskar finns i överflöd" som ni brukar säga det. 😂

Jag vet att detta med LoA är förunnat bara västvärlden (verkar det som) men tycker inte ni att någon borde underätta om detta lag åtminstone de som svälter så vi kan få bukt med detta världsprblem?  

Bemöda er inte att svara är ni snälla, för jag tänker inte skriva något mer här. Jag vill inte riskera att vi stör varandras vibrationer och manifesterar saker som inte är tänkta att manifesteras.😉

SHIAWASE
2014-02-13 20:19
#57

Vill först tacka Twinflamewolf för att du startade tråden, eftersom den har gett många intressanta infallsvinklar❤️

Som jag nämnt tidigare, är det ingen som försöker övertyga någon om något🌊

Magi-Cat och Artur, ni pratade om sunt förnuft, och jag håller med, särskilt det jag skrev om , ett leende och du får tillbaka ett leende,, etc. sunt förnuft!

Men för mig handlar LoA vädligt mycket om sunt förnuft.

När jag tittar baka på mitt liv, så upptäcker jag att jag har alltid levt helt självklart efter LoA,, eller det gör vi ju alla jämt och ständigt,, men jag har alltid varti"bra" på att fokusera positivt och få det tillbaka.

SEdan har jag ju självklart erfarenheter av att ha fokuserat på något jag ABSOLUT INTE vill ha  , och har då fått det också😉

Innan jag visste om ordet Attraktionslagen, så hade jag upptäckt dessa mönster i mitt liv, att vill jag uppnå något så måste jag ändra fokus, och är det något jag inte vill ha i mitt liv så måste jag också ändra fokus ,,,

Allt detta kändes som en del av sunt förnuft, självklarhet etc.

Senare när jag kom i kontakt med Attraktionslagen via yttre material, fick jag ord på det jag redan visste, och sedan genom bättre kontakt med MIG SJÄLV, har vetskapen ökat.

Men, men det är ju jag och mina upplevelser☀️

Så som jag nämnde tidigare, LoA är väldigt komplex på vissa plan, eftersom det handlar om vår totala existens inte bara som fysiska varelser utan som själar, som energi, om universum,  men samtidigt enkelt på vissa plan.

🌊

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Magi-cat
2014-02-13 20:22
#58

#56 Exakt, mesa! 👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

retep
2014-02-13 20:25
#59

Då mesa, låter jag bli att bemöda mig om att svara dig? Att veta alla andra INTE är okunniga är själva andligen till att kunna säga att det är inte alla som förstår och att vi faktiskt har rätten att bli kvar i vår föreställning. Lycka är ett val också för dem som lever med svält…precis som det är ett val för dem som lever i överflöd!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

szirius
2014-02-13 20:35
#60

#46 👍

# 54 mkt mkt viktigt🤗

#55 Ja, precis🙂. 

Att förstå LoA skiljer sig inte från personlig utveckling, det gäller att bli medveten om hur man tänker för att kunna förändra sig själv och utvecklas. Att iaktta hur det känns och vad som händer beroende på vilka tankar man tillåter husera i oss. Börja känna igen vad det här med "vibrationer" är och öva upp hur man kan välja de vibbar som höjer sig, som är "rena" . (Det är ju faktiskt vad man gör tex via meditation.)

[Kathja]1
2014-02-13 20:41
#61

LoA är som det är, oavsett om man förstår eller ej - och det handlar inte om att ha läst en bok, eller gått en kurs  - det handlar om att upptäcka att man genom att må bra skapar mer att må bra av. Det handlar om att inse att vi kan välja förhållningssätt till saker och ting, vi måste inte må på ett visst sätt av en viss sak. För som sagt, då hade alla reagerat lika dant i en lika dan situation. Och det handlar inte om att vissa gör "rätt" och andra "fel"  -  vi gör alla det vi gör för att vi där och då ser det som det bästa för oss just då. Och i det kan det inte bli fel.

Sedan kan jag hålla med om att LoA som ett begrepp hör till västvärlden, men som fenomen är det allmängiltigt - är det en universell lag så är det.  😉MEN vi får inte glömma att bara för att jag anser att mitt liv vore "dåligt" om jag var fattig så innebär inte det att alla fattiga anser att deras liv är dåliga. Just om Peter säger, lycka är ett val, ett förhållningssätt som inte på något sätt har med våra yttre förutsättningar att göra.

Det gör att vi inte borde avgöra andra människors välbefinnande nivå genom att se på hur de har det i det yttre eftersom det inte på något sätt visar hur vi mår. Och LoA handlar om mående, inget annat. Det handlar om känslor, inte om saker, men sakerna ger oss känslor därför kan vi manifestera det ( i viss mån) genom våra känslor. Helt enkelt därför att allt är energi och energi påverkar energi.

SHIAWASE
2014-02-13 20:53
#62

Mycket bra ord Kathja❤️

Det yttre visar inte på något sätt hur vi mår☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
2014-02-13 21:35
#63

Tack du! Det är kanske lätt att bli fördömande, att gå in och tro att mitt liv är bättre än någon annans för jag har ett hus av tegel, eller hela skor. Men det är ju ganska cyniskt (och ytligt!) tycker jag. 😎

retep
2014-02-13 21:40
#64

Kanske skall vi ändå vara litet tillmötesgående med de som har en annan uppfattning och erkänna att vi också kan se svårigheterna kring att alltid kunna vara lycklig under livets olika omständigheter.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
2014-02-13 21:44
#65

Oh ja! Annars vore vi väl omänskliga, och mänskliga är vi nog alla. 😉

J-Artur-K
2014-02-13 21:46
#66

Energier har alla människor. Bara man tänker på en person kan man känna dens energier. 

Allt jag hör om LoA här i tråden. Kan man se att det är saker som har andra förklaringar. Det där med energierna. Är ju inte på grund av LoA i min åsikt, Finns ganska mycket mera man kan ta upp om dom energierna och då är det inte i LoA samman hang. 

När jag läser allt dett om LoA så är det som man olokar lite saker här o där Sedan låter det så bra sedan kallar man att allt det är LoA men dom sakerna för det mycket andra förklaringar till. 

Om varje människa kör efter LoA och vill bli miljonär. Vart ska alla pengarna komma ifrån då ? Någon måste ju ge pengarna. Man kan inte bara trycka nya. 

Om det finns 10 exmeplar av en bil. 100 personer som följer LoA vill ha en sådan bil. Men det finns bara 10 exemplar och just då är det 10 andra personer som har en sådan bil. Vad händer då ? 

I min åsikt är det att LoA låter så bra. Är därför folk tror på det. Men när man hör om olika saker så kan man se klart o tydligt andra förklaringar till det. Speciellt att människor avger sig energier. Där var det jag reagera mest på. För varje människa ger ifrån sig energier. Men har inte alls något med LoA att göra. 

Tycker det bara är strunt prat som tas upp. 😃

LoA tar ju gott o blandat ifrån andra saker sedan har man döppt det till LoA. 🙂

Som jag nämnde kan det inte fungera som det sägs. Om alla följer LoA så kan inte alla få bli miljonärer. Alla kan inte få samma bil o allt sådant. Det kan inte fungera så. För det är omöjligt. Sunt förnuft. 🙂

Man behöver inte ens ha alla människor för göra det omöjligt. Räker ju bara med om det är vist antal som vill ha samma sak o följer LoA helt o hålllet. Sedan finns det inte upplaga för att alla ska kunna få det. Det man vill ha så måste en annan person förlora det som man vill ha. 🙂

Ny dag nya möjligheter

SHIAWASE
2014-02-13 21:47
#67

Absolut Peter!☀️

Det kommer ju fram väldigt mycket här i våra olika trådar, och vi hjälper ju varandra att navigera igenom så att säga, när mycket stormar runt omkring oss.

För mig personligen har det  blivit så mycket lättare att  ta sig hur en "svårighet" och förhållandesättet till en sådan i och med att jag nu vet att jag är fullt ansvarig över mitt mående,  och att jag faktiskt kan välja att skifta fokus,,,

Men självklart så hoppar vi alla upp och ner och runt på känsloskalan🙂

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-02-13 21:54
#68

# 66  Det där har vi tagit upp i tidigare trådar vilka vi hänvisat till i början av denna tråd. 😉

Alla" följer" (det är fortfarande inget du kan välja bort) LoA men alla vill inte bli miljonärer, det är ju även som så att det räcker inte att tänka "pengar" så har du pengar  -  nu måste skicka tankar (eg känslorna) som har samma vibb som tex pengar. Allt det där står det om redan i Bibeln btw, så inget nytt under solen. 😃

J-Artur-K
2014-02-13 22:09
#69

#68 En fråga dom där vibarna är det vibar som är ifrån LoA ?🙂

Ny dag nya möjligheter

Annons:
[Kathja]1
2014-02-13 22:16
#70

Hur menar du? 

Med vibbar så menar jag en energin jag (vi) sänder ut hela tiden men som ändrar frekvens beroende på tankar/känslor/humör. Allt här världen är energi. 😃 Så att vibba på med samma energi innebär att skicka ut samma frekvens. Blev det svar på frågan? 🤔

Så nej, inga vibbar från LoA. 😉

retep
2014-02-13 22:24
#71

Jag skulle säga att "det som är ifrån LoA" kommer ifrån samma källa som det som ligger till grund för Bibeln. Det finns nämligen bara en källa, Ett ursprung!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

SHIAWASE
2014-02-13 22:26
#72

Artur, vi sänder ut vibrationer från oss själva. Vi sänder ut olika frekvenser. Vi kan justera vår frekvens medvetet om vi så önskar, genom att använda våra känslor, de visar oss vilken frekvens som vi skickar ut.

Att medvetet använda sig av LoA handlar ju inte om att manifestera miljoner , bilar eller andra SAKER.

Det handlar om att må bra.

Livet är till för att njutas av!

Lyckan kommer bara inifrån.

Attraktionslagen är en naturlag, som fungerar och verkar alltid. Vi kan välja att medvetet "jobba" med den och aktivt verka för vårat eget välmående, men även om vi inte gör det, så svarar universum alltid på den vibration den frekvens som vi sänder ut. Och  det som kommer till oss i vår tillvaro matchar ALLTID det som vi sänder ut.

Men som vi har nämnt flera gånger i tråden kan man inte förenkla det och säga att ett barn som lever i misär har "fått vad hen har förtjänat". Det är ju absolut inte så det fungerar.

MEN vi är totalt ansvariga för vårat eget liv, ingen kan skapa i min tillvaro, jag ansvarar för min lycka, och jag har ALLTID ett val hur jag vill förhålla mig till livet.

SAKERNA är en bisak. Som vi också nämnt, så kan man ju inte bedöma huruvida en person är lycklig eller inte på deras yttre. Det finns de som lever hur enkelt som helst och är innerligt lyckliga och harmoniska, och tvärtom.

Detta är som sagt så som jag tänker.

MEN igen, vi har alla våra funderingar, det finns inget rätt eller fel, vi upplever alla saker och ting annorlunda.

Men genom att diskutera och bolla med varandra kan man få nya insikter, eller så förstärker man sin egen tankebana🙂

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-02-13 22:30
#73

Jag tänker att om något "är ifrån" så innebär det att källan till detta som är har sitt ursprung i något som något annat än mig  -  och det är det ju inte. Men det är ju just eftersom allt är ett (Gud eller Källan eller vad du nu vill kalla "det") som vi kan styra det på det sättet som man kallar för LoA. Men egentligen beror det bara på att hela skapelsen bygger på orsak och verkan. Oavsett vad det handlar om.

gardit
2014-02-13 22:58
#74

Jag började läsa, men fick snabbt övergå till skumläsande för här står ju massor bra saker…

Vi människor är små. När jag ser mig omkring ser jag en bråkdel av allt som omger mig, jag ser väggar, golv och tak för tillfället😃 Jag kan omöjligt ta in och förstå allt som sker runt mig och därmed påverkar mitt liv. Däremot vet jag att jag mår så mycket bättre om jag sjunger glatt än om jag går runt och klagar (ibland är det befogat, men alltför ofta obefogat). 

Det är kanske som att se på vår planet - från min horisont ser den platt ut men från månen syns det att den är rund. 

Jag gör så gott jag kan, jag är inte mer människa än så.

Mandra
2014-02-14 03:55
#75

#66 av J-Artur-K Allt jag hör om LoA här i tråden. Kan man se att det är saker som har andra förklaringar. Det där med energierna. Är ju inte på grund av LoA i min åsikt…

Jag håller med dig faktiskt, trots att jag "tror på" (vet att") båda LOA och karmalagen. Men jag anser att det är två olika saker och att det skulle bli så mkt mer begripligt om man förklarade det som två olika saker. Det här med energier, vibbar, vortex mm är ganska obegripligt även för mig - trots att jag alltså är övertygad om att både LOA och karma existerar.

Men det är t ex helt meningslöst att säga att folk som svälter tänker fel, sänder ut dessa vibbar, inte vill bli miljonärer mm. Helt obegripligt är det också.

LOA är en sak - karma något helt annat (LOA utgår inte från karma, nej), men båda lagarna samverkar i Universum och formar våra liv.

Karmalagen är den mest grundläggande lagen av dem två och styr hela Universums utveckling. Allting strävar alltid konstant efter att utvecklas (Allting rör sig, som den yttersta Lagen säger - annars existerar det inte och när det rör sig utvecklas det).

Syftet med alltihop är att ta sig från en punkt (starten), varje väsen utgår då ifrån Källan, genom otaliga inkarnationer för att utvecklas och kommer då till slutpunkten, som är en återgång till Källan.

Karma är en inbyggd mekanism - och måste vara det - för annars skulle inget utvecklas (och icke-utveckling innebär stagnation/död/icke-existenes). Så alla levande väsen har denna mekanism inbyggd - allt ifrån mineraler till gudomar.

Mineraler, växter och djur är också underkastade karmalagen - men hos dem är den mer tvingande - de "tvingas fram" i utvecklingen. F o m människostadiet finns också lagen om den fria viljan att ta hänsyn till, en egenskap som inte lägre väsen har på samma sätt.

Men låt oss återgå till karmat. Det är alltså en skola där det gäller att ta sig från första klass (nyss utstigen ur Källan) till sista klass och examen/återgång till Källan. Under resans gång finns massvis med saker man måste lära sig, läxor, för att man ska kunna ta examen.

T ex att kunna ta vara på sig själv, överleva i den fysiska världen, lära sig ansvar för andra, att inte mörda (eller begå andra brott), att inte bli mördad (eller låta andra hunsa med en hur som helst), att lära sig hantera (inte kontrollera) sina känslor, ja t o m att utveckla dem (vilket görs under djurstadiet - inget djur har så komplext känslospektrum som en människa, utan känslorna "bildas och utvecklas under resans gång) att utveckla våra kunskaper, att utveckla sin nyfikenhet och lust att utvecklas mm mm. Det finns massvis med saker man måste lära sig för att ta examen (och jag känner inte ens till bråkdelen av dem).

Vad man lär sig på mineral- och växtstadiet har jag ingen aning om - men alla vet att att djurstadiet är ett väldigt grymt stadie (ur vår mänskliga synpunkt sett). Djuren sliter sönder varann och äter upp varann osv - det är lagen att bara den starkaste överlever som gäller. (Det här har faktiskt med hela artens överlevnad att göra - bara de med starkast gener överlever - vilket är en garanti för att arten överlever). Djuren lär sig massvis med "överlevnadsteknik" för att överleva.

När ett väsen kommit en bit på vägen när det gäller detta - så övergår väsendet till människa. Men i början är fortfarande fokus på överlevnad - sitter i baschakrat, så det är detta chakras  färdigheter man "tränar" upp.

Alla väsen börjar från 0 och stiger uppåt till slutmålet - men vi befinner oss på olika utvecklingsnivåer, går i olika klasser. Just nu är det väldigt många väsen som ganska nyligen övergått från djurstadiet till människostadiet. Det är dessa människor som lever i världens fattigaste områden och en del av dem svälter. 

Det här är givetvis ingen ursäkt för att man inte ska hjälpa dessa människor eller låta bli att tycka synd om dem (tycka att hela skiten är fördjävlig). om man har möjlighet, tid, ork, medel, kunskaper mm att hjälpa till ska man naturligtvis göra det - och samtidigt man kanske då utvecklar sig själv, sina känslor (typ empati, kärlek, omtanke, att samarbeta mm) på kuppen.

För mig är saker och ting mkt mer begripliga om man ser detta ur karmalagens synvinkel - den ger mening åt saker och ting. Men bara om man förstår att den inte är ett straff - utan det handlar om läxor/utveckling. 

Så att man "drar till sig saker och ting" är inte ett straff, man har inte gjort något för att förtjäna "dåliga saker", man tänker inte fel - utan man håller bara på att lära sig en viss läxa (som antingen är helt ny för en eller så har man fått underkänt på den i tidigare liv).

Att blanda in LOA i karmalagen gör dem båda  obegripliga tycker jag. LOA är något som man kan använda sig av när man kommit över de "undre/lägre" läxorna och då kan man använda den till att skapa ett bättre liv - önska sig saker (tycker jag är ett bättre ord än attrahera).
För vem kan väl tänka sig att stenar, växter och djur använder sig av LOA - och inte heller människor som svälter.

Nej, håll lagarna åtskilda så blir de mer begripligt. Bara min åsikt.

linnease
2014-02-14 05:19
#76

#56  "…hur känns det förresten att vara en av få som fattar hela grejen och förstår hur universum fungerar/../?"

Det känns heeelt fantastiskt!!! 🤗❤️ Magiskt!! Och ungefär som äntligen Hemma 🤗. Och så cool, fri att skapa, fri att leka med energier och upplevelser, fri att VARA! Och sån enorm beundran och uppskattning av hur hela verkligheten är sammanvävd, och hur mycket guld som finns att hitta överallt man än tittar, och för alla varelser av alla tänkbara slag som skapar verkligheten ihop med oss ✨👋❤️❤️❤️☀️☀️🌈🌈🎈🌺🤗

Tack för att ni finns och är med här och leker, allihop i den här tråden och överallt annars ❤️

Annons:
Otroulig
2014-02-14 08:19
#77

Puss Linn! Inga smilisar här idag. Du är helt underbar!! Tack för att DU finns!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-02-14 08:38
#78

#76 Finaste bästaste Linn! 💋❤️🥳☀️🌈🎈

Kan inte annat än instämma i det självklara svaret att det känns underbart!!!! att ha fattat grejen.

Och inte underbart för att jag alltid lyckas med att skapa det jag hade tänkt mig, utan underbart därför att jag nu VET att jag skapar mitt liv, jag VET att ALLT i mitt liv är en GÅVA och jag VET att allt i mitt liv är Gud som visar mig sin kärlek. I ALLT, ALLTID. 

Och där finns det en harmoni, en trygghet, kärlek, tillit och skaparglädje. Där finns det en förståelse för hur allt faktiskt fungerar och vad vi skulle kunna åstadkomma om vi alla bara fattade grejen. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

retep
2014-02-14 09:59
#79

Om vi nu är överens om att Karma är den universella, grundläggande lagen. Vilken lag utgår då Lagen om attraktion från, är länkad till och samspelar med? Enligt min uppfattning så sker attraktion, på alla nivåer av skapelsen och livet. Och det inom Karmalagen…eller genom att vara ett uttryck för Karmalagen.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
2014-02-14 10:08
#80

#79 Ingen aning! Och i sanningens namn bryr jag mig inte om hur bara att. 😎

Mandra
2014-02-14 10:26
#81

Jag har funderat som sjutton på det här med lagarna de senaste veckorna och kommit fram till vissa saker.

Rörelselagen är den mest grundläggande - den som säger att allt rör sig.

Karmalagen bestämmer sedan hur allting rör sig (utvecklas).

Dessa två lagar gäller alla väsen, mineraler, växter, djur, människor, änglar osv uppåt.

Lagen om den fria viljan dyker upp först på människans nivå.

LOA dyker upp på samma nivå - tror inte väsen under människans nivå kan utnyttja LOA, de är underställda enbart de två första lagarna.

LOA tillkommer, tror jag, för att människor och väsen där över ska kunna lära sig hantera den fria viljan. Visserligen handlar det om en slags attraktion - men inte densamma som i karmalagen - omedveten. Så fort något är omedvetet hör det nog till karmalagen. LOA måste tillhöra vårt medvetna tänkande - ett sätt att med hjälp av den fria viljan kunna påverka saker och ting (man måste då ha fri vilja). 

Karmat visar på vad som behöver ändras. LOA är ett verktyg med vilken man kan ändra det.

(Jag har grunnat på detta i flera veckor för innan gjorde jag heller ingen större skillnad.)

För att inte blanda ihop de två lagarna skulle jag faktiskt vilja döpa om LOA till något annat. Medveten attraktion, Affirmationslagen eller, helst, Önskelagen.

Jag håller nämligen inte med om att man inte kan önska saker och ting om man inte befinner sig på en högre vibration (som jag uppfattar det att många av er anser). Det går hur bra som helst att önska precis vad som helst ur vilken vibration som helst. Det som är avgörande för om en önskan går igenom eller inte är inte vibrationen - utan om det finns någon blockering/negativt karma i vägen för just den önskningen (inte i allmänhet alltså) utan bara för just den önskan (hur högt önskan ligger spelar också stor roll). (Jag vet att det är så för jag kan önska ur vilken känsla/vibration som helst.) (Jag tycker således att det Abraham/paret Hicks säger är rena båget.)

Om (LOA) Önskelagen lyder under Den fria viljan - så är det inte några vibrationer som styr (uppgiften är att lära sig utnyttja den fria vilja) utan just hur mycket man önskar något. För att kunna önska tillräckligt kraftfullt måste man vara fri från egna inre motstånd mot just den önskan och värdera den tillräckligt högt! That´s all! Behövs inga som helst "högre vibrationer" (går inte ens bättre med dem).

retep
2014-02-14 11:05
#82

#79 var inte tänkt just till dig… Mandra Jag håller med om "Karmat visar på vad som behöver ändras. LOA är ett verktyg med vilken man kan ändra det." …men när jag läser vad du skriver, tror jag också att vi ibland pratar förbi varandra om vad och hur vi egentligen menar. Min erfarenhet och uppfattning är att Karma är resultatet av alla skeenden och alla mina handlingar, nu och i alla tidigare liv. I det Karmat av orsak och verkan finns då också samlat och lagrat alla de olika attraktioner eller önskningar jag genom LoA kan och vill attrahera i det yttre, i det liv jag lever nu. Alla de Universella lagarna inklusive Karma och LoA är intelligenta medvetandestrukturer som innehåller all info och kunskap om om mitt, ditt, vårt karma och om hur LoA attraherar det genom oss och våra mindre eller mer medvetna val och önskningar. Med andra ord Universum och Karma vet redan hur och vad du behöver attrahera och ger impulsen till att du formulerar den önskan eller attraktionen i ditt liv.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Mandra
2014-02-14 11:46
#83

Och därmed har du strukit ett stort svart streck över den fria viljan! Sorry! Men så ser jag det.

Det finns ett uttryck som heter:

"Se upp med vad du önskar dig - för det kan tänkas att du får det!"

Väldigt sant (till skillnad ifrån många andra uttryck).

Det betyder att du kan önska precis vad tusan du vill - oavsett karma och vad Universum "vet" att du behöver.  Om det inte förhöll sig så, skulle vi inte ha någon fri vilja.

VAR menar du att den fria viljan kommer in i det du säger - eller anser du inte att vi har någon utan bara styrs av karma?

Annons:
[Kathja]1
2014-02-14 13:28
#84

# 81 LoA förklarar inte att man kan ändra sitt mående/liv/varade det visar hur. Och vi har nog aldrig sagt att man inte kan manifestera saker om man inte är på en högre enerignivå  -  det vi säger är att man får det som man är på samma nivå som. Det är en väldans skillnad! 

Men personligen fattar jag inte grejen med att etikettera varandet, allt handlar om att allt är kärlek och att vi skapar våra liv i alla lägen, i stort och smått. Och det är underbart!!!!!!!!!!!!!!!! 😃

Att leva i kärlek, att veta att allt oavsett vad det nu är finns i mitt liv därför att det är vad jag där och då behöver för att komma vidare mot kärlek och harmoni. Att inse att när jag omfamnar livets alla aspekter så skapar jag i kärlek. ❤️🥳😃🌺❤️

Och den fria viljan ligger i att vi kan välja detta, eller välja bort det. 

Amen

retep
2014-02-14 14:13
#85

Mandra! Den fria viljan är en självklarhet och nödvändighet för oss i allt det här med Karma och LoA! Vi kan kalla det att vi lär oss läxor i livet eller att det är en process av att minnas vad vi Är. I denna process och skola är LoA verksamt och ett verktyg vi medvetet kan använda oss av. Vår fria vilja är att göra oss medvetna om och minnas ett tillstånd där vi inte längre styrs av Karma och där alla våra önskningar och attraktioner inte längre är nödvändiga. Vi kallar det upplysning, eller något annat. Det är att förenas med Universum, med Gud, eller vad vi vill kalla det… Livet och de Universella lagarna som Karma och LoA är inte i motsättning till varandra eller till oss och våra liv. De är motpoler, genom att det är Relativt eller Absolut. Alla dessa Universella lagar och Karma. De är Absoluta, omanifesterade, grundläggande lagar av ren intelligens, av ett självrelaterande Medvetande, dynamiska medvetandestrukturer som manifesterar sig i det yttre relativa genom LoA. Om vi tror på att Gud är allsmäktig och inser innebörden av det… Om vi tror, eller vet att Gud Är och förblir allsmäktige i sitt Absoluta omanifesterade och samtidigt är och blir all den manifesterade mångfalden. Då kan vi kanske också applicera det på våra liv, med tanke på att vi är till hans avbild. Ojojoj, kan säga mycket om det här, när det strömmar ur källan av Kärlek och joy

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

gavran
2014-02-14 14:18
#86

Som jag har fattat det betyder lagen om attraktion att man attraherar hela tiden, just nu, ens liv. Man skapar sitt liv precis hela tiden. Alla gör det, medvetet eller omedvetet. Det handlar väl inte bara om att uppfylla vissa önskningar.

[Kathja]1
2014-02-14 14:20
#87

Helt rätt Gavran! 👍 ❤️

Twinflamewolf
2014-02-14 14:38
#88

Det här blev verkligen intressant läsning och jag har grunnat,funderat,läst om och om igen och jag förstår hur ni menar men kan personligen inte anamma LoA.

Jag förstår nu äntligen hur ni tänker men det är väl som med shamanismen alla förstår eller kan inte anamma den heller men viktigast är ju ändå man finner det som för sig känns rätt för annars blir det ju helt fel och vi tappar harmonin inom oss.

Vi pratar nu om oss människor men allt levande växter,djur ingår ju också i det här och precis som polletten trillat ner för mig stöter jag på det här där över 65 perserkatter i Tyskland levt under misär och för den känsliga öppna inte länken för det är starka bilder men direkt så for ju självklart ordet attrahera upp för mig med tanke på den här diskussionen.

Så då blir min fråga,har även alla dessa katter attraherat det här hemska till sig precis som människan gör? eller alla andra djur som lever i misär på så många håll.

Även om jag förstår hur ni tänker inom LoA så när jag då dyker på såna här hemskheter då är det ju så klart stopp igen och jag kan bara inte ta in just biten att vi attraherar sånt här till oss både människa och djur.Det känns liksom bara för hemskt så jag inte kan sätta orden på😕❤️

[Kathja]1
2014-02-14 14:41
#89

Jag ställer en motfråga twinflame  -  hoppas att det är okej. Hur tror du att livets baksida kommer till? Om du förstår frågan. 🤔

Twinflamewolf
2014-02-14 14:52
#90

Helt okey Katja men jag förstår nog inte frågan och gissar du menar svar ur LoAs perpektiv men genom det shamanska skulle jag kunna dra upp alla former av negativa väsen som i sin tur påverkar och det kan få som en domino effekt.

Du får nog förtydliga eller svara hur du menar för jag körde fast där måste jag erkänna ☺️😃

Annons:
szirius
2014-02-14 14:55
#91

#81 För att kunna önska tillräckligt kraftfullt måste man vara fri från egna inre motstånd mot just den önskan och värdera den tillräckligt högt! That´s all! Behövs inga som helst "högre vibrationer" (går inte ens bättre med dem).

Att vara fri från eget inre motstånd är för mig att befinna sig på en hög vibb🙂.

Magi-cat
2014-02-14 15:00
#92

#89 Ursäkta att jag hoppar in. 🙂Jag förstår nämligen inte din motfråga till twinflame, men den intresserade mig:

Hur tror du att livets baksida kommer till? Om du förstår frågan.🤔

Finns det alltså en baksida? Du skrev längre upp att allt är kärlek och satte "svårigheter" inom citationstecken.

Hur relaterar du/ni till baksidan?

Har katterna själva attraherat ondskan? (Som exempel, om jag får haka på frågan.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Kathja]1
2014-02-14 15:18
#93

Med baksida menar jag livets (kanske) oönskade upplevelser. För mig finns det ingen baksida, ordvalet var utifrån snacket om "olyckor och elände"   -  eller vad vi nu ska kalla det. Jag har självklart inte ändrat min syn på saken,😎 var bara nyfiken på vad andra kan ha för förklaring. Men släpp frågan om det blir en lång utsvävning, jag var bara lite nyfiken, på ett icke-Loa-perspektiv. 😎

Magi-cat
2014-02-14 15:23
#94

#93 Jag skulle nog vilja kalla olyckor och elände för just det, men accepterar att vi tänker olika…

Men hur är det med djuren, som twinflame tog upp? Attraherar de också misär om de fokuserar fel? Tjuvjakten på elefanter? Delfinslakten i Japan?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

szirius
2014-02-14 15:26
#95

# 88 Jag förstår att du är en väldigt öppen människa som har lätt att känna lidande med andra. Det är ju en gåva om man lär sig använda den klokt🙂. 

Vill försöka berätta nåt om det här med att känna medlidande.  Jag blev vegetarian när jag var 15 för att jag kände sånt stort motstånd till hela groteska köttindustrin, hur vi människor kan ta oss makten att plåga djur för att själva få mat. Hur som, jag var engagerad i olika djurrättsfrågor, naturskyddsföreningern etc och blev ett tag helt deprimerad, för det kändes som att det kvittar vad man gör, det är en droppe i havet när majoriteten inte bryr sig. Men den känslan var vanmakt, jag mådde inte bra av den, jag tappade energi och kraft. Och jag var arg och dömande! Jag grubblade mkt på det här med karma, försökte få ihop allt, se nån mening, nån "rättvisa". 

Det jag lärde mig då var att man inte kan tvinga fram medvetenhet hos andra, varje människa behöver hitta sin egen vilja till förändring. Alla är på sin resa där de ska vara. Var och en behöver hitta sätt att samarbeta med det som kommer i ens liv. Och JAG behöver framförallt ta hand om vad jag själv sänder ut…det är egentligen det enda ansvar jag har. Det handlar om projektion. Vad jag ser utanför är något jag har inom mig och jag kan hitta vägar att finna frid med det.

Jag tolkar dig som att saker som sker känns mkt värre för dig av tanken att det är något som man attraherat. Du känner att det inte stämmer överens med din syn på saken, har jag förstått rätt?

Så en fråga: Vad skulle vara en bättre känsla för dig? Att det är slumpen? Hur kan du tänka på tex de här plågade katternas livsituation utan att bli upprörd? Finns det något sätt?

SHIAWASE
2014-02-14 15:28
#96

Just nu är jag lite sömning, så inga upplysande insikter kommer från mig just nu, mer än att jag faktiskt njuter och uppskattar denna tråd!!! så tack ännu en gång twinflame❤️

Som jag skrev i en annan tråd,, så finns en mångfald, jag ser ju här att vi är lika i våran kärna, i det vi tror på men vi uttrycker det olika,, och kan därför inte förstå varandra fullt ut, men genom att ändå fortsätta att diskutera så dyker insikter upp, vi får nya ideer, eller vi förstärker det som vi redan vet,, Vi trivs inte med vissa sätt att närma sig dessa existentiella🌺 frågor,,, eller så hittar vi ett nytt sätt!! wow!!! Jag tycker det är helt underbart❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2014-02-14 15:37
#97

# 96 Håller verkligen med Shia! ✨

Annons:
retep
2014-02-14 16:26
#98

#94 Ja, jag skulle också säga att olycka och elände är just det! Säga av erfarenhet att den olycka och det eländet kan och förändras som allt i livet. Det är helt enkelt en del av Karma! Djur styrs också av Karma och attraktionslagen. Men eftersom deras självmedvetenhet inte är utvecklad utan instinktiv, gör de inte heller medvetna val eller har önskningar. Deras utveckling styrs uteslutande av Lagen…och av människors inblandning.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
2014-02-14 16:31
#99

Jag har nog aldrig funderat över djuren i detta, ska göra det och återkomma. Men mitt spontana svar är att det Peter säger  #98 låter rimligt.

Får även jag utbrista i ett TACK för denna tråden, super roligt och inspirerande på alla sätt och vis. Och tänk så härligt att vi är olika så vi utnyttja det i vårt växande. ❤️

[Sol69]
2014-02-14 16:36
#100

Mandra Skrev en del jag kan förstå och ta till mig för det stämmer mera överens med mitt tankesätt och min tro på livet. 🙂

Att vi har lärdomar i livet som vi ska utvecklas av och att det därför kan ske tuffa och jobbiga saker i livet för att vi ska uppleva en känsla så att vi växer som individer och kan gå vidare i livet till nästa steg i vår utveckling. 

Jag kan förstå att man när man har kommit till insikt med det som är jobbigt och hittat en balans i livet och kan fokusera på det som är positivt i livet och att man kan önska sig något själsligt och att universum kan tillgodose dina önskemål för att du är redo att ta emot dem och klarar av att uppskatta dem på rätt sätt pga allt det som du har upplevt som har varit mindre bra i ditt liv.

Innan har jag haft massor med bittra erfarenheter i livet och jag har fått kämpa för att överleva och för att få ett bättre liv. jag ser det som lärdomar som jag var tvungen att ta mig igenom för att komma ut på andra sidan och komma i balans.

Inte som att det är något jag har attraherat och velat uppleva i livet. För jag har fått uppleva saker som jag inte ens har tänkte en tanke på att jag skulle få uppleva det har inte ens funnits i mina undermedvetna tankar. 

Men när jag väl har tagit mig igenom allt och har fått balans i livet så har jag kunnat tänka positivt och skicka önskningar till universum om att jag vill få ett fast heltids jobb och hitta min livspartner och jag har idag lyckan att ha både ett fast jobb och en underbar man i mitt liv. Allt det jag har idag som är positivt klarar jag av att älska och uppskatta väldigt mycket pga att jag har upplevt alla dessa lärdomar i livet. 

Men det med att man skulle attrahera alla dessa bittra erfarenheter det har jag väldigt svårt att köpa. För det skulle innebära att tex alla offer vid Estonia skulle velat dö i en båtolycka och att de som har mist sina nära skulle vilja mista sina anhöriga i en så tragisk olycka. Så den biten kan jag tyvärr inte ta till mig

Magi-cat
2014-02-14 16:41
#101

#98 Det här blir värre och värre…

Har "lagen" styrt in delfinerna i till blodbadet? Grisarna till misären i djurfabrikerna? Elefanterna till tjuvjägarnas bössor?

Deras "utveckling" styrs av lagen?? Är det en utveckling?

Djuren har dessutom självmedvetenhet och deras handlingar är medvetna, intelligenta och inte endast instinktiva. Men det kanske inte är någon fördel i det här sammanhanget när även de tycks hamna i sticket av den där lagen.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Twinflamewolf
2014-02-14 16:49
#102

Tack själv Shia som står ut med mig och min envisa funderingar i ämnet 😃Visst finns en mångfald och det är ju verkligen det som gör den här diskussionen så intressant.

Absolut Szirius att jag är en känslomänniska både på gott och ont,tar in för mycket många gånger men det beror ju på att jag går så öppen som jag gör och glömmer att stänga ner mig många gånger.Rent slarv med andra ord men väl medveten om.

Som svar på din fråga,jo hellre slumpen och nej det finns inget som skulle kunna få mig att inte bli upprörd i såna frågor.Jag tar in och jag vill hjälpa men tyvärr räcker man inte till överallt så jag har lagt fokus på två familjer i Navajo som jag är fadder till men kunde jag så hade jag hjälpt alla både människor och djur.

Peter djuren om några är väl utvecklade och inte begränsade av alla blockeringar som vi är,dom bara är och har en enorm inteligens om man tar sig tid att studera eller ändå bättre kommunicerar med dom.Dom äger en enormt stor självmedvetenhet till skillnad från oss som är påverkade av ord,livet och fått lära oss begränsningar på ett helt annat sätt och dom går så starkt på sin intuition så jag kan aldrig tro att den formen av intelligens skulle attrahera sånt här hemskt till sig.

Katja,den frågan är svår och eftersom du skriver jordens baksida så finns ju en sådan för annars hade du valt ett annat ord i sammanhanget 😉

Självklart vill vi alla att allt ska vara gott både människan och djuren och godhet finns ju så tro nu inte jag tror allt och alla på nåt vis är ont och dåligt tvärtom men förtydliga gärna hur du menade med din fråga om jordens baksida  så får vi se vad vi kommer fram till 😎

Beträffande djuren ska vi inte ens behöva tänka på't antingen är det attraherat eller inte.

Hoppas jag inte missat nån nu 😊har jag det har jag attraherat det till mig😉förlåt men kunde inte låta bli 😃

Magi-cat
2014-02-14 17:20
#103

Vill bara tillfoga, ifall det inte framgått, 🙂, att jag uppskattar era ansträngningar att förklara med bibehållet tålamod.  Men vissa saker slår bara bakut i mig och det rejält.

Önskar er en fin kväll! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Kathja]1
2014-02-14 17:21
#104

Jag släpper detta för nu, känner att jag har svarat hur jag ser på saken. Om så sedan någon annan ser på saken på ett annat sätt så har jag inga problem med det. Jag har inget behov av att övertala någon. Men som sagt en rolig tråd tackar alla för det. ♡ ♡ ♡

Annons:
Twinflamewolf
2014-02-14 17:36
#105

# 103 Känner som dig Katten att vissa saker slår bakut speciellt som man inte tycks kunna svara på frågan om djuren och katterna ❤️

# 104,Då måste jag fråga:finns inga svar eller varför annars dra sig ur och tillbaka ? håller inte LoA att granskas djupt om den nu är en sk lag?

Även jag önskar er en fortsatt fin kväll och Alla Hjärtans dag ❤️

Twinflamewolf
2014-02-14 18:06
#106

Vi har en person med oss i tråden som kan människa att behöva byta land,behöva ge upp sitt liv med släkt och vänner i sitt hemland.

Det om något kan omöjligt ha attraherats 🌺 vi måste gå längre än så,till förståelse för människor i nöd,förståelse för att det gör ont och här är jag ledsen men ingen LoA kan påverka eller få den här medlemmen till att hen skulle ha attraherat 😕

Allt är förbanne mig inte gott hur mycket man än strävar efter allt det där LoA lockar med.

Så jag är ledsen att säga,jag tänker på den medlemmen som finns i tråden och jag vill rikta min värme till hen som faktiskt upplevt ❤️

Resten är bara nonsens,men jag är ändå tacksam för alla svar även om jag inte alls håller med,djuren tänk på dom också i er själviskhet ❤️😕

LoA = Själviskt 🌺

[Kathja]1
2014-02-14 18:37
#107

#15 Ha ha, där var du snabb att hugga. Nej jag tycker bara att jag har gjort mitt i detta. Inte lönt att kasta pärlor på svin som man säger. ; ) De som är intresserade och vill lära sig mer kan ju bara hänga kvar här inne,. ♡ Är man inte på banan, m.a.o i rätt vibb så spjärnar bara egot och logiken emot och i det tillståndet når det inte fram något nytt i alla fall. Men tack för en berikande tråd! ☆

retep
2014-02-14 19:03
#108

#106 Jag hade tänkt svara på dina frågor och förtydliga, i hopp om att…men nu tror jag visst att du har sabbat tråden med dina hugg och frustration. Kanske postar jag det svar jag hade börjat skriva på och kanske kan det och…tiden, bidra till att du en dag förstår att vi inte är så osympatiska. Är ganska säker på att många här har egna djur och känner sann sympati med all världens djur inklusive människor!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Otroulig
2014-02-14 19:06
#109

#106 LOA är allt annat än själviskt.

Genom att vara trygg i sig själv, känna harmoni och inte angripa människor så har jag i alla fall känt att jag har kunnat påverkat och nått fram till människor på ett helt annat sätt än tidigare.

Jag är som en puppa som blivit en fjäril 🌈Tidigare var jag fast i "tycka synd om" mönstret. Det fick inte bara mig att må dåligt - det ledde ingen vart.  

Hur löser man konflikter? Hur tror du att en fredsmäklare typ Blixt fungerar? Genom att säga att parterna har fel??

Jag visar varje dag med gott föredöme hur man är kärleksfull. 

Du pratar om djuren…för en halvtimme sen mötte jag en kvinna med två schäfrar som är aggressiva mot andra hundar. Hon skriker och slår dom för att dom skäller och gör utfall (naturligtvis förstärker detta bara hundarnas beteende) Jag visste detta och förberedde min hund med positiv peppning, när han då kommer till min sida så ger jag honom väldigt mycket beröm, medans hon fortsätter att skrika på sin hund. Men mitt beteende gjorde att min hund avbröt sitt motbeteende och jag tror banne mig att hennes hund hörde mig kvittra och kände inte längre nåt hot och slutade skälla.

Så LOA funkar på djur med 😉

Detta var bara ett litet exempel. Jag påverkar min omgivning på ett mycket mer kraftfullt sätt idag än jag någonsin gjort tidigare.  Jag är lycklig och når fram till människor på ett helt annat sätt. Det vi kan påverka är de människor som kommer i vår väg och vårt eget agerande. Jag sprider information och försöker att välja en "rätt" väg. 

Jag är så tacksam att jag kommit hit ❤️och jag fortsätter att utvecklas hela tiden 🥳

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-02-14 19:26
#110

Varför det blir så "bakut" med ordet attraktion, är nog för att man automatiskt tänker att saker som sker, som man inte vill vara med om, är straff🤔. Jag tänker ju inte alls så. Så länge man hela tiden är kvar i att bedöma allt som sker i "bra" "dåligt" "positivt" "negativt" så är det nog svårt att ta till sig ordet attraktion, förstår jag…

Det är ju inte så att man VILL det man attraherar alltid🤪, verkligen inte😃😇, men vi behöver ju kontraster också, för att utvecklas.

Exemplet med Estoniakatastrofen, hujhuj nu vågar jag mig ut här😇, men ja, när man dör så är det för att själen väljer det, man dör när man ska dö. Alltid. Det sker inga misstag där.  Och inom familjen har vi trådar, vävar som går ihop i varandra( karma jadajada)  så på olika plan har dessa familjer ett "behov" av att uppleva att deras anhöriga går vidare, för sin egen utveckling. Jag tror fullt och fast på detta även om jag kan förstå att det upprör människor.

Jag är ju så övertygad om att det inte finns någon död, det är bara ett energiskifte, så för mig är döden inte en tragedi.

Vad gäller djur så tänker jag att det är vi människors behov av utveckling som är syftet…att ta hand om dem, vårda dem med kärlek och omsorg….allt från husdjur till boskap o skalbaggar. Som tex den fruktansvärda valslakten…det är ju människan som behöver vakna upp och inse att så behandlar man inte levande varelser. Valarnas roll i detta, tror jag likväl, på något plan är medvetet, nä, jag ska inte säga att de attraherat detta,för det förstås galet,  men om jag nämner det som så, att de har tagit på sig rollen som "offer" , men själen lider inte…dock är syftet att vi ska vakna UPP. Tålmodiga, underbara varelser, de är med i jordens utveckling de med❤️

Rent allmänt nu:

Känns som att det blir så mkt fokus på yttre skeenden hela tiden, när det för mig är det INRE som är kärnan. Att kunna nå till en plats inom sig där man är mer eller mindre opåverkbar i vad som sker, "det är inte hur man har det utan hur man tar det", lite enkelt uttryckt. Att just kunna uppleva en stark tillit till livet, i alla dess skeenden.

Otroulig
2014-02-14 19:33
#111

Jag tror som du Szirius, djuren är kärleksfulla själar som är här för att få oss "människor" på en bättre väg. Eftersom det är "vi" som gör allt tokigt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Mandra
2014-02-14 20:07
#112

#85 av retep 

Sorry, jag förstår inte när du använder begreppet "minnas vilka vi är". Kan du utveckla det lite?

Hänger inte med på detta heller; källan av Kärlek och joy, eftersomKällan inte enbart är kärlek och joy för mig. Så allt det här pratet om kärlek och höga vibbar går mig förbi. Källan är mycket, mycket mer än bara kärlek och joy!!

retep
2014-02-14 20:36
#113

Mandra! Då är det inte samma källa vi pratar om! Min erfarenhet, uppfattning och mening om Källan är att det är ett eget fjärde medvetandetillstånd Transcendentalt Medvetande, Atman eller Samhadhi som det också kallas. Ett tillstånd och Källan för allt som är till i skapelsen. Några av Källans egenskaper är total stillhet, Kärlek och Lycksalighet. Att minnas detta medvetandetillstånd och bli förtrogen med det, är det som leder till och möjliggör upplysning eller Kosmiskt Medvetande. Att minnas är också att bli medveten om sig Själv som Själ. Man kan också säga att alla vibbar, höga rena vibbar har sitt ursprung här.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Loris M
2014-02-14 20:50
#114

#107 Inte lönt att kasta pärlor på svin som man säger. ; )

Är det så du tänker om de som svälter också? Inte värt att kasta pärlor och berätta om er "hemlighet" (s.k. lag) som bara några få utvalda fattar? (…. och de flesta av de utvalda verkar ha hamnat här på detta forum) De som svälet har ju i alla fall inte tid att sitta och filosofera hela dagen lång som ni, när de kämpar för överlevnad.

Jag har anmält ditt inlägg! Det var verkligen lågt.

J-Artur-K
2014-02-14 21:19
#115

#70 #72 

Ja fråga för undra hur ni tänker. För energierna har mycket mera än bara LoA i alla fall. Energierna är ju ett  signum vem vi är. Genom energier kan man få  information om andra människor o allt möjligt. Allt vi tar på lämnar vi våra energier på. Så om någon skulle ta av sitt halsband sedan tar en person med andligt utvecklade kunskaper på halsbandet. Skulle han/hon kunna berätta om den där kvinnan som äger halsbandet i så fall. Fast att han/hon själv aldrig träffat kvinnan.

Är detta jag menar med att det man läser om här. Känns mycket som gott o blandat ifrån andra saker sedan låter det som att LoA är grunden i det. Något som i min åsikt inte stämer. Genom att bara tänka på en person känner du ju av den personens energier. 

Jag får uppfattningen att vad som än händer så kan man förklara det med LoA varför det hände. Om man vet helsa situationen. Men sedan om en sak ändras i händelsen. Så kan 'även det förklaras. Spelar ingen roll vad som händer så kan det förklaras. Om det är så. Så kan ju inte LoA fungera. Spelar ingen roll vad jag gör. Vad som helst kan  ändå hända. För allt kan förklaras med LoA. 

Om 53 personer dör , 242 personer skadas och 45 överlever en olycka. Får man veta om deras liv o allt sådant så kan man förklara varför visa dog , visa skadades, o varför just dom överlevde. Som jag fått uppfattningen av så kan man se med hjälp av LoA om man kan det mycket bra varför visa dog, visa skadades o visa överlevde. 

Men som jag har fått uppfattningen av. Så om alla som dog överlevde , och alla som överledvde istället dog , och dom som skadades  var aldrig där för alla dom missa resan av någon anledning. 

Som jag uppfattat LoA så skulle även det kunna förklaras då. För spelar ingen roll vad som händer så kan man förklara det med LoA. Men fast om det hade hänt 2 helt annorlunda händelser med samma personer så kan man ända förklara det med LoA , 

Så då blir man ytterst tveksam om det verkligen kan fungera. 🙂

Ny dag nya möjligheter

[Kathja]1
2014-02-14 21:25
#116

#114 Men söta du! Det är ju bara ett uttryck och jag förklarade ju vad jag menade med det. Det där är lite som (ännu ett uttryck) Fan läser Bibeln. 😉

Det är okej för er att kalla oss för Egoister, Hjärntvättade och Sektmedlemmar. 🤪 Och vi bryr oss inte ett dyft, men om jag nu använder ett vedertaget uttryck som betyder att det inte är lönt att snacka med dem som inte är intresserad av att lyssna då blir jag anmäld. Det är ju otroligt roligt! Tack! 😃❤️

Nu är det här lite på samma nivå som om en pryd snubbe hade gått runt på en nudiststrand och ifrågasatt hur nudisterna resonerade som gick nakna där. 🤪

Så återigen TACK för att ni berikar min dag! ❤️

Loris M
2014-02-14 21:33
#117

#116

Självklart är det bara ett uttryck, söta du! ❤️🌺❤️Men det finns så många andra uttrryck att välja emellan! 

TACK själv! Du berikar min dag också! ❤️❤️❤️(Vilket trams förresten😃)

SHIAWASE
2014-02-14 23:13
#118

#110 Szirius,,

Bra inlägg❤️

Beskriver väldigt mycket , eller på pricken hur jag tänker,,,

Även när det gäller olycker,, när ni pratar om Estonia katastrofen, är det någon nyligen, eller den för många år sedan?

Jag bor ju i ett jordbävningsldrabbat land,,,

Vi hade ju den stora 2011,,, där man i real time, får se på tv hur hus , bilar, folk bara sköljs bort. Många, många som förlorat allt, plus kärnkratskatastrofen med det, som ännu inte är löst.

Det var också en jättestor jordbävning för 17 år sedan i Osaka, Kobe, likadant där, ingen tsunami, men flera , flera tusen omkom.

Sådant händer.  Och visst vad det påverkar oss.

Jordbävningen 2011,, den påverkade Japan på ett otroligt sätt. Energimässigt,,, personer som är känsliga för energier gick ner i djup depression, alltså inte de som var drabbade på något sätt, men de sög åt sig allt energimässigt. Känner flera barn med autism, asperger, som också blev jättepåverkade,  och hade jobbig period.

De som förlorade föräldrar, släkt och vänner, hem etc. etc. hade ju självklart jobbigt.

Även vi som bor i Tokyo blev drabbade på så sätt att det fanns INGEN  absolut ingen mat på hyllorna i affärerna, bensin tog slut, gick inte att tanka, etc. Men detta är ju bara materiella saker , lyckligtvis

SÅ självklart väljer ingen dessa katastrofer medvetet på ett mänskligt plan!! MEN vi gör det på att karmatiskt, själsligt plan , kollektivt , energimässigt plan.

Och återigen, död , är bara förändring av energi,,, det är tragiskt för oss fysiska människor, men för vår existens , vår totala, hela existens är det inte tragiskt.

Kan också nämna att jag upplever så många positiva förändringar av denna katastrof som jag nu nämnde,, många förändringar hos individer och även som land.

Katastrofer händer dagligen över hela världen. Vi kan inte hindra dem.

Vi kan jobba med det vi kan , och det är olika för oss.

Jag tex. jobbar ju mycket med barn och undervisar dem, där försöker jag ge dem en chans att se på livet med kärlek och harmoni, låter dem veta att de själva kan skapa sitt liv.

Jag försöker sprida mina tankar, positivitet på olika sätt i mitt jobb, till medmänniskor, bloggar, pratar inför folk etc. Jag är aktiv på olika sätt inom min kommun, och jag märker hur uppskattat det är ,, hur många blir inspirerade att börja skapa förändringar inom skola och samhälle tex. (inte loa prat utan mer realistiska saker )  DET är vad jag som individ kan göra.

VI har alla olika förutsättningar, bor i olika miljöer. Vi kan inte förhindra katastrofer, men vi kan skapa en trevligare omgivning där vi själva rör oss!!!! Och låta den miljö vi har bidragit till att skapa att sprida sig som ringar på vattnet!!!

haha, låååångt igen,, ❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Astell
2014-02-14 23:19
#119

Det står mkt bra i "Samtal med Gud" böckerna om detta med t ex barnmisshandel..Vi kommer ner på jorden för anta utmaningen förlåtelse bl a…Förövaren är den mest kärleksfulle på andra sidan och står barnet mkt nära där… hen säger att när jag behandlar dig på de mest horribla sätt minns då vem jag är…I de flesta fall kan vi inte förlika oss med detta när det väl har hänt här men alla kommer hit för att lära sig öppna hjärtat och det finns kärlek i de mest fruktansvärda händelser men vi tar det på motsatt sätt än vad som var ämnat…

SHIAWASE
2014-02-14 23:24
#120

Astell!! 🌺 precis🙂

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-02-14 23:24
#121

Astell -  tack! Det är just det där vi har lyft fram, att det gäller att se livets alla aspekter i ett större perspektiv än ett renodlat mänskligt för då skjuter vi ovanför målet. ❤️

Astell
2014-02-14 23:27
#122

Ja det bara dök upp i skallen när jag läste i tråden..Tack själva ❤️

Vi lever i Paradoxernas värld 🙂

[Kathja]1
2014-02-14 23:30
#123

Paradoxernas värld var en bra titel. Vi behöver ju kontrasterna för att förstå. De är just därför vi bör se även på livets "baksida" med kärlek. Utan baksida visste vi inte vad framsidan var. ❤️

Astell
2014-02-14 23:34
#124

#123

Ja precis…och vi vill ju utvecklas och det gör vi genom att vi stöter på motstånd då och då 🙂

[Kathja]1
2014-02-14 23:38
#125

Ja, för tänk så trist livet vore annars! 😉

Annons:
[Kathja]1
2014-02-14 23:52
#126

Och givetvis dök denna upp på FB, passar fint här. ❤️

Say yes to whatever it is. Because if you say yes to it and then you get in the middle of it, and you say, "Uh oh, this isn't really turning out the way I wanted it to," then out of that is born another desire. And as you say yes to that, then it turns out. And you say, "Well, it's still not quite right." So you have another desire… Until eventually you get it exactly right. You cannot get it wrong. No creation is ever complete. Just do it.

 -Abraham(Abraham är en kanalisering av Ester Hicks, för er som inte vet det.)

Astell
2014-02-14 23:56
#127

Fick den också ser jag 😃

Mandra
2014-02-15 00:20
#128

#113 av retep 

Tack för svar. Jag håller inte med riktigt, men har ingen ork att föra diskussionen vidare. Men det är alltid trevligt att diskutera med dig. :)

Spirit Of Light
2014-02-15 01:51
#129

Hej igen alla underbara människor!❤️❤️❤️

Det är återigen mkt intressant och roligt att ta del av alla era olika åsikter om LOA.👍

Det jag främst vill tillägga den här gången är att det känns som vissa av er gör det lite onödigt komplicerat för er själva i ert resonerande. Från mitt perspektiv så känns det lite som att ni tror att saker bara är ”antingen eller”, ”svart eller vitt”, ”rätt eller fel” osv…och att man antingen måste vara för något eller emot något hela tiden.

Så låt mig erbjuda er denna tanke…hur skulle det kännas om ni tillät andra att tycka, tänka och tro precis som dom ville utan att ni behövde känna det minsta behov av att varken ”rätta andra” eller uttrycka att andra har helt fel eller känna det minsta behov av att behöva rättfärdiga era egna åsikter för andra? Skulle det egentligen inte känns väldigt skönt, som en frihetskänsla och lättnad om ni slapp det?…😉

Faktum är att mångfald bygger upp och gör så att detta universum kan expandera för evigt, där total frihet att göra, få, bli, ha och utvecklas precis som man själv vill är den mest fundamentala universiella och gudomliga lag som finns, The Divine Law Of Free Will. Från ett fysiskt 3D perspektivt är det helt enkelt omöjligt att veta exakt vad alla andra människor eller ens någon annan människa i ens omedelbara närhet personligen tycker stund-för stund är ”bra eller dåligt”, ”rätt eller fel” etc… eftersom vi alla är helt unika fysiska människor som från helt totalt olika plattformar/förhållanden/livserfarenheter/erfarenheter/familjebakgrunder vuxit upp och genom allt det format en helt unik personlig individuell uppsättning uppfattningar om livet, ”det-som-är” och vad man personligen genom/p.g.a det tror på.

Det är även från detta fysiska 3D perspektiv/utgångspunkt omöjligt att veta exakt vad som skapat vad tidigare i livet, vad som är karma och vad som din själ i sin livsplan har för mål att vilja uppleva för händelser på jordeplanet för att därigenom expandera, lära läxor och få nya insikter av osv osv. Även om jag förstår att det så klart kan vara mkt kul att debattera såna här saker om LOA med andra som ibland eller ofta har en helt annan åsikt….så tar ni på er en helt omöjlig uppgift att försöka reda ut vem av er som har ”rätt och vem som har fel” i sak, för ur gud´s/källans/”allt-som-är” och din egen själs icke-fysiska perspektiv finns det inte ens något som innehåller begreppet ”rätt eller fel”.

För om det bara skulle finnas EN sanning om varje ämne, och något bara skulle kunna vara antingen rätt ELLER fel, skulle det omöjliggöra mångfald, överflöd och expansion där universum skulle sluta att expandera och till sist sluta att existera. Istället är det så att varje ämne innehåller aspekter ur regnbågens alla färger, där alla är lika tillåtna att existera sida vid sida och är precis lika älskade ur gud´s/källans/”allt-som-är´s” perspektivt p.g.a att det är det som är grundförutsättningarna för att frihet, mångfald, överflöd, expansion och utveckling i all evighet är säkrad för alla levande energi-essenser i oändlighet.

Därför bidrar precis allt som händer/skapas/manifesteras, ”gott som ont” till ”källans” och alla själar expansion och utveckling…men där fasansfulla saker som barn som far illa, människor som svälter eller Estonia olyckan t.ex självklart är saker/händelser som ingen av oss från vårt mänskliga 3D perspektiv någonsin på något sätt vill ska hända eller drabba någon enda av våra medmänninskor. Och hur mycket vi än försöker så kan ingen av oss trots allt förklara VARFÖR det sistnämnda skapades att hända, förutom att vi vet att vatten tog sig in i fartyget Estonia och fick henne gå till botten, vilket gjorde att en av nordens största tragedier någonsin från vårt 3D perspektiv, var ett faktum.

Samtidigt från en icke-fysisk själs multidimensionella perpektiv/utgångspunkt, kan just att få uppleva i en mänsklig fysisk 3D form hur det är att befinna sig på ett förlist fartyg mitt på ett stormande hav…för att genom det expandera, lära värdefulla saker/läxor och få nya själsliga insikter från…vara den specifika andledningen till att just den själen mer än någonsin ville och älskade att få inkarnera till denna fysiska rums-tid plattform och ett specifikt livsförhållande som möjliggjorde att detta just skulle hända personen SJÄLV i denna 3D rums-tids dimension…tillsammans med 900 andra själar som kan ha haft exakt samma önskan, vilja och ”livsplan”…av vilket skäl i själsligt/karmatiskt/expansivt/käll-perspektivt syfte det än må ha varit bortom våran nuvarande förståelse.

P.g.a allt sånt, av helt totalt okända faktorer som endast ur ett icke-fysiskt själsperspektiv kan förstås fullt ut, sätter ni er i en helt omöjlig position när ni försöker/vill bedöma vilka händelser/saker/tankar/tro/uppfattningar som någon annan människa skapar är ”rätt eller fel” att ha. För det enda ni har och kan utgå ifrån i er bedömning av någon annan människa eller någon händelse ”what so ever”, är er egen personliga privata och helt unika synsätt och uppfattningar om livet och ”det-som är”….som ni genom hela ert eget unika liv har samlat på er av… på många helt totalt olika individuella sätt.

Så, om någon har en personlig uppfattning om att LOA inte existerar det minsta, så är det än gudomliga rätt att ha den åsikten. Om något har en uppfattning att ”Tjaa jag kan tro på LOA när jag har skapat något positivt och bra för mig själv, tex om jag vinner en miljon på Lotto, får ett erbjudande att flyga till Thailand gratis eller hittar just det drömjobbet med den perfekta lönen jag alltid velat ha, men när något dåligt, illa, hemskt eller tragiskt händer mig, nä då tror jag inte alls på LOA , för DET var någon annan som skapade, DET var någon annan än jag som gjorde att den situationen uppstod och DET var en kraft helt utanför mig själv som jag inte kunde påverka alls som försatte mig i denna tragiska situation som jag absolut INTE ville ha, ville skulle hända eller hade någon som helst kontroll över”…så är det den personens gudomliga rätt att ha den åsikten. Och om någon säger att jovisst förstår ni, LOA påverkar alla hela tiden oavsett ni vet om det eller inte…så är det den personens gudomliga rätt att ha den åsikten.

Genom att sedan villkorslöst och med enbart kärlek, förståelse och empati TILLÅTA alla dessa olika åsikter att flöda utan minsta behov av att döma ut någon endaste av dom som ”fel”…blir ni mycket mer fria och har såååå mycket lättare att sedan kunna välja, ta del av och plocka exakt bara de delar ”här och där” utav allas åsikter som tilltalar er personligen allra mest och som känns rätt för er SJÄLVA.. OCH genom det med en mycket ”bredare pensel till ert förfogande” kan ni sedan forma, utöka och expandera era egna personliga unika kunskaper och uppfattningar om det fysiska liv ni just nu deltar i och genom det mycket mer medvetet skapa precis allt i det. Helt oavsett er egen personliga uppfattning om något i ert liv, så mottager ”gud/källan/allt-som-är” ENBART allt det med största glädje, entusiasm och oändlig kärlek, likväl på samma sätt som den persons uppfattning som går helt tvärt emot vad ni själv anser/tycker. Och genom alla era mångfasiterade uppfattningar OM ALLT så hjälper ni ALLA till att bidra till hela universums och alla själars expansion/utveckling i all evighet, utan att ni oftast är medvetna om det själva..😉

MEN när ni från ert ”fysiska-jag” perspektiv ibland/ofta starkt och emotionellt är helt emot någon annans åsikter…där vissa t.o.m tar till våld för att försöka påverka något att ändra sitt agerande/uppfattning/åsikt….så skapar ni ovetandes p.g.a/tack vare LOA bara ÄNNU MERA av exakt samma essenser som ni INTE vill ha, och ni får därför bara uppleva mer och mer av samma sak i ert eget personliga liv (=människor som tycker och tänker helt olika än ni själva om allt, vilket så klart inte är något negativt i sig alls om det är det ni själva vill ha och uppleva mer av i ert liv)

Att däremot genom att bara vara FÖR och TILLÅTA alla andra människors olika åsikter oavsett vilka de än är, bortse och inte lägga något vikt alls på det/de som inte är i samklang med er egen syn på saken/åsikt/uppfattning….och sedan endast fokusera på/förstärka de åsikter som speglar den bild av livet och ”verkligheten” som ni personligen SJÄLV samtycker till är den allra bästa…så skapar ni MEDVETET mer av det ni själva vill ha och vill uppleva i er egen ”verklighet”, helt oberoende vad någon annan med en annan uppfattning skapar och manifesterar till sig själv i sitt separata, individuella och helt unika liv och ”verklighet”!

Livet är menat att vara kul, spännande, innehållsrikt, kärleksfullt och underbart. LOA erbjuder alla att kunna börja skapa sitt eget liv mycket mer MEDVETET och med fokuserad AVSIKT när dess eviga universiella principer fullt ut förstås och börjar praktiseras stund för stund med största glädje och förväntan.

En sätt att få den som tvivlar allra mest på LOA att förstå dess ständiga verkan, är att göra ett enkelt test i ditt eget liv. Tänk inom dig på något som du skulle vilja se mer av, röda bilar, parfymflaskor, gummistövlar eller vad som helst….och minns och håll den avsikten medvetet inom dig vart du än är och kommer under en period, så kommer LOA snart därefter börja ”leverera” in många bevis för din fokuserade avsikt i form av väldigt många röda bilar, parfymflaskor eller gummistövlar..or what ever.. på ställen, platser och i situationer som kommer faschinera och förbluffa dig stort när du minst anar det och även MINNS vad din ursprungliga avsikt för ditt skapande var …😉

För att ta ett exempel hur LOA leverar in saker in ens fysiska liv när man minst anar det; i ett forum om ”chemtrails” så började vi en fredag plötsligt ha en debatt om hur Greenpeace såg på detta ”fenomen”, vilket ledde till att jag på lördagen sedan kollade upp Greenpeace hemsida och även skrev ett mail till dom för att höra deras syn på saken. Innan dess hade jag inte typ på 20 år knappt tänkt en tanke på Greenpeace, vad dom gör specifikt, än mindre träffat en enda livs levande person representerande den organisationen ”face-to-face”.

Två dagar senare, på måndagen ringer det plötsligt på dörren och gissa vad till min stora förbluffade häpnad??..😉 Utanför huset i detta villaområde står en ung man, räcker fram ett informationsblad och undrar om jag vill bli medlem i…. Greenpeace!!..😃

Aj säg no more…😉

Tack och gonatt på er!

Infinite LOVE and LIGHT…as always…❤️❤️❤️

SHIAWASE
2014-02-15 05:05
#130

Spirit of Light! Tack🙂
Och exact, punkt i prick!!☀️

Kul med Greenpeace grejen också,, Vi gör så sådana manifestationer dagligen, utan att vi tänker på det , men när man börjar uppmärksamma dess så blir vardagen så mycket roligare!!!

Så mycket Wow-känslor!!!❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Twinflamewolf
2014-02-15 07:57
#131

Spirit Of Light, Nu gör du det igen kör samma fula taktik och dravel som i en dold tråd (du vet den där sajten du visar noll intresse för men står som Medarbetare på).Visst får människor ha vilken tro dom vill det är inte det min reaktion handlar om utan det här är en lära som många tjänar dryga pengar på där människor faller offer för en sk lag som sen inte visar sig fungera.En lag som säger du drar allt elände till dig själv genom attraktion där går min gräns.

Jag kan inte annat än se det är själviskt tänk för man liksom blundar för den verklighet som finns där ute.

Katja tycker ordvalet med pärlor till svin var lite onödig och svinen har ju samma värde som allt annat levande.

Nä nu får jag tacka för mig,har inte för avsikten att göra mig osams med er och det börjar bli lite väl mycket HalLoA för min smak men jag är grymt tacksam för ni tog er tid med mina funderingar 🐖🌺

yamher
2014-02-15 08:20
#132

Samtal med Gud böckerna - han säger emot sig själv. Ena sidan skriver han att Gud säger att vi ska sträva emot det perfekta - alltet sedan nästa att om vi lyckas så skulle han bli ensam. Något som säger emot sig själv så borde man höja ögonbrynen.

Man ska akta sig för att citera bibeln så för den säger också att Gud är bara en av alla gudar. till o med ett av budorden säger du ska icke hava andra gudar jämte mig, inte att det inte finns andra…

Det mesta ni beskriver är rent psykologiskt. Vi är flockdjur. Ett leende sprider sig naturligt eftersom vi trots allt har ett flockdjursbeteende.

Men oavsett så är det alltid någon som måste betala - och det kanske är det själviska med det hela? Kanske det som många reagerar på?

Om det så är den där extra 500 lappen, det där som ni i så fall vill ha (en bra dag tex). Den ni möter - ni vet inget om dennes liv. Varför denne är ledsen idag.

Ni har rätt att syssla med ni önskar så länge det inte skadar andra. Men alla anser inte att det ni tror på är det som faktiskt gäller. En del hittar bristerna i detta, och mår hur bra som helst i sina liv och tänker positivt och är realister ;)

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
SHIAWASE
2014-02-15 08:26
#133

Oj då! Twinflame☀️

Synd att du skulle reagera så,, jag har nämligen trivts mycket med denna diskussion som skapades tack vare dig. ❤️

För mig är Attraktionslagen ett faktum, något som jag bara VET,, likasom andevärld och annat är en verklighet för dig , även om inte alla kan förstå eller ens tror på det. Du har ju kontakt med den, men andra inte, du kan (tror jag av vad jag har läst) göra astralresor och annat, men de som aldrig har gjort det kan inte tro att det är sant. Jag har inte gjort astralresor (eller kanske,, men inga som jag verkligen VET), MEN jag är helt övertygad om att dessa resor är sanna, bara att jag inte har upplevt det , eller att jag kanske inte är intresserad av att uppleva dessa.😍

Så just därför resonerade Spirit of Light ❤️ inlägg enormt bra med mig.

Jag VET,, att attraktionslagen ÄR, för jag ser ju hur mitt liv förändras och jag ser ju hela tiden hur jag navigerar mig själv genom livet, och jag känner ju hur braaaa jag måår , även om en person från utsidan skulle se på det yttre och inte förstå hur braaa jag kan mååå!!

Jag gör dessa instanta manifestationer ständigt som får mig att hoppa av glädje!!

Jag känner att min frekvens ökar, och det dyker bara upp ännu mer av intressanta personer i min omgivning!!!

Naturligtvis känner jag av motsatsen emellanåt (alltså att jag hamnar i en "låg" vibb och så händer något, som jag bara säger, naturligtvis,,!! till)

Men,men

du väljer.

Jag är glad för att du startade tråden . TAAACKK!!!☀️❤️🌊

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Mandra
2014-02-15 08:54
#134

#129 av Spirit Of Light 

Kan tyvärr inte dela vissas glädje över detta inlägg. Håller med #131 av Twinflamewolf. Känns som taskig taktik för mig också. Känns som jag har en mästrande magister framför mig som minsann vet hur man ska uppföra sig och också anser att han har rätt att tala om det för alla andra. (Får lust att slå den magistern på käften.)

Massor med pladder om förståelse av varandras åsikter för att sen ändå återgå till att attraktionslagen minsann fungerar. Fick man tycka att den inte funkar eller inte? Snacka om dubbelmoral i överflöd.

Om du åtminstone nöjt dig med första hälften av inlägget - då hade jag bara tyckt att magistern var dryg som fan och ändå velat klippa till den magistern. Men han hade sluppit epitetet dubbelmoralist. URK!

SHIAWASE
2014-02-15 09:07
#135

Mandra,,

Jag läser inte av Spirit of LIghts inlägg som om att han vill magistra något,, och varför jag gillar inlägget är att de är ju heeelt naturligt att vi tycker olika,, men ändå så fantastiskt att vi samlas på samma plats!!!

Nu är det här ju LoaiFokus, så självklart att det blir mycket "marknadsföring " av Attraktionslagen, MEN härinne diskuterar vi andligheten i stort,, så det är så roligt att nya personer, som inte riktigt (eller alls) är intresserade av LoA kommer hit  och diskuterar, eller som har andra synsätt etc. etc. Och jag tror ingen är intresserad av att vilja övertyga någon om att "Attraktionslagen är det ena rätta sättet" typ,,,

För mig handlar det om att omfamna mångfaldheten, att dela , utbyta åsikter, och funderingar, men acceptera att vi alla befinner oss i olika faser olika platser olika tankebanor, inget bättre eller sämre.

Och jag känner att det för just det som Spirit of Light vill förmedla, och sedan i slutet av inlägget förmedlade han sin egna synsätt bara❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-02-15 09:18
#136

Shia  - backar upp det till 100%. Självklart tror vi som vi tror annars hade vi inte drivit denna sajt. ❤️

Astell
2014-02-15 09:31
#137

#132

Yamher..hur menar du med när du säger tänka realistiskt?

szirius
2014-02-15 10:10
#138

#129 👍 igen

Wow så intressant att flera ser hans inlägg som mästrande! Jag upplever inte den tonen ÖHT😃

# 131 Visst får människor ha vilken tro dom vill det är inte det min reaktion handlar om utan det här är en lära som många tjänar dryga pengar på där människor faller offer för en sk lag som sen inte visar sig fungera. En lag som säger du drar allt elände till dig själv genom attraktion där går min gräns.

Jag kan inte annat än se det är själviskt tänk för man liksom blundar för den verklighet som finns där ute.

Det där är ju helt och hållet din egen tolkning av det. Jag tycker att många här gång på gång försöker förklara att man behöver SLÄPPA tanken på att elände är elände,att det är straff, att folk är egoistiska, att det finns offer.I ett större perspektiv finns inga offer, för vi expanderar iom våra erfarenheter✨

Vilka människor är det du syftar på som faller offer för denna lag? Känner du någon som gjort sig bankrutt på LoA-kurser eller var ser du faran? Det finns, vad jag vet, kurser inom shamanism också som kostar pengar. Vi får helt enkelt lita på att människor tar ansvar för sina egna val.

Och att det är själviskt..ja, vi kan uppenbart inte nå dig där heller, du har redan bestämt att det är så.

Vi blundar inte för den värld som finns därute - tvärtom -vi tar ansvar för den genom att inse att den värld som finns därute är den värld som finns inom oss. Om vi förändrar vår relation till vår inre värld, förändras den yttre.

Nån skrev att det mesta är naturligt, att det är ren psykologi som vi pratar om - ja självklart! Psykologi är ett av sätten att sätta ord på hur vi fungerar, reagerar, agerar. Och ja, LoA är naturligt.

Astell: ❤️!

J-Artur-K
2014-02-16 02:19
#139

Jag måste bara säga att jag inte var emot LoA i början Jag tyckte saker var bra där. Men sedan när jag såg djupare i det. Så tog jag avstånd. Som exempel om man tänker på en röd bil som testa LoA man kommer se många flera Röda bilar utan tvekan. För man har tänkt på en röd bil. Så då reagerar man mera när man ser röd bil. Röda bilar är ju också rätt vanligt. Ska man testa på riktigt kan man välja en grön bil. Det är inte så vanligt: ) Neale Donald Walsh att ni nämner han är inte till er fördel. Jag vill inte vara oartig eller peka finger. Jag har själv gjort astral resor till himlen o träffat Gud. Har haft många samtal med han. Min åsikt om Neale Donald Walsh är att han uppfattat Gud helt fel. Om man lyssnar på det han säger så låter det ju så himla bra. Det måste ju vara sant. Men allt är inte bara helt underbart. Med det jag har sett o av det jag vet om Neil. Så kan man dra en slutsats. När han pratar med Gud så vill han själv att allt ska vara frid o fröjd o sådant. Inget helvetet o sådant. Gud har inga brister. Då är det inte konstigt om man missuppfattat vad Gud säger. Om man blandar in sina egna känslor. Gud är Gud. Men även Gud har brister. Nu menar jag inte det på negativt sätt. Jag har aldrig läst den boken men man har ändå läst om saker han skrivit o sett filmen. Anledningen att jag aldrig läst den boken.( var nära för några år sedan) Är för Gud sade till mig att inte göra det. Den skulle vilseleda mig. Idag förstår jag exakt vad han menade. Nu är jag själv kunnat se hur fel Neil har i saker han säger. Han går tvärt emott vad Gud säger i mycket. Blandar in sina egna känslor när han ska tolka vad Gud säger. Ni nämner han som ex. Men det är en man som har så fel i det han säger. :)

Ny dag nya möjligheter

Annons:
linnease
2014-02-16 08:55
#140

Hm. För mig är Neale inte klockren.. men finns mycket bra där med. 50-50 kanske? Endel helt grymma saker, andra nog riktade till en publik som är ganska långt bort från sig själva och behöver ett mellansteg, en brygga för att hitta hem igen.

[Kathja]1
2014-02-16 09:01
#141

#139 #140 Och annat funkar inte alls för dem som inte ens är i närheten… Som med allt annat! Slår det an en ton så är det något som passar just där och då, känner man ett motstånd så passar det inte just där och då.

#139 Gud kanske sa till dig att inte läsa den boken för att du inte är där budskapet är och därför skulle du "vilseledas". Gulligt av Gud att hålla efter dig. 🤔

ollivoll
2014-02-16 10:18
#142

Phu vilken tråd:) började läsa kl 6.00 blev färdig kl 8.30 häftig tråd alltså, riktigt kul med med debatter som likagärna kunde ha slutat efter tre inlägg men som lät sig diskuteras och ge den ena insikten efter den andra:) Ni är alla helt underbara:)) Jag själv har erfarenhet av LOA och har känt på dess unika kraft precis som Spirit of light utrycker det. Man manifesterar i något för några sekunder, släpper det och efteråt dyker det upp i oväntade former och man tänker: shit det var ju det jag tänkte på ju. När jag tog tag imitt andliga och började meditera blev jag med det vegetarian utan att ens anstränga mig. Helt plötsligt tänker jag som ett med djuren. Det finns inget som heter hederligt slakt. ( jag vill inte stampa på tårna till er som äter ekologiskt odlat kött, jag älskar er ändå:) ) Detta är min syn och mitt tänk. Kan va åt hel….e fel men jag tänker ändå ge min syn på det. Svält, sjukdomar, djurplågeri, fattigdom är Inte något som dom drabbade dragit till sig genom LOA utan är tyvärr en del av en korrumperad värld som styrs av ( vi kan kalla dom Eliten) som i sin tur har en gemensam nämnare nämligen pengar. Makt. Dom i sin tur har tyvärr i mitt synsätt dragit till sig LOA och utnyttjat dess innebörd. ( själva Eliten gör ju personligen inte dåden, dom hittar bara ett sätt att styra andra att göra det och på så sätt få det dom vill ha) Jag vill absolut inte att ni ska tänka jaha så då är LOA någonting ont! Nej, LOA i sig är aldrig ont. Och jag tror inte heller Eliten i sig vill något ont heller. Tyvärr finns det däremot människor som låter sig kontrolleras och tror sig göra något gott för mänskligheten. I Ryssland bärs det pälsjackor för dom skyller på kylan. I Kina tillverkas det pälsar och skickas till Ryssland (billigt) och andra länder. Tyvärr flås djuren levande för att det ska kunna användas igen och någon någonstans tjänar ännu mera pengar på det här. Delfiner och valar slaktas i Japan för att någon någonstans har skrämt upp dom att fisken försvinner. Vad folk inte tänker på är att späcken från delfiner och valar säls vidare till att tillverka kosmetika och mediciner. Och genom det är det någon/några som dragit till sig det dom vill ha, pengar. Afrikas länder hade absolut inte behövt vara så fattigt och så fullt av sjukdomar om inte ( jag är ledsen att säga det) dom inte blivit så korrumperade av den vita rasen. Dom sitter på tillgångar som skulle kunna göra dom till världens rikaste land. Men tyvärr tillåts det inte. Som sagt jag tror inte i botten att det handlar om ondska utan mer om girighet hos vissa högt uppsatta människor som utnyttjar systemet. Man kan tycka att LOA är egocentriskt men det handlar ju om att dra till sig det du vill ha. Omedvetet gör vi alla det utan giriga avsikter, men som någon skrev i tråden, man ska akta sig för vad man önskar sig för det kan te sig på olika sätt. I övrigt tackar jag er alla för intressanta inlägg som jag med glädje läst igenom:)) älskar er

J-Artur-K
2014-02-16 14:04
#143

#140 Ja kan inte svara på allt han säger för har inte läst hans bok. Men av saker jag läst som han säger o sett när man ser en intervjue med han. Så är mycket varit helt fel. Saker han nämner 

Neale pratar ju inte att så här är det. Han pratar på ett sätt där han säger sin tro. Hans sätt att prata ger en stark övertygelse att det är så.

Av det jag själv har sett och upplevt så vet jag att han har fel i mycket han säger att han tror. (Är ju hans sätt att säga så här är det fast på ett finare sätt att säga)

Han säger att Gud är allt. 

Men Gud och himlen är som ett företag där Gud är Vd sedan är änglar golv arbetare , ärkeänglar har olika chefs poster , högre makter är i företagets styrelse o Gud är Vd:n. Så Gud gör ju inte allt men han är högst upp i företaget. 

Neil säger att helvetet inte finns (Fast han säger det på ett snyggt sätt att han inte tror det för Gud kan inte sträffa någon)

Men vad säger att om man hamnar i helvetet att det är Gud själv som sände ditt personen?

Neil tänker inte i den stora bilden. Han tänker att Gud är allt. 

Men finns många flera som gör saker.

Hamnar man i helvetet betyder det inte att det är Gud som sände ditt en.

Kan det vara att helvetet måste finnas? Att det har en speciell funktion som vi inte förstår oss på?

Kan det vara om man har mördat flera st och inte förstår att man gjort fel. Att man hamnar i helvetet. Där får man se vad man har gjort tills man förstår att man gjort fel. Så man inte gör om samma sak igen i nästa liv?  

Neil använder tale sätt som gör att man vill tro att allt han säger stämer. För han själv tror ju att det är så. Om han pratar med Gud och inte ser andra saker ifrån andra vinklar så blir det svårare att se helheten. 

Är som att om en person ska börja jobba på ett företag. Han pratar med Vd:n på ett cafe över en kopp kaffe. 

Sedan är det en annan som ska börja jobba som får pratar med Vd:n på arbetplatsen så han får se där han ska arbeta och träffar folk i styrelsen , träffar chefer , träffar golvarbetare och pratar med dom. Vem tror du får mest insyn hur det fungerar på företaget ?och vem tror du kan ha missuppfattat mest av det Vd:n sade hur det går till som i företaget?🙂

Ny dag nya möjligheter

[Kathja]1
2014-02-16 14:40
#144

Njaa nu är det inte så han talar om Gud, eller så som Gud talar om sig själv. Men budskapet att du inte är en Neal fan har gått fram. ;)

Astell
2014-02-16 16:17
#145

Det är ju återigen det här med om att slår det an en ton i en så stämmer det.. bland det mest genuina är ju NDU fast de sker med hänsyn till var man står trosmässigt många gånger…

J-Artur-K
2014-02-16 16:35
#146

#144 Var inte jag som tog upp han i början 🙂

Om inte Gud är inlandad i det han prata om så är det ju konstigt namn på hans bok Ett samtal med Gud ? Sedan hur han pratar som är en annan sak. Med är väl Gud ändå det handlar om. 😃

Ny dag nya möjligheter

Annons:
yamher
2014-02-16 16:47
#147

Eller att det faktiskt finns människor som läser mellan raderna och ser något helt annat, något kanske bortom LOA, som ni själva är så förblindade av? Det e ju inte första gången folk överger allt för något i tron att det är det enda sanna. Även sina liv. Eller allt för Guds ord utan ha det minsta med verkligheten att göra.

Alis volat propriis Oskyldig

[Kathja]1
2014-02-16 16:59
#148

#146 Självklart är Gud inblandad i det han talar om, Gud är inblandad i allt som är enligt mig. 😎

#147  Nu vet jag inte hur du har fått till den tolkningen, men du får tolka som du vill. Jag är iaf vare sig förblindad eller någon som har övergett allt. 😃

Astell
2014-02-16 18:17
#149

#147

Skulle vara intressant att höra hur du upplever livet..ge oss gärna din version 🙂

yamher
2014-02-16 18:38
#150

beror på vad du syftar på upplever livet?

148 skrev inte att du hade gjort det heller… men det betyder inte att "ni" har kommit längst i ert tänkande och att andra som inte tar till sig LoA inte har nått "dit" än. Om vi vänder på det så kanske vi kan säga att ni inte har nått längre utan fastnat i ert träsk och ser inte skogen för alla träd. Många av kommentarerna utgår från att andra inte kan se igenom ert, att det inte finns något bortom er vision.

Alis volat propriis Oskyldig

Astell
2014-02-16 18:48
#151

#150

Märkligt, jag tycker inte det är så konstigt, ganska naturligt faktiskt med LOA…det är nog du själv som försvarar dig här och ger dig på utan att förklara hur du ser det? Ser du någon slags riktning el är allt bara slump?

[Kathja]1
2014-02-16 18:49
#152

#150 Det är ju lätt att tro att "ni" syftar på oss här inne, vilka är annars "ni"? Det ser ut som att du tolkar det vi skriver som att vi ser oss som förmer än andra och det är då rakt inte så. Tvärtom så är vi väl medvetna om att alla väljer vi olika vägar och ingen är på något sätt bättre eller sämre. Det bara är. Det tror jag att vi har hunnit skriva några gånger nu. 😎

szirius
2014-02-16 18:54
#153

# 139 Du skriver att man inte ska blanda in sina egna känslor… att Gud är Gud…och enligt dig är det en "han". Det är för mig är också tydlig psykologi, du har en bild av att Gud är av manlig karaktär, alltså är det vad du möter.

# 140 Vet knappt om nån som känns helt klockren Linn😛

- jag såg en intervju med W Dyer och OJ vad förvånad jag blev. Nåt helt annat än hans ton i böckerna…så mkt ego, haha, behöver nästan länka o se om nån annan upplever det likadant som mig😃

#147 alltså… LoA är verkligen bara ett samlingsord för en av många naturliga lagar för mig, och hur djup innebörden blir, beror på vad man själv lägger in i det. För mig handlar det 0% om att manifestera röda bilar🙂

Annons:
retep
2014-02-16 19:05
#154

Om man känner till eller rentav har kunskap och egna erfarenheter av LoA …och ändå kommer fram till att LOA inte stämmer och att man har hamnat i träsket. Då skulle nästa steg vara att förneka sina egna erfarenheter och även andras erfarenheter och inse att man har lurat sig själv och att det bara var något naivt man trodde på och att andra LoAre också…pinsamt också om man dessutom har sagt att andra som inte trodde på LoA för att de inte nåt dit än! WHO…what..har man då nåt till istället?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Mandra
2014-02-16 19:31
#155

#153 av szirius 

Så rätt - finns knappt någon som är klockren. Så fort någon blir känd inom "det andliga" förändras de. Gäller Dyer ja och många fler tyvärr. Det är egot som inte klarar det hela.

Den enda som jag känner till som undgått detta är Richard Bach. Författare till bl a Måsen (kanske new-ages största klassiker) och min andliga favoritbok Illusioner + ett fåtal andra böcker. Han skriver bara när han känner att han måste, dvs om han inte får ur sig historien så får att inte vara ifred och göra det han älskar mest. Det är att köra omkring i små flygplan. Så, han skriver lite, får vara ifred ett tag - flyger omkring och njuter av livet. Underbar författare och människa. 😃

linnease
2014-02-16 19:37
#156

153 - Håller med.. Det är det som som varit så cool med Abraham-Hicks för mig, enda som varit 100% klockrena för mig precis HEELA tiden :) Åh, plus Aaron connection.

[Kathja]1
2014-02-16 19:41
#157

#153, 155, 156 - Det är ju där man kan se hur långt man har kommit, det som slår an en sträng ena dagen tilltalar en inte alls nästa. Tur att det finns många att välja på. 😉

linnease
2014-02-16 19:49
#158

Ja precis 🙂

Mandra
2014-02-16 19:49
#159

det som slår an på mig och gjort i över 20 år är Eldens Lära och De Parallella Kunskaperna, hihi…kan ju låta som man inte kommer någon vart då, men de här kunskaperna är så omfattande att man kan hålla på i livstider och utvecklas med dem🙂

SHIAWASE
2014-02-16 21:57
#160

Mandra ! Det låter väl härligt att ha hittat DET som är rätt för just dig! Jag har ju inte läst Neal böckerna,, borde nog göra det (eller borde??? jag bör väl inte någoting,,,, ) jag känner att de skulle tilltala mig i alla fall``Men som sagt jag har inte läst dem ännu så jag vet inte,,, För mig är det som Linn A-H är det som har klingat bäst För övrigt har jag ju inte läst så mycket ,, tycker alltid bäst om att hitta min väg från mig själv… Vilseledd kan man aldrig blir, eftersom man gör sina egna val och är ansvarig för sig själv och sitt liv. Ingen, varken människa eller icke-fysisk existens kan bestämma över mitt liv om jag själv inte väljer att tillåta dem göra det, jag har det fulla över mig, över min lycka och min väg. Gå lite krokvägar kan man göra,,, men dessa är ju också bra! Viktigast för mig är att skapa en ren kanal till MIG, till Allt som är. Då hittar man välmåendet , får insikter, inspiration och livet blir bara bättre och bättre!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
J-Artur-K
2014-02-17 00:04
#161

#153 Så kan det vara eller så var det en man när jag träffa han och jag har pratat med andra och vi har kunnat beskriva han lika dant. Så därför skriver jag han 🙂Fast vi alla kan ju ha haft fel skåklart med. Att vi sett lika dant och bara vara ett sammanträffande 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2014-02-17 00:35
#162

Något intressant att nämna är att i bibeln. Första moseboken 1:26 står följande 🙂

Och Gud sade : Låt oss göra människor till vår avbild, till att vara oss lika 🙂

Man ska ha i åtanke att det formuleras i plural. Så är inte endast Gud det pratas om. Om det stämmer. Så öppnas det en dörr att Gud kan ha en fru och vara därför det nämns i plural. 🙂För är ju inte bara han själv han pratar om 🙂 Men behöver inte vara just så. Men möjligt 🙂

Ny dag nya möjligheter

Mandra
2014-02-17 05:13
#163

Håll i er nu - för nu tänker jag roa er? förskräcka er? med min upplevelse av Gud - såsom jag ser honom när jag reser shamanskt. Hihi! 
OBS! För mig är inte Gud och Källan samma sak (Källan upplever jag som flytande energi). Men den jag talar om är den Gud som nämns t ex i Bibeln.

Detta är hans person och personlighet som jag ser/upplever honom. 😃

Han är ca 150 cm lång, bortåt 70 år gammal, har ett långt ljusgrått/lite melerat skägg som går ända ner till marken och släpar även lite på marken. Han har ganska långt, lite ovårdat hår och är krumbent.

Han älskar att gå omkring naken och gör alltid det, men skägget täcker ju framsidan, men baken syns ju.

Han bor (med sin fru) i/vid en pyramid i himlen (lägre delarna av övervärlden). Han tycker om att trolla och trollar ofta med sin stora pyramid/sitt hus. Ibland är sidorna täckta med guld, sen trollar han lite och sidorna är täckta av fjällbjörk, sen trollar han lite igen och sidorna är fyllda med terasser av risodlingar. Himla kul tycker han. 👍

Han gillar också barn och tycker om att leka. Vid pyramiden stor ett jättelikt träd och i den hänger en gunga. Att sitta i den och gunga är hans favoritsysselsättning. Han tycker också om att skämta och att hjälpa människor, särskilt barn.

Ofta gör han detta genom att skänka någon en falk som beskydd. För detta ändamål äger han ett stort falkinarium, fullt av falkar av alla arter.
Han kan också hjälpa till på andra sätt - han skänker bort små gåvor (innehåller någon energi som personen behöver), t ex nycklar som låser upp hemliga skatter eller något som är låst inom denne. Han äger också en jättelik vattenkanna som han kan flyga runt med och vattna människors känsloliv med (känslorna behöver näring).

Vidare har han ett gigantiskt bibliotek (inte det Akahaiska) fyllt med kristendomens (bibelns) hemligheter. Det heter ju inom kristendomen att vissa saker är "mysterier" och dem är det inte meningen att man ska känna till. Dessa mysterier finns i detta bibliotek.

Ja, detta är lite om hur jag uppfattar honom. Det finns många och inget är varken rätt eller fel tror jag - utan skiftar bara utifrån vilken nivå man ser det hela. 😃

Nästa gång kanske jag berättar lite om Jesse James - ja, det är vad jag kallar Jesus för. 🙂

SHIAWASE
2014-02-17 06:46
#164

Tack mandra för din berättelse! Jag har ju aldrig rest astralt eller shamanskt,,,men intressant att höra om dina upplevelser☀️

Läser gärna flera🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2014-02-17 07:08
#165

Hihi, Mandra en nakenfis gud, han lät rolig 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
2014-02-17 08:20
#166

#163 Mandra! Tack för att du delar.

Har precis som du funderat på detta. 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Min bild har egentligen inte känts rätt, men i tanken så har även jag fått ihop en bild av Gud som en gammal man, med långt skägg. (inte naken dock och ingen rumpvisare. 😛)

Har tänkt mig honom som om han suttit utanför mig själv. Uppe på nått moln pekandes med sin stav över oss "små människor"

Och alltid har en tyst undran dykt upp inom mig:

HUR kan han veta vad jag och alla andra behöver och varför straffar han vissa och belönar andra?😮😡

Sen flyttade det in någon form av Guds gnista inom mig och Gud som gubbe ebbade liksom ut,,,

(guds gnista kallade jag det inte för då den dök upp, tror inte ens jag var medveten om vad det var som hände)

Men jag vet att jag frågade mig själv Vad Gud var?

Och inte kunde jag ta till mig av religionens Gud heller?

Ibland har jag tänkt att Gud är en natur kraft som expanderar och samlar upplevelser genom oss människor.

Någon form av självförverkligande, som sker genom vår "fria vilja" (vilken fria vilja sen??😡)

Och jag har ofta tänk (vilket jä,,,la sk.. spel) livet ändå ärKämpar.

Jo, den fria viljan är den som vi själva behöver hitta inom oss. Eftersom den många gånger ligger dold inom och vi många gånger upplever oss viljelösa eller maktlösa inför. Livets yttre spel och  våra invanda tankar och handlanden behöver ses över.

Plötsligt en dag  upptäckte jag att mina tankar och känslor är instrument och verktyg som jag kan lära mig att navigera med. Här på jorden och inom på känslornas hav.❤️

Lätt? Näää. Inte alltid.

Befriande? Jaaaaa!

Otroulig
2014-02-17 08:37
#167

Jag har oxå tidigare har personifierat Gud - men nu kopplar jag ihop med Källan, med Universum, med Alltet, med Allt som Är, insyrat i varje atom.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Mandra
2014-02-17 08:49
#168

För mig är inte Gud och Källan samma sak, som jag sa. Gud finns - som han tänks som en personifierad gubbe och Källan finns - som ren flytande energi. Faktum är att alla gudar som omnämns i samtliga religioner och andliga läror finns - och dom är inte en och samma - inte heller olika delaspekter av en och samma (som sägs ibland) - utan dom finns allihop var för sig och "lever" och verkar på olika medvetandenivåer.

Hela Skapelsen kommer ur Källan, dvs den egentliga Skaparen.

Ovanför (nivån över) den Gud jag beskrev här finns något som i De Parallella Kunskaperna kallas för just Skapelsens Herre (man säger dock att Gud och Skapelsens Herre är samma sak - men på den punkten håller jag inte med dem alls - mina erfarenheter säger mig annorlunda).

Denna Skapelsen Herre är mkt annorlunda mot Gud och mer lik den straffande gud som återges i Gamla Testamentet (men jag tror inte han delar ut några straff egentligen) - men han ser ut som ett stort åskmoln och det dånar när han talar och han är ofta väldigt allvarlig (inte lekfull som Gud).

Jag har frågat någon gång om dessa två verkligen skapar något (de har ju inte skapat skapelsen) och jag har fått ett svar - men jag minns det inte. Haha! Förargligt. Kanske kan hitta det någonstans.

SHIAWASE
2014-02-17 09:04
#169

Hmm,, Intressant!! !kanske värt att göra en ny tråd,, tror jag,

För MIG,, så känns det totalt främmande med en man , typ fysisk varelse som gud, (fast jag tyckte mandras upplevelse var riktigt mysig)

MEN,, sedan tänker ju jag att när vi flyter ut i universum, när vi dör , när vi besöker en annan dimension, så uppenbarar sig personer , ställen för oss på det sätt som stämmer överrens med vår föreställning, för att göra det lättare för oss att förstå!☀️

Otekniska jag, ska nu se om vi kan flytta över denna diskussion till en egen,, för den är så intressant!!!

Finns det någon som vet, så hojta till och fixa till!!!haha

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
2014-02-17 10:06
#170

😂 Tack för den underhållande beskrivningen Mandra! Ja, Gud har ju humor, men naken liten gubbe…. Ja, det är din bild.

Jag har inte tänkt så mycket på hur min bild av Gud ser ut. Han beskrivs ofta (alltid?) som en man och han kan mycket väl ha en fru. Min bild är nog helt enkelt en vithårig gubbe på ett moln som tittar ner på oss. Bilden känns inlärd men underlättar när jag tänker eller talar med Gud.

Om Gud är källan eller inte, är en intressant fråga. Ska kolla Shias nya tråd.

[Kathja]1
2014-02-17 10:20
#171

Spännande beskrivning! För mig är Gud enbart energi, källan till allt, det vetenskapsmännen kan mäta som den energin som finns i och mellan allt som är. Allt som har varit och allt som kommer att vara. Ursprunget, ren kärlek, den högsta vibben av alla. 😃

[Torahzen]
2014-02-17 10:23
#172

Jag tycker det blir en annorlunda vinkling om jag tänker Fru Gud…

szirius
2014-02-17 10:54
#173

# 168 jag tänker också att allt finns på olika plan…jag drar paralleller till arketyper, undermedvetna personligheter som liksom får en avbild genom vår skapelseförmåga…minns när vi läste om nordisk mytologi i skolan, det var så starkt, jag upplevde verkligen att dessa Gudar fanns/ finns på ett plan…och för mig handlar det om just arketyper…och även cellminnen…mina förfäder har ju tillbett dessa gudar…

Det märker man ju inte minns när man är ute o "flyger"  som jag gör, jag kan hamna i så olika världar, verkligen! Ett tag var det bara en massa naturväsen, små gnomer o vättar o älvor o trädandar o vad vet jag som jag mötte. Högst reella.❤️

Kan ana en essens i detta, att Gud skulle vara en del av källan, men inte källan…., men det handlar då om vår föreställning av vad Gud kontra källan ÄR…det är väl därför vissa får ihop Gud med källan medans andra inte alls gör det. 

# 167 Ja, precis Otroulig, tydligt uttryckt! Jag har också släppt personifieringen av Gud till att gå in i nåt "allt"…men kanske det då är Källan och inte Gud. Mig kvittar det nog!

Gud som en slags Gandalf är ju en urbild av Gud😃, kan ju vara roande om inte annat!

O jaa, jag har ju också upplevelser, jag tycker tex att Månen definitivt är av feminin energi.

LeS-
2015-01-10 03:22
#174

Gammal tråd jag vet, men kanske kan videon hjälpa till att förstå hur LoA fungerar i extrema situationer?

Annons:
[Kathja]1
2015-01-10 09:19
#175

Det gör inget att du sparkar igång den Les! Det sker alltid för att någon behöver den. 😃

szirius
2015-01-10 13:40
#176

Vink vink LeS, länge sen du tittade in nu 👋

Upp till toppen
Annons: