Annons:
Etiketttrender-och-tidsanda
Läst 1266 ggr
Otroulig
2/6/14, 10:02 PM

2014 enligt Lee Harris

Vad tycker ni om denna då? 

Vackert säger jag.  Men jag har lite svårt för den här "illumination" köret. Sen får jag inte ihop det riktigt…För egentligen det han säger är att vi ska våga se eländet…fast det är "de negativa" som vill måla upp en bild, men vi ska INTE kriga mot de mörka och argumentera, men vi ska stråla kärlek, sprida det vidare och agera i det vi kan….🤪

Vet inte om det är min ovilja mot förföljelse manin som får mig lite låst i mina tankebanor.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[rore]
2/7/14, 7:00 AM
#1

" . Sen får jag inte ihop det riktigt…För egentligen det han säger är att vi ska våga se eländet…fast det är "de negativa" som vill måla upp en bild, men vi ska INTE kriga mot de mörka och argumentera, men vi ska stråla kärlek, sprida det vidare och agera i det vi kan…."

Som mina öron lyssnar, så uppfattade jag det precis så som du skriver Otroulig.

Vi ska våga se! Utan att kliva in i rätt eller fel, svart eller vitt. Antingen eller.

Uppmaningen som jag förstår den är:- Konstatera- Acceptera- Hur verkligheten ser ut.

Vi ska inte leva ut de känslor som väcks inom oss. Utan vara neutrala betraktare- som bibehåller kärleken inom och stråla denna kärlek.

Och det är ju lättare sagt än gjort.🤦‍♂️

För att klara av det behöver vi lära oss se igenom de starka/negativa känslorna som finns inom oss. För det är ju där som rädslorna bor, inom oss. Rädslorna skapar ju försvar som gör att vi separerar oss från kärleken.

Så hur ska vi kunna stråla kärleken inom Om vi inte ser igenom rädslorna vi bär?

Min engelska är lite vacklig men det var typ så här mina öron fångade orden.😛

linnease
2/7/14, 11:14 AM
#2

Jag tror det är som Abraham-Hicks säger, det finns lärare på varje steg av känsloskalan. De som är lägre ner är inte redo att höra vad Abe säger, t.ex. Jag lyssnade mycket på Lee Harris för ett år sen, när jag var ganska rejält låg på flera plan, då fanns det bra grejor för mig. Men nu på sistone vibbar jag så mycket högre upp, och då funkar inte Lee för mig längre! Precis som du säger, vi behöver inte ALLS fokusera på och se och känna vad som är fel, bara hoppa in i Vortex och skapa vad vi vill ha istället! För vad vi än fokuserar på skapar vi mer av det under tiden som vi fokuserar på det! ❤️

Men, om man verkligen tror annorlunda, är lägre ner på skalan, då kan Lee vara hjälpsam för att komma upp därifrån

szirius
2/7/14, 2:18 PM
#3

Upplever det precis som dig Linn, jag kan ta till mig saker han säger beroende på var jag själv befinner mig, det kan tex. vara en " tröst" lite att få höra att det är kaotiska energier o svårt att få ihop det periodvis, o även för honom😇…samtidigt…som jag vet att även det bara är ETT sätt att relatera till det, det finns andra sätt👍

Jag upplever honom som en rätt melankolisk människa, som jag ju kan dras till hehe😇, fast då blir det lätt tyngd på allt arbete man har att göra, just som i arbete puh🥵.. i stället för arbete kul, spännande☝️👍 - som jag tycker att Abe uttrycker så bra.

Jag har upplevt nåt skav i Lees uppmaning att vi har en uppgift i att "rädda världen"( hjälporganisationer etc)  Han blir lite sträng( känner hur energierna skiftar i honom)  o det känns som om det finns nåt dömande mot de som inte väljer som han🤐, att han inte är helt ren där helt enkelt, nån ångest i honom…. dels kan man ju få prestationsångest för mindre liksom, rädda världen🤪, dessutom motsägelsefullt mot grejer jag ändrat åsikter om…just det här Abe säger, att det finns inget slut, vi kommer aldrig fram, vi blir aldrig klara utan vi är här för att uppleva…det är ju en uppgift stor nog i sig.

Har inte lyssnat ännu på det här ovan, återkommer när jag gjort det.

Otroulig
2/7/14, 3:56 PM
#4

Ahh, men då är det fömodligen hans vibbar jag kanske känner av då - när jag kommer ur flödet i hans video, det känns inte rätt helt plötsligt..det blir motsägelsefullt. Det känns som att det inte stämmer nånstans… Men det var vackra bilder! :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2/8/14, 1:17 AM
#5

lyssande på halva inlägget igår,,, Linns resonemang känns rätt för mig! Personligen har jag inget intresse av att fokusera på "eländet" i världen, tror inte heller att det gynnar någon. Ska i alla fall ta och lyssna på resten av inlägget idag!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2/8/14, 12:48 PM
#6

Det är skillnad på att fokusera på eländet och se vad som behöver förändras…och den förändringen börjar ju i oss själva👍

Annons:
retep
2/8/14, 5:58 PM
#7

it's not about a feeling! Det handlar inte om känslor, eller om att ha och hålla den renaste finaste känslan av ljus och kärlek… Det handlar om att vara ljuset och kärleken!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Upp till toppen
Annons: