Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1136 ggr
vargar
2014-02-05 10:21

akut hjälp

Hej

Jag och min sambo har grälat om allt. vi var så arga och sa saker som vi inte riktigt menade och vissa saker som bara var tvunget att säga.

just då kunde jag inte alls tänka på lagen över huvud taget.

så nu mår jag ännu sämre efteråt.

jag skall ha skrivit en plan över hur mitt liv skall vara till kl 8 har min sambo bestämt.

jag måste ha hittat ett jobb på halv tid. helst redan igår.

jag har börjat smått att vara tacksam för allt men jag hade skrivit ett brev till min sambo i helgen att jag var så glad och tacksam för att han betalade alla våra räkningar det hånade han mig med om att han trodde att det var våran dotter som är 11år hade skrivit det till honom.

snälla jag behöver hjälp förlåt att jag stör er/

Annons:
Aleya
2014-02-05 10:26
#1

Kan du berätta lite mer om din situation mer än att din sambo hånade dig?

En plan är alltid bra att göra, men ta små steg.

Börja inte med högtflygande planer, så som att hitta jobb på en gång.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[rore]
2014-02-05 10:33
#2

Hej Vargar!

Akut hjälp vet jag inte om jag lyckas att bidra med. Men jag tänker att när känslostormar utbryter och menings skiljaktigheter utdelas så är vi sällan så jordade att vi kommer ihåg LoA.

Då är vi våra flygande känslor till 100 procent och innan vi upptäcker detta så kommer det att upprepas, tills vi inser vad det är som sker inom oss och runt omkring oss.

Förstår mycket väl att det känns jobbigt i stunden som Är.

Tanke kram till dig och din situation❤️

vargar
2014-02-05 11:00
#3

1#

För ett år sen bestämde min sambo  att han inte ville leva ihop med mig. Han sa att jag skulle behålla huset eftersom han inte trivs där. han tycker inte det finns något intresse kvar där. Han har flera företag så det går bra för honom. Han behöver alldrig göra något här hemma. Jag sköter ett företag med bokföring, jag tyckte det var skoj till att börja med men tappade gnistan någon stans vill komma hem ifrån ibland. Har nämligen varit sjuk med ulcerös collit men är skov fri sen i mars. Så nu kan jag söka mig till ett annat jobb men vet inte till vad har ingen högutbildning. Min ekonomi är inte så bra kan inte hålla i pengarna.

Vi försöker att lappa ihop vårat förhållande men jag har tyckt att sen jag började med lagen i jan så har jag mått bättre tills idag. Så just nu har jag så ont ikroppen och har tappat den självkänslan som jag hade byggt upp.

2# Tack för ert stöd. Jag känner mig så ensam jag vill inte skiljas jag älskar honom. men jag vet också att det inte är bra att leva så här heller. Vi har varit tillsammans i över 20 år.

Aleya
2014-02-05 11:03
#4

#3 dags att tänka på dig själv. Detta låter inte som ett hållbart förhållande som är bra för dig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

idailsk
2014-02-05 11:48
#5

#1

Fundera förs på vad du vill ha i ett förhållande ❤️

Kärlek? Respekt? Empati? Humor? Styrka? Samspel? Bra sex?  Och så vidare.. Det som din sambo visar idet du skrivit är inte en jag skulle vilja leva med.

Älskade vän, förstå att du är värd ALLT gott och ett UNDERBART liv. Tänk på dig, vad vill du? För du kan få allt du vill.. 😍

Kram Mila Kär

[Kathja]1
2014-02-05 11:52
#6

Vännen, börja med att andas! Och sedan tar du och flyttar fokus från honom och vad han vill, till dig och vad DU vill. Inget annat är viktigt i ditt liv, inte nu och inte sedan.

Att du inte vill skiljas är naturligt, att vara rädd för vad det ska bli av en då, men allt sådan löser sig alltid. Speciellt om du kan hitta dig själv och vad du vill ha ut av livet. Du är värd att vara lycklig, att le åt livet och njuta av att vara du. Det är meningen med livet, därför behöver du väga alla saker du gör, alla tankar du tänker, alla beslut mot det  - leder detta mig mot ett liv i kärlek och harmoni, eller ej?

Ditt liv handlar inte om vad din man vill, det handlar om vad du vill. Så istället för att ta dig tid att skriva en plan som han vill att du ska göra skulle jag råda dig att skriva ner hur du vill ha ditt liv. Hur du vill må när du vaknar på morgonen. Vad du vill omge dig med för människor. Vad du vill tänka när du ser dig själv i spegeln.

Även om han nu tycker något annat!

Du har redan börjat din resa med att hitta ett bra fokus och det som händer nu är bara en respons på det  - bråket med din man är något som du fått till dig för att du ska hitta nästa steg i din livsresa. Det är kanske inte alltid så lätt att se, speciellt när man står mitt i ett kaos och det är ens rädslor som styr  - men Gud/Universum vill dig väl, alltid. Så det som sker är av kärlek, det är vad du behöver just nu för att komma vidare.

Annons:
idailsk
2014-02-05 11:52
#7

#3

För att kunna släppa in nytt, så måste man släppa ut det gamla. Var inte rädd för att vara ensam! Det är inget farligt, bara lite läskigt i början. Men du kommer över det. OM det nu blir så.

Men du MÅSTE tänka på dig själv, det finns ingen genväg till detta. 

Jag var som dig tidigare.. Rädd att bli ensam, jag grät så jag kräktes efter den relationen. Jag mådde så dåligt och jag trodde att jag skulle dö av ensamhet. Ångesten var brutal! Men, jag hade ett barn och han behövde sin mamma. Där började arbetet med Mig.  ❤️

Kram Mila Kär

vargar
2014-02-05 17:01
#8

Tack alla just nu känns det lugnare. La mig och mediterade en lång stund sen gick jag ut i det fina vädret och försökte bara tänka på mig själv.

Det är bara så svårt att veta vad jag känner och vad jag vill för det är något som jag har letat och sökt under många år………

MissInAction
2014-02-05 19:11
#9

Hej vargar 🙂
Håller med Kathja i allt hon säger i #6 och det viktigaste nu är du och att du andas ♥

Och samma sak har jag inte gått igenom själv. Däremot så hade jag ångest och rädsla för ett år sedan, då jag gick och på allvar funderade på om jag skulle avsluta min dåvarande relation. Min insikt om att jag älskade mig själv mest gjorde att jag vågade tänka på vad jag ville. 

Vet att det kan vara svårt att veta vad man känner och vill i såna stunder. Ibland kommer tankarna och önskningarna spontant, antingen subtilt eller väldigt tydligt, och då gäller det att vara beredd 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

vargar
2014-02-05 20:53
#10

9# Tack orkar inte så mycket just……

[Kathja]1
2014-02-05 21:09
#11

Allt du behöver göra just nu är att andas och fokusera på dig. Inget annat. Sedan ger sig resten. Fördelen med att veta vad man inte vill är nämligen att då vet man (iaf efter lite klurande) vad man vill för det är motsatsen. ❤️

SHIAWASE
2014-02-05 23:21
#12

Vargar!

Håller med övriga,, fokus på dig själv,, kan vara svårt när det handlar om önskan att rädda ett långt förhållande.

Men, vi kan ju aldrig kontrollera någon annan, hur mycket vi än vill.

Däremot kan vi fokusera och styra om oss själva! Inte i ett skultt så daär.

Men, det första som är viktigt att börja pränta in i sig själv är att vad någon annan säger , gör gentemot dig har inget mid DIG att göra,, Det handlar om hur den personen mår, om den personens "karma".

Alltså du har inte gjort något fel☀️ 

Du kan välja hur du förhåller dig till andras attityd, och till yttre omständigheter. Inse att har du en bra relation med DIG ditt JAG, så kommer inget yttre att kunna påverka dig , och de yttre omständigheterna kommer att lösa sig till det absolut bästa för dig, precis på det sätt som ditt JAG önskar❤️

Inge stora skutt behövs,,ingen brådska,  ta dig gärna tid att lyssna på en mängd A-H klipp (om de tilltalar dig! ) finns mycket om relationer och annat!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2014-02-06 08:30
#13

Från Wayne Dyer:

How people treat you is their Karma

How you react is yours.

Bestäm vad du tillåter.

OCH

Bestäm dit för att tillåta dig själv att vara lycklig.

OCH

Var medveten om att din lycka är inte beroende av någon annan persons handlingar.

DU kan vara lycklig precis som du är här och nu, oavsett yttre attribut,

Det enda du behöver göra är att tillåta dig själv att vara så där knasigt lycklig även fast det inte verkar som om du skulle ha någon "anledning",,haha,

Vi behöver nämligen ingen anledning för att vara lyckliga.

Och när lyckan infinner sig, så hamnar alla pusselbitar på plats,, och en ännu större lycka infinner sig, så omfamna livet!!

Det  är det enda du behöver göra.

Omfamna dig själv, och livet!!❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
vargar
2014-02-06 09:16
#14

13# tack det var det jag behövde höra att jag kan vara lycklig ändå.

Jag vaknade nämligen med ett leende på läpparna och första tanken var så kan man väl inte känna men det kändes helt rätt. Tack.

Tack alla det känns så skönt att kunna skriva av sig lite här hos er❤️

SHIAWASE
2014-02-06 12:55
#15

Vargar!

Se det gärna som "här inne hos oss" Eftersom du är härinne, och läser, och skriver så är du en av oss, med andra ord en av oss som co-creatar tillsamman!!

Det är nämligen så , att när någon skriver härinne om ett s.k "problem" så börjar vårat kollektiva medvetande fokusera på LÖSNINGEN!!

OCH denna process gynnar oss alla!!❤️

Så tack alla som gör detta till en plattform där vi kan trivas, växa , må bra , bli uppmuntrade , få lite puffar, få värme och kärlek☀️ OCH framförallt INSPIRATION!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

vargar
2014-02-06 19:14
#16

Jag är så tacksam för att ni vill stötta mig med era råd…tack tack tack

Upp till toppen
Annons: