Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 5003 ggr
Sugarcream
2/4/14, 11:34 AM

Böcker om attraktionslagen!

Jag har läst några böcker av attraktionslagen tidigare. Men det är först nu jag läst Rhonda Byrnes tredje bok "magic"…Någon av er som läst den? Igår hade jag en riktigt dålig dag…pms, tråkigt grått väder (är en vädermänniska och blir gladare av sol), osämja med killen, splittrad ang annat…Ja igår kändes inte kul. Så har lånat boken på biblioteket för någon vecka sedan och tänkte att jag plockar fram och läser den…Hade ändå inget annat att göra och tänkte att det kan iaf knappast få mig må ännu sämre med bokläsning och vila. Alltså den är såå bra. Från att ha känt mig så nere till att efter blad jag vänder känna hur mina känslor ändras till det bättre. Det kändes såå bra. Boken handlar ju om tacksamhet. Med andra böcker om attraktionslagen har jag lärt mig att vara mer positiv (men negativa tankar är svåra få bort sådär och dyker ändå upp då och då)…men med denna boken känner jag bara att jag vill le åt allt och alla. Verkligen försöka må och vara så glad som möjligt. När det sedan stod att det är kan vara svårt att försöka vara tacksam i en motgång så kände jag när jag läst ett tag…att det var ju precis vad jag var. Det var en riktig jobbig dag men om det var något jag var tacksam för så var det att jag helt plötsligt mådde så mycket bättre efteråt…Det var lite jobbigt…men det gick. Vill inte låta något påverka mig så negativt. Jag är i grund och botten en positiv människa men omständigheter runt mig påverkar mig och jag är känslig…om tex andra omkring mig inte mår bra. Det gör att jag inte mår riktigt bra heller. Jag hatar verkligen att man tar saker och personer för givna. Jag tänker på det ofta att inte gör det…Jag tänker på att jag är frisk…har ett hem, ett jobb, pengar så jag klarar mig. Jag ogillar så starkt när man hör andra gnälla om små saker som tex väder eller en sen buss. Men man kan ju inte ändra på andra. Men även då får jag mig en tankeställare att inte göra likadant. Väder och en sen buss är såå små "problem" jämfört med vad som händer i övriga världen och jämfört med hur vissa andra har det. Jag kan själv känna att det är tråkigt när det är grått och mulet varje dag…Men jag försöker peppa mig själv och tänka att vad kan jag göra istället som gör mig glad. Tex så mår jag bra när jag tränar. Känner att jag både gör något bra för min kropp och även för mitt mående. Ha en fin dag :)

Annons:
szirius
2/4/14, 12:48 PM
#1

Kul att du delar med dig🤗! Vad bra att du hittat grejer som lyfter dig- denna bok, att du vet hur du ska vända dina tankar mot tacksamhet, och att du mår bra av att träna! Yes🥳! Vi kan ju bara ansvara över vårt eget mående…inte alltid enkelt - men det är nåt man kan öva på, och öva upp👍. Jag får också öva, jag kan också bli påverkad av "basala" saker som kyla o regn, eller vad nån sagt eller nån orostanke…men jag vet också att jag då behöver lyssna inåt, känna kontakten med "source" , återknyta till det där stället inom mig som är full tillit, kärlek, ljus o som säger att allt är bra🌈.

Spirit Of Light
2/5/14, 10:55 PM
#2

Hej alla❤️

Andra outstanding böcker om LOA som jag kan rekommendera är de av Abraham Hicks, t.ex "Attraktionslagen - så får du den att fungera till din fördel" (ISBN 978-91-534-3048-3 

http://www.abraham-hicks.com/lawofattractionsource/index.php

och t.ex av Mike Dooley: "Oändliga möjligheter - uppfyll dina drömmar" (ISBN 978-91-534-3768-0), och "Skapa förändring-så enkelt är det" (ISBN 978-91-534-3769-7) eller Angela Donovan: "Önskan - så här kan dina drömmar bli verklighet" (ISBN 978-91-534-3742-0)

Ha det gott!

Med ljus och kärlek❤️

SHIAWASE
2/5/14, 11:12 PM
#3

Bra med boktips!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

idailsk
2/7/14, 8:35 AM
#4

Ahhhh Rhonda Byrnes böcker är underbara, jag läser nu hennes senaste: Hero. Magic som du läser är riktigt fin! Har du hennes tacksamhetsbok? Annars tipsar jag varmt om den. Det går lika bra med en vanlig ant bok, men hennes är så fin ;-) Hicks böcker är också helt underbara! Doreen Virtue är min lilla speciella favorit, av henne har jag 8 böcker och läser i flera samtidigt. Det är så mycket att ta in, smälta, aha upplevelser och man kommer till klarhet med så mycket. Jag gör det i alla fall. Sanna Anandala Ehdins är också ett tips. A course in miracles, ursprung till många LOA böcker finns att ladda ned gratis som ebok för den som vill :-)

Kram Mila Kär

[Kathja]1
2/7/14, 1:44 PM
#5

ACIM har jag som plan att vi ska gå igenom i lagom takt inne på Morgondagens Tro - den gillar jag starkt. Och så Abraham Hicks böcker, fast mer video-klippen från youtube. 😎

Ammijo
2/9/14, 1:39 PM
#6

En annan jättebra bok skriven av en svensk författare är "Tänk dig ett bättre liv" av Annastina Vrethammar. Finns att köpa till ett mycket bra pris, 57 kr bl.a på Adlibris. http://www.adlibris.com/se/bok/tank-dig-ett-battre-liv-9789197361910

Annons:
Otroulig
3/26/14, 9:03 PM
#7

putt

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

catchpassion
3/27/14, 7:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Tack Otroulig för putten. :D

Igår fick jag faktiskt ett tips om en bok Den magiska gnistan av Kajsa Ingemarsson. Någon som läst den? Lite osäker på om den är LoA inspirerad men ska vara en väldigt bra "må bra bok".

Böcker jag läst hitintills är

The Secret
Tänk rätt bli framgångsrik av Napoleon Hill
Nowhere but Up av Pattie Mallette
Jag är Zlatan Ibrahimovic

Jag har alltid fascineras av verkliga historier på film helst de som kämpat sig från botten till toppen tyvärr lägger jag sällan namnet på filmerna på minnet men det finns massvis med filmer som har en berättande historia och jag slukar allt och då menar jag allt, från golfproffs, boxning, presidenter till datanördar. Någon mer som är som jag? Så tipsa gärna mig om filmer ni kommer på.

Kram
CatchPassion

[::Vera::]
4/11/14, 2:16 PM
#9

Bestämt mig för att varje dag medvetet göra minst en sak som jag mår bra av, eller som leder till något gott för mig själv.

Dag 1: Beställt boken The Secret. Nu ska det läsas! :-)

Tack för boktipsen! 🙂

ollivoll
4/11/14, 6:51 PM
#10

Catcpassion, LÄS DEN:)) Den magiska gnistan med Kajsa ingemansson. Jag lyssnade på den som ljudbok, och den är hur bra som helst. Rekommenderar den varmt:)

catchpassion
4/11/14, 7:21 PM
#11

Har beställt den på bibblan nu och kommer ev in på måndag, fanns inte inne på mitt bibiliotek. Än så länge har ingen av de böcker ja lånat funnits inne konstigt nog utan de får beställa dem från andra ställen i landet.

Kram
CatchPassion

Upp till toppen
Annons: