Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 1541 ggr
[Sniff]
1/30/14, 6:36 PM

Det är alltid jag

Hallå igen! 

Behöver lite tankehjälp igen. Ni här inne är ju så duktiga på det! 🤗
Det är så att jag har fastnat i att det alltid är JAG som hör av mig till folk, JAG som måste ta kontakt, JAG som vill göra saker. När det gäller extra viktiga personer, som jag gärna vill vara med och lära känna, så går jag omkring och tänker på när och hur jag ska kontakta dem, men räknar inte med att de ska höra av sig till mig. 
     Jag förväntar mig alltså inte att de ska göra något, men sen när jag inte hör något från dem så blir jag ändå ledsen och tänker att de inte vill prata med mig. Känner mig jobbig och krävande när det alltid är jag som hör av mig först. 

Hur ska jag göra för att komma ur det här? Jag vill ju att folk hör av sig till mig också, och nu känns det som att jag har tagit på mig rollen att vara den som hör av mig. Det är lite jobbigt.

Behöver lite smarta tankar kring det här, tror jag! Tack på förhand!

Annons:
Niklas
1/30/14, 6:49 PM
#1

Berätta för dem hur du känner. I alla fall för de viktigaste. De kan vara så vana vid att det alltid är du som tar initiativet att de inte funderar över det. Det kan också vara så att de känner sig lite underlägsna dig och väntar sig att du tar initiativet när du bestämmer att det är dags. 

Hur som helst tycker jag inte att du ska ta åt dig av det. Jag är övertygad om att det i de flesta fall inte säger något om vad de tycker om dig.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Theleonora
1/30/14, 6:50 PM
#2

Åh, vad jag kan känna igen mig i detta ❤️

Jag tänker lite såhär att du tänker för mycket ;). Du tänker när du ska höra av dig, men känn efter istället. Samma sak med att tänka om och när dom hör av sig, du kan ju aldrig styra nån annan eller påverka nån annan på nåt sätt. Du kan ju uttrycka dina önskemål men min upplevelse är att då blir situationen annorlunda ett tag men sen går det tillbaka till det gamla igen. Om man inte gör ett skifte inom sig själv och accepterar läget.

Sen kanske det kan vara bra att sysselsätta sig med nåt man tycker om, för då umgås du med andra som också tycker om att göra det du gör och man får en annan "connection", helt naturligt. Och då behöver du inte sitta och vänta på att nån ska höra av sig.

Dessutom lär du känna nytt folk på köpet vilket kommer innebära att du får en större umgängeskrets och allt bara sker i flow, alla höra av sig hit och dit :)

Sen är det väldigt bra att vara tillfreds i umgänget med sig själv också. Klyschigt men sant: att om inte du gillar ditt umgänge lär det vara svårt för andra att göra det. 🤔

Oj oj oj vad jag skriver till mig själv också!  😎


Englaa
1/30/14, 7:08 PM
#3

Känner själv igen mig något enormt! Går i 8an och jag har oftast varit den som hör av sig osv. Men sen sjuan har jag också blivit andra eller till och med trejdehansvalet. Vilket är väldigt jobbigt ): När någon vill vara frågar dom alla andra och mig som nummer 3-4. Börjar fråga mig själv vad jag gör för att dom ska ta avstånd. Förut var vi sjukt tajta, men nu vet jag inte längre.. Dom pratar knappt med mig och när jag försöker komma in i samtalet svarar dom bara kort och fortsätter att ignorera mig. Dom har även bytt intressen allihopa. Några pratar smink 24/7 och andra pratar hockey och killar. Jag är inte ett dugg intresserad av något av det men får ändå låssas. Känns som om jag inte änns vet vem jag är längre.. Jag låssas vara en person i skolan och är helt annorlunda hemma. I och med att jag aldrig är med några utanför skolan resulterar det i att jag sitter hemma ensam eller hänger i stallet, bland alla vuxna. Känns som om jag passar bättre in hos vuxna på något sätt. Vilket kanske är bra men vill ju kunna vara med personer i min ålder :/ Vet inte riktigt hur jag ska göra, vissa dar vill jag bara gå hem från skolan och inte komma tillbaka och andra dar vill jag byta skola för att kunna få andra kompisar, riktiga kompisar. Det är inte så att jag är mobbad. Har aldrig varit det så kan inte säga hur det känns men det här känns värre. Ignorerad av hela klassen, känns som om dom skulle vara mycket gladare utan mig. Förlåt för det här, blev långt och ett tycka synd om mig själv inlägg.. Är inte alls så som person, håller allt för mig själv men nu blev det bara såhär :/

True leaders don't create followers..
They create more leaders!

Otroulig
1/30/14, 7:50 PM
#4

Det här tycker jag är ett väldigt bra exempel hur man skapar sånt man INTE vill ha. 

Du vill lära känna de här "viktiga" personerna och vill umgås med dom.

Du känner en avsaknad av detta och det blir det som du fokuserar på - du tänker på avsaknaden i stället för att leva ditt liv, kanske tänka en tanke att "det vore kul att träffa den personen" - eller "det vore trevligt med sällskap i helgen" och sen släppa tanken och göra nåt annat roligt.

För mig så fungerar det verkligen som jag beskrev, att jag tänker en tanke och sen vips så ringer dom. Nu när jag tänker efter så hör jag nästan aldrig av mig, Oopps - det kanske JAG ska ändra på 🤪. Men vill jag ha sällskap eller hänga med någon så dyker det alltid upp någon. Men jag är lika glad även om det inte skulle göra det - för jag trivs verkligen i mitt eget sällskap. 

Det är ju så LOA fungerar. Tyvärr så blir det ofta så att det "viktiga" önskningarna vi har blir lite laddade och då får man den här bieffekten att man fokuserar på avsaknaden - därför är det så bra att bara kunna släppa.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
1/30/14, 9:26 PM
#5

Jag tror att det handlar om att chilla, hitta lätta, sköna tankar och känslor kring ämnet. Inget JAG, eller SKA, eller MÅSTE. Utan mer av - Tänk vadroligt det vore att ha vänner som hörde av sig och vill umgås.

Och sedan känna på känslan, känna hur glad du skulle bli när de ringer. Och hitta tillit i att de kommer att göra det. Göra annat under tiden, inte vänta - utan fylla dagarna med sådant som får dig att må bra. Lita på att Universum/Gud vill dig väl och därför kommer allt att gå din väg när du bara slappnar av och litar på att allt kommer att lösa sig enligt ditt högsta bästa. 

Gör det enkelt. 🌊

SHIAWASE
1/30/14, 10:43 PM
#6

Sniff och Englaa!! Skrev ett låångt svar till er båda,, men det försvann😮Måste iväg nu, men skriver senare

🤗så länge i alla fall❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
1/31/14, 8:47 AM
#7

# 3 Det är bra att du får ur dig det du tänker och känner! Jag tror inte att det är helt ovanligt att det blir just som du beskriver, det händer mycket under tonåren. Vissa hittar sig själv och landar i livet, andra vågar inte det utan fastnar i yttre saker som smink och killar.

Men om du vet vad du gillar och vilken sorts människor du vill umgås med, och sedan följer ditt hjärta - med andra ord väljer att vara med dem som får dig att må bra, och väljer bort de andra - så kommer det att dyka upp nya vänner som matchar det du önskar och vill ha hos en vän. För genom att välja vänner som inte får dig att må bra, som du inte kan känna att du är på samma våglängd som, så gör du dig själv en björntjänst - med andra ord, din rädsla för att bli själv kommer att leda till att du inte är nöjd med livet och ditt val.

Hitta istället saker att vara glad över i det där, som att du vet vad du vill ha och behöver. Och även om det skulle innebära att du får få, eller inga vänner under en period så kommer det att lösa sig. 🤗

SHIAWASE
1/31/14, 9:08 AM
#8

Och jag måste ju iväg nu igen snart!!☀️

Men först,, lite kort. Sniff, jag tror att Niklas har rätt när han säger att de andra kanske känner sig i underläge. MEd andra ord,, DU  kanske är en central person som förväntas ta kontakt!!!

Sedan tycker jag om Kathjas och Otrouligs inlägg…..

Jag vet själv när jag gick på högstadiet (Sniff , du går väl på gymnasiet tror  jag??,, så detta blir mer fortsättning till Englaa,,)

När jag gick i sjuan, så gick jag i en klass med NOLL kompisar. Det var ingen som passade mig, och jag passade ingen. Nu är jag ju som jag är,,haha, så jag tvingade skolan att låta mig byta klass!!haha,,,, så i åttan fick jag byta klass till en klass där mina killkompisar fanns❤️

Sedan, när jag kom upp i gymnasiet, så hittade jag flera kompisar som passade in precis på mig!!

Så jag upplever det som att just högstadiet är en period där man inte har lyckats hitta kompisar med "rätt" frekvens så att säga,,,

Jag gjorde så att jag lärde mig tycka jättemycket om min tid med MIG SJÄLV!!!

Hade ett jättebråk, med min "bästis" och några andra, när de började snatta,,,, Jag sa nej. så då frös de ut mig,, men det gick inte så bra, för jag var så säker i mig själv, så jag sa till dem, att det var bättre att ha inga vänner än sådana vänner som de var…

Nu mer en tjugo år senare så kom en av dessa till mig via FB och bad om ursäkt,, jag hade glömt incidenten, och det var inget viktigt för mig,, men tydligen för henne,

Så,,,,, babbel, babbel,,haha,, lär dig trivas med ditt sällskap,, med dig själv och hästar,,, fina vänner kommer att dyka upp!!

Lika för SNIFF!!! vännerna kommer att komma,,,❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Olaf]
1/31/14, 11:58 AM
#9

Vill också skriva några rader till Sniff och Englaa. Sniff du kan ha fastnat i en loop. När du blir rädd för att dom inte kommer höra av sig så ger du energi åt just den tankeformen. Det är inte helt lätt att bryta rädslor, men det går. Jag skulle föreslå affirmationer som du laddar med känsla. Du skulle kunna formulera i den här andan…" Jag är värdefull och har positiva stöttande människor i mitt liv" " jag duger precis som jag är" etc Sen letar du i minnet efter ett tillfälle då du känt dig mycket glad och nöjd med dig själv och så laddar du affirmationenerna med just den känslan. Ju mer du laddar med känslan desto bättre. Sen släpper du resultatet…det är viktigt att du gör det…för ju mer du spänner dig för önskat resultat desto mer blockerar du dig. Det är viktigt av andra skäl också för på något plan så kan människor uppleva en känsla av desperation hos dig och det kan leda till att de känner sig lite trängda. Affirmera regelbundet men släpp sen. Det ska göras med lätthet. När ditt omedvetna blivit planterad med din önskan så kommer det växa där. Om oro och sorg dyker upp kan du jobba med dessa känslor så att du avladdar dem. EFT är ett perfekt redskap. Googla och kolla på youtube. Tror även att folk här inne känner till EFT…du kanske kan hitta nåt här. Och sist satsa på dina intressen var generös mot folk som förtjänar din omsorg och ge utan att förvänta dig något…det kommer spegla dig tillbaka. När du är avslappnad och absorberad av dina egna intressen kommer du dra till dig folk…kanske till och med för mycket så att du inte kommer ha tid för dem. Lycka till!

[Olaf]
1/31/14, 12:12 PM
#10

Englaa Jag ger samma råd till dig. Men du är ung…går i åttan och jag instämmer med SHIAWASE det kan onekligen vara en jobbig situation…högstadiet. Har liknande erfarenheter från den tiden. Strunta i de gamla polarna och öppna ögonen för snälla kamrater. Dom kanske finns där men du har bara inte upptäckt dem. Försök inte klättra och bli ball eller nåt…du kommer bara trassla in dig. När högstadiet är över kommer du hitta vänner av egen sort. Har du tur hittar du en eller två kompisar redan nu som du kan trivas med. Jag tror få ungdomar kan vara starka nog att inte bry sig om statustänkandet, "ballagruppen" etc. Men jag lovar, dom störiga snorkiga typerna från skoltiden brukar inte bli särskilt intressanta sen. Dom brukar fastna liksom. Teatergrupper, musikgrupper, kör, hästar vad som helst du intresserar dig för…satsa på sånt.

Englaa
1/31/14, 5:28 PM
#11

Tack för alla svar, vet att jag bara går i 8an. Men det blir jobbigt. Ska gå här i 1 och ett halvt år till. Innan jag börjar gymnasiet med inriktning. Längtar något enormt då jag förhoppningsvis kommer träffa personer med samma intressen. Ska försöka ta till mig allt ni skrivit och inte bry mig så mycket. Vill i bland säga åt dom att jag faktiskt finns. Förut kom dom bara till mig oh slängde sitt skit på mig så jag fick vara den bra lyssnaren. Det var väl inte problemet, det riktiga var att dom slänger allt på mig och frågar inte änns hur jag mår. Och om jag säger åt dom har jag inga att vara med i skolan längre :/ Men tack så jätte mycket för alla fina tips(:

True leaders don't create followers..
They create more leaders!

SHIAWASE
1/31/14, 9:07 PM
#12

Englaa, Det är helt ok att säga åt dem, om du känner för det också☀️Absolut!!

Tänkte också på när jag läste Olafs inlägg, att kanske finns det någon utanför den här gruppen, som du inte har upptäckt, eller tänkt på att vara kompis med tidigare, som du kan närma dig?

Ofta är man så begränsad till sin grupp , den grupp man är van vid, och sedan visare sig att det finns de i klassen som man knappt känner, och aldrig har tänkt på som sin "typ" , men när man börjar prata med dem, så kan man upptäcka att de faktiskt är jätteintressanta, och att man har mycket gemensamt!!

Vi människor är väldigt snabba att döma människor utifrån utseende, kläder, och yttre attityd, så ibland kan vi gå miste om fantastiska möten bara för att vi skapar oss en uppfattning utan att egentligen ha försökt lära känna personen i fråga.

Vet inte om det finns någon sådan i din klass, men öppna upp för nya möten!

OCH,, även om det kan kännas ovant med affirmationer, så var råden som Olaf skrev till sniff i #9 jättebra!!! Prova gärna,,, efter ett tag så vänjer man sig, och du kommer att börja trivas bättre med dig själv, och då trillar även nya vänner in i din tillvaro❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
1/31/14, 10:28 PM
#13

wohoo, kul med lite fler som skriver!🤗

Olaf, jo vi känner till EFT härinne, det finns flera trådar i ämnet med tips o länkar till youtube som är lätta att följa för nybörjare🙂

Kanske nån medis kan leta upp o putta upp? 

Tänkte på samma som Shia skrev - kanske dags att hitta andra, RIKTIGA vänner👍 -och du behöver inte vänta till gymnasiet för att finna likasinnade😉, de kan finnas i din omgivning redan…kanske är nån tyst, blyg, o inte tillhör nåt "gäng"  som du kanske inte märkt, som kan visa sig vara en guldgruva?

Annons:
Englaa
2/2/14, 12:36 AM
#14

Sitter ofta utan för alla konversationer och bara lyssnar. Har märkt att jag har massor mer gemensamt med killarna i klassen än tjejerna. Dock är det det här med 'killar och tjejer kan inte vara vänner' Går man i korridoren med sin killkompis sprids ett rykte så här fort. Om att vi är tillsammans. Usch. Har försökt nu på senare tid att vara snäll mot alla och inte vara så dömande. Det förändrar tyvärr inte alla andra. Har en tjej i klassen som har någon bokstavs kombination. Men hon hanterar det jätte bra! Henne är det i princip ingen i klassen som tycker om förutom hennes lilla gäng. När jag var trevlig mot henne och frågade lite om vad hon gjorde och hur hennes helg vart fick jag världens utskällning av mitt "coola" gäng. Då jag tillhör det i klassen. För henne fick jag inte prata med, hon var ju konstig och "dum i huvudet". Har en kompis som är ett år äldre än mig, henne träffar jag inte så ofta men hon är bäst. Hon har samma humör och intressen som jag. Dock bor vi längre ifrån varann och båda har massor i skolan så det blir vara helger vi kan ses på och ofta har vi saker då.. Lite tråkig ): + att jag är rädd att hon inte vill spendera tid med mig vilket resulterar i att jag låter henne ta första steget. Och att när hon kan gör jag allt för att kunna vara med henne. Känner mig alltid så desperat.

True leaders don't create followers..
They create more leaders!

Otroulig
2/2/14, 1:22 AM
#15

Englaa, du verkar så klok för du känner ju vad du egentligen vill och vad som känns rätt för dig. 

Det verkar ju som att du gillar "bokstavs tjejen" och känner att det coola gängets inställning inte är så sympatiskt. 

Du trivs med killar - lite roligt -vi har tagit upp det i en annan tråd här, hur många av oss också gör det. Jag t.ex tycker att killar är enklare, rakare, ärligare att umgås med. Inte så mycket tjafs.

Så det som hindrar dig är vad andra skvallrar om, eller vad andra tycker- när man blir säkrare och tryggare i sig själv, så slutar man bry sig om vad andra människor tycker. Det ger en enorm frihet! Det finns unga människor som är så fria och modiga 🥳 hurra och grattis till dom - för mig tog det 40 år 😃 men NU är jag oerhört tacksam för att jag kommit dit. 

Att gå sin egen väg kan kräva mod, men jag lovar dig, det är värt det!

Ta små steg som känns bra. Var snäll mot dig själv om du inte vågar bryta allt på en gång. 

Vad gäller din äldre kompis, eftersom hon hör av sig till dig så VILL hon ju umgås med dig. Har du roligt och trivs i hennes sällskap - visa det då och hör av dig till henne.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Englaa
2/2/14, 10:03 AM
#16

Tack, ja hon dömer ingen vilket känns sjukt bra. Precis, inte lika mycket tjafs och pratandes bakom ryggar. Sen är det väl så att jag är för blyg osv :/ Ja kanske, hade iaf tänk att höra att mig till henne idag faktiskt(:

True leaders don't create followers..
They create more leaders!

SHIAWASE
2/2/14, 10:24 AM
#17

Heja Englaa!!❤️

Jag är ju en av dessa som haft mest killkompisar,, när som jag nämnde gick i 8an och tjejkompisarna (den "coola" gruppen) ville frysa ut mig för att jag inte ville snatta så sa jag rakt ut till dem att det är bättre att han INGA kompisar än kompisar som dem.

Sedan kom ju mina killkompisar upp på min sida,, så inget blev särskilt dramatiskt,,

OCH upptäck nya vänner, särskilt denna tjej som du tydligen känner någon slags sammanhörighet med!!
OCH ,, det är helt ok att utforska vänskap,, det är vad vi gör hela livet,, några få finns kvar livet ut,, men de flesta byts ut och förändras!!!

Och allt är precis som det ska vara☀️

Vill också passa på att tacka SNIFF!!! för att du startade tråden,,❤️ bra diskussion och tankar runt vänskap,,, tack❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Olaf]
2/2/14, 1:38 PM
#18

Vill också tacka för en fin tråd med ett viktigt ämne! Englaa du är en toppentjej det märks! Strunta i det coola gänget. Det är egentligen, om man tänker efter jäkligt ocoolt och mesigt att behöva gömma sig i ett gäng. Så dom "coola" kanske inte är så tuffa när det kommer till kritan. Den som är stark hittar sin egen väg och behöver inte inordna sig i ett gäng som alla måste hänga kring en eller ett par ledargestalter. (Jag antar att det finns en sån i gänget det brukar vara så). Fega människor brukar dessutom behöva frysa ut andra för att känna sig "lyckade" inom den egna gruppen. Nä jag säger som dom andra, strunta i gänget, glid undan lite försynt, det finns ingen anledning enligt mig att konfrontera dom. Handling talar bättre än ord. Det kan hända att dina gamla kompisar blir provocerade av att du drar dig undan och försöker angripa dig…det hände mig. Om jag skulle ge mitt unga jag ett råd i den situationen…skulle jag sagt… -Bry dig inte, håll dig undan, var avväpnande vänlig om dom glirar dig och fortsätt gå din egen väg och umgås med andra som är troligtvis mycket mer intressanta än dina gamla vänner. PS Jag räknades som "konstig" förresten när jag gick i högstadiet. Några år senare ville mina forna mobbare bli kompis igen med mig, dom insåg att jag var ganska ball trots allt och dom såg nu upp till mig istället. Men då hade jag redan hittat nya vänner som också var "konstiga" så jag hade inget intresse i mina barndomskamrater längre…utom en som aldrig tillhörde gänget…vi är vänner än idag.

szirius
2/2/14, 1:43 PM
#19

# 18 Olaf!🤗 Fint inlägg.

Heja Eengla🥳 , lyssna på dig själv, du är ju så himla klok o fylld med kärlek ❤️

Theleonora
2/2/14, 1:44 PM
#20

Ja, bra tråd Sniff och modigt av dig Englaa att dela med dig. Du verkar så klok så du är helt klart på rätt väg. Och bra skrivet Olaf.

Har själv varit och är fortf nördig (på insidan), fast jag tror inte jag uppfattas så pga mitt utseende. Har därför valt helt andra vänner än vad som väntas av mig… Kanske skriver om min erfarenhet vid annat tillfälle. Men ville bara ge alla som delat med sig lite beröm!


Annons:
szirius
2/2/14, 1:47 PM
#21

Omfamna nördigheten🤗

[Olaf]
2/2/14, 2:03 PM
#22

Hahaha precis!

Englaa
2/3/14, 12:53 PM
#23

Tack så jätte mycket för alla tips(: Ska försöka ha dom alla med mig i bakhuvudet(:

True leaders don't create followers..
They create more leaders!

[Thew]1
3/2/14, 12:24 AM
#24

Jag var i ett annat mönster vad gäller sociala relationer . Vill berätta hur jag kom ur det. Om du tycker tillvägagångssättet låter som en bra ide och logiskt för dig så kan du översätta det till ditt mönster. Mitt mönster var att det alltid var jag som skulle vara den starka, finnas där, LYSSNA osv…men att det ofta var så att när jag var den som behövde vara "svag" så var det "ingen som ville lyssna. Det var ett mönster som jag hade tagit med mig från hemmet jag föddes i och det förstärktes av erfarenheter i de flesta andra hem jag levde i (jag var familjehemsplacerad i omgångar). Självklart blev min bild av mig, min "sanning" om mig själv och min roll i förhållande till andra att jag är den som lyssnar och om jag själv är -"svag" och behöver lyssnas på så är det ingen som orkar. Så fortsatte det, inifrån och jag fick se det utifrån. Det blev mer och mer smärtsamt eftersom jag också blev mer och mer medveten om att jag aldrig fått vara barn när jag var barn och nu som vuxen skulle vara ännu mer vuxen (lyssna, finnas till hands) än andra vuxna (mina vänner , min bror mfl). Så jag satte mig ned och tittade över mina relationer, tror jag tog de 8 där jag hade mest kontakt. Jag hade ju upplevelsen av att i "alla" i min närhet var så här. Men av de här 8 såg jag att med två av dem hade vi det ömsesidigt , dvs vi kunde växla mellan att vara den som pratar och den som lyssnar. De satte jag 10:or på Två av dem var verkligen sådana som sög ut mig totalt, utnyttjade mig och ALDRIG kunde lyssna på mig. De var, iaf i relation till just mig, fulkomligt egocentriska. De andra sex hamnade i en skala mitt emellan. Jag beslutade mig för att investera mest av min tid och energi i de, som i min värld, var 10:or (ömsesidig relation) Och jag beslutade mig för att helt släppa de personerna som var ettor. De där emellan hade jag kontakt med ganska försiktig. Och när jag pratade med dem försökte jag aktivt upprätthålla balansen. Någon sa jag rakt ut till att "jag vill gärna berätta färdigt det här jag höll på att berätta, men det känns inte riktigt som du vill lyssna när du avbryter med att börja prata om det som rör dig så fort jag pratar om något som rör mig. Har jag missförstått eller vill du lyssna? Jag vill veta för om du inte vill lyssna så är det bättre att jag berättar för någon som lyssnar" Mellan -relationerna gav jag en chans genom att vara ärlig om hur jag kände. En del klarade av min ärlighet och där blev det mer balans! Andra drog sig försiktigt undan mig eftersom de verkligen ville ha mig i min roll som jag spelat tidigare (den som orkar lyssna hur mycket som helt utan att bli lyssnad på). Genom detta blev det överlag en stor förändring i hur mycket tid och energi (fokus!) jag lade på de som kunde ha en ömsesidig relation med mig och mindre tid och energi (fokus) på de som inte kunde/ville ha det. De två vänner som jag sedan innan haft en balanserad relation med gav jag mer tid. Jag förlorade 2 "vänner" helt och 2-3 av de andra hade jag kvar med vi pratade och träffades inte lika mycket. Bara det resultatet hade jag vart supernöjd med. Svaret från universum var att inom 2 veckor fick jag 2 helt nya vänner där vi har en väldigt balanserad relation. Inom 5 veckor hade 3 personer som jag känt sedan barndom eller tidig tonår men förlorat kontakten med iom alla flyttar började höra av sig och med alla de 3 har jag väldigt balanserade relationer.

SHIAWASE
3/2/14, 1:54 AM
#25

THew, Tack🙂Din berättelse visar ju verkligen hur man skapar förändring utifrån sig själv!!Man kan inte ändra på andra, men att ändra på sig själv, att vara sann mot sig själv, så ändras omgivningen, de som matchar stannar kvar , de som vibrerar annorlunda flyter iväg, och nya kommer in, och man mår bra för man är i linje med sig själv❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
3/2/14, 9:11 AM
#26

Så bra inlägg och så konkret praktiskt, tack Thew!

szirius
3/2/14, 10:18 AM
#27

# 24 tack för att du delar! Vilket arbete du gjort!👍 Det är ett så tydligt exempel på hur saker förändras runt oss när vi "tar tag" i våra mönster och gör egna förändringar i dels vår syn på saker, dels vårt sätt att bemöta andra.

Man får sån KRAFT också av detta, eller hur ? Man kan känna sig rädd innan, men när man väl tar steget ut och bestämmer sig för att vara tydlig i sina behov så är det så givande, man känner att det är det rätta, och att de relationer man  ev. förlorar på vägen inte var några givande relationer ändå-  så man blir fri och tar tillbaks sin kraft!✨

Annons:
Upp till toppen
Annons: