Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 1113 ggr
[Kathja]1
1/24/14, 11:25 PM

Livstips från A.Hicks

A.Hicks "att-göra-varje-dag-tips". 

  • Chilla/softa/slappa/ta det lugnt

  • Meditera minst 15 minuter varje dag

  • Gå ut varje dag, oavsett vädret

  • Tacka för allt du ser

  • Skaffa en bok och skriv ner saker att vara tacksam över

  • Gå ut på kvällen/natten och titta upp mot himlen. Känn hur du är en del av allt som är och tala till "det". Nämn "det" vid namn och tillkännage att du är ett med allt som är, att du känner tacksamhet över vetskapen om detta. Tillkännage att du vet att "det" finns för dig, alltid.

That´s it!

Annons:
Otroulig
1/24/14, 11:30 PM
#1

Det mesta är check 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Mandra
1/25/14, 12:40 AM
#2

Menar man att de här tipsen passar precis alla människor?

linnease
1/25/14, 2:05 AM
#3

Nej.. Bara dem de passar 😉 Jag tror Abe pratar med sin egen publik, de som vibbar med dem, är på samma frekvens. 

Nån som min mamma t.ex skulle bara bli tokstressad av att försöka meditera, haha, hon gick en mindfulnesskurs en gång och blev superirriterad av att behöva försöka lyssna på ett russin!! 😃

Som med allt, och som vårat huvudbudskap här är, det ska kännas rätt ♥

Men för dem som är med på, vibbar med, har förstått Abe-tänker.. då är det typ allt man nånsin behöver göra för att må bra och fortsätta må bra, hitta tillbaka till den sköna känsla och kärnan igen varje dag efter att man varit ute och röjt runt :)

Mandra
1/25/14, 2:41 AM
#4

#3 av linnease Ja det var ju skönt att höra. När någon säger att någonting passar alla drar jag öronen åt mig direkt.

Men säger dom detta någonstans? Att det inte passar alla. För hur ska man vara säker på att man alltid drar åt sig personer med samma vibbar?

SHIAWASE
1/25/14, 7:49 AM
#5

De säger det ofta,, och men kan bara dra till sig personer som stämmer med ens egna vibbar.De säger ofta också att gör det som känns bra, känns det inte bra, strunta idet! Med andra ord personer, händelser som ligger utanför ens egna frekvens kommer aldrig att komma in i din tillvaro. ALLT som händer, alla möten matchar din egna frekvens på något sätt, en fullständig omatch, kommer aldrig in i din tillvaro.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Mandra
1/25/14, 8:25 AM
#6

#5 av SHIAWASE Håller faktiskt inte med. Jag jobbar som healer och jag kan på ett sätt hålla med om att det finns något som gör att jag drar till mig vissa klienter, men det är sällan det handlar om personlighet på det sättet. Dvs att de ska syssla med samma saker som jag. Det är ganska sällan faktiskt.

Sen tycker jag, överlag, att känslor är ganska dåliga vägvisare - de är oftast alldeles för påverkade av värderingar, kultur, uppfostran mm - och vad i allt detta är jag? Jag kan vara så påverkad av allt det där att jag inte ens hittar min egen inre känsla i all bråten. Så, nej - jag tror inte på detta. Någon koppling finns det - men inte på det sättet.

Annons:
[Kathja]1
1/25/14, 9:00 AM
#7

#6 Det handlar inte om att vi drar till oss de som gör det jag gör, eller ens de jag tycker om - det handlar om att vi drar till oss (eller manifesterar) det vi där och då behöver för att hitta ännu en puzzelbit i livspuzzlet. Något som kommer att lära mig något om mig själv, något som kommer att hjälpa mig på vägen. 

Och detta är saker som för många leder dem mot att hitta sig själv i allt som är. Och här inne är vi stora A.H fan´s många av oss. 😉

SHIAWASE
1/25/14, 9:24 AM
#8

Mandra!! Jag är helt ÖVERTYGAD😃MEN, jag behöver inte övertyga någon annan,

Vi drar BARA till oss människor som på något sätt hamnar inom vår frekvens. Jag VET. Men jag behöver inte övertyga någon. Möter detta dagligen,,,,I och med att vi också har klienter som kommer och går,, vädligt fascinerande och lärorikt.

Jag och min man tänker nog lite olika där,,, han är ungefär som du mandra,haha!!

Jag är övertygad.

INGET kommer till dig om det inte matchar dig på något sätt.

Men ingen diskussion jag tänker ta upp,,,,,

för jag är såååå van vid just denna diskussion.

Men jag själv bara veeet att det är såå det är .

och tack för det.

Klienter kommer just till dig, just för att ni på något sätt matchar varandra. Om ni inte matchar varandra går den klienten till någon annan.

Vi hjälper alla varandra framåt!! Så JAG är tacksam för alla, alla , fina, härliga möten jag har!! även detta forum,,, endast de som matchar ,, kommer in,,

När det gäller känslor.

För att förstå det,, så måste vi hitta vår rena känsla.

Jag känner att jag oftast, inte alltid, men oftast är i kontakt med mina rena känslor, de känslor som är min vägvisare!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
1/25/14, 9:40 AM
#9

Där är jag med Shia, och den inställningen gör att allt blir så enkelt och "rätt" - det finns inga tankar på om detta är det som ska vara, eller det "bästa". För man (jag) VET att just här och nu är detta vad jag ska göra av en eller annan anledning. Och det fungerar ju så oavsett vilka känslor jag befinner mig i, eller hur "ren" (ett med allt som är) jag är. Har jag tex hangups inom något så möter jag människor som hjälper mig att se detta och däri kan jag komma vidare. Det gör att jag hela tiden får hjälp att hitta min väg, den vägen som leder mot ETTET, mitt inre i harmoni, mitt Gudomliga jag.

Mandra
1/25/14, 9:57 AM
#10

Ok, hörrni - på ett plan är jag med er. Tror också att alla jag möter är en pysselbit som passar in och allting är som det ska vara. Jag tror det med, men det var inte riktigt det som frågan gällde.

Jag frågade om de översta tipsen passar alla? Det var detta jag opponerade emot. För jag vet att åtminstone ett av tipsen med 1000% säkerhet inte passar mig. (Och ett par av de andra känns inte heller riktigt som mig.)

Då sas det att de (Hicks) vänder sig till sin publik. De borde ju helt enkelt bara dra hit folk som tänker som dom? Eftersom så många här går på vad de säger, eller hur.

Så, om nu allt matchar perfekt - VARFÖR stämmer inte alla tips in på mig?

De borde väl göra det eller? Jag är här, jag är dragen hit av någon anledning - ja för att någon pusselbit stämmer in - men det har inte att göra med vilka övningar jag ska göra, vad jag ska syssla med osv - för då hade väl ändå tipsen passat mig som hand i handske. Och det gör de inte.

Jag försöker bara tänka lite logiskt här. Hela Universum är logiskt uppbyggd, anser jag. Om något inte stämmer logiskt, finns något fel någonstans.

[Kathja]1
1/25/14, 10:10 AM
#11

#10 Du är med största sannolikhet inte här för att ta ta del av diverse basic tips, utan för att lära dig något om dig själv på ett annat plan, med tanke på att du redan är förbi det grundläggande i din livsresa. Men det händer ju mycket när man är här inne, inte bara att man läser tips och provar dem.  

Din värld är en spegelbild av ditt inre så i det som sker här inne, i dessa dialoger, får du en möjlighet att se något som finns i dig själv som du (kanske) inte har sett förut. Eller som du skulle må bra av att se just nu. Men vi alla är här av olika orsaker, vi har ju alla våra individuella livsresor. Så för någon är själva TIPSET det viktiga, för andra kanske de tankar som väcks inom personen då denne läser tipset. Eller vad det nu handlar om. 🤔

Och jag tror inte att det finns så värst mycket som passar ALLA - men vissa saker passar de flesta. Och det kan ju vara som så att du redan gör de där sakerna fast på ditt sätt. Att du redan följer ditt flöde, tar dig tid att vara med dig själv, känna tacksamhet och vara ett med allt som är.

szirius
1/25/14, 10:57 AM
#12

Kan ju vara så att du drogs hit o läste detta för att din bild av dig själv skulle bli ännu mer klar -att känna vad som INTE passar en själv blir ju också tydligare, det kan ju vara så enkelt🙂. Eller vad som blir följden, det som uppkommer genom den här tråden…🌊

Jag är precis som Shia också helt övertygad om att det jag upplever runt mig finns i min egen frekvens…annars skulle jag inte uppleva det! Och förändrar jag frekvens så försvinner vissa saker helt, jag kan inte längre uppleva dem, för de matchar mig inte. Märker detta hela hela tiden i olika sammanhang.

MissInAction
1/25/14, 11:11 AM
#13

Oki jag har inte tittat på videon ännu men planen är att göra det under dagen 🙂

Men jag kan inte låta bli att tänka: eftersom Abraham ofta gör anspråk på att förmedla den enklaste - minsta motstånd - vägen till att må bra och bli, få och ha det man allra helst önskar - så borde de tips de kommer med - teoretiskt - kunna passa alla. 
Och jag tänker att anledningen till att man känner att något inte passar, är att man befinner sig på en annan frekvens helt enkelt, eller har ett annat fokus eller andra tankar, så att det krockar 🤔
De som lyssnar på videon och tilltalas av dem borde alltså ha nytt av innehållet, och om det tar emot eller känns fel, så ser man att aha, det där området kanske jag ska ta och titta lite närmare på!

Sen ser jag i och med Om något inte stämmer logiskt, finns något fel någonstans att vi inte har samma synsätt här. Logik har under de flesta år dominerat mitt sätt att se det mesta, men numera finner jag det inte alls vara prioritet. Såklart att vi tycker olika! 😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Mandra
1/25/14, 1:18 PM
#14

Och jag tänker att anledningen till att man känner att något inte passar, är att man befinner sig på en annan frekvens helt enkelt, eller har ett annat fokus eller andra tankar, så att det krockar 

Men då sas ju i inläggen ovan att man inte skulle dras hit. så det stämmer ju inte heller.

[Kathja]1
1/25/14, 1:25 PM
#15

Det är inte saken i sig som inte passar, utan min syn på den, eller min upplevelse av den  - men min syn/upplevelse är ju inte alltid ren (som i ett med allt som är, utan blockeringar och hangups). Vi får alltid det vi behöver av en eller annan anledning  - sedan kanske anledningen inte alltid står klart och tydligt för oss.

mitt i livet
1/25/14, 4:42 PM
#16

I dag passar mig Hicks råd precis, men inte för ett antal år sedan Det känns självklart att vi möter de människor som vi behöver möta för att utvecklas.Vi människor är så begränsade i vår tankeverksamhet att vi inte kan bedömma vad vi behöver. Det händer ofta att vi efter en tid -som kan vara lång -får en insikt om att det som hände var bra för oss. Det ligger en fara i att vara för logisk för vi stänger ute subtila förnimmelser som kommer från vårt innersta.

linnease
1/25/14, 11:42 PM
#17

#14 - ja om det inte alls passar en skulle man inte dras till det. Men det skulle kunna vara t.ex. så att det ÄR nåt som passar en och det ÄR Source's svar på det man frågat efter, att det är precis vad man har frågat efter, men som Katjha sa, man har en massa invändningar och gamla synsätt som krockar med att kunna ta in det till en början. Så man dras till det, men det skaver lite ändå tills man benat ut det

linnease
1/26/14, 12:46 AM
#18

Eller precis tvärtom, som Szirius sa, man kan oxå dras till något för att bli klarare över vad som INTE passar en, och därmed klarare över vem man är och vad man verkligen vill och tycker om och som passar.

Mandra
1/26/14, 1:35 AM
#19

Det jag med säkerhet vet att det inte passar mig är meditation.

Men det är ingenting som krockar med något gammalt synsätt - mediterade 8 år på 80-talet - så det är inget nytt.

Inte heller behöver jag bli något som helst klarare över att det inte passar - har varit fullständigt klar över det i över 20 år.

Så, faktum kvarstår - detta tips passar mig inte.

Men jag vet nu vad som dragit mig hit och det har ingenting alls med tipsen ovan att göra, faktiskt ingenting alls med Hicks teorier att göra överhuvudtaget. Det de säger är helt enkelt inte för mig. Så, faktum kvarstår - jag har kommit hit utan att vibrationerna stämmer. Så är det bara.

MissInAction
1/26/14, 2:37 AM
#20

Åh nu har jag tittat/lyssnat! Jag var supertrött för en timme sen, men så dök det upp något och jag blev sittande kvar. Så jag drog upp helskärm och lutade mig tillbaka i stolen, och kände att jag drog iväg lite i tankarna… så jag ska lyssna igen imorgon 😃 men det kändes i alla fall helt rätt för mig! ❤️

😴


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
1/26/14, 9:03 AM
#21

# 19  Och jag säger dig att det är omöjligt. Du, precis som vi andra, är här (som i - inne på denna sajt) av en eller annan anledning. Det finns något som detta ska lära DIG om dig själv. Därför att det är så allt är skapat - vi får alltid det vi behöver här och nu, sedan är det upp till mig att lyssna, ta till mig och följa det. 😉

Och när det kommer till "meditationsbiten" hur gör du när du når dina guider och är ett med allt som är? 🤔

Mandra
1/26/14, 9:47 AM
#22

Jag reser i shamanskt medvetandetillstånd - vilket inte alls är samma tillstånd som när man mediterar.

Men, I rest my case - för ni hör inte riktigt vad jag säger.

[Kathja]1
1/26/14, 10:10 AM
#23

Intressant, jag kan inget om shamanism. Och då det kommer till det andra så har allt sin tid.

Mandra
1/26/14, 10:17 AM
#24

#21 av Kathja-R 
Du, precis som vi andra, är här (som i - inne på denna sajt) av en eller annan anledning. 

Ja, ja, ja, ja, ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag har ju redan sagt att det är så!!! Jag är här av en anledning!!! JA!

Det finns något som detta ska lära DIG om dig själv. 

Ja, ja, ja, ja, ja! Ja, jag har ju redan sagt det!!! Jag är här för att lära mig! JA!

Men det är inget av detta jag har ifrågasatt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag ifrågasätter att tipsen ovan passar alla!!! Eftersom det sägs att det ska göra det - eftersom jag är här!! DET är vad jag ifrågasätter!!!!

[Kathja]1
1/26/14, 10:49 AM
#25

Oj! Sorry att jag missförstod dig, men du uttrycker dig ofta väldigt luddigt och otydligt vilket gör att det, iaf för mig, är lätt att missförstå vad det är du syftar på eller är på väg med det du skriver. Här är ju inte i varje enskild tråd utan här är på sajten, med oss.

Men svaret på det har du ju fått. Det passar alla, men alla får hitta sin väg till vad det där står för. Och vissa som läser det har kommit förbi det, det där är en basic beskrivning, precis som mycket av det andra du inte känner att du kan ta till dig. Men det trodde jag att vi hade rätt ut redan. Att meditera innebär att stänga av sitt mänskliga pladder och hitta till kärnan, till Gud, till sitt högre jag. Du kör schaman sättet och andra gör på andra sätt.

szirius
1/26/14, 6:28 PM
#26

# 22Men, I rest my case - för ni hör inte riktigt vad jag säger.

Dra inte med alla här nu😉 Jag skrev  i #12 :Kan ju vara så att du drogs hit o läste detta för att din bild av dig själv skulle bli ännu mer klar -att känna vad som INTE passar en själv blir ju också tydligare, det kan ju vara så enkeltGlad. Eller vad som blir följden, det som uppkommer genom den här tråden…

Kanske är det vi som är luddiga härinne Mandra, vi låser oss inte så mkt vid ord utan tror vi känner in varandra mer🌊….och jag kan, genom dig och dina frågor, se att det kan upplevas som om vi säger emot oss själva ibland😉 -jag tror att vi litar så på att vi alla menar samma sak så vi bara släpper det🎈, tror jag… jag försöker anstränga mig att bli mer tydlig i mina val av ord för din och även andras skull🙂

Finns säkert en specifik betydelse för ordet meditation, som aqqv nån anledning inte passar med din syn på vad du gör….men vi glider med här…som Kathja skriver…vi har olika sätt, men syftet att komma bort från pladdret o koppla upp/in till nåt större…o tydligen så kör jag ju oxå mest shamanresor 😃fast jag inte hade det ordet innan😉

Upp till toppen
Annons: