Annons:
Etiketttrender-och-tidsanda
Läst 3478 ggr
Mandra
2014-01-24 13:59

Chakrabalansering a´la Lemurien

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Under ett antal år har jag, i de shamanska världarna, varit i kontakt med den forntida civilsationen som kallas för Lemurien, Mu eller Moderlandet. I dessa kontakter har jag lärt mig en hel del olika healingmetoder, däribland olika sätt att balansera chakrasystemet.

När jag arbetar med healing gör jag det i de shamanska världarna och i shamanskt medvetandetillstånd, men jag har förut gjort om en del av detta till rena visualiseringsövningar och det har fungerat tillfredsställande. Jag kan dock inte gå i god för att det fungerar lika bra som på det shamanska tillvägagångssättet, men en hel del effekt har det i varje fall.

Kort om Lemurien

Om man söker information om Lemurien så hittar man en hel del motstridig info, så jag får helt enkelt gå på vad mina hjälpandar lärt mig och på vad mina erfarenheter säger mig är sant.

När det t ex gäller frågan om vad Lemurien var (är) för något finns en mängd teorier.  En del anser att Lemurien verkligen funnits i den fysiska världen och att den är en sjunken kontinent, lixom Atlantis, en del säger att Lemurien existerade (existerar) enbart i den fjärde dimensionen och en del anser att allt som sägs om Lemurien enbart är metaforer. Själv ansluter jag mig till den första teorin.

Lemurien har alltså funnits på jorden i fysisk form som en kontinent. Var mer exakt den låg vet jag inte. Jag har aldrig frågat och det finns olika teorier om det. Däremot vet jag att Mu låg före i tid med Atlantis, att de under en tid existerade samtidigt och att Lemurien sjönk före Atlantis. Tidsintervallet vi rör oss i ligger mellan 20.000 till 10.000 år sedan.

Jag vet också att när civilisationen stod som högst på Mu så hade vi vår senaste guldålder 1) på Jorden. En guldålder kännetecknas av flera saker bl a: alla människor ser Den andra världen och är i obruten kontakt med den, att alla önskningar omedelbart går i uppfyllelse – det flyger rent bokstavligt ”stekta sparvar” i munnen på människor och djur och att sidhi-förmågorna är fullt utvecklade hos alla och envar. Epoken kännetecknas också av total fred och avsaknad av skadliga väsen.

Det sägs ibland att befolkningen på Mu var av utomjordisk härkomst, men jag vet inte om det stämmer. Jag vet däremot att den hade kontakt med utomjordiska civilisationer och att de ifrån dem fick saker som de t ex använde i sin healing. Jag vet också att befolkningen på Lemuria behärskade konsten att materialisera sig på olika platser och sedan dematerialisera sig igen. Vilket jag tror att de gör än idag.

Det sägs att det finns ättlingar till Mu boendes under berget Mount Shasta i US än idag, vilket är en spännande historia. Jag tänker dock inte gå in på det nu, utan börja med att visa er några chakrabalanseringsövningar Lemurien Style.

Fortsättning följer.

1)     1) En guldålder (Golden Age of Man) är en period när den andliga utvecklingen står på topp. Den fysiska verkligheten ser ut och fungerar såsom Paradiset beskrivs i Bibeln och många tror också att denna beskrivning egentligen beskriver en guldålder på Jorden.

Måntempel på Lemurien

Annons:
[Kathja]1
2014-01-24 14:52
#1

Vad spännande! Ser fram emot fortsättningen. Köpte mig en Lemurian sten för ett tag sedan, den sa den ville komma med hem, men sedan kändes det som att den ville vara i fred. Kanske dags att ta fram den nu.

linnease
2014-01-24 15:57
#2

Spännande! 🙂 Mera!!! ❤️

[Torahzen]
2014-01-24 16:44
#3

Jag instämmer och vill också höra mer!

Mandra
2014-01-24 18:08
#4

Övningar för baschakrat

Baschakrat har med den fysiska överlevnaden att göra; tillgång på vatten, luft, föda, värme och skydd (fysiskt) mot väder och vind. När man har lidit/lider brist på något av detta så uppstår olika typer av skador på baschakrat. I vår västerländska civilisation handlar det oftast om någon brist på det fysiska. Men, om man t ex, råkar ut för syrebrist när man föds, uppstår också ”en brist”, ett underskott på energin i baschakrat.

Skadan i sig gör att chakrat inte fungerar på normal nivå och det gör att bristen kvarstår i det yttre. Jämför gärna lite med tänket i LOA. Chakrat lider brist, det sänder ut (tänker) att där finns en brist och bristen kvarstår, med följd att man hela tiden får problem att tillgodose sina basbehov. Det kan också ge upphov till sjukdomar i den region som chakrat sitter.

Chakrorna behöver olika typ av ”näring”/energier för att utvecklas bra och komma upp på normal funktionsnivå. Har man problem med något chakra så betyder det att chakrat fått till sig för lite av denna ”näring”/energi. Man kan då hela chakrat genom att i efterskott tillsätta denna energi. Följande är en övning för att tillföra baschakrat rätt mängd energi.

Känslan som tillhör baschakrat är Hunger, hunger på alla dessa basbehov. Trädet som tillhör är Palm. En palm är ett frodigt grönskande träd, ofta med någon form av nötter. Allt detta innehåller ett överflöd av ”mättnadsenergi”. Det ska vi utnyttja i denna övning.

Om du kan göra shamanska resor; res med
Avsikten; Att mätta energiunderskottet i baschakrat. Följ sedan bara med i resan (kan tänkas att den bär någon helt annanstans än till Mu och det är helt ok.)

De som inte kan resa shamanskt kan prova följande visualiseringsövning. Att visualisera betyder att man medvetet framkallar bilder i sitt inre. Många har dock svårt att se inre bilder – men det räcker faktiskt med att tänka dem. Så ge inte upp om du inte ser något.

Allmänt om visualisering;
Se till att du får vara ostörd ett tag. Stäng av mobilen. Sitt eller ligg ner och koppla av en stund. När du känner dig någorlunda lugn kan du börja övningen.

Forts följer.

Mandra
2014-01-24 18:09
#5

 Ligga under palmblad och hämta en kokosnöt

”Slut ögonen och föreställ dig att du står på en strand vid ett stort hav. Långt ute till havs ser du en stor ö, ja det är faktiskt en hel kontinent. Om du vill kan du föreställa dig Måntemplet på ön.

Nu ska du föreställa dig att du tar dig till ön/kontinenten på något sätt. Ta en liten båt vid strandkanten, flyg med en örn, simma eller gå på vattnet. Välj sätt själv – huvudsaken är att du tar dig till ön.

När du kommer fram finner du att du har hamnat i Paradiset. Där växer frodiga palmer överallt och i dem sitter vackra tropiska fåglar. Stå där en stund och bara insup det vackra scenariot.

När du tittat dig mätt ska du gå runt och samla in blad ifrån de olika palmerna. Samla till en stor hög. Så stor att du kan ”bada” i bladen. När du är klar med högen kryper du ner bland bladen och täcker dig själv helt och hållet med blad.

Ligg så en god stund och bara slappna av. Känn gärna efter om du kan uppfatta hur bladens energi känns. När du känner att du är färdig reser du bara på dig och borstar av dig bladen.

Sedan ska du föreställa dig att du går fram till en kokospalm och ber att få en kokosnöt. Visualisera att du får en. Tacka palmen och föreställ dig sedan att du trycker in kokosnöten i din kropp, gärna i baschakrat själv. Tycker du att den är för stor, krymp den lite först.

Nu är du klar och tackar Mu för hennes gåvor och visualiserar att du reser tillbaks till fastlandet igen.”

Ta en liten stund på dig att ”landa” innan du öppnar ögonen och reser dig upp.

24 januari 2014
Mandra

[Kathja]1
2014-01-24 18:24
#6

Tack! Nu vet jag vad jag ska göra i morgon. ♡

Annons:
Otroulig
2014-01-24 18:57
#7

Tackar för intressant information och en väldigt trevlig övning i mina ögon. Jag behöver också stärka upp baschakrat. Den ska klart testas 🙂👍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
2014-01-24 19:33
#8

Lämnar ett litet tass avtryck så jag inte tappar bort

szirius
2014-01-24 22:19
#9

Härlig visualiseringsövning- den ska jag göra👍

SHIAWASE
2014-01-25 01:16
#10

Tack mandra för intressant info!!

Jag ska läsa om övningarna senare.

Jag har ju också skrivit om Lemurien tidigare, eftersom år 2013 innehöll många möten och diskussioner om detta. Min man sysslar ju med kristaller, Lemuria Kristaller (finns olika typer. ) har ju record keepers, med andra ord, information är lagrad i dem sedan den tiden.

MIn mna besökte ju Mt. Shasta i somras, och Jag har en god vän, som också är Shaman (amerikansk) och vädligt insatt i Lemurien, Lemurierna och deras existens och funktion hos oss idag☀️

Namnet på min mans Kristall butik heter också "The Sun of Lemuria"

Som sagt, kikar på övningarna senare!! Måste sätta igång och jobba nu , innan jag fastnar totalt härinne☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Mandra
2014-01-25 01:31
#11

Du får gärna visa mig var du skrivit om Lemurien. vill gärna läsa det. Ja, känner till detta med record-keepers, men har inte testat någon Lemuria kristall.

Däremot har jag en kristall-skalle hemma. Också en slags record-keeper. 

Fick din man kontakt med någon i Thelos när han var vid Mount Shasta?

SHIAWASE
2014-01-25 07:58
#12

Nu blev jag ju nyfiken, har inte hört något från honom om detta, han besöker Sedona ett par gånger per år, och senast var han även till Mt. Shasta.

Är detta vad du menar? http://telos-usa.com/

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Mandra
2014-01-25 08:18
#13

ja, men det finns fler sajter om thelos 🙂

Annons:
SHIAWASE
2014-01-25 09:08
#14

länka gärna om det finns något intressant🙂

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2014-01-25 10:34
#15

Gjorde meditationen igårkväll/ inatt och kom till att bädda ner mig bland bladen - och där somnade jag så sött😴😃, så jag kom inte längre😉, ska göra igen. Jag vindsurfade iaf ut till ön, trots att det var helt vindsstilla o vattnet var lugnt så gleeeed jag fram på vattnet o det var ju helt naturligt att det funkade.

Min skalle hade nog mixat ihop Lemurien med lemurer, för det var fullt med lemurer på ön😂.

Mandra
2014-01-25 10:45
#16

Det talas ibland om kopplingar mellan Lemuria och lemurer och kontinenten är döpt efter lemurerna. Vissa forskare som studerat deras nuvarande spridning på jorden tror att det måste ha funnits en till kontinent (som sjunkit då) för att förklara spridningen. Känns som för mig att du just bekräftat detta. 😃

Gjorde du något innan du började? Typ mediterade eller något? Känns ivf som du hamnade i ett annat medvetendetillstånd. I de shamanska världarna, t ex, går det att utföra alla slags sidhi-förmågor utan problem - som att vindsurfa utan vind, tänkte jag på nu. 🙂

szirius
2014-01-25 11:01
#17

#16 Ja. Jag hamnar alltid i ett annat medvetandetillstånd när jag mediterar, så jag kan definitivt ha varit där😉

Bladen var också ovanligt stora,meterlånga, jag behövde inte plocka länge för att kunna göra mig en stor bädd.

SHIAWASE
2014-01-25 14:47
#18

underbara upplevelser du har, Szirius,,,

Hmmm,,,, du smälter hela tiden samman med min bästa vän ,,, hon har en enorm förmåga (har minnen från liv i Lemurien blandannat, men inte bara det, medial förmåga, healing förmåga,, etc,etc,) men ni måste ha samma energi, för ni smälter liksom ihop hela tiden,, så ibland kan jag inte separera er,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2014-01-25 18:35
#19

# 18 ooooh, "hon måste ju vara helt UNDERBAAAAAR😍"  - haha😃, apropå snacket om ifall kärlek bara är positiv projektion😛

Har inte läst om Lemurien mer än detta o det du skrivit om….däremot har jag sökt info om Sirius, då jag har min musikängel därifrån…känns ibland som Emma tillhör den energin också på nåt sätt…❤️✨ men har inte hittat så mkt alls….

linnease
2014-01-26 00:13
#20

Sirius! Jag tror jag kommer från Sirius 🤗☀️ Men jag hittar inte mycket info heller❤️

Haha roligt med lemurerna på Lemurien.. ååååh så sköna vibbar jag får från inlännen om den här meditationen med, ja så tropiskt, vibrerande, fuktigt typ, av liv, stooora blad, frodigt. Härliga vibbar.

Annons:
Mandra
2014-01-26 02:03
#21

Nej, inte så lätt att hitta info om Sirius. Men det finns lite trådar att börja nysta i. Sirius kallas också för Hundstjärnan och i Afrika finns en stam som kallas för dogons och som säger att de härstammar ifrån Sirius.

(Sirius är egentligen 5 stjärnor vilka brukar kallas för A, B, C, D och E, varav vetenskapen idag känner till 2).)

Mandra
2014-01-26 02:30
#22

En annan tråd man kan nysta i är den delfin-kontakt som sägs finnas till Sirius B. Sirius B är en "vit dvärg" på det fysiska planet, men på det andliga planet är det en stjärna täckt av vatten och som är valar och delfiners urhem. Någon som haft kontakt med allt detta, genom jordens delfiner, är Joan Ocean.

Hon har skrivit en bok som heter Doplhin Connection (tror den finns på svenska numer).

Otroulig
2014-01-26 10:33
#23

Lustigt, jag fick åka skjuts med delfiner till ön. Sen så släppte palmerna sina blad till mig, Jag fick dom som gåvor. 

Nåt som var lite intressant var att jag fick kramp i magen när jag låg i högen- i musklerna, det förvånar mig inte då jag har muskel spänningar i ryggslutet och dessa förmodligen går runt och fäster i magen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-01-26 11:25
#24

#23 ja- det var delfiner i vattnet🙂Och mina blad låg redan på marken, var bara att samla ihop dem.

I morse gjorde jag den igen, denna gång hade jag inte ens nån surfbräda utan gled på fötterna. Jag fick 5 ganska små kokosnötter ner till mig, jag såg dem högt uppe i palmen o ✨direkt fanns dem i min famn. De satt ihop i en klunga som jag helt enkelt " satte mig på"  en och en o de försvann upp, in😇

Kollade mer noggrannt på bladen nu, de var lite ludna och ganska avlånga, nästan silverfärgade - påminde om lammöron om ni känner till den växten, fast alltså jättestora! Vore ju kul om man kan se ifall de finns såna växter någonstans, så kan man ana var Lemurien låg😛

Mandra
2014-01-26 11:50
#25

#23 av Otroulig och #24 av szirius 

Har en fråga: Om ni brukar göra visualiseringsövningar - känns det här på något sätt annorlunda? Frågar för det känns som ni gör något utöver det. 😉

Otroulig
2014-01-26 14:32
#26

Näe - jag bara följer med i vad som kommer 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Mandra
2014-01-26 14:52
#27

#26 av Otroulig Ok, tack. Frågar för att jag aldrig visualiserat så mycket själv, så jag kan inte jämföra. Vid shamanskt resande visualiserar man inte, utom en liten stund i starten, sen kommer bilderna av sig själv. Och det tycks de ju göra för dig med. Brukar de göra det när man visualiserar?

Sen, du fick värk i magen. Brukar du få såna effekter när du gör visualiseringsövningar normalt? 

Jag försöker avgöra om det kanske är så att du reser shamanskt helt spontant. 😉

Annons:
Otroulig
2014-01-26 15:19
#28

Jag vet inte riktigt hur jag ska kategorisera visualiserings övningar.. Om jag tänker och ser det framför mig så är väl det en sån övning? När jag natt drömmer ser jag bilder. När jag dagdrömmer ser jag bilder. När jag mediterar ser jag ibland bilder. Ibland gör jag guidade visualiserings meditationer. Men där blir man ju mer begränsad. Tänker lite som så att om det dyker upp bilder man inte förväntat sig mentalt/ logiskt så kommer de ifrån( eller åtminstone KAN de komma ifrån) " the source" eller kanske shamanskt. Det händer rätt ofta. Min kropp är ett fantastiskt instrument som ofta agerar på mina känslor och tankar. Ibland agerar det utan att jag förstår vad som händer. Jag försöker alltid att lyssna.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-01-26 15:22
#29

# 27

Vid shamanskt resande visualiserar man inte, utom en liten stund i starten, sen kommer bilderna av sig själv

I så fall reser jag shamanskt och har typ alltid gjort, sedan jag var liten

#0 Om du kan göra shamanska resor; res med Avsikten; Att mätta energiunderskottet i baschakrat. Följ sedan bara med i resan (kan tänkas att den bär någon helt annanstans än till Mu och det är helt ok.)

Ska testa detta! Blir spännande att se var jag hamnar🙂

Har en fråga Mandra, du sa att man kunde sätta färgade små lappar direkt på chakrorna…fungerar inte färgade kläder? Jag upplever ju ofta att jag intuitivt väljer olika färger på kläderna beroende på vad jag behöver….

OCH. hehe, jag köpte faktiskt ett par röda trosor i julas, det har jag aldrig haft förut. Kan de funka?

linnease
2014-01-26 15:32
#30

Allt funkar som känns rätt 😃

linnease
2014-01-26 15:33
#31

Jag hittade ett rött spelkort från svenska spel och provade att stoppa det i brallan härom eftermiddangen, haha.. Vet inte om det lett till några resultat 😃

Otroulig
2014-01-26 15:49
#32

JA jag har ju också ett par röda trosor!  Naturligtvis påverkar klädfärgerna - det har vi ju pratat om tidigare 🙂 man kanske ska sluta att bara bära svart! Men jag har ju rött som min favvis färg utöver svart då..

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-01-26 16:01
#33

# 27 Då reser jag alltid shamanskt, bilderna bara kommer av sig själv, brukar inte behöva styra dem. Coolt!

Skogshumblan
2014-01-26 16:23
#34

Oj så spännande! Ska provas. Tack för tipset!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Mandra
2014-01-26 16:44
#35

japp, går himla bra med färgade kläder också.

Mandra
2014-01-26 16:52
#36

det finns lite fler sätt att avgöra om man reser shamanskt eller inte.

a) man ser saker och ting som man kanske inte gör vid visualiseringsövningar - en resa är ofta mer symbolisk än en visualiseringsövning - typ att det far in kokosnötter underifrån - antalet är också ett tecken - det anger att det finns ett ganska stort underskott i baschakrat - lixom jättelik blad (som inte finns i verkligheten)

b) sidhi-förmågor, gå på vatten, flyga, gå genom fast materia, andas i vatten mm - går utmärkt i de shamanska världarna

c) det som skiljer mest tror jag är EFFEKTEN - de shamanska världarna är proppfulla med helande energier av alla slag, så man märker att man får en stor effekt - först kanske i form av en liten utrensning (typ värk, som i ex ovan) - men lite på sikt märker man att man blir bättre

linnease
2014-01-26 17:02
#37

Jag gör det med! Låter precis som Matrix Energetics som jag kom in på för några år sedan. Samma sak.. cool.

[Kathja]1
2014-01-26 17:43
#38

Jag tycker att jag i princip varje gång jag mediterar "far iväg" på diverse spännande resor - har inte fattat att det är något annat. Jag följer bara flödet, som i allt annat. 🌊

Intressant det där med att upplevelsen av meditationen visar var man är och vad man behöver  - logiskt såklart, bara jag som inte tänkte på det. Jag gick på vattnet och bladen var ganska små och låg redan gröna och fina, glansiga och friska på marken, fick bara en kokosnöt, fast en var ganska stor. Det var en härlig plats iaf! Min var fylld av paradisfåglar tror jag att de heter, dem och papegojor. 😃

szirius
2014-01-26 18:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

#36 Tack för info Mandra, grejer man bara gjort utan att ha haft ord på det ( behövs ju inte heller alltid, men bra om man ska prata med andra om det🙂) 

Sidhiförmågor har jag alltid i meditation och sömn, flyger ofta o andas under vattnet i drömmar  (och i astralresor såklart…har ju pysslat med underliga grejer på nätterna, glidit genom väggar o flygit o hälsat på folk o så, ni vet😉)

Antalet 5 ( kokosnötterna) förstod jag betydde nåt, men upplevde att de förflyttade sig uppåt i mig, så inte bara till 1 chakrat, de lade sig ovanpå varandra på rad🤔…5 står ju också för förändring rent numerologiskt.

De flesta av oss härinne träffar ju ofta djur i våra meditationer, eller resor om vi ska börja kalla dem så. Mina härligaste är nog när jag ridit både på björn o älg❤️.

Oh, that´s me!!😊

Mandra
2014-01-26 18:44
#40

Antalet 5 ( kokosnötterna) förstod jag betydde nåt, men upplevde att de förflyttade sig uppåt i mig, så inte bara till 1 chakrat, de lade sig ovanpå varandra på rad

Det kansäkert betyda något numerologiskt. En annan, mer shamansk tolkning, kunde vara att när du fyller på baschakrat, så fylls även de chakrorna som ligger över på rent automatisk, energin i chakrasystem går nedifrån och upp. Så du kanske fick påfyllning i alla de 5 understa chakrorna (upp t o m hjärtchakrat). 😉

Man kan f ö även resa shamanskt i drömmen - kallas ofta för "stora drömmar". Vanliga drömmar pågår inom en. Stora pågår utanför, i Den andra världen.

[Kathja]1
2014-01-26 18:53
#41

Så roligt att det var så enkelt att göra dessa sk shamanska resor, här jag jag gått och trott att det var svårt. De går ju av sig själv om jag fattar dig rätt med vad det är. 🌊

Annons:
Mandra
2014-01-26 18:55
#42

Nej, det är inte särskilt svårt, nej. 😉

szirius
2014-01-26 18:56
#43

#40 låter rimligt, och som du skrev att allt utgår nerifrån, så om baschakrat väl balanseras så får det nog en positiv snöbollseffekt uppåt👍

Men jag fick bara 5 nötter -wtf! - behöver fler kokosnötter ju- det är ju halschakrat( 6) som behöver mest balansering hos mig😛…jaja, jag ska inte forcera, behöver nog ta det i lagom takt🌊

[Kathja]1
2014-01-26 19:00
#44

Vad gnäller du för! Jag fick ju bara EN. 😉

szirius
2014-01-26 19:02
#45

# 44 ame ame! Du kanske inte BEHÖVDE fler för du är så jäkla fabulous redan😍🤗

szirius
2014-01-26 19:04
#46

Nästa gång ska jag be om en coconut drink med litet paraply i i stället 🍸😂😎

[Kathja]1
2014-01-26 19:08
#47

Ja eller hur!!! 😎😴 (- gäspar lite överlägset ifall du inte fattar det 😉) 😇

szirius
2014-01-26 19:16
#48

Själv småskrattar jag fortfarande åt att jag är så jäkla rolig i min fantasi🏆, jag fick en bild av hur vi blir utvalda av en seriös orden och utsända till Lemurian för att " hitta svaren"- och vad gör vi- vi manifesterar fram solstolar, drinkar o chillar loss i djungeln😂☀️

Annons:
Skogshumblan
2014-01-26 19:21
#49

Szirius haha! Lät ju trevligt i allafall. Kanske laddade innan jobbet påbörjades?! ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Kathja]1
2014-01-26 19:26
#50

# 48 Hi hi, underbart!!! Det passar mig perfekt. Inte krångla, bara njuta. Där finns svaret  - meningen med allt som är. ❤️

szirius
2014-01-26 20:12
#51

#50 jaaaaaaaaaaa, längtar så efter njut o enkelt, är redo, är redan där, underbart, yes🥳

linnease
2014-01-26 20:21
#52

#48, haha, perfekt!! 🤗🥳❤️ Det är vi det, utsända av Mandra kanske😃

Jag fick en hel bunt med kokosnötter, de åkte in bak i nacken och rann ner längs ryggraden och staplade sig som ett pärlband hela vägen upp

Mandra
2014-01-26 20:24
#53

det kommer lite fler övningar ni kan roa er med. :)

linnease
2014-01-26 20:25
#54

Kul 🤗

Mandra
2014-01-27 08:14
#55

#12 av SHIAWASE 

För ganska många år sedan så var jag medlem av en community i US där det fanns en kvinna som mer eller mindre drev andlig utbildning kring kunskaper från Thelos. Det var upplagt som en kurs som man kunde följa där inne på den communityn. Hon hade också egna hemsidor om detta.

Sen jag flyttade för 5 år sedan har jag inte varit där. jag gick dit nu och upptäckte att den här kvinnan tyvärr gått bort. Hennes sajter är också borttagna. Men jag ska leta i det massiva kursmaterialet efter länkar.

Det här var den första jag hittade och här finns mängder med info om Shasta.

javascript:nicTemp();

Annons:
SHIAWASE
2014-01-27 08:56
#56

Åh! Tack Mandra🙂

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Gahella
2014-01-28 19:43
#57

Tack Mandra för den här övningen!

Jag började gråta för jag kände en sån djup sorg.

Ska göra den en gång till och se vad som händer då, och om jag får veta vad den sorgen handlade om för det glömde jag fråga om nu.

[rore]
2014-01-30 17:58
#58

Här om dagen så la jag mig på eftermiddagen och tog en tupp lur. Hade tänkt att jag skulle prova på  palmbladen, men jag somnade ifrån. 😊

I halv dvalan som infann sig så landade jag på en sandstrand och blev inlindad i 6 stora palmblad som ströks fast över höfter, ländrygg och mage. Jag fick hjälp men såg inte av vem?

 Kort där efter så rörde det sig som värmande magnetiska vågrörelser rörelser genom hela bäcken partiet.

De ebbade ut en kort stund efter det att jag vaknade.

Otroulig
2014-01-30 19:26
#59

Tänk vilken kraft som finns i intentioner Rore! Häftigt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
2014-01-30 19:46
#60

Ja verkligen Otroulig!

Jag har ju så himla svårt för att just visualisera. Tar så på krafterna, så jag har gett upp.

Däremot så får jag lätt bilder och bildspel bakom ögonlocken som jag inte kan styra. De bara kommer och går lite som de vill. I perioder så är det mycket och i andra perioder helt stilla.🤔

[Torahzen]
2014-01-30 22:30
#61

Jag har också testat övningen. Jag fick lift av delfiner till ön. Jag fick tre kokosnötter. Och fick olika duschar i chakranas färger.

Mandra
2014-01-31 03:07
#62

#59 av Otroulig och  rore 

tror inte det rör sig om intentionens krafter - utan av någon märklig anledning så verkar det som ni reser allihop (troligen lånar ni lite av min shamanska kraft, folk gör det ibland). och att ni reser (shamanskt) innebär att ni hamnar i den shamanska dimensionen av skapelsen och den är smäckfull med energier. det är dessa som bl a då ger upphov till dina förnimmelser i bäckenet Rore. du behövde healing där - har du haft några besvär i det området?

f ö så är det inte helt avgörande att man ser bilder när man visualiserar - det kan räcka att tänka och uppfatta vad som sker med ord…eller använd något annat sinne, lukt, smak, känsel…det kanske passar dig bättre.

Annons:
Mandra
2014-01-31 03:08
#63

#61 av Torahzen 

om du fick duschar i alla chakrafärgerna så innebär det att de healade hela chakrasystemet på en gång. 🙂

[rore]
2014-01-31 08:14
#64

#62. Ja Mandra det har jag haft i flera år. Stel öm och värk men mestadels i länd ryggen. Men jag har aldrig upplevt dessa pulsationer precis där tidigare. Däremot har jag känt dessa ändes ryggraden o i händerna.

Mandra
2014-01-31 08:36
#65

Pulsationer är förmodligen ett tecken på att det sätter igång och läker.

Vad betyder ändes? Är det någon dialekt av något slag? 🙂

[rore]
2014-01-31 08:39
#66

Längs med

SHIAWASE
2014-01-31 08:53
#67

haha! kul med språkskillnader inom samma språk!!❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-01-31 10:03
#68

# 62 Blev lite nyfiken på vad det är som gör att du blir förundrad över vårt "resande" och tänker att vi har lånat din förmåga? Får det inte att gå ihop eftersom flera av oss gör det helt spontant vid olika tillfällen, och det har vi gjort långt innan du dök upp här inne. Ska det vara något speciellt med just det där? 🤔

Mandra
2014-01-31 11:00
#69

#68 av Kathja-R 

Vad exakt är det ni gör rent spontant? 🙂

Annons:
[Kathja]1
2014-01-31 12:00
#70

Det som det som du kallar shamanska resor, men jag trodde var ett meditationstillstånd i största allmänhet. Om jag inte helt har missuppfattat dig. 🤔

Mandra
2014-01-31 12:27
#71

ja, du har nog missuppfattat det. shamanska resor och meditation är två olika saker och två helt skilda medvetandetillstånd, lixom visualisering är en tredje sak (såvida du inte börjar med att meditera), "med meditation menar jag enbart tekniker som avser att transcendera tanken och gör man det kan man nog inte visualisera samtidigt).

shamanska resor och vanliga visualiseringsövningar är också två helt skilda saker (och medvetandetillstånd)

jag angav några sätt att kunna urskilja detta - men det är inga helt säkra metoder - sidhiförmågor, t ex, kan man även utföra i vanliga drömmar).

själv brukar jag kunna se/känna in vilket tillstånd någon är i om de beskriver övningen - men inte om man bara i största allmänhet säger att man gör ditt och datt.

det är inte vanligt att människor börjar resa shamanskt utifrån en vanlig visualiseringsövning, så något händer här

[Kathja]1
2014-01-31 12:38
#72

Jag kan inte definitionen av de olika termerna men nästan alltid när jag stillar mitt sinne så drar jag iväg på en resa. Ibland möter jag andra, som när vi har våra gruppmeditationer, och ibland ut och i väg till ställen där jag upplever olika saker och möten. Du nämnde i någon tråd att dessa spontana resor var vad man kallar för shamanska resor, det var vad jag utgick ifrån då jag frågade. Det är alltid roligt att lära sig något nytt.

Mandra
2014-01-31 16:33
#73

#72 av Kathja-R 

Du nämnde i någon tråd att dessa spontana resor var vad man kallar för shamanska resor..

Nä, tror inte att jag sa detta. Jag sa att man kan resa shamanskt spontant i drömmar och att detta då kallas för "stora drömmar".

Jag har inte förut upplevt att det är särskilt vanligt att man börjar resa spontant från en visualiseringsövning. Men jag har ingen jättestor erfarenhet av det. Vet bara utifrån vad elever säger att det är stor skillnad på dessa två saker. (Vet också i viss mån ifrån egen erfarenhet att det är det.)

Det mest markanta skillnaden är inte alltid vad man upplever under övningen/resan - utan på effekten av den. med effekt menas i hur pass stor grad man förändras av övningen (blir friskare t ex). Effekten är många gånger större vid en shamansk resa än vid andra såna här övningar (också många gånger större än vid de flesta meditationstekniker).

Jag minns en gång så hade jag en klient som i många år gått på terapier av olika slag. Hon menade att en shamansk healing var lika med 4 års terapi. (Det var jag som gjorde healingen hon jämförde med och då var jag nybörjare. Kraften ökar med tiden, så jag vet inte hur mkt det är "värt" i daxläget).

För att vara riktigt säker på att man reser och inte visualiserar bara, är det bra att använda något transinducerande medel (trumman är vanligast) som framkallar just shamanskt medvetande och inte någon annan typ av medvetandetillstånd.

Mandra
2014-01-31 17:14
#74

Jag kom att fundera på hur många "stora drömmar" jag själv haft i mitt liv. Jag minns en väldigt tydligt, för det var en riktigt "stor dröm" som var helt livsavgörande och livsförändrande. Sen tror jag att jag har haft en handfull andra, med inte fullt så stor effekt, men likafullt stor effekt. Så, väldigt vanligt är inte detta heller.

I vissa kulturer använder sig shamaner enbart av tekniken "stora drömmar", men då är det något de lär från barnsben.

De senaste 20 åren har jag inte haft någon - men det beror säkert på att jag reser så mycket annars. Blir lixom tårta på tårta. 🙂

[Kathja]1
2014-01-31 18:23
#75

Okej, mig spelar det ingen roll vad det heter, jag vet ju vad jag gör när jag reser iväg på det sättet. Det räcker gott och väl för mig. Men tack för att du tog dig tid.

Mandra
2014-01-31 18:38
#76

Så bra Kathja. tyckte precis att du i annan tråd sa att du inte visste något om shamanism och att du ville lära dig.

Men helt plötsligt tycks du veta exakt hur man skiljer en shamansk resa ifrån andra typer av övningar. 🤪

Annons:
[Kathja]1
2014-01-31 19:25
#77

#76 Nu vet jag inte vad du fick det ifrån, jag vill absolut lära mig mer, annars hade jag inte frågat. Men jag bryr mig inte om namnet på det jag gör  - det var allt jag sa (skrev). Jag lär mig gärna mer om mycket men har väldigt litet behov av att kategorisera och sätta etiketter på saker och ting.

Upp till toppen
Annons: