Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1513 ggr
MissInAction
1/16/14, 7:11 PM

Motstånd och motstånd

Frågan är om jag ska skriva en egen tråd.. nåja! 😉
Jag har nämligen tänkt på det här med att släppa på motstånd. När man har ett motstånd inom ett område, pengar eller hälsa eller något annat, så är det ju som att man förhindrar att det kommer till en. Man blockerar eller försenar på något sätt. Eller?

Och så kom jag att tänka på om man träffar en människa som man blir intresserad av, men inte riktigt vill bli intresserad av! Man märker att man börjar tänka mer och mer på personen och man säger till sig själv att sluta, och att man vill inte, ska inte osv (anledning är oväsentligt här 🙂). Och vad händer? Jo visst fasen tänker man ännu mer på människan! Det är som att då kommer det man vill skjuta bort - med frivilligt motstånd - emot en med väldig fart istället!

Men - jag tänker att skillnaden ligger i det här fallet i att man fokuserar så mycket. När det gäller motstånd som kan vara svåra att identifiera och ta på, så fokuserar man ju inte på dem på samma sätt.

Någon som hänger med i hur jag tänker? Vad tänker ni? 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
linnease
1/16/14, 7:18 PM
#1

Haha nä, jag hänger inte med idag! 😃🤗 Lite konstig i huvudet och humöret idag kanske. Hmm alltså man får ju vad man fokuserar på tänker jag då, i alla fall. De scenarior man spelar upp om och om igen i huvudet, de kommer ju attrahera situationer som matchar. Kanske inte så klart svar, men vad var jag tänkte när jag läste det :)

MissInAction
1/16/14, 8:31 PM
#2

Hihi men du har nog förstått åtminstone hälften av vad jag försöker säga - förmodligen alltihop 😉

Det är ju så, uppenbarligen. Som att gå och påminna sig själv hela dagarna att jag får inte tänka på en rosa elefant! Och vad kommer man tänka på? Det kryllar förmodligen av rosa elefanter.

Så det är ju logiskt. Men likväl ett motstånd. Fast det får helt motsatt effekt jämfört med motståndet som ligger mer undermedvetet. Så jag funderar på om man kan vända på det på något magiskt sätt, och sätta fokus på vad motståndet rör - och få samma effekt??

Säg att jag vill gå ner i vikt och har ett motstånd någonstans som hindrar mig i det. Om jag börjar tänka att oj jag får verkligen inte gå ner i vikt nu - måste passa så att jag inte går ner i vikt! Tror ni att man går ner i vikt då? 🤔

Rent teoretiskt så borde det funka 😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
1/16/14, 9:17 PM
#3

Den här diskussionen var uppe för inte så länge sen tror jag..en av våra nykomlingar..var det Pixy?? som hade liknande funderingar. 

Jag blir lite trött av att tänka dubbel negationer 🤪 vet inte om det går att lura sig själv..det är möjligt, men jag känner att jag inte vet hur undermedvetet kontra övermedvetet fungerar.

Jag känner spontant att känslan är det viktigaste, vibben liksom. Och just i exemplet ovan så baseras den på rädsla..om jag tolkar rätt - och för mig känns det fel.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
1/16/14, 9:23 PM
#4

Vad komiskt att du skriver att du blir trött av dubbelnegationer, det s amin chef också idag. Hm, kanske nåt jag ska tänka på :S


Otroulig
1/16/14, 9:24 PM
#5

Haha Thea - lustigt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
1/16/14, 9:35 PM
#6

Haha, ja kan säkert funka, om det känns kul och bra!! Som Otroulig säger, känslan är ju det viktigaste! Kan ju bli en rolig lek t.ex, som håller en på positivt humör om ämnet.

Annons:
SHIAWASE
1/16/14, 11:58 PM
#7

Haha,, ja, jag blir också trött av att krångla till det så där,haha, Men jag förstår vad du menar Miss ,, Det handlar väl om känslan där ,,,, även om man vänder på tankarna , så ligger väl kanske motståndet som man har till sin vikt till exempel kvar?? Och det är ju detta bakomliggande motstånd som måste lösas upp för att flödet ska sättas igång,, och har man inget motstånd, så är det ju bara att navigera oss fram med våra tankar,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
1/17/14, 12:27 AM
#8

Ja precis, när det gäller go-känslan så är det nog oftast lättare att hitta den när det gäller andra personer som man är intresserade av/gillar. Då blir ju känslan oftast positiv.. lite pirrig sådär. Kanske inte den känslan man har inför sin överviktiga kropp 😕 😂 

Jag är trött så kan inte riktigt tänka just nu 😴


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
1/17/14, 10:31 AM
#9

Tror jag förstått det där med dubbelnegationer. Jag avvisar så fort jag känner mig avvisad eller om jag kan redan när jag känner på mig att jag ska bli avvisad. Därför det är så tomt omkring mig. :S Missi; du vill inte börja träna på fitness24/7? Öppnar snart i stan. Då kan vi peppa varandra?


Upp till toppen
Annons: