Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 634 ggr
aneri
2014-01-12 11:36

Hitta dig sjölv

jag läste idag ett citat av George Bernhard Shaw:

Livet handlar inte om att hitta dig själv. Livet handlar om att skapa dig själv.

Jag blir lite förvirrad för jag undrar om det stämmer?

Annons:
Otroulig
2014-01-12 11:54
#1

Jag tror att det han menar är att vi kan gräva i oss själva, analysera, fundera över varför vi reagerar som vi gör osv. Men egentligen så behövs inte det. Vi har alla de egenskaper och känslor inuti oss som vi behöver. Vi behöver bara aktivt plocka fram dom. 

Det LOA handlar om är ju att skapa våra egna liv! 

Att välja de tankar och känslor som gör oss till underbara människor, kärleksfulla, glada, lyckliga och ödmjuka. Som i sin tur gör att vi attraherar mer av den varan till oss. På det viset skapar vi oss själva och vårt liv ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

aneri
2014-01-12 12:04
#2

Tack, Otroulig, det var fint skrivet.❤️

Men min undran är om vi inte redan har det inom oss, och vi måste först hitta det för att göra något av det. Det känns som att vi måste hitta det goda inom oss för att kunna skapa våra liv. ???

Otroulig
2014-01-12 12:26
#3

Absolut! Om vi inte plockar fram det goda och lyfter upp det så blir det ju inget skapande👍

Men jag tror inte att vi behöver leta speciellt länge egentligen 😉. 

Och vi behöver inte gräva i oss själva heller för den delen. Se dig omkring och se det vackra och goda i det som finns runt dig. Fokusera på det och inte på det som är mindre bra. 

Det finns gott överallt, men många av oss ser bara det negativa och det som är mindre bra.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-01-12 13:19
#4

För att hitta något så är det bra om man vet vad det är man letar efter också 😃 Med andra ord, du kan välja hur du vill vara. Jag vill vara mer ödmjuk eller jag vill vara mer självsäker, jag vill vara mer lyhörd, jag vill vara mer öppen, jag vill vara mer ostrukturerad etc. etc. 

För mig är det stor skillnad att se det som att hitta något som redan finns där, och att skapa något. I båda fallen kan vi i och för sig se det som att allt finns där och att allt är möjligt. Men det är kanske olika vad som lockar en mest.. att leta, finna sig själv… eller att skapa sig själv? 🤔


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

aneri
2014-01-12 14:31
#5

För att kunna skapa oss själva måste vi ju först veta vad vi vill skapa. Alla är ju (tror jag) från början skapta av de program vi har fått från föräldrar och samhälle. jag tror vi måste hitta inifrån det vi vill skapa.

[Kathja]1
2014-01-12 14:42
#6

Det är som så att vi alla är en del av samma ETT där innerst inne, med andra ord vi är det vi är och det är en del av ETT. Sedan väljer vi hur vi vill leva våra liv och där kommer skapandet in. En del av det skapade jaget skapas innan vi på ett medvetet plan är med i processen, det är vårt högsta jag, vår gudomlighet som väljer var vi ska födas och det gör den beroende på vad den primärt vill uppleva i detta livet. Därför skapar vi oss själva, men vi upplever även oss själva i processen.

Annons:
Ghosthunter
2014-01-12 17:50
#7

Mycket kloka och härliga ord i denna tråden…meeee liiiike!!!😃🌺

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: