Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1293 ggr
Ghosthunter
2014-01-12 11:03

Peppa med boken

Alla har vi våra perioder av misstro….bara att lägga handen på hjärtat och erkänna det. T.o.m de flesta präster har haft perioder då dom tvivlat på Guds existens.

Men nu syftar jag på LOA. Medans man väntar på manifestationer så är det lätt att börja att tvivla på om det verkligen fungerar.

Ett sätt, för att peppa mig själv, är att ta fram "The Secret - Hemligheten" och läsa ett par sidor där och sen har jag "reparerat" mig själv igen🙂

Hur gör ni andra??

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Otroulig
2014-01-12 11:35
#1

Jag går ofta in på You Tube och kollar på Abraham-Hicks klipp. 

Jag går ut i naturen och är ett med nuet. 

Jag går in här ❤️

Mediterar - försöker koppla upp mig med källan. 

För mig handlar det mycket om tillit - och kan jag plocka fram tilliten till att allt är som det ska vara - även om jag inte förstår det rent logiskt. Så släpper det. 🌊

Ofta handlar det för mig om att jag fastnat i brist känslor - när jag börjar tvivla. Att det är något jag vill ha som jag inte fått. SÅ egentligen så är det ju "bara" 😉 att fokusera om tankarna.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-01-12 12:46
#2

Jag går in här och SKRIVER,, eller skriver någon annanstans,ändrar medvetet fokuks,, stannar upp, ändrar, självklart Abraham Hicks på You Tube,,

Jag har aldrig läst The Secret eller sett filmen,, inget för mig helt enkelt ,, tror jag,även fast jag vet att den ( film och bok ) har ett fantastiskt budskap!!

Hmm,, Meditatoin,,också naturligtvis,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Ghosthunter
2014-01-12 13:27
#3

Lite intressant faktiskt. Sajtvärden för LOA har inte läst "The Secret"😮

Trodde det var Bibeln här inne😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

linnease
2014-01-12 17:42
#4

Jag har inte heller läst The Secret 😃 Såg filmen när den kom dock, peppade mig när allt det här var väldigt nytt för mig! Jag har oxå lyssnat mest på Abraham-Hicks och några andra. Det är Abraham-Hicks som The Secret grundar sig på ändå, och deras workshops är djupare och rikare och förklarar mycket mer hur det funkar tycker jag.. Om man nu är supernyfiken och sådär vetenskaplig av sig som jag är och verkligen vill fatta varenda detalj. 😇😃 Vilket man ju inte egentligen behöver, budskapen i The Secret räcker ju långt!!!

Hm jag hittade det här 2006 och har levt med det så länge att jag bara vet att det funkar, finns inga mer tvivel på det längre än vad det gör om typ tyngdkraften hos mig. Däremot kan jag tvivla på om jag nånsin kommer lyckas skifta mina vibbar på vissa områden ibland 😃 

Men jag kommer ihåg i början när stora delar av mig tvivlade på att det verkligen kunde funka, att världen verkligen funkar så. Hmmm.. för mig var det en process att verkligen vara uppmärksam på hur jag tänkte och kände och sen se vad som sedan hände de närmaste dagarna, och jag insåg efter ett tag att det slog aldrig fel. Både bra och "dåliga" grejor, allt som dök upp i mitt liv matchade alltid perfekt vad jag haft för vibbar och tankar på gång. Så man behöver egentligen inte medvetet manifestera några speciella saker  för att visa det för sig själv, bara vara uppmärksam på vad man känner och tänker under dagarna och se vad som sen dyker upp de närmaste dagarna, och börja se kopplingarna.

Ghosthunter
2014-01-12 17:46
#5

linnease - Grejen är väl att vi inte behöver förstå hur det fungerar…..det tar universum hand om😃

Kan du, eller nån annan, nämna nåt unikt exempel på vad som har manifesterats just för er och där ni är övertygade om att det är LOA??🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Kathja]1
2014-01-12 18:09
#6

Spökis - Jag skulle vilja säga att svårigheten inte ligger i att förstå hur det funkar - det är egentligen ganska enkelt. Svårigheten är att göra det! Det funkar enligt samma lagar som allt annat i Universum  - orsak och verkan, som du sår får du skörda. Då det kommer till manifesteringar kan du ju kolla i våra manifestringstrådar! Där finns mängder av saker vi har varit medvetna om att vi har skapat, MEN det är viktigt att inse att du har manifesterat precis ALLT i ditt liv. Utan undantag. Vi gör inget annat än att manifestera hela dagarna. 😉

Och jag gillar inte The Secret, även om jag har läst den. The Secret är enligt mig som att läsa de där böckerna min mamma hade när jag var barn, de som kom ifrån Reader's Digest  - där man hade tagit en klassiker på 450 sidor och kortat ner den till 85 bara för att människor skulle ha ett hum om vad det handlade om. Men den fyller ju sitt syfte, det var inte många som visste vad attraktionslagen var innan den boken kom.

Men det är ju helt oväsentligt vad jag eller någon annan tycker om boken, gillar du den så läs den! Själv lyssnar jag på A.H, går ut i skogen, snackar med Gud, seriekollar på någon tv-serie, gosar med hunden, kramas med min man, lyssnar på musik - eller vad jag nu känner att jag behöver för stunden.

Annons:
linnease
2014-01-12 18:57
#7

Allting!! Jag ser det så himla tydligt nuförtiden, vet väldigt väl vad jag har för vibbar på gång, och det slår typ aldrig fel, allt som händer matchar det precis. Så jag vet inte vad för specifika exempel du vill ha.. hmm 🙂

Jag har gjort en del medvetna grejor där jag verkligen medvetet skiftat och hittat nya vibbar, och saker har kommit. Som förrförra vårvintern och våren, ville ha kärlek, en superdjup connection med någon, ha någon speciell i mitt liv. Och surfade runt på kärleksfilmer och laddade ner foton på kärlek, relationer, hittade precis de vibbarna som jag skulle vilja ha. Träffade först ett par killar som jag pratade med och som fick mig att inse ännu mer var mina vibbar var och vad jag verkligen ville ha, och till försommaren snubblade jag över tha Love of my Life på ett forum där jag brukade hänga på internet. Och fick uppleva precis de vibbarna jag ville ha IRL, och så mycket mer och bättre än mina vildaste drömmar dessutom 🤗🤗 Blev inbjuden till honom i Kanada, var där totalt åtta månader fram till förra våren, nu jobbar vi på att få honom att flytta hit 😃❤️😍☀️🌈

Fler vibbar kvar att flytta runt innan det blir verklighet, men processen är också så spännande ❤️

Ghosthunter
2014-01-12 19:03
#8

Okay, det var ett bra exempel.🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

szirius
2014-01-12 19:32
#9

Jag tvivlar faktiskt aldrig på LoA. När det inte funkar "som jag vill" så vet jag att det är "skräp i vägen"  ☝️och det är bara jag som kan ta hand om det🙂. Om jag blir frustrerad så är det på mig själv🤪 inte LoA😉

Som Linn skrev: finns inga mer tvivel på det längre än vad det gör om typ tyngdkraften hos mig. Däremot kan jag tvivla på om jag nånsin kommer lyckas skifta mina vibbar på vissa områden ibland Skrattar 

Du frågar om manifestationer, haha ALLT!!! Det är ju grejen- man manifesterar ALLT.  Alla gör det. Underbara relationer, mindre underbara men lärorika relationer😉, hälsa och ohälsa, kärlek, hus, resor, jobb, inget jobb, givande möten, arga möten, trafik som rullar, trafik som klatrar etc etc etc…

Det är faktiskt en himla boost-övning att tänka på allt positivt i ens liv som manifestationer: " Wooow, jag manifesterade den här goda bullen, woiiii, och det här trevliga mötet jag hade idag…och den här fina fina familjen…o det här huset..o alla fina saker i det…o mitt jobb…o alla jag älskar som finns i mitt liv….alla resor jag gjort…alla skratt jag haft….all kärlek jag känt….allt allt detta underbara har jag manifesterat på något plan!"🌊

Tänk så många härliga grejer man manifesterar o sen missar att njuta av, för att man är så upptagen med att fundera på framtida önskningar☝️…som att höra fågeln som sjunger så fint precis NU…se den där nyckelpigan som kryper på blomman…vara glad över den här bra låten som kom på radio…

Så himla lätt att fastna i de manifestationer som känns uppströms…men de är också där av en anledning…massa spännande saker att lära sig om sig  själv👍…fortsätta öva på att skifta sina vibbar så att det blir mer och mer medströms…

Grejen är ju också att till synes motströmsgrejer kan kännas hur medströms som helst om man har en bra vibb!

Ghosthunter
2014-01-12 19:37
#10

Jo jag vet…men jag menar större saker som man önskar…t.ex en kärlekspartner, att få ett jobb, att bli ekonomisk oberoende, att flytta till drömhuset..etc.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Kathja]1
2014-01-12 19:51
#11

Okej… jag har manifesterat drömpartnern, drömhuset och jobbet jag ville ha. 😃MEN jag visste inte att det var en man jag skulle få, inte heller att det var detta jobbet som var vad jag bad om - men i efterhand kan jag se att det var spot-on. Men drömhuset det har jag. Mitt hemma. Ekonomin…hm…fråga igen om några veckor. 😉

Jag bad om att bli hel, hitta mig och hitta lycka i livet som nyskild för snart 12 år sedan. Då dök det upp en efterhängsen man. 🤪Och visst visade det sig att han var en viktig del i min önskan 👍- av honom har jag lärt mig så mycket. ❤️Jag bad om frihet, att få föreläsa, möta intressanta människor, att bli utmanad - då fick jag ett jobb som behandlingsassisten på ett ställe för män med neuropsykiatriska funktionshinder, missbruksproblematik och kriminalitet, där vi har ett super scheman och en chef som inte gillar att styra vilket gör att jag styr mitt jobb själv. 👍 Jag LOVAR att jag har fått allt på min önskelista, men det var verkligen inte vad jag trodde att jag vad om. 🤔Så det är bara att tacka och ta emot. ❤️

Så nog funkar det! Be så skall du få - alltid. Men var tydlig med vad du ber om. 😉

Otroulig
2014-01-12 20:20
#12

OK spökis - du vill ha bevis.

Innan jag visste om LOA så trodde jag att jag ville ha ett hus på landet..sen insåg jag att jag var mörkrädd (då alltså) och kom fram till att jag ville hyra en två, i stan, med trädgård och öppen spis. Grattis tänkte jag, det finns ju inte, men jaha - det är vad jag vill ha. Så glömde jag bort min önskan.

Var bor jag nu tror du??😉 Jag hyr en tvåa i ett hus, med öppen spis och har en stor trädgård där jag får styra och ställa som jag vill.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-01-12 20:41
#13

jag skrev ju mitt inlägg för att göra dig själv observant på alla stora grejer du själv manifesterat- om du bara ger dig tid att fundera på det😉

Men ok: drömhus utan lån, boende i land med varmt klimat, make som jag är förälskad i fortfarande efter 15 år 😍tja, det är nog mina 3 favvisar…❤️

Annons:
linnease
2014-01-12 20:57
#14

Jag ville supergärna åka på Abraham-Hicks kryssning till Tahiti för ett par år sedan men hade inte budgeten. Visualiserade som en galning men trodde inte heeelt på att jag skulle lyckas få uppåt 60 000 ur det blå eller vad det nu skulle kostat att åka dit på så kort varsel (gjorde detta under veckan innan och in på halva kryssningen, försökte manifestera fram en egen privatjet eller vad som helst så jag kunde flyga ner 😃. 

Så jag lyckades inte släppa det helt förrän hela kryssningen var över och det verkligen inte fanns mer att göra. Men då, två dagar efter den slutat ringde telefonen, och jag fick 150 000 kronor HELT ur det blå!! Totalt oväntat. Så jag åkte till deras nästa workshop i Florida nån vecka senare istället och hade en helt fantastiskt magisk helg, och bokade in mig och åkte på deras nästa tillgängliga kryssning till Alaska, och bjöd dessutom med en vännina 🙂

MissInAction
2014-01-12 23:04
#15

Måste tacka för en vansinnigt inspirerande tråd!
Blir alldeles varm inombords när jag läser era inlägg! Särskilt de som handlar om kärlek! 😍❤️ 🌈 ☀️

Och ja - jag kan rekommendera att ta i titt i manifesterings-trådarna. 

För övrigt så gillar jag Rhonda Byrnes böcker 🙂 De var de första som jag läste om LoA. Nu har jag även Attraktionslagen av Hicks men har inte läst färdigt den än, stannade liksom av i somras! Men just nu är favoriten när jag behöver peppa mig att läsa Irinas blogg, Rosa glasögon, eller lyssna på Abraham på youtube eller nedladdade workshops. Eller helt enkelt fokusera på allt som jag älskar, uppskattar och är tacksam över i mitt liv och i världen.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2014-01-13 00:27
#16

Vill bara tillägga att för mig finns aldrig något tvivel om LoA,, eftersom det är en naturlag som ÄR, helt enkelt. 🌺

Sedan kan man komma ur balans energimässigt naturligtvis och för att justera sin vibration så är jag härinne, lyssnar på A-H etc.

Spökis! Ta och titta tillbaka på ditt liv lite, så  kommer du att hitta MASSOR av saker som du nu kan se som tydliga manifestationer. ALLT är ju manifestationer, men saker som du då inte tänkte på , men nar du går tillbaka, blir det tydligt att du var fokuserad , och hade en viss känsla, och därför attraherade du händelsen, saken, personen etc.

När det gäller attraktionslagen så har jag under årens lopp kommit fram till dess funktion själv, men allt klickade när jag för några år sedan läste Attraktionslagen  av Hicks.  Jag fick då ord på allt som jag redan visste typ☀️

Det är det som är så bra idag, när det finns så mycket utbud, så alla kan hitta sin egen "inkörsport" och väg att gå!!!🌈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: