Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 3374 ggr
LeS-
1/9/14, 2:29 PM

När saker och ting går emot

Vad gör man när man känner att saker och ting går emot en när man jobbat för att det ska gå med en?

Jag har gått igenom en separation som tagit rätt hårt på mig men överlag tycker jag att jag varit jätteduktig och ägnat mig mkt åt mig själv och att både rannsakat mig själv men även styrkt mig både fysiskt och mentalt via träning och meditation.

Det har nu gått 11 mån sedan separationen och det har gått hyfsat bra men nu känns det som att det börjar gå emot.

Jag har börjat sakna honom något så otroligt….

När det gäller träningen så har jag kämpat med att springa varannan dag och trodde att det gav mig mkt fram till för ngn dag sedan då jag testade på träning med en PT, det gick åt helvete, all min möda gav mig inget.

En tenta som jag skulle ha klarat av för en tid sedan har jag fortfarande inte klarat av.

Det känns som att saker och ting går bakåt istället för framåt…

Det känns som att jag skördar och skördar men får aldrig så…

Vad gör man? 

Jag kämpar vidare, pluggar på, tränar på och låter tiden läka mina sår. Jag försöker vara en bra människa varje dag för jag vill attrahera lika.

Det jag ger ut får jag tillbaka är mitt tankesätt, men vf blir det så svårt ibland?

Jag vill bara vara lycklig.

Annons:
linnease
1/9/14, 3:15 PM
#1

Det känns som du har kommit så långt du kan med actions nu, dvs med fysiska handlingar och åtgärder och typ jävlar anamma och beslutsamhet. Du går inte bakåt, men nu kommer nästa steg, tillåta mer, hitta flödet och följa med, släppa saker och släppa in saker, slappna av in i tillit och låta livet hända, lita på att saker faller på plats istället för att kämpa dem på plats. Hm ordet kämpa är kanske för starkt förresten.. Men det är nån sån skillnad i energin du vill hitta nu, hitta flödet och inspirationen istället för att bestämma sig för nånting du eller någon har tänkt ut som ett träningsprogram t.ex. Hitta känslan i stunden av vad du ska göra istället för att tänka ut det?

Hm, om du inte förstår vad jag är ute efter kanske nån annan kan hitta bättre ord.. :)  🤗

szirius
1/9/14, 6:39 PM
#2

Finns så mkt jag skulle vilja skriva….tålamod🌈. Låter som att du har höga krav på dig…att du kämpar…att det går "emot"….förstår verkligen att det känns tufft då. Det gör det när man försöker simma uppströms…

Känner som Linn - du verkar gå på ren viljekraft istället för att hitta och bada i sköna vibbar…🤔

CHILLA! 🌈 Vem har bestämt att allt ska vara så allvarligt, att vi ska lyckas med allt hela tiden? So what med tentan, du fixar det - du behöver bara hitta lite måbrakänslor först☝️😉Skit i PT:n😴 om det fick dig ur vibb - fortsätt springa så som DU mår bra av att göra.

Kolla på roliga filmer, skratta, tillåt dig vara lite!

Kanske har du rutat in ditt liv lite i dina planer….att det inte blev som du tänkt? Vet du, det blir inte alltid som nån av oss tänkt, men det kan bli himla bra ändå - kanske ännu bättre tom! Att ha det förhållningssättet kan lyfta hela din världsbild från en grå massa till en tindrande stjärna!

Att leva i total ovetskap om vad som väntar…och ändå känna tillit…då släpper krampen.

"Jag försöker vara en bra människa varje dag för jag vill attrahera lika."

Kan motståndet ligga i det här? Är det så att du bara vill vara en bra människa för att få tillbaks nåt?…..det blir lite byteshandel… " nu har jag skött mig universum- ge mig ett pris tack!" När själva priset är att man helt enkelt MÅR BRA i det man GÖR, DÅ, i stunden. Och du liksom missat det, för att du varit så fokad på framtiden?

Prova att vara mer i nuet. Sätt dig på ett café och njut av en latte. Le. Känn att allt är ok, just NU, i just den stunden.

Vad är det att "vara en bra människa" för dig? Är det att ta hand om dig? Tycka om dig själv och andra? Värna om dig själv, omgivningen, naturen, din hund? Lovebomba dina studiekamrater, där du pluggar, där du bor, maten du äter, saker du pysslar med, musik du lyssnar på? Sköna kläder, goda dofter, ett varmt bad, gå på bio, gå på en promenad? Uppskatta att du kan andas, att du kan gå, att du lever i ett land utan krig, att du är fri?

Hur känns det att läsa detta?

MissInAction
1/9/14, 6:39 PM
#3

Du har fått jättebra svar av linn tycker jag! 🙂 Så jag har inte så mycket att tillägga. Jag fick också känslan att slappna av mer och hitta tillbaka till glädjen i det du gör. Istället för att "kämpa med att springa" så kan man helt enkelt springa, om du förstår vad jag menar?

Det kvittar nog vad du gör egentligen, så länge det känns bra och rätt i dig och du mår bra 😎

Och tänk på vad du vill ha, vad du vill till - och inte, om du nu gör det, vad du vill från. ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
1/9/14, 7:04 PM
#4

Allt har sin tid och det viktigaste är att följa sitt flöde  - att hitta det som känns rätt och lätt just nu. Som de andra har sagt redan  -allt har sin tid. Att jobba har sin och att chilla har sin. Försök att hitta ditt flöde, det är A och O. 🌊

Otroulig
1/9/14, 9:28 PM
#5

Les, allt går i vågor. Det kan kännas som att du backar, men jag lovar dig, det gör du inte. Du har bara en tillfällig svacka.

PT kan ju ta knäcken på vem som helst. Beröm dig själv istället för att du har sprungit - annars hade du klarat ändå mindre.

Försök hitta saker du mår bra av. NJUT! 

Sen vet ju inte jag….det är ju ok att sörja. Vet inte om du satte igång och kämpade på en gång och har tryckt undan känslorna och att det är därför dom kommer upp nu?? 

Hur som lyssna på ovan råd och försök chilla lite mer, njut, skäm bort dig, försök göra saker du mår bra av och försök leva i flödet. ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
1/9/14, 11:25 PM
#6

Lycka kommer bara inifrån.

Att du börjar sakna ditt ex kanske inte är att du saknar honom, utan att du söker efter lycka utifrån?

Som de andra säger, du kämpar mycket känns det som. Kämpa skapar motstånd. Kämpa med plugg, kämpa med träning etc.

Försök att hitta tillbaka till det roliga i vardagen, de små sakerna. Träna på det sätt som känns bra och roligt. eller träna inte alls om du inte känner för det.

Kom ihåg att vara uppmärksam på de små roliga , trevliga saker under dagen .Det finns säkert massor av sådana moment, men du är nu fokuserad på allt som går emot, och glömmer bort det. Njut av en kopp kaffe , te, en bra film etc. Som Linna sa, och de andra, just nu måste du vända fokus för att kunna ändra vibb och det kan du inte göra genom flera actions, utan med tankar.

Var snäll mot dig själv, uppskatta de små stegen, jämför inte dig med omgivningen, livet är ingen tävling, vi har alla vår egen väg att vandra, i vår egen fart på vårt eget sätt. Alla vägar alla sätt är BRA, det finns inget fel, inget kan någonsin gå fel,,,

Och glöm inte att du ÄR en BRA människa, du behöver inte försöka vara det, DU är fantastisk som du är!!!! Du behöver nog vända dig inåt och hitta dig själv🤗

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
szirius
1/10/14, 11:55 AM
#7

Haha, vi skrev exakt samtidigt Miss😉

Ja, Otroulig, tack för att du skrev om sorg🙂, hade tänkt nämna men mitt blev redan så långt🤐. 11 månader är inte lång tid….sorg går i vågor, bara för att han dyker upp nu igen behöver inte betyda att du "backat" utan att du kommit till en ny del i processen att släppa honom helt. Kanske du bitit ihop länge och nu börjar slappna av…då kan det komma känslor av sorg…se det som att det bara böljar förbi för att lämna dig…

Ditt ex kan dyka upp i tanken för att du förknippar kärlek med honom och det är kärleken (till dig själv, som ju är kärnan) som du söker nu, intuititvt, men det är han som ploppar upp.

Var nyfiken på känslor o tankar som kommer, du blir ledd, lita på det🌊

MissInAction
1/10/14, 9:01 PM
#8

Den här dök upp i min newsfeed på Facebook idag och jag tänkte jag skulle slänga in den här! 🙂

Someone has said, "the Universe has imagined it even better than you have." And we like to add to that: The Universe got all of its information about what you like from you, and it has remembered every piece of it and has put it together in perfect formation. And so, the things that are on their way to you are so much better than you even know that you want. And as you allow them, the essence all of these things that the Universe knows that you are wanting make their way to you and appear in perfect timing for you. -Abraham


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LeS-
1/11/14, 12:36 AM
#9

Jag måste säga detta till er här inne som har skrivit på denna tråd.

Jag säger detta verkligen från mitt hjärta, ni är så underbara och fina människor som ger en feedback och hör en när man känner sig nere. Ni ska veta att det gjorde mig väldigt glad att höra att så många av er hade så mkt tips och fina ord att ge mig, det värmer verkligen i hjärtat.

Jag tänker mkt på det ni skriver. Ja jag kämpar och då är det också förståeligt att man kämpar emot saker och ting. 

Jag ska försöka att tänka på de små saker i vardagen som gör mig glad. 

Antagligen är det också för att det är mörkt och deppigt ute som gör att man inte kan se saker och ting ur en positiv vinkel heller.

Ja det kan vara så att jag tryckt undan känslor innan och att de börjar komma upp till ytan. Kanske hade jag förhoppningar om att det skulle vara vi igen, jag vet inte. Men jag önskar att det onda försvann fort.

Kanske är det också så att jag saknar kärlek och att jag förknippar honom med kärlek. Hur som helst litar jag på att universum lägger allt på sin plats :)

Vilket Fint citat MISS, det gick rakt in i hjärtat. Jag tror också på att universum har hört varenda lilla detalj som vi vill ha och att det faktiskt finns någonting ännu bättre för oss än det vi hade förväntat oss, bara man tillåter det komma och inte blockerar sig.

Det är just det jag inte försöker göra, att blockera mig inför saker som komma skall.

Men återigen, jag ska inte kämpa.

Anledningen till varför jag är medveten om att försöka bli en bättre människa för varje dag är för att jag tror på karma. Och om nu allt det onda som hänt mig är pga av karma så vill jag ta lärdom av det, acceptera det och klippa banden till det så att jag kan gå vidare.

Förstår ni hur jag tänker eller är det helt fel?

Jag vill utvecklas till någonting bra, jag ber till de högra krafterna så att de kan ge mig kraft så att jag kan ta mig igenom denna svåra period och för att kunna lyckas med det jag drömmer om. Så att jag i min tur kan hjälpa och ge kraft åt de som behöver, både människor och djur.

Jag känner starkt att jag har kommit till världen för att göra den till en bättre plats. Jag kan inte göra allt, men jag kan göra något.

Så är mitt tänk, hur tänker ni om min text?

<3 <3 <3

SHIAWASE
1/11/14, 6:48 AM
#10

LeS❤️Du är redan något bra!!! Du har redan förändrat mycket.

Tänk !! Tack vare allt som du har gått igenom, har du nått fram till det tänk som du har  och kommit så mycket närmre dig själv!! Hade inte allt detta hänt så hade du kanske inte öppnat upp för dig själv☀️

Den du är i dag skapar din morgondag!!

Så tänk,, ditt tidigare jag har skapat den du är idag,, och även om du har haft det jobbigt tidigare, så är det bättre nu,, (tror jag) så då kommer morgondagen att bli ännu bättre!!! Wow!!☀️

Du gör världen till en bättre plats bara genom att finnas till.

Din "uppgift" är att söka kontakt med dig själv,,, till ditt JAG,, meditera, koppla upp till DIG SJÄLV,,, kom ihåg vem du är , och varför du har valt att vara här nu i fysisk form.

Var medveten om att du har kraften och förmågan att förverkliga dina drömmar, du kan göra vad du vill, och ju mer du öppnar upp för dig själv, desto mer fantastiska möten kommer du att få uppleva,,, detta nätverk av möten kommer att öka, chanser, tillfällen kommer att flöda till dig☀️

Du kommer upptäcka att du kan inte annat än vara tacksam för allt som har skett i ditt liv och allt som kommer att ske i ditt liv.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
1/11/14, 1:24 PM
#11

JA, jag ville oxå säga, du är redan bra ❤️ Det du tror, känner att du vill bli, du är det redan. Oavsett om det syns på ytan eller inte, bara att du VILL vara det visar att redan du är det. Bara slappna av mer och mer är grejen för dig nu tror jag. Allt det andra kommer ❤️

Otroulig
1/11/14, 2:04 PM
#12

Det här med att det händer "onda " grejer och karma..

Jag kan bara relatera till mig själv och jag fattade verkligen inte varför i all sin dar jag skulle förlora det perfekta livet och han som jag trodde var mannen i mitt liv. Allt kändes bara helt tok fel. 

Men nu i efterhand så förstår jag att jag var tvungen att gå igenom förlusten och sorgen för att komma hit där jag är nu. Jag har nu lärt mig att inte fastna i förluster, att förändringar inte är farliga. Att JAG är det viktigaste som finns för mig. Att jag inte behöver nåt annat än mig för att vara lycklig. 

Snacka om gåva!!🎁🎂🎈

Så det jag tyckte var världens miss av gud eller universum - visade sig vara en gåva till slut. ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
1/11/14, 4:23 PM
#13

#0

Säkerligen har du fått många kloka svar här ovan. (som jag inte läst ännu)

När jag läser det du har skrivit, så känns det som om du flyr in i prestation.

För att slippa känna!

Att känna är ju inte bara lite skrämmande. Det är mycket skrämmande eftersom det sänker vår "må bra vibb" och dessutom sätter det våra tankar i gungning som kanske även de springer i väg i våra mörka rum och skapar kaos i känslolivet?'

Ibland blir vi rädda för att gå in i våra skrämda gömmor för att de känns så levande och mörka. Vi fastnar liksom i tanken på vad vi vill ha!! I avsaknad av det vi tror oss inte ha?

I stället för att acceptera det som Är och känns inom. Allt har sin tid. När vi lägger ner kampen med oss själva och universum så infinner sig flödet allt mer!

Lägg ner piskan som du jagar dig själv med och tillåt dig vara precis där du är.

Lycka till!

Annons:
linnease
1/11/14, 4:32 PM
#14

Så fint skrivet Rore. Och så sant❤️

MissInAction
1/11/14, 7:37 PM
#15

Hmm jag fick höra/läsa något om karma för inte så längesen, minns inte var eller av vem. Men det gick ut på att karma är inte bra och dåliga saker som händer oss. Precis som att världen inte är indelad i bra och dåliga saker. Allt ligger i hur vi väljer att se på det. 
Om du förväntar dig att något dåligt ska hända, så lär det sannolikt göra det. Och för varje händelse så har vi ett val att se det som en möjlighet eller ett hinder, något positivt eller något negativt. Hänger du med på mitt resonemang? 🙂

Jag får ofta stoppa mig själv och påminna mig… remember to remember säger jag till mig själv. Jag ska alltså komma ihåg att all is well, allt är bra, och allt är som det ska. Det finns inget fel.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
1/12/14, 7:57 PM
#16

Jag har verkligen förändrat min syn på karma. Tror inte att det finns något sådant som straff. Eller att man drabbas av massa "dåligt" pga "dålig karma". Precis som Miss säger, allt ligger i hur vi bemöter det som sker. Det är där skapandet sker också. Hur vi väljer att ta emot och ta hand om det som möter oss i livet.

Man kan se på livet helt neutralt, allt bara ÄR. Tex vädret….det är sol…det är regn…det bara ÄR, det är vi människor som bestämmer vad vi tycker om vädret.

På samma sätt kan man vidga detta att allt bara ÄR, till allt som sker.

Bilen fick punka. Det var vad som hände. Är det en katastrof? Knappast. Är det ett straff? Knappast. Men visst kan det finnas grejer att förstå kring det hela…beroende på vilka känslor som kommer upp i oss…vi bestämmer hur vi bemöter det hela…om vi får ett raseriutbrott o svär o blir sönderstressade, eller om vi behåller vårt lugn, kanske tom har en TREVLIG STUND med att byta däck, känna att man lever, skratta åt att "tid" är så inrutat så att man kan anse en punka vara en katastrof😂

Hur vet du att det är "onda saker som drabbat dig"? Kanske är de de bästa gåvorna…fast du inte fått syn på det ännu? Vi är så snabba på att bedöma allt i fack, det här var dåligt, det här var bra…vad vet vi?

Apropå bilen mindes jag nu åter en true story…vår bil gick sönder strax innan jul och kostade 8000 sek. Exakt alla pengar som vi hade tänkt åka till Sri Lanka för över jul. Så vi kom inte iväg. Vi trodde det var en "dålig grej", "ett straff"…såklart. Det var julen då den stora tsunamin var. Stället där vi skulle bo spolades bort totalt.

Otroulig
1/12/14, 8:11 PM
#17

Det var Rys på den Szirius ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
1/12/14, 8:43 PM
#18

eller hur?🌊 Allt är som det är…och vi skulle tydligen leva ett tag till✨

MissInAction
1/14/14, 12:27 AM
#19

Fler kloka ord dök upp på Facebook ikväll - lite konkreta tips ifall det kan vara något🙂

Be creative and use powerful actions in line with what you want. If you want to attract the perfect partner, then make room in your closet. If you want to attract a new house, then tidy up your current house so it is ready for easy packing. If you want to take a trip then get out your suitcases, surround yourself with pictures of the location, and put yourself in the pictures. Think about what you would do if you had your desire, and then take creative actions that make it clear you are receiving it now. Rhonda Byrne From ‪#‎TheSecret‬ Daily Teachings


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: