Annons:
Etikettuniversum-och-andlighet
Läst 3556 ggr
SHIAWASE
1/7/14, 4:05 AM

Pleiadians about sexuality

http://projectx9.tumblr.com/private/72115499976/tumblr_myud5hPwzD1rpg588

En lång text, men intressant,, nedan är första stycket bara,  texten handlar inte bara om sexualitet, utan om mycket mera,, så ni som har tid,, klicka på länken och läs😍

Transmission from Pleiadians about sexuality

"When the library of yourselves was torn from the shelves and scattered, and the DNA was split so that there were only two strands left with very little data and very little memory, sexuality was left intact in the physical body. It was left as a form of reproduction, of course—as a form for the species to stay in touch with its own essence and bring itself into life. Very deep inside the mechanism of sexuality is a frequency that can be attained that has been sought after and misunderstood by many people. It is called orgasm.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
MissInAction
1/7/14, 4:28 AM
#1

Oj spännande! Ska läsa!  😎

För mig fungerar inte den andra länken, den kanske går att ändra?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
1/7/14, 11:09 AM
#2

Intressant! Jag ska läsa lite mer noggrant.

SHIAWASE
1/7/14, 1:46 PM
#3

Missi!

Den andra länken är ingen länk🙂 Det blev bara så tydligen när jag kopierade in texten🤔

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
1/7/14, 4:46 PM
#4

Åhh vilken underbar text!! ❤️
Jag köper alltihop rakt av. Detta var precis rätt för mig! 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
1/12/14, 3:59 PM
#5

När jag läste det så kom jag att tänka på en bok som jag fick låna av pappa för några år sen. Kvinnosjälens kraft. Den kan jag för övrigt varmt rekommendera alla här inne ❤️
I den boken så handlade det vid ett tillfälle om att en ung kvinna älskade med en man, utan att de hade något kärleksförhållande eller att det ens fanns någon attraktion mellan dem, vad jag minns. Det handlade helt enkelt om andliga krafter. Jag har läst liknande historier i flera böcker om shamaner och initiering och det känns som att trådarna börjar knytas ihop, saker börjar falla på plats 🙂

Och det är min egen känsla också. Och till och med Mo pratade om detta! Hur han ville att sex också skulle vara ett sätt för oss att connecta på ett spirituellt plan och att våra kroppar rör varandra men att det är så mycket mer. Suck! 😍

Så visst. Jag säger det igen - jag köper detta rakt av!

Det här är boken förresten, och nej jag menar inte att göra reklam för Vattumannen, det står dessutom att den är slut hos leverantör. Men den borde gå att köpa på second hand eller låna på bibliotek🙂
http://www.vattumannen.se/Product.aspx?ProdNo=74786


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2/5/14, 1:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Ooh! 😍
Förut idag när jag chattade med "tysken" så blev jag påmind om den här texten, då han berättade om en relation han haft med en tjej, och jag skickade den till honom. Nu blev jag extremt påmind igen, då det här dök upp i Abraham Hicks Vortex Group på FB:

Sexuality in its purest form is what Source Energy really is. There is no difference in the energy of that which you call sexuality and in the energy of that which you call the pure essence of that which you are….Sex is discussed from alot of different vantage points, it means different things to different people. We've teased you a little bit, but we really mean it: Your sexuality is important to the perpetuation of that which you are, and that is why you were born with such a drive about it. In the same way that thirst encourages you to give the cells of your body something that they want and need, sexuality is the same thing….

~Abraham Hicks~


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
MissInAction
3/20/14, 7:09 PM
#7

Haha, den här texten i #6 dök upp i min newsfeed på FB i dag igen 🙂

Gillar verkligen de här tankarna! 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
12/29/14, 7:52 PM
#8

Haha! Det är nästan bara jag som skrivit i den här tråden 😂

Men nu lyssnade jag på en Hicks-video ikväll och jag tänkte skriva ett nytt inlägg, men sökte lite ifall det redan fanns något och… jag tror att det passar in här också.

Sexuality in its purest form is what Source energy really is.

Texten i #6 är tagen från den här videon.

Sensualitet som den kanske renaste formen av vår existens. Att Universum alltid strävar efter expansion och att fortsätta önska (gah hittar inte rätt ord… continuing desire) 

Hur många gånger har vi inte varit inne på det här ämnet 🙂att sexualitet hänger så nära ihop med Källan och i dessa intima stunder är vår energi oerhört stark, vi befinner oss på en högre vibb. 

Sexuality and the essence of that which you are = the same

Man - What would give you the most pleasure in this life experience?
Abraham - Sex

På vilket sätt det här hänger ihop har jag ännu inte klurat ut 🤔
Skulle det t.ex. vara så att de som har mer sex skapar mer? Skapar mer som de önskar? Tänker då på de som avgett kyskhetslöfte och som lever i celibat, de säger sig ju vara nära Gud och de lär vara lyckliga. Hur uttrycker sig deras sexualitet?
Har man mer sex när man känner sig mer andlig?
Kan man vara sexuell utan att vara det fysiskt?

Abraham pratar om det fysiska här nu, i vår tid-rumsupplevelse.

Jag tycker det här är SÅ spännande men jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig utan att det blir spaltmeter efter spaltmeter av nonsens 😃

Någon av er kloka som har någon tanke?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
12/29/14, 9:18 PM
#9

Missi Kan du inte lägga ut länken t klippet? Shia o andra. Jag läste texten och den var bra. Sen följde jag länkarna o läste om cervix och fontänorgasmer. Intressant ämne. Skickade för övrigt länken till min käresta som fortfarande inte vill han några "committemens". Hehe stod om monogami. ;) :)

MissInAction
12/29/14, 10:46 PM
#10

Självklart Älvan! Hahahah skrattar gott för mig själv då jag skrev älven istället för älvan och såg framför mig hur jag pratar med älven hemma där jag växte upp😂

Oohh fontänorgasmer i länkarna? Intressanta grejer, det där 😉
Vad stod det om dem? Minns inte att jag läste det!

https://www.youtube.com/watch?v=RyW6-_M31LA


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
12/29/14, 11:05 PM
#11

Fontän och älven. Nja, nästan samma ju! Follow the flow!!! Hehe Stod om flera kvinnors upplevelser. Kul o jämföra ju. Sen var det cervixorgasm som jag inte fått. Verkar knepigt. :/

MissInAction
12/29/14, 11:24 PM
#12

Måste googla! Imorgon. Jag har ju Katerina Janouch's bok Orgasmboken, men minns inte att jag läst om cervixorgasmer där heller. Alltid kul att utforska sin egen och någon annans kropp… ;) Ooh. Ligger i sängen och ska sova. Ha! Lycka till Mia.. :D


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
12/30/14, 12:35 AM
#13

Jag tänker på det här med skuggarbete..jaaa, nu igen! Alltså dualismen i detta tema, att vi inte bearbetat det och därför existerar denna spricka ännu…för å ena sidan anses sex fult, finns massa skam o grejs inbyygt i många, som tas upp i texten…vilket skapar osunda företeelser tror jag, skuggan av att pressa ner nåt, kan bli en explotion istället, våldtäktsgärningar tex ….., och sen , precis samtidigt är det sex i varenda reklam o film, allt naket o förföriskt…

Sex säljer, det vet alla, för att det är en naturlig och högt ANDLIG del av oss, vi upplever vår totala kontakt med alltet via orgasmen….men likväl är det som att reklam blir upphöjt o kvar i nån fantasi men att många inte lever ut det eller missförstår det…intressant är det.

Vackra bilder. Jag tycker om konst med sensualitet och nakenhet. (Min 13åring tycker det är piiinsamt just nu, men jag står för att det är naturligt och vackert.)

Annons:
MissInAction
12/30/14, 7:57 AM
#14

Och om man inte har känt att sex är något fult eller skamligt, szirius? 
Jag förstår inte alls kopplingen till skuggarbete?  😞

Ja, jag ska inte säga att om jag börjar fråga mig själva saker, att det inte kommer upp saker till ytan som jag inte visste om! Finns kanske föreställningar som kan hämma mig. På något omedvetet plan. 🙂

Hehe, pinsamt… hans hormoner lever nog om vilt dygnet runt nu 😂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
12/30/14, 8:29 AM
#15

Skuggarbete Jag tycker finns en stor kollektiv skugga att förhålla sig till ang kvinnlig sexualitet. Den har definitivt hållit tillbaka mig och för det är jag ledsen. Tom onani har varit mkt svårt pga jag tyckt det var skamligt eller helt enkelt något ointressant och som inte är viktigt. Det var för mig fel inställning, men har gjort att min sexualitet även med partner varit tillbakahållen då jag varken känt min kropp eller vad jag gillar. Varit mer inriktad på manliga njutningen. Varför heter det ens exv förspel? Förspel till penetration. Penetration behöver ju inte ens i heterosexuella relationer finnas som någon del av sexet för att det ska vara sex. Och att sex ska avslutas med manlig orgasm??? Det har ju med föreställningen om den manliga njutningen i centrum. Sex är ju sex. Enl mig finns ingen direkt början o slut. Sexualiteten pågår ju hela tiden. Att det finns flera sorters orgasm är ju fortfarande inte ens gynekologer varken utbildade eller intresserade av. Min kompis gynekologen berättar hiskliga historier där man inte känner till gpunkten vilket exv resulterar att man inte tar hänsyn till området vid framfallsoperationer och kvinnan lämnas med en orgasmmöjlighet mindre. Mina väninnor tror gpunktsorgasm är en myt och har vid 40 inte upplevt dem. Fontäner tror de är riktiga sagor. Jag är riktigt förbannad att kvinnlig sexualitet är så nedtryckt att kvinnor själva inte känner sina kroppar. När min dotter blir 15 ska jag ge henne en stor sedel och skicka in henne i en sexaffär tillsammans med en bra försäljare och hon får köpa filmer, hjälpmedel eller vad hon vill för att utforska sin kropp. Det önskar jag min mamma gjort istället för att inte prata om sex och ge omedvetna signaler om att sex är skamligt.

[::Vera::]
12/30/14, 12:31 PM
#16

Jag tror kanske inte att jag egentligen behöver nämna det skuggarbete som min sexuella (oftast förekommande :)) läggning har behövt. Sex har varit oerhört skamfyllt i mitt liv fram till efter 25 års ålder. Jag lät mig bli våldtagen osv pga skammen över mig själv. Tids nog när jag ville ta livet av mig kom jag plötsligt på att jag ville börja leva istället. Och började jobba på det :)Jag kallade det inte skuggarbete just då, men nog var det det i högsta grad. Acceptans av oss själva som sexuella/sensuella människor är otrolig viktigt tror jag. När jag började upptäcka mig o min kropp, älska mig och min kropp, och öppna mig för alternativ började jag att må bättre och började hitta mig också på många andra områden. Sexualitet/sensualitet och andlighet har absolut en sammankoppling kan jag känna. Sexualiteten är en vacker del av mig och njutning och passion likaså. Älskar ju den delen av livet!! Jag har ju tröttnat på onani litegrann nu ; )… Men för mig är det så att den känslan orgasmen ger har varit starkare än tillsammans med en annan människa. Väntar med spänning på någon att dela just denna extas med mig i själen.Tänk att få en fontänorgasm tillsammans med en annan person! Ahhh :) Tänker på att orgasm är så otroligt känslig för tankeverksamhet och yttre press. Den kommer bara när allt bara är! :) Ja nog är kvinnlig sexualitet nedtryckt i heterosexuella relationer osv. Inte bara i Sverige. Det kan bli mycket bättre! För mig är ordet förspel och är ett meningslöst ord (påhittat av mannen troligtvis) som gör sex trist och inrutat. Men även i samkönade relationer finns det och efterlevs. Det finns mycket som kan hämma denna Guds gåva att njuta :) ..Får se om min lust kommer tillbaka :( Saknar den. Intressant ämne annars.

Älvan
12/31/14, 12:20 PM
#17

Finns så mycket att upptäcka och erfara inom detta! Öppnar o balanserar chakran.

[::Vera::]
1/1/15, 5:03 PM
#18

Har inte funnit intresse för detta med chakran tidigare. Men förstår lite mer vad som hände då när jag allmänt började fungera och må bättre, och att det jag gjorde omedvetet var att öppna för energier/flödet/balansering. Har nu hittat några svar på hur jag kan arbeta med Sakralchakrats energiflöde. Upptäckte när jag läste att jag faktiskt redan nu gör det fast omedvetet, som förr. Det måste finnas en undermedvetenhet som arbetar tänker jag. Eller själen. Jag har massor att undersöka och ta reda på. Bra!

MissInAction
9/19/15, 9:23 PM
#19

Petar lite 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

sweetgum
9/23/15, 4:07 PM
#20

Jag önskar jag kunde förstå och känna så inför sex och sexualitet. Du ställer intressanta frågor MissI, speciellt för en asexuell kvinna som jag själv. 

Kan man vara sexuell utan att vara det fysiskt?

Jag hoppas det i så fall för annars kommer kanske det som Abraham pratar om  helt enkelt aldrig ske för mig tror jag. Det känns som en förlust och är något jag ständigt blir påmind om i ett väldigt sexfixerat samhälle. Jag får kanske försöka hitta source energy på något annat sätt kanske? Sensuell anser jag mig vara men inte sexuell så det är ju nåt i alla fall haha

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Annons:
Otroulig
9/23/15, 8:36 PM
#21

sweetgum - du behöver inte alls ha sex för att hitta source energy, det finns massor med andra sätt. Det är bara ett av många. 

Själv har jag inte haft  någon speciell sexuell lust på några år och jag vet inte om jag kan säga att jag saknar det speciellt. Rätt skönt faktiskt att inte ha nåt sug eftersom jag inte haft någon att dela det med.  (köra solo är ju inte riktigt samma grej) Blev jag sugen skulle ju känslan av brist komma.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

sweetgum
9/23/15, 8:49 PM
#22

Egentligen känner jag inte så mycket brist, mer en önskan ibland att vara "normal". 

och tack Otroulig! Du ger alltid så fina svar :)    som så många andra söker jag vidare efter mitt speciella sätt att må toppen! Det har varit en intressant läsning i alla fall. Kanske kan jag hjälpa någon annan med den i hand !

Medarbetare på Sydkorea iFokus

SHIAWASE
9/24/15, 4:59 AM
#23

sweetgum,  Ja, som vanligt ger ju Otroulig de bästa svaren , så jag har inte mycket att tillägga, mer än att jag håller med!

OCH  , normal, är ett ord som jag har plockat bort från mitt vokabulär!!! Så gör det!

Att leva i sanning gentemot sig själv,DET är det normalaste man kan göra!!!! Och var och en har sin unika sanning!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
9/24/15, 7:52 PM
#24

Jag var tvungen att läsa igenom alla inläggen igen för att se vad jag och vi hade skrivit 😎

sweetgum!
Det viktigaste som jag tar med mig i det som Abraham sa om detta är Sexuality in its purest form is what Source energy really is.

Det tolkar jag som att det är samma energi. Den känns likadan, vibrerar på samma frekvens, för oss lika nära Källan/Gud. ALLTSÅ är fysisk sexualitet inte på något sätt nödvändigt för att vara i denna energi, utan den kan komma på andra sätt. Allt de säger är att det är samma energi. Och det är jag beredd att hålla med om 🙂

Så jag önskar att du på en gång upphör att känna att du går miste av något!

Och. Har du ingen lust att vara fysiskt sexuell så finns det ingen som helst anledning att tvinga fram något. OM du däremot VILL så finns det säkert vägar att gå 🙂

🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
9/24/15, 8:37 PM
#25

Tack snälla Sweetgum ❤️

Håller med Shia - det finns inget normalt - jag kan förstå att det är lätt att falla in i den känslan i detta sexfixerade samhälle och framför allt sexfixerade media.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

sweetgum
10/15/15, 5:55 PM
#26

Jag är ledsen om jag kapade den här tråden lite. Ibland blir jag lite nedstämd över just det här området. En trigger kanske?

Tack så mycket för ert stöd!🌈❤️☀️

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Otroulig
10/15/15, 8:53 PM
#27

Nämen här kapas inget! 

Vi har ju alla våra "ämnen" som är känsliga för oss. Jag tror att ju mer vi luftar dom desto bättre. Oftast när vi är triggade av nåt så innebär det att vi har nåt vajsing med vår inställning - vi är inte helt accepterande. Därför är det bra att höra hur andra tänker och hur de ser på saken som INTE har några "issues" i frågan. 

Här försöker vi ju bara vara ärligt kärleksfulla mot varandra. Vi tycker inte alltid lika - olika synsätt är bra, för det som slår an hos DIG är rätt för DIG.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: