Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1410 ggr
SHIAWASE
1/5/14, 1:24 PM

Valet är ditt, alltid!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna dök upp på min FB idag,, och dessa ord tilltalar och resonerar med mig MYCKET!!  Vi kan ALLTID välja,, gör val som är bra för DIG❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Otroulig
1/5/14, 1:31 PM
#1

JA,JA,JA!

Jag älskar den!! ❤️❤️

Det är ju DET det handlar om. Vårt mående bestämmer vi själv. Hur folk agerar mot oss spelar egentligen ingen roll - det är hur vi REAGERAR och hur vi känner som är viktigt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
1/5/14, 1:43 PM
#2

Yes!!! Och vi kan alltid välja själva hur vi vill reagera….

Don`t get involved in the drama of your daily Life!❤️

Du kan välja själv om du vill delta i dramat i ditt liv eller inte,,,, Välj att INTE delta i de draman du inte önskar,,,

Vi kan alltid välja!!❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
1/5/14, 6:29 PM
#3

Så sant ❤️

aneri
1/6/14, 9:30 AM
#4

Fast ibland tvingas man att delta i något drama fast man inte vill. Hur gör vi då för att må bra?

[Torahzen]
1/6/14, 9:56 AM
#5

Iakttar det som sker. Man kan säga att man inte vill delta, kanske gå därifrån om det är möjligt.

[Kathja]1
1/6/14, 10:15 AM
#6

Du tvingas aldrig till något Aneri - du väljer ALLTID. Kanske kan vara svårt att greppa i början, men du har ALLTID valet att göra något annat. Valet kanske inte alltid är enkelt men det finns där. 

Så antingen väljer du något annat - som att tex sluta delta, eller så väljer du ett annat förhållningssätt. Ett kan vara det Tora skrev - att bara iaktta. Kanske kan du hitta lättare, trevligare känslor till det som sker. Se det humoristiska i det, eller se vad det faktiskt ger dig att delta.

Vi kan oavsett vilket alltid välja förhållningssätt till saker som sker  -inget är "bra" eller "dåligt" förrän vi bestämmer vilket det ska vara. Det innebär att det är du som väljer hur det där dramat ska påverka dig, om det nu ens ska göra det.

Annons:
aneri
1/6/14, 10:23 AM
#7

Jag har tvingats in i ett drama som jag känner att jag inte kan dra mig ur pga. ekonomi.  Jag beställde en bil av en firma och betalade 98 000:-  men fick aldrig bilen, nu nästan sex  månader så vill jag ha tillbaka pengarna men får dem inte. Till slut kotaktade jag polis, tidning och tv. ajag mår så dåligt nu och vill inte vara med i det här. Jag vill bara ha mina pengar. Finns det något förhållningssätt som kan få mig att må bättre?

Om jag ändrar min inställning så kanske jag får tillbaka pengarna. Men hur?

[Kathja]1
1/6/14, 11:48 AM
#8

Först skulle det nog vara bra om du backar lite, zoomar ut, och tittar på det som du har hamnat i - därför att du är där för att du har skapat det. Det finns något i det som sker som du behöver just nu för att hitta nya delar hos dig själv, växa och lära dig mer om vem du är.

Inget bara sker - utan allt i ditt liv är skapat av dig och sker av en eller annan anledning. Även om det kanske inte alltid är så lätt att se vad - eller ens att ta till sig.

När du inser att det är så livet fungerar, när du kan ta till dig det kan du se det som sker som en gåva, som något gott. När du ser en sak som "god" kommer du att skapa om det som sker.

Energimässigt är det som så att positiva känslor (energier) skapar mer positiva energier. Så det du behöver göra är att hitta ett så "lättsamt" förhållningssätt till det som sker som det bara går. Ibland kan det t.o.m vara att bara "skita i det". Du har kanske redan gjort det du kan göra - nu får du sträva mot att släppa det och hitta känslan av att allt kommer att lösa sig.

aneri
1/6/14, 7:25 PM
#9

Tack snälla Kathja!

Jag har funderat på det också och jag tror också nu att det kommer något gott utav det, fast det är svårt att se det nu.

Jag läste idag att när allt är svårt så ska man krama en hund. Så jag får göra det och då känns det bättre. Jag har även börjat teckna igen för att må bättre. Jag har försökt att teckna i flera år men inte kommit mig för. Detta kanske ändå leder till något positivt.

Tack för dina uppmuntrande och visa ord. Vad skönt det ska bli när jag får mina pengar.🙂

Kram

AnnKristin

[Kathja]1
1/6/14, 7:29 PM
#10

Härligt att höra vännen! FYLL ditt liv med det som får dig att må bra - och håll kvar tanken på hur skönt det är när allt är löst. 🤗

Upp till toppen
Annons: