Annons:
Etikettuniversum-och-andlighet
Läst 1527 ggr
[Kathja]1
2014-01-04 09:37

Gå ur vägen för dig själv

Det kom upp i en annan tråd så jag tänkte att jag lyfter ut det eftersom det känns som en viktig grej att få kläm på - detta att vi hela tiden går i vägen för oss själva!

Vårt mänskliga jag med alla hang-ups, begränsade tänkt och gammal skit i bagaget ställer sig bara i vägen för vårt naturliga flödet. Istället för att kliva åt sidan, tillåta vårt Gudomliga jag att styra lite mer och där med komma i kontakt med allt som är på en helt annan nivå än vad vi kan göra annars.

Det handlar om att släppa taget, hitta till tillit, inse att allt är gott. Gud har skapat allt så att om vi bara släpper taget om våra mänskliga föreställningar, om våra mänskliga värderingar och om det vi tror är "sanningen" så kommer skapelsen att verka till vår fördel. För det är så den är gjord. Orsak och verkan. Gör si och det blir så.

Ta dig tid att fråga ditt högre jag (din inre röst, din intuition) vad det är du ska göra här och nu. Fråga inför alla saker du står inför - vad ska du äta till frukost, ska du gå eller ta bussen, välja det eller det jobbet, städa idag eller inte. 

Jag började idag med att fråga mig själv om jag skulle dricka te, jag gör alltid det då jag har min lilla morgonstund. Men svaret var nej. Så här sitter jag med ett glas vatten och myser. Men jag är helt lugn i att det var för mitt högsta bästa. Fast jag kommer absolut att fråga efter te igen, för jag är te-sugen, kanske får jag "nej" kanske får jag "ja"  - kanske väljer jag att följa svaret, kanske inte. MEN då vet jag i alla fall vad som är bäst för mitt högsta jag.

Annons:
SHIAWASE
2014-01-04 09:57
#1

Tack Kathja,, funderade också på att skriva något om detta, men fick inte inspirationen,,

Slappna av och överlåt åt universum och mitt JAG att göra resten☀️

Det är så lätt att bli ivrig i våra försök att fixa till livet.

MEN livet är bra som det är , fokusera istället på att skapa kontakt mellan dig och din själ, mellan dig och ditt JAG,,

OCH va tacksam för allt som DU har skapat hittills , uppskatta allt du har här och nu☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[rore]
2014-01-04 16:17
#2

Känner igen. Har varit en riktig krokben sättare för mig själv genom åren. 

Släppa taget? Visste jag inte vad det var!

Har suttit fast i huvudet alldeles för mycket. För Livet kan väl inte bara vara så enkelt som en del får det att låta?

Jag måste ju ha koll

Jag måste ju veta

Jag måste jag måste jag måste,,, ända tills jag stupar😮🤐 och så rände jag runt riktigt ordentligt under många många år.

Trodde att jag ensam bar ansvar för alla andra,,, utom för mitt eget välmående. *hoppsan*

Huvudet och dess inlärda reaktionsmönster var alldeles för högljudda. Den den lilla tysta rösten som  försökte göra sig hörd. Dränktes av allt oljud i huvudet, som gärna slängde mer än en skopa ovett så skammen fick sitt grabba tag.

Livets resa fortgår i vilken frekvens vi än befinner oss och ingenting är bortkastat.

Det känns skönt att kliva ut ur huvudet och ner till hjärtat och känna Nu för tiden.

Det är ganska så otäckt med det samma att söka sin intuition, så har jag upplevt det genom åren som gått. För tankarna och känslorna har allt som oftast inte vandrat hand i hand.

Kände mig ett tag ganska identitetslös och vilsen inombords. Undrade liksom Vad blir det kvar?

Den mänskliga Sanningen är föränderlig och visar sig vartefter våra skal av försvar faller av.

[Kathja]1
2014-01-04 17:42
#3

Jag tänker att det i hög grad handlar om att först syftet med att man är här - som i berättelsen om en lilla själen. Varför har jag valt att leva just detta livet? Vad är det jag ska uppleva och förstå? Så att jag kan bli ett med mig själv och allt som är. Inte för att komma vidare utan för att se och inse vad jag är. Det är ju en sak att säga jag är ett med allt som är - jag är gudomlig - eller hur man nu uttrycker det. Men att KÄNNA det, att UPPLEVA det. Precis som en lilla själen. Där ligger hela grejen, och för att fixa det behöver vi hitta vad det är vi är här för att uppleva. 

Men om det nu är som så att vi glömmer vem vi är när vi kommer hit hjälper det inte att fråga oss själva för vi vet ju inte. Men vi vet att det vi vill känna är vad vi är och vi är ett med allt, vi är gudomliga. DET är vad vi vill uppleva. Alla på våra individuella sätt. Så med det som mål kan vi göra våra val  - val som leder till att vi kan känna det vi är.

Sameli
2014-01-05 10:59
#4

#0 Superbra inlägg. Precis vad jag behöver.

"Man måste ge lite mer än man tar"

[Kathja]1
2014-01-05 11:37
#5

Man får alltid det man behöver för att lära känna sig själv ytterligare. 😉

Upp till toppen
Annons: