Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 465 ggr
szirius
1/1/14, 6:55 PM

Abe om motstånd

Det här var intressant!  Att det inte är så att man har byggt upp olika mkt motstånd, utan det är samma motstånd alla har, skillnaden är bara att vissa återupptar den dag efter dag, så att den lever vidare! Kan man bara bryta vanan en enda morgon och sen inte ta upp den igen så försvinner motståndet. Det behöver inte ta tid! Antingen har man motstånd eller så har man inte det. Inget nytt, men det blev tydligt för mig av detta bildspråk:

Det räcker med att man lägger dit en liten sten i ett rör så stoppas vattenflödet. Lägg inte dit den och det flödar. Det är dock en vanesak att man hela tiden lägger dit den där lilla stenen, kanske direkt när man vaknar, eller senare under dagen. Dvs en känsla eller tanke vi har, som motsätter det naturliga flödet🌊. Uppgiften blir alltså att fatta vad det är för liten sten man lägger dit, och välja att sluta göra det.

 Jag har nog snarare haft en bild att jag byggt en hög hög mur av motstånd som jag nu ska behöva knacka ner lite i taget under massa massa tid🥵 , men den bilden "river jag" gladeligen😎. Jag behöver bara hitta vad det är för liten sten jag envisas med att ploppa ner i röret och helt sonika sluta med det.

Tada - så ENKELT!!Skämtar

Annons:
Otroulig
1/1/14, 8:43 PM
#1

Ja, det är ju så finurligt!

Så egentligen behöver vi inte gräva i mönster och gammalt skit utan kan helt enkelt bara sluta med det vi håller på med (skapa motstånd) 

Lite fascinerande för en analys fantast! 

Vi är så inpräntade att vi behöver jobba och analysera och förstå, istället för att bara välja en annan väg🌊. 

Jösses vad vi krånglar till det 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
1/1/14, 8:56 PM
#2

Nu får det vara slut krånglat! 🌊

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: