Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1484 ggr
LeS-
1/1/14, 6:44 PM

2013 dåligt år för många

Jag har hört av många att 2013 var ett dåligt år, för mig var det det sämsta året någonsin. 

Tror ni att det finns en vettig förklaring på det?

Annons:
[Kathja]1
1/1/14, 7:05 PM
#1

Jag tror att man känner att 2013 var dåligt för att man inte riktigt hänger med i svängarna. 🤪

Vad jag har uppfattat det som så har det under 2013 skett ett otal energihöjningar och förändringar  - det är något man har kunnat mäta men även sådant som sedan innan varit förutspått. Jag är inte jätte kunnig inom området men vad jag har förstått så har det med solen och våra planeter och deras förhållande till oss att göra. Eftersom allt är energi så påverkar allt vart annat. Lite som vi kan se tidvattnet beroende på hur vi står i förhållande till månen.

Dessa energiförändringar påverkar oss, både i det inre och det yttre. Och om vi inte fixar att "hålla balansen" så  mår vi dåligt, vi skickar dubbla budskap, vi får en tendens att se det "negativa" före det positiva och annat som får oss att uppfatta att livet är "dåligt". Det är även som så att dessa energiförändringar gör att gammal skit som vi har i vårt inre energifält "skakar loss" (mitt ord) vilket gör att vi mår dåligt utan att veta varför. Med andra ord - dessa energiförändringar gör att det är mycket på gång.

Ju bättre vi är på att bara glida med i livet, se det som sker från en positiv synvinkel - som den gåvan det är  - desto lättare är detta att ta sig igenom.

Vad jag har kunnat förstå så kommer det att fortgå en stund till, och kan man glida med i flödet så kommer det innebära kvantsprång i livet, om man däremot spjärnar emot så blir livet "jobbigt!.

Det är detta som bland annat beskrivs som Endenstid i Bibeln, vi står inför den Nya Tiden - en tid där vi når nya nivåer. Så det är bara att hänga med i svängarna och lära sig att flyta med livet istället för att spjärna emot.

Det tror jag är förklaringen till att många ser 2013 som ett dåligt år.

Edit - hittade denna på ämnet.

szirius
1/1/14, 7:31 PM
#2

Det verkar ha varit lite antingen eller, jag har bekanta som haft sitt bästa år i år också☝️. Däremot känner jag ingen som tyckt att det varit mellanmjölk o händelselöst😉, så att det händer grejer i energierna är tydligt. Både i det yttre och i det inre. Lite tumultartat…och har varit så i flera år och ska ju fortgå ett tag….det är som sagt bara att hänga med🌊

Framförallt tror jag att människan i vår tid i stort behöver släppa kontrollbehovet🎈…att det är lärdomen i ett större perspektiv och vägen till att just kunna flyta med….för det är behov av kontroll som får oss att lida så när det "inte blir som man har tänkt sig".

Aleya
1/1/14, 8:49 PM
#3

Jag tror att det beror på hur man ser allt. 🙂

Mitt värsta år var nog 2010. Detta för att jag var som en fånge av olika anledningar.
Fast efter det klagar jag inte på något år, för alla har varit underbara och händelserika. 🙂

Sen tror jag att folk har kanske kört lite med självuppfyllande profetior, dvs 13 betyder otur = dåligt år.

Själv har jag knappt tänkt på att det varit just 13.

Bara min tanke om saken. 🙂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Kathja]1
1/1/14, 8:54 PM
#4

Självklart har det med att göra hur man ser det som händer att göra  -det har det ju alltid. 😃

LeS-
1/1/14, 9:52 PM
#5

intressant det ni säger.

Jag hittade denna artikeln:

http://www.tofugu.com/2013/01/02/is-2013-your-unlucky-year/

SHIAWASE
1/2/14, 12:37 AM
#6

2013 har varit som sagt turbulent for manga.

Men LeS, se det inte som ett "daligt" ar, utan vand pa det och acceptera att det var turbulent, men nodvandigt for att livet ska kunna blomstra upp sa smaningom❤️

Som Kathja sager sa kommer det att fortsatta ett tag till , MEN, eftersom vi sjalva skapar var tillvaro sa blir vi inte styrda av dessa energiskiftningar om vi inte sjalva valjer att paverkas. Paverkas gor vi ju eftersom vi sjalva ar energi, men vi kan sjalva kontrollera hur vi vill paverkas och i vilken riktning vi vill ga. Vara tacksamma over att vi kanner av skiftet, och valja att skifta fokus etc. etc.  Inte kampa emot utan folja med skiftningarna, som sa smaningom kommer att stabiliseras~~

Det finns som sagt inga "daliga" handelser i livet, bara kontraster som vi skapar for att kunna expandera vidare☀️Vi kan ocksa valja att skapa kontraster som inte ar sa turbulenta~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
SHIAWASE
1/2/14, 12:52 AM
#7

#5 laste din lank🙂 Dar det stod om Yakudoshi,, har i Japan sa bryr sig manga om det, men inte jag,,, jag anser ju att vi sjalva skapar handelser, och aven om energier paverkar oss, sa tror jag inte pa just detta med yakudoshi som ar att vid vissa aldrar i livet sa kommer det att vara ett speciellt daligt ar.

Om man ar for fokuserad pa det, sa kan man naturligtvis framkalla ett daligt ar dock ~~

Men som sagt detta ar en "tradition" som gar langt tillbaka, sa manga avstar fran att fatta stora beslut etc. under yakudoshi. Och man gar till tempel for att "valsignas" och fa en "utresning" etc:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
1/2/14, 11:16 AM
#8

Jag skulle säga att 2013 var ett väldigt starkt, omvälvande år. Ja turbulent helt enkelt. Men mitt bästa någonsin! Då var det ändå ett år då min son blev allvarligt sjuk, jag var milimeternära att ta steget att ge upp vårt äktenskap och sen slutklämmen med vattenskadat badrum och kostnaden som det orsakade. Jag skulle inte ha velat vara utan något av det. För det har också gett mig en jäkla massa insikter om mig själv, livet, vad jag vill, vad som är viktigt för mig och vad jag tror på. Sen har det varit väldigt många bra-starka och känslofyllda saker också. Jag skulle nog kunna sammanfatta 2013 som året då saker och ting föll på plats. Ibland med en flygel på foten ;-)

linnease
1/2/14, 1:30 PM
#9

Jag skulle nog kunna sammanfatta 2013 som året då saker och ting föll på plats. Ibland med en flygel på foten ;-)

hihi 😃 bra sagt ❤️

Lannelia
1/3/14, 1:08 AM
#10

2013 har helt klart varit det bästa året i mitt liv hittills!! Heeelt underbart!! Det var året när mitt liv vände som från svart till vitt:) (det började i november 2012:) då mitt liv tog en tvärvändning till det bättre, för att bara bli bättre o bättre o bättre!!!) Jag är så glad o tacksam för allt som har hänt, allt jag har insett och skapat under 2013. Så det har för mig varit ett helt fantastiskt bra år!:)


~♥~

Healing yourself is connected with healing others ~ Yoko Ono

You are exactly where you need to be. Just breathe 

Otroulig
1/3/14, 6:43 AM
#11

Åh Lannelia, vad roligt och upplyftande att läsa!! 🥳🏆🎂🎈 till dig!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
1/3/14, 8:22 AM
#12

Härligt Lannelia! ❤️

Det är ju så det är, när man väl har "fattat grejen" så lossnar det och sedan är det bara att leva på. 👍

Upp till toppen
Annons: