Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1169 ggr
vargar
2014-01-01 13:02

Hitta mig själv

Hej 2013 var ett år som jag både kan vara utan och ha varit med om.började med att min sambo ville flytta vilket han inte har gjort. Jobbar för honom trivs inte så bra med det jag gör för jag inte kan det så bra( bokföring). Har inte mått så bra. Har rensat huset från vinden till garaget alltså hela huset. Enligt feng shui. Men min ekonomi är körd i botten min själv känsla är inte så bra vill börja om detta året med att hitta tillbaka till mig. Men vet inte hur jag skall gå till väga. Snälla finns det någon som har lust att hjälpa mig. Har läst en hel del inne på denna sidan men vet inte vart jag skall börja……..hjälp

Annons:
gardit
2014-01-01 13:15
#1

❤️

Det är inte lätt att ge andra råd i fråga om att hitta sig själv, eftersom det är en högst individuell utveckling.
Det jag skulle ha gjort i ditt läge (och har gjort när jag var där) är att börja med små saker som får DIG att bli gladare. 

Baka - Måla, teckna - Ta en promenad i naturen - Låna en bok på biblioteket om DINA intressen.

Eller vad det nu kan vara, inget stort, dyrt eller märkvärdigt men något du gör för din egen skull oavsett vad andra säger och tycker.

Detta löser inte alla problem men får dig förhoppningsvis att må bättre och det är en bra början - Lycka till🌺

[Kathja]1
2014-01-01 13:16
#2

Vännen du har redan börjat! Ofta tror vi att man ska göra på ett eller annat sätt och därför missar vi vad vi faktiskt gör.

Att rensa i det yttre är ett ypperligt sätt att skapa förändring i det inre,vilket med tiden kommer att synas i det yttre livet du lever. Att läsa här är att börja. Att skriva här är att ta ännu ett steg på vägen. Så heja dig! 🥳 du har börjat din resa mot vad du nu vill ha i ditt liv. Allting börjar med ETT. Utan första steget händer inget, och du har redan tagit en massa steg.

Sedan finns det vissa grundläggande saker som alltid funkar att göra. Inse att saker får ta sin tid. Hitta hur du vill leva ditt liv - hur vill du må när du vaknar på morgonen hur vill du känna dig när du går och lägger dig. Där har du ditt mål. Fokusera sedan på dig själv i alla lägen. Välj det som för dig mot ditt mål, som ger dig den känslan du vill leva i. 

Se sedan att allt i ditt liv sker för att du ska få hjälp i att se vad du behöver göra just nu för att vara i balans. Inse att allt i ditt liv är en gåva. Allt är av godo - inget vill dig ont. 

Se sedan till att fylla ditt liv med så många stunder, och saker, som det bara går som får dig att må bra. Och häng kvar här inne. Bolla med oss i stort och smått. Så lovar jag dig att det kommer att bli bra. Ett steg i taget.

[Nude]
2014-01-01 13:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag förmodar att du menar att du inte vet var du ska börja, eller hur du ska göra, enligt Attraktionslagen.

Att ställa frågan som du gör kan att ge dig en massa subjektiva svar som ändå inte kommer att hjälpa dig på din väg. Det är inte så det fungerar.

Det jag rekommenderar dig är att läsa för att lära.

Det finns flera böcker i ämnet, men den bästa anser jag vara Attraktionslagen av Esther och Jerry Hicks.

Min förstfödde son har ett sådant djup i sin mediala gåva så det behöver höras… Jag menar att den inte kan beskrivas med ord av mig. Han har lärt mig vad livet handlar om på djupet … egentligen.

I min bokhylla har alltså den här boken stått i många år. Jag har inte känt någon lust att läsa den. Istället har jag läst annan litteratur i ämnet. The Secret är en av dem. En bok jag tar avstånd ifrån trots att det gav mig min drömlägenhet.

För några veckor sedan tog jag plötsligt fram Esther och Jerry Hicks bok och den första sida jag spontant slog upp innehöll en text som bekräftade essensen i allt det som min son förklarat. Allt det som sonen får direkt från "skaparen", så att säga. Jag förstod direkt att just den boken har stått där i alla år och liksom väntat på mig och mitt rätta tillfälle.

Nu läser jag lite i den varje dag och hela tiden bekräftas det min son berättar. Jag har under livet läst oerhört mycket litteratur inom New Age och det finns så mycket rappakalja. Den här boken är BRA!

Attraktionslagen fungerar i alla lägen. Ja, även när vi inte tror det! Den svåraste delen är att få ordning på tanken och känslan bakom tanken, men det går.. Trägen vinner! Första steget är att lära sig HUR det fungerar! 🏆

SHIAWASE
2014-01-01 13:46
#4

vargar!!  valkommen~~~

Du kommer att uppskatta ar 2013 sa smaningom,,, :) Just nu behover du inte tanka pa det dock~~~

Finns MASSOR av saker jag vill saga,,men forst,, borja med att uppskatta det lilla~~~sma, sma saker

OCH, tycker du om att skriva, sa SKRIV, massor harinne:),,

Vissa svar passar perfekt, vissa svar och rad stammer inte alls, med just din frekvens,, MEN ,,, alla svar i en trad hittar den perfekta sokaren, m a o det finns INGA onodiga svar i en trad. Aven om inte tradstartaren kanner att svaret passar sa hittar nagon annan pa detta forumet gladljen i svaret. OCH sedan sa genom att skriva sa hittar man ofta svaret sjalv,,, sa bolla GARNA med oss, hit och dit,,

Borja ocksa att tycka om dig sjalv,,

Lat saker ta tid!!

 Vi ar manga A-H fans harinne,, lyssna pa deras youtube klipp,,,

Forlat dig sjalv, tacka dig sjalv for allt som har varit, tacka dig sjalv for ar 2013,, hade inte det aret varit, hade du kanske inte kommit hit till oss!! YES!

Du har erfarit saker som har varit ( jobbiga?? (det vet jag ju inte men,,) MEN tack vare dessa saker sa har du kommit hit till oss, och tack vare dessa saker sa har du bestamt dig for en forandring, TACK VARE dessa saker sa ar du pa vag framat!!! WOW!!! underbart~~~ och det ar sa livet fungerar,

Bolla med oss, diskutera med oss, har far vi vara OT och vi far ha olika asikter~~ men vi accepterar alla varandra, for vi vet att allt ar BRA precis som det ar just NU!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-01-01 13:53
#5

Det viktigast rådet är nog att lyssna inåt, hitta det som i ditt inre säger - "YES! detta ska jag göra" - eller som stilla viskar "detta är din väg - våga gå den". Som Shia säger, vi är alla olika och vi måste alla hitta vårt sätt att hitta hem, och när vägen är svår att hitta så bolla gärna med oss här inne. Vi vet alla hur det är att vara vilsen och fundera över vem jag är och vart jag ska ta vägen. Det hör lite till livet. 😎 MEN genom att lära sig hur man utnyttjar livets alla möjligheter på ett medvetet plan kan man ta kontrollen och bli den som medvetet skapar sitt eget liv. 👍

Otroulig
2014-01-01 14:08
#6

Vargar, välkommen hit!

Säger som ovan, du har redan börjat! 🥳

Du har bestämt dig och du har redan i det yttre städat så du är en bra bit på väg. 

När jag var i det läget du är i så började jag med självkänslan. För mig kändes det som att det var det som är grunden och även om det inte syntes utåt så var min självkänsla väldigt låg. 

Så jag började att läsa en massa böcker. Bl.a Mia Törnbloms böcker där hon tipsar om sin "må bra bok" Jag skaffade mig en fin bok och skrev varje kväll ned tre saker jag var tacksam över, tre saker jag uppskattat hos mig själv under dagen - bra grejer jag gjort. Efter några månader - så kunde jag lägga till en grej som jag gjort under dagen som kanske var mindre bra och som jag skulle förbättra. 

Jag klistrade upp lappar i hela lägenheten med positiva affirmationen. Små meddelanden som fick mig att mår bra.

Jag körde spegel övningar där jag mot min spegelbild sa " Jag är värd att älskas, Jag är värd att lyckas "..osv

När grunden började skapas så började jag läsa en massa andra böcker och fick inspiration och fick nya tankar. Sen hade jag ju det här fina forumet ❤️

Så använd gärna oss, släng ur dig nån fråga om hur att tänka eller agera i nåt ämne som stör dig och du ska se att du kommer att få nya sätt att tänka på saker.

OCH som Shia säger - alla råd är inte rätt för just dig. Ingen vet exakt din sanning - men vi kan komma med nya synvinklar angrepps sätt som kommer att slå an något i dig - och det är DOM råden, just du skall ta åt dig. 

Ibland kan det vara jobbigt att se sina mönster och sina skuggsidor - men OJ vilken utdelning det ger i slutänden.

🤗Kram på dig

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
vargar
2014-01-01 17:06
#7

Tack för så fina råd….skall börja att läsa böckerna ni rekommenderar. Vist behöver jag självkänsla. Men det känns som allt jag tar i blir fel. Behöver mer struktur i allt.

Upp till toppen
Annons: