Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 2574 ggr
[Kathja]1
2013-12-30 10:33

Spå ditt 2014

Vi gjorde denna övning förra året så här års och Tora kom på att vi skulle köra den igen. (Då hette den"en rolig övning") Det är en meditation som hjälper dig att förutspå ditt nästkommande år. Prova gärna!

Nu kan jag inte länka till var den är tagen för den sidan finns inte kvar längre - men vi är iaf tacksamma över att någon för oss okänd människa en gång i tiden lade upp denna övning så att vi kan få använda den. 

1) Börja med att tända stearinljus och släck i taket, tänd gärna en rökelse om du vill och sätt på skön meditativ 
musik.

2) Sätt dig bekvämt och känn hur du slappnar av i hela kroppen, fokusera på en kroppsdel i taget nerifrån och upp och känn hur du slappnar av mer och mer. När du känner dig helt avslappnad så känn hur hela du fylls av en avslappnad energi, du tar sen 10 djupa andetag och du säger till dig själv att för varje andetag så går du djupare och djupare ner i din avslappning och på 10 så är du fullkomligt avslappnad. Du är nu i ett meditativt avslappnat tillstånd.

Meditationen
Visualisera 13 män ur det vita brödraskapet som sitter i en cirkel på golvet i en vacker sal. De har vita vackra kåpor på sig med ett silver rep runt midjan. Själv sätter du dig i en vacker  gyllene tron. En efter en så kommer männen fram med en gåva till dig, en för varje månad. Det kan vara en sak, symbol, färg, ord, känsla eller vision. Känn och se vad för känsla eller syner som dyker upp. Tacka varje man för gåvan även om du inte kände att det kom något speciellt. Det kanske inte sker något speciellt varje månad eller så förstod du inte just då. Den 13:e mannen ger dig något som får betydelse för hela 2014. Skriv därefter ner det som du fick till dig gällande varje månad och året. Om du vill så kan du vara kvar i meditationen en stund.

Annons:
Maria Katarina
2013-12-30 22:48
#1

Vad spännande! Tack för tipset, det ska jag testa!

Aleya
2013-12-31 00:55
#2

Får jag dela denna länken till Övernaturligt? 🙂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

SHIAWASE
2013-12-31 01:06
#3

Aleya !Visst sjalvklart!❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Skogshumblan
2013-12-31 09:04
#4

OJ så spännande! Ska provas!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Kathja]1
2013-12-31 09:43
#5

Så nu har jag fått mina saker. Jag tänker att de första 12 är för årets respektive månader och den sista är någon form av övergripande symbol för hela året. Jag fick i alla fall:

  • En guldpeng
  • En duva
  • Vatten
  • Ett rött äpple
  • En olivkvist
  • En spann eller korg
  • Glädje
  • Fetaost 
  • En yxa
  • En gyllene fjäder
  • En båt
  • En bok
  • Kärlek och med den oändlighet och gudomlighet. (fick en kram och allt detta kändes i kramen) 

Är djupt tacksam över mina gåvor och ser med spänning fram emot vad det är de symboliserar. ❤️

Otroulig
2013-12-31 14:40
#6

Lustigt det här tycker jag…det finns många gemensamma vi får upp. en kvist, vatten, en behållare (hink, skål, plasthinkar) fjädrar, verktyg, guld. Visst är det lite fascinerande!?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2013-12-31 17:46
#7

Det är väl som så att de har ett symbolvärde precis som grejer som dyker upp i drömmar. Sedan är ju frågan vad de står för. 🤔

Ghosthunter
2013-12-31 22:02
#8

Låter svårt, men intressant🙂….och hur ska du tolka dina symboler?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Kathja]1
2013-12-31 22:45
#9

Är det som är det svåra. Man kan ju alltid meditera på saken. 😎

Maria Katarina
2014-01-01 12:13
#10

Kanske man kan be om förtydligande när man får symbolen och inte förstår den? Det brukar jag göra i vanliga meditationer och det funkar alltid bra. Lite svårt i efterhand förstås.

[Kathja]1
2014-01-01 12:55
#11

Det kan man såklart gör  - bra tips! Och det är ju inte värre än att man gör den en gång till. 😃

szirius
2014-01-01 17:32
#12

Jag hade ett väldigt kraftfullt uppvaknande idag, en stor ängel som sa till mig att inte vara för hård mot mig själv…att gilla mig själv även när jag inte är på topp…att acceptera alla mina svängningar och ALLT det jag är. Det var så starkt!✨

Ghosthunter
2014-01-01 18:55
#13

Oj, vilket vackert uppvaknande👍

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[Kathja]1
2014-01-01 19:10
#14

Coolt! Det kan man kalla trevligt sällskap. Själv har jag sedan igår fått sällskap av Jesus! Så nu börjar det bli fullt runt mig. Insåg nämligen igår att de är där hela tiden, innan var jag stängd för dem  - ni vet Egon, Stig och gänget. 😉

Men nu fattar jag att det handlar inte om kalla på dem, de är där hela tiden. Precis som att vi är uppkopplade till Alltet/Gud hela tiden. Det handlar bara om att se, känna, höra - och främst inse detta.

Som någon skrev i gruppmeditations-tråden, att vara uppkopplad hela tiden utan att för den skull tappa bort att man är människa på jorden. Trevlig insikt! Nu ska jag bara vara där. 🌊

szirius
2014-01-01 19:16
#15

#14 ooo trevligt sällskap😍😃, han är liksom så klok o snäll😉.

Precis så är det, de är hela tiden med oss✨, bara det att vi inte upplever det när vi är ockuperade av vårt surr😇

[Kathja]1
2014-01-01 19:20
#16

Eller hur! Men jag har faktiskt inte sett honom innan. 😕 Allt har sin tid. 🌊

Otroulig
2014-01-01 19:46
#17

#12 ❤️

#14 och när jag inser att de faktiskt finns där hela tiden, även om inte uppfattar dom - så blir jag alldeles varm 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-01-02 00:28
#18

Oj vilka kraftfulla moten ni har❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LeS-
2014-01-02 01:01
#19

Lägger ett litet avtryck här så jag hittar tillbaka.

Jag ska göra denna övningen imorgon och återkommer med vad jag fick fram :)

linnease
2014-01-02 13:35
#20

Den här övningen var ju superspännande förra året. Så många häftiga visioner i den tråden. Hmm, och den representerade som hela det året för mig, släppa hjärnan, släppa kontrollen, bara ta emot grejor från universum och intuitionen. 

I år känns det annorlunda!  Nu är jag sugen och redo att skapa, styra, bestämma själv vad jag vill ha för upplevelser, och det kommer bli så. Häftigt.

Annons:
Otroulig
2014-01-02 21:27
#21

Ok, nu har jag gjort den. Men jag vet inte jag….

Jan. Ett guldskrin, med rött sammet och blå stenar

Feb.Trollstav

Mars. Morot

April. Här kom mitt ex larvandes full i fniss❤️i vit särk, jag undrade,men vad gör du här. Ja så var det i alla fall. Han hade inget med sig. 

Maj. Grön gräsmatta

Juni En bit kött inslagen i vitt papper

Juli Guldstav

August. En väska med ett klot i, typ gammal kanonkula

September Vass

Oktober. En gammal bok

November. Här kom någon släpandes, bokstavligen, på en clown

December Ett löv från trädet jag satt under

Året. Ett halsband med ett gammalt kors. 

Ja jag vet inte - men lite roligt hur tokigt det blir.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-01-03 06:41
#22

Hmm efter att ha lyssnat på Doreens ängla år igår…och ihop länkat med mitt skrin och det extra budskapet "Behållare" så slog det mig. Är  symbolen behållaren kanske kroppen? Det känns logiskt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2014-01-03 13:20
#23

Det låter väldigt logiskt.

LeS-
2014-01-03 19:53
#24

Nu har jag mediterat klart, det blev en känslofylld stund med mkt gåvor.

jan- En ask i trä. I den låg ett halsband med en sten hängandes. Min känsla är att den symboliserar kraft. 

Feb- En röd rös

March-Färgen lila

April-Ett stort rött hjärta

Maj- Han tog av sig sitt silverbälte och räckte över den.

Juni- Färgen svart

Juli- En vit häst med vingar

Aug- Kraft inner styrka av en kvinlig gestalt klädd i rosa med långt gyllentbrunt hår.

Sept-Docka

Okt-Boll

Nov-Skojigheter

Dec-Silverregn 

Den 13 mannen gav mig ett silverfat med en vacker kristalkula på.

LeS-
2014-01-03 20:27
#25

Kan tilläga att de fick en kram av mig allihop som tack för gåvorna. Allt gick så fort så jag han inte fråga vad sakerna betydde. Vilken häftig upplevelse. Men hur är man säker på att man fick gåvorna av det vita brödraskapet och inte ens egna undermedvetande?

Otroulig
2014-01-03 23:00
#26

Häftigt Les!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Ghosthunter
2014-01-03 23:11
#27

👍

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Upp till toppen
Annons: