Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 868 ggr
Ghosthunter
2013-12-29 17:47

Tålamod

Finns det nån som har nåt bra knep att ta till mot bristande tålamod?

Jag har hållt på ett tag nu att förändra allt i mitt liv till det bättre och också börjat med LOA. Men hur mycket jag än kämpar, så händer inte mycket och mitt tålamod tar slut emellanåt, vilket gör att jag börjar att tveka t.o.m på LOA. Detta är naturligtvis inte bra för önskningarna och jag mår jättedåligt emellanåt. Idag har jag t.o.m haft självmordstankar, vilket var ett tag sedan sist.😢

Men den största kampen är nog mitt tålamod….att kunna stå ut med att vänta.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
linnease
2013-12-29 18:24
#1

Jag är urkass på tålamod. Men mitt bästa knep är nog att släppa taget helt och tillåta att allt bara är som det är för en stund. Ger lättnad. Lättnad är skööönt ❤️

[Kathja]1
2013-12-29 18:46
#2

Det bästa sättet är att vara i Nuet. Ju bättre du blir på det desto mindre av bristande tålamod kommer du att uppleva. Sedan har vi alla olika sätt att vara i nuet. Men att lägga tid på att skicka tankar och känslor av tacksamhet till det du redan har är alltid bra. Och sedan släppa önskan fri, skit i en helt enkelt efter att du har önskat. Du behöver inte lägga någon energi på den, du behöver bara se till att må bra.

Så kolla film, fika med en vän, spring i skogen, sov, dansa… Ja vad du nu mår bra av. 😃

Ghosthunter
2013-12-29 18:51
#3

Ja, du har nog rätt att man ska vara i nuet, men det har jag också problem med…mina tankar ligger alltid i nån annan tid, antingen i framtiden eller dåtiden. Men jag ska kämpa med det.

Släppa taget kan ju också vara en bra sak.

Tack för era svar🤗

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Otroulig
2013-12-29 18:56
#4

Gahh, det går bra för mig.. skrev just ett lååååångt inlägg som bara försvann. Men egentligen så sammanfattar Kathja det. Har du gått in och kollat Abraham Hicks klipp på You Tube? Dom har många bra tips på hur man lättare kan ledas in i bra tankar och hur man hamnar i flödet. Släpp önskan - för fömodligen så vill du så gärna att den ska komma så att du istället skapat en brist känsla - då är det bättre att helt fokusera om på nåt helt annat. Och…en till här med dåligt tålamod!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-12-29 18:59
#5

Det är en träningssak Spökis, ju mer du gör det desto lättare kommer det att gå. Men börja med lite mindfulness så ska du se att det kommer att gå lättare. Det gäller bara att skapa nya tankemönster. 😉

Ghosthunter
2013-12-29 19:00
#6

Bra Otroulig….där slog du spiken rakt på skallen. Jag vill nog lite för mycket med min önskan, så det skapar en bristkänsla👍

Tack, jag ska kolla på klippen.🤗

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
szirius
2013-12-29 20:01
#7

Otålighet handlar ju om att man vill något annat eller mer än det som ÄR. Icke acceptans med andra ord. Och icke acceptans stoppar upp. Vi är måånga med otålighetsdrag så det är ingen som mässar här, vi förstår preciiis😉

Jag upplever personligen att det är TILLIT som saknas när jag blir otålig. Så då försöker jag väcka liv i den känslan. Tillit till att jag alltid är buren, jag är aldrig ensam, det finns kärlek överallt osv.

Och det hjälper iaf MIG att påminna mig om att:  om något ännu inte kommit, så finns det en anledning till varför✨. Det är rätt knasigt att bli irriterad på att universum inte levererar…för universum gör inga misstag 😃Kanske finns fler blockeringar inom mig? Jag kanske inte anser mig värdig på ett omedvetet plan?  Kanske är den rätta tiden längre fram?  osv. Man får lyssna inåt. 

Men hur mycket jag än kämpar,

_
Men den största kampen är nog mitt tålamod._

Men jag ska kämpa med det.

Du upprepar ordet "kämpa"…kanske en början att omvärdera detta med att lära av livet😉…att se det som en kamp låter tröttsamt och svårt….det är en inställning som man kan öva att justera, precis som allt annat. Hur VILL du att det ska kännas? Prova med lite andra ord. 🙂

Ghosthunter
2013-12-29 20:36
#8

Kanske kämpa är fel ord. Jag försöker att göra mitt bästa i alla fall.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Kathja]1
2013-12-29 20:43
#9

Även om ordet är "fel" så är det ordet du valde, och ordet står för något för dig. Därför är det alltid bra att välja sina ord med omsorg.

Ghosthunter
2013-12-29 20:50
#10

Jag kan inte se att det skulle vara något fel med att kämpa…alltså själva innebörden med det, inte själva ordet i sig. Jag tror nämligen inte att man får allting helt gratis. Inte ens LOA får man helt gratis. Du måste kämpa med din känsla bakom önskningarna och det är inte alltid helt lätt….därför blir det ju en viss kamp för att uppnå det. Dessutom tror jag att ju mer man kämpar, ju större och bättre blir din belöning från universum (menar inte nödvändigtvis LOA nu)😉

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Kathja]1
2013-12-29 20:54
#11

Du väljer självklart vilka ord du vill, men i ordet kämpa finns en klang av att behöva anstränga sig, att det ska vara jobbigt och (kanske) svårt - och så är det inte. Du kan faktiskt ligga på soffan och manifestera drömlivet, så länge som du lyfter på rumpan och öppnar dörren nr någon ringer på, kollar din mejl och surfar lite på nätet. Men inget av det är speciellt jobbigt.

Du behöver inte jobba, slita, fokusera eller skapa handlingsplaner som du ska hålla dig till. Du behöver där emot njuta, leva, älska, skratta, vara och se in egen storhet. 😉

szirius
2013-12-29 21:49
#12

Du är alldeles fri att välja vilka ord du vill självklart, om du tycker kämpa och kamp har en positiv vibb så varsågod🙂!

Det du tror på blir din sanning och är du nöjd med denna sanning så är ju allt finemang👍.

För mig vibbar "kämpa" med att det finns ett motstånd…och eftersom allt handlar om oss själva så finns också motståndet  i själva verket inom oss…så kampen blir mot oss själva …

Dessutom tror jag att ju mer man kämpar, ju större och bättre blir din belöning från universum

🤮oj, vad jag levt med den tron många år - och vad onödigt svårt jag gjorde för mig själv!

"Belöningen" har jag upplevt, tvärtom, varit som störst när jag SLUTAT kämpa…🌺🌊🎈

Upp till toppen
Annons: