Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 1215 ggr
szirius
12/26/13, 7:57 PM

Veckans sju andliga lagar, Deepak Chopra

Måndag: Vart jag än går, vad jag än möter, ska jag ge en gåva. Ett leende, ett snällt ord, en snäll tanke, en kram. Jag ska önska ALLA gott. Även mig själv. Idag ska jag också tacksamt ta emot alla livets gåvor som jag får. Jag ska vara tillgiven och uppskatta andra och mitt liv. Denna process sätter glädje och överflöd i omlopp.

Tisdag: Idag ska jag bevittna varje val jag gör och vad mina val för med sig. Jag ska vara medveten i nuet. Jag ska fråga mig: ger detta val glädje för mig själv och andra? Idag ska jag be hjärtat om vägledning.

Onsdag: Idag släpper jag behovet att försvara mina synpunkter. Idag kämpar jag inte emot. Idag väljer jag att se möjligheter i allt och jag låter allt jag gör motiveras av kärlek.

Torsdag: Idag gör jag en lista över mina önskningar och bär med dem i tystnad och meditation. Jag önskar och släpper det sedan till naturens sköte. Jag manifesterar framtiden genom djupa avsikter.

Fredag: Idag ska jag ägna mig åt oberoende. Jag ska ge mig själv och andra friheten att vara som de är. Idag ska jag säga ja till ovisshetens visdom. Osäkerhet är en del av livet. I min vilja att acceptera ovisshet så kommer lösningar spontant att växa fram.

Lördag: Idag ska jag ge uppmärksamhet åt min kropp och mitt sinne. Jag ska tänka på mina unika talanger och på hur jag kan använda dem i mänsklighetens tjänst för att hjälpa andra.

Söndag: Idag ska jag ta mig tid till tystnad. Jag ska söka kontakt med naturen. Idag ska jag sitta ensam i meditation. Lyssna. Acceptera. Släppa kontrollen. Idag ska jag skapa ett fält av oändliga möjligheter. Idag ska jag inte döma något som sker. ( dåligt/bra, rätt/fel, gott/ont etc)

Annons:
[Kathja]1
12/26/13, 9:03 PM
#1

Den är så bra! Tack för att du lyfte fram den. 👍

Otroulig
12/26/13, 9:31 PM
#2

Ja, den skulle jag behöva sätta upp så att jag ser den varje dag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
1/17/14, 12:09 PM
#3

minnet är ju inte som en elefants precis…hade ju tänkt putta denna tråd varje dag för att ha ett tydligt fokus varje dag…bra för mig som har tendens att bli splittrad och vilja för mkt…..

Idag Fredag: Idag ska jag ägna mig åt oberoende. Jag ska ge mig själv och andra friheten att vara som de är. Idag ska jag säga ja till ovisshetens visdom. Osäkerhet är en del av livet. I min vilja att acceptera ovisshet så kommer lösningar spontant att växa fram.

szirius
1/18/14, 3:30 PM
#4

Lördag: Idag ska jag ge uppmärksamhet åt min kropp och mitt sinne. Jag ska tänka på mina unika talanger och på hur jag kan använda dem i mänsklighetens tjänst för att hjälpa andra.

Otroulig
1/18/14, 8:58 PM
#5

Jag hade söndag idag :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: