Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 1558 ggr
MissInAction
12/21/13, 12:34 AM

Att flytta utomlands ett tag

Från cirka 2006 har jag till och från titta på aupair- och hästskötarjobb i Storbritannien, dock aldrig faktiskt sökt något. Nu tycker jag att jag har riktigt bra anledningar att faktiskt åka dit! Jag känner mig färdig med Uppsala och har egentligen ingenting som håller mig kvar i Sverige heller. Och jag vill ut och se mer av världen. London älskar jag och tja.. även om han vill därifrån så kan jag ju börja där, eller i närheten. Man vet aldrig var man hamnar. Men jag känner en väldig dragning till London 😉
Har en kusin som bor där sedan över 15 år, hon åkte dit som au pair och blev kvar. Känner flera som jag spelat spel med sedan flera år. Så kontaktnät har jag. Det är väl det där att jag tenderar att fastna i praktiska funderingar trots att jag vet att det inte är det minsta produktivt! Men hur ska jag fixa boende? Och hitta jobb? Var ska jag börja? Såna tankar. 
Vet ju folk som bara packat en väska och stuckit till Rio de Janeiro. Och crinalina stack till Spanien 😃 Det finns ju hur många historier som helst om hur folk bara gett sig av och så har det löst sig jättebra. Jag har också de tankarna, och jag har en massa bra känslor när jag tänker på London, men sen kommer det där praktiska upp. Och jag tänker att jag måste fixa och undersöka och jaddajadda.

Tips, någon? Och har ni konkreta tips vad gäller boende, områden eller att hitta arbete i London?
Har fått tips om att hyra in mig på bed&breakfast i början, det verkar finnas vansinnigt billiga centralt i staden! Och då ingår ju allt, el, vatten, värme, frukost etc. och oftast internet. Kan bli billigare än vad jag bor nu tom!

Moderator kan ju flytta inlägget om ni hittar en bättre kategori 😎

Edit: En viktig praktisk fråga är ju dator. Jag kan inte gärna släpa med mig min stationära dator + 24" skärm och laptopen jag har är nästintill antik och går inte att spela på, dvs. jag skulle nog klättra på väggarna första tiden samt känna mig isolerad eftersom jag har en stor del av mitt "sociala liv" i min spelklan. Hmm. Önskar att den biten löser sig jättefint också, tack! 😃 ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
VildaVittra
12/21/13, 12:47 AM
#1

Ett tips är att sticka över och wwoofa, för att sondera terrängen och hitta billigt boende. Då får man mat och bostad utan att behöva betala ett öre.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

SHIAWASE
12/21/13, 1:01 AM
#2

VildaVittra,, nu undrar jag ju vad ar wwoofa??🤔~~

Nar det galler London har jag noll koll eftersom jag aldrig har varit dar ,, men det later som spannande tankar Missi!!  Kul med forandringar~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

VildaVittra
12/21/13, 1:31 AM
#3

Det är ett världsomspännande nätverk där man jobbar som volontär på ekologiska gårdar.

http://www.wwoof.se/se/hem/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

SHIAWASE
12/21/13, 1:54 AM
#4

Ah tack!!🙂later ju jatteintressant!!🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
12/21/13, 11:57 AM
#5

MEN! Att jag inte visste om detta när jag blev arbetslös! Så fantastiskt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
12/21/13, 12:38 PM
#6

Otroulig - jag har tipsat både dig o Linnease om detta😉, men du sa att det inte var din grej riktigt om jag minns rätt🤔. Underbart hur som helst✨ - om jag var singel o barnfri skulle jag gärna testa nåt år, nu väljer jag annat🙂

Annons:
Otroulig
12/21/13, 1:28 PM
#7

VA 😮.. hmm ja det stämmer..nu när jag tänker efter… Det var väl inte rätt då..och nu sitter jag ju tryggt här med välbetalt jobb. Så nu känns det inte heller aktuellt - men är mer öppen för det nu. 

Lustigt, pratade just med en vän och hon hade precis läst om detta i nån veckotidning. Dessutom sa hon att muskel kramp kan ha med magnesium brist att göra, och det stämmer ju.. vi har ju oxå pratat magnesium här. Så nu har jag knaprat i mig någre stycken…Känner inte för att ta mig ut på stan idag….regn och blåst. Mysigare att sitta här med en kopp kaffe och lite tända ljus. Blev just bjuden på middag och kortspel ikväll. Tack! För att jag har vänner och kamrater som vill umgås med mig!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
12/21/13, 1:55 PM
#8

Tackar så mycket för tipset om wwoof, jag hade ingen aning om att detta fanns heller. Ska läsa lite om det 🙂 

Magnesiumbrist kan ge muskelkramper, ja, och det är ganska vanligt när man exempelvis går över till lågkolhydratkost därför att kroppen då inte har lika mycket vatten som binder upp mineralerna. Magnesium finns i viss kost såklart men om man tar tillskott så gör det helst innan du lägger dig, eftersom systemet är mest verksamt nattetid.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

jbbw
12/22/13, 8:12 PM
#9

Vad har detta med LOA att göra? Finns inte 'resor i fokus'?

MissInAction
12/22/13, 8:26 PM
#10

Allt har med LoA att göra 🙂
Det jag ville ha tips om var hur jag ska tänka eftersom jag tenderar att haka upp mig på praktiska saker och sätter därmed upp hinder för mig själv. Jag vet ju att jag kan göra vad jag vill men när det väl ska hända saker så blir jag nojig och börjar tänka.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
12/22/13, 8:37 PM
#11

Hihi, Miss. Precis vad jag tänkte skriva. Allt i livet handlar om LOA och att följa med i flödet. Därför är vi härligt ostrukturerade härinne. Vi är väldigt OT hela tiden och låter trådarna trampa sina egna stigar.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

jbbw
12/23/13, 6:25 PM
#12

Jag förstår och du besvarade din egen fråga ganska bra tycker jag :) Efter som du ändå frågar: Du ska inte tänka, sätt dej ner och meditera eller på annat sätt koppla bort dina tankar, visualisera dej själv i London hemma hos en aupair familj (du verkar ha en ganska klar vision) i ~15min. Gör gärna detta varje dag. Dina vardagliga handlingar ska sedan matcha din vision, bete dej som att du redan är den där tjejen hemma hos aupair familjen i London och känn stark passion för det! Om du sedan gör detta och brinner för det så kommer du på ett eller annat sätt hamna på rätt plats, även om det inte blir exakt som i din vision. Men allt detta visste du säkerligen redan, i bland behöver man bara en liten knuff i ryggen. :) Glöm inte att vara passionerad, lycka till!

SHIAWASE
12/24/13, 12:08 AM
#13

Det var ju sa jag hamnade har i Japan, for 24 ar sedan..

Helt plotlsligt bestamde jag mig for att jag skulle aka till Japan. Funderade aldrig pa hur, nar  etc. Jag var en naturliga LoA:re utan motstand (aven fast jag inte var medveten om det)

Sjalvklart sa dok det upp personer, sa pa ett vips sa hade jag bostad, och inkomst de forsta manaderna,,,, samt visum~~ Och for mig var det helt sjalvklart (aven fast omgivningen tyckte att jag hade "tur")🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Cahira
12/24/13, 1:18 AM
#14

Jag hade turen att få åka direkt till min vän och hans gård och bo där, så jag tog mitt pick o pack och flytta till Minnesota.

Kan säga att om det är nån som funderar på men inte vågar - GÖR DET! Att se världen är bland de bästa minnena man kan ge sig själv, minnen är för livet!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

SHIAWASE
12/24/13, 9:18 AM
#15

Absolut Cahira!!!

OCh stammer det inte kan man bara vanda om igen❤️Innan jag kom till Japan, sa hade jag planer pa att lasa Franska i paris,, allt var ordnat, Sorbonne Universitet, bostad etc. Men da hade jag min forsta intensiva upplevelse av att mitt JAG ville tala om nagot for mig,, (forstod det inte da, men foljde anda min kansla)

Forsta kanslan kom dagen innan jag akte,, men da trotsade jag den och akte till Paris, men forstod pa en gang att det var inte dar jag skulle vara,, stannade tva veckor men akte hem,,, ingen i omgivningen forstod ju det (man vanjer sig sa smaningom,, var vad jag fick hora ) men jag visste att det inte handlade om det, utan att detta var iNTE vad jag skulle gora just da~~~ Foljde min kansla,, och sedan dok Japan upp.

Sa som vi alltid sager har inne KANSLAN ar det viktigaste,, jobba upp lyhordheten for kanslan,,,

OCH

Inget kan ga fel~~ aldrig,, allt bara AR, och allt ar bra❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: