Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 716 ggr
linnease
12/18/13, 5:05 PM

Öppen bikt-tråd

Vi har kört en låst bikt-tråd för stammisar ett litet tag för saker vi vill få ur oss och reflektera över men som känts för personliga eller läskiga att ta upp öppet. Men idag vill jag bikta mig, och hela mig bikt går ut på att jag fortfarande oroar mig för vad folk tycker om mig. Så, nu kör jag en bikt och KBT-terapi i ett 🙂 Och så kanske vi kan ha en öppen bikttråd om flera är hågade.

Ok, jag startar med min dagens bikt! Jag insåg just att jag fortfarande är orolig för vad folk tycker om mig och att jag ska få skit eller bakslag om jag väljer fel. Varit dragen superlänge till att typ kanalisera för folk, jobba med typ healing eller energiarbete. (Gillar inte orden helt, för egentligen kan ju JAG inte heala nån annan, allt är ju co-creation.. men hittar inga bättre ord, och man förstår ju iaf typ vad jag menar.) Jag tycker det är superintressant och sjukt spännande och jag är väldigt bra på det emellanåt!

Men jag kommer som aldrig igång. Och insåg just att jag liksom lurat mig själv och intalat mig allt möjligt, att jag är för trött, att det är svårt att vara i vortex på beställning och sånt. Men egentligen är jag orolig för att verkligen kunna leverera saker som folk gillar om jag verkligen skulle få folk som är intresserade. Tänk om det bara funkar ibland? Och andra gånger kommer jag inte upp med något alls?? Läskigt. 

Och dessutom insåg jag att jag tänker på vad folk skulle tycka om mig.. Hm mest gamla vänner och bekanta tror jag, de som kände civilingenjören, innan jag hamnade in på det här spåret. Eller typ myndigheter, arbetsgivare och sånt. Kommer ju förlora ALL cred i mångas ögon, från att ha varit supersmart o pluggat på Chalmers program som krävde typ högst betyg av alla, till att bli utbränd och sen bli nå mysko jäkla medium som dessutom fortfarande är sjukskriven och inte ens får pengar från försäkringskassan längre utan är hänvisad till försörjningsstöd.. 

Ha! Där hittade jag den tror jag. Nåt med vad jag är värd i andras ögon efter hur jag ser ut. Att de inte ska se mitt värde utan döma mig typ.

Ok, klar för idag tror jag.

Annons:
[Kathja]1
12/18/13, 6:59 PM
#1

Kan inte låta bli att säga  - Du är söt! Jag hade gett min höra arm för att kunna kanalisera och heala - bara för att det vore kul. Men nu handlade det inte om mig…

Fast jag tror att vi alla hamnar där du är nu, speciellt om man vill göra något som är viktigt och stort och som känns som ens livs-grej lixom. Det är väl för att det är just viktigt och då vill man ju inte 2 veckor senare upptäcka att det bara var man själv som tyckte att man var bra på det man ville göra och som ville ta del av ens klokskap.

Jag står ju ganska mycket där du står - så jag fattar känslan. Och någon stans handlar det ju bara om att VÅGA HOPPA. Är det ens livs-grej, och det vet man när det är, så kan det bara bli bra.

Och vi vet ju både jag och du att det viktiga är vad vi själva vill och tycker  - inte vad andra gör. Och vi vet ju båda att när man gör det som känns rätt, det där som är ens livs-grej så kommer Gud att bistå så vi får det vi behöver.

Så egentligen är det bara att fnurla lite på hur du vill gör det du vill göra och sedan göra det. Eller inte och då kommer det att dyka upp annat, men är det är din grej så lär du återkomma till samma plats där du är idag.

linnease
12/18/13, 7:00 PM
#2

Ok. Nu har jag filat på min webbsida och kommit fram till att jag ska släppa den på min Facebook när den är klar. Bara att köra all in!!! KBT!!! Wiihiii!! 🤗🎈🎂🌈❤️✨🥵🥳

linnease
12/18/13, 7:05 PM
#3

Hann inte se ditt innan jag postade. Jaaaaaaa Kathja precis!! Så japp, nu blev jag ännu mer övertygad om att nu kör jag bara. ^_^ Det blir ju ändå precis vad jag vill till slut vilka vägar eller omvägar jag än tar ❤️

Och vi vet ju både jag och du att det viktiga är vad vi själva vill och tycker  - inte vad andra gör. Och vi vet ju båda att när man gör det som känns rätt, det där som är ens livs-grej så kommer Gud att bistå så vi får det vi behöver.

Så egentligen är det bara att fnurla lite på hur du vill gör det du vill göra och sedan göra det. Eller inte och då kommer det att dyka upp annat, men är det är din grej så lär du återkomma till samma plats där du är idag. 

Ja ja ja ja ja och ja!!! ❤️✨🌈💋

[Kathja]1
12/18/13, 7:05 PM
#4

Yes! Heja dig, och jag kommer med stolthet säga att den där tjejen har druckit te i mitt kök. PartajarHjärtaVågKramasTummen upp

linnease
12/18/13, 7:06 PM
#5

Hihi tack ❤️🤗😘

szirius
12/18/13, 7:11 PM
#6

Haha, du är ju för härlig 🤗, kan inte låta bli att skratta

från att ha varit supersmart o pluggat på Chalmers program som krävde typ högst betyg av alla, till att bli utbränd och sen bli nå mysko jäkla medium som dessutom fortfarande är sjukskriven

Jag fattar ju precis😉, men vafan- deras inskränkthet då ju😉, som inte fattar att du faktiskt gått vidare och inte bakåt - för det är min allra starkaste känsla med dessa "energikrascher"….vi är redo att sätta detta under lupp för att förstå hur människan fungerar- och då är vägen genom och ut! (Snöade kanske iväg från temat  men ändå.)

Man behöver lita SJÄLV på att man är på rätt plats för att kunna strunta i vad andra tycker🎈.

Jag känner dig som en orädd människa🙂. Shit-ALLA berättelser jag läst o hört om folk som valt att börja kanalisera har varit helt upponer o osäkra o frågat dessa frågor till sig själv som du gör…det har tagit typ 10-15 år innan de hittat sin struktur! Och det är JUST SOM DET SKA VARA🌊.

Så börja smått, testa, lek - du är ju experten på att leka👍

Ok, jag vet att tråden inte är till för att få massa "råd", det var inte meningen🤐, vara bara tvungen att pysa ut det som kom upp i mig av ditt inlägg.

Annons:
Otroulig
12/18/13, 8:44 PM
#7

🤗 Linn.

Ja tänk vad vi lätt trillar in i ett fack, känner samhörighet och gemenskap och tror att det är den vi är så rätt att förlora..eller? Vad är vi egentligen rädda för?

 Känner igen mig lite i teknikers krassa attityd mot "flummighet" hehe, nu är jag inte kategorisk alls 😉 Men för många tekniker är det lååååångt kliv över på "andra sidan".

Men så fiiint att du bara KÖÖÖR nu. Var tacksam över dina gåvor 🏆✨🎁

Min bikt då…

Först höll jag på att bli besviken på mig själv, men förlät mig och insåg att det är et mycket väl inarbetat mönster. Tror jag såg ex:ets bil och när jag kom hem försökte jag kolla om det var det 😞 sen var ju tvungen att checka hans nuvarande kvinnas status på FB, för jag hade en teori….😞  jag tror jag hade fel. 

Vet att det är destruktivt  - men jag känner verkligen att det bara är ett mönster jag trillar in i. Jag har ju de senaste dagarna verkligen känt att det är en helt annan man som väntar på mig. Någon som är mer matchad för mig. Ändå så trillar jag dit. Jaja, nu har det gått över. 

Lite Hoponopopo för mig själv: Jag är ledsen, Förlåt mig, Tack, Jag älskar dig ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
12/18/13, 8:52 PM
#8

Joho, jag vill jättegärna ha en massa råd ^^  Så skönt med stöd o pepp o bekräftelse o flera bra tankar ❤️

Jaa, Szirius, coolt att du sa just börja så smått, test och lek, det är precis vad jag tänkte! Liksom kärnan i webbsidan jag pysslar med, bara lek, för att utforska intuitionen och hur vi är ihopkopplade. 

Ja sant Otroulig, finns ju många fler som är öppna än jag tror. Är ju jag som är fördomsfull om jag tror att alla mina gamla vänner ska vara neggo! Har på känn att jag kan få helt nya interaktioner med många av dem om jag hoppar ut ut garderoben.. Vi är ju ändå alla Source energy, borde slå an nån sträng nånstans långt inne i de flesta ändå!

Mm, det tror jag med förresten, det går över Otroulig! ^^

[Kathja]1
12/18/13, 8:58 PM
#9

Det som händer när man blir öppen med vad man nu än tycker, eller gör, är att man upptäcker att andra också är där. Som alltid var man (oftast) rädd för något som långt ifrån var sanningen.

Jag får säga att det börjar pirra lite i min "vill göra nerv" nu när du sparkar igång Linn.

Theleonora
12/18/13, 9:04 PM
#10

Härligt Linn! Fastnade för samma stycke som Szirius. Envis som jag är omger jag mig fortf med akademiker och ibland provocerar jag och ibland provoceras jag av dessa möten, men överlag är det kul ;)

❤️


Otroulig
12/18/13, 9:08 PM
#11

Linn, det kanske är det här din kropp går och väntar på…? 🌊🌈

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
12/18/13, 10:40 PM
#12

Ja kul Kathja!

Hm kanske Otroulig! 😮😃 Cool i så fall!!!

Upp till toppen
Annons: