Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 1587 ggr
szirius
2013-12-14 15:48

DRÖMMA LOSS!

Det känns som om jag varit i lite stiltje på denna front en längre tid…och inser att jag verkligen vill hitta tillbaks till den förmågan att bara kunna drömma loss!

Att hitta fokus på allt jag vill BJUDA in, i stället för att tyngden så lätt hamnar på vad jag vill utesluta…🤐

Ett klipp från Abe gick rakt in…om nån som hade fokat på att känna sig kontrollerad av andra…såpass mkt att han skapat sig ett liv, visserligen längre bort från all kontroll…men också från gemenskap…

Jag ser enkelt vad jag INTE vill, men att vända och byta ut det till att måla upp, drömma och känna vad jag VILL är inte lika aktiverat i mig…

Men det vaknar i mig nu, spirande små glimtar, ord, bilder, känslor…att allt är möjligt! Som om jag glömt det för ett tag, på riktigt, på djupet, jag har mer "gillat läget"…men jag vill göra mig redo att drömma loss!

Är ni med? Kan vi peppa varandra i detta? Hjälpa oss att bada i tankar o känslor kring vad vi vill bjuda IN?

Annons:
Otroulig
2013-12-14 15:57
#1

Väldigt bra initiativ!!

Jag kan känna att jag känner mig låst - men kanske på ett annat sätt. Jag har ju mina drömmar - jag tror i alla fall att det är mina sanna drömmar, jag kommer ju hela tiden tillbaka till dom i ledda mediationer eller visualiserings övningar. Men jag börjar tröttna på dom, det känns som om jag tjatar liksom 🤐 och inget händer så tydligen är det fel rör 😉 Så det kanske är dag att lägga nya rör då 👍 men samtidigt så känns det då som att jag sviker mig själv…lite kluven här. 🤪

det var inte pepp kanske…felåt!❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-12-14 16:15
#2

Bra tanke!

Om vi bara utgår ifrån att Gud gör aldrig fel, det är som det är och det är bra och sedan bara skakar loss drömmarna - utan att döma eller analysera. Låter som något jag skulle behöva, jag är inget vidare på att dagdrömma faktiskt, har aldrig varit.

Jag bjuder in TILLIT, frihet och mer lek. Glad samvaro och utveckling. Spännande möten och resor över hela världen.

Jag bjuder in inspiration och möjlighet att inspirera. Fler härliga klienter och föreläsningar - organiserade och oorganiserade tillfällen att inspirera andra. Ja bjuder in fler möjligheter att hjälpa andra att växa och hitta lycka och harmoni.

Jag bjuder in kärlek, harmoni och livet. Jag bjuder även in fina kläder och en vältränad kropp!

Jag ser mig själv som en lysande ängel när jag skriver detta! En ängels som far över jordens alla hörn. Det känns som en härlig dröm.

szirius
2013-12-14 16:42
#3

Nu börjar detta hända väldigt ofta! Att det jag skriver försvinner!😮

En gång till då…

Inte behöver du be om felåt heller🤗, jag tror att vi alla gör det bra och tydligare om vi själva först försöker sätta ord på var vi är och var vi trampar snett🙂

Jag kan tex vara en självförstörare…jag kan drömma stort men inte 100% tro på det….jag har en föreställning om parallella världar som har en rätt stark vibb i mig🤔…en inre värld( min vortex egentligen) och sen den yttre som jag kan ta på, som ser HELT annorlunda ut. Vet inte hur jag ska hitta en äkta tro på att jag kan matcha ihop dessa…

Jag är skitbra på att sitta i mitt kök och fantisera om trevligt umgänge IRL, se folk samlas och umgås, känna kärlek och gemenskap…men det manifesteras inte i mitt yttre liv. Och jag saknar ju helt krasst den vibben att DRA till mig dessa…för i verkligheten är jag rädd och lite blyg, jag lever inte som jag ser i mina drömmar.

linnease
2013-12-14 16:54
#4

Drömma loss? Ok 🙂

Jag vill… hmmm, åka rymdskepp! Och träffa en alien, och tomtar, och älvor, och änglar, och såna magiska varelser. Jag vill ha fler såna sköna stunder när jag verkligen känner min power och superuppkoppling, när jag bara vet saker och kan ändra energier och vibbar.

Jag vill snorkla i nåt tropiskt hav med massa fina rev o stenformationer o stora fiskar

Jag vill lära känna hästar! Har ridit några gånger men liksom aldrig hängt med några hästar, lärt känna dem, vill förstå dem, suga in deras vibb

Jag vill ha en stoooor fet tv och nån ny spelkonsol. Och typ kinect, och massa bra spel. Och spela resten av Ratchet & Clank serien.

Jag vill ha sooooool!! ☀️☀️

szirius
2013-12-14 16:57
#5

Jag har en fundering om det här med att man skapar mer av det man redan har aktiverat…🤔

Min vortex är ju smällfull med att må bra i min ensamhet…och öht har de sista åren mest varit jag, make o son. Och ja, jag får mer av det, det är ju uppenbart. Hemma hemma, skönt o bra, vi, härligt bra kärlek❤️ - och jaja jag kan det här nu, lite så…ännu en lördag i köket med mig själv, och jag mår BRA i mitt nu-  men jag är övertygad om att det finns mer att uppleva i möten med andra.

Mina drömmar om möten IRL, där det klickar, där samtalen lyfter, inspirerar, allt det där, det är ihopplock från olika situationer jag varit med om…men sällan och nu känns det som länge sedan. Så det kan ju inte vara så aktiverat…mer än som tanke då, men varför blir det inte manifesterat oftare???

Hur ska jag aktivera den känslan ännu mer?

Gång på gång har jag givit mig iväg/ bjudit in  i förhoppning…och upplever inte det där mötet.  Jag har hjärtat på vid gavel men likväl…..tja….Så det betyder att jag inte har det så pass starkt i min vibb så att jag kan dra till mig dessa personer🤔? Jag HAR ju upplevt dessa sprakande samtal…och VET att det kryllar av kloka, andliga, varma personer överallt…..men det känns som det blir mer och mer ett minne i fjärran att ha dem i mitt yttre liv….

Vi har dessa samtal ju HÄRinne✨☝️❤️- och de lever jag så mkt på🤗!

Min dröm är att ha det i känna,se, lukta också!

linnease
2013-12-14 17:03
#6

Det vore coolt om de tankarna som mors man har blir av. Han blev sugen på att starta nåt företag med mig inblandad! Vore kul, nåt familjeföretag. Min familj är störtsköna har jag kommit fram till nu när jag bott här ett tag 🤗

Och M, jag vill bygga nåt med honom med, vi skulle kunna göra vad som helst!

Och, de galna ideerna som kom fram efter ett par glas gin o tonic här om kvällen vore ju oxå extremt roligt ^^ De får jag nästan ta i en hemlig tråd.. :)

Annons:
[Kathja]1
2013-12-14 17:06
#7

Oh ja! Sol, och dyka har jag aldrig gjort - är inte så förtjust i vatten men skulle gärna prova iaf. Och simma med delfiner!!!

Sedan skulle jag gärna ha mer såna där fräcka möten med Gud, och flyga över jorden och tjuvkika lite vad folk håller på med.

Jag vill vara mer öppen, tror att det behövs för att få till mer fräcka möten. Bli mer en sådan som skuttar på folk och börjar prata, bara för att jag kan.

Och så vill jag kunna prata med djur - sådär att jag kan koppla upp mig i korpen när den flyger förbi och fatta vad småfåglarna kvittrar om. Det hade varit coolt. 😃

linnease
2013-12-14 17:14
#8

Ååh, delfiner, cool! Jag med! Och flyga över jorden o prata med djur, ja tack ^^!! Och prata med min Inner Being, ha ett riktigt snack :)

Otroulig
2013-12-14 17:24
#9

Ni är för härliga 🤗❤️❤️ ni drar med er mig.

Jag vill kunna flyga och om inte det går så vill jag ha en dröm att jag flyger - eller bättre, kunna göra astral resor - det vore cool.

Jag vill ha en stark kropp igen - kunna gräva och bära stenar som Kathja 😉 och JAAAAA jag vill ha mitt växthus. Och JAAA jag vill faktiskt gifta mig på en äng!

Jag vill ha ankor! Så gulligt att höra kvackande ljud. 

Jag vill skratta åt mig själv och få andra att skratta. Skratta så man nästan kissar på sig. 

Jag vill leva i gemenskap, hihi inser ju att jag gör det redan - men MER av det. ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-12-14 17:46
#10

Jaaaaa, simma med delfiner, jag meeed! 

Djur….vara mer med djur…okonstlat, bara få hänga med dem. Stall mmm…

Och rymdresa, jag meeed! 

Och jaaa -ett riktigt snack med inner being, få fatta mer vad man gör här liksom, så att jag kan CHILLA i det 😃

Friskare, starkare kropp!YES Och skratta tills man pinkar på sig, jag är med!

Lita på mig själv, tro på mig själv, känna i hela mig att jag KAN!

Idéer med jobbtema…mötesplats, hälsohus- inifrån och ut….kreativitet- allt är möjligt och kul!

Lysa, glänsa, vara i mitt esse! Tillit, trygghet…åter igen.

Ni är så bra på det här! Tack för inspiration, jag bara hänger med😇😉

Husbil o åka runt i Europa! 

Mer blommor i trädgården, överallt, färgsprakande! Uteplats o pool o solstolar o stort parasoll o drinkar o radio i sommar - med andra. tillsammans!

Givande projekt, bygga, hjälpa, förändra, känna flöde o spänning, glädje! Mer resor, vidga vyerna!

[Kathja]1
2013-12-14 17:48
#11

Skratta är bra! Jag skrattar mycket men mer skratt går att klämma in. Var inne på det där med astralresor, lite nyfiken är jag allt. Men ännu mer skulle jag vilja kanalisera som Ester Hicks, eller Daniel vad han nu heter. Förmedla sanningen om allt som är - DET hade varit coolt.

Och jag vill göra mitt hus så fint som det borde vara. Och jag vill samla sköna människor runt vårt stora köksbord i vårt stora softa kök och bara snacka, lösa livets gåtor och snacka livet, Gud och annat spännande.

linnease
2013-12-14 19:00
#12

Åh så bra grejor! Jag vill skratta en massa med, sådär så man får ont i magen o träningsvärk. Och vara frisk o stark i kroppen o bära sten!!! JAg gillar att bära sten o hugga ved o skotta snö 😃

Åh, en husbil runt Europa?! Jaa! Och träffa massa sköna människor längs vägen!

Jag kan tänka mig att gifta mig med 🤗 ja alltså kanske inte med dig Otroulig, jag tror jag gillar män bättre.. ;) Ankor är fint o sommar o radio vid poolen. Åh. Jag tror vi skulle kunna ha det fint ihop när vi väl ses nån gång allihop 😃

[Kathja]1
2013-12-14 19:06
#13

Jaaaa för vill jag (vi) - träffa er alla! 🤗

Annons:
[Kathja]1
2013-12-14 19:21
#14

Blev just påmind av Linn  om vad jag vill - Jag vill starta en kyrka. En kyrka som tillåter alla att vara med, en kyrka som bygger på kärlek.

linnease
2013-12-14 22:28
#15

Ok, nu har jag en till grej! Kollar på Elysium (film). Jag vill ha ett sånt exoskeleton som de har i filmen - typ förstärkning av kroppen! Så kan jag sporta igen ändå i väntan på att jag kommer i bättre form själv 😛

[Kathja]1
2013-12-14 23:07
#16

Tänk så mycket det finns att önska! Jag glömde ju några fräcka tatueringar också. Och vältränade armar. 😊

SHIAWASE
2013-12-15 01:10
#17

Wow!! Vilken morgonlasning~ just nu ar jag for mosig i huvudet for att dromma loss,,,, men underbart att lasa era inlagg💋🎈❤️❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

ollivoll
2013-12-15 09:58
#18

Vältränade armar hihihi absolut att jag går med det tåget:) jag önskar mig även vältränade ben:)) så min önskan blir att få in motivationen. Jag önskar: motivation, vältränad kropp, resor……i princip håller jag med allas önskningar och jag håller även med szirius: jag har också en hög önskan att hitta människor in på livet (räcker med en, om så bara) att ha samtal med,ringa till,åka iväg på andliga resor med etc.. Visst det här forumet är helt grymt bra. Men om vi pratar kroppslig kontakt med någon som tänker och visualiserar som oss, så önskar jag väldigt väldigt högt att det en dag kommer in en liten Pelle eller pella att bara vara med:) Mina vänner jag har och familj är inte riktigt på den nivå jag är på, vilket är helt okej, men jag kniper truten för mycke för att inte göra det obehagligt för dom och det är riktigt utmattande i längden. Önskar också att alla era önskningar slår in:)) Snart år 2014 nytt år nytt liv! Flera önskningar:))

linnease
2013-12-17 18:29
#19

Idag vill jag ha en riktigt bra speldator!! Och ett helt stort fint ljust rum för spel och mediaprylar. I ett stort fint hus! Tror det ska vara liksom halvt i etage, som bara några steg upp och ner. Och sköna vinklar och högt i tak och gott om plats för att hänga ett helt gäng på golvet och spela ihop. ❤️ Och spelkonsolen som jag sa tidigare med såklart, med den stoooora feta skärmen!

Huset får gärna ligga nånstans där det finns hemleverans av fantastiskt god mat.. mm.. 

Jag vill hitta nånting som är lika gott som jag tyckte latte var för ett par år sedan! Nåt som är smaskigt att dricka.. Åh! Jag har jordgubbar i frysen och naturell youghurt, det får bli smoothie!!! Direkt manifestation av den!! 😃

gardit
2013-12-17 19:00
#20

Underbar tråd🥳🌊

Jag drömmer om att står på en scen och hålla kurser och föredrag, ämnet kan jag så väl att jag är helt bekväm med att stå där. Jag skriver böcker som blir mycket uppskattade👍. Folk uppger att de blir hjälpta av mina böcker och kurser❤️, och det ger så mycket tillbaka att jag flyger fram sprudlande av energi.☀️

Jag har stor TILLIT ✨till min egen förmåga, och litar på att mina kunskaper efterfrågas. ✉️

Jag lever sunt och hälsosamt 🌺utan gifter tillsammans med familjen, jag/vi bestämmer själv över hur dagarna och livet ser ut.🌈

Annons:
[Kathja]1
2013-12-17 19:11
#21

Idag drömmer jag extra mycket om att vi har renoverat vårt kök så det är stort och fint med gott om plats att fira jul HELA familjen med alla barn med respektive och far- och mor-föräldrar. Och en ny spis, med en ugn som funkar perfekt. Och gott om plats i skåpen och ett fint golv, ett rutigt. Och så vill jag ha en stor och udda kökslampa!

Och en liten gjutjärnskamin i ena hörnet ska där också finnas.

Otroulig
2013-12-17 20:04
#22

Och jag har drömt om mitt växthus i kväll. Ett Stort minst 20 m2 med murad sockel, el och vatten indraget. Mysbelysning med små spottar överallt eller en diskret ljusslinga. En del av golvet är murat och jag har en del som det är jord bädd. Det finns några stora träd eller kanske vinrankor som är planterade i hål i det murade golvet. Det är så mysigt så jag vill inte gå därifrån utan sätter upp en hängmatta så jag kan sova där 😃 

Det finns utrymme så jag får plats med ett långbord och där har vi invigningsfest. Massor med lyktor som hänger i taket och en enklare kristall krona. Det är automat bevattning så jag slipper vattna varje dag. Jag måste ju kunna åka bort ibland 😎

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2013-12-17 21:08
#23

Fina grejor ^^ ♥

[Kathja]1
2013-12-26 18:37
#24

Puffar denna lite, drömma kan man aldrig göra nog mycket.

Idag spånade vi loss på hur vi ska renovera vårt kök och vårt badrum. Det är så underbart att bara släppa lös som att vi faktiskt ska dra igång i morgon med att göra det fint. Jag ser fram emot en stort fint kök, utan sunk. Ska byta ut porslinet, hittade så fina tallrikar, lite rejäla, fanns i bla lila och turkos - tror att jag ska blanda de två. Jag ska ha det tidstypiskt då det kommer till kök och badrum, men samtidigt personligt. Åh så roligt att komma igång och fixa. Tänk nästa jul har vi plats att ha hela familjen och den lilla släkten på julmiddag här hemma.

Otroulig
2013-12-26 18:52
#25

Hihi, jag har spanat in kristallkrona till växthuset på Åhléns :) bra där Otroulig! Kök ja! Ett grått lantkök med fast diskbänk, mycket avställningsytor, en vedspis ( det kan ju bli strömlöst på landet) ett bord som man kan lägga iläggsskivor i så man kan sitta minst 15 pers runt. Det ska vara såna där moderna utdragslådor, vilken fantastisk uppfinning :) Så ska det vara gömda utrymmen med jalusi dörrar där man kan ha alla köksmaskiner, lätt att ta fram och ställa undan. Man ska kunna stå och jobba och umgås, dvs antingen kök i vinkel eller köksö. Och….diskmaskin!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-12-26 18:57
#26

Jag tog över släktens hus idag😃, de har pratat om att flytta till lägenhet när de blir pensionärer och de har en nedervåning som är helt öppen med kök, matplats och vardagsrum , en mysig liten baksida och både lyxdusch med massage och bubbelbadkar…så jag fantiserade om hur jag skulle måla om, möblera med våra möbler, riva nån vägg och självklart ha pool på baksidan mmm, det blir bra det. Om si så där 10-15 år😉

[Kathja]1
2013-12-26 20:58
#27

Ja precis så Otroulig! Vi ska oxå ha en liten kamin i ena hörnet så vi kan elda, och så gas-spis men el-ugn. Det blir ett stort kök som är avdelat med fixa-mat-del och sitta och äta del, men en massa skåp och just med jalusier så man slipper se allt kraft. Åh underbara tanke.

Och så ska jag ha ett meditationsrum, med plats att stå och måla. Det kommer att ligga på övervåningen, med en liten balkong och utsikt över skogen.

Annons:
Otroulig
2013-12-26 21:23
#28

Wow! Gasspis jajaja ja mä!!

Jag älskar att planera inredning, möblera, hitta fiffiga lösningar osv. Jag har tagit en liten paus i det inser jag. Höll på som sjutton ett tag och byggde sänggavlar bokhyllor och grejer. Sen gick luften ur mig när det jag trodde var mitt hemma visade sig inte vara det. (Där löpte min fantasi amok riktigt ordentligt!)

Men nu börjar det rycka lite i tarmen igen. Har en god vän som tagit ett fantastisk naturfoto som jag ska få. Jag trycka upp det på en stor (100x80 cm) canvas duk och sätta upp ovanför soffan. Jag har redan en annan natur bild där. 

ops då blev det OT igen 😃

Jag vill ha sparris odling! Det vore häftigt att ha en fyhjuling att slira runt med. En strand tomt vore inte fel - att höra kluckandet och se solspelet från vattnet.

En pool vore kul, en upplyst som jag kunde bada näck i på natten. 

Sen det här med jobbet då…tänk att sysselsätta sig med nåt som jag brann för igen, så där så att jag vill hoppa ur sängen på morgnarna av glädje och pirr över vad jag ska göra under dagen. Lite lagom utmaning, hjälpa eller serva andra. Göra människor glada.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2013-12-26 21:43
#29

Sen det här med jobbet då…tänk att sysselsätta sig med nåt som jag brann för igen, så där så att jag vill hoppa ur sängen på morgnarna av glädje och pirr över vad jag ska göra under dagen. Lite lagom utmaning, hjälpa eller serva andra. Göra människor glada. 

Åååh, jag vill med! Precis så!

szirius
2013-12-26 23:50
#30

✨ det här är en så härlig tråd att läsa i!!!!

( jag HAR en gasspis👍😍😎)

Otroulig
2013-12-27 00:05
#31

🤤😃🏆

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-12-27 00:43
#32

Hej, hej!!! Harlig lasning,,,,

Jag har ocksa massor av planer nar det galler kok och renovering,,

gasspis har ju  jag ocksa🙂

Idag maste jag rusa ivag sa jag far skriva ner mina koksdrommar senare!!🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-12-27 09:37
#33

Jobb? Jag ska jobba när jag själv vill, anordna lite kurser, föreläsningar, spontan-möten. Japp, så ska det vara. Jag ska berätta min livshistoria så att andra förstår att kan jag så kan du. Det jobbet ska jag ha, eller ha mer än jag har idag.

Sedan har jag kommit fram till att jag vill ha lite människor omkring mig som kan mer än mig i de sakerna jag vill lära mig mer om för att växa och må ännu bättre -  typ mentorer fast på ett lättsamt och privat och personligt sätt. Inte ett "nu har vi bokat in ett möte på tisdag klockan nio och då ska jag inspirera dig"  - utan ett "nej men HEJ där är ju du, ska vi ta en fika?"

Jag vill vakna nöjd, frisk, tillfreds och lycklig - i kärlek och tacksamhet, och jag vill dela med mig av den känslan till människor jag möter. Fast ibland möter jag bara mig själv och det är skönt. Andra dagar möter jag flera hundra, kanske tusen personer.

Sedan reser jag en hel del. Jag åker till gamla vänner, till nya vänner, till barnen, jag åker själv, jag åker med Älsklingen. Jag åker på lyx-resor och jag reser med ryggsäck på vinst och förlust. Vi åker upp till Landvetter och kollar vart nästa plan går, det hoppar vi på och så ser vi hur det är där. Kläder kan vi köpa när vi kommer fram. Pass, ett par trosor, en tandborste och ett Visa så löser sig allt. 

Ett liv där den ena dagen inte är lik den andra, om inte jag har valt att det ska vara så. Ett liv med allt från retreater i tysthet till äventyr på okänd mark. JA TACK!

linnease
2013-12-27 11:06
#34

✨☀️🌈🎁🎈🎂🌛🥳

Annons:
szirius
2013-12-27 23:10
#35

ooooh, nu har jag drömt mig iväg och gjort en lista på alla ställen vi SKA resa till🥳! När det inträffar kvittar, jag känner att det kommer att bli av! En efter en, tjohooo så mkt kul som väntar!✨

gardit
2013-12-30 11:35
#36

Och jag drömmer om ett liv då jag slipper resa… Tänk vad underbart det vore att slippa kliva upp i ottan😴, sätta sig i bilen för att köra till jobbet fem dagar av sju…

Kan tänka mig tvärt om, resa två dagar, hemma fem… man vill ju träffa folk🤗.

Jag vill ha tid att baka, laga mat, odla grönsaker🌺, höns, kaniner m.m.

Bara en sån sak som att kunna vara hemma de få timmar som det är ljust under vintern, så man kan se vem som tömmer fågelbordet. (Det gör jag just nu - julledigt☀️)

Promenader i skogen🐶, tid att klappa katten🐱, pysselprojekt ihop med glada barn😃.

Ha ett underbart liv, alla ni där ute❤️

Upp till toppen
Annons: