Annons:
Etikettklotterplank
Läst 3639 ggr
SHIAWASE
12/13/13, 7:36 AM

Klotterplank 22

Vi klottrar och klottrar, fyller plank pa plank🙂

Har far vi klottra precis vad som helst,,,

Men mycket av varat klotter ar vardefullt sa aven om du inte klottrar sjalv, sa las garna igenom klotterdiskussionerna☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
SHIAWASE
12/13/13, 7:41 AM
#1

Och jag borjar val att klottra da!!! Idag har jag tagit emot ( jag har kopt , men fatt det levererat) ett kilo Kalix lojrom!! mums~~ paminner mig om barndomen nar pappa alltid kopte lojrom till jul, sa man kunde ga och skrapa av med en sked ( den var i frysen) och ata "lojroms-stut" till frukost!!! Sedan verkar ju Ivar ha tagit mina hemtrakter med storm inatt~ Har i japan ar vi ju vana vid tyfoner,,, men det ar ju inte Sverige,, stromavbrott, tak som flyger omkring,, Och idag ar det Lucia, som kommer med fred och karlek~~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
12/13/13, 7:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hade tankt att lagga in lucia bild i forsta inlagget,, men "valj fil" knappen fungerade inte,,, For mig ar ju Lucia nostalgi~~~

Sjung ju i kor ,,, sa det var lucia-tag i massor:))))

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Cahira
12/13/13, 8:48 AM
#3

Känns tomt utan Lucia här i USA vill jag lova. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Kathja]1
12/13/13, 9:36 AM
#4

God morgon alla fina! Idag som jag länge (8:45) försökte hålla mig vaken till klockan 3 för jag skulle vara med på en chakra healing grej, men icke. Somnade vid två och hade lyckats att ställa klockan fel. Var väl inte meningen att jag skulle vara med helt enkelt.

Här är det inte mycket till lucia heller, trots att jag sitter i Sverige. Sjöng en stump för Älskligen nyss men annars som vanligt.

szirius
12/13/13, 11:43 AM
#5

Vi har inte heller nåt firande här men jag tittar alltid på svt-play på Lucia, i år från Örebro och får stämning ändå👍. Vacker kyrka och vacker sång! Gillar Sofia Karlsson. Jag har ju också alltid, alltid sjungit i kör så det känns som om jag står där själv, vet precis känslan…pirret, förväntan och sen att vara helt i nuet-tillsammans när man sjunger✨. 

Jag har sån bra fantasi så jag ÄR liksom där😎, därför känner jag inte att jag saknar det…

[Torahzen]
12/13/13, 1:04 PM
#6

Jag har varit på två luciatåg idag. Dels på dagis med dottern och sedna på jobbet en stund senare. Det är alltid härligt att se barnen leva sig in i sångerna och höra deras ljusa stämmor för full hals i refrängerna…

Annons:
Otroulig
12/14/13, 2:24 PM
#7

Åh Shia#1 jag äääälskar ju löjrom. Måste baske mig skaffa mig nån leverantör. Oekonomiskt att hålla på och köpa smårburkar på ICA. Vet att det finns att få tag på större leveranser. DET ska jag önska mig. En bra leverantör av äkta löjrom beställd ✉️🌈!!

Inte en Lucia upplevde jag - men lussebullar och pepparkakor i alla fall.

Nu sitter jag i soffan efter ett par timmar ute i snöglopp på kurs med hunden. Fortfarande snuvig, fumlig och disträ. Så nu får det nog bli ett varmt bad.  Är lite gråtmild oxå - tittade på detta klipp från Musikhjälpen och bölade - så vackert. 

http://www.svtplay.se/klipp/1673101/magnus-carlson-och-petra-marklund-fix-you

Ikväll ska jag vara barnvakt så det blir lugnt. Gissar att det blir nån film  vi kollar på.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/14/13, 3:12 PM
#8

Här har vi varit jätteduktiga. Har burit många kilo sten. Släpat den genom skogen, över stock och sten. Slutade med att jag blev så trött så jag missade vart jag satte fötterna och trillade i diket till pojkarnas stora glädje. De deklarerade högljutt att de aldrig trodde jag skulle göra något sådan, men pappa däremot.

Men nu har vi landat i soffan trötta och nöjda, med te och några mellanmålsmuffins i magen. Nu softa en stund…

szirius
12/14/13, 3:18 PM
#9

Musikhjälpen går varm här hemma i bakgrunden dessa dagar😉. Man blir varm i hjärtat❤️ - och jag får det där skavet samtidigt…" jag vill göra MER" men tvivlar, vågar inte,  ser inte min väg🤐 Jaja, det landar nog. Har alltid BRUNNIT för saker men har tappat stinget de sista åren…jag får lita på att jag gör det jag ska, på det inre planet vilket genererar något det med…kanske möjliggör att "min tid kommer"? Jag vet inte…släpper det nu🎈

 Krya på dig o din lilla snok Otrouliga du🤗

Jag har en rastlös kille här hemma…inga kompisar hemma…"inget att göööööra"…vi har redan bakat o lagat mat o fikat o kollat film…nu spelar han dataspel en stund.

Ute är allt annat än adventsstämning…grått, mulet, blåsigt, blött. Är SÅ tacksam över att inte ha några ärenden utanför huset idag😃✨

SHIAWASE
12/15/13, 1:23 AM
#10

Godmorgon!!

kul att komma in och har,,, for det tar ett tag innan allt faller pa plats,, laste om gin och tonic, och stenar fattade nada,, men nar man borjar lasa igenom alla andra tradar sa kommer man sa smaningom till ursprungskommentaren,,haha,,

Igar var det en heldag ,, konsert pa skolan anordnad av PTA sa det var morgon till kvall dar,, sedan utekvall med PTA och rektor , larare,, mycket dricka naturligtvis, och karaoke pa slutet~~~~trevligt🍸

Idag maste jag baka tartbotten,,, minsta fyller ar i morgon~~~

Och sedan annu en utekvall i kvall~~~

Tror jag skrev tidigare just att denna tid pa aret ar det "bonenkai" season (slut-pa-aret-fester) ,,,,,,,

Fick ju kaviar i julpaketet fran mamma,, sa nu dricker jag kaffe med kaviarsmorgas~~~gott:)❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
12/15/13, 9:14 AM
#11

Vill du på något sätt påstå att vi kan uppfattas som ostrukturerade här inne? (är skulle det ha varit en *blink smiley* men de vill inte idag).

Vi skulle nog klarats oss bäst utan kategorier och trådar här inne tror jag, blir så när man följer flööööödet.

Här är det uber grått idag, inte inne men ute. Sådär jag tror jag går i ide och kommer tillbaka i april grått. Bläk på det! Grått, blött och blåsigt en söndag utan något på schemat lär innebära soff-mys. Stackars mig!

Lär ju även innebära att jag tittar in här igen för att se om det är fler som har tid och lust att hänga lite. Under tiden får jag drömma vidare om sol och sköna upplevelser.

szirius
12/15/13, 10:48 AM
#12

Tittar in o läser om Shias kaffe och blir kaffesugen! Ska nog ta mig en kopp. Med pepparkakor aaaa!✨

Jag var så på i morse när jag vaknade🥳, "nu jämarns ska här betas av grejer på löpande band👍"…var glad och inspirerad- äntligen - sen satte jag mig med datorn " en stund" …..som snabbt blivit en timme redan ser jag 😮och nu vill jag inte göra annat än sitta här o klicka runt….som jag gjorde halva dan igår med🤐.  TYPISH. Vill hitta tillbaks till inspiration o lust igen.

Jag har ju sygrejs - för hand- som behöver tid och tålamod….mm mm mm….🤐

Vi har också fortsatt gråväder här, precis som igår. Jag blir lätt 😴 av sånt väder…

Maken åkte 6 i morse och kommer hem ikväll…cup på annan ort. Saknar honom redan!❤️

[Kathja]1
12/15/13, 11:16 AM
#13

Det hör till att bli off när det är mörkt ute - bara att gilla läget. Vi laddade ner två Kalle Blomkvist filmer i går efter att Älsklingen fick ett nostalgi ryck då han insåg att han hade missat dem. Han älskade de böckerna som barn.

Söndags-slappe-mys på agendan.

Annons:
linnease
12/15/13, 12:44 PM
#14

Bara att chilla :)  Jag läste bok en stund i går förmiddag, sen somnade där i soffan och vaknade efter ett. Åt nåt, och satte mig med datorn, blev kvar till ett på natten :D  Mest bara kollade serier och film och åt massa grejor och hängde runt på internet. Filade lite på en websida. Har en känsla att det kan bli nåt liknande idag. Skööön fåtölj här ^^

Otroulig
12/15/13, 5:39 PM
#15

Haha, ja jag toksov ju till tio i tolv!! Sov alltså i stort sätt nästan 12 timmar. Men tror verkligen att jag behövde det. Min kropp är ju lite hängig fortfarande. Käkade tokstark mat i fredags och efter det kändes det som att jag var frisk. Sen kom det en våg tillbaks. Det kanske är så att stark mat är bra för lite förkylning? Sätter fart på systemet? En annan är ju lite mesig vad gäller stark mat. Pallar inte med hothot. Köpte på chans, och tydligen var det bra för mig. 

Det känns lite som att det håller på att knytas ihop till någon jaha upplevelse inom mej. Så många små tankar som håller på att slutas ihop till en enhet. 

Har gått i affärer i några timmar, normalt gillar jag ju inte det  - men idag var det bara roligt och trevlig, med det fina sällskapet av min syster och hennes dotter ❤️.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
12/15/13, 8:01 PM
#16

Jag tror stark mat är bra för förkylning! Känns så! Och sånt som färsk ingefära o vitlök o chili o grejor

Otroulig
12/15/13, 8:15 PM
#17

JAA, just ja ingefära!! Har ju färsk i kylen - ska göra the, eller varm dryck i alla fall, på det 👍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
12/15/13, 9:24 PM
#18

Gokväll alla finingar!

Sitter här och njuter av tystnaden lite. Fattar inte hur det kommer sig att den här familjen är så osannorlikt bullrig. Själv är jag som tjuren Ferdinand. Jag vill bara sitta där under min korkek, eller på något annat lugnt ställe, och bara lukta på blommorna. Men jag hamnade visst i fel julfilm, det blev den där med hackspetten istället "papapapapadia….." Eller Piff och Puff med julgranen kanske? Tjuren Ferdinand är det i alla fall inte. DET är jag helt säker på 🤪🎧 <----- man kanske borde skaffa ett par såna där?

Den här helgen har det kalasats för fullt. 2 kalas för barnen och ett här hemma för släkten. Innebandymatch och fotbollsträning på det. Jag längtar verkligen efter lite andningspaus nu. Bara 5 dagar kvar. Men det blir inget softande på jobbet som det gärna blir när luciafirandet är över annars. I morgon kör vi igång med inskolning av 2 nya barn. 1 som inte ens har fyllt 1 år och som inte kan gå än. Det blir lite annorlunda. Det blir roligt men jobbigt. Men nu vill jag bara gå och drälla i Onepiece hela dagarna och inte ha den minsta lilla tid att passa. Dags att ladda om batterierna lite. Då kanske jag blir snäll och glad och trevlig igen.

Otroulig
12/16/13, 6:52 AM
#19

God morgon, Ingefäran var inte så färsk längre, hmm hade börjat mögla. Igår somnade jag på min spikmatta och jösses vilka skruvade drömmar jag hade. Vill inte ens skriva dom här. Sista jobbarveckan sen långledigt. Härligt! Det ska bli skönt att kunna sova ut på mornarna….kanske inte till tolv då ;) men att gå upp när det är ljust gillar jag. Ha en härlig fräsch måndag!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/16/13, 9:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Idag vakande jag helt upp och ner, det var ett tag sedan. Sitter nu och tittar på känslan för att sedan förkasta den - sätter den  en ballong och släpper ut den i regnet. HA! Så går det när man våldgästar mig en grå måndag i december. Up and away!

Annons:
szirius
12/16/13, 10:38 AM
#21

Jag vaknade oxå lite snurrig…har inte sovit så bra heller…är det fullmåne på g igen tro? Känns så.

Note to self: kliv upp och sätt igång när det rasslar på, för det blir bara värre av att lägga sig o försöka meditera🤐.

Måndag- ny vecka, oj vad fort tiden går! Har inte haft pepparkaksbak med småkusinerna än, det behöver bli av denna vecka då, det är ju trevligt…men har noooll lust🎧, haha, jag känner som dig Håbe, korkeken vore nåt….🌺😇…

[Kathja]1
12/16/13, 10:47 AM
#22

Det är fullmåne i morgon och idag är det en "energi-dag"  -Venus, jorden och någon komet jag inte minns namnet på står i en trekant och det ska viss vara något extra. Finns lite om det här -  fast som min Älskling sa. "Det är ju något sådant varje dag!" - M.a.o "Älsklingen inse att du bara är upp och ner idag och sluta att vara så uppe i det blå."

Typ ;)

Nu ska jag iaf ta och peppa mig lite med att äta en jätte hög med rostade mackor med hemmagjord marmelad och titta på ett avsnitt av Atlantis.

szirius
12/16/13, 10:51 AM
#23

Haha, han har ju så rätt😃- det är nåt varje dag så det är bara att följa med🌊 Låter grymt mysigt med mackor o Atlantis!

SHIAWASE
12/16/13, 1:19 PM
#24

Jag trodde ju att jag skrev i den har traden nyss🤪~~~

Men tydligen inte:)

Har i alla fall haft en bra dag,, bakat en succetarta till varan 6-aring som fyller ar idag!! Familjen tycker att jag borde kunna salja tartor!!,

Och god middag med GOTT kott OCH lojromstoast! (jag kopte ju 1kg Kalixlojrom ,,, och OJJJJJ vad gott,,, )

Harligt med nojda familjemedlemmar!!!

Fodelsedagsbarnet ar ocksa nojd, god mat, god tarta och harliga presenter!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
12/16/13, 3:10 PM
#25

Vad mysigt det låter Shia - kalas-mys. Själv har jag nu landat igen. Det är så skönt att det går så fort nu förtiden, hatar verkligen att vara upp och ner - tänk att det var det naturliga tillståndet förr i tiden.

Vet ju att det oftast räcker att omfamna känslan och meditera. Tänk att det ska vara så lätt att glömma det där.

Otroulig
12/16/13, 7:41 PM
#26

YIIIIIEEEHAAA! 

Här kommer en som lyckades vibba upp sig på "The High Flying disc" på vägen hem från jobbet. Heja mig 🏆🎈 Jag hade nästan glömt att det var så här underbart häruppe. TJOHO!!🌈

Jag har känt mig pirrigt förälskad, förväntansfull och lycklig över allt som jag VET är på väg till mig. Den fantastiska arbetsplatsen där vi jobbar i kreativ symbios (kom ju på att ett medium redan förutspått detta hehe, så det är ju bara en tidsfråga, och jag veeet ju att det mycket väl kan komma att fysiskt manifesteras i denna stund) Mannen, landet och huset. Det finns ju där. Åhh, jag är så nyfiken på hur det kommer att bli.  

Har lyckats fånga upp en julklapp till idag - det minskar minsann!!

Livet leker!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
12/16/13, 9:06 PM
#27

Goda födelsedagstårtor och high flying disc- GILLA!!!!🥳

Själv är jag just i denna stund så lycklig över min käre make…tänk va, hur han så OFTA kan säga precis vad jag behöver höra för att landa, jorda mig, kunna släppa grubbeltankar o bara omfamna nuet! Tack för det! Och blir så glad över mig själv då, haha, för jag vet ju att vi speglar varann och vi har skapat denna symbios genom att uppmuntra varandra så att det goda i det vi ser i varandra kan växa och växa! COOLT😍

Annons:
[rore]
12/17/13, 8:20 AM
#28

God morgon i tråden!

Och vilken morgon sen🤔

Så går det när jag inte lyssnar på ingivelser😇. Ska bara!! kom före den tysta inre rösten om att jag skulle kolla schemat innan jag åkte i väg.

Trodde att jag började sju. När jag var framme ombytt och klar,, så,,, skulle jag inte börja förrän 14:00

En tyst suck och så blev det bussen hem igen. 

Nåja, nu är jag hemma igen och har några timmar att spendera som jag vill😴🎈

[Kathja]1
12/17/13, 9:08 AM
#29

Det var väl någon mening med det såklart, allt är som det är.

Själv är jag fortfarande ledig, jobbar först på fredag. Idag ska jag nog ta mig till Ullared och handla lite så jag kan börja fixa lite jul-godis, blev sugen på att fixa och dona. Ska även lura med mig Älsklingen ut i skogen, hi hi…så vi kan fixa oss en gran såklart! Cool

Kan nog behöva ha att göra idag, tycker att jag svajar åt alla håll och kanter för tillfället. Cool-lugn ena stunden, ooohhhhiiii nästa, och så helt plötsligt helt upp och ner. Så mediterar jag lite och så är det lugnt ett tag och så drar det igång igen. Bara sådär, helt utan att jag ha vare sig gjort eller tänkt något. Men det är ju bara att hänga med. GalenVåg

[Torahzen]
12/17/13, 10:34 AM
#30

Jag känner mig irriterad, blä! Jag letar febrilt efter något som lyfter mig (som jag tillåter lyfta mig)

Theleonora
12/17/13, 11:04 AM
#31

Då är vi två Tora. Är irriterad på det mesta och jag vet ju att det inte finns nåt art vara irriterad på. :S


[Torahzen]
12/17/13, 11:18 AM
#32

J, egentligen är det ganska futtigt. För vad gör det om 100 år när allting kommer kring…

Theleonora
12/17/13, 11:31 AM
#33

Hihi, jag får ju meddelanden från spotify så fort det läggs till låtar i spellistor jag följer. Igår var det en låt som heter "mind disorted" och idag fick jag "I am". Hur kunde spotify veta det ;)

Måste tillägga att det här är techno, house-låtar och ingen meditationsmusik :)


[Kathja]1
12/17/13, 11:46 AM
#34

Jag har bestämt mig för att det är en massa snurr i energierna och lite svårt att hänga med i svängarna bara. Kan ju iaf inte se att jag har gjort, fokuserat eller tänkt något som skulle göra dessa svängar. Skulle vara lite hormon-hej-och-hå i så fall. Jag försöker iaf att bara andas och krypa in i mitt hjärta då och då - där hittar jag alltid en glödande känsla av kärlek, harmoni, lycka och tillit.

Annons:
SHIAWASE
12/17/13, 11:48 AM
#35

Godkvall alla!! Var in och laste i morse ( sjalvklart!!!) men fick sa mycket annat att sta i ,, sa det blev inget skrivande,, Nu ska jag fixa MAT,,

Hade jattebra fodelsedag i gar ( 6-aringen),, alla glada och nojda,,

Den har veckan ar ju hektiskt som vanligt,, nasta blir lite lugnare~~~

eller lugnare!!!  vinterlovet borjar den 26:e december ~~ (jul ar ju ingen helg har )   dagis ar ledigt fr. o m 29:e till 3:e  (Har ar det helg Januari 1,2,3 ),,,,, Skolorna borjar den 6:e( tror jag~~)

men, men ,, Nu maste jag fixa mat,, kikar in senare~~~☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
12/17/13, 12:23 PM
#36

Springer in o ut här o vinkar hej, full rulle idag! Tittar kanske in ikväll igen - kanske inte- jag bad maken köpa bubbel till ikväll😃,efter föreställningen,vid 21 kanske-  DÅÅ ska jag bara släppa allt jobbtänk för nån dag iaf🌊 

Jag har sånt behov av att knyta ihop säcken såhär i slutet av året, inom mig, dra ner på allt - samtidigt behöver jag göra en rejäl grovplanering inför nästa år ( jobbmässigt) , aaa, jag är inte alls där i energierna än! Ibland säger allt neeeeej inför att planera🤪Bara lita på att jag kommer hitta dit, allt ÄR….jag vet ju samtidigt att om jag skjuter hela tiden på allt så blir jag superstressad i januari och känner mig oförberedd🤐

Ha en fin tisdag o släng gärna en blommig tanke till oss ikväll🌺

( pssst, jag snorar idag, dripp dropp…attans så opassande…)

[Torahzen]
12/17/13, 1:48 PM
#37

Jag åkte hem på lunchen, känner mig inget bra. Förkylningen släpper inte och jag har fått lätt feber 38,1.

Theleonora
12/17/13, 2:08 PM
#38

Jag är fortf hemma från jobbet, för sjuk. Kunde inte ta mig upp imorse. Måtte det släppa nu!!


Lunaliahundar
12/17/13, 3:51 PM
SHIAWASE
12/17/13, 11:01 PM
#40

Godmorgon!! Och krya pa er alla ni som ar hostiga eller har andra krampor❤️

Har ar det kallt,, pratades t o m om att det skulle snoa,, men det verkar det inte gora,,,men tempraturen kommer inte ens ga upp till 10 grader i dag,, brrr🥶

Pa hogstadiet (aldsta dottern)har de skoluniformer, tjejerna har kjol,, och ar barbenta! De far inte ha tights eller liknande under kjolen…

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Cahira
12/17/13, 11:08 PM
#41

Negativ sorg vände just till positivt hopp! 🌈

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[Kathja]1
12/17/13, 11:12 PM
#42

Positivt hopp är bra! Njut av känslan.

SHIAWASE
12/17/13, 11:16 PM
#43

☀️ later bra Cahira,,, harligt nar det vander🌊

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Cahira
12/17/13, 11:17 PM
#44

Har känt mig misslyckad som insett att vi är fel hem för båda hästarna. Men har äntligen fått igång en plan som jag ser fram emot jättemycket!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

SHIAWASE
12/17/13, 11:22 PM
#45

🙂🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
12/18/13, 7:18 AM
#46

God morgon! ♥
Den här sidan på Facebook sprang jag på nyss. Har bara snabbt hunnit ögna lite eftersom jag strax ska iväg. Men verkar väldigt intressant och inspirerande 🙂
https://www.facebook.com/MindMadeMadness


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
12/18/13, 9:25 AM
#47

Cahira  -Släpp känslan av att du är misslyckad! Inget är någonsin fel, allt är alltid som det ska vara och allt har sin tid. Du skulle bara ha dem den tiden du har haft dem. Det är bara vi som tror att saker ska bli på ett speciellt sätt och sedan blir besvikna för att det inte blev som vi trodde. Men Gud gör aldrig fel. Allt är som det ska vara. Alltid.

En annan sitter och morgon-myser. Fast idag var det lite annat än vanligt. Vaknade med huvudvärk, gör det i perioder, satte mig för att samla ihop mig med lite te och meditation. Kom in i mys-stämning och hittade en gigantisk känsla av kärlek.

Men plötsligt kände jag mig, och gör fortfarande, som att jag är full. Lite läskigt, men lite trevligt också, hi hi. Pirrar i armarna och benen och känner mig sådär löjligt nöjd, tillfreds och lycklig. Får säga att detta var en helt ny upplevelse - sitter nu bara och njuter av den och mitt nu.

Annars ska jag idag klä granen, göra köttbullar och lite mer jul-godis, får passa på medan jul-fixar-känslan är på besök. Men det får nog bli när jag har landat igen.

Cahira
12/18/13, 9:32 AM
#48

#47 tack :) 

Jag hade en huvudvärk från april tills nu som visade sig vara magnesiumbrist. Magnesium behövs för att slappna av muskler så om man har spänningshuvudvärk och migrän kan det vara magnesiumbrist.

Och domningar kan vara B12 brist. Skönt att du känner dig lycklig iallafall! 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Theleonora
12/18/13, 9:42 AM
#49

Imorse vaknade jag lite mer förkyld än mån-tis, hmm. Jag som trodde jag skulle vara frisk och på jobbet igår. Nu har jag varit förkyld, det började förra måndagen och jag stannade hemma från jobbet torsdag tills nu. Känns som att det är något jag måste släppa men kör en liten jojo-lek just nu :). Har sen i måndags känt ett lugn inom mig vissa stunder så jag tror jag bara behöver stabilisera mig. 

Tog faktiskt magnesium och omega-3 innan jag skulle sova igår, kan känna nåt pyttelitet i huvudet, har haft lite som kraftig migrän på vänster sida de senaste dagarna. 

Aja, vila på det så blir jag bra!


[Kathja]1
12/18/13, 10:00 AM
#50

Klart att det bli bra, det är alltid bra med eller utan huvudvärk. Men tack för tipsen! Jag tror att jag får ont i huvudet när jag blir rastlös, med andra ord när jag inte är helt nöjd med mitt nu utan vill till något annat. Men Szirius - du kan ju detta med kroppen  -vad står huvudvärk för?

szirius
12/18/13, 12:57 PM
#51

#50 HA! Jag kan ju det😉….ofta att man pressar sig…kan vara självkritik inbakat…motstånd mot nåt helt enkelt, så helt i fas med din upplevelse. Rastlöshet är ju ett annat ord för en slags frustration som har med en viss situation att göra, som kan sätta sig i huvudet.

Jag tycker att de enkla, ledande orden från Tolle löser upp mkt för mig när det blir kramp: förändra situationen, lämna situationen eller acceptera situationen.

Meditera på det, kom fram till vad som är rätt lösning för dig och släpp🎈

( sen finns det självklart massa olika anledningar som vätskebrist, matutlösande huvudvärk, legat snett på natten, brist på flöde i kroppen (aktivitet o rörelse etc. )

szirius
12/18/13, 1:00 PM
#52

Kathja, jag får väldigt ofta den där berusningskänslan nu för tiden☝️!  Jag får gåshud, som en ström genom ryggraden och sen är jag helt yr, lullig, glad, kär, ja som full helt enkelt, går omkring med ett leende på läpparna och tycker att allt är mysigt, kan sitta i flera timmar.

[Kathja]1
12/18/13, 3:55 PM
#53

Trodde väl att det berodde på just det är. Jag vet ju vad jag ska och kan göra, så just nu är det mest acceptera och gilla läget som gäller. Vila i tillit och vetskapen om att allt har sin tid.

Men det är svårt att vara nöjd när det där tåget tutar i fjärran, igen.

Otroulig
12/18/13, 6:09 PM
#54

Apropå magnesium..har fått för mig att om man mediterar eller jobbar mycket med sig själv, så kan man lätt få brist på detta. Om jag nu kommer ihåg rätt. Bra dagen efter har jag för mig också…

Jag tror bara att det är fredag - hela tiden 🤪 har väl siktat in mig på ledigheten. Borde kanske känna mig lite stressad - för det är så mycket som praktiskt ska gå i lås till på fredag. Men lullar glatt vidare och tänker att det löser sig 😎

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/18/13, 7:06 PM
#55

Jag får väl köpa mig en burk, ska till Apoteket i mon i alla fall.

Annons:
Otroulig
12/19/13, 6:50 AM
#56

GOD MORGON🎈🌺

Jag älskar såna här mornar. När man vaknar och känner sig alldeles ny! En helt nollad energi hade jag i alla fall i morse. Lite som en oskyldig bebis. Det blir så mycket lättare då att leda den uppåt framåt.

Ha en härlig dag alla!

Ps. Förresten måste skvallra 🤐Skogshumblan som hängde med oss här ett tag har fått fast jobb, som var det hon önskade. ❤️DS

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
12/19/13, 8:56 AM
#57

Ah! Grattis Skogshumblan!🎈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
12/19/13, 12:36 PM
#58

Hej hopp, här är en som inte kunnat sova inatt. Inte maken heller, han klev upp 5 och började jobba😮. Det pyr o ångar i skallen, mkt tankar på saker jag läser om nu….genom och ut, genom och ut 🌊- väldigt spännande att se var detta landar….alldeles säkert på en underbar plats🙂

Tack för fina tomtar🤗

Känner ingen julstress alls - maken❤️ kom på den helt fantastiska idén att vi beställer hem mat på juldagen( vi blir typ 18 här då)  - tjohooooo så lättad jag blev….för sååååå kul är det inte att rulla köttbullar och skala potatis🤐. Jag tror att det knappt blir nån skillnad i pris heller. Så nu kan jag bara fokusera på det jag tycker är KUL - julbakning o godis🥳

Klappar är det bara sonen som får ( + kompisar men de är klara redan) , det fixar jag på en timme när jag är i stan. Handling blir till helgen. Skura o bädda rent den 23:e, vilket oxå bara är mys

linnease
12/19/13, 12:51 PM
#59

Sovit skumt ett par dagar med! Lååång tid att somna, vaknar massa gånger o lång tid att somna om, och sover totalt jättelänge för att bli utvilad bara för det, elva-tolv timmar.

Ganska intressant däremellan, drömmer massa och ligger och processar vibbar när jag är halvvaken däremellan. Kommer som åt andra vibbar än dem på dan när jag är vaken. Hm, kanske därför då. Men lite jobbigt, bara de lägsta vibbarna då.

[Kathja]1
12/19/13, 12:58 PM
#60

Jag försöker också att glida med i allt och hitta vägen som leder till "må bra"  - jag ska jobba i helgen så jag har inte så mycket tid att fixa det som ska fixas, men allt löser sig. Har tre barn av fem hemma och så kommer min mamma med fru på juldagen, julafton ska vi åka till Älsklingens syster. Känns helt okej, även om jag brukar gilla att vara hemma.

Har laddat ner Karl-Beril Jonssons Julafton så vi kan mysa med den när vi kommer hem på kvällen.

Annars försöker jag att hitta bra känslor i att jag strax ska åka till jobbet på APT (möte) - regnar ute och hade gärna stannat hemma hos Älsklingen och hundarna. ´Men jag är ju snart hemma igen.

SHIAWASE
12/19/13, 1:10 PM
#61

Har fixas inte sa mycket i ar~~~ 🌺

dels tidsbrist och brist pa lust,,, julklappar och lite mat,, men ingen storhandling eller storbak~~~ Forsta aret pa lange som jag inte har akt till Ikea for att handla julskinka etc…

Har gar ju barnen i skolan den 24:e och 25:e , lov borjar den 26:e,,,,,,

Men det kanns helt bra!!! Harligt att kunna anpassa julbestyren efter sig sjalv, hur man kanner det:))

Nasta ar, kommer jag ju ha Ikea pa cykelavstand,, sa da blir det lite lattare~~☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
12/19/13, 1:13 PM
#62

Haha, jag försöker ladda att gå till affären o köpa baksmör, har INTE gått hittills att slita sig från dator, brasa o kaffekopp😇. Och nu har jag snart lektion. Det får bli i em. Men hu så hemmakär jag är när det är varmt inne och kallt o grått ute🤐

Annons:
szirius
12/19/13, 1:16 PM
#63

Ja, intressant Linnease…drömmer också väldigt intensivt.

Min kropp är inte med mig riktigt. Därför jag bara vill sitta vid brasan. Stel o värk…tog nog ut mig i tisdags…och den här blötkylan kryper in i benen tycker jag ….önskar mig en piggare, skönare kropp- hipp hipp!

[Torahzen]
12/19/13, 1:32 PM
#64

Jag har jobbat några timmar idag för att göra jul. Konterat fakturor och städat undan lite smått. Jag är inte kry än men nu har jag långledigt fram till 13 januari!

Nu ska vi möblera om lite här hemma för att få plats med släktingarna till jul.

szirius
12/19/13, 1:38 PM
#65

OMG så skönt Torah, med så mkt ledighet! Det kan du behöva så att du kryar på dig🤗

[Torahzen]
12/19/13, 1:56 PM
#66

Jag behöver nog vila upp mig efter julen då morfar (min pappa) och svärmor med make, kommer hit.

Jag önskar mig en rolig och trevlig julhelg!

szirius
12/19/13, 5:27 PM
#67

Det blir nog toppenbra Torah🙂. Du har ju 2 veckor på dig sen att vila ut!👍

Nu har jag varit i stan och vad SKÖNT att komma hem igen, haha! Så mkt folk😮. Här kör de rea INNAN jul, så folk drog o slet i grejerna, tur att jag bara skulle in o ut i affärerna🤐, det blev nog ändå för mig med 2 h😴.

Jättejättevackert ute! Ingen snö än men sådär tjock frost på allt, otroooligt vackert med de svarta stammarna i skogen och så trädkronorna i gnistrande is!

NU ska jag peppa med Abe och matlagning/bakrace i köket! Yes! Tända ljus o mysa. Huset är varmt för vi har eldat hela dan❤️

Medan lussedegen jäser sedan ska jag nog ta mig ett bad🌛

Otroulig
12/19/13, 6:57 PM
#68

Är fascinerad av hur lätt det är för mig att hitta en underbar vibb i bilen på vägen hem. Det går automatiskt nästan. Idag var det pirr och lycklig  förväntan som kom. 😃 Nice!

När jag kommer hem så är det oftast matfix, promenad med hunden, kanske handla nåt och sen är klockan åtta. Då brukar jag fastna här i soffan vid datorn och gör inte så mycket mer. Det är helt ok. Nu när man är långledig blir det ju lite annat. 

Men just idag känns det som att jag har lite inspiration - så vi får se vad det blir.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
12/19/13, 8:46 PM
#69

Näe nu har jag bläddrat igenom alla inlägg till november förra året och hittar inte. Visst hade vi väl en tråd eller flera med länktips? Typ videos, seminarier och sånt 😮
Hittar verkligen inte. 
Den här har ni säkert hört/sett, men den är så enkel och självklar och ibland behöver man påminna sig 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
12/19/13, 9:51 PM
#70

Ingen aning, här råder det ju viss anarki, men önskan är skickad så den dyker nog upp.

Vi fastnade i serien The Fall idag, samtidigt som jag roar mig med att känna hur puzzelbit efter puzzelbit faller på plats i livet. Inte så där så att det går att se, men det känns. Är en cool känsla. Sitter mest och myser.

Skojade med Älskligen om det innan, tänk när folk frågar oss hur och vad vi gjorde för att förverkliga våra drömmar och vi svarar  - Vi bad till Gud, hade tillit till att allt är som det ska vara och så tittade vi på mängder med tv-serier.

[Torahzen]
12/19/13, 9:52 PM
#71

Det finns ju värre saker än TV-serier 😂

[Kathja]1
12/19/13, 9:57 PM
#72

Eller hur! Lite annat har vi kanske gjort, men det kan man inte berätta för vem som helst, hi hi. (kunde inte låta bli!)

[Torahzen]
12/19/13, 10:16 PM
#73

Enjoy! 😉

linnease
12/19/13, 10:30 PM
#74

Hihi, jag med! Tillit och mängder av tv-serier 🤗❤️

SHIAWASE
12/19/13, 10:49 PM
#75

Godmorgon!!

Hog aktivitet har nu,, jattekul☀️

Inatt har jag dromt otroligt mycket,,,, kommer oftast inte ihag mina drommar, men den har kommer jag ihag i alla fall bitar av,,, kanske skriver i dromtraden senare🙂

Underbart Tora med langledighet!!🌺~~

Ha en bra fredag alla:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
12/19/13, 11:10 PM
#76

Hej Shia👋🤗

Åååh, jag tar gärna emot serietips👍, vi kollar på " weed" just nu. Finns ju inget bättre än att maratonkolla serier…😍

Annons:
szirius
12/20/13, 12:36 PM
#77

Var är alla idag då? hallåååå #eko#

Dippade rakt ner i backen igårkväll då jag fick veta en sak, kom inte loss, drömde mardrömmar o vaknade på en låååg disc…lite bättre nu men…

Julen är tusen känslor för mig, så starkt förknippat med familj ju….det är bara att följa med🌊

Min dator krånglar, jag som ville kolla på Abe-klipp o höja vibben men det finns inget ljud nu🤔…ska snart in till stan igen, mathandling, bankärenden, besök hos 2. Alltid dubbelt det där, tänker att jag vill ta allt när man ändå åker in, men jag är ju samtidigt känslig för för mkt intryck…balans balans du kära🌈

Maken har ledig fm så här går dataspel varma…jag har aldrig fastnat för det, vet ju att Linn gillar…jag tyckte typ att super mario var kul men det var ju länge sen haha. Maken spelar sportpel😴

Men vill ha nåt KUUUL att göra dessa dagar!

[Kathja]1
12/20/13, 2:09 PM
#78

Jag är allt här… sitter och peppar inför att jobba i helgen. Trodde att lönen skulle komma i dag, men icke, så nu omfamnar jag insikten om att jag får vänta med att handla till på måndag. Ingen större fara, hinner med det jag ska hinna med iaf. Var väl mest en bekräftelse på att jag inte ska planera saker utan gå på känslan allt eftersom istället. Blev en timme på soffan med man och hundar istället. Har fortarande ont i huvudet, tredje dagen nu, men det ger sig väl det också.

Tillbringade förmiddagen med att förundras över vad människor uppfattar saker och ting olika - jag hade i ett forum där vi skulle snacka prissättning  gentemot kunder/klienter och hade där skrivit "klienter vi drar till oss"  -och vips var det något negativt. Fattar et fortfarande inte, men tänker att det väl var en kvinna som inte ville höra att hon skapade sitt eget liv.

Nu ska jag iaf kissa av en hund och sedan är det dags att packa väskan och åka och jobba en sväng… Men hemma redan på söndag kväll och sedan ledig i nästan tre veckor. Så livet är ganska gott i alla fall.

[Torahzen]
12/20/13, 2:31 PM
#79

Halloj! Jag tittar in en snabbkik. Min pappa har kommit så nu har jag inte lika mycket tid till dator. Och imorgon kommer farmor och farfar. Pappa kom med dåliga nyheter så det kändes tråkigt men jag hoppas att det löser sig.

Kanske ska vi baka pepparkakor idag om lillan vill.

Ha det så bra!

SHIAWASE
12/20/13, 2:55 PM
#80

Godkvall pa er!!🙂Jag har ocksa mycket i helgen,,jobb och annat:)~~~

3 veckors ledigt later ju fantastiskt Kathja!!! ~~~

Och Tora,, du far besok och fullt upp,,se till att ta nagra snuttar av "egen-tid" emellanat^^ men mys av umganget ocksa:)❤️

Och alla andra, vare sig ni har julbestyr eller inte sa njut av stunden✨

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
12/20/13, 4:07 PM
#81

Lite trött här idag, sovit så konstigt halva veckan. Och kommer släkt ikväll, nya imorrn, ska träffa en vän på söndag, sen inget på måndag, och sen jul med mera släkt.. Så jag tar igen mig lite innan det drar igång 🙂

Otroulig
12/20/13, 4:46 PM
#82

Har just kommit hem och känner mig skönt trött efter en intensiv jobb vecka. Fick en härlig julavslutning på jobbet med blåsorkester som spelade jul låtar och en härlig jul smörgås. 👍

Egentligen skulle jag vilja sova lite middag och sen bara dra omkring och fixa här hemma - men är bortbjuden på födelsedags kalas och det blir säkert trevligt. Det är alltid supergod mat och dricka där och ca 20 pers, där fler är såna jag inte träffar så ofta. Så det ska bli trevligt - bara jag kommer iväg. Hennes hem är så vackert och smakfullt oxå - så jag kanske kan hitta lite inspiration!

Sen är det ledigt till den 2 Januari (jaa jag ska jobba lite hemifrån den 30 men det räknas inte när man kan sitta i sin sköna soffa och pilla med filer.)

Ha en skön fredag kväll alla.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/20/13, 7:06 PM
#83

Jag sitter på jobbet sådär underbart omottiverad. Konstaterade att snart är alla mina pojkar iväg här ifrån, känns bra, önskar att jag inte fick några nya - dags för en ny fas i livet. Sakta men säkert börjar bitarna att falla på plats, inget som syns ännu, men det känns.

Har fått lite idéer till en ny föreläsning - skulle vilja hålla den i Göteborg och Falkenberg - alla får komma, gratis inträde och donera en peng om du anser att det är värt det. Får väl se hur det blir, känns iaf bra att tänka på det…

Annons:
szirius
12/20/13, 7:55 PM
#84

Härligt Kathja. Säkerligen har det, som allt alltid😉 med att göra hur man själv vibbar, men jag märker iaf att varenda gång jag lyckats släppa tanken på att tjäna pengar och jag gör nåt framförallt med HJÄRTAT och för att glädja andra, så vips får jag mkt mer än jag nånsin fått då jag haft ett "skav" i pengatanken. Verkligen intressant. Sinnet är ur vägen och då öppnar jag mig tydligen för att ta emot mkt lättare….

Så min direkta känsla är att om du verkligen bara kan släppa tanken på att det ens ska gå runt🎈 (du lär väl hyra lokal kanske) utan mest se det som en spännande grej att göra för din egen utveckling - så kommer det fjonga till bland de där donationerna🙂 -fast det är ju inte viktigt😂

Mitt humör vände ( nähäää, va OVANLIGT att jag svänger va😃) och har haft det himla himla trevligt på stan. Jag gillar att umgås med gamlingar, jag. Jag blir lugn, hamnar i samma takt som dem, allt får ta tid. I affären var jag i full tillit o bara plockade ner allt jag var sugen på, ooops så dyrt det blev😛, maken blev lite blek, hehe, men idag fick JAG stå för tilliten för oss båda❤️. Har sköna vibbar att det ordnar sig🌊 Och jag kunde inte låta bli att tänka att han kanske planerar värsta värstingjulklappen till mig, sådär i hemlighet🎁, vaddå DRÖMMA kan jag ju..

Jag har lyssnat flera gånger på olika klipp om  30 dagars challenge och känner mig dragen att testa…och tänker hela tiden att jag ska börja " i morgon"…varför skjuter jag på det egentligen? Jag är ju övertygad om att jag skulle må tiptopp av det! Jaja, en dag kommer jag säga NU!

Kathja - ha en snabb toppenbra helg på jobbet!🤗

Linn - gå och lägg dig!😴

Torah- njut av besök!🤗

Shia - jobba lagom o njut oavsett!✨

Otroulig - trevligt kalasande!🥳

Hoppas jag inte glömt nån nu….puss på resten av er också!

Minney
12/20/13, 7:57 PM
#85

Sitter ensam, men känner mig inte ensam. Det är skönt!

SHIAWASE
12/20/13, 9:07 PM
#86

Szirius🤗

Minney, later ju harligt, kanslan att vara fullkomlig med sig sjalv❤️

Har ar klockan 5 just nu, har varit uppe en stund, maste klara av lite jobb innan klockan nio. MEn forst lite kaffe, och varme,,,

Har ar det KALLT,,,, -1 grad ute nu, vilket betyder KALLT inohomhus ocksa,, men nu ar kaminen igang sa det blir varmt och skont atminstone i vardagsrummet:)

Ni ar val vakna ett tag till , sa jag kikar in har lite medans jag jobbar, sa jag hoppas att ni ar har inne sa har pa fredagskvallen🌛

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
12/20/13, 9:28 PM
#87

Jag är iaf här i krokarna… Sitter på kontoret och filurar, skulle gärna sitta här till på söndag tror jag. Men uj vad jag mår bra, förutom att jag nyss tryckte i mig två tunnbrödsrullar med ost, var visst en för mycket, nu mår jag lite tjuv-tjockt.

Jag har appropå mat upptäckt hur har har börjat att längta efter mer nyttigheter, kan fastna i raw-food-recept och annat spännande, men än så länge så äter jag det jag brukar äta. Tycker att det är såååå trist att laga mat nu för tiden. Har oxå upptäckt hur jag när jag äter något direkt onyttigt så får jag svårt att svälja. Låter ju helt galet men jag har testat vid flera tillfällen och vanlig mat funkar fint, tar jag en godisbit känns det super underligt.

Tänk att ni har det så kallt Shia, vi har ju en massa plusgrader, det blir ingen vit snö detta året inte. Men en regnig och grå en. Fast just nu är det nästan på stjärnklart kunde jag konstatera då jag var ute en sväng för att stänga köket.

MissInAction
12/20/13, 11:24 PM
#88

#84 szirius,
vad är det för 30 days challenge? Tell me more! Låter intressant och nu har jag en utmanande månad framför mig ändå 😛

Just det, runt förra julen började jag ju läsa The Magic och kom väl en bit tills vi hamnade på jobb-kapitlet, då kom jag av mig eftersom jag inte jobbade då eller ens något i närheten av jobbade. Ska nog titta vad mer det finns i den 🙂

Annars är jag förvånansvärt lugn just för tillfället. Har nog inte fattat än att han är i Indien nu, om allt har gått enligt planeringen! Ingen aning om hur mycket kontakt vi kommer ha, han önskade mig god jul och gott nytt år, och jag känner mig ömsom rastlös, ömsom trygg. Längtar ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
12/21/13, 12:10 PM
#89

God morgon finingar!

Det var trevligt igår - och hon hade skaffat så mycket coola möbler. Fick  inspiration. Precis som jag ville 😉. Bla hade hon två bord med grova gamla plankor. Ett var ett soffbord och som ben var det gjutna gamla hjul. Skit snyggt. Jag har ju funderat på att bygga mig ett soffbord, så det kanske är nästa projekt!

Inatt har jag vaknat två gånger av muskel kramp, först i foten och sen i ena vaden, ojojoj vad ont det gör. Stackars grannen undrade nog varför jag stönade så. Tur att det går över på nån minut. 

Idag ska jag dra mig ned på stan och hitta de sista julklapparna. Kanske leta lite recept på sill inläggningar och starta upp sill fabriken 🙂.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
12/21/13, 12:33 PM
#90

Idag har vi soooooooooooooooooool - vilken känsla! Underbart☀️

Jag pular på i lugn och ro. Ska snart röja övervåningen🌊. Sonen har skolavslutning idag, men inget uppträdande eller så, utan bara julpyssel o fika så inget för andra.

Ikväll får vi besök som övernattar, en trevlig filur som bor i Polen🙂, han får ingå mitt i julstöket med bakning o godistillverkning ikväll, men det gör han nog gärna😃, han var här i fjol också- det hade jag glömt bort😇.

Vi glömde att köpa gran igår😮! Det är ju mysigt, men inte helt nödvändigt…få se om jag tar en tur in idag, eller det får vänta till måndag, eller det får vara helt.

Annons:
linnease
12/21/13, 2:11 PM
#91

Så trött idag… 😴😴

linnease
12/21/13, 2:14 PM
#92

Gillade dagens Daniel Scranton förresten 

http://danielscranton.com/channeling-ophelia-your-restrictions/

Otroulig
12/21/13, 2:59 PM
#93

Jag gick in på you tube för en slumpmässig guidad meditation och hittade denna som oxå tog upp just det här med begränsningar som vi skapat.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
12/21/13, 3:02 PM
#94

Linn, jag har inte gjort ett smul av vad jag hade tänkt idag. Har mest bara softat i soffan -  men det var väl meningen då. Kan sträcka mig så långt så att jag ska ta mig ett bad. 🙂 Årets mörkaste dag - Nu vänder det 🥳☀️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
12/21/13, 7:03 PM
#95

Ååh, najs med mer ljus snart. När shit, vi hade besök här idag men jag var tvungen att gå o lägga mig o sova. Ska se om jag lyckas kolla på en film nu eller nåt.

linnease
12/21/13, 8:07 PM
#96

Teal Scott är live online precis nu! Började för tre kvart sen, jag snubblade in på det för en kvart sen. Cool! Och den första frågan jag hörde var om utbrändhet!! Cool!!🥳

MissInAction
12/21/13, 8:11 PM
#97

Ooops jag skrev ett inlägg här, fastän jag tänkt skriva det i en annan tråd. Edit, blablabla 😞🤪


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Theleonora
12/21/13, 8:14 PM
#98

Linn, har du länken?


Otroulig
12/22/13, 4:45 PM
#100

Läser här och på FB om alla som pysslar och jular till det. Jag har inte kommit in det suget än. Det brukar vara så. Lagom till Juldan börjar jag känna ett behov. Haha, lite sent då. 🤪Sen vet jag inte - förra julen pysslade jag och pyntade..inte en enda person kom förbi…nu VET jag att jag ska ju göra det för min skull 🙂 men…jag känner inte något sug - så då får det vara. Har inte ens dammsugit  - det ligger högar med hundhår, men för mig spelar det just nu ingen roll. Allt är bra 🌈

Mediterade lite för några timmar sen och det kändes som att nåt släppte - nåt motstånd, jag kände mig fri och lätt 🌈 härlig känsla som sitter i.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
12/22/13, 6:33 PM
#101

Hallåååå var är ni alla - jag har trååååkigt! Har i alla fall slagit in lite julklappar nu. Hunden ligger och grymtar..vet inte vad han vill…får väl ta en prommis till då 🐶 Sen får jag väl slå på TV:en..det var väl nån vecka sen…

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
12/22/13, 6:55 PM
#102

Jag skrev ett inlägg nyss till dig min kära och så dog internet o jag fick vänta 20 min!

Huvudsaken är ju att du känner att allt är braa🌊, eller hur - för precis, pyssla ska man ju bara göra om man har lust o feeling, så om du nu får det på juldagen, köör - det är ditt liv darling🥳

Själv har jag njutit konstant sedan jag vaknade, haha! Julmusik, köttbullerullning, mozartkulor, glöggfugde, paketinslagning, grönsåpeskurning, mmmmm🌛De här dagarna INNAN jul är ju de bästa tycker JAG, själva julafton, då är ju allt klart liksom😴

Cahira
12/22/13, 7:10 PM
#103

Today I shall face my fear! 🌈 Håll tummarna att jag inte hamnar på sjukhus. 🤐

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

linnease
12/22/13, 7:19 PM
#104

Håller tummarna!! ❤️

Jag har varit på stan och träffat min världens bästa filosofi- och spiritualitets-snackar-kompis och dessutom hittat ett par fina tröjor, så bra dag 🤗

Annons:
Otroulig
12/22/13, 7:53 PM
#105

Cahira, hoppas du klarade gå igenom din rädsla och klev ut starkare än nånsin. Fina Szirius, puss på dig. Jag skulle vilja ha pyssel lust, VILL BÖRJA LEVA! Så känns det just nu… Börjar tröttna på denna koma-vila-softa tid.. Men allt är ju som det ska, så det är ju bara att gilla läget.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
12/22/13, 8:08 PM
#106

Lycka till Cahira!

Jag känner som du Otroulig, jag är så trött på att lata mig. Vill leva, vill vara kreativ, vill vara jag!! Vill till gymmet liksom, undrar om de har stängt av mitt kort. Vill skapa, vill leka, vill älska!! Åh älska!! Vara kär!! Åh pirr!! Åh livet!!! Nu nu nu!❤️


Otroulig
12/22/13, 9:34 PM
#107

OBS om ni som har mej som FB vän, klicka för allt i världen inte på den filmen som det står att jag gillat. Nåt skumt med den!!!! Florerar nog över allt tror jag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/22/13, 11:17 PM
#108

Nu är vi på väg till Landvetter för att hämta dottern vid flyget. Vi kom iväg sent för jag somnade gott på soffan och älsklingen missade tiden. Sen tänkte jag testa gps-en i den nya telefonen… Och plötsligt körde vi på en väldigt liten grusväg i mörka natten. Spännande värre! Men det var visst en bra väg för det går fortare än det har gjort någon. Och snart får jag pussa på min snutta.

Minney
12/22/13, 11:42 PM
#109

Åh vad jag tycker det är svårt ibland att bara släppa utan att oroa sig. Försöker att dämpa behovet av kontroll och det har blivit så mycket bättre, men så bara griper det tag i mig och då går nojorna igång. Rädslan att misslyckas drämmer till. Och det kan handla om allt verkligen. Men ondigt ofta om bagateller. I mina bra stunder så kan jag bara önska och se att allt är och blir som det ska vara. Men ibland kommer det över mig och då känns det nästan ostoppbart.. Och ändå har det varit en så fantastisk dag. Känns som de gamla mönstrena slåss för att få vara med i min hjärna. Letar efter mitt sätt att hantera det bättre. Men nu ska jag sova. Bra att klottra av sig. Ett sätt:)

SHIAWASE
12/23/13, 12:50 AM
#110

Cahira!! ❤️🌊

Otroulig,, har har inte heller blivit nagot pyssel i aroch jag later det vara sa,,, Idag ar det helgdag (kejsarens fodelsedag) sa vi tar julklappar och lite mat ikvall,, har stadar ju alla strax innan nyar,,, och jag har inte haft tid med nagon stadning,, sa det ser ut som vanligt🌺

Imorgon ar det skola och jag ska ivag pa moten ~~

Minney! Bara att du ar medveten om att allt ar som det ar och det ar BRA, det kan aldrig bli fel~~~ ar ju ett storsteg framat,,, sedan att man faller tillbaka i radslor, oro, kontrollbehov,, det gor vi alla till och fran, men nar man kommer pa knepet sa kan man ta sig ur det ratt snabbt,, att vara har inne och skriva ar ett av det basta!!

hitta tacksamheten i det lilla gor att vibrationern skjuter upp i hojd, och nar man har hojt vibrationen sa matchar inte oroskanslorna, eftersom de vibrerar pa en annan niva~~~~ 🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Cahira
12/23/13, 1:32 AM
#111

Tusen tack alla för peppen! För första gången var jag inte rädd, men jag red henne inte som planen var. Även om JAG var redo så var inte hästen redo. Så vi tränade lite på marken och det gick HUR bra som helst! ❤️ Varit på ett litet moln sen jag kom in. ✨

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
linnease
12/23/13, 9:32 AM
#112

Åh så kul att höra! Jag är supernyfiken på hästar, måste nog lära känna dem lite bättre nån gång.

[Kathja]1
12/23/13, 9:40 AM
#113

God morgon alla fina. För ovanlighetens skull har jag en fullspäcka ledig dag. Försöker att chilla i nuet, men vissa saker hade jag gärna struntat i. I kväll ska vi åka upp till Göteborg på kalas, bonussonen fyller 16 år, hade hellre legat kvar i soffan, snackat skit med dottern, ätit förmycket godis och tittat på Love Actually. Men det får bli sent i kväll efter kalasandet.

Sitter iaf just nu och kör mindfulness för fullt genom att måla naglarna. Känner mig för övrigt som att det har dragit igång en tornado inombords - lite så där håll i hatten så jag inte blåser bort. Men det känns mest spännande, förtänk vad som kan uppenbar sig när virvlet har lagt sig.

Puss på er alla sötisar. PussmunPussmunPussmun

Otroulig
12/23/13, 11:26 AM
#114

Så roligt Cahira att det gick bra!

SÅ härligt när man följer flödet med djur - för det handlar ju så mycket om förtroende där, tillit. Precis som i livet ❤️

Fick för en stund sen en svag känsla av offer tänk, att det var synd om mig. Jösses vad det var länge sen!! Och det gav mig en tankeställare. Det är ju JAG som skapar mitt liv. SÅ det verkar som att jag ska tröttna på denna vila-koma-slöa fas för att sätta igång och verkligen skapa. Här blir ju inga barn gjorda  genom att pilla sig i naveln och surfa på nätet😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
12/23/13, 1:50 PM
#115

🙂

Här är fixa pynta städa duka fixa gran laga mat idag hos mamma, massa folk på ingång imorrn. Och som vanligt skulle vi inte ha några julklappar till de vuxna, och som vanligt hittade jag ett paket till mig när jag la in dom under granen :) ✨

Otroulig
12/23/13, 2:13 PM
#116

❤️ gulligt Linn. Visst är det roligt med paket!😃 

Jag är känd för att inte kunna vänta. Vi är några vänner som brukar byta julklappar någon dag innan och jag bär snällt hem dom - sen sliter jag upp paketen när jag kommit hem😇

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
12/23/13, 2:52 PM
#117

Huj, idag är jag nån annanstans än dan före dopparedan…haha…LAT - och grymt skönt det också juh! Var uppe sseeeent o sov till 11😴 . Alltid lika kul att gå ner i köket o se hur sonen "gjort frukost"… hehe…..

Har en känsla att ha glömt nåt🤪 eller massor…men vafasen, det är ok. Bestämt mig för att vägra stressa, det är smågrejs kvar här o där men det blir gjort om jag får lust🌊. Känner just nu att jag lika gärna lagar de sista grejerna i morrn, bara tråkigt att sitta hela långa dagen i soffan. Gröt o vörtlimpa blir ikväll, min egen lilla tradition på uppesittarkvällen🌛

Whiskeyn är slut för maken…tänkte cykla o köpa en till honom "i smyg"…tycker han är värd det❤️

NU vet jag vad jag är sugen på! PIANO!✨

linnease
12/23/13, 4:35 PM
#118

Nu ska jag åka o gymma! :) Bestämt mig för att köra på rutiner ett tag för att se vad som händer med kroppen då, gör jag typ aldrig annars.. Så måndag och torsdag blir det! Höll på att glömma idag, nu är det ju jul, inte måndag! 🤦‍♂️🙂 

Mer och mer annan mat drar i mig nuförtiden med, spännande. Skrivit på en lista efter intuition vad kroppen verkligen gillar och vill ha, och den är mer eller mindre vegansk just nu! Intressant. Och typ inge mycket bröd eller pasta heller, nån gång emellan kanske bara. Tror det kommer hända grejor när jag flyttar, nu är det så lätt att äta mammas goda mat som erbjuds färdiglagad varje dag, och mammas mans med massor av kött o korv o kyckling och sånt.. Men har känt att kroppen hellre vill ha annat egentligen.

Annons:
[Kathja]1
12/23/13, 4:44 PM
#119

Vad spännande. Jag dras med åt det hållet men är just nu, eller sedan ett fet-trött på att laga mat, så det blir inte mer än en tanke och ett intresse. Men det är spännande att uppmärksamma kroppens behov och hur även det följer ett flöde.

szirius
12/23/13, 6:29 PM
#120

jag har ju i motsats detta år funnit lust i att laga mat - för första gången!….har skapat mys kring hela grejen, fint i köket, har ofta Abe på, ingen stress bara skönt liksom🙂. Och jag har blivit BRA på att laga mat🏆, gissar att det därför känns extra kul också😉, när man börjar få till smaker o,ja märker att man kan följa flödet även i matlagning o så blir allt gott🌊. 

Jag var vegan ett år Linnease🙂, men jag blev så himla smal😮. Lättare nu, då fanns inte alla alternativ som finns nu. Kommer äta sill i jul , annars veggo, gillar det bättre.

Jag vill prova göra grönkålschips, har sett tips på det lite här o var.

Jag är ju frukt o grönsaksgalning, tycker det är så GOTT, som godis verkligen. Tar ju mkt hellre en stor skål med sallad till myset. Just nu frossar jag i sura satsumas o apelsiner☀️

linnease
12/23/13, 7:15 PM
#121

Åååh grönkålschips! Det är supergott! I alla fall de jag köpte när jag var i Kanada, var kryddade med nån blandning av grejor, typ cashewnötter och kryddor, alla råa grejor, så de fick till nån slags ost-chips-smak. Super!

Hm ja.. insåg nog just att det kommer nog inte landa helt på vegan, mera kanske skifta runt proportionerna på saker jag äter. Kan nog bli lite blandat, men myyyycket mindre kött o bröd och sånt, och mycket mera grönsaker och frukt och rotfrukter o typ quinoa. Och nån bit fisk ibland. Ska bli kul att se vad det blir när jag bara kör på intuition!

SHIAWASE
12/24/13, 12:00 AM
#122

Godmorgon pa er och GOD JUL!

Vi hade ju tomte, och enkel julmiddag i gar, eftersom det ar skola och jobb och vanlig dag idag~~~ trevligt:)🎈

Hoppas ni alla njuter av denna dag precis som alla andra dagar,,,oavsett om ni firar tradtionell jul eller inte jul, eller jobbar eller ar lediga.

Det enda som existerar ar NU.  Just denna stund, ar det enda verkliga , sa njut av erat NU🌺

Sjalv ska jag ivag pa trevligt mote, det ar kallt men solen skiner☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
12/24/13, 12:49 AM
#123

Kram på dig Shia ❤️

Har lagt ned allt julpyntande här, men gjort lite sill. ett bonus med jul är alla kramar man får. Trevligt ❤️ Tar dagen som den kommer. Ha ett trevligt möte!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Cahira
12/24/13, 12:56 AM
#124

Jag blir så glad att läsa all positivitet i denna tråd. KRAM och GOD JUL på er alla!! ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Otroulig
12/24/13, 1:01 AM
#125

God Jul på dig med Cahira! Pussa på hästarnas mular från mig❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Cahira
12/24/13, 1:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#126

#125 Åsnepussar till er alla 😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MissInAction
12/24/13, 2:01 AM
#127

God jul till er alla här inne!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
12/24/13, 2:05 AM
#128

Meh! Jag skrev ju ett längre inlägg! Nåja. Nu ligger jag i föräldrarnas nya fasta bäddsoffa och ska iaf dagdrömma lite till och sedan sova :) God natt och god morgon!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
12/24/13, 8:40 AM
#129

God morgon alla och en riktigt god jul! Ute är grått och trist, inte en snöflinga någonstans men jag har ändå mer julstämning i kroppen än på många år. Jag tycker så mycket om det här huset så jag skulle kunna sitta inne hela julhelgen framför brasan med lite glögg och vara alldeles nöjd med det. Här blir lite folk idag. Mammorna kommer och de stora barnen. Och båda våra bröder. Jag gillar jular med mycket folk! Nu är det traditionell risgrynsgrötsfrukost som gäller. God jul!

SHIAWASE
12/24/13, 9:13 AM
#130

God Jul pa er!!!

Vi hade var julafton igar, med tomte , mat och presenter~~~

Sa idag ar det bara en vanlig mysdag, vilket kanns jattebra!!!

Har i Japan ar julafton en "karleksdag" ,,,, det galler att ha en dejt❤️

Sedan ater man jultarta🎂

Sjalv sitter jag och njuter av ljus och julgran, och tystnad~~~efter ett trevligt mote:)🙂

Sa ni som inte ar upptagna med julfirandet,, titta garna in hit,, i alla fall jag finns har!😍

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
12/24/13, 9:32 AM
#131

God morgon alla fina! Här sitter en annan i soffan och myser, ute regnar det på tvärsen men inne är det mys-pys. Te i muggen, tända ljus, sovande hund 🐶som sällskap - resten av gänget har inte vaknat till liv ännu.😴 Dagens bästa stund, min stund.

Tycker att det är härligt att det blåser så - känner hur all gammal skit bara flyger i väg. 2014 kommer att bli ännu mer magisk och omvälvande än 2013. Om 2013 handlade om att städa ur, lägga grunden och landa i sig själv så handlar 2014 om att skapa drömmar. Det känns i varje cell i min kropp.🥳

Livet är allt bra spännande att leva! Puss på er alla fina. 😍

Otroulig
12/24/13, 11:30 AM
#132

God julaftons morgon/förmiddag på er!

Sitter här med tända ljus, jag med. Har inte ett uns av julkänsla då regnet slår mot fönstret. Jag har bestämt mig för att inte ens julpynta. Men jag har advents stjärnor och ljusnät lite här och var. Lägenheten är nu städad och fin. 

Jag har tackat nej till jullunch hos syrran för jag är proppmätt efter mina köttbulle mackor till frukost och vill verkligen inte stressa. Har lite fix kvar till julbordet i eftermiddag hos brorsan. 

Allt är bra - lugnt och fridfullt. Snorar lite vidare och önskar lite att det stormade rent hos mig med. Det känns som att det sitter lite fast…i natt har jag drömt mycket om att gömma sig..så jag vet inte, det kanske är det jag håller på med.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Otroulig
12/24/13, 11:36 AM
#133

Åh Cahira! En Åsnepusss 💋, vilken härlig julklapp. Ett sånt litet charmtroll ✨

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/24/13, 12:19 PM
#134

Nu ligger hundarna och gnager på sina julklappar, nöjda och belåtna, och vi har magen full av julskinka. Softar framför "Percy Jackson och åskviggen"  lagom mysigt. Ska dra ett varv med dammsugaren inför i morgon tror jag, men sedan blir det inte mycket gjort idag, annat än att kissa hundar och åka till Kungsbacka för att umgås med svärföräldrarna och svägerskan med familj.

Lagom tempo!

Otroulig
12/24/13, 12:54 PM
#135

Härligt Kathja.

Vet inte vad som hände, rullade ned med bilen ett kvarter till lokala blomsterhandlaren och DÄR drabbades jag av julstämning - så nu finns både hyacint och julrosor hos mig. Och köpte ett super läckert jularrangemang i en enmeters högt glas - med julrosor och liljekonvalj - till Jyckens dagis (dvs min underbara vänner)  samt en amaryllis till Brors familj som är värd denna julafton. Nu tillbaks i soffan med kaffe. 

Tack 🌺 för att jag får vara här och bubbla ur mig 💋

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
12/24/13, 2:46 PM
#136

God jul till er alla! Vi har nu ätit lax- och silllunch, fikat hembakta lussekatter och pepparkakor. Nu slappar vi framför tv:n och väntar på Kalle. Sen blir det paketutdelning.

Det känns trevligt och mysigt med lilla släkten här.

Otroulig
12/24/13, 10:08 PM
#137

Åh vad skönt att komma hem, krypa in mysbyxorna och NU "Love actually" Kathja;) God fortsättning alla.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
12/24/13, 10:11 PM
#138

God fortsättning på julkvällen o natten till er alla🤗🌛, härinne var det ju tyst, vilket man förstår, folk är väl fullt upptagna med att julmysa…

Själv känner jag mig lite småmelankolisk…som vanligt efter en fest o huset blir tomt igen…tankarna snurrar vidare i full fart fast det egentligen är alldeles stilla här hemma…🤔 …har nåt skavigt, rastlöst i mig…

Att det är slutspurten på året känns i mig, vill frigöra en massa skräp🎈 som jag fortfarande bär omkring på och starta ny och stark - med nya intentioner✨ Behöver bara komma upp på high flying disc först, för att kunna hitta känslor o tankar som vibbar bra! Tror det är därför jag upplever en liten "stress"…längtar liksom till att bara aaaaaah, landa och få det där flytet igen!

Lite småfrusen och TRÖTT, jag tror jag att jag ska hoppa ner i ett varmt bad….min högsta önskan är att jag ska få sova gott inatt, behöver det verkligen för att klara 2 dagar till fullproppade med folk och prat.

Tack och amen!

Otroulig
12/25/13, 12:11 AM
#139

❤️Szirius

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
SHIAWASE
12/25/13, 12:26 AM
#140

God morgon ☀️

Har har det som sagt varit lugnt i natt🌛 

Sjalv har jag en lugn morgon med gott kaffe,,,,🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
12/25/13, 9:56 AM
#141

God morgon alla fina! Min vana trogen sitter jag i sällskap med hunden och avnjuter en stunds stillhet och en mugg te, innan resten vaknar. Bara jag, älsklingen och äldsta dottern hemma, men om någon timme kommer min mamma med fru och de har med sig bonuspojkarna så nu blir det lite mer liv i huset i en vecka. Ja inte för att min mamma låter så mycket…och hon stannar bara över dagen.

Tänkte på det du skrev Szirius, avslut och utrensning. Har nog aldrig i mitt liv rensat så mycket gammal skit, både i det inre och det yttre som under 2013! Känns bra att det har blivit gjort, men kan ibland halka in i tankar kring "jaha vad får jag för detta då?"  -istället för att bara vara nöjd med att det är gjort, och nöjd med att må bättre. Idag är en sådan dag då tankarna som yr är av slaget  - Jaha, nu är detta gjort, när ska jag kunna se resultatet av det här jobbet då? Ska jag behöva vänta länge? Banne mig så mycket jobb för att må lite bättre. Hmf!

Ja ni fattar. 🤪 Tror bestämt att jag får lägga en stund på att hitta tillbaka till TACKSAMHET.

[Kathja]1
12/25/13, 10:13 AM
#142

Åh, fick mig precis ett frispel på FB! Brukar välja att vara tyst men idag gick det inte. Är sällan det dyker upp saker på min wall som jag inte vill ha är, men dag var det någon som hade delat en bild av en blodig hund om låg under ett säte på tunnelbanan…

Och sedan stod det en massa om att vi måste hitta kvinnan med hunden och allt vad man skulle göra med henne. Helt utan att veta varför kvinnans hund, om det nu var hennes, såg ut som den gjorde, utan att veta vem och hur kvinnan var m.s.o varför hon satt där med en skadad hund.

MEN det vi vet är att någon tog sig tid att ta en bild och sedan sprida den med orden -  vi måste hitta henne osv. När denna personen uppenbarligen satt några få meter ifrån kvinnan vid den tiden. Hallå?!?! Kanske snubben ifråga skulle ha tagit ett snack med kvinnan, eller ringt polisen, eller… Gjort något som hade gjort skillnad. Nejdå det är helt i sin ordning att i stället sitta på sin plats och i smyg ta en bild och lägga upp den på FB med texten "vi måste hitta henne". Snälla rara jag blir så trött!!!

Så, färdig. Åter till jul-myset. 😊

SHIAWASE
12/25/13, 12:18 PM
#143

Har nu avnjutit en eftermiddag i varat SPA i grannskapet ( naturlig het kalla SPA ),,, badat,, suttit i det varma badet utomhus och njutit av solnedgangen med mt. Fuji som bakgrund,, slumrade i badet ca 30 minuter ( i det bad dar man ligger pa varma stenar och vattnet bara ar ca 1 cm,, utomhus,,,)sedan bad inomhus som ar kosyrat,, det bubblar (inte som bubbel bad, utan kolsyra) och ett annat aromatbad,,sedan salt-bastu som ar lag-tempererad , man masserar in sig med salt, som gor huden len och fin,, svettas lagom och skoljer av sig~hmmskont,, vanliga bastun hoppar jag over,,,

Sedan, boklasning, mat och dryck for mig sjalv i restaurant-avdelningen, och sedan cykeltur hem!!!Underbart!🌺Billigt och underbart noje,,,

hade aven en liten meditationsupplevelse i badet dar,,,,,wow! dar mitt pann-chakra oppnades totalt tror jag:))))

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
12/25/13, 12:38 PM
#144

Vad mysigt det låter Shia och vilka annorlunda bad och bastu sätt!

Jag ska nog oxå ta mig ett bad tror jag. Bra sätt att stilla sig själv. Det verkar som att jag behöver det. Är överallt och ingenstans i mina tankar. 

Jadu, kan du skicka över lite pannchakra energier. I snart fem år har det tryckt i mitt pannchakra, nu har det lugnat sig en hel del -ett tag värkte det riktigt. Tycker liksom att det borde hända nåt nångång. 

Vet inte varför Shia, men jag får vibben att du står på randen till något helt nytt 🤪. Nåt fyllt med glädje och väldigt mycket kärlek. 🌈

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
12/25/13, 12:43 PM
#145

Coolt Shia! här händer det också en del i de övre chakrorna. Har lite svårt att formulera meningar och det kommer inte så mycket till mig så en balansering är på g. Skriver mer sen!

Hoppas alla har en skön ledighet!


SHIAWASE
12/25/13, 1:03 PM
#146

Ah!!!Otroulig~ wow!! precis vad jag kanner att jag star pa gransen till nagot!! ,, men vagar inte uttala mig typ~Och jag ar liksom en vibrerande,,, vet inte vad,, men WOW ,,, vad jag vibrerar och hojer mig sjalv,,, ha inte ens tordats (heter det sa??) saga det, men nu nar du namnde det, sa sager jag det,,hela jag vibrerar och vill LYFTA!!,haha,, (men ar ocksa valdigt jordad ,,,, sa oroa er inte for mycket,, jag ar valdigt verklighetsforankratd TACK for att du sa precis det jag kanner VAD, det vet ju inte jag hellerJag kanner en sadan karlek dessa dagar sa jag haller pa att sprudla over,,, aven om det inte ar nagot konkret som jag kan forklara for nagon~~

OCH!!!! Otroulig,, det hander MASSOR med dig,,, ditt panncharkra ar aktivt och du kanner av och marker det,,,, DARAV dina fina inlagg , inputs har!!❤️❤️❤️❤️❤️Sa var nojd med dig sjalv, och saker att just DITT budskap nar ut till de som behover det jsut nu~ (det nar ut till mig i alla fall~ 🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Otroulig
12/25/13, 1:21 PM
#147

💋❤️❤️ din kärlek når ända in i mitt ❤️😍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
12/25/13, 1:41 PM
#148

Massa kärlek till er alla! ❤️🤗 Jag tycker så mkt om att dela alla våras hit o ditfarande…vi är så braaaaa🥳

Jag fick vad jag bad om✨ - en god natts sömn, oj vad jag sovit hårt, vaknade kl 8 , fattade inte att det var morgon - hade inte vaknat en enda gång under natten eller morgonen ( brukar annars iaf höra bussarna) 

 - vilket åter påminner mig om att jag ska öva mer på att beställa bra saker😉…jag är som sagt inte helt trygg i det där med att skapa bilder om känslor o upplevelser…glömmer att be om hjälp av änglarna fastän de ju finns här hela tiden!

Här är det fullt ös i huset, dästa, mätta människor i varje fåtölj…just nu spelar grabbsyskonen gitarrspel via xboxen…rock OMG, jag kryper in i köket en stund😉

Har också massa starka energiupplevelser nu🌊, skriver i låsta…

linnease
12/25/13, 7:13 PM
#149

Tack så mycket för alla fina julhälsningar o tomtar här sista dagarna! 🤗

Varit en intensiv jul med massa folk och massor av superhärliga och mysiga och roliga barn! Lekt hur mycket som helst ☀️❤️ Det och chokladöverdos, nu måste jag vila ett tag…

SHIAWASE
12/26/13, 12:44 AM
#150

Godmorgon!

Har ar det en lugn sovmorgon,, barnen borjar lovet idag,, sa de lar ju sova ett bra tag till🙂Sjalv ska jag stada en svang, och jobba lite🙂

Ha en bra dag🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
12/26/13, 10:19 AM
#151

Hi alla fina! Idag är här sååååå stilla. Nästan lite kusligt. Det har blåst och regnat så mycket och dag är det helt lugnt. Men väldigt grått ute. Sitter inne och myser, klurar på livet och njuter av lugnet - ungar, hundar och Älskling sover fortfarande. 

Känner väldigt mycket att det hade varit nice ett det hände något, dags att göra annat, något roligt, något att växa av, träffa nya spännande människor - ja tack! Efter att år av städande i det inre känns det som att det är dags att göra något i det yttre. Känns spännande. Ska bara balansera så jag inte tippar över i rastlöshet. 🤪

Idag står det iaf inte något på agendan, slipper ju t.o.m att laga mat för det finns kvar sedan igår och det hör väl lite grann till, att köra julmat så många vänder så att man klarar sig till nästa jul. 😃

Så jag har gott om tid att hänga här idag… Ska läsa på lite mer om chakran oxå, min senaste passion.

Otroulig
12/26/13, 11:43 AM
#152

God förmiddag mina vänner!

Har laddat upp mig med härliga vibbar nu här på morgonen. Jag är så tacksam just idag för att jag fått vara med om så fina stunder och känslor som jag kan plocka upp och återanvända - gå in i känslorna igen och bara fyllas med kärlek och tacksamhet ❤️❤️

Igår fick jag en känsla av att jag gör det jag ska …dvs även om jag väljer att inte göra/agera - så är det också rätt.  Det känns som att jag är på spåret…fast rent logiskt förstår jag inte det - men skiiiter i logiken idag och går på känslan 😃

Dagens schema är mat hos mamma vid tre. Sen har jag inget på schemat. Skulle behöva röra på mig lite. Min rygg tycker att jag ligger i sängen för mycket tror jag. 

Känner för att pussla….hmm

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/26/13, 11:59 AM
#153

Jag har oxå kommit fram till att jag behöver röra på mig lite mer… Har ju insett det ännu mer nu då jag har läst på om chakran.

Annons:
linnease
12/26/13, 12:55 PM
#154

Hahaha!!! Kollar på The Men Who Stare at Goats" på Netflix, så sjukt rolig film om man är lite inne på såna här grejor vi är inne på… 😃 Bästa!

Theleonora
12/26/13, 1:01 PM
#155

Linn, har sett den och den är väldigt rolig :). Gillar George Clooney också ;)


linnease
12/26/13, 1:52 PM
#156

Guuud, jag kan bara kolla ett par minuter i taget för jag skrattar för mycket. Så jäkla bra, helt min humor ^^

Otroulig
12/26/13, 1:55 PM
#157

Men vad fasiken 😂 hur sugen blir jag??? Den vill jag oxå se!! Fick behov av att skratta. Å andra sidan ska jag snart på familje middag - kan bli rätt kul där med.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
12/26/13, 2:13 PM
#158

Jag ocksa!!! ska leta ratt p aden🙂

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
12/26/13, 3:23 PM
#159

Nyss hemkommen efter en promenad med hund och dotter -så skönt! Fattar inte varför jag slarvar och inte går varje dag. Nu ska det iaf bli mer babbel och soff-häng. Kanske ska kolla efter den där filmen jag med…

linnease
12/26/13, 5:01 PM
#160

Hehe kul!! Hoppas ni oxå gillar den 😃 Jag kan ha lite vrickad humor ibland.. eller inte vrickad, hittar inte rätt ord. Gillar smarta alternativfilmer som Juno och såna, Lars and the Real Girl, indiefilmer.

Annons:
linnease
12/26/13, 5:03 PM
#161

Nu ska jag kolla på andra halvan. Blev lunch mitt i och sen somnade jag i soffan.. Blir trött av jul!

szirius
12/26/13, 6:23 PM
#162

Här kommer massa high flying iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii från mig🤗🥳❤️✨!!!!!!!!!!

Jag flyger nu! Vilka energier! Vi försov oss idag o vaknade kl 12! Alla 3, har aldrig hänt! Vi behövde sova, och har sovit HÅRT och BRA👍

Hela eftermiddagen …bara kärlek….bara suttit o kollat på alla, tycker om dem så, med sina egenheter, denna bullriga familj med sydländskt temperament💣😂😡❤️. Följde inte med alls i sjukdomssnacket som säkert varade en halvtimme då alla berättade om sina krämpor, haha, jag var liksom…ovanför….ÄNTLIGEN! Jag skrev ju nyss om detta, att vilja hitta tillbaks till det här att bara iaktta och inte dras med…idag var det så🌊. Kände bara sån medkänsla med alla oss människor, hur vi håller på…gör vårt bästa liksom….

Och maken…alltså…så kär❤️. Idag lekte vi i bilen på väg hem, vad vi skulle börja med, byta grinden till elektrisk grind innan vi köper en ny bil, var vi ka ha poolen, vilka länder vi ska åka till i sommar…med känsla ATT - så himla skönt ju. När det kvittar också om det blir eller inte, det är bara en lek alltihop, hela livet.

Känner mig allt annat än ensam. Känner gemenskap på ett högre plan med allt och alla. Detta är ju en VETSKAP i mig, att det är så det ÄR, men nu är jag inkopplad, jag är där, jag känner det.

Hade kvar den känslan när jag kom hem o funderade på vad JAG vill göra NU. Och jag ville minsann dansa salsa - så på med hög salsamusik samtidigt som jag gör svampgryta o klyftpotatis lallalalalalaaaa🌺🍸 Jag är i Rio eller nåt nu på stor fest o dansar

[Kathja]1
12/26/13, 6:27 PM
#163

Vilken underbar läsning Szirius!!!

szirius
12/26/13, 6:32 PM
#164

😍🌊☀️ ja, ljuvligt när locket liksom lyfter och jag känner connection RAKT UPP. Vi har ju tillgång till detta alltid, ALLA - men jag har iaf inte knäckt koden till HUR jag öppnar mig, men nu är jag öppen och jag njuter och vill sprida det utåt och vidare och runt jorden🌈!

Otroulig
12/26/13, 6:34 PM
#165

Vilken härlig läsning!! Själv låste jag mig lite idag, avbröt svägerskan ( som är väldigt bra på att prata) reta mig lite på mamsen när hon kör sitt tycka synd om, hitta problem kör. Jaja, vi skratta lite i alla fall och hemma nu med medtaget pussel!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
12/26/13, 8:56 PM
#166

Sitter här med ett stort leende och tar in allt. Och tack szirius för den härliga och inspirerande läsningen!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
12/27/13, 12:23 AM
#167

Szirius🤗❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
szirius
12/27/13, 12:34 PM
#168

hallOOOJ vad gör ni alla idag då🤗?

Här är det första lugna dagen, inga inplanerade gäster eller besök nånstans - mysbyxorna är på, en latte i muggen, laptop o duntäcke i sängen☀️. Har kollat på "hästmannen",  mysig film.

Ute är det fint väder, men det är motstånd av nån anledning att ta sig ut….lat tror jag det heter😇.

Fast mitt rens-sug börjar komma…gillar ju att kasta o rensa ut inför nya året. Bla åker nog ett gäng utslitna handdukar och sängkläder nu - för jag kommer att kunna köpa nytt🥳

Halleluja för hela kylen full med rester, tänker inte laga nån mat idag👍

Kroppen är inte med idag, har smörjt med antiinflammatoriskt och funderar på hur sjutton man vilar en nacke…

szirius
12/27/13, 12:35 PM
#169

Kopierar in denna här, lättare för andra som vill "följa med" :

Fredag: Idag ska jag ägna mig åt oberoende. Jag ska ge mig själv och andra friheten att vara som de är. Idag ska jag säga ja till ovisshetens visdom. Osäkerhet är en del av livet. I min vilja att acceptera ovisshet så kommer lösningar spontant att växa fram.

linnease
12/27/13, 12:37 PM
#170

Jag är fortfarande tröööött efter allt ståhej här.. 🤦‍♂️ och fastnade i chokladen, kan inte sluta ära choklad o kaffe för att försöka hålla mig vaken o kolla på film åtminstone.. Mm latte lät gott. Fast morot och linser och tomat och kanske lite gym är nog var kroppen skulle bli gladare av egentligen. Och sova kanske.

szirius
12/27/13, 1:01 PM
#171

har gjort världens godaste moussaka med linser o tomat i - vill du ha recept🙂?

linnease
12/27/13, 1:11 PM
#172

Ja gott! Precis lagat linser men bra att ha inspiration till en annan gång, gärna!

SHIAWASE
12/27/13, 1:16 PM
#173

Jag har haft tv-inspelning idag:))) Kul som vanligt!!!

Men fick ont i axeln,,(eller inte axeln egentligen, nacken/axel biten) som jag inte har haft pa laaangge,,, denna smarta ar totalt energirelaterad,, hade manader for ca ett ar (eller mer) sedan,, da jag fick denna smarta ( som ar olidlig) nastan varje dag,(sa jag knappt kunde rora mig) men jag larde mig att andas bort den,,, med hjalp av energi fran universum,,,

och har inte kant av detta pa jatte laange!!

Just nu ar det inte sa smartsamt , mer att "det kommer!!!, hjalp!" och det beror pa energier som jag har tagit emot under dagens inspelning fran manniskor,,, sa lite anding,,, och rensning sa blir nog det bra ocksa~~~

Intressant , nar man kanner av sa starkt och vet vad det ar, och dessutom vet hur man ska fixa till det!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
12/27/13, 1:34 PM
#174

Intressant ja Shia :)

Annons:
Otroulig
12/27/13, 2:12 PM
#175

Tjolahopp! 

Hade just mamsen här och det kändes bra. Det är himla bra med pussel, trevligt att sitta, ta en kopp kaffe, småprata lite om ditt och datt och sen leta pusselbitar åt varandra. Lite kärlek ❤️

Morot, linser och tomat…ja. Det känns som att min kropp skulle vilja ha det också. Har kört lite streching på morgonen. Upptäckte nya stelheter så det är nog bra. Funderar att testa på Yoga faktiskt..Har varit lite orolig för att det är vissa övningar som inte fungerar - men jag får väl lyssna på min kropp då och inte göra just dom då👍. 

Känner att det börjar bli dags att stärka upp min rygg, snacka om blockerad i energierna där. Tror det behövs lite power dit.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/27/13, 2:29 PM
#176

Hi alla fina! Jag och dottern har just kommit hem efter en liten tur till Ullared, handlat lite smått som gärna tar slut och så behövde vi ta en tur till Apoteket. Lagom tur som fick mig att inse hur mycket jag tycker om mitt Hemma. ❤️

Nu blir det lite te och sedan en sväng i skogen med hundarna…

Jag har oxå varit inne på att testa yoga, provade några övningar nu när jag skulle peppa mina chakran - men HJÄLP vad stel jag är. 😮

Känner att det är dags att ändra kost och motions-vanorna till något mer hälsosamt än choklad och soff-häng. Allt har sin tid och nu tror jag visst att det är dags att ta hand om kroppen.

Otroulig
12/27/13, 3:29 PM
#177

🥵 var just inne och kollade mitt horoskop för 2014…mycket snack om  reflektion, ta reda på vad mina drömmar är - om de håller - vad jag tror på - samt att tänka på hälsan och ta tag i rutiner. Min intuition skulle öka. I kärlek verkar det som att jag ska traggla vidare - gå igenom gamla mönster (ännu en gång 🤦‍♂️ 😴)och se vad jag ska lära mig…. bestämde mig just för att jag inte tror på horoskop 🥳

Jag skapar mitt eget: 2014 är året då ketchup effekten kommer. Allt trillar på plats - jag kommer att hitta det som gör att jag känner passion igen och jag kommer att vara fylld av energi och komma in i ett kreativt skapande igen. Så där! Mycket bättre!!!😎

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/27/13, 8:18 PM
#178

Horoskop eller ej  -vi skapar själva våra liv. Så det så! Jag tror däremot på dem, för jag ska komma loss, växa mer, resa, föreläsa/agera lärare. 👍 Allt jag vill! 

Men jag tror att 2014 kommer att bli ett KANON-år för flera av oss här inne. Året så det vi har gjort i vårt inre kommer att synas i vårt yttre.  Heja oss!!!

SHIAWASE
12/28/13, 12:25 AM
#179

Igar var det tv- inspelning, och denna gang var det om en kvinna som bor pa New Caledonia, och ar gift dar med  "infoding" (haha,,heter det sa,, alltsa ursprungsfolket,,). Naval, de bor i en traditionell hydda,,, hyddan ar endast sovrum "kok", "vardagsrum" etc. ar olika platser utomhus,, inget vatten (de anvander regnvatten som de samlar i en stor tank) ingen el, ingen toalett,,, 3 barn,,,,hon jobbar pa hotellet pa on, sa hon star for huvudinkomsten, han fiskar middagsmat, och de har kokosnotter, papaya och andra gronsaker i "tradgarden",,,..Alla i studion var jatteforvanade, och forstod inte hur sarskilt hon kunde valja ett sadant liv,, men de verkar jattealyckliga. Hennes man sa ocksa att han valjer att leva i stunden och nu och tanker inte pa framtiden, och hon tanker likadant,,

valdigt intressant!!! och fascinerande,,,   denna familj utstralade genuin lyckaharom ( aven fast hon onskade att de skulle fa el sa smaningom,,hihi) veckan var det en liknande familj med en japnsk kvinna gift och bosatt i monglien, aven dar bodde de i en traditionell hydda,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
12/28/13, 3:28 AM
#180

Angående yoga 🙂
Det skiljer sig säkert mellan olika yogaskolor och så, men på exempelvis Friskis & Svettis så kör de en variant av hatha-yoga och man gör precis det som känns bra och om det är någon övning som inte känns bra eller till och med gör ont så behöver man inte göra den. Man är där för sin egen skull och för att må bra ♥

Nu har jag kommit hem ikväll och spelat hela kvällen 😃
Fast vill inte riktigt gå och lägga mig. Det blir tyst och tomt och ensamt, för första gången på ett bra tag nu eftersom exet bodde här med mig innan jag åkte upp. Känner mig orolig eller nåt, en känsla som är lite svår att sätta ord på. Eller det är nog saknad. Saknar Mo ♥ Får jobba på att byta ut saknaden mot uppskattning och kärlek istället så att det blir en positiv vibb.
Nattis ✨


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
12/28/13, 9:47 AM
#181

Nu har svärmor/farmor och farfar åkt - härligt! 🤐😊😃

Jag har inte hunnit kommentera så mycket de senaste dagarna, men jag har fått flera tankeställare då svärmor är raka motsatsen till "god" LoA.

Annons:
[Kathja]1
12/28/13, 10:07 AM
#182

Tid för reflektion nu då Tora. 😉

[Torahzen]
12/28/13, 11:25 AM
#183

Apselut! 🤔

I´ll be back… need time to think.

Otroulig
12/28/13, 12:09 PM
#184

Hej finingar.

Jag svajar, eller tja mer tror jag vobblar haha. 

Vet inte riktigt vilken stig jag ska följa från denna plats, men jag vet ju att det finns fler stigar att gå. 

Min passivitets fas behöver få ett slut, helt klart…för jag har fastnat här. Det börjar bli riktigt mörkt också. Men känner inte riktigt för att dyka ned i den..så jag börjar nu med att skriva tacksamhetslistor och köra lite meditation och böner om hjälp till någon ärkeängel tror jag. 

Kram på er.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
12/28/13, 12:56 PM
#185

Herre jösses vilka energier det finns som kan spola rent en ❤️❤️🌈 up and away. Tack tack tack.

Nu ska jag göra en fysisk spolning och ta mig ett bad.

Undrar varför allt ska vara så trööööögt i den fysiska världen, när det är lätt som en plätt i energi världen…onödigt trögt tycker jag allt 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
12/28/13, 2:30 PM
#186

kram o kärlek Otroulig🤗, du kommer helt säkert att finna värdefull information i detta tillstånd också🌊

Idag har jag skriv o tankeflow✨, har gått igenom anteckningar heela dagen, förutom en myspaus med " Happy feet" med sonen - älskar den filmen✨

[Kathja]1
12/28/13, 2:36 PM
#187

Tur att jag kan komma in och tanka lite hos er… Idag känns hela jag TUNG, känslan av att sitta fast har kommit på besök även om jag vet att det är helt galet, det händer ju saker hela tiden. Även om det mest är i det inre, men det är ju där jobbet ska göras. Känner mig tung i kroppen och i huvudet oxå, skulle helst sova eller kolla på film tror jag. Huset fullt av ungar och gubben är sjuk - men egentligen inget som säger att jag inte kan göra det jag känner för. Är nog mest det att jag inte vill vara social just nu, lite en känsla av att vilja gräva ner mig. Men tror att det mest är en kombo av grått väder, pms och en liten virus som yr runt och inte kan bestämma sig för om den ska bygga bo, eller dra vidare.

Men allt har sin tid…

szirius
12/28/13, 3:43 PM
#188

Tanka på du Kathja🤗…"även detta ska passera" 🌊

Jag upplever att de flesta är allmänt dästa just nu, det blir lätt så om det varit ovanligt socialt och mkt mat under en tid. Helt naturligt, nu behöver vi få "krascha" lite😇. Vi har grått o blött, vill bara vara inne🤐

Haha, det svänger SNABBT som sagt🤪..har kommit vidare bland mina papper o hamnade plötsligt i nåt hopplöst…att se hur jag alltid börjar året med " nu jäklarns ska här förändras☝️ - i ÅR smäller det🥳…och jag känner det, tror på det, är peppad👍…och sen….mattas det av eftersom, tappar tillit efter en stund antar jag… och de senaste 3-4 åren har gått i rätt samma tröghet🤔. Jag hoppas ju på att det är bamburötter som frodas under marken…

Annons:
[Kathja]1
12/28/13, 3:57 PM
#189

Men söta du! Förra året hoppade du och flög och landade, det är väl förändring om något!

Själv kan jag ju se att jag har rensat och kommit till insikter och släppt gammalt bagage och hitta mer av mig - så nog händer det saker. Men just nu vill jag väldigt mycket att det börjar att hända i det yttre. Jag vill anordna LoA-träffar, jag vill åka runt och träffa er, jag vill dricka vin på Hawaii med er alla. JAG VILL NU!

Men, men allt har sin tid…och nu är det visst tid att bara vara…

Fast när jag lägger lite tid på att drömma loss så känner jag hur jag lyfter direkt - så kanske det inte är tid att bara vara - kanske det är tid att dagdrömma. Drömmar skapar bränslet, som får oss att lyfta. 🌊

Otroulig
12/28/13, 4:16 PM
#190

Hej Finisar. Säger som dig Katjha - vilken tur att jag har er ❤️❤️

Tack fina Szirius för pepp draken 🤗

Fick detta på mailen - kanske även nåt för er? 

The Moon

The Moon is a card of illusions, of fears, of finding the path, and remembering that there is no such thing as a wrong way. The Moon offers caution, you must slow down, get grounded and really look to see what is there for you. The Moon requires you to lift the veils, to release your fears and to choose a path. She does not care which path, just get moving. You feel confusion because you are stagnate, it is time to take action and walk your path, to let go of your fears and to trust that you will be able to see by the light of the moon.

The Moon inspires our creativity and sparks the flame of our greatest self. We can see this in our imagination, and our fears are feeling pretty strong right now. Telling us all the reasons why we cannot do this this. It is scary sometimes making a path in the dark. Tuning into our dark side to find the way. Trusting that the light will shine through. It is in all these things that The Moon will help manifest your dreams, and move you to your highest self. Your powers explode when you tap into the moon energy. Your senses are heightened and you feel more alive than ever before.

😍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/28/13, 4:59 PM
#191

Tack för den! Det är väl i sanningens namn som så att vi väl alla vet vad det är vi vill göra, nu ska det "bara" göras… 2014 får bli året för action! Dumpa rädslorna flickor och flyg.

linnease
12/28/13, 8:08 PM
#192

Hm. Jag har sovt hela dan! Så trött. *gäsp*. Vaknade till vid nio, somnade om, vaknade 12.20 och låg kvar i koma till ett , gick upp och åt lite havregrynsgröt och en apelsin och somnade på soffan till efter tre. Var uppe i en timma eller så och hjälpte mamma fixa med datorn, åt middag, och somnade i soffan till nu! 🤦‍♂️ Fortfarande så tröööttt 😴

SHIAWASE
12/29/13, 12:46 AM
#193

Godmorgon!!☀️🤗pa er~

Har ar stralande sol, underbart vader idag,,, blir lite jobb och en promenad eller nagot senare tror jag:)

Glomde ju totalt bort meditationen imorse,, vaknade  bara for en stund sedan😮~~~ Hoppas ni alla fick den energi ni behovde!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
12/29/13, 9:23 AM
#194

Snacka om att du har fått det du bad om i somras Shia! "Lite jobb, en promenad, eller något"  - annat än hur det var innan då du jobbade 24/7! 

Själv har jag nu slängt ut en önskan om egentid, den ska självklart vara positiv, och ha allas bästa med i beräkningen (så inge går och blir sjuk eller så)  - jag tar tacksamt emot en inbjudan om att åka på retreat eller liknande. 👍

[rore]
12/29/13, 11:17 AM
#195

Solen skiner☀️nice! Det var längesen känns det som.

Förkyld med nån torr rethosta *blä* men det rensas väl ut nu kan jag tro. Har märkt att mina ord fastnar i halsen i perioder.

Varit ledig och tagit det riktigt lugnt. Nätterna har bjudit på många symboliska drömmar, som jag kan ta till mig. Även om jag känt ett inre motstånd.

Har inte fått så mycket gjort har mest varit.

Sitter och väntar på äldsta sonen som kommer hem för lite samvaro och lunch.

Finns massor som bubblar inom mig men orden är inte färdiga att komma ut ännu. Känns faktiskt lite irriterande och tråkigt. Stiltje liksom!

Väntar och försöker inbringa tålamod med mig själv.

Annons:
[Torahzen]
12/29/13, 11:26 AM
#196

Jag pendlar mellan allt-är-möjligt och ska-göra-så-lite-som-möjligt-idag. Lite har jag gjort. Ska nog vädra lite sängkläder. Svärmors söta parfym hänger kvar, inte min typ av doft…

linnease
12/29/13, 11:43 AM
#197

Meditationen är ju ikväll Shia! Så inte missat nåt än :)

Jag ska gå och hämta nycklarna till min nya lägenhet nu, kul! Sen måste jag klura ut vilka färger jag vill ha, fick måla om om jag ville..

Otroulig
12/29/13, 1:31 PM
#198

Kul Linn!!

Ja ni, idag var det sol ☀️ fantastiskt var uppe vid nie faktiskt och tog en skön promenad med hunden. Sen fick han frukost och jag skulle bara sträcka ut min rygg lite….och flummade iväg.Gick upp nyss och har nu ätit en god omelett. Snart går solen ner igen, vad tar dagarna vägen???

Jag har alltid gillat att sova. Har funderat lite på varför..för att det vakna livet inte känns så givande? I alla fall så tror jag att jag även processar en hel del. Men det går trögt just nu. Hittar ingen inspiration riktigt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/29/13, 1:50 PM
#199

Tror att det är något allmänt just nu, den där segheten - oförmågan att peppa sig själv. Känner mig lika dan.

Jag för min del har alltid varit dålig på att sova  -förr fick jag mega dåligt samvete om jag sov "för länge". Nu är det mest att det aldrig händer. Vaknar runt åtta så här på vintern och runt sju på sommaren. 

Men min familj är bra på att sova! Har fått skaka liv i dem vid 12-tiden hela veckan, fast det är helt okej för då får jag en massa egentid. 🌊

Otroulig
12/29/13, 2:08 PM
#200

Apropå segt.. Nu tog min surfmängd slut, haha. Då kan man snacka om trögt:) får väl ut och gräva upp jordärtsskockorna ur landet som jag lovade igår vid nyårsplanerandet. Det ska bli soppa till förrätt, med parmachips. Sen kalv med gräddstuvad Savoykål och sen ska vi skrämma igång min chokladfontän som dessert :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/29/13, 2:14 PM
#201

Det låter ju helt okej. Själv var jag inne på att skita i att fira nyår. Bara jag, Älsklingen och bonsupojkarna hemma. Jag brukar ju sova så dags för det mesta så jag tycker mest att det brukar bli ett väntande. Men vem vet, kanske bli sugen tills dess. Blev lite sugen på att slänga ihop en Glace au Four - det var ett tag sedan. Är nog bäst att köpa hem glass ifall att om. 🙂

linnease
12/29/13, 2:18 PM
#202

Sol! Fint! Inte här.. Men lite mindre mulet i alla fall.

Jag har alltid gillar att sova med. Kanske för det är enda gångerna jag släppt taget helt och varit totalt avspänd? Och så brukade jag drömma massa sköna grejor med, och ibland kunde jag som styra vad som hände i drömmarna om jag hade tillräckligt stark vilja o fokus, tyckte det var superhäftigt (innan jag hittade LoA och visste att det var så hela livet funkar! )

Åh supergott med kronärtskocksoppa och parmesanchips! Du är en sån riktigt gourmand Otroulig 🙂

Annons:
Otroulig
12/29/13, 4:03 PM
#203

hehe, det är faktiskt Parma skinka chips, man kör i ugnen - så det blir lite knapriga. Super gott. Jag känner mig lite begåvad - för jag kom på att jag hade jobb datorn hemma, som jag kan surfa på. Däremot kände jag mig mindre begåvad när jag insåg att jag inte kommer åt den filen jag ska uppdatera i morgon. Kommer inte in i det dokument hanterings programmet..mindre bra. Men har meddelat detta till berörda. Så får vi väl lösa det på nåt vis. Jag har inte större lust att sitta och åka 8 mil tur och retur i morgon… bara för att komma åt filen…

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
12/29/13, 4:33 PM
#204

Åh. Läste för fort. Men det låter ju gott det med! Hm filen måste ju lösas sig. Känns så 😃  Men ååååh, såna parmesanchips är så goda! Finns några typ gårdschips med parmesan på i nån svart liten påse, finns rotfruktschips i samma märke med, gott!! Jag måste nog gå en sväng förbi affärerna och se om de har nåt sånt här i lilla Anebyn..

szirius
12/29/13, 5:51 PM
#205

Heeeeeeeeeeeeeej! NUUU sätter jag mig ner vid datorn för första gången idag. Har varit ut o ränt - soligt o fint även här☀️, det blev en lång skogpromenad med svärfar. Kul med alla trådar som blinkar nu- ska koka mig en kopp te o sätta mig o läsa. KUL!

Vi har nåt stort djur som springer på vinden om nätterna…huuu lite läskigt tycker jag. Maken har inte riktigt trott mig, att det högst rör sig om råttor eller fåglar o bara skrattat när jag sagt " näe, det dunsar jättehögt!" men inatt vid 2-3 var vi vakna och han hörde också👍. Det liksom duns duns duns från ena sidan till andra. Han gick upp idag o hittade stora bajskorvar…uääää…han gissar på mård eller liknande som måste ha klättrat upp längst murgrönan😮. Hur som - nu har vi gillrat en fälla…en "snällfälla"😊 där den blir instängd i en bur bara o så kan man släppa ut den i skogen. Känns grymt spännande att se vad det ÄR!🤔

szirius
12/30/13, 1:13 AM
#206

Haha, vi är inte riktigt vuxna än…sitter uppe på nästan pi tji, bara för att vi är lediga i morrn😂, för att verkligen KÄNNA det liksom…vi kommer inte i säng förrän vid 3😇. Sa det precis till maken o han ba " ja det känns som att man gör nåt lite småförbjudet😛" 

Nu " Bara en natt" efter att ha sett " Bara en dag" - DET är ju feelgoodfilmer❤️- tänkte på otroulig, kanske du gillar?🙂

Sista, den nyaste ( det är ju en triologi) , har jag inte sett än - ser fram emot! Men det blir nog i morrn😉

MissInAction
12/30/13, 1:53 AM
#207

Hörrni jag måste fråga er en grej! I vilken tråd var det som vi för kanske ett år sedan pratade om att vi skulle visualisera en sak/person/liknande som vi skulle få varje månad under år 2013? Minns ni? Jag har sökt på sajten men minns inte vad vi kallade tråden?? ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
12/30/13, 1:55 AM
#208

Hihi, jag har ställt om dygnet helt:) Vad är det för filmer? Det måste jag googla…fast får bli i morgon. Menar ni att djuret springer omkring på vinden hela tiden? Stackarn. Det ska bli spännande och höra vad det är för djur. Jag sitter med pusslet och vips försvinner timmarna. Syrran lade klart det på ett dygn.. Jag är inte alls lika snabb. Men bra tålamodsövning. Nåt för spökis ;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
12/30/13, 2:36 AM
#209

jag vet vilken tråd du menar  Miss men minns inte namnet på den…tänkte oxå på den häromdagen…

Annons:
szirius
12/30/13, 2:48 AM
#210

meh, underligt! Jag har skrivit in alla möjliga sökord nu men jag hittar inte heller tråden Miss…NU ska jag lägga mig☝️

MissInAction
12/30/13, 2:56 AM
#211

Aaah, visst är det frustrerande!! 🤪
Jag ska också lägga mig nu. Upp om tre timmar drygt. Inte trött och vill inte sova. Men ska upp kl 06. Hoppas komma på vilken tråd det är 🐱


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
12/30/13, 4:17 AM
#212

Hej pa er !!! Sena natter for er alla~~

Sitter och forsoker bli inspirerad till stadning. Har storstadas det i alla hem nu infor nyar, men nagon storstadning tanker jag inte gora, men en lagom stadning sa det blir fint och dammfritt har:)

Nyarsmat gor jag ingen i ar,,, skont att slippa allt stok,,och trangas i affarer,, eller trangas i affarer maste jag ju eftersom vi maste ju ata liksom🙂Och har ar det ju helgdag den 1:a,2:a och 3:e

Szirius,, blir spannande att hora vad for djur som haller till hemma hos er~~~

Missi, jag kommer ihag traden,, men jag tror aldrig jag skrev i den,,,den kanske ploppar upp har nu nar det ar nagra som borjar fokusera pa den,,~

Nej,, nu igang med stadning~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
12/30/13, 6:45 AM
#213

God morgon!! Sov väl kanske 2 timmar till slut 🤦‍♂️ ✨

Jag kom att tänka på att om någon kommer ihåg att den startade den här månads-tråden så kan ju den gärna söka bland sina egna inlägg här på sajten ♥ Den måste ju gå ganska långt tillbaka, slutet på 2012 kanske? Jag kan ha fel men var det inte szirius eller Håbe som startade tråden? 🙂

Nu ska jag ta på lite smink och se om jag får i mig någon mat, eller om jag tar med mat att äta lite senare… magen är helknasig när ja knappt sovit!

Ha så roligt, shia! 😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
12/30/13, 8:34 AM
#214

Jag startade inte tråden, men kommer ihåg vilken du menar. Tänkte också på den här om dagen. Hette den inte "en rolig övning" eller något sånt? Ska också kolla bakåt lite om jag hittar något som känns bekant,

Håbe
12/30/13, 9:11 AM
#215

Den tråden verkar vara borta??? Är hyfsat säker på namnet och jag har även sökt på ord som jag vet att jag skrev i den- fjäderpenna, kedja, haremsbyxor, (påskris 😊)…. men det finns inget. Har också tittat på vartendaste inläggsrubrik ända tillbaks till förra nyåret (oj vad mycket vi skrivit!) 3 gånger, men den finns inte där. Kan den ha blivit raderad? Skulle faktiskt vara kul att läsa igenom den igen. Se om det är mer begripligt nu i efterhand än var det var då :-)

MissInAction
12/30/13, 9:24 AM
#216

Men oj vad tråkigt om den har raderats!! Jag hoppas verkligen att den finns nånstans. Kan det vara så att den ligger i hemliga kategorin och därmed inte syns när man söker? Det kanske inte fungerar så? Ja det var iaf synd att jag inte sparade vad jag skrev… Tror inte det iaf. Från det ena till det andra, nu sitter tre kvinnor här och säger att man får lära sig att leva med smärta. Vafasen! Vill skaka liv i dem. Skulle ni säga något till dem och isåfall vad? Jag känner dem inte så väl.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
12/30/13, 9:28 AM
#217

Den är iaf inte borttagen, då har den försvunnit av sig själv, men det har jag svårt att tro. 🤔 Men den kommer nog fram… Det var iaf en form av meditation, fick för mig att jag la upp den, men kan ha fel, en skriver ju så mycket. 🤪

[Kathja]1
12/30/13, 9:56 AM
#218

Hittade den  - och det var jag som la upp den - puffade den -tråden heter "en rolig övning :)" - hoppas att det var den ni tänkte på iaf. 🤔

szirius
12/30/13, 11:02 AM
#219

God morgon, hehe, för mig iaf😴, vaknade 10.

Igår var det soligt, idag åter grått, grått grått. Omöjligt att gissa tiden när man kollar ut, kan lika gärna vara 15.

Inget djur i fällan, hen kanske stack igår när maken var uppe o väsnades?

Jag fattar inte att det är nyår i morrn😮, har inte förberett nåt och har noll lust att åka o handla🤐. Tror jag skickar maken på det. Eller så tar vi det på vägen hem från bion i morrn, här är det öppet. Behöver egentligen bara champagne o lite snacks.

Nån stor nyårsstädning blir det inte heller (fast fönstren verkligen skulle behöva en omgång) men jag håller ju allmänt städat o ordnat här hemma annars.

Nu ska jag göra frukost😃 o kolla på film nr 3 under duntäcke i soffan. MYSPYS!

[Kathja]1
12/30/13, 11:15 AM
#220

Härlig start på dagen Szirius! Själv vakande jag upp och ner idag, med en inre oro som jag inte vet vad den kommer sig av. Men det ger sig, en bättre känsla är bara en tanke bort.

Idag ska jag köra dottern till tåget, hon ska upp till lillasyster i Göteborg, de ska till sin farmor och farfar en vända och sedan syster-mysa till den stora åker hem till Skottland i morgon. En vecka går fort!

Jag ska inte heller fixa något speciellt till i mon, bubbel har vi hemma ska bara fixa lite glass till efterrätten. 🤤 Sedan löser sig resten. 👍 

Tror att jag ska ta mig tid att köra den där "spå ditt år"-övningen idag med…

szirius
12/30/13, 11:43 AM
#221

Jag blev inte ett dugg klokare av mina gåvor såhär nu i efterhand🤪

Håbe
12/30/13, 6:01 PM
#222

Inte jag heller tror jag. Fast visst, med facit i hand kan jag ju göra vissa tolkningar som passar in.

linnease
12/30/13, 6:53 PM
#223

Så trött jag är idag! Verkar va massor inspirerande trådar o övningar på G här idag, hoppade jag hittar lite energi till det senare. Jag är inge bra på att ta beslut tror jag. Iaf inte under press O.o (Åh vad jag saknar smilies i mobilversionen förresten..) mamma är på mig för att jag ska bestämma färg o skaffa så jag kan måla lägenheten, o hämta grejorna o hit o dit. Varför så bråttom? Hm. Så jag här städat och försökte lista ut färger idag…Aaaah! Jag är inte alls dålig på att ta beslut. Jag följer bara inte mitt flow. Aha. Därför jag är så trött. Inte för att jag fixat så mycket idag. Ok, det var inget.. :D :P

Annons:
[Kathja]1
12/30/13, 7:00 PM
#224

Ha ha, du är söt Linn! Du får lära mamma att flödet är A och O. 🌊

Själv sitter jag och peppar med lite maffig musik, kan ju inte deppa hela kvällen för att dottern har åkt hem igen. 😭 Känner mig lite jädrar anamma idag - fast jag vet inte vad det är jag ska göra med den känslan, men det är iaf trevligare än tuggumi-segt-grå-gegga som har varit från och till en tid nu. 

Jag vill göra saker!!! Jag vill åka till Linn och dricka te, kolla församlingar, starta samfund, hålla föreläsningar, mysa med tända ljus, resa, dansa, skratta, leva, hoppa, springa, skriva, andas, inspirera, sjunga, måla. ❤️

linnease
12/30/13, 7:12 PM
#225

Åååh det låter härligt Kathja, som en skön energi ändå. Kul att du vill komma o dricka te med mig :D o göra allt de andra, kan jag va med på med! Ja, hintar lite här o där att hon inte måste stressa så, hon kan bli helt svettig bara av att tänka på grejor, haha. Ibland går jag fram o masserar hennes axlar när hon får runt. Men hm, nä jag här nog inte föklarat min syn på det här med flow.. kanske jag skulle nån dag!

[Kathja]1
12/30/13, 7:15 PM
#226

Annars är det svårt för henne att förstå. 😉

Mitt nu vill jag att det händer grejer har nu resulterat i att jag precis skrev avtal med iFokus, jag har därmed en månad på mig att dra igång den nya ifokussidan jag har funderat över. 😮

linnease
12/30/13, 7:20 PM
#227

Cool! Spännande

[Kathja]1
12/30/13, 7:23 PM
#228

Eller helt galet… 🤪

Otroulig
12/30/13, 7:25 PM
#229

Är det där nån gen man får när man blir mamma??;) Nu när jag tänker efter så har nog jag faktiskt även som liten följt flödet. Just det här att mamma t.ex bad en att duka av. Javisst inga problem:) men varför just på sekunden? Varför inte om fem minuter. Istället tappade hon tålamodet och dukade av själv, väldigt demobstrativt skramlande, hehe. Jag har suttit med jobb datorn idag och den har varit så seeeeeeg och jag har blivit utslängd flera gånger. Nåja, har gjort vad jag kan känns det som. Nu ska jag käka stark röd paste kyckling för att hjälpa stackars rot chakrat igång :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/30/13, 7:37 PM
#230

Man blir nog lite väl rationell när man blir mamma tror jag. 🤔 För att saker ska funka så ska "scheman" hållas. Fast alla mammor är nog inte sådana. 😉

Annons:
Otroulig
12/30/13, 8:03 PM
#231

Ja, Kathja så är det nog. Nu är det " under Toscanas sol" en underbar LOA film. Nyss sa dom:Skit i kärleksproblemet, gå och bygg på ditt hus. När du slutar tänka på problemet så löser det sig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
12/30/13, 8:06 PM
#232

Kan va så :)

Otroulig
12/30/13, 8:16 PM
#233

Men missa om din I fokus sida!!!!! Hurra blommor och hurra! Det kommer ju att gå strålande! Vi kanske får se mindre av dig….snyft.. Fast då får vi väl hänga där istället :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/30/13, 8:52 PM
#234

Nej då! Jag kan väl inte klara mig utan er! 🤗❤️

[Kathja]1
12/30/13, 10:23 PM
#235

Jag hittade den! Vet inte vart den var eller hur den kom tillbaka men nu är jag helt pirrig av lycka. Hi hi, tänkte väl en tanke jag inte visste att jag tänkte. Strunt samma. Njuter av stunden. 🌊

linnease
12/30/13, 10:25 PM
#236

Gilla!

[Kathja]1
12/30/13, 10:29 PM
#237

👍😃

Annons:
SHIAWASE
12/30/13, 11:35 PM
#238

Godmorgon pa er!!
Harligt med ny ifokus-sida Kahtja, spannade!!!
Just det Linn,,, ga med flodet du~~~

Jag har ocksa alltid gjort det,,, och har dottrar, sarskilt en (mellan) som gor det hmm,,,, 😡sa nu far man lara sig andra sidan av det hela 🙂

( " Jag SKA gora det , men jag gor det i MIN takt, nar jag kanner for det" ar standard frasen har i huset,,, (och var nog min standardfras ocksa,,haha, vilket jag forsoker att inte glomma~~))

Jag ar nog fortfarande mycket att jag bara gor det som kanns bra,,, och just darfor att vi inte firar nyaret sa stort (med speciell nyarsmat alltsa) i ar,, etc~~~~
Harligt med mycket morgonlasning har inne till kaffet!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
12/31/13, 12:08 AM
#239

Linn - mitt absoluta råd är att vänta med att måla om tills du känt in dig! Precis som du redan kommit fram till ju hehe👍! Bo där ett tag först tänker jag, så kommer väggarna berätta vilken färg de vill ha😉. Ingen brådska alls🌺! Funkar finfint att måla i februari också. Eller maj. Eller när som helst🌊.

Precis det där är nog en konflikt i MIG har jag insett😮! Att jag å ena sidan är helt medveten om att jag behöver följa mitt flow för att må bra, men så gör jag inte det alltid🤔…jag glömmer bort att lita på min egen vetskap och kör på, för att andra runtom tycker att man ska köra på. Blir stressad av att andra stressar mig o så tappar jag tillit inför att JAG vet vad jag behöver göra i stunden och inte!☝️

Sen har jag ju den totaaaala manana manana maken som har en moppe som stått orörd i 3 år pga en vanlig punka😂…för att nämna EN av alla grejer som liksom…kan göras nån annan gång😉…och det krockar i mig pga min fengshuisida, att inte ha trasiga grejer runt sig😞…men han är som han är ❤️och jag får ta hand om MITT.

KATHJA - det kommer bli så bra så bra så bra🤗

Shia, din mellis o min verkar så lika😃

Otroulig
12/31/13, 2:52 PM
#240

En sista kram på detta året skickar jag till er innan jag drar iväg till nyårsfirandet hos mina vänner. Jag somnade halv sex i morse tror jag. Helt super pigg. Har lagt om dygnet helt enkelt. Är så inspirerad av vår Tack till mig tråd - så jag tror att jag ska införa en ny nyårstradition i år. Vi brukar summera året som varit en och en och berätta vad vi önskar oss för det nya. MEN vi brukar ta med allt, även det jobbiga. I år så ska jag poängtera att vi BARA ska ta upp det vi är tacksamma över. Känns det bra så ska jag köra ett litet LOA anförande oxå. Hehe!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
12/31/13, 2:57 PM
#241

Och Linn, håller med Szirius där. När jag flyttade in i min lägenhet så hade jag en klar bild äver vilka rum jag skulle måla om först….det blev precis tvärtom i slutändan - och det rummet som jag skulle ta först blev absolut sist och i stort sätt i samma befintliga färg. Och det känns som att jag verkligen prickat rätt för mig, för jag älskar färgerna fortfarande och tycker det känns helt rätt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
12/31/13, 3:52 PM
#242

#239 Linn - mitt absoluta råd är att vänta med att måla om tills du känt in dig! Precis som du redan kommit fram till ju heheTummen upp! Bo där ett tag först tänker jag, så kommer väggarna berätta vilken färg de vill haSkämtar.

Jaaa, precis så jag vill ha det ju. Braa! ☀️❤️

Ingen brådska allsBlomma! Funkar finfint att måla i februari också. Eller maj. Eller när som helstVåg.

Ååh skönt. Tack! ♥ Precis. Blev plötsligt så himla bråttom för hyresvärden skullle stå för färg, men det kan de väl göra senare med om jag frågar dem. Eller så gör de det inte, inget värt att stressa över i alla fall. När väggarna vill ha färg så kommer de få det! ❤️

Ja, precis Otroulig.. Ta sig tid att göra det i flow så blir det grejor som blir bra och som håller!

Kör på med LoA-anförandet du..!! 😃👍

SHIAWASE
1/1/14, 12:46 AM
#243

Gott Nytt Ar!!!

Har dukat upp nyarsmaten (valdigt enkelt i ar,, men nyarssoppa, riskakor, sashimi, rostbiff och Sake (ja det dricker man pa nyarsmorgonen) lite annat,,, ) men familjen sover~~~~sa jag tar mig en kopp kaffe sa lange☀️

Igar kvall hade vi det lugn. Jag och minstingen tog en promenad till ett tempel har i narheten, egentligen gar alla dit vid tolv-slaget, men vi var dar tva timmar innan,, mysigt, vackert, lugn och fridfullt,,,, ~~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
1/1/14, 11:18 AM
#244

Så har vi sparkat igång 2014! Inte för att det är någon större skillnad mot igår, men i alla fall. 😉 Jag hoppas att ni alla hade en nice nyårafton, det hade iaf jag. Vi var hemma med bonuspojkarna, åt för mycket, kollade film, skrattade en massa och släppte iväg våra lyktor med önskningar vid midnatt medan grannarna sköt raketer och Holger (ena hunden) låg på insidan och skakade. Plutten!

Idag händer det just inget speciellt annat än att Älsklingen ska lämna pojkarna hos deras mamma. Själv ska jag fortsätta att njuta av att må bra. Tror att jag ska kolla lite på kök, gäller ju att vara redo den dagen vi kan böja renovera för då finns det inte tid att planera - då är det ju dags att ra. 😃

Annons:
Otroulig
1/1/14, 1:42 PM
#245

Halloj 2014 och alla fina.

Vaknade i total lycka och harmoni! 🥳 Det kändes som en otroligt bra start!

Jag hade en väldigt trevligt och lyckat firande. Vi käkade god mat, min choklad fontän gjorde succé och vi hade sångtävling. Fick skjuts hem t.om vid tre tiden - alltid skönt att få sova i sin egen säng.

Jag körde mitt lilla test. Meningen var att de först skulle känna efter i kroppen hur det kändes när de tänkte tillbaka på alla ups and downs och sen hur mycket lyckligare de skulle känna sig efter att bara fokusera på allt som de var tacksamma över. 

Jag blev chockad över hur svårt det var för nästan alla!! Helt fascinerad! Visst - många av dom har haft jobbiga saker som hänt, och dom fastnade där, de hade svårt att hitta ens dem där vanliga sakerna. Vi andra fick hjälpa till. Så vi kom aldrig till någon vibb höjning (lite svårt när en person som enda positiva sak hittade att hennes manipulerande, hemska chef sagt upp sig och i nästa andetag började oroa sig för den nya….hahaha där var jag förra året!!)

Helt otroligt! Det gav ju bara mig ännu en sak att vara tacksam över - hur fantastiskt bra jag har blivit på detta! Och jag tror att de andra fick sig en tankeställare. 

En grej jag blev fascinerad över var att nästan hälften drog upp resor…det var det som var det mest positiva som hänt. Tänk vad olika vi är. Jag vill ju bara sitta hemma under korkeken och lukta på blommorna. 😊

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
1/1/14, 2:00 PM
#246

Det är ju skillnad på att resa som en upplevelse i livet, och på att resa för att man vi komma bort. Jag skulle gärna resa en massa, har inte rest så mycket i mina dagar, men för att se nya platser, träffa nya människor och växa ännu mer som människa. Men om det inte blir av så älskar jag mitt hemma. ❤️

SHIAWASE
1/1/14, 2:15 PM
#247

Oj, nu sitter jag har matt och belaten~~~

Dagen borjade ju med nyarsmat (enklare an andra ar, men,, anda bra) och Sake~~~

Sedan kom Shishimai!! pa besok~ (Lejondans, ursprungligen kinesisk tradition, men numera japansk tradition) forsta gangen de kom till oss, till varan lagenhet alltsa,( anledning att mellise har precis borjat trana med den dansgruppen) ,, minstingen grat och var alldeles forstard av radsla~ Jag tycker mycket om dansen och musiken och hela upptrandatet~

Efter det sa stack jag och minstingen ivag ,, ut till en lekpark ,, saaaa varmt och skont idag, och hon glomde lejonen och allt annat Efter det god mat igen,,umgange med familje~

Och nu snart sovdags~En bra och gemytlig start pa nya aret ,, forutom minstingens skrackupplevelse,,haha

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
1/1/14, 2:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#248

Hade velat lagga in en video eller foto fran besoket,, men med en hysterisk sex-aring,, gick inte det,,

har ar ett foto av hur "huvud-personen " sag ut (lejonet),,,Uinte foto fran idag, men for att visa hur shshimai, ser ut:)),utover den, flera dansar med maske, och flojt och trummor~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
1/1/14, 2:27 PM
#249

Låter som en härlig dag Shia! Själv har jag inte gjort så mycket annat än varit ute i skogen med hundarna och fixat frukost åt min trötta familj. Pojkarna och Älsklingen hade fastnat framför en film i natt och somnade inte förrän efter klockan tre, så nu sover de gott och jag myser lite framför Iron Man. 😊

Kom på att jag nog ska överraska Älsklingen med att boka The Hobbit någon kväll, det var evigheter sedan vi var på bio. Ska bli mysigt, bara vi två. 😃

Otroulig
1/1/14, 2:49 PM
#250

Men Shia - menar du att hela lejonet kom in i lägenheten?😮 lilla pluttan 😍

Här görs inte många knop heller…en liten prommis än så länge bara. Ska nog försöka masa mig ut nu. Skulle också vilja ha nära till kullar, ängar och skog så jag kunde ta en promenad i naturen utan att behöva sätta mig i en bil för att komma dit. Men det finns ju redan i mitt Vortex 🌈

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
1/1/14, 3:31 PM
#251

Gott nytt år alla! 🤗❤️ Här var lugnt igår, spännande mat! Anka och kammusslor, aldrig smakat på nåt av det innan. Ankan var supergod! Sen lite raketer vid midnatt. Och väldigt god champagne, blev lite småfull minsann, längesen.

Jag bestämde mig för att sluta med kaffe, te och socker i en vecka igår. Hm. Sååå grinig och sånt sug hela dagarna, kan inte tänka på nåt annat 🤦‍♂️. Varför gör jag så?!?! Varför kan jag inte bara äta socker o dricka kaffe eller te o må bra?! Eller må bra när jag slutar med det åtminstone?

Kul att du körde övningen Otroulig. Intressant att se hur folk reagerar på det..

Shia, låter som en superskön morgon.. (förutom för minstingen då förstås)

Annons:
szirius
1/1/14, 5:27 PM
#252

God fortsättning här inne! Inte många knop här heller, vi var uppe till 3, sov till 12 allihop, maken "mådde inte så bra😉" så han somnade om till 15. Jag har lagat traditionell linssoppa idag, gooood. 

Vi sköt raketer med vänner igår o gick sen ner till floden tillsammans där vi släppte upp en kinesisk lykta, där vi skrivit önskningar inför nya året.Jättevackert, den flög lääänge lääänge och vi stod helt andäktigt tysta tillsammans, tills det bara var en liten prick som till sist försvann. Nästa år vill jag ha fler såna! 

Och igår bjöd jag in till nyårsafton 2014 hemma hos oss, haha- så nu har jag varit ute i GOD tid. Kände att det fick räcka, nu vill jag ha nyårsfest tillbaks i mitt liv! Yes!🥳

Jag var på sånt surhumör igår, haha, herreminje, allt var fel o jag fick nån totaldipp av att känna mig sämst på alla plan o skapat värsta pisslivet med värkande kropp! Jag fick nog en gnällpokal igår😟🏆😂Fast även mitt i detta så fick jag känslan att det här är nån slags sista slutspya🤮 som jag släpper sista dagen på året🎈. Humöret svängde de sista timmarna o jag somnade i en bra känsla❤️.

Jag fick också en känsla att köra lite detox 1-3 jan utan rent socker o kakor o sånt o bara soppor som mat. Hittills går det finemang, jag är på myyyycket bättre humör än igår😂

MissInAction
1/1/14, 6:15 PM
#253

Gott nytt 2014 på er alla! ♥ ☀️🎈

En annan startar upp året perfekt med en ordentlig utrensning: förutom att jag rensat och städat i två överskåp i köket - bland annat i kärleks-baguan - och rensat rören under handfatet vilket verkligen behövdes… så fick jag igår mens och en förkylning! 🥳
Känns som en bra start på ett nytt år och det är jag tacksam för.

Åh och igår kom Mo online en stund på miracle wifi 😃Sååå härligt att få prata lite med honom ♥
Och jag har även öppnat mig och berättat för andra tjejen i vår clan, som också känner honom och har träffat honom IRL två gånger tror jag. Och hennes man har gått igenom samma sak faktiskt, då han är från Kina. Såååå… haft intressant samtal med henne 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
1/1/14, 7:04 PM
#254

Shia - så spännande med dessa andra kulturtraditioner…skönt med VARMT, jag är frusen idag brrr.

Otroulig - haha, du tar det ju bra verkligen❤️!  Du väljer att se hur långt du kommit👍! När jag har varit med folk o kommit med idén att vi ska drömma och vara positiva och prata om braiga grejer tillsammans och de hela tiden glidit in på  " men!…" efter typ 5 sekunder , och jag har fått säga Hallååå,  så har JAG blivit irriterad  till slut🤢, typ uppgiven- dels för att det ska vara så svårt…och dels att jag dras med i det själv ibland….hur jäkla positivt är det då🤪😂

Helstekt anka - tack för påminnelsen Linnease, brukar göra en varje år till maken❤️…läste ett recept att man kan ha en ölburk inuti, vill prova!

Miss - låter ju underbart!👍

MissInAction
1/1/14, 9:28 PM
#255

Va, en hel ölburk inuti fågeln?? 😮


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
1/1/14, 9:32 PM
#256

Ja jag undrade också Miss,  är den öppnad då eller?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
1/1/14, 11:15 PM
#257

ja, den är öppnad, så när den kokar i ugnen så pyser det liksom hela tiden ut lite, så att ankan blir saftig🙂

Cahira
1/1/14, 11:32 PM
#258

Dags för klotterplank 1 2014? :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[Kathja]1
1/1/14, 11:59 PM
#259

Klotterplank 23 får det allt bli, eller så 23(1). 😉

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: