Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1650 ggr
Piixy
2013-12-09 10:48

övertala verkligheten?

Hur ska man fokusera på något som känns precis tvärtom? 

tack på förhand Piixy

Annons:
Illusion
2013-12-09 10:50
#1

Man får hjärntvätta sig och intala sig sig.. du får prova att säga att det är sant till dig själv, tillslut så kommer du tro på det.

Tex jag säger att jag kommer bli miljonär hela tiden, även fast folk tycker jag är störd hehe :)


☮ and ❤ among each other ✿

Piixy
2013-12-09 13:25
#2

Haha okej känns bara som om jag ljuger till mig själv :/

[Torahzen]
2013-12-09 13:34
#3

Du kan börja med lättvarianten "Det skulle vara härligt att vara miljonär." Då känns det inte som ljug, eller?

[Torahzen]
2013-12-09 13:34
#4

Läs tråden "Övning ur" Be så skall du få

szirius
2013-12-09 15:03
#5

#1 skillnaden är kanske att du själv tror på vad du säger😉och då kvittar det om andra tycker att man är knäpp- du vet ju👍 medan #0 tycker att det känns som om hon ljuger…dvs hon är inte i känslan att det är sant…och man kan inte lura sin KÄNSLA….

#0 Prova att hitta KÄNSLAN. Kan du komma in i en inre upplevelse av hur det skulle kännas att ha det du önskar? Kan du känna hur bra du skulle må av det🎈, så att du spricker upp i ett stort leende❤️?Först  DÅ är du redo att börja affirmera.🙂

Min personliga upplevelse är att det inte funkar att tvinga fram positiva affirmationer när man är OFF.  Först behöver jag alltid hitta "måbra-känslan", det är a och o. Och sen utgå därifrån.

Ibland kan ett tema vara väldigt "irriterat" ….då är det bästa att byta fokus helt ett tag, till ett tema som känns enklare…

Om det känns bra att vara lite mer specifik, så kanske all kloka härinne kan  guida dig bättre?🤗

[Kathja]1
2013-12-09 19:04
#6

Mitt råd är kort och gott affirmera eller visualisera inte om det inte känns bra. Nu kan jag inte ge något konkret tips eftersom jag inte vet vad det gäller men försök att zooma ut bilden för att hitta något som känns okej med det du är ute efter.

Hitta något i det som redan är i relation till det du vill ha som du kan vara tacksam över.

Sedan är det även som så att du behöver inte alls affirmera, eller tänka på just den grejen som du önskar. Har du skickat din önskan en gång så räcker det - sedan ska du bara fylla livet med sådant som får dig att må bra, oavsett vad det handlar om. 😃

Annons:
Otroulig
2013-12-09 20:40
#7

Jag puttade upp tråden "Att välja känsla" där finns ett klipp med det gula Focus hjulet - som handlar just om att man kanske inte kan ta för stora kliv i sitt affirmerande och skapande av känslor, utan att man måste börja lite mer generellt och/eller närmare där man är just nu känslomässigt.

OCH framför allt att affirmera och visualisera när man är på topp - det är DÅ man ska göra det. Inte när man är lite off. 

#1 Haha det säger jag med och jag njuuuter av det och det är så roligt att se folks reaktion 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-12-09 20:56
#8

Ja, vi pratar också alltid så, hela familjen 😃

"När vi är miljonärer kan vi väl….." " Jaaa, det gör vi!" 😛

Fast….man ska ju inte säga saker i framtid, utan  i NUTID egentligen…😇 fast det kan vi ju redan göra, utan ljug, för vi äger ju vårt hus🥳

Maken har sagt ett datum nästa år😉 och jag har skrivit i almanackan "köp champagne!" 😍

Otroulig
2013-12-09 21:05
#9

Ja, jag kör på nutid! 

Speciellt roligt var det att se exets sons min (15 år och pengafixerad) " Visste du inte det? Jag är miljonär! "😂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-12-09 21:10
#10

Men shiiiiiit ✨! Det ska jag också börja med😂! Och jag känner att jag kan säga det med självklarhet! Störtkönt ju! 👍

Jag är miljonär. Jag är MILJONÄR. Jag ÄR miljonär. JAG är miljonär. Jag har allt jag vill ha. Pengar är inga problem. Vi lever i överflöd. Vi är rika. Vi är välsignade. Vi kan göra vad vi vill.

Yes!🥳

SHIAWASE
2013-12-09 23:48
#11

Om det kanns precis tvartom, sa fokusera inte pa det!

Man maste da borja "go general" ,,, finns mycket om det i Abraham Hicks klippen pa you tube.

Nar det galler kanslor kan man inte hoppa fran deprimerad till overlycklig och harmonisk, tex.

Det ar lika med annat. Om man har tex. jattedalig ekonomi, kan det vara svart att pa en gang intala sig att man ar miljonar, eller snart kommer att bli det . eller affirmera pa det.

Jag har inte heller anvant mig sa mycket av affirmationer i borjan, for det kandes sa fel.,

Grundregeln, ar alltsa: Gor inget om det inte kanns bra.

Det galler alltsa saker som vi pratar om har (tips och rad) eller som star i nagon bok etc. etc.

Man maste leka sig fram helt enkelt. Mjuka upp sin installning. Fokushjulet som Otroulig pratar om ar ett satt att " go general" .

Jag ger alltid radet att borja med att hitta saker att vara tacksam over.  Nar man har hittat den kanslan, kan man sedan lattare ga vidare  och bygga upp, och upptacka att det ar roligt att dagdromma om nagot aven fast man inte har det annu etc. etc.  Och kanske man pa vagen hittar en affirmation som passar.

Som sagt, det ar svart att ge konkreta rad, nar vi inte vet vad det handlar om, men mjuka upp det hela,,, lek dig fram med affirmationer, hitta saker att uppskatta vara tacksam for i dagliga livet, ha roligt, skratta , dagdrom,,, undvik att fokusera pa den verklighet som just nu kanns jobbig,,,  bygg vidare i smasteg, tills det inte kanns tvartom~~~och tills du kan titta pa verkligheten utan att det kanns hopplost:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Illusion
2013-12-11 12:47
#12

#5 nej då jag trodde inte ett dugg på det i början, men jag vet att fortsätter jag intala mig själv det tillräckligt länge så tror jag snart på det. Och nu har jag intalat mig det i över ett år, och nu är det en sak jag känner att fan, det skulle nog kunna ske… inget är omöjligt


☮ and ❤ among each other ✿

Ghosthunter
2013-12-11 22:03
#13

Fast jag tror inte att man ska rikta in sig på för stora belopp och inte heller ett specifikt belopp. Jag är arbetslös och är inom jobb och utvecklingsgarantin (FAS 3) Så jag tänker på att jag är ekonomisk oberoende och jag visualiserar hur jag river sönder och slänger alla papper från Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan och att ringer dom och säger adjöss….också tänker jag på hur jag kan spendera mina dagar i frihet!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Illusion
2013-12-12 12:25
#14

#13 bra där! smart att visualisera att riva brev :)


☮ and ❤ among each other ✿

SHIAWASE
2013-12-12 12:32
#15

#13, #14!! haller med,,det viktiga ar att hitta sitt satt ,,, ett satt som KANNS bra,, eftersom kanslan ar de viktigaste,, det ar just darfor som det ar viktigt att forsta att allt som vi tex. skriver harinne, inte passar for ALLA,,, man tar till sig det som KANNS bra, det som inte kanns bra struntar man i ,, det finns namligen inga SVAR , inget ratt och fel!!!

om det kanns bra att visualisera MILJONER!! hur man badar i dessa och hur allt bara flodar, och att det inte ar nagot overkligt utan det kanns som om man redan har dessa miljoner, da ar det ju HELT ok~~~

Men om man kanner ett motstand dar,, da ar det battre att borja pa lite mindre saker,,,,,,,,kann, lek, ha kul pa vagen,,, sa smaningom hittar man det som passar for en sjalv❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Ghosthunter
2013-12-12 17:36
#16

SHIAWASE - Har du en engelsk data?….saknar ÅÄÖ…hehe😃

Men frågan är bara om jag redan nu vågar att riva sönder alla viktiga papper??😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Kathja]1
2013-12-12 18:43
#17

Det tar en stund innan man inser det Ghosthunter, går bra att läsa även utan prickar. 😉

Apropå papperna,  riv dem när känslan säger NU! 😃

Ghosthunter
2013-12-12 19:51
#18

Men det går väl förhoppningsvis lika bra att visualisera att jag river sönder papperna?🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Kathja]1
2013-12-12 20:13
#19

Kör på det tills känslan säger NU. Man ska inte hoppa innan det är dags. 😎

Piixy
2013-12-12 20:49
#20

#19 fast kan det hjälpa att hoppa i tankarna innan man gör det i verkligheten? :P

Annons:
[Kathja]1
2013-12-12 20:55
#21

Allt du gör i tanken som känns bra blir bra, på samma sätt som allt du gör irl som känns bra blir bra. 🌊

Tankar i sig är inte skapande, det är känslorna eftersom de består av energi.

Ghosthunter
2013-12-12 21:07
#22

Fast jag är mera inne på att det är hjärtat som skapar….så visualisering med hjärtat är viktigt….känna den härliga känslan med hela sitt hjärta🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Kathja]1
2013-12-12 21:50
#23

För mig är det samma sak, känslan är A och O, oavsett var vi anser att känslan bor. 😉

SHIAWASE
2013-12-12 23:46
#24

Ja, ghosthunter🙂Jag har en japanskdator~~ kan skriva dessa tre bokstaver i word dokument, men inte sa har ,,,,,, men som Kahtja sager sa vanjer man sig:)

och haller med nar det gallar att ta action~~~ kanslan  ar vitigast, visaulisera  , kann lek med tankarna  etc. sa kanner man nar tillfallet ar ratt for att handla🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Ghosthunter
2013-12-13 17:04
#25

Okay, inväntar tillfälle då🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: