Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 7421 ggr
Otroulig
2013-12-08 15:33

Våra (nattliga) drömmar Del 4

Våra drömmar är gåvor från oss själva som vi kan ta hjälp av för att försöka ta reda på var vi befinner oss i livet och hur vi kan gå vidare. Dela gärna med er här!

Den förra tråden hittar ni här : http://lawofattraction.ifokus.se/discussions/51cc1d398e0e740d3c000901-vara-nattliga-drommar-del-3

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
szirius
2013-12-10 10:30
#1

Oj, vad jag drömt inatt. Hundar som pratat med mig och jag tyckte inte att det var minsta konstigt, de fanns lite överallt. Hundar säger att det finns vänner överallt…🤗

Sen stressdrömmar, vaknade helt svettig, drömde att en stor arg varelse sa att jag var på fel plats och inte gjorde det jag skulle😞Att min själ längtar ut…

Otroulig
2013-12-10 11:57
#2

Antar att varelsen är din tvivelsida, eller? Jag svettas ikapp med dig Szirius. Vaknar sjöblöt. Antingen så är det spiralen som minskar i effekt och jag börjar få vallningar ( plats för en panikslagen smiley ) Eller så beror det på att jag ligger inlindad i dubbla duntäcken :) Eller så processar jag nåt. Lite ofräscht är det i alla fall.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-12-10 12:13
#3

# 2 ja, det känns inte som att det var en klok ljusvarelse precis, utan arg o sträng…helt klart min egen😃😇

 Svettas på nätterna gör jag bara när jag är i obalans…närmare bestämt mellan brösten😊…det kommer rätta till sig igen🙂

Tja, kan ju vara duntäcket också😛🎈

Otroulig
2013-12-14 10:21
#4

Ja en annan drömmer ju inte lika häftiga drömmar som andra här inne. Men vi får ju vad vi ska🙂

I morse vaknade jag av följande och det kändes som att det finns symboler som jag ska förstå.

Jag är på en skuta, en gammal skorv i trä. Det är mest män med. Ett par äger båten och ägaren säger till kvinnan att vi kan börja rensa, ta bort gammalt trä (här har jag glömt varför..det fanns nån orsak) så hon börjar att riva loss durken listen (golvet) jag ifrågasätter lite vilka delar vi ska börja med och ta bort..det känns ju som att man inte ska ta bort vitala trä plankor på en flytande båt, vi går ned under däck och börjar ta bort lister där. Jag flyttar en spalje som en klätterranka är slingrad genom, reder ut den och sätter spaljen på en brits mot väggen. Där sitter ett gäng människor, det pågår ett samtal. Prinsessam Madeleine är där som gäst, hon har blivit inbjuden av ett par som har som hobby att para ihop folk, matcha par. Madeleine har aldrig fått en jul där hon fått uppleva kärleken i ett förhållande.

Så då var vi där igen då..jämrans tjat om denna relation till mannen. 😛

Madeleine är ju jag. Mitt sista förhållande var på upphällningen precis vid jul. Han gjorde definitivt slut juldagen.

Nu på morgonen så startades tankarna hur hela den jobbiga processen efter att det tog slut egentligen var, vad jag gjorde, hur jag agerade. (Han hade ju lämnat en öppning, att vi skulle vara vänner, att det inte kändes som helt avslutat.) Fattar inte vad detta funderande ska vara bra för…? mest destruktivt och gammal skåpmat tycker jag??

men, men nu till skutan. Skutan var på vattnet = känslor. Den var skruttig och behövde renoveras och saneras. Skutan borde alltså vara jag, eller mitt sätt att hantera mitt känslo  liv. 

Har haft andra drömmar om växter också..en häck jag byggde fönster i, så växterna symboliserar ju nåt..nåt som växer, nåt levande..

Ja har någon en input så blir jag glad. 

Hehe tänker på vad jag just skrev till Minney - att städa bort det man inte vill ha i sitt ilv. Det kanske är det även jag ska göra.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-12-14 10:30
#5

En båt är väl att ses på samma sätt som en bil har jag för mig. Fast mer känslor då eftersom det är vatten runt om. Så städa i livet och det som för dig framåt. Männen äger båten, men kvinnan gör jobbet…

Din manliga resp kvinnliga sida antar jag.

Du är rädd för att städa bort fel saker i livet, och tar det varligt och just i den sekvensen så dyker det upp relationer - jag skulle tolka det som du har gammalt relationsskräp som behöver städas bort.

Växter tänker jag är ditt själsliga liv, du värnar om ditt inre.

M.a.o du är på rätt väg, bara städa ut lite gammal skit från någon karl först så. ❤️

Otroulig
2013-12-14 10:40
#6

Tack snälla! Uppfattade inte det - löjligt egentligen. Just det där att karlarna bara satt vid rodret, det var vi två kvinnor som skulle städa. SÅ det praktiska rullar på - och det gör det ju i mitt liv. Men fortfarande lite känslomässigt kvar att städa bort tydligen. GHAA, att det aldrig tar slut…blir lite besviken på mig själv att jag ska ha så attans svårt att släppa. Men men. Bara att förlåta sig själv och städa vidare.

🤗 tack ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2013-12-14 11:19
#7

En sak i taget och allt har sin tid…  TILLIT. ❤️Glöm inte att Gud gör aldrig fel. 😉

[rore]
2013-12-15 12:04
#8

jösses, skäms nästan för at skriva detta. Tidigt i morse vaknade jag av att jag idiot skrek rakt ut i luften. Förmoligen väckte jag även grannarna.

Jag var inne i en stuga och tog adjö av mormor och morfar. De är döda sen ånga år nu.

Det var jag och mamma som gick igenom de olika rummen. Där fanns det skepnader, som syntes i ögonvrån.

I drömmen antog jag att det var mina morföräldrar och jag kände ingen rädsla.

När vi skulle gå, så skulle vi släcka en gammeldags ljus lykta som vägrade slockna.

Där började någon form av oro krypa in i mig i drömmen, så där så att det pirrade i skinnet.

Vi försökte släcka ljuset många gånger utan att lyckas. Till slut bestämde vi oss för att ändå lämna den gamla sugan. I tyst samförstånd gick i mot dörren.

Dörren till rummet som vi var i slog igen med en himla smäll och vi kunde inte ta oss ut.

Där vaknade jag vilt skrikande.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

[rore]
2013-12-15 12:20
#9

Otroulig!

Jag ser också denna skuta som ditt färdmedel här i livet. Ditt jag.

En del utav "dig" som bara vill göra sig av med, lite destruktivt

En annan del som undrar om ni ska plocka den nya hela plankor? De nya delarna i livet?

Är du på väg att välja ett invant sätt/reaktion/agerande i ditt liv?

. Rädd för att plocka bort/rensa ut ..

För det funkar ju.🤔precis som det är.

Vilka delar vill du ha kvar. Vilka vill du lämna?

Osäkerheten inom gör det lite "rådvillt" i tankarna eftersom "du" kanske har lite olika ideer om olika delar i ditt liv.

Vilket de manliga och kvinnliga i din dröm tyder på.

Uppstrukturerat med färdiga lösningar som "dina olika" sidor inom visar på.

Gör kanske att osäkerheten råder inte bara i drömmen, utan i det dagliga livet??

szirius
2013-12-15 12:21
#10

Jag hade också en skrikdröm inatt😡!

Den här gången😇 var det min storasyster som fick sig en avhyvling. Vi hade bestämt att träffas och jag hade avbokat massa andra viktiga saker, fått krångla med att ta mig dit med buss o tåg ( i snöstorm) , alltså verkligen ansträngt mig för att få till det - och så dyker hon inte upp, svarar inte på mobilen, jag jagar telefonnr till andra, får till slut tag i henne, jag hör att hon är påverkad och säger " det funkar inte idag…". Oj, vad jag exploderade! 💣

Mitt tema nu som fortsätter rulla☝️….för oj, så många gånger jag bara svalt och svalt  vid såna tillfällen, sagt" det gör inget, jag förstår..." 😮

Det blev tydligt- igen- att jag gjort så för att jag vill rädda ANDRA från att känna skuld!😮 Dvs håller inne med min egen besvikelse och upplevelse  för att inte andra ska få skuldkänslor….snacka om att ta på sig ansvar för nåt som inte är mitt🤪

Jag gör nog fortfarande så ibland…

[rore]
2013-12-15 12:33
#11

Dubbelt jösses!

I min tolkning av Otrouligs dröm, så kände jag mig riktigt träffad. Jag märkte först inte att jag skrivit "vi" där det skulle vara "Du"

öh! Så mina svar av din/ Otrouligs dröm blev liksom svar och frågor till mig själv.

Tack för det!🌺

linnease
2013-12-15 12:37
#12

Mina drömmar verkar inte följa den vanliga drömtydningssymboliken så mycket, men jag brukar oftast fatta dom ganska bra. Går på känslan i dem och det brukar vara ganska tydlig uppförstoring av nån känsla jag har på gång under dan. Men, det är en kille från min klass i grundskolan som dykt upp nån gång ibland, och massa gånger sista veckan eller två. Är totalfascinerad av det, hur nån från så länge sen kan ha så stort intryck eller symbolvärde eller vad det är! I mitt dagliga medvetande hade jag inte tänkt på honom på massor av år innan han dök upp plötsligt. :) Ganska cool.

 Lyckas inte lista ut eller känna helt vad det är för upplevelse eller vibb han står för.. hm.. Nån slags power, och nån slags grundläggande attraktion. Som att vi är lika på något plan, har något åt varandra. Men vi är på olika sidor av.. vaddå? Samhällsbarriärer? Fördomar? Nåt som gör att det blir bara en extrem tävlingskänsla eller konkurrenskänsla istället.

Spånar högt.. Han bara dyker upp här och var i drömmarna och är den här vibben, personen, gör inget särskilt som jag kan tolka till nåt.

Otroulig
2013-12-15 12:46
#13

Rore, det här är kanske helt taget ur luften men att lampan inte vill slockna och att dörren slog igen, kan det vara nåt som du kanske behöver se hos dina morfäldrar? Nåt dom vill säga dig? Tack för din input ❤️ Tja det var gamla slitna brädor inga nya, men även gammalt trä kan ju vara helt funktionsdugligt, åh vad det slog an hos mig, när jag skrev det!!❤️❤️❤️ Här ligger nåt. Fylls av en sån kärlek. Tårar rinner nu. Det är nog så att jag i min renoveringsglädje i mig själv, kanske gärna inte tittar på saker som fungerar. Vi gick ju ner i båten sen. I mitt inre, till botten. Har fått till mig att jag ska känna mig värdig. Det är ju en grundpelare. Jag ska gå kärlekens väg. Så lätt var det❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Otroulig
2013-12-15 13:01
#14

Szirius, vad du jobbar på fint med ditt tema❤️❤️❤️❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-12-15 13:20
#15

#14 å men tack🌺…haha, behövde höra det, jag känner mest att va FASEN vad mkt jag har att reda ut heeela tiden😟…, fast att se "skiten" är ju första steget till förändring, så uppenbarligen är jag redo för massor av förändringar, på ett djupare plan, skala fler lager på löken - yes🥳

linnease
2013-12-15 13:59
#16

Kanske Scrantons senaste skulle vara på plats här :)

Channeling Ophelia – Your True Power

“I am here. I am Ophelia. I am wandering into your reality. I am riding waves of ecstasy because I like to make an entrance. I believe in you. I believe in what you’re doing. I witness your experience, and I see it as a reflection, because we are all connected and we are all mirrors to one another, no matter what dimension we are in.

You all began your pilgrimage with the intention of exploration, with a desire to connect and with a fervor that could and will move mountains.

There is a flaw that I have witnessed in your reasoning. This would be the idea, or the conclusion, that you are not powerful because you are not living the precise version of your life that you desire to live. The misconception is in the idea that you should be able to wave a magic wand and begin living exactly as you want to live and doing exactly what you want to do and being exactly how you want to be.

The reason why I see this as a misconception on your part is because the power lies within the experiences that you are having. There is more power in knowing yourselves as the beings who are creating the experiences that you find most challenging. To be able to move immediately from where you are to where you want to be would be too easy and would rob you of the powerful experience that you are having.

You are the creators of the obstacles. You are the creators of the challenges. And so if you see the obstacles and the challenges as being quite substantial and powerful in their own right, then give yourself credit for being the one who not only created the challenge and the obstacle, but who was willing to put it in front of yourself.

The most powerful creator is the one who allows everything to be as it is and who seeks comfort and solace in the knowing that they are Love. When you demonstrate to yourself that you have the ability to love under any and all conditions, then you know yourself as a powerful being, as the most powerful being in the universe, because then you know yourself as Source Energy knows itself, because Source Energy allows everything to be just how it is and loves it all just as it is. Be love.

I love you. I am Ophelia.”

szirius
2013-12-15 14:22
#17

There is more power in knowing yourselves as the beings who are creating the experiences that you find most challenging. To be able to move immediately from where you are to where you want to be would be too easy and would rob you of the powerful experience that you are having.

Ok, den tar jag😃

then give yourself credit for being the one who not only created the challenge and the obstacle, but who was willing to put it in front of yourself.

🥳🤓😃

When you demonstrate to yourself that you have the ability to love under any and all conditions, then you know yourself as a powerful being

Övar på den😛

Otroulig
2013-12-15 17:12
#18

#16 Det här dyker upp mer och mer. Att vi ska njuta av själva skapandet och inte vara så fixerade vid den själva fysiska manifestationen. 

Tack Linn - den var fin ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
2013-12-16 15:46
#19

Jag har också tänkt den tanken Otroulig. Att de vill förmedla nått.

Jag fattar bara inte varför jag inte lyssnar i drömmen. Utan bara vrålar rakt ut. Jag vet inte ens riktigt vad det är för känsla som jag hade där i drömmen. Även om jag kände mig panikslagen när jag vaknade, så får jag inte ihop det med rädsla??

Vad är det jag inte vill höra?

Vad är det jag inte vill se?

För någonting underliggande tror jag ändå att det är,,,,

Några månader efter att mormor avled så kom hon regelbundet och frekvent till mig i drömmarna. Jag bad om kontakt innan. Men i varje dröm hon kom så motade mitt "sovande" jag iväg henne.

Tillslut slutade hon komma och jag tror att det är första gången hon kom nu sen dess, med morfar i släptåg nu 15 år senare.

Hur oartigt är inte det? Att först be om kontakt i det vakna och sen i drömmens land så avvisar jag??

*dumstrut på mig*

szirius
2013-12-16 19:12
#20

Där de nu befinner sig så vet de precis varför du gör/ gjort som du gör och de dömer dig inte för det✨, så slappna av och ta av dig dumtruten kvinna😃🤗

Annons:
linnease
2013-12-16 20:07
#21

kanske därför de låste in dig den här gången så du inte skulle smita 🙂

Otroulig
2013-12-16 20:45
#22

Asså vågar inte berätta allt i mina helknäppa drömmar. Men finns det nån film med Mel Gibson och Michelle Pfeipher (eller hur hon stavas)  som likar nåt sånt hör:

Gibson är skitig, svart i ansiktet. Han har ett svart sotat streck överskallen och ovanför det är hans skalle avsågat. Han är tillfångatagen uppdragen i ett torn av sten. Michelle  skickar ner en massa borrar ned i hjärnan, och under tiden så stryper hon sig. En man som arbetar åt henne får komma fram och hjälpa henne. Gibson vaknar upp och visar sig vara läkare och krånglar in handen under hennes grå strimlade dräkt och tar pulsen på henne. Han säger - så där kan du inte hålla på, det är ju farligt. Hon säger att hon gjort det i en månad nu.

Blää varför kan inte jag drömma om enhörningar istället. Fast det var inte så läskigt när jag vaknade…

Kvinnligt och manligt igen. Kvinnan är ju destruktiv, försöker manipulera med hans hjärna, hon stryper sig själv och har gjort så i en månad….måste banne mig kolla vad som hänt för en månad sen..Eller vad jag gjort en månad..inte sagt nåt? Hållt inne med saker..förstår inte vad riktigt bara..

Till saken ska ju tilläggas att jag somnat på spikmattan - tortyr som mitt fadderbarn sa förra lördagen 😉

Sen var det en dröm till där min hund förvandlas till en apa - som vi trodde ville kommunicera - jag skulle hämta papper - men städade bort lite trä pinnar först…Tema eller - jag måste kolla vad trä kan betyda - intressant.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2013-12-16 20:47
#23

Linn förresten - precis som du tänker om din dröm - vad han har för egenskaper - vad han kan stå för - så skulle jag oxå finurla vidare på.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2013-12-16 21:00
#24

AHH Intressant!

I allmänhet är trä idéer, åsikter, vanor, som har blivit en fast del av din natur. Precis som trädet är ursprungligen grönt och smidig men blir hård och fast som massivt trä, så att våra åsikter och attityder, eftersom de utvecklar, först böjligt, då ofta blir stela. I vilket fall, om inte dessa vanor och idéer möjliggöra ytterligare tillväxt, det liv princip som ständigt söker ytterligare utveckling, är antingen förtrycks eller lämnar det gamla trä att ruttna. Således symboliserar en gammal döende trädstam delar av själv inte längre kan anpassa sig till inkommande idéer och erfarenheter. Stycka trä, bygga nya saker med det, är att använda gamla idéer på nya sätt, och så vidare. 

eller

To dream of wood suggests that you are feeling dead and emotionless inside. Your behavior is too automated. You are not fully thinking things through.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-12-16 21:01
#25

Cool dröm! Själv drömde jag om BAJS i natt, mycket bajs, i många olika former.

szirius
2013-12-16 21:01
#26

Haha, jag trodde jag skrev dumstruten men det blev dumtruten ser jag….freudianskt eller vad?🤪😃 (inte för att du har en dum trut, Rore, men kanske för att välja andra ord om dig själv🤗)

Ååååååååååååååå Otroulig, jag är med! Jag beställer drömmar då jag rider på en enhörning och fluffar omkring på regnbågar och badar i hallonsoda, iiiiiiii🌈☀️

Mkt bättre än sortera papper som jag gör både dagtid och sen tycker att jag behöver "bearbeta" även på natten…..😴trååååååkigt!

Ghosthunter
2013-12-17 07:37
#27

Oj, här dröms det friskt märker jag, både om det ena och det andra😃 Själv drömmer jag mycket sällan (iaf så minns jag för det mesta inget) och när jag väl drömmer, då är drömmarna så märkliga att jag inte själv kan redogöra för dessa😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[rore]
2013-12-17 08:15
#28

Hehehe.. Szirius!

Jag kanske ska sluta upp att dum truta mig själv😉🤗

[Kathja]1
2013-12-17 08:54
#29

Bara kanske? 😉

I natt drömde jag hur mycket som helst! Det var väskor som skulle packas, bilar som skulle tankas (inte min bil och och ingen jag skulle åka med) och hus som skulle renoveras. Och det sista jag hör innan jag vaknar är - allt är lugnt, du har Gud med dig. Så det är bara att andas och följa med livet tror jag visst. 🌊

[rore]
2013-12-17 08:55
#30

😊🤗❤️

linnease
2013-12-17 18:46
#31

Otroulig - den filmen har inte jag sett i alla fall, haha :) Galen dröm.

Kathja! Bajs är koppat till pengar i Polsk tradition, om man drömmer om bajs eller råkar trampa på bajs så kommer man vinna pengar. Så mycket bajs i många former måste ju va bra 😃

[Kathja]1
2013-12-17 19:06
#32

Eller hur! Har också hört detta, och med tanke på hur mycket bajs det var så blir det mer än en hundring som dyker upp. Jag t.o.m kastade bajs på en snubbe, jag kände mig nog generös, hi hi.

Ghosthunter
2013-12-17 20:10
#33

Haha….vilket skitsnack😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

linnease
2013-12-17 20:53
#34

Haha!

Annons:
Theleonora
2013-12-18 09:45
#35

Inatt drömde jag om min kusin och hennes man! Det fanns lite sex-scener med och antydningar till sex i andra scener mellan dom. Hm, vad betyder det när andra är lite igång? ;)

Ska tillägga att jag älskar min kusins personlighet, hon är den som är gladast, har lättast för att släppa saker. Går vidare till nästa, är stark, en karismatisk människa (alla älskar henne), hon vet vad hon vill och hon går efter det oavsett vad folk säger :). Och just nu ser det ut som att det bara går framåt. Ja, alltså hon är hela härligheten definierad! Man mår bra av henne!


szirius
2013-12-18 11:58
#36

Det här vill jag gärna ha lite inputs på. Jag drömde om mitt HÅR inatt, min fläta gick av, bara lossnade. Jag tog det med ro och tänkte jaja, jag får väl ha page då - och fick för mig att färga det svart ( hade just svart page på gymnasiet). När jag böjde mig fram för att se håret uppe på huvudet så var allt grått från mitten av huvudet och bakåt! Blev lite sur att maken inte sagt nåt, haha, " här har jag gått omkring o trott att jag bara haft några grå hårstrån för de är de enda JAG sett…" . I drömmen tyckte jag att det gråa håret var jobbigare än att flätan gick av.

Hår står väl för kraft?🤔

Sen blev jag även inkallad till nån skola för "min höga kompetens", de hade läst min c-uppsats och ville att jag skulle skriva nåt, skulle få massor betalt också😎 Där hade jag en toadröm, gick på toa som plötsligt stod ute i korridoren, yepp denna favvo att lyckas lyfta på skinkan o torka sig utan att folk ska se😛. Och ja, det var bajs, haha - mer pengar alltså👍😂 Det var bara en person i korridoren och det var mer pinsamt för honom än mig, han gick SNABBT förbi. Tom i drömmen tänkte jag " hur lyckas jag hitta dessa publika toaletter jämt?"🤪För där satt jag på en toalett i korridoren när det fanns toaletter bredvid med dörrar.

Otroulig
2013-12-18 12:42
#37

Thea, det låter som en super bra dröm !! Szirius, Hår - ja det står ju kraft..gråa hår skulle jag nog bara tolka som att du ser det som ett ålderstecken - eller att du blir visare?? Det här med bajs, om det var min dröm så skulle jag tolka det som skit som lämnar. Saker du inte behöver längre. Som du är färdig med. Att det är en allmän toalett kanske har att göra med att du uttrycker det för omgivningen - det är dags att visa det. Du är stark i dig själv och bryr dig inte om vad mogivningen säger….i ditt fall kanske det är det du ska göra..skita i vad folk tycker ;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2013-12-18 12:57
#38

Otroulig! Hur menar du då? Kan inte få till tolkningen men betyder det att jag kommer ge uttryck för de beteenden hos mina kusin och hennes man så som jag uppfattar dom? För det är ju beteenden hos mig själv som jag ser hos dom. 

Satt och finurlade lite och bad ju om svar och att blockeringar skulle lösas upp i drömmen. Och jag tror innan den här drömmen så drömde jag om en storm som jag stod i. Måste ju ha tagit mig ur stormen :)


Otroulig
2013-12-18 16:41
#39

Lite snabbt Thea, Om det var en storm skulle man ju kunna tänka sig att det är där du är.. Sex kan betyda att man sammansmälter förenar sig  - blir ett. Det du drömmer är ju sidor hos dig själv. Så du har ju alla dessa fina sidor din kusin har och som jag ser det - förenas eller är på väg att förenas med dessa..

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-12-18 19:30
#40

#37 åååh, det där låter ju himla bra och finemang, tusen tack för den!❤️🤗

[Kathja]1
2014-01-03 13:58
#41

Kära vänner vad jag drömmer mycket, och annorlunda mot det jag brukar drömma. I natt hade vi ett hus som var i två olika delar, den ena delen kom man bara in till om man kröp genom en väldigt trång tunnel/gång - när jag kröp där första gången så låg där en massa skit, bla en död kanin-bebis som jag fick skyffla undan med armen. Sedan var man plötsligt i det andra huset -  trots att de låg en bit ifrån varandra.

En drömsekvens senare så visar det sig i alla fall att en för mig okänd kvinna har anordnat en fest i den delen av huset som man kom till genom att krypa - ett litet orange hus. När jag upptäckte det blev jag så arg! Så jag stegade in till henne och de andra och förklarade läget, men hon bara flinade åt mig. Slutade med att jag tog tag i hennes hår,hon hade långt brunt hår, och drog henne ur mitt hus. 

Sedan drömde jag en hel del annat oxå, men denna biten var mest känslosam.

Har försökt att fundera över vem som är, eller har tagit sig in i mitt liv och som inte vill gå - men utan resultat. Men jag tänker att det är vad det handlar om.

Annons:
[Torahzen]
2014-01-03 14:09
#42

Så fräckt att ha fest i ditt hus och sen inte vill gå! 

Kan det vara någon kvinnlig sida eller egenskap som du bör ta fram i ljuset och göra upp med?

[rore]
2014-01-03 14:18
#43

Låter som en sprudlande kvinna som vet vad hon vill Kathja

och att hon sticker dig så i ögonen med en hemlig fest i ditt oranga hus.

(chakra färg? dålig på sånt men visst finns det över naveln??

Är det inte där det känns som mest när vi tappar fotfästet i vissa livs situationer?

När oro, aggitation, frustration stiger ända från navelknappen

och uppåt🤔

Nästan så jag ser henne framför mig, så där lagom kolugn med ett snett leende, som om "fatta Nu då" blick.

Jag kan ju vara helt galet ute förståss. Men ibland tror jag våra hjälpare får på nöten för att vårt ego står i vägen och inte vill se de möjligheter som finns😘

SHIAWASE
2014-01-03 14:19
#44

Jag drömmer också otroligt mycket dessa dagar,, kommer också ihåg drömmarna på morgonen,,,de  är otroligt innehållsrika, och svänger hit och dig,, i morse, ville minstingen kliva upp (hon sover med mig) , jag vaknade till men ville fortsätta att drömma,, så även fast jag kände mig pigg, så bestämde jag mig för att fortsätta att drömma en stund till, och dessa drömmar fortsatte lika livligt!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-01-03 14:30
#45

rore  - Jag får inte riktigt ihop det med vad det kan vara Irl, MEN det pirrade sådär gott uppe på huvudet när jag läste det så du är på rätt väg. Jag ska bara få ihop bitarna oxå. 

Det kanske är jag som ska ur vägen för mig själv? Har fått det från annat håll att allt jag behöver göra är att sluta stå i vägen för mig själv. Och det hade jag gärna gjort ifall jag fattade hur!

Theleonora
2014-01-03 14:41
#46

Kathja, har din pappa gift om sig? Eller haft nån annan med brunt hår? Eller är det du själv som barn, som den där kvinnan representerar, som inte vill iväg? Ditt inre barn är fortf sårat över nåt och vill inte släppa taget.


[rore]
2014-01-03 14:46
#47

Japp. Jag förstår precis vad du menar Kathja!

Just det där med att stå i vägen för sig själv.

Ibland fastnar "vi" i huvudet och tror att "vi" måste förstå med intellektet…

I stället för att bara tillåta känslan och att tillåta den att leda "oss" Även om vi inte vet vart vi är på väg.

Jag har haft enormt svårt för detta och ihärdigt slagit ner hälarna i backen och gjort motstånd, eftersom jag ansett att jag MÅSTE veta När, Var Hur och Varför?😇

Så där faktabaserat för att jag skulle känna mig mera trovärdig😊(?)

När jag i andra avseenden kunnat lita fullt ut på det jag fått till mig och strida mig blå utan bevis för någonting,,,,

Hoppas insikten landar inom dig snart.❤️

Theleonora
2014-01-03 14:49
#48

Så sant Rore! 

Har också varit där många gånger, egot som vill förstå. När man gör bäst i att bara vara, men oj så svårt det är när man har ett stort kontrollbehov ;)


Annons:
[Kathja]1
2014-01-03 15:24
#49

Fina rore - dina tankar fick mig att klura vidare. Tog med mig hunden ut i skogen och tog ner lite smågranar, alltid bra med lite kroppsarbete när jag ska tänka. Insåg att jag ganska ofta faktiskt drömmer om att mitt hus har flera våningar än vad man kan tro. Det är ofta långa gångar som mynnar ut i ännu ett hus i huset om man säger så. Tänker att det säkert är mitt jags lager, de "dolda" rummen är mitt inre jag. Och nu står jag själv i vägen för att nå alla mina rum. Känns logiskt iaf. 👍

Sedan var huset orange i just denna drömmen och jag har ju blockeringar i mina bas-chakra så kanske det är som så att den/de blockeringarna är det som gör att jag inte når hela vägen fram.

Hm, känns som att jag är på rätt väg i de tankarna. 😃

szirius
2014-01-03 15:31
#50

Det kanske är jag som ska ur vägen för mig själv? Har fått det från annat håll att allt jag behöver göra är att sluta stå i vägen för mig själv. Och det hade jag gärna gjort ifall jag fattade hur! 

Är det inte precis det där vi ALLA behöver klura ut längst livets gång…den enda som står i vägen är en själv…🤐och nog SJUTTSINGEN vill man förstå hur man ska kliva åt sidan helt och hållet…

[Kathja]1
2014-01-03 17:22
#51

Självklart! 👍

[Kathja]1
2014-01-05 10:31
#52

Jag drömmer om bajs varje natt! 🤪 Innan var det då och då men den senaste tiden har det inte gått en natt utan att det har varit med lite bajs. Sådär jag går på toaletten, eller en natt så stod jag och skyfflade bajs, i går så var vi på tur ut till någon ö i söderhavet och när vi klev ur båten så började jag med att förbereda en toalett ifall någon behövde…bajsa!

Jag läste någon stans att "bajs" står för pengar och det är ju helt okej, MEN jag börjar att tro att "bajs" står för att göra sig av med något grundläggande och basalt. Känns logiskt. Och hänger ihop med resten  -att gå ur vägen för mig själv, att inte ha ett fritt flöde i bas-chakran. Något grundläggande (fel) är redo att städas bort. Hur låter det? Känns iaf som att jag kan vara på rätt väg.

Jag tror att jag ska knacka lite på saken, det var länge sedan jag gjorde det. Har även bokat en healing-sejour med Sanna Vindej i nästa vecka, kändes som en bra grej att göra så då kommer det att vara det. Är faktiskt första gången för min del. Så lite spännande är det oxå…🌊

Otroulig
2014-01-05 12:37
#53

Ja jag tror att bajs betyder just det. Att du är inne i process där du gör dig av med tankar som inte fungerar, mönster eller värderingar.

Tänker också lite som så att för att om vi ska släppa på gammalt skit så måste vi göra det på alla olika plan. Det sker i flera steg, under en tid. 

Jag är inte så väl bevandrad i esoteriska teorier, men känner att det är så, att även om jag förstått något i mitt sinne så måste det förankras även på djupare plan. Detta sker i fler i steg och kanske inte alltid medvetet. 

Jag hade också en period där jag drömde bajs drömmar nästan varje natt. Men jag hade stopp i mina toaletter haha, DÅ var det definitivt stopp i flödet 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-01-05 12:44
#54

Skönt att jag aldrig har problem eller negativa känslor i mina drömmar kring detta! Jag har ju bett om både hjälp och vägledning i att komma till nya nivåer så vem vet det kanske bara är ett tecken på att mitt högre jag jobbar på medan jag sover. Vore ju väldigt smidigt.  👍

Otroulig
2014-01-06 12:58
#55

Mitt tema om ved och kvistar fortsätter…inatt var jag hemma i mitt föräldrahem, jag och en vän skulle göra en paus där för att sedan dra vidare. Hon var lite stressad och ville iväg, jag ville ta det lugnt och chilla lite, låta kläderna torka och ta en dusch. Det var kö till duschen så jag skulle ta duschen i källaren, då ser jag att jag har en pormask på mitt vänstra lår, när jag tittar igen så växer det ut kvist där, den växer från min kropp. Jag kan skämta om det och undrar om man klippa av den med en sekatör? En läkare ska titta på den.  Kvisten kändes tråkig, inga löv, men lever för den är inte helt torr. 

Min teori är ju att det finns någon gammal inpräntad värdering som jag ska se och omvärdera. Nåt som kommit med hemifrån. Men jag fattar ju inte vad!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Ghosthunter
2014-01-06 13:47
#56

På tal om drömmar. Jag drömmer väldigt sällan och minns sällan de få drömmar som jag har, men de fåtal som jag minns, handlar nästan alltid uteslutande om riktigt gamla saker i mitt liv.

Många gånger drömmer jag om personer som jag har mött i mitt liv, men som jag har glömt bort helt å hållet. Hade jag inte drömt om dessa personer, så hade jag aldrig kommit ihåg dem.

Kan dessas personligheter haft, eller har, saker som har en betydelse i nutid och att det är därför dom dyker upp i mina drömmar?🤔

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Otroulig
2014-01-06 13:55
#57

Det finns ju de som påstår att alla vi drömmer är sidor hos oss själva. Så drömmer du om en person så ska du se vad den personer står för, det kan vara egenskaper den har..drömmen vill visa något hos dig som känns igen och identifieras i den andra personen. 

Som i min dröm t.ex kanske är det så att min vän har sidor, sidor som jag själv har som jag bör titta på…som hänger ihop med kvisten. 

Tack för den Spökis 🙂

Sen kan de symbolisera något annat. Kvinnor kan stå som symbol för dina kvinnliga sidor t.ex.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-01-06 15:15
#58

Nä cool Otroulig, såg nån film för ett tag sen om ett par som önskade sig barn, och det växte upp ur trädgården, och han hade kvistar som växte ur benen ^^  Var fint! Fast hans hade blad på, som rankor som slingrade runt vaderna.

Spökis, jag tror de man träffar tidigt i livet kan bli som symboler, för olika typer av personlihgeter eller energier eller interaktioner. Just för att de är de första olika typerna av personer och energier man träffar. Så det handlar ju inte om just dem nu längre, men vad de står för hos dig liksom. Och drömmar handlar alltid om nån vibb man har på gång just nu. Ibland om såna man inte är helt medveten om eller har tid att uppmärksamma på dagtid, då kan de bli liksom överdrivna eller uppförstorade, symboliska, förstärkta, så man verkligen känner och kan se den där energin man har på gång.

Ghosthunter
2014-01-06 15:19
#59

Ja precis vad jag tror också. Dennas egenskap kan reflekteras i mig. Genom att tänka på hur man upplevde denna personen, både i drömmen, men kanske framförallt när man mötte eller kände denna personen, kan visa speciella sidor på en själv….både negativa och positiva sidor.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Otroulig
2014-01-06 15:27
#60

Det har jag inte tänkt på Linn, att de tidiga mötena förstås är starkast. Så är det ju 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Ghosthunter
2014-01-06 15:32
#61

Det stämmer Linn, att jag kan känna den där speciella energin för tillfället efter en sån dröm. Jag kan inte direkt komma på nåt nu och det har inte hänt så ofta att jag har märkt det….men det har hänt. Så det är helt klart symboliskt.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

szirius
2014-01-07 20:05
#62

Den filmen har jag sett Linn, mysig❤️

Kom ihåg nu vad jag drömde inatt!

Jag var på fest i en lägenhet o hörde ljud utifrån trappuppgången, fick dåliga vibbar o gömde mig bakom ytterdörren - precis då stormar två män in (typiska nazistkläder m kängor, bomberjacka, hakkorstatueringar o rakat huvud- och knivar o batonger). Jag smyger direkt ut i trappuppgången. Längst hela trappen ner ligger slaktade människor. Jag bara går…helt tyst…trapp efter trapp…alla är döda….vänder mig inte om…vet att jag är den enda som klarar mig…att alla på festen kommer att dödas…känner mig lugn…som i ett parallellt tillstånd, jag vet ju att död bara är en energiförändring….sen vaknar jag.

Annons:
Otroulig
2014-01-07 20:11
#63

Oj Szirius, visst är det konstigt att man kan drömma så "otäckt" och ändå inse vad som ligger bakom. Fast nu när jag tänker efter så är det mer och mer så nu. Att jag är medveten om att jag drömmer och analyserar redan i drömmen. Samt att jag ofta drömmer att "detta har hänt förut" "eller t.om mer som känslan av att "detta har jag drömt förut "…väldigt ofta faktiskt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-01-08 02:43
#64

Alltid lika fascinerad när man får automatiskt den vägledning man behöver. Det är helt självklart, men ändå intressant.

Jag har haft en massa stressdrömmar sista veckan, att jag aldrig kommer fram, att jag aldrig blir klar, etc etc.

Inatt också, och först så tänkte jag att jag måste börja vara mera effektiv, städa, rensa sorter , jobba undan etc. Jag har verkligen varit på "latsidan" de sista månaderna ,, totalt oinspirerad att "ta i tu" med saker och ting,, men jag kände att här gäller det att fixa till vibben ,, annars så "rasar" allt.

MEN,, sedan tänkte jag vidare, och insåg, att det handlar inte om att allt är på väg att rasa utan tvärtom, att jag är påväg ett snäpp upp, men att jag måste känna av kontrasten "rasa" innan jag kan komma upp. Kunde liksom inte forumlera orden.

Men så , hade först Emma Länkat till Melody Fletchers hemsida i klottertråden, kollade henne , hittade en You TUbe video om procastinaton och lazyness ,,, (googla hennes namn så kommer den videon upp i toppen) Yes! Be så ska du få.

Men ,,, denna räckte ju inte för att fixa min vibb av olustighet, så jag nu när jag började städa upp så tänkte jag att jag behöver nog lite hjälp av Abe idag (har inte lyssnat på dem på ett bra tag) OCH klickar fram en video på "måfå" i min mobil och denna kommer upp!`

Så tack för det, och tack för att mina drömmar och universum visar mig vägen

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-01-08 07:12
#65

Tack Shia! Plötsligt förstår jag varför de senaste klienterna som både jag och Älsklingen har haft har nyttjat våra tjänster och sedan inte betalat för sig! Vilken gåva. Om än något frustrerande, fram tills nu. Stor insikt. Resten löser sig. Eller inte. Allt är som det ska oavsett.

MissInAction
2014-01-08 09:57
#66

Intressant video, Shia! 👍

För några nätter sedan hade jag en dröm som jag tyckte var jobbig. Har haft liknande förut. Kanske som ni säger, stressdröm? Men jag har läst förut att fordon i drömmar symboliserar hur man tar sig fram i livet, ungefär.
I drömmen så var jag hemma i byn där föräldrarna bor. Jag skulle iväg, till London tror jag, och av någon anledning kom jag inte iväg till bussen i tid.. det var folk som skulle hjälpa mig att hämta och packa saker som jag skulle ha med. Så jag missade bussen, och skulle missa tåget. Jag blev bara mer och mer frustrerad och panikslagen då jag insåg att jag även skulle missa nästa tåg. Och sen när jag äntligen var påväg så hade jag glömt linserna, eller glasögonen, något sånt.. och  tänkte att shit då måste jag försöka skaffa nya i London.
Men den här obehagliga känslan av att man inte hinner… och man vill så gärna.. som att hela ens liv hänger på det.

Är detta också en stressdröm eller vad handlar det om, tro?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2014-01-08 10:22
#67

Shia, är det inte bara en period för att landa i mer balans för dig då? Kan du se det så? Jag kan😉 Du har ju varit allt annat än lat och oföretagsam under lång, lång tid☝️, ditt tempo har varit HÖGT 🥵- och såklart kommer en kontrast…en period av "slapphet"  - för att kunna hitta balansen du söker🌈, där det blir lagom🙂. För du har ju skickat en önskan om det….

Bra video - kan verkligen ta till mig det där att mardrömmar eller oro kan komma för att man försöker "jorda sig"…att vi inte riktigt fullt ut har tillit att man KAN och FÅR vara på high flying hela tiden…fast vi egentligen bara ska flyga…släppa🎈….så drar vi ner oss för att vi inte riktigt vet hur det är att leva utan det där "mänskliga"🤪

Hipp hurra så är vi ju så himla bra på att navigera oss, foka tillbaks o hitta "hem" igen👍☀️

SHIAWASE
2014-01-08 11:34
#68

Nej Szirius, hittills har jag sett det som det, att hela vinter, vår, sommar var så mycket, så jag har tillåtit mig att bara vara,, men nu är det annorlunda,

och jag vet att jag måste hitta till detta tillstånd för att nå inspirationen,, och den finns ju där hela tiden, allt jag är på snäppen att göra,,

Så det är väl lite blandat med att jag vill att det ska hända NU, och jag vill inte göra något annat än just DET med än massa andra,, i vilket fall som helst vet jag ju att det är min vibb som måste justeras,,, och den är på väg att göra det!!

Men visst är vi bra härinne!!! Inlägg, videoklipp dyker upp precis när man har tänkt tanken❤️ Och det är ju så det fungerar!!!

Tänk tanken, hitta känslan , slappna av☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-01-11 17:34
#69

Oiii vad det är coolt med drömmar. Inatt fick jag bekräftelse på hur drömmar funkar. Jag fick healing igår och i återkopplingen fick jag reda på att processen skulle fortgå under nätterna i några veckor. Och i natt drömde jag helt annorlunda än vad jag brukar,det känns super spännande. ♡

Annons:
linnease
2014-01-11 18:01
#70

Kul!!!! Spännande 🤗

Otroulig
2014-01-12 10:31
#71

Igår mådde jag fysiskt lite kass, hade ont i skallen, mådde illa var allmänt off. Fick för mig att det var någon slags utrensnings process.

I natt har jag drömt att jag städat och tvättat. Bl.a bilen, det hade kommit bajs på den, spolade av, gnuggade och skulle använda högtrycks tvätt. 

Så det kan ju vara någon slags utrensning/ städning.

Men den roligaste drömmen var dock att min svåger och en manlig fd  arbetskamrat insåg att dom var kära i varandra, det var lite jobbigt för båda för de har haft lite rädsla för homosexualitet. Sen i drömmen insåg jag att detta skulle ju leda till en del annat - bl.a att min syster skulle bli ensam, men det var problem som skulle lösas senare. I drömmen var det bara roligt. 

Men vad säger detta om mig?? Något jag ska erkänna inför mig själv? Eller att känslor förändras och kan växa fram? 

Sen var det en dröm om ett gammalt ex, jag pratade med honom i telefon samtidigt som jag torkade ett tangent bord på jobbet. Vi hade träffats tidigare och han erkände att efter det så hade han tänkt mycket  på mig. 

Sen var det mycket män överlag i drömmarna. Rätt trevligt 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-01-17 12:52
#72

Nu kommer jag ihåg vad jag drömde.

Inatt var jag på mördarfronten😮, först sköt jag ner några män, oklart varför, jag hade maskingevär o ba : ratatatatatata.

Sen hittade jag en död kanin, som nåt djur hade gnagt på huvudet på🤐, som jag skulle begrava, men då fick den liv o hoppade iväg, och det var massa barn där så jag var rädd att de skulle bli rädda för kaninen - ett öga bara hängde o det var blod o halva skallen syntes - och dels hade kaninen ont, den panikhoppade runt liksom, så jag tog snabbt tag i den o vred nacken av den o gömde under en tröja! Jag som inte ens kan sätta en stackars liten mask på en krok i verkliga livet.

Maken väckte mig iaf, av att jag sa " den måste dö, den måste dö…" då var jag helt febervarm…

linnease
2014-01-17 13:39
#73

Haha gött Szirius!! 😃 Vet inte varför men jag tyckte det var roligt.. Röj på bara! 😛😃 ❤️

szirius
2014-01-17 13:48
#74

Ja -det var nån slags power i drömmen💣😃

ratatatatatata😈

linnease
2014-01-17 15:31
#75

🤗

Otroulig
2014-01-18 10:21
#76

Oj kraft fullt, Szirius.

MEN vad i all sin dar betyder mina träbits drömmar. Onekligen vill dom ju säga nåt för nu har jag fått en ny. Skriver av ur min notering från natten.

Jag P och S är ute på uppdrag. (P och S är de drivande på projektet på mitt jobb, kompetenta, handlingskraftiga osv) 

Vattnet är förorenat och vi ska rensa bort all trä som ligger vid strandbrinken. Vi tar gamla plankor och skickar iväg i ån. Vi går in under en träkonstruktion, som en upp och nedvänd båt (vackra former, som ett vikinga skepp http://sv.wikipedia.org/wiki/Vikingatidens_skepp) Jag drar bort några brädor och hela konstruktionen börjar rasa - den kollapsar över oss och sjunker, väggarna kommer närmare och närmare. Vi är fångade och oroliga. Nu är vår sista stund kommen.

Men jag vill tro!

Då får vi en uppenbarelse - att vi ska göra en rörelse med armarn och  händer  (i samma form båten, dvs härma formen på båten) Hela konstruktionen öppnar sig och vi hamnar på en matta i ett museum som en slags föreläsnings aula. Vi flög liksom upp - som en flygande matta. Lite som vi bytte dimension…

Känslan var att vattnet var förorenat (mina känslor är inte helt rena) och genom att ta bort brädorna (gamla mönster, tankar, föreställningar) så blir flödet starkare. 

Men vad ÄR det för tankar och mönster dårå????🤪🤔

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
linnease
2014-01-18 11:41
#77

Hm det kvittar egentligen, för du kan ju ändå inte ta bort dem genom att leta reda på dem och därigenom tänka mer på dem och ge dem mer moment :) :P Istället, hur känns det att ha fritt flöde?

Otroulig
2014-01-18 13:43
#78

Du menar att trolleri trollera, hokus pokus rörelser med armarna - så vips hamnar jag i en ny dimension?👍🌊🌈

Och just känslan…jag vill TRO!! Tro på universum, det magiska, tilliten - det är väl den jag ska åt. 

Tack fina Linn!❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Ghosthunter
2014-01-19 10:44
#79

Haha….vore bra att kunna trolleri trollera så!!😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

iMrtin
2014-01-20 19:52
#80

Jag är en riktig sjusovare och när jag sover/vaknar upp på dagarna så kommer jag ihåg mina drömmar som jag haft emellan. Tror att de skapas av Gud för att vi ska få lära oss något under natten.

Häromdagen drömde jag att jag först sköt med maskingevär emot andra med maskingevär bland en massa lägenheter. Sen att jag sprang rakt in i en skog där en vargflock var och som började jaga mig, plötsligt var jag inne i min lägenhet och efter en stund så var det istället en massa katter runtomkring.. (såg nån krigsfilm dagen innan och haft en del katter.)


linnease
2014-01-20 19:59
#81

Låter lite som en hitta-sin-power dröm! Jagad men kan försvara dig typ.. och vargarna blir till katter :D

Ghosthunter
2014-01-20 20:40
#82

Det viktiga är inte vad man drömmer om…..det viktiga är vilken känsla man hade i drömmen, så hur själva drömmen utspelar sig, betyder inte så mycket, som själva känslan.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Theleonora
2014-01-29 14:43
#83

Inatt drömde jag att en byrå jag har, dess ben hade gått sönder. Och sen gick jag ut ur sovrummet där byrån står och där var det några kackerlackor, försökte smälla till dem men en hamnade rakt på mig. 

Sen i en annan scen var det en kompis som har tagit körkort nyligen som ville köra min bil och då sa jag ifrån. 

Åh, hjälp!


Annons:
Otroulig
2014-02-04 20:12
#84

Missade din dröm Thea, men tänker på att det sista med bilen - påminner om något du nyss var med om 😉

Byrå, jag tänker att den rymmer saker man stoppar undan, tankar och känslor kanske. Den verkar lite envis byrån, den håller på att gå sönder och den förföljer dig, kackerlackor är insekter och är de äckliga - kan det vara obehagliga äckliga känslor som kommer mot dig…

-------------------

Nu måste jag berätta om min korta dröm inatt.

Jag är i ett trapphus, jag ska möta F, min manliga vän (som dessutom är väldigt pysslig och händig, nästan lite damp varning ibland 😉) jag ska gå uppåt men men det verkar som nedåt, jag har en stor huva på mig - ser inte. F tar min hand vi konstaterar att det är konstigt - så börjar sväva uppåt i trapphuset, han får tag på ett räcke med andra handen och han är solidarisk, han räddar inte bara sig själv han vill få mig i säkerhet också, jag försöker med tankens kraft ta mig upp till avsatsen.

Trappor brukar ju betyda att man tar sig uppåt eller nedåt i medvetandet. Jag är lite förvirrad, förblindad, jag får hjälp av mitt manliga kreativa jag. Jag får anstränga mig mentalt för att komma upp.

Så det känns ju som att min känsla är rätt vad gäller att jag borde agera mer - att det tar mig uppåt framåt!!

Och idag har strukit, diskat, sorterat tvätt, slängt in en tvätt, och plockat innan jag gick in här.

Bra där!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2014-02-04 20:32
#85

Tack Otroulig för din tolkning! Stämmer bra det men det har sin begynnelse nån annanstans den händelsen :S. Och det är verkligen det jag bearbetar, den där byrån med en massa äckliga känslor och det mörka vattnet jag simmade igenom på meditationen i söndags. Det är exakt där jag är nu, mitt i all äckel och kravlar. Så jag kan inte tänka tillräckligt klart för att läsa vidare på din text. Försöker bara hämta andan och in i vortex. ❤️


[rore]
2014-02-06 07:48
#86

Inatt så drömde jag att jag var zigenerska och att vi var tre zigenarkvinnor som inte fick synas av männen i lägret🤔

Var de ute så, var vi tvungna att vara inne och tvärt om.😡(Upplevde en känsla av orättvisa).

Utomhus var det skön sommar dag med fågel kvitter och varma solstrålar.(Kände längtan)

Vi ville ut i det fria och tog oss olovligt ut. Vi hamnade vid en gammal damm, där det flöt fula saker (vet inte vad det var) och det luktade riktigt illa.

Vi var tvugna att gömma oss i den smutsiga dammen eftersom männen plötsligt dök upp och var på hem gång.

De blev riktigt arga när de upptäckte oss ute. Men det var inte deras ilska som skrämde mig, för i själva verket kände jag mig nog överlägsen dem.🤔

Det som skrämde mig var de enormt stora getingarna som flög alldeles för nära,,,,,

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ojojoj, hur tolkar jag detta då?

Zigenarkvinnor, exotiska och hemlighets fulla med magiskt tänk. Det är så jag har sett på dem sen jag var liten.

Kanske är det delar av mig själv som jag strikt har hållit undan eftersom de är fria i tanke och sinne ( i min tanke värld)

Nu vill dessa delar visa mig att det är dags att gå emot gamla invanda mönster och traditioner som jag byggt upp. (för de kändes starka och motiverade)

Dags att släppa den stinkande känslan av skam och smutsighet. Se det för vad det är och gå vidare.

Männen kanske representerar "den stränga vakten" inom mig, som jag struntar i och som bara är en uppbyggd tanke konstruktion, som egot livnärt sig på.

Men getingarna där går jag bet.

Har ingen aning om symboliken i dem. Mer än att jag varit skräckslagen för dem sen jag var riktigt liten

[Torahzen]
2014-02-06 08:04
#87

Du kanske är rädd för kraften i dig och det nya som komma skall?

[rore]
2014-02-06 08:21
#88

Så kan det nog vara Tora, eller kanske mera att jag vågar släppa fram mera utav mig själv. Än vad jag gjort tidigare.

Eller så är det lite av båda🤔

Otroulig
2014-02-06 20:09
#89

Fick en lite känsla av att getingarna skulle kunna vara en distraktion från det du verkligen borde vara rädd för…kanske att du projicerar på något annat fastän grund rädslan var just "männen". Jag har för mig att nån tolkat åt mig att insekter kan stå för djupt liggande känslor från barndomen som man förträngt…men jag vet inte. I ditt fall så kan ju geting rädslan i drömmen komma från din "ologiska" rädsla som barn..jag undrar varför du började bli panik rädd för dom..

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
2014-02-06 20:18
#90

När jag var i 3-års åldern så fastnade det en geting/bi i jack ärmen nere vid handleden på mig och mamma kunde inte få bort den.

Hon var själv hysterisk och "inte allt för pedagogisk" under den stunden🤐.

Det var kaos artat och en mycket otrevlig stund/händelse.

Efter det så var jag under lång tid väldigt rädd för alla flygande insekter,, med tiden så försvann rädslan för alla flygande insekter. Utom för just de randiga surrande lite större, som jag fortfarande har mycket svårt att samsas om utrymmet med😊

Annons:
Otroulig
2014-02-06 20:22
#91

Jaha, ja då har det ju en logisk förklaring. Men ändock en stark rädsla, instinktivt kanske??

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
2014-02-06 20:31
#92

#89 Din tolkning talar till mig. Även om jag har en "verklig" förklaring till min rädsla för getingar så tror jag det går bortom ner mot något djupare,,,,

Tack så mycket🌺

MissInAction
2014-02-10 07:21
#93

Skriver inte så ofta i drömtrådarna men nu vill jag helt enkelt få ur mig min dröm från inatt 🤔

Jag var med en grupp människor, kändes som någon slags expedition eller resa, och fann oss ombord på ett stort fartyg. Plötsligt såg jag en skolflicka studsa omkring med ryggsäck och allt och en macka i handen.. men hon var liksom halvt genomskinlig, och jag insåg att hon var död - och att jag såg henne. Jag blev både lite förvånad och lite rädd, och samtidigt glad att jag såg henne - och jag försökte få kontakt med en vän i sällskapet och pekade på skolflickan för att se om hon också hade sett henne. Men det verkar inte som att hon gjort det.

Bara ögonblick efter så gick resten av sällskapet iväg, och sedan såg jag vem igen - alla var genomskinliga. Ryser bara jag skriver om det nu, och känslan i drömmen…. hela mitt sällskap var borta.. bara sådär! Jag blev livrädd och började ta mig åt andra hållet, för jag tänkte att det som dödat dem kom ifrån det hållet de hade gått till. Det kan ha varit en storm eller nåt.

Jag kom till en slags tunnel eller rör, där jag hittade två killar.. sa åt dem att vi måste skynda oss. Så vi klev in i en trång sopsäck alla tre, och hasade oss på mage därifrån. Jag "styrde", med händerna… Och det var så äckligt för marken var ibland sumpig och lerig, och ibland täckt av stora näckrosblad, och av massor med paddor! Överallt paddor. Och jag kände att jag hade gjort detta förut.

Jag vaknade någonstans här och när jag somnade om så kom jag tillbaka till samma dröm, och började hasa mig fram igen.
Till slut kom jag till något torp eller liknande, lite halvt övergivet, men det kändes ändå lite tryggare. Jag har känslan av att jag här väntade på någon eller något. 

Känslan i drömmen överlag var rätt så obehaglig.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-02-10 10:21
#94

Kan det vara så att en del av dig bleknar och försvinner bort? Att det finns en liten rädsla att överge den "gamla" Miss in Action? Att du tar dig fram genom gegga och paddor - känns ju lite som att din väg kanske är lite obekväm, paddor…hihi tänker på paddor som man pussar på som blir prinsar. Hela vääääärrrrrlden är full av dom. Eller så är det så att det är lite kladdigt och äckligt just nu..men du tar dig fram. Lustigt det där att man i drömmen känner att man gjort det förut. Den känslan har jag ofta!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-02-10 12:32
#95

Jag tänker, jobba med din syn på döden! För den finns ju inte, inget att va rädd för 😃🤗

[rore]
2014-02-10 13:13
#96

Missi!

Detta blir inte nån direkt tolkning. Bara tankar som jag har mellan varven i mig själv😇

Döden döden döden. Ja den är inte alltid så angenäm att tänka på. Än mindre att skaffa sig en egen uppfattning om.

Precis som Linn så håller jag med. Energin byter form och "döden" finns inte "egentligen"

Ibland så undrar jag om vi inte dör lite till mans varje gång vi tar en ny riktning i livet?

Varje gång vi ser igenom egots "föreställning" om svårigheter vi bär med oss/ eller som uppstår runt oss.

Varje gång vi väljer att göra annorlunda, mot vad vi brukar, så dör en del av vår illusion om Livet

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Genomskinlig flicka som bara du ser,

Genomskinlig folkmassa, som bara du ser.

Flykten från detta. Gyttjan och paddorna som ni far igenom för att rädda er,, från den som "dödar"

Här tänker jag flykten från sig själv, flykten från "massan" Det som kanske känns skrämmande och främmande.

Rädslan styr ditt val och tar dig genom ofräsch miljö som känns äcklande och dess utom i en sop påse.

Kan det vara så att du håller på att bearbeta dina föreställningar nattetid, så att du ska se nått viktigt?🤔

Å andra sidan så kan jag ju vara helt ute och cykla nu😛

MissInAction
2014-02-10 17:49
#97

Oj jag hade inte förväntat mig någon respons alls på drömmen 😮😃
Tack så jättemycket för era ord! Det är en del att fundera på faktiskt. Att jag är påväg att byta riktning eller lämna något bakom mig. Det har jag ju känt rätt mycket av på sistone. Förändringar och växande ♥

Ja jag är inte säker på om det var en sopsäck, men känslan var som en sån.. rätt smalt och avlångt och liksom tunnt. 

Döden var jag livrädd för när jag var liten, minns när farfars bror dog och det var väl den första människan jag minns som jag kände, som dött… och jag funderade på vad som hände sen? Ska man bara ligga någonstans medveten men helt förlamad och oförmögen i evigheters evighet.. det är ju jättelänge!!?! Hade sådan fruktansvärd panik över detta att jag vaknade och grät på nätterna. Tycker fortfarande det är obehagligt när såna tankar dyker upp igen. Evigheten.. det känns så skrämmande. Att det aldrig tar slut liksom. Sen om det tar slut. Vad finns kvar då?? Fast å andra sidan, om inget finns kvar, så kan jag ju inte tänka och känna.. och alltså är det inget problem. Men det är vanligen här nånstans som det knyter sig i magen på mig 🤐

Annars har jag tänkt mycket på det som Abraham ofta säger, att vi är eternal beings, we can not die! ♥ Och försöker se på det som något positivt och i stället underbart 🙂

Ska fundera lite på temat kring drömmen. Vet att jag hört lite på när Abraham pratat om drömmar och vad vi ska lära oss av dem. Och de säger att det ofta handlar om känslan vi har i drömmen. Vad är det för känsla och vad kopplar vi den till?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Otroulig
2014-02-10 20:01
#98

När du säger att du fortfarande får "obehagliga" känslor  av Evigheten så är kanske Rore och Linn rätt ute. 

Jag tänker mig evigheten eller livet efter detta ungefär som när man mediterar och "flyger iväg", att det är ungefär så det blir, fast starkare och klarare. 🌈

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-02-10 20:13
#99

Ja det är säkert så ♥
Faktum är att jag inte aktivt har funderat så mycket kring döden och afterlife. 
Minns att Abraham pratat om hur allt blir så lätt och klart och så härligt efteråt. Bara det att jag är fast i… jaha.. för alltid eller? 🤐
Nåja.. kanske behövs en annan tråd för denna diskussion 😉
❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-02-11 06:48
#100

Vaknade av att jag tyckte att jag var rolig och fnissade lite för mig själv.

Jag vet att jag drömde om en gammal platonisk kärlek från gymnasie tiden (det är mest sån kärlek jag fokuserat på haha) Så jag verkar gå bakåt i tiden i alla fall. 

Men sen var det nåt om tre människor, jag skojade till det om "trä människor", dvs träiga tråkiga människor - och DET vill man ju inte vara. 

SÅ var det där IGEN, TRÄET. Men inte kan väl JAG, vara träig och tråkig!!😮😉😂

SÅ idag tar jag till mig att livet är en lek, inte alls allvarligt! Tror faktiskt även att döds tråden har fått mig på detta härliga lekfulla humör!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Minney
2014-02-11 21:49
#101

Har inte läst i den här tråden tidigare, eftersom jag rent krasst undviker nattliga drömmar. Kommer aldrig ihåg dem och det beror på, som jag det det, att jag för många år sedan bestämde mig för att de var så jobbiga så det var bättre att inte minnas dem. Tror inte att det är så bra egentligen, inte alls. Tänker nu att om jag "vågar" läsa här om hur ni använder dem så kanske jag öppnar något i mig som gör att nattens drömmar inte blir så farliga. Och jag mår så mycket bättre när jag inte sover nu så jag kan nog ta hand om sömnens varande med☺️

Otroulig
2014-02-12 06:42
#102

Åh fina Minney, dom är små gåvor drömmarna och du kan göra så mycket arbete med drömmarna, dom vill oss alltid väl, även om vi kan möta våra rädslor där. Med de speglar vad vi behöver arbeta med. 

Vad glad jag blir av att du nu vågar nyfiket kanske titta på dom.

🤗

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Minney
2014-02-12 07:39
#103

Tack för omtanken Otroulig❤

parsley
2014-02-14 20:04
#104

Nattdrömmar. Korta, hårda, fragmentariska. Omöjliga för mig att tyda.

Jag lastade en död ponny i en trasig hästtransport. Ponnyns knäskålar var krossade. Stormoväder. Röda, orangea och bruna stormvirvlar runt omkring mig på vägen. Jag förstod att jag skulle dö och var livrädd.

Senare jag hittade mängder med döda djurkroppar av en hunds storlek. Djuren var flådda och stark nedkylda, men de levde. I vredesmod kastade jag djurkropparna omkring mig. Det gjorde ont i händerna när jag tog i de kalla kropparna. Jag var vansinnigt arg för att någon gjort så här mot djuren.

Sista drömmen. Jag spolade mensblod från en balkongdörr i ett förfallet hus. Badrummet stank av mögel. Fönstren hade immat igen när jag duschade så jag kunde inte se ut. Det hördes steg och  röster utifrån. Jag var livrädd att bli ertappad, både för blodets skull och för att jag förstört huset genom att duscha och försökt hålla mig ren.

Tolkning, någon?

Annons:
Otroulig
2014-02-14 20:43
#105

Oj, måste återkomma i morgon. Det känns som att ditt jag vill ge dig viktiga 🎁. Jag är inte helt fokuserad. Det kan handla om att du är i en situation där saker förändras och att du står i en situation att du måste ge upp något / något dör - men du tycker det är väldigt obehagligt att lämna. Att du står i en situation där du mår dåligt. Just för att du försöker lämna en massa saker. Återkommer 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-02-16 12:36
#106

Oj missade detta, kom på det nu på morgonen.

Nu spånar jag hej vilt här som om det vore min dröm - så får du ta åt dig av det som känns rätt för dig.

Generellt så är känslan i drömmen att du är rädd för något okänt. 

Ponnyn (häst kan stå för kraft och knän brukar stå för rörelse - ta sig framåt, man brukar ju säga att om man har ont i knäna så har man svårt för förändringar) är en del av dig, något har dött och du vet inte hur. Hmm t.om transporten är trasig. Den står kanske för att ta sig från A till B också så lastar man ju saker där i. Färgerna står ju det basala i livet - trygghet, sexualitet. Du hittar fler djur som blivit lemlästade av någon okänd och du känner ilska mot den som gjort det. Återigen så är det "det okända" nu kommer ilska (vilket jag kan känna är bra - för det är en mer konstruktiv känsla är rädsla) Sen kan jag ju undra varför du slänger omkring dom..om dom nu fortfarande levde? Men de kanske var bortom räddning? 

Huset brukar ju också symbolisera en själv. Detta hus är gammalt, förfallet, verkar vara i behov av renovering 😉Badrum står ju ofta för att rena sig och det är ju det du vill göra, immiga glasdörrar - du ser inte klart, det är dimmigt. Mens blodet - har googlat lite…mens är ju nåt vi får vare sig vi vill eller inte, en cyklisk återkommande grej. Du skäms lite för det? Kan det också vara något som är utom din kontroll?

Var står du i livet? Känner du att det sker förändringar som du inte vill vara med om, det verkar som om någon del dött i dig - det behöver inte vara något dåligt - tvärtom  - men kanske att du inte ser det just nu. Just det här att du vill rena dig mitt i allt mögel och förfall ser jag som ett tecken på att du tar hand om dig i alla fall. 

Det blev väldigt svamligt 🤪

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

parsley
2014-02-16 16:29
#107

#106 Tusen tack för ditt utförliga svar. Det ligger mycket i det du skriver.

[rore]
2014-02-19 08:14
#108

Hade en sån knepig dröm i morse innan jag vaknade.

Jag hade rest hem till en gammal barndoms kamrat. Hon bodde i en stor grå borg. Med stora salar och mörk inredning.

Hon satt i soffan och uppförde sig lite diva aktig, samtidigt som hon strök på blågrå ögonskugga på sina ögonlock. Nämnvärt kylig över min ankomst eftersom hon inte hunnit göra sig redo för mitt besök.

Jag kände mig neutral inför hennes bemötande.

Sen var vi nere i nån form av källare med många tunnlar, som vi skulle passera. I gången där vi skulle gå fanns ett uppsatt hinder med elektriska trådar, som vi var tvugna att klättra över.

Där hade mitt huvud stora problem. För Hur skulle jag göra för att inte bli grillad??😮

Dessutom fanns det en chaufför med där nere som skulle köra oss senare på kvällen och han pimplade flera glas skumpa.

Jag ogillade detta eftersom man ju inte får köra och dricka. Det är ju olagligt och dessutom väldigt farligt. Men i min tanke så tänkte jag att det Rika ska man inte tillrättavisa och dessutom får de ju göra som de vill?

Sen dök det upp en ung kille som helt sonika bara lyfte undan själva stolpen med elledning i ena hörnet, så att vi kunde passera. Och jag frågade om det verkligen var okay att göra så. Det kändes ju som att FUSKA!!😞Han sa ingenting utan bara ledde mig vidare.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nånstans inom så inser jag ju att det handlar om min egen inre polis (kontroll)

Otroulig
2014-02-19 08:34
#109

Rore, vet inte varför men din dröm får mej att associera till omprogrammering i hjärnan 😳 dvs att det sker en omstrukturering och nya banor förbereds hos dig. Kanske helt galen association???

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
2014-02-19 08:39
#110

Tack Otroulig🤗❤️

Otroulig
2014-02-23 10:23
#111

Jag har ett nytt tema i min drömmar….vatten..

Det började med lite dropp läckage i väggar. För några dagar sen hade jag denna: 

Sitter i ett fik, i en slottsliknande miljö, med er och en vän E tillika fd. Fiket håller på och restaureras. E blir irriterad på en annan man som är med (mannen är lite dryg) Jag bryr mig inte om det. 

Miss frågar mig om jag träffar P (mitt ex) I drömmarna säger jag, men nej tyvärr - inte i verkligheten. 

Sen ska vi var tysta i fiket - annars blir vi utslängda. Sen går alla och jag är ensam kvar. Jag städar efter oss, det blir mer och mer skräp. Det finns ett hål i golvet, där det är lite blött, jag börjar torka med en servett, hålet blir större och större och det flyter nu kassar och servetter där. Vattnet är klart och har förbindelse med Mälaren som ligger en bit ifrån byggnaden.

I natt har det eskalerat:

 Det var på väg att bli översvämning, min lägenhet låg bredvid en å - som hade ett litet fall. Det blev mer och mer vatten i ån. Jag gick runt och funderade på vad jag skulle rädda innan jag lämnade lägenheten, jag hade en orange tunna jag kunde fylla med grejer, kläder. 

Vatten ska ju vara känslor…

Mitt känsloliv har ju vara väldigt lugnt..kanske lite för lugnt. 🤔

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
2014-02-23 10:50
#112

Ooh Otroulig… har du läst det här? Här påstås det att vatten i drömmar också kan stå för sexualitet och kreativitet 🙂
http://dromviskaren.wordpress.com/2013/07/23/dromtydning-vatten/

Ett av de vanligast förekommande elementen i drömmar är vatten. En allmän symbol för känslor och det undermedvetna. Det är också ett uttryck för sexualitet. Vatten är livgivaren, liksom sexualiteten. Den genomsyrar vår kropp och ligger bakom våra känslor. Dessa är krafter du inte kan kontrollera, men du kan lära dig att förstå dem, acceptera dem och hantera dem. Sexualitet och kreativitet går också symboliskt hand i hand, vilket innebär att hur vattnet beter sig även påverkar vår kreativitet, våra idéströmmar.

Klara vatten innebär klarhet och förståelse

Vatten är ett naturligt uttryck för livet och om vi tillåter oss att betrakta det, vara i det och tillåter våra känslor vara som de är upplever vi livet i sitt fullaste uttryck. 

Oki nu ger jag mig ut på hal is för jag är inte så hemma på drömtolkning, men kan det vara så att du fortfarande kan känna att du inte tillåter dig alla känslor? Att vissa känslor har motstånd eller att du inte helt vågar ge efter? Tänker på detta att du försökte torka upp vattnet där i fiket. Istället för att låta det vara? Som sagt, är ute på hal is Skämtar


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
2014-02-23 10:56
#113

Jag fick nån tanke om att fortfarande bry sig lite för mycket om vad andra tycker: städar upp efter andra, och även om du inte brydde dig om E:s irritation t.ex så är du i alla fall där och noterar den.

Och att vatten rensar ut allt, tar bort allt gör allting klart, du kommer hitta dig själv med vatten, i vatten, vid vatten 🌊☀️

Otroulig
2014-02-23 11:27
#114

Miss, jag tolkar det som att jag torkar upp vattnet - det vill säga jag går in i det, försöker städa upp. Men det blir bara mer och mer. Dels vatten och dels skräp. Det är hela kassar med skräp..precis som Linn säger, andras skräp.  Oj…tänker på att drömmen var efter min mammas 75 års dag och jag bar ut hennes skräp också…

Skit i andras skräp och hitta vattnet som har förbindelse med Alltet! Vortex, the Real Thing 🌊 

Tack fina 💋💋❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2014-02-23 16:45
#115

Coolt Otroulig! Vilken sunk. Jag drömde också om vatten. Jag drömde att jag satt på toan som jag brukar göra och hela toaletten höll på att fyllas med vatten. Så försökte jag såklart kontrollera efter ett tag så inte vattnet rann utanför toan. Men badkaret började fyllas och golvet också (fast separat från varandra). Sen vaknade jag runt fyratiden på morgonen och kunde inte somna om. Var säkert rädd för att förlora kontrollen?! För till slut lyckades jag somna kl 6-6:30 och var tvungen att gå upp kl 7:30. Hann ha nån rolig sexdröm. Vill inte skriva för mkt men haha


Theleonora
2014-02-23 16:46
#116

Synk inte sunk som telefonen vill ändra till. Har taskig uppkoppling.


Otroulig
2014-02-23 17:06
#117

Hehe, har du lite stopp i rören Thea? 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
2014-02-25 11:46
#118

Jag gick ut ur ett rum och vandrade på en stig. Långt gick jag och någonstans stannade jag upp. Osäker på om jag gick åt rätt håll.

Skulle jag fortsätta eller vända om?

Kartan som jag tittat på satt kvar i rummet jag lämnat på väggen.

Naturen runt om var hissnande vacker. Jag var på väg till ett främmande land.

Osäkerheten grep tag hade ju ingen aning om var jag var.

Upptäcker efter en liten stund att jag var framme.

Vid mina fötter låg ett klart vatten och skvalpade. Havet var vitt och stort. Blev inbjuden till de som bodde i huset intill.

Alla badade och lekte i vattnet. Tog mig fram i de djupa vattnen utan rädsla och med en delfins lekfullhet.

Någon ropade till För jag badade ogenerat naken (😞 ) väckte visst lite anstöt……Men i drömmens värld gjorde det mig ingenting.

Annons:
Otroulig
2014-02-25 11:53
#119

Åh vilken underbar dröm Rore!!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-02-25 22:12
#120

Jag drömde en så läskig dröm inatt - jag såg 2 äldre killar antasta en mindre kille, fullt med folk runtom men ingen ingrep😮. Jag blev snortokig o sprang dit, ömsom skällde ut killarna o tröck upp dem mot väggen😡, ömsom försökte trösta den mindre killen. han blödde runt munnen o hade brallorna nere😢 . Ropade på polisen, som faktiskt dök upp ganska snart. Så allt löste sig. Vaknade där. Men hu vad drömmen hängde kvar…den var så äcklig🤮, hur 2 killar gav sig på en liten kille - o det värsta var att när jag fick tag på ena så stod den andra kvar  - o runkade! Underlig dröm….

Otroulig
2014-03-07 07:08
#121

Men Szzirius, den drömmen hade jag missat. Huvva. 

Jag har vaknat av flera drömmar och mått så bra 🙂

Tyckte att det sista innehöll lite väl mycket starka symboler för att inte skriva ned, så då gör jag det här. 

Jag flyger, har en mackapär som jag håller framför mig som är själva flyg redskapet, till denna flygtur hör jag klart och tydligt Eva Dahlgrens " Ung och stolt, jag är en krigare" och landar i perfekt takt i  musiken, jag landar i snö, praktiskt och mjukt. Kommer fram till huset dit jag ska, det är en del folk där, en man börjar berätta för mig att det finns ännu bättre flyggrejer att köpa. Det låter jättecoolt och jag blir lite entusiastisk.  Min bror kommer fram lite senare och kommer med kritiska frågor och tar ned mig på jorden och realiteten igen.

Åhhh, vad bra det är att skriva…NU kände jag ju så tydligt att det ÄR ju två sidor av mig!! Den som är entusiastisk och storslagen, inga problem finns och sen kommer den där realisten som dämpar allt!!! Bort med den sistnämnde!

Det där med att flyga kan ju betyda frihet …eller flykt. Snö är frusna känslor. Stolt….Tja mitt logiska tänk säger att jag med min stolthet fryser känslorna. Det som är lite konstigt är ju att jag mådde så bra när jag vaknade 🤪. Men å andra sidan…ett konstaterande från mitt övermedvetna kanske inte behöver få mig att må dåligt. 🤪

Jag är på lite svammel humör idag tror jag 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-03-07 07:24
#122

Åh älskar flygdrömmar! 😍 Jag brukade rätt ofta flyga förr, men då utan redskap. Önskar fler flygdrömmar, tack!

Tycker du om snö då? För om du är en sån som älskar snö så behöver det inte nödvändigtvis stå för frusna känslor, utan kan vara något annat? 🙂 Att du landar i glädje kanske😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[rore]
2014-03-19 08:09
#123

Drömde att jag stod framför en igen svetsad ytterdörr. Hade ett brev i min hand som skulle läggas i brevlådan, som även den var fast svetsad,, bredvid mig stod en gammal kvinna med grått hår. Hon smålog.

Plötsligt kände jag starkt att jag måste bort där ifrån. Men kunde inte. Jag var medveten om att jag drömde, jag var medveten om att gubben låg bredvid och sov. Och jag ropade i drömmen: DU MÅSTE VÄCKA MIG: JAG KOMMER INTE HÄR IFRÅN.

Hade svårt att göra mig hörd men tillslut knuffade han mig tillbaka till Nuet.

Där vaknade jag med andan i halsen och såg konturen av kvinnan som snabbt upplöstes framför mina ögon😮.

MissInAction
2014-03-19 08:31
#124

Men huuuua vad läskigt!! 😮
Har ingen tolkning att komma med… lämnar det åt dig eller andra som kan det här 🙂

För några nätter sedan drömde jag att jag och mamma var med i någon slags reality-show. Vi var ute i naturen och vid något tillfälle hade vårat "lag" byggt ihop någon slags farkost eller skydd eller något som skulle hjälpa oss. Men så snodde min mamma den så att bara hon och jag skulle kunna använda den, och jag tänkte att SHIT så kan du ju inte göra, vi bedrar dem och alla kommer hata oss… vi har fiender inte bara i andra laget nu utan även i vårat 😮
Sen var det något tillfälle då vi skulle döda någon, det ingick liksom i uppgiften… med kniv/klinga… men vi kunde inte. Det blev inget dödande. Men jag vaknade upp med en olustig känsla.

I går kväll la jag mig tidigt, somnade väl strax efter 23 så det är tidigt för mig och jag låg i sängen en timme innan! Men jag drömde i alla fall att jag vaknade och det var jättemörkt, men jag hade känslan att jag hade försovit mig. Jag var ändå jättetrött och kunde inte se klockan.. gick upp och drog upp persiennerna och det var fortfarande för mörkt för att se någon klocka, varken digital eller armbandsur.. och det var strömavbrott. Till slut så såg jag klockan och den var bara 00.30! Och jag som hade varit påväg att väcka resten av familjen 😃
Märklig känsla där…. tänkte att då måste jag väl gå och lägga mig igen då och sova ett gäng timmar till!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[rore]
2014-03-20 08:45
#125

Ja, den var läskig MissI!

Hua hua, har ingen egen tolkning av denna ännu faktiskt, men det kanske kommer.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

¨Din dröm tycks tala om olika försvar och om moral. I flock, i familj och ditt egna inre liv.

Annons:
MissInAction
2014-03-25 19:47
#126

Åh måste bara utropa att jag kom precis på (lyssnar på låten Let it go som är från Disneyfilmen Frozen ❤️) vad jag drömde härom natten! 

Jag var på en stor skridskoplan och av någon anledning skulle jag visa någon annan hur man skulle röra sig på isen, så det blir mjukt, och ser fint ut. Jag var asduktig!! Bara gled fram och gjorde fiiiiiina piruetter och cirklar och åkte i evighetstecken ni vet, en åtta… kändes så härligt! 😍☀️🌈

Senast jag stod på ett par skridskor var över 15 år sedan. Visst kan jag svänga och åka rätt bra, på pojkskridskor som inte har piggar, men något proffs är jag inte 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-03-25 20:23
#127

Åh vilken härlig dröm Miss!

Du är på rätt väg, lek dig fram vidare ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
2014-03-26 23:02
#128

Drömde för några nätter sen om 4 ärkeänglar som hade jättebråttom någonstans i världen. De såg liksom sammanbitna och allvarliga ut. Och mäktiga. Kändes som något väldigt allvarligt var påväg att hända. (Typ krig, naturkatasrof etc) Vad tror ni? Drömmen var obehaglig.

linnease
2014-03-27 14:45
#129

Jag kom lite in på Bashar när jag läste det här.. och även andra, som säger att världen, medvetandet är oändligt. Allting finns, oändliga verkligheter, parallella dimensioner.. Så, allting finns någonstans!! Frågan är bara vad man själv vill uppleva och utforska i det. 

Drömmar är manifesteringar av ens vibb på dagarna på samma sätt som den fysiska verkligheten, bara inte lika solida och därmed "tröga" om du är med på vad jag menar? Utan kan hoppa runt o skifta mer hej vilt.. så de visar os liksom mer direkt vad vi har/haft för vibbar på gång, rent generellt. Så, om du drömmer nåt, och gillar det, braa, du är på rätt spår, har de vibbar igång som du vill ha. Om du drömmer nåt och inte gillar det, så visar det bara att du haft fokus nån annan stans än var du vill ha den..

Så… det kan ju vara spännande och mäktigt med naturkatastrofer och stora omvälvningar! Och kännas så, spännande och mäktigt! Så då är det bara att vibba på, om det är en känsla du vill uppleva och utforska mera av. :) Eller, så känns det läskigt och inte som nåt du vill uppleva.. i så fall är det mer dags att skifta fokus och vibba dig till trevligare upplevelser ❤️🤗 Inget värre än så :)

linnease
2014-03-27 14:47
#130

Och just det, drömmar är ofta väldigt ÖVERTYDLIGA med, liksom överdrivna, vill berätta vad vi har för vibbar på gång… lite som förstoringsglas för vissa saker vi kanske vill berätta för oss själva att vi går runt och känner på dagarna men inte är helt medvetna om.

Så om du inte skiftar vibb så kommer du ju inte hamna i en naturkatastrof direkt… men du kanske har gått runt och tänkt lite mer på allvarliga saker än du skulle vilja göra!

Älvan
2014-03-27 15:50
#131

Linnease Du har rätt. Lite för mycket Putin och ekonomisk katastrof tankar sista tiden. Hmmm jag vill inte vara i katastrof. Nu ska jag tänka på allt bra jag har och tacka. En bra sak i drömmen var ju själva änglarna. De var på plats, redo och såg väldigt mäktiga ut! Dvs jag har även beskydd! Det var väl ett underbart meddelande! Betyder kanske också att jag inte behöver oroa mig så mycket för vi är alla beskyddade! :)

linnease
2014-03-27 20:00
#132

Åh ja! Precis!

Annons:
szirius
2014-03-27 21:22
#133

# 129 det där talar Abe om också, precis samma…och det är så hoppfullt , för jag drömmer ganska ofta underbara, vackra drömmar, att jag är helt orädd, att jag kan gå på vatten o flyga, drömmer om fantasidjur som drakar o enhörningar, hur jag kan prata med djur, drömmer ofta om änglar osv osv. Yes!🥳

linnease
2014-03-28 17:03
#134

Åååh härligt Szirius! Shit jag drömmer bara mardrömmar, i princip vartenda en sen jag gick i väggen 2006! 🤦‍♂️ På en skala från bara inte bra till riktigt kass, hmm..

szirius
2014-03-28 18:49
#135

# 134 har du provat att "be" innan sömnen om vad du vill drömma om?

Känns som att jag berättat detta tusen ggr🤐 men det är värt att upprepa: jag drömde mardrömmar om ett mörkt hus där det spökade varenda natt under lång tid, så jobbigt så att jag till slut knappt vågade somna. Jag fick då tipset att bestämma att jag skulle konfrontera spökena. Så jag peppade mig liksom att jag skulle göra det innan sovdags, o det funkade! Jag vände mig om o tände alla lampor i huset o var bestämd och helt orädd. Tog kommandot, o "ägde" huset, sa åt dem att de inte var välkomna.  Och sen slutade jag drömma om det!  Cool. Och så enkelt! Det är ju helt och hållet LoA, det gäller att foka rätt, redan innan sömnen, vi är ofta så " lata" o låter tankarna fastna i allt möjligt, i det vi ser runtom oss i stället för att öva på att vara i vortex ( la precis upp ett sånt uttalande från Abe)

De gånger jag kan drömma mardrömmar är i 99% när vi kollat på film med läskiga inslag  i sängen o sen somnat direkt utan att vibba om!

Prova snälla du o berätta hur det går! Bara man kommer ihåg🤪 att man ska göra det, så funkar det så himla lätt och bra, iaf för mig🙂

linnease
2014-03-28 23:09
#136

Hm ja… har bett om, fokuserat på, försökt, frågat efter bättre drömmar massor av gånger.. verkligen försökt vara i vortex ända tills jag somnar ibland.. Men inget verkar funka, hm. Jo förutom de dagar då jag verkligen varit på gott humör hela dagen.. Går nog runt i ganska mörk sinnesstämning för jämnan m.a.o? Har ju ofta det på dan med.. liksom hela tiden i bakgrunden, typ alltid..

[Kathja]1
2014-03-29 09:20
#137

Har du koll på dina tidigare liv? Tror att det ligger något där Linn, en spontan tanke. Mitt tips är att du kollar upp det och sedan rensar ordentligt - jag fick super effektiv hjälp med just att rensa i gammal skit av Sanna Vindej (Drömtida).

szirius
2014-03-29 10:40
#138

Wow, kom ihåg en drömsnutt nu, ett rådjur i dikeskanten vid en väg som förvandlades till en hjort - som sen förvandlades till ett barn i en pulka o plötsligt var det snö överallt, som sen förvandlades till en bil!😂

rådjur vet jag står för att se med kärlekens ögon, men ska kolla upp hjort också🙂

linnease
2014-03-30 22:18
#139

Aha, spännande Kathja! Kollade sidan, så jordade vibbar ❤️❤️ Varit nyfiken på tidigare/parallella liv ett tag, kanske är dags att forska lite i det. Blev nyfiken på hennes workshop o retreat o maj med, det hade varit spännande! Stugor/tält och öppen eld, mmm… med er härifrån vore det magiskt!

http://dromtida.com/kurser/#/holseboke/

Annons:
[Kathja]1
2014-03-30 22:35
#140

Linn - jag har alltid varit anti tält och annat skogsmulleaktigt men det där slog ann något. Jag hade inte ens kollat in det.

szirius
2014-03-30 22:42
#141

Såg fint ut. OK pris oxå! Om man inte behövde en flygbiljett tor till Sverige😛

linnease
2014-03-30 23:36
#142

Hm ja flygbiljett.. Ja visst var det bra pris för så länge? Med mat o allt! Inte för att jag har pengarna nu men alltså, om jag verkligen ville skulle jag kunna snåla ihop det! Eller fråga nån 😛

MissInAction
2014-04-03 10:08
#143

I natt drömde jag att jag mötte en ung kvinna som ville visa mig någon text i mobilen, ett sms tror jag. Men jag tittade och jag hade varken glasögon eller linser på mig och såg inte vad det stod, så jag sa att I am far-sighted. Känns som att vi pratat om det här med synen i drömmarna förut? Vad kan det betyda?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
2014-04-03 10:19
#144

#143 Känns spontant som någon vill poängtera något för dig i din närhet eller i dig själv som något som du inte lyckas fånga. Det finns på nära håll information som är viktigt, men som är viktig för dig. Du har ditt "synfokus" nägon annan stans nu och kan inte se denna sanning/visdom just nu. Hur kändes den tolkningen? :/

MissInAction
2014-04-03 11:23
#145

Ja Älvan, det är nog rätt precis så som jag tolkar det också :-) jag är ju översynt och ser bättre på håll än nära så det kan ju finnas andra förklaringar tänkte jag.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-04-03 16:58
#146

Jag skulle oxå tolka det som att universum ger dig ett meddelande som du inte ser tydligt än. Du kan ju önska om en repris och att du då får ha glasögonen på dig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
2014-04-03 22:44
#147

Mm repris alltså? Det har jag aldrig provat förr! 

Kom på en till intressant detalj från gårnattens drömmar. Jag tittade på en kvinna som låg och rullade sig, ni vet sådär som hästar rullar sig ungefär… hon hade bikini på sig och hon var jättesnygg, och så såg jag att hennes könshår var väldigt vildvuxet och det stack ut stora tussar utanför bikinitrosorna liksom. Jag tänkte att jisses ojdå 😮😃 Jag har ju varit en hel del på gym och badhus och visst ser man väl alla möjliga "frisyrer" där nere men det här var lite mer än vanligt liksom… och så tänkte jag att jaha, hon är ju jättesnygg, varför har hon då sådär?
Och sen tänkte jag att.. varför inte?? Hon får väl se ut precis som hon vill och hon är ju jättefin - jag kunde ju uppenbarligen inte ta ögonen ifrån henne 😇

Min spontana tolkning av det här är något som jag själv tampats med och det handlar om hur jag accepterar mig själv som jag är… jag tenderar att bedöma mig själv väldigt hårt, inte minst utseendemässigt men även efter prestation - som om mitt värde som person ligger där och inte i att jag är. Det är en sådan frihet att acceptera sig själv helt och fullt och att strunta fullständigt i hur andra kan tänkas se en och tänka om en. Där är jag inte ännu, men jag har kommit en bit på väg.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-04-03 23:08
#148

Bra där tolkning där Miss 👍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-04-04 12:15
#149

Just det, kom ihåg en annan grej från samma natt tror jag. Drömde att jag hade blivit skuldfri, tror att det kan ha varit mamma som ringde och berättade det. Jag blev såklart jätteglad och tänkte på hur fri jag kände mig och på vad jag ville göra nu! Grejen är att jag är ju redan skuldfri :-) mina föräldrar betalade av mitt studielån för några år sedan då de hade sålt skog, och mamma skrev över sommarstugan på mina halvsyskon (vi har samma mamma) så vi tyckte att det var en bra deal. Men vilken härlig känsla i drömmen! :-D


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-04-04 20:16
#150

Ta med känslan in i den vakna världen 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2014-04-05 09:59
#151

Oj, vilken spännande dröm jag hade nu på morgonen, skulle vara jättekul med input på den.

Jag hittade en massa grejer i min högra näsborre. Det började med en liten smal vit tråd som jag drog i , och då kom det ut en sån här vit tunn räfflad plastslang som finns på sjukhus, sen kom det ut nån slags operationstång och då ropade jag på maken och sa: jag tror jag har hittat anledningen till min huvudvärk😂, jag varnade honom (för han är lite känslig), men han var lika intresserad som mig och kollade när jag plockade ut sak efter sak. Helt plötsligt hade jag ett helt set med operationsinstrument på golvet i badrummet som jag plockat ut. Jag undrade hur dessa inte kunde hittas på MR- röntgen🤔. Och då slog det mig att det kanske var alien-instrument☝️ ( minns ni min alien som opererade mig en natt i vintras?) 😃

Helt plötsligt var jag ute, det var sommar och jag hade dukat fram alla instrument på en filt och skulle fotografera dem. Det kom folk förbi och ville kolla och tyckte att det var spännande. Jag var bara glad i drömmen,eller kanske snarare helt neutral, det kändes liksom inget särskilt, helt naturligt.

Otroulig
2014-04-05 11:03
#152

Wow, vad coolt! 

Drömmen kanske verkligen betyder exakt vad den säger! Även om det skulle vara någon symbolik så är det ju i alla fall strålande - 

Tänker lite på att det var höger näsborre och du ropade på din man (din manliga halva 😉) lite att du i drömmen försökte logiskt förstå vad det var du drog ut. 

Du drar ur grejer - som orsakat smärta och du tar ut det . Kanske att du ska dokumentera något i framtiden…visa/ lära andra.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
2014-04-05 15:46
#153

#151 Det kan betyda att du har hittat orsaken till din huvudvärk och att du nu är botad då du bokstavligen tagit ut orsaken och tittat på den. Problemet är att tänk om det är en uppmaning till dig att titta på orsaken till huvudvärken inom dig själv. Sen lägga fram i ljuset det du hittat om orsaken för då kan du bli fri från den. Vilken tror du av mina förslag kan vara troligaste tolkningen?

Annons:
Otroulig
2014-04-08 21:12
#154

Jag vill dela min dröm - mest för att skriva ned den själv och för att den gav mig en sån härlig känsla.

L (exets syster och min fd närma vän) kom ned till vårt sommar hus. Hon hade sin dotter med sig och en hangglider ( vad heter det på svenska häng vinge?) Hon flög iväg och trixade och var superduktig - jag berömde henne - men ville inte prova själv, skrattade åt tanken. Sen gick vi in och jag visade dom runt, vi hade byggt om. Hon var bestämd och rak som hon är i verkliga livet - jag lät henne hållas även om hon hade fel i vissa påståenden. Så kom jag på att hon inte sett tillbyggnaden som S (eller K, dom har samma egenskaper, är oerhört kreativa, har stora visioner och uppfyller dom) det var en jättestor ridanläggning en bit av den byggd som ett tält med genomskinligt tak. Helt nytänk.  Vi mötte S, han var upptagen med lite människor, han hälsade genom att ta i handen (normalt hade varit att kramas) men han ville hålla ett korrekt sken uppe inför besökarna, han höll i min hand ovanligt länge och lite ömt, jag förvånades över att hans hand var så smal och liten. När vi sen står och tittar på tältet har L:s dotter förvandlats till en bekant som jag inte är så jättenära - men vi stod väldigt nära och jag höll om henne, kände kärlek och snusade i hennes hår.

Det kändes som att hela drömmen handlade om att jag bortser från alla egenskaper som bekanta har ( dvs sidor hos mig) som är mindre tilldragande och älskar dom villkorslöst. 

Att det sedan flögs och att det var ett enorm tillbygge i huset var bara bonus. 🥳

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
2014-04-09 10:49
#155

Åh vilken härlig dröm Otroulig❤️Fylls med kärlek och och andra tecken🌈🌊☀️

[Kathja]1
2014-04-09 11:10
#156

Det är roligt det där med drömmar. Jag tänkte i går kväll att jag skulle börja träna på att styra mina drömmar. Så innan jag somnade så bestämde jag att jag skulle drömma om att flyga eftersom det är något jag i princip aldrig drömmer om. Jag tänkte flera gånger medan jag drömde att jag skulle ju drömma om att flyga, men icke. Så snackade jag drömmar med min man nu på morgonen, och han hade drömt att han och jag flög! Något han aldrig drömmer. Spännande värre! :)

[rore]
2014-04-09 11:14
#157

Coolt Kathja☀️

saaandras
2014-04-10 10:09
#158

Vet verkligen inte riktigt hur jag ska tolka mina drömmar… I måndags blev jag dumpad av min pojkvän. Utan bråk eller något, däremot hade han börjat få känslor för sitt ex och han hade en del saker att styra upp i sitt liv så han hade inte tid till ett förhållande. Varje natt efter det har jag drömt om honom. Första natten drömde jag om första gången vi träffades och allt återuppspelade sig så som det var. Inatt drömde jag om en konversation på facebook då vi snackade och försökte reda ut allt vilket jag tycker är lite konstigt eftersom att vi inte har något att reda ut tillsammans. Han måste ta tag i sitt liv, jag önskar självklart att jag hade kunnat vara där och hjälpa honom men den andra tjejen som han nämnde står ivägen för mig. Jag kan inte vara med en kille som har känslor för någon annan ju. I drömmen nämner han att jag måste glömma honom, släppa taget. "Du är liten, du har mer att leva för" var hans ord som i drömmen kom fram på min skärm. Jag svarade något långt om att han var den enda jag någonsin faktiskt varit kär i osv. Kanske är det så enkelt att mina drömmar är ett sätt för mig att låta han gå vidare utan mig?

You will never see me cry. 

Otroulig
2014-04-10 20:28
#159

Saaandras, vilken fin dröm. Så kärleksfullt av dig att ge dig själv råd i drömmen. För så tror jag verkligen att det är. Råd från ditt visare JAG till dig själv.❤️

Att vi drömmer om känslomässiga relationer och händelser vi är mitt uppe i är inte konstigt. Vi bearbetar ju även i drömmen. 

Jag drömde om mitt ex läääänge..det var ju också för att jag inte kunde släppa honom.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-04-10 20:42
#160

Jag garvade i morse - ja inte direkt för drömmen var rätt orolig.

Men snacka om att det är precis om samma tema som min sista fina - fast nu kanske det visar sig att jag har lite kvar att jobba på. 

Jag och en massa människor var på en båt, det var somi en katastrof film, det blev revor i verkligheten,verkligen skumt, precis som om livet var en filmduk och så gick det revor i den. Folk sögs med. 

Vi vr några kvar som klarade oss, vi stod på kö på en parkeringsplats och skulle undersökas av en ung kvinnlig läkare = redan i drömmen fick jag känslan av att hon var jag. De flesta klagade på krämpor, lite sådär att de kände efter och sa jag tror jag har lite ont i halsen. Läkaren tyckte att alla var tjafsiga som klagade och gjorde låtsas snabb undersökningar. 

Jag blev jättearg och tryckte upp henne mot ett staket och sa: Om du hade sett vad vi alla sett och om du sett alla dö ifrån dig, så skulle du också vara orolig.

Så där fick jag 😛

För det är en tjej på jobbet som varje dag, flera gånger visar oro över krämpor och framför dom högt. Typ Aj…Oj vad var det där…det känns som om jag har feber….det känns lite konstigt i magen. Utöver detta är hon allergisk mot väldigt mycket. 

Jag har funderat lite på detta beteende och faktiskt retat mig lite på det. Men det är ju sant som jag säger i drömmen - jag har ingen aaaaning om varför hon gör det - det finns ju naturligtvis en förklaring.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
szirius
2014-04-11 10:55
#161

Inatt drömde jag om djur igen!🤗

En utter: du klarar allt, finner alltid på råd, obegränsade möjligheter,

en flodhäst: ge stöd och uppmuntran till dig själv, så kan du i förlängningen hjälpa andra. Förmedla stora moderns gåva genom att praktisera den på dig själv först.

[Kathja]1
2014-04-11 11:36
#162

Jag drömde att jag hade fått en bebis, och det var en enastående liten varelse som kunde prata redan som helt ny. En liten en så kärleksfull och vis att människor samlades runt hen för att bara vara i dess närhet.

Otroulig
2014-04-25 06:49
#163

Hahaha, jag drömde att vår nuvarande kontroller, han den fina varma människan, bokade till ett möte för att se mina chanser till drängbidrag som arbetslös 😂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-04-26 10:05
#164

Drängbidrag gillas! Eller bäst om vi inte behöver bidrag alls, men det låter som det går åt rätt håll, Otroulig! 😃

Uh jag har precis gått upp efter en lång natt. La mig 23.30 igår (vilket är otroligt tidigt för mig och jag tänkte gå redan vid 21) då jag var så trött och helt utmattad. Var på begravning hela dagen och minnesstund och hjälpte till. Grät i kyrkan och sen också massor på kvällen…. 

Nåja, jag minns flera drömmar. Bland annat var jag doktor och gjorde min praktik. Hade knappt någon utrustning, t.ex. inget stetoskop! Och man fick gå och leta rum att undersöka patienten i.. gick omkring i en hamn minns jag, det var blött och mörkt ute.. hittade mörka och övergivna salar. Gick på blöta kullerstenar som låg i rätt branta backar, liksom smala vägar.. inte alls roligt och det var patientens vän som visade vägen.
Sen för att ta mig igenom en korridor som var helt belamrad så ålade jag mig igenom på golvet, under en massa britsar och grejer som stod där.. det var folk både på och under dem, men de flyttade sig iaf. När jag kom ut på andra sidan såg jag en helt bedårande söt liten flicka, kan ha varit några år men hon var liten som en docka! Och där var en skalbagge, och jag hatar ju kryp… försökte att inte visa min rädsla när barnet var där men det gick inte, då skalbaggen faktiskt satte sig på hennes ansikte!!!! 😮😡 Fy faaan!!
Och sen skulle jag, som doktor, tydligen också presentera vädret. Och jag hade ingen koll alls.. men patienten såg att någon insekt hade lagt ägg och det betydde tydligen att det var snö på gång (och det var väl vår eller nåt). Oki… tack då 😛

Sen hade jag ett gäng förskolebarn med mig på studiebesök i någon ytterligare mörk och fuktig anläggning där det fanns starkt radioaktiva ämnen. Barnen sprang omkring och lyssnade inte alls på mig.

Jag kände mig helt värdelös 😢 och vaknade många gånger också inatt. Hade velat prata med en viss person innan jag somnade men han var ute med jobbet 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Älvan
2014-04-26 10:24
#165

Kontrollförlust, vilsen i livet/inriktning. Saknar självkärlek. Flickan var du som barn som du ville beskydda, men kunde inte. Styrd av patient=i livet styrd av andra och kan inte leva som man vill. Mörker=sina egna skuggsidor man ej än omfamnat. Funderingar jag fick. Vet inte om det var till hjälp? :)

MissInAction
2014-04-26 10:32
#166

Tack Älvan! ♥
Ja inte för att jag mår så mycket bättre nu 😃 Självkärlek har jag hittat och är mycket tacksam för! Fast ibland har jag fortfarande stunder då jag tvivlar på mig själv och att jag är värd något och är tillräckligt bra. Stunder då jag fortfarande tänker att mitt värde ligger i vad jag presterar (även utseende inräknat).

Lite lustigt för jag fick precis insikten då jag skulle gå upp att jag behöver nog försöka släppa lite krav på mig själv.. så att jag kan komma in i djupsömn bättre, för jag drömmer så mycket och vaknar mycket. Att jag nog behöver slappna av. (Fick lite feedback från exet som jag chattade med då)

Men vilsen i inriktning, visst, det har jag "alltid" känt. Svårt att liksom välja en yrkesväg och tänka mig att jag ska hålla fast vid den. Såvida det inte handlar om hästar ♥ 😃

Hm ska klura lite på det där med skuggsidor och flickan!! Tack! 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-04-26 11:15
#167

Miss den här patientens vän- hur var känslan för hen? För jag tänker mer att du har någon med dig( kanske en del av dig själv) som hjälper dig genom det mörka och lite eländiga?

Sen skulle jag ha funderat om det finns någon rädsla (som egentligen är irrationell)  som hindrar mig från att nå fram till din känsla att känna dig söt / vacker? 

Tänker på rädslan för skalbaggar..

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Otroulig
2014-04-26 11:22
#168

Och själv har jag fått så toktydliga drömmar och det tackar jag i och för sig för -men jag förstår faktiskt inte VAD de syftar på.

Hade tre drömmar som handlade om att jag valde fel väg. Hur kul är det…

Den första var det vinter och jag var själv och körde i en by där jag inte visste vägarna, de var dessutom översnöade så jag fick gissa var det gick att köra - tog av längs ett hus och körde ned min bil i en svacka. Jag fick gå ur och då kunde jag själv få upp bilen genom att dra i ett däck i taget. Var lite förundrad över att det fungera.

Sen var det en dröm med en samling människor jag skulle hitta till "vårt gäng" såg en glimt genom en spegel vart de tog vägen men när jag skulle leda några med mig så hittade jag inte - kanske tt spegel bilden förvirrat mig. 

Sen var det en till dröm i ett stort hus - typ slott/ herrgård där det skulle vara en konsert tror jag - jag skulle hitta till min kompis, där tog jag också fel rum. 

Hittade aldrig rätt i drömmarna heller 😕

Så nu undrar jag - vad är det för väg jag valt fel…..Fick mig på lite lågt humör faktiskt. Å andra sidan så var det ju inte kört, jag fick ju upp bilen t.ex jag får väl fortsätta leta…

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
2014-04-26 14:16
#169

Kan det vara en rädsla att du valt fel väg? Det behöver väl inte betyda att du faktiskt är på fel väg?

Otroulig
2014-04-26 15:07
#170

Tycker inte att jag gjort några speciella val på sistone. Annat än tankemässiga val…fast val gör man ju jämt. Jag får väl låta drömmen bero. Fattar väl så småningom.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-04-27 01:25
#171

Hm känslan för patientens vän… vid något tillfälle så påminde den mig om någon som jag spelar med, tror jag, och jag minns att jag var lite rädd att skada hen.. fast just nu minns jag inte riktigt känslan 😕

Jag har ju en enorm spindelfobi och kan väl säga att jag avskyr alla kryp.. allt som har tentakler och fler än fyra ben tycker jag är onda, vidriga monster 😭 Och ja, jag vet att det är en irrationell rädsla.. det är just vad fobier handlar om 🤪

Hm Otroulig… tänker på det här med att vi gärna tror att det finns x antal vägar till olika mål eller tillstånd. Ibland känns det som att vi är på väg åt fel håll och vi blir oroliga, men så kan det visa sig att vi faktiskt inte alls är fel ute, utan att det blir helt fantastiskt bra! Trots att allt tog en helt annan väg än vi väntat oss eller ville från början!
Kanske att du ska komma ihåg det? Vara öppen för allt? Ha känslan och "visionerna" tydliga men lämna åt Universum/Gud vilken väg du kommer att gå… att du lär hitta tecken längs vägen? 
Med detta vill jag inte säga att du inte tänker så, utan att jag inte nödvändigtvis ser det som att du är fel ute eller inte hittar. 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-04-27 11:19
#172

Hm, det blir inte alltid som man tänkt sig.. Du och Älvan är väl inne på samma spår och ja, nu börjar saker helt plötsligt gå " mot" mig. Strul i kommunikation IRL, även i drömmarna, motgångar helt enkelt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-04-27 12:50
#173

Inte då! Se det som alternativa vägar och resultat. Inte motgångar och fel. Allt är som det är och det är bra.

Otroulig
2014-04-27 14:06
#174

Ja nä precis..alternativa vägar 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
linnease
2014-04-27 23:24
#175

Hm alltså.. Kommer ni nånvart med drömanalyserandet? Är inte det oxå lite att fokusera mer på problemen typ..? Om man gillar dom så är det ju nice.. annars borde det väl vara smartare, snabbare, effektivare att bara tänka på vad jag man vill ha istället? 🤔

Alltså, jag drömmer ju massa skumt med.. men jag tänker bara, ok, det här speglar vibbar jag har igång på dagarna, oj då, åh vad är motsatsen till detta (om det är nåt jag inte gillar alltså), jo just det, jag skulle ju vilja känna så HÄR! Och så försöker jag känna mig så där under dan istället 😛

Och då faller ju allt som hade med drömmen att göra bara bort?!!!

MissInAction
2014-04-28 00:18
#176

Ja Abraham har ju pratat om drömmar och vad de har för betydelse. Budskapet är väl om jag minns rätt själva känslan vi har i drömmen. Sedan vad som faktiskt händer kan vara helt oväsentligt 🤔

Jag tror inte att jag nånsin har använt mig av infon som jag hittat om jag försöka tolka en dröm. Ibland känner jag bara att jag vill leta upp vad det kan stå för. Men sen… nä inget 😛

Men det är klart att du har en viktig poäng där Linn, tycker jag! 🤓

Om vi i drömmen har en skön känsla - behåll den! Om vi har en oskön känsla - förändra den! Typ 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-04-28 06:48
#177

😂 Linn, här kommer du och bara slaktar min bästa vägvisare och…jag tror banne mig att du har lite rätt! 

Men samtidigt så tror jag faktiskt att vissa saker som kanske inte är helt angenäma - sanningar om sig själv kan vara bra att få upp i ljuset. Men helt klart mina ta-fel-väg drömmar ovan - de fick mig ju lite på fel väg..

Man kan få en hel del tips faktiskt. Det är ju så att drömmarna skall vara från "The source" så då kan det ju vara värt att lyssna lite.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-04-28 06:50
#178

Jag brukar vilja förstå de drömmarna som sticker ut. Har upptäckt att de annars hänger kvar och återkommer natt efter natt, tills jag förstått vad de står för och då är de borta. Som ett ihärdigt budskap som inte ger upp.

linnease
2014-04-29 03:04
#179

Haha Otroulig, sorry! 😃 Funkar det så funkar det ju såklart! Och om man är inne på det så kommer säkert drömmarna använda det "drömtydarspråket" mer och mer för att berätta saker för en.

Min verkar inte följa några såna klassiska tolkningar alls för vad olika saker står för.. så jag går på känslan i dem bara. Vet ju att de reflekterar vad jag har på gång på dagtid. Och ja, de är superbra på att göra mig medveten om liksom omedvetna vibbar jag går runt med på dagarna, när jag vet hur det hänger ihop kan jag använda det som jag skrev innan.

Otroulig
2014-04-29 06:56
#180

Låg och läste Louise Minervas bok i går. Hon tolkar ju även dagens händelser som drömmar. Kallar det dags drömmar.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-04-29 11:22
#181

Ja sant.. manifesteras ju på samma vis egentligen.

Jag kommer inte ihåg nån dröm inatt! Ovanligt, drömt massor på sistone. Somnade så gott tillslut till taknarna av " a loooong lazy afternoon nap" från Abraham-vidoen om sömn jag hittade 🙂🙂☀️

Annons:
szirius
2014-04-29 22:15
#182

jag tänker alltid att det ska vara så sköönt att lägga sig på dagen o bara somna in, men när jag lägger mig, hur trött jag än är, så blir jag bara rastlös o kan inte somna..o om jag somnar så vaknar jag o har ångest o är helt tidsvill…enda gången jag kan somna gott på dagen är efter sex🤐

ollivoll
2014-04-29 23:20
#183

Ska lyssna på lite Lilian Eden på youtube. Någon bra avslappningspogram. Eftersom hon har en så lugn och skön röst att lyssna på. Något som får en att somna:)

Theleonora
2014-04-30 08:45
#184

Åh vad jag drömde imorse. Drömde om en lite flicka, 3-årig lekfull, som satt vid vattnet/en å och en kille i 20-25 årsåldern (min bror fick jag känslan av). Han satt också vid vattnet och lutade sig mot en kant. Den lilla flickan var farligt nära vatten och just då såg vattnet så djupt ut och jag blev orolig att hon skulle ramla i. Vattnet kändes så kallt så jag var lite tveksam ich ville helst inte hoppa i om hon nu skulle ramla. Så jag bad henne flytta på sig. Men då kom det nån eller om det var min bror som tog sats och hoppade ner i vattnet och det visade sig att det inte var så djupt. Nådde bara till mitten på låren på honom (han är lång). Och sen kunde jag också se att det inte var nån fara. Sen i en annan scen var vi i en lght och han gav mig en present med hans bild på en sida och min bild på en annan. En fin bild som han tagit på mig. Sen tror hag det var nåt gräl nånstans innan den scenen för jag stod och funderade på om jag skulle ta med mig den där bilden eller inte. Och så i en annan scen gick vi mot varandra (som förälskade par kan göra när dom har bråkat och springer till varandra (OBS filmref ;))). Men jag undvek att möta honom. Hm, insåg själv att antingen så undviker jag att möta det lilla barnet som värnar om sin bror eller så ska jag släppa taget om honom. Acceptera honom som han är och låta honom ta ansvar för sitt liv.


szirius
2014-04-30 12:09
#185

Jag drömde om nån galning med saxar, han kröp upp i mitt knä på nån fest och jag fick viska till nån att de skulle ringa akutpsyk och hämta honom…jag väntade på att han skulle sticka saxarna i mig, men jag lyckades titta honom i ögonen och få kontakt så att han blev lugn, och så lirkade jag bort saxarna ur händerna på honom…

Sen har jag drömt om otroligt mkt fjärilar…de har följt med genom alla drömmar, liksom fladdrat omkring, enorma och vackra…mest blå och lila men olika andra färger också❤️

[Kathja]1
2014-04-30 13:03
#186

Åh blå/lila fjärilar kommenterade jag häromdagen att jag hade sett så många sista veckan. Tala gärna om ifall du få ordning på vad de vill.

linnease
2014-04-30 22:33
#187

Jag såg fjärilar igår! 🤗

[::Vera::]
2014-05-01 10:44
#188

För många år sedan, 15år, så brukade jag be änglar och universum att ge mig guidning genom mina drömmar. Det var min start på dagen att tänka på mina drömmar i lugn och ro en stund på morgonen.

Jag hade en lång period med avbruten sömn och mardrömmar varje natt. Idag så är det helt tomt, enbart mardrömmar enstaka nätter. Mina drömmar är i princip helt borta så fort jag slår upp ögonen. Hur mycket jag än vill så minns jag ingenting.

Vad betyder det här? Vill ha tillbaka dem!

Annons:
Otroulig
2014-05-01 11:06
#189

#184 Känslan jag får i din dröm är att du blir visad att det är inte farligt att gå ned i känslorna. Detsamma gäller bilderna - du får något fint kort på dig och din bror - som något gemensamt men ändå individuellt men pg.a nåt gammalt gruff så vill du inte ha det fina.  I film springs scenen väljer du också bort honom. 

Det känns som att du väljer bort gemenskapen och det fina. Försök att se det vackra i människor och inte grumset som skuggar ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-05-01 11:09
#190

Liv jag tror att det går i vågor.

 Som du gjorde för 15 år sen, så gör jag idag. Men eftersom du vet hur du gjorde då och det inte funkar nu ,så är det väl som det ska kan jag tänka.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
2014-05-01 11:21
#191

Otroulig 🤗. Skrattar åt mig själv här nu, för hur min tänkande hjärna hela tiden vill förändra det som är.

Man kan inte styra vinden. Bara följa de varma vindarna dit dom bär en.

Theleonora
2014-05-01 11:28
#192

Tack Otroulig!!! ❤️❤️❤️


szirius
2014-05-01 12:21
#193

Liv, ibland behöver man pausa från tankarna, du bearbetar ju i dina drömmar även om du inte minns dem. Lita på att det är som det ska🙂. Jag pendlar, ibland kommer jag ihåg flera drömmar varje natt under lång tid, ibland är det helt blankt under lång tid.Och det är precis som det ska🌊

[::Vera::]
2014-05-01 13:45
#194

Szirius, ok tack 🤗. Tänker för mycket, och vill ändra på saker. Är otålig och vill driva på, men behöver släppa och låta det bara vara så som det är.

szirius
2014-05-01 17:36
#195

#194 hehe, känner igen det där😇🤐😂

Annons:
Otroulig
2014-05-04 10:08
#196

Men vad jag har drömt i natt!!

Nåt som var lustigt och i påfallande var att i fyra drömmar så påpekades att naturen vara vacker. Det var antingen ljuset i träden som föll på ett speciellt sätt, hästar i en hage i motljus eller så var det vyer över vackra kullar eller vy över ett italiensk landskap. 

I en dröm var det jag som uppmärksammade det i  en annan var det en vän i en tredje stannade vi och tog kort. Jag kanske ska ut i naturen mer.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-05-04 11:21
#197

Det låter ju så! Själv drömmer jag kraftfullt och med en massa budskap, de flesta kommer jag inte ihåg när jag vaknar men känslan när jag vaknar är att jag har lärt mig något. Och i morse vaknade jag med budskapet "inget kan gå fel" och att jag skulle göra speciell meditation som nu är gjord.

linnease
2014-05-04 12:59
#198

Cool.. Jag drömmer typ bara mardrömmar.. men alltid informativa. Som uppförstoringar av saker jag går runt och tänker på dagarna som inte är i fas med vad jag vill, men som jag som inte är som helt medveten om i stunden. Så intressant att ligga och klura på vad jag tänker och inse att jag kan sluta med det på morgnarna.. 😛😇🤗

Men alltså.. det hade ju varit nice men nån enstaka SKÖN dröm här och där med! Hm..

Otroulig
2014-05-06 07:04
#199

I natt drömde jag en intressant dröm.

Jag var hemma hos en fd arbetskamrats syster, jag hade en vit kattunge med mig. Jag tror inte den var min, men att jag skulle ta hand om den. Jag pratade med min kamrat om hans nya jobb - han var missnöjd, hans chef hade varit helt annorlunda i anställnings intervjun och inget blev som han trott  (haha, det är ju lite jag) Jag tröstade honom och sa att jag hade känt mig värdelös och okunnig i början och att det blir bättre ( jag hoppas att detta är en liten gåva att jag ska låta tiden ha sin gång, hade en rätt trist dag på jobbet igår). 

När jag skulle gå hemåt så kom jag dels på att jag var lite fräck, hon kanske var allergisk och jagade bara tagit med kattungen. 

När jag gick stoppade jag den vita kattungen i fickan och började halka fram på den hala, sliriga, ojämna vägen, det kom en bil bakom och jag hoppades att det var min kamrat som kunde ge mig skjuts, men han kom inte om mig, vägen blev en smal, med högt gräs och det var sumpigt längs kanterna. Jag försökte hålla mig längs kanten för att bilen skulle komma förbi. Jag tittade bakåt och såg att det kom 4-5 springande hundar tillsammans med äldre kvinna. Jag kommer på att jag har kattungen i fickan och går /trillar ned i vattnet. Hundarna står vid bryggan och vill åt kattungen. Jag håller den i ena näven. Jag kommer inte upp för det står hundar överallt. Försöker mota bort dom. Ber om hjälp men fortfarande så är det en gammal hund utan tänder som är väldigt på. Jag blir arg och stoppar in handen i käften på honom sen försöker jag bända upp den . Till slut kommer någon tar hunden. Jag kommer upp och öppnar handen, Där ligger kattungen ynklig, hopklämd blöt men levande. Hundarna är på igen och jag försöker lägga katten uppepå en våningssäng för att den ska vara i säkerhet. 

Känslan när jag vaknade var: Jag vill försvara kattungen till varje pris, samtidigt så hindrar den mig (lite svårt att ta sig ur vattnet med en hand)  - jag vet inte ens om den är min…

Vit kattunge skulle jag symbolisera som den oskuldsfulla, rena, värnlösa, gulliga.

Antar att det är en del i mig som jag drömmer om. Men frågan är om det är en del jag försvarar fast jag inte behöver…..🤔

OJ…det här blev långt 😊

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-05-06 07:08
#200

Wow vilken dröm! Det låter väl absolut som att du värnar om något "litet och oskyldigt" i dig själv. Spännande. Själv drömde jag om ex svärmor i natt igen hon dyker upp då och då men jag kan inte fatta vad hon står för. Men det ger sig väl.

Otroulig
2014-05-06 07:13
#201

Nåt som var helt skumt i morse, jag valde helt plötsligt ett fin linne som jag bara haft två gånger - och kavaj till jobbet….efter prat om att jag ville ha snickarbyxor på mig jämt igår. Fattar ingeting - jag ba🌊ra följer med ja

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-05-06 07:20
#202

Ha ha, vad skönt! Du kanske behöver vara extra fin idag. ♡

Annons:
Otroulig
2014-05-06 10:30
#203

Det här var spännande, lite åt det jag funderat på: To dream of Sabine a kitten represents your attempt to protect false hope at all costs. It may also represent your attempt to avoid facing reality or the hard truth at all costs because it want feel good…. Tänker på vad jag skrev i en annan tråd om min relation, tankar om mitt ex.. Det kanske bara var en bearbetning av dom tankarna. Annars undrar jag vad det är för illusion jag försöker hålla kvar i??

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-05-06 10:31
#204

Det ska vara saving inte Sabine…

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-05-10 08:52
#205

Veckans tema i mina drömmar är bröllop. Två nätter på raken har jag drömt om det. Första natten skulle vi ordna en bröllopsfest och allt tog sån tid. Men det som förundrade mig, både i drömmen och när jag hade vaknat, var att jag var så lugn. Det var verkligen "allt har sin tid" helt stressfritt och med tanken att de får väl vänta tills jag är klar. Inser även i slutet av den drömmen att inte ens bruden är klar, 25 minuter innan ceremonin har hon inte fixat vare sig hår eller smink. Men även detta tar jag med ro. I natt drömde jag med om bröllop. Då var vi på ett övningsbröllop som vi tydligen hade på morgonen samma dag som bröllopet var. Övande gick väl okej, men även där ingen stress. Så skulle vi hem och piffa oss innan själva bröllopet men först skulle vi äta och jag hade svårt att bestämma vad jag ville ha så jag tog en bit mango och lite torkat kött. Där insåg vi att bröllopet skulle börja om 25 minuter och då sa jag till min man att vi kan väl skita i att gå men han påminde mig att vi hade lovat min mamma, hon behövde visst ha oss som stöd. Så vi berömmer att vi går men att vi kommer när vi kommer, de får väl vänta eller så missar vi början. Vi struntar i vilket. Oavsett vad drömmarna betyder känns det iaf skönt att de inte är stressiga. Hittade detta på övningsbröllop ~ "Wedding Rehearsal To dream that you are in a wedding rehearsal implies that you need to prepare yourself for an important transition in your life." Det låter ju spännande!

[Kathja]1
2014-05-10 09:03
#206

Hittade vad "25" förmedlar… "Angel Number 25 encourages you to make important life changes that will bring new opportunities your way and will enhance your life in wonderfully inspiring ways.  The repeating Angel Number 25 also indicates that these changes will assist you with fully pursuing and fulfilling yourDivine soul mission and life purpose.  When the Angel Number 25 appears it is a message that you are to have faith and trust in yourself and the angels.  It encourages you to stay strong as your life changes for the better.  The changes ahead may come about in unexpected ways and you are to trust that they will be of a positive nature.  Know that you are safe and protected by your angels throughout these transitions."

MissInAction
2014-05-10 09:08
#207

Ooh wow Kathja! Superspännande ju! 😃☀️🥳

Tänk att det finns tolkningar till allt.. övningsbröllop har jag aldrig haft en tanke på att man kan ha! Coolt!

Själv har jag drömt en del om Tallinn och en viss M.. hehe undrar varför 😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-05-10 09:50
#208

Nice MissI. ;-) ♡♡♡

ollivoll
2014-05-10 10:42
#209

Väldigt sällan brukar jag komma ihåg mina drömmar. Men nyligen har jag kommit ihåg 2 drömmar som varit tydliga för mig att komma ihåg. Den första jag hade var budskapet i jättetydlig. Men den här var ganska komisk. Jag och min vännina körde bil ( hon körde) och vi skulle ta oss till ett speciellt ställe ganska långt bort för att titta på något ovanlig utställning som man var tvungen att åka dit för att se. För att ta sig dit måste man köra upp för en jättebrant backe, nu snackar vi berg och dalbana brant uppförsbacke, som bara blev brantare och brantare ju längre upp vi åkte plus att den var så klart hur lång som helst. Vi satt ömsom skrattande ömsom hisnande för att backen var så brant, lång och smal. Det enda som var skönt var att man " visste" att det fanns ingen nerförsbacke lika brant utan till slut kom vi fram på plan mark och vi gick fram för att kolla detta otroliga utställning vi åkte hela vägen för att se. För att det visade sig vara en bur full med inburade vanliga höns. Absolut inget ovanligt med det. Blev vi besvikna, eller…. Vaknade att jag var en aning andfådd:p

Annons:
linnease
2014-05-11 00:56
#210

I går drömde jag att jag var på en fest i ett hus i utkanten av nån lite alien storstad (har kollat mycket på Stargate på sistone 🙂).. och sådär efter tolv bestämde sig några av oss att dra vidare ut o röja på stan. Nämligen, jag , mamma och mormor!! Haha, så oväntat! 😃Mormor fyllde ju nyss 86! Mamma fick köra för hon hade druckit minst vin. Sen framåt morgonkvisten när det redan ljusnat var vi så trötta så vi orkade inte åka hem, utan vi tog in på ett utomhushotell, som en stor park där varje "rum" var avgränsat med fina grön växtlighet. Drömde att jag sov supergott i superfin säng med fantastisk utsikt över vackra träd och den här annan-planet-stadens höghus skymtande bortom grönskan. Roligt med saker man aldrig hade kunnat komma på att göra i verkligheten. 🤪🌈☀️❤️

Nog ett hopkok av att jag kollat massa på Stargate och dan innan var jag hemma hos mamma och hade en supermysig och rolig dag.. och mormor är mycket kopplad till mamma-vibben.

I morse "lånade" jag en häst nånstans ifrån och var ute och red.. sen var den plötsligt två hästar som jag försökte sitta barbacka över båda två och få att rida dit jag ska.. Och så hade jag problem när jag skulle "lämna tillbaka" dem flera timmar senare för jag visste inte vilken som bodde i vilken spilta, inge bra, för då skulle de kanske komma på att jag tagit dem olovandes.. Plus att hästarna inte var så glada på mig heller. Hm den var i alla fall ganska lätt att tyda, jag är supernyfiken på att rida men känner inte riktigt att jag har koll på hästar.. och de är lite stora och läskiga dessutom.. och jag har inte tillgång till några utan måste stjäla till mig det om det ska gå just nu..

Ska bli spännande att se vad jag gör inatt, nu är det läggdags 🙂

[Kathja]1
2014-05-11 09:29
#211

Hm var det inte du som bara drömde mardrömmar? Den där var ju stört skön. ♡

szirius
2014-05-11 11:07
#212

I morse drömde jag att jag var i ett enormt hus med trappor på båda sidorna både på ut och insidan. Det var lite Hogwarts-stämning och det var nån kille klädd i lång svart kappa o långt svart hår, som hade gjort nåt och alla var arga på honom och liksom drev ut honom därifrån, sa att han inte var omtyckt, inte välkommen osv…riktigt elakt, jag märkte hur ledsen han blev o tänkte att det här är ju inte ok, jag ska försöka få  kontakt med honom, men behövde göra det hemligt…så jag gick bara förbi o viskade "du är inte ensam, om du vill prata kan vi mötas längst upp i östra hörnet" och sen försökte jag ta mig upp men hittade inte vägen, trapporna gick upp bara en bit för att sen leda neråt igen, runt runt…och jag såg killen vänta däruppe o började bli stressad, kändes som om jag inte hann upp o prata med honom så skulle han hoppa från taket…tänkte att jag skulle ha bestämt att vi skulle träffas utanför, nere på marken i stället…

vaknade där o berättade drömmen för maken, som sa " du skulle ha bestämt att möta honom nere i stället för uppe" - precis vad jag själv tänkte i drömmen.

Drömmen är helt klart färgad av filmen vi såg igår, "disconnected". Mkt bra film!

linnease
2014-05-11 11:34
#213

Ja precis Kathja! Äntligen lyckats vända på det ❤️de har fortfarande skumma undertoner men helt klart så mycket bättre teman. I morse drömde jag att jag var ute och sportdök, roligt, det var läääängesen jag höll på med eller ens tänkte på det.

Åh kul med bra film, får spana in den..

MissInAction
2014-05-11 12:52
#214

Hahahahah szirius! Du drömde ju om Severus Snape!! 😂😍❤️
My love…. hihi, verkligen klockrent!

Och ja, vilken mysig dröm du hade Linn! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2014-05-22 12:01
#215

Hmm ni vet när man i drömmen inser att fan, det här är ingen dröm som jag kan vakna ur - det är verklighet!! Den fasan 😮
Drömde att allt plötsligt blev mörkt här. Skärmar och lampor släcktes ner nästan helt och det blev tyst. Till slut slocknade datorskärmen helt också. På nåt sätt lyckades jag väl lägga mig och vaknade sedan och insåg att någon hade varit i rummet, och hade skickat bilder till Marko från min telefon (bland annat såg jag en bild på mina nakna bröst när jag låg och sov), och ringt med den. Samt något om mitt bröst.. typ att någon tryckt hårt på det eller nåt. Jag såg ingen men visste att det var någon här. Och plötsligt kunde jag inte andas… jag försökte men det fanns ingen luft och det var då jag fick panik och insåg att det var verklighet. 

Vaknade strax därefter (typ strax före 2) och såg att Marko hade svarat på messenger. Och han var vaken ♥ var väl på någon slags efterfest där folk hade börjat somna så det var rätt lugnt där. Vi pratade en stund, typ 20 minuter kanske innan jag tänkte att det är dags att prova sova igen.

På morgonen (jag är hemma idag) drömde jag att jag var i Ryssland. Mina syskonbarn var där också och lite annat folk jag känner. Skulle ta oss mellan olika orter och gårdar. Det var vinter. En häftig men småläskig sak var att vi satt i en stuga och tittade ut över en istäckt sjö. Såg en stor svart tromb virvla förbi där ute. Sedan kom en annan och passerade vårt hus!! Det var inte så att något gick sönder, det kändes mer ungefär som att vi varit i vatten och en virvel kom… jätteskum känsla men det var inte värre än så.

Jisses alltså.
Min berg- och dalbana igår.. jättedepp på förmiddan och mitt på dagen och sen tacksamhet, glädje och lycka på kvällen.. sen huvudvärk.. och sen dessa drömmar 🤔

De gånger förr då jag drömt att jag inte kan andas har det alltid varit när jag varit förkyld och det verkligen har varit tungt att andas..  nu har jag inget sånt. 
Har ju i bakhuvudet att ljusa drömmar speglar ett lätt/positivt sinne medan mörka drömmar speglar ett tyngre sinne. Alltså att det är ljust eller mörkt i drömmen, oavsett vad som händer. Och jag har oftast haft dunkelt i mina drömmar, oavsett hur jag mått och så. Kanske finns någon fysiologisk förklaring till det också, vad vet jag…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-05-22 22:47
#216

Tänker att tromberna kan vara dina rädslor som virvlar förbi. Det här med att inte kunna andas och panik känslor hade jag en period. Tror att det oxå var förknippat med rädsla.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
2014-05-23 15:36
#217

Jadu Otroulig, jag vet inte vilka rädslor det skulle handla om… jag har ju exempelvis rädslor för mörker, mörka vatten och insekter/spindlar.
Tänkte härom dagen faktiskt på hur det kommer sig att vi utvecklar fobier… sådan irrationell och extrem rädsla för något.. när vi alla är ett? Vad säger det om oss, representerar det något särskilt inom oss själva som vi känner rädsla för och isåfall vad? Inte blev jag klokare av min fundering iaf 🤪

Och temat fortsätter lite. Tror iallafall att det var inatt.. drömde att det var rätt så dunkelt inne i lägenheten och jag hade gardiner för fönstren (har fyra fönster plus balkondörren med fönster) här i vardagsrummet… och ser en man som klättrat in på balkongen.. jag bor en våning upp. Blir rädd och tänker att han kanske fortsätter någon annanstans.. jag går ut i hallen, naken, och då ser jag att han har hoppat in genom fönstret och jag skriker till! Jag låser in mig i badrummet, och försöker fråga honom gång på gung, hur han kom in. Jag skriker, men hur mycket jag än skriker så kommer det knappt mer än en viskning…! Och inte svarar han heller…

Jag vet inte riktigt hur drömmen slutar.

Men obehagligt känns det. Att i en dröm inte kunna andas och känna att någon är i rummet och gör saker. Och att sedan skrika men att det inte hörs…

Helt klart är iallafall att det här är en del som jag inte vill ha i mitt liv. Och därför borde jag väl inte skriva om det heller… men det har säkert något syfte 😮
Får se det som konstrast. Om jag själv skulle gissa så kopplar jag det till att jag inte har kunnat leva ut mina känslor på sistone.. eller nu "får" jag ju då Marko tyckte att jag skulle "love away" ♥ men ändå. Har liksom känt mig lite som att jag är fylld av något som vill ut, men som inte kommer ut.. äh jag vet inte.

Nu ska jag ut i värmen!! ♥ ☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
2014-05-24 20:31
#218

Jag fick känslan av att det hade med M att göra… att blotta ditt innersta, rädsla för det.. och därav drömmar på temat nätterna efter. Särskilt biten med att nån kommer in när du sover (är oskyddad och hemma, i ditt innersta) och tar foton av dig typ halvnaken (supermetafor ju!) och skickar till honom.. Och sen fortsätter temat såklart för det har blivit aktiverat och du klurat på det och skrev ner första drömmen och så..

MissInAction
2014-05-24 21:16
#219

Ja… det känns som enklaste och mest logiska förklaringen egentligen… har verkligen blottat mig och kan nog inte bli mer sårbar än just nu 🤪
Han vet alla mina weirdness och tokigheter och nu vet han också att jag är kär i honom.. så, ja… det ligger nog nära till hands.

Men att det kan ge sådant obehag i drömmarna?? Verkligen otäcka känslor, och det känns så verkligt.

Har haft bättre drömmar efter det iaf ☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
2014-05-25 01:02
#220

Så brukar det vara för mig.. Saker som är off men som jag inte är helt medveten om på dagen att jag går runt och tänker, kan förstoras upp megamycket i drömmarna ibland, så jag ska inse vad jag går runt och tänker kanske..

Otroulig
2014-06-10 07:11
#221

Be och du ska få, jag bad ärkeängeln Michael om drömmar att komma ihåg inatt och att hjälpa mig att kapa de band som hindrar mig från att flöda i kärlek,  fick det ❤️ tack tack.

Det verkar som att jag har ett nytt tema, jag diskar. I natt diskade jag bestick i mammas tvättstuga ( som ligger i källaren) åt en dam och hennes dotter. Damen var övre klass och hade inte så bra koll på de praktiska sakerna. 

Sen fortsatte drömmen med lite annat, men jag vaknade av orden " I love to be considered" 

Nästa dröm var lite mer dramatisk, jag var på ett fartyg, jag hade en grej i famnen som jag skulle lägga i en behållare på däck. När jag går upp på durken så är det isigt och det ser ut som ett lastfartyg. Männen halkar omkring försiktigt, säkrar upp sig med linor. Sen helt plötsligt så tippar hela båten, fast nu är det bara som en stor betong platta som reser sig högt upp i vattnet och tippar över. Jag klarar mig och får sen berättat för mig att endast kaptenen dog. Min hund hade tydligen varit  kvar i behållaren och jag fick ångest över att jag inte räddat honom. Men kände ingen direkt sorg… skumt.

Besticken - rena de verktyg som ger mig andlig näring??  Kanske har med meditation och göra - med tanke på Deepak eventet. 

Det tippande fartyget var ju intressant, nåt som ställs helt på ända. Kan vara nåt som har hänt - eller kanske ska hända.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-06-10 07:30
#222

Spännande Otroulig! Jag tänker att vatten är känslor, hav känslor som är svåra att styra/stora känslor/upprörda känslor. (Spånar Hej vilt) Båten hur du tar dig fram, i känslorna. Kaptenen - mannen som styr (på känslorna åt dig) försvinner men du står kvar. Hunden, måna om andra, försvinner men det är okej. Nu är det fokus på dig. Själv var jag på ruskigt dåligt humör i min dröm, svartsjuk och dan. Direkt otrevlig! Och det dök upp soldater i natt igen. (får nog kolla vad de kan vilja) Och så hade jag fått larver i min stortå! De hade ätit upp hela insidan, var bara skinnet kvar så man kunde titta in i tån. De har hade tom gnagt bort benen där inne. Känns ju inte helt bra detta får jag erkänna. Men det ger sig väl vad det handlar om.

Theleonora
2014-06-10 07:59
#223

Otroulig; det jag tänkte om hunden var ju att den kan representera en livskamrat. Säger det dig nåt? Själv drömde jag att jag satt i en bil med hela familjen. Försökte ta mig ur bilen för att ha ett "hemligt möte" med en kille som jag dejtade i höstas. Men vågade liksom inte för jag ville inte att familjen skulle veta. Kommer inte ihåg allt exakt men en gång hoppar jag iaf tillbaka i bilen och vid senare tillfälle kanske jag lyckades frigöra mig. Åh vad jag vill vara fri, skulle det inte vara underbart härligt att bara rå om mig själv i total frihet, älska!!


Annons:
[Kathja]1
2014-06-10 08:39
#224

Åh vad det är härligt när insikterna slår till!!! Pillar med en duk jag designar och lyssnar på I see fire (Hobbit låten) och i bakhuvudet ligger mina drömmar soldater. Och så PAW kommer tårarna. ♡ Soldaterna vill få mig att fatta att det är dags att sluta kriga! Och nu kan jag se alla hintar jag har fått den senaste veckan om att jag gillar att göra det. Och just det var inget nytt under solen. :-D Jag har alltid funnit en tillfredsställelse i att vara "jobbig". Men uppenbarligen är det dags att lägga ner vapnen. Så det är ju bara att följa det. Det lär glädja ju min chef. ;-) Blir ju spännande att se vad som kommer istället… Härliga tider, känner mig alldeles lätt! ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Otroulig
2014-06-17 11:57
#225

I går innan jag somnade hittade jag ett klipp på you tube om någon ängel korts läsning över Juni. Den handlade om att det var stora ändringar på gång - transformation - att släppa det gamla och ta emot det nya, det var bl.a en vusaliserings övning där man stod framför ett träd och halva trädet var gammalt och den andra halvan var levande och växte. Man skulle få ängeln Jeremial..? budskap om vad det var man skulle släppa och vad man skulle låta växa. Sen drömde jag…att jag var i mitt hus, jag hörde någon utanför och gick och tittade i fönstren - såg att min granne under mig var ute och kastade kula eller nåt - det såg ut som att han tränade - så jag sa till jycken - det är lugnt - vi kan lägga oss igen. Men sen stod fönster och dörrar öppna och jag skulle gå och stänga - jag upptäcker att väggen är vattenskadad, det dryper om den, taket bågnar in och jag blir riktigt orolig, jag hör att grannen under mig är hema och ropar på hnom, han kommer ut och vi tittar på förödelsen. Han ska tydligen åka iväg så han ska inte vara hemma, jag säger att ja jag kanske ska åka hem till mammas hus för det står ju tomt ( hon är i stugan) men å andra sidan mitt sovrum ligger ju i andra halvan av huset - men när jag ska gå in och rasar hela den väggen - den bara faller rätt ut, precis som båten jag drömde om häromnatten…. Halva mitt hus rasar!! snacka om transformation! Det verkar som att nåt stort är på gång….

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-06-17 18:52
#226

Wow Otroulig!! Tydligare kan det väl inte bli! 😃😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-06-17 22:22
#227

Coolt Otroulig!

Själv drömde jag i natt att jag dels var gravid och dels odlade grönsaker, mest sallad som jag delade ut till människor. Det vallfärdades folk för att få ett salladsblad av mig, och klappa min mage.  Skrattar

Otroulig
2014-06-18 06:39
#228

Hahaha SHIT vilken bra dröm 🌊🌈✨🎁

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-06-20 16:15
#229

Hm just det, hade intressanta drömmar i morse. I en dröm var jag hemma hos mina föräldrar och såg att en polisbuss kom till huset mitt emot. En polis kom ensam och gick igenom grindar för att ta sig in genom en källaringång eller nåt på baksidan.. där möttes han av en gärningsman och de började fightas. Jag förstod att denne mannen höll någon där inne gisslan. Och jag kände att jag måste hjälpa dem… så jag tittade på de runt omkring mig och sa att vi måste göra nåt.. ingen gjorde något, men jag smög dit… tittade in genom fönster och så, så att han inte skulle se att jag var där.. jag såg att han höll i ett vapen.
När jag tog mig in i huset såg jag att det var många där, som om de hade haft någon form av fest. Och jag fick också känslan att det inte var så farligt som jag först trott.. någon kom och sa att han hade somnat och att det var lugnt för tillfället. Men ändå var ju alla kvar där?? 
Jag stannade iaf.. osäker på hur han såg ut så var jag lite rädd för att gå runt allt för mycket i huset. 
Märklig känsla där inne i huset.. kändes inte alls som någon brottsplats.

I en annan dröm så hade ett mord skett och någon från min bekantskapskrets hade blivit anklagad för att ha begått mordet. Tydligen så var jag huvudvittne och på en stor asfalterad gård med byggnader runt omkring hade en massa potentiella gärningsmän spritt ut sig för att vi skulle gå igenom var och en… utifrån hur jag ser på dem. Pappan till en av dem, som för övrigt var en av mina värsta mobbare genom hela grundskolan, var någon slags domare. Vi hann inte gå igenom mer än honom, tror jag, och jag sa att jag kände intuitivt inom mig att vad som än hände så var det aldrig meningen att någon skulle dö, och jag känner ingen rädsla eller agg emot någon här. 
Av någon anledning så låg vi på marken och jag ålade mig fram till domaren för att han skulle säga något till bara mig.

Det fanns inte några obehagskänslor i drömmarna men de är båda på lite samma tema. Hmm..  handlar det måhända om min inre trygghet?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-06-26 07:21
#230

Oj vad jag drömmer. 

Skriver lite här så kanske jag ser nåt.

Härom natten - hemma i föräldrar hemmet i källaren - får gåvor som måste döljas för "kontrollanterna" för alla måste ha lika.

I natt: Brev av en person som sitter i myndighet som först vill interagera och sen rapporterar mig och hänger ut mig till media.

Hmm jag gör något som är kreativt, agerande men blir rapporterad, kontrollerad, felaktigt dömd….

Känner att det här kanske har att göra med mitt jobb…att jag gör knäppa fel och att det hänger ihop med ett bekräftelsebehov…att jag faktiskt fortfarande vill bli bekräftad, att jag vill göra rätt. Dom ser inte sanningen bakom….ELLER så är jag den kontrollerande instansen 😂 SÅ kan det ju vara. Jag har varit lite hård mot mig själv den sista tiden. SÅ är det nog.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Saz]
2014-06-26 09:57
#231

Jag drömde att jag var kär och lycklig. Har en sådan känsla i kroppen nu också. Det liksom bubblar inom mig. Åhhh… önskade bara så att det blir verklighet 😍

linnease
2014-06-26 17:31
#232

Bra där Saz.. drömmar är oxå manifesteringar av vad vi vibbar på dagarna, du verkar ha fått häng på kärleksvibben!!

Jag med, fick träffade en väldigt snygg kille på en fest inatt 😛😃🥳 Bra drömmar!!

Både och, Otroulig?

MissInAction
2014-06-26 20:31
#233

Eller kan det ha att göra med den attityd eller det förhållande vi har till auktoriteter?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2014-06-26 21:11
#234

Åh härlig dröm Saz, haha, jag drömde om Steffo Törnqvist häromnatten, tänkte lite att tja, man kanske får nöja sig med  honom 🤐 och sen att två nakna mulliga män i sömnen, liggandes  i vatten 🤔 kramades , men flög isär när de upptäckte att det var en man dom gosade med… Fasiken om jag nu ändå ska drömma om kändisar kan jag väl drömma om nån jag BLIR attraherad av Micke Nyqvist t.ex.😍

Ja du Linn, det stämmer nog faktiskt. Jag har blivit uthängd av en person på jobbet (samtidigt försvarad av mina arbetskamrater) har inte brytt mig så mycket trodde jag, men det kan ju sätta spår.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-07-12 21:12
#235

Oj, haha, får roliga bilder i huvudet av de nakna mulliga männen som gosar.. 😃😃❤️

Jag drömde inatt att jag var hemma i samhället där jag växte upp, och min gamla chef från mitt sista jobb var där. Hon ägde en bensinmack av nån anledning och hade just vunnit 400 miljarder kronor, så hon bjöd alla på gratis bensin hela dan!! Roligt! 400 miljarder hade ju inte suttit fel!! Jag måste känna mig rikare på sistone? 🙂❤️❤️

[Kathja]1
2014-07-12 21:16
#236

400 miljarder är helt perfekt!

Theleonora
2014-07-12 21:19
#237

Wow, 400 miljarder, tack!!

Jag har så mysko drömmar så jag skriver ner dom för mig själv ;)


Annons:
[Kathja]1
2014-07-12 21:40
#238

Jag har oxå drömt en massa knepiga saker senaste nätterna, men så läste jag att supermånen som är nu gärna gör att man drömmer mycket. Så jag har låtit bli att fundera så mycket på vad allt kan betyda. Är nog lugnast så. ;-)

MissInAction
2014-07-12 21:58
#239

Hihi ja, man tenderar ju att känna sig rik när man är sådär, Linn 😉😍

Jag drömde att jag var kär!!! 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
2014-07-12 21:59
#240

Ja jag med! Tog bara med den bra delen här.. 🙂 som MissI, skriver om det jag gillar bara

[::Vera::]
2014-07-16 13:01
#241

Hoppsan! Jag drömde att jag var kär i en man 😮🤪… När jag såg honom kände jag hur jag bara ville att han skulle fånga in mig i sin famn, och den gjorde han tillslut. Jag var lite rädd först och avvaktande.  Vi t o m kysstes (!!) och jag tyckte att han var så attraktiv och härlig att jag bara ville drunkna i honom. Minns exakt hur han såg ut och kändes när jag vaknade. Fick en känsla av att jag har känt personen i verkligheten utseendemässigt fast som kvinna 😂…Men känslan i drömmen har jag aldrig känt för någon irl. Kände mig fullkomligt trygg och älskad. Har ju aldrig någonsin ens varit förälskad i en man och det är inte något som jag vill heller. Makalöst konstig dröm! 😃

Otroulig
2014-07-16 16:03
#242

Inte ett dugg Liv, du möter och tar emot och förenas med din manliga sida. Underbart!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2014-07-16 18:06
#243

Åååh härlig dröm Liv oavsett kön!! 🤗❤️☀️

[::Vera::]
2014-07-16 19:11
#244

Otroulig Ja just det, så kan det vara :). I så fall så var känslan att jag känner honom helt rätt. Det kanske var ett möte med mig själv… Det är mycket möjligt att jag vill omfamna min manliga sida och älska den fullt ut. En del av mig som jag nog försöker dölja lite ibland, och lite svårt att ha acceptans för.

Annons:
[::Vera::]
2014-07-16 19:38
#245

Linn. Människor är så ofantligt mycket mer än sin könstillhörighet. Det har snarare en minimal betydelse. Ja den var speciellt härlig för jag hade helt glömt hur det känns :) Och det här var starkare än allt annat som jag har känt :)

Theleonora
2014-07-23 09:17
#246

Wow, inatt drömde jag återigen att jag var i vatten. Denna gång i en kajak, fast jag satt själv i den. Vattnet var djupt och mörkt. I första vändan var det som att jag kom ur nåt ställe (startpunkt) och samtidigt släpptes en massa elefanter tillsammans med mig. Alltså elefanterna var i vattnet och deras rygg stack upp ur vattenytan. Dom gick i led och deras rygg och huvud var ovanför vattenytan. Först gick vi i samma riktning men sen kom jag på att jag glömt "nåt" och då gick jag i motsatt riktning som elefanterna och det kändes läskigt. 

Hm, känns som att jag har eller kommer hamna offtrack och ber härmed om hjälp och vägledning att hamna rätt!

Nån mer som ser eller känner nåt!


[Kathja]1
2014-07-23 09:23
#247

Jag fick en känsla av att du var (är) på rätt väg men fegade ut för att du inte kände dig redo. Jag kollade upp elefant och hittade- "En elefanthjord är ett förebud om en stor överraskning. En ensam elefant kan tolkas som ett löfte om trohet och huslig lycka." Så jag tror att drömmen säger dig att skita i att du är rädd och känner att du behöver göra eller ha något mer innan, bara knalla på för du är absolut på rätt väg.

Theleonora
2014-07-23 09:28
#248

Tack Kathja! Det vibbar helt klart med mig, men undrar inom vilket område. Men det kanske får ta sin tid och visa sig!


[Kathja]1
2014-07-23 10:04
#249

Inom området LIVET. 😉

[::Vera::]
2014-07-30 19:16
#250

Hade oroliga drömmar i natt och en som jag inte förstår alls. Drömde om ett stort V-format moln eller liknande. Det svävade på himlen och från det så föll partiklar bort, och de var tydligen viktiga för molnet. Jag fattade inte varför. Jag tror att partiklarna var tankar eller liksom en del av en funktion..Vet inte riktigt. Jag var tvungen att från marken stoppa tillbaka dessa "partiklar" i molnet på exakt rätt ställen genom att ropa på änglar som fångade upp de fallande partiklarna i luften och placerade dem så som jag trodde. Jag kände att läget var under kontroll och jag diskuterade också placeringarna med någon bredvid mig, som jag inte såg utan det var som en ljus skugga. Hade en bra känsla hela tiden, men sedan kom människor med fallskärmar som hoppade ur ett flygplan, vilket gjorde mig rädd och jag vaknade.

…Helkonstigt.

Otroulig
2014-07-30 20:47
#251

Jag surrar bara här vad jag känner. V form en känslig våg, dvs om det lutar för mycket åt ena hållet trillar V:et. Det är viktigt för dig att du har balans - med tankar, partiklarna som du fomar ditt liv med. . Tänker också att ett moln - i himlen står för det andliga.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[::Vera::]
2014-07-30 21:30
#252

Aha..tack Otroulig! Jag tänkte att V:et kunde stå för seger, men det kändes mer som en våg i balans nu när du säger det. Det var ju just det… att när människorna hoppade ut så började det att blåsa och V:et började liksom gunga, eller tippa lite och dra sig åt sidan så att det blev svårare. Och änglarna for omkring lite hursomhelst i vinden. Mina tankar, hur jag skapar mitt liv i balans med dem, ja precis! Det var därför det var så viktigt att stoppa in dem på rätt ställen. Det blir svårare att välja tankar när jag har människor omkring mig som påverkar, svårare att ha kontakt med änglar som hjälper till när det blåser omkring mig. Det är ju inte så konstigt eg…om det är så :)

Hur skapa en rundad vågskål? Vilka grundtankar kan man placera i botten som är riktigt tunga så att den blir riktigt stabil?… Ska fundera på det tror jag.

Otroulig
2014-07-30 22:03
#253

Var det inte du som skrev nåt om att du tyckte det var skönt att komma hem efter för mycket socialt umgänge 🤔 eller tar jag fel? I såna fall så stämmer det ju klockrent. 

Du behöver kanske bara vara själv för att få ordning på de små partiklarna 😉 att det är lite balanserande en period. Annars har vi ju här pratat en del om Grundbulten tidigare. Den som man hittar i sig själv, när man hittat den så känner man sig grundad, stabil i sig, hur mycket det än stormar. Vi hade t.om idéer att gå omkring med en bult i fickan för att påminna oss om att vi har den.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-07-30 22:50
#254

Då flyttar vi över till tråd nr 5

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: