Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 1281 ggr
Ghosthunter
2013-12-07 18:37

Jag har men söker

Hej, jag är helt ny här och nytt är även detta med attraktionslagen för mig. Verkar vara en intressant sajt!🙂

Jag har ett par frågor som jag hoppas nån vill eller kan svara på.

Jag har en del önskningar och bl.a är att träffa en partner. Jag har gjort min önskan med hjärtat och tänker precis som om jag redan har det (precis som man ska göra alltså)

Vad jag har läst och hört, så behöver man inte gå omkring och visualisera sin önskan hela tiden, utan det räcker en eller ett par gånger och sen ska det räcka, då har man sänt sin önskan till Universum.

Men detta kan väl inte betyda att jag bara kan sätta mig i fåtöljen och tro att min drömkvinna helt plötsligt ringer på dörren??

Jag håller på med nätdejting bl.a….gör jag det i onödan nu då?

Och sen undrar jag över detta med att man ska visualisera och tänka på sin önskning som om man redan har det….sänder man då inte ut felaktiga signaler om man samtidigt håller på med att söka efter det??

Hoppas ni förstår vad jag menar…det blir motsägelsefullt🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[Kathja]1
2013-12-07 21:33
#1

Till en början med vill jag säga att vi aldrig gör något i onödan, allt fyller sin funktion. Men det är just som du säger - du behöver bara be om en sak en gång, MEN det gäller att du är stark i in tro som man formulerar det om man tror på Gud. Men det är samma sak som att du behöver ha ett fritt flöde för att du ska få det du ber om. Det innebär att du måste vibrera i samma frekvens som det du önskar dig. Vilket brukar innebära att ju större och viktigare det är desto högre frekvens. Ditt livs kärlek vibrerar högre än ett nytt kylskåp.

Det gäller även att energin har ett fritt flöde, att du är ren i din tro, med andra ord inte har några hangups kring det du ber om. Gammal skit som kan fungera som en störsändare.

Sedan är det bara att fylla livet med allt som får dig att må bra, med andra ord som får dig att vibrera i samma frekvens som det du önskar dig. Så visualisera du om det får dig att må bra, eller dansa, häng med vänner, gå i skogen, kolla film, sov… Ja vad som helst.

Och till frågan om du i skulle kunna sitta hemma i soffan och träffa din drömpartner så självklart men du måste tro, och du måste vara öppen för de tecken/impulser du får. Får du för dig att lyfta rumpan och gå ut i trappan för att säga hej till brevbäraren gör det. Brevbäraren kommer att leda dig till ditt livs kärlek - eller vad det nu är du vill ha.

Ghosthunter
2013-12-07 21:48
#2

Tack för ditt svar. Jag antar att du menar typ `inget tvivel´ med hangups??

Jo, jag är faktiskt stark i min tro….men har väl mina små funderingar. Jag går på en meditationscirkel där vi även har andlig och personlig utveckling, där vi har diskuterat detta med LOA och nyligen har jag läst The Secret.

Vad jag hört, så är det väldigt viktigt att det kommer från hjärtat, för att det inte blir några bakslag eller misslyckande på det som man får efter önskan.

Jag kör också med mantran, vid sidan om detta. Vad tror du om det?…det kan väl inte skada iaf?🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Kathja]1
2013-12-07 22:15
#3

Både det och inge blockeringar. Gamla tanke/känslo-mönster som stör. Allt du mår bra av skulle jag vilja säga är bra, det är inte så komplicerat egentligen. Så länge som flödet är kärlek.

Sedan är det alltid bäst att vara generell i sin önskan, m.a.o inte önska en specifik person utan önska en känsla. Det är faktiskt alltid känslor vi önskar eftersom det är där energin är.

Ghosthunter
2013-12-07 22:19
#4

Okay, då förstår jag. Men bra att du sa detta om att man inte ska önska en specifik person, för jag har inte riktigt släppt mitt ex, men söker andra ändå.

Då ska jag bara önska en känsla som du säger, det är helt okay för mig!🙂

Tack, du ger mig bra och lättförståeliga svar!!🤗

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Kathja]1
2013-12-07 22:48
#5

❤️

SHIAWASE
2013-12-07 23:24
#6

Ghosthunter!, valkommen hit till oss!!!

Kathja har gett dig bra forklaringar:)

Vill garna tipsa dig om Abraham Hicks ocksa om du inte redan kanner till dem.  Bade bocker, och massor av You Tube klipps, de pratar mycket om relationer, och naturligtvis mycket annat.

Lat alla ta den tid det tar ocksa. Man kan aldrig misslyckas , inget kan bli fel, aven om saker och ting kan ta en annan vandning an vad det var man trodde att man onskade forst. Ha tillit till universums lagar att allt som sker , ar till ditt basta☀️

Lycka kommer alltid innefran en sjalv, alltsa behover vi inte saker , en partner for att kanna fullstandig lycka (som manga tror, att om man traffar den "ratte" daaa kommer jag att bli lycklig etc) Sa fortsatt som du gor nu, meditera, ta hand om ditt valmaende, se till att njuta av vardagen, hitta saker att vara tacksam over i det dagliga livet, fortsatt med natdejting om det kanns bra etc. etc. 

Du kommer att upptacka att det sker en forandring inom dig,,, och sa smaningom ocksa sker det yttre forandringar…

🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Ghosthunter
2013-12-08 09:17
#7

Tack SHIAWASE!!🌺

Bra tips, jag ska kolla på det.

Visst förstår jag att lyckan kommer inifrån oss, men samtidigt vill man väl gärna ha nåt omkring sig och om man är helt nöjd och har allt, då behövs ju inte detta med LOA….eller har jag helt fel?

Jag har börjat att må bättre och det var det första som jag önskade!!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Kathja]1
2013-12-08 09:27
#8

Loa finns oavsett om man anser att man behöver det eller ej, oavsett man använder sig av kraften medvetet eller ej. Den går inte att ta bort, stänga av, eller förbise  - den är.

Och visst är vi skapade till sociala varelser som mår bäst av att vara med andra men det Shia menade är att man ska alltid börja i sig själv. Hitta sin grundtrygghet och kärleken till sig själv - sedan kan man fylla på med saker i det yttre. Av den enkla anledingen att hela ditt liv utgår ifrån DIG därför mår du bäst när även du och det du gör utgår ifrån dig och ditt inres önskan.

Det är ju även som så att allt i ditt yttre kan försvinna, men det du bär i ditt inre det är där så långe som DU vill ha det där. Det som finns i ditt inre styr du över.

SHIAWASE
2013-12-08 09:31
#9

Precis kathja❤

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Ghosthunter
2013-12-08 09:35
#10

Ja, det är så sant som du säger. Man måste gilla sig själv, vara trygg i sig själv..etc..etc..och tänka med hjärtat. Man ska tänka med hjärtat så mycket man kan, för det kan aldrig ha fel…det är förbundet med vår själ, som aldrig kan ha fel i sin tur. Det är i hjärnan, däremot, som alla fel ligger och där alla illusioner finns…men aldrig hjärtat!!🙂❤️

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

ollivoll
2013-12-08 09:42
#11

Hej ghosthunter och välkommen: ) Du kommer inte ha några problem med att finna LOA , vi har det alla inom oss. Attraktionslagen syns väldigt tydligt på barn speciellt för dom saknar spärrar och motstånd som vi vuxna får pga rädsla, oro, ånges och hat. Kan man byta ut sin oro till tro istället och hatet mot kärlek och låta sig känna och " veta" att det jAg vill ha det får jag. Precis som SHIAWASE tycker jag också att du ska kolla upp Esther Hicks iallafall till en början med. Meditationscykeln du utövar kommer att vara till stor hjälp. Att vara med fler ger mycke kraft och kärlek. Till slut finns den bara där.: ) Men det är en resa och ibland känns det tungt och då är det väldigt skönt att ha ett sånt här forum att gå in i och veta att man är inte ensam: )

Ghosthunter
2013-12-08 10:01
#12

Tack ollivoll🌺

Ja, barn saknar dessa spärrar och är mera rena kanaler. Detta är innan hjärnan tar över för mycket.

Ja, resan är inte alltid så lätt. Jag har haft ett mycket svårt liv innan….men nu, med detta och personlig och andlig utveckling, så börjar jag mer och mer komma på fötter igen. Jag är mer medveten nu.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: